quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
dat mogen die heren niet tillen volgens de arboquote:Op vrijdag 4 november 2011 11:43 schreef bork het volgende:
Ik was toevallig net even in het NSM maar nog niks gezien van het blauwe bord van Utrecht CS.
Ook politie maar die hadden geen spoorstaaf bij zich
En alles met de auto doen, en dus geen kaartje kopen, en dan klagen, zo van 'ze' moeten dit en 'ze' moeten dat, als de boel failliet gaat.quote:
quote:
quote:Hoogeveen verliest intercity in de vroege ochtend
De intercity die om 05.46 uur uit Groningen in de richting van Zwolle vertrekt zal vanaf half december niet meer in Hoogeveen stoppen. Dat blijkt uit de nieuwe dienstregeling van de NS.
“We hebben in Hoogeveen op dit moment twee treinen per uur. Dat is ‘s morgens vanaf 05.42 uur een intercity en vanaf 07.06 uur een stoptrein”, zegt Gerard Fidom van GroenLinks fractie in de gemeenteraad in Hoogeveen. “Deze trein, die om 06.18 uur stopt in Hoogeveen, is de enige intercity die uit dat patroon valt en dat betekent dus dat mensen een half uur eerder of een half uur later op de trein moeten”.
Fidom snapt niet waarom de NS de trein niet meer wil laten stoppen. “Deze trein heeft een groot aantal vaste reizigers, want het is natuurlijk een hele mooie verbinding als je in Zwolle of Utrecht of ergens anders in de Randstad moet zijn. Dus wij vinden het echt een gemis”. Behalve de trein zal ook de snelbus van Hoogeveen naar Emmen het veld moeten ruimen. GroenLinks vindt dat de bereikbaarheid op deze manier fors achteruit gaat en heeft daarom donderdagavond tijdens een raadsvergadering om opheldering gevraagd.
Het besluit van de NS is de zoveelste klap voor het Drentse station. Het staatsbedrijf maakte eerder al bekend vanaf 2013 geen intercitytreinen meer te willen laten stoppen op het station. Dit zorgde voor veel verzet in de provincie.
quote:Den Haag C-Utrecht Centraal
Vrijdag 4 November 19:55
Oorzaak
Tussen Zoetermeer en Gouda rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Dat ik niet helemaal naar het einde van het perron ben gelopen om te kijken (er stond trouwens niemand van dichtbij te kijken) kwam doordat in mij opkwam dat als ik het van dichtbij zou zien ik er mischien wel psychisch last van zou kunnen gaan krijgen. Puur dus een stukje zelfbescherming om toen op afstand te blijven staan. En daardoor heb ik dus alleen maar dat been zien liggen, alle kleine(re) stukken langen dus te ver weg voor mij om te zien.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:42 schreef greavy het volgende:
@von_preussen, nu ik je verhaal lees, krijg ik de rillingen weer. Ik heb het zelf een keer pal voor mijn ogen zien gebeuren, het lichaam onder de rijtuigen zien draaien, en lichaamsdelen zien liggen. Zelf de persoon onder de locomotief zien verdwijnen..
Ik ben blij dat je niet als 'haantje de voorste' het van dichtbij hebt gekeken. Je wilt dit echt niet meemaken, het blijft op je netvlies gebrand staan.
Dat personeel waren inderdaad HC's, die een groot deel moeten afdekken. Er hangen koffertjes met betreffend afdekfolie in de trein.
Dat zou goed kunnen, want pas toen de brandweer na 15 minuten kwam zag ik ook een meisje langzaam in tranen instorten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:34 schreef Igen het volgende:
@von_Preussen:
Misschien dat het een soort psychisch afweermechanisme is?
Op het moment dat ik er was (nog) niet, maar ik ben dan ook na 15 minuten weggegaan om met de auto naar mijn tentamen te gaan (en we toch het perron werden afgestuurd).quote:Greavy had laatst ook zo'n soort verhaal als dat van jou en volgens mij is die toen bij slachtofferhulp geweest. Waren die er bij jullie ook?
Idd, op een gegeven moment zag ik 3 personen uit de trein komen met gele vestjes aan, dat zullen allemaal conducteurs zijn geweest, de machinist moet immers toch op de bok blijven zitten?quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:39 schreef Peter het volgende:
@von_Preussen:
Toch nog een klein 'voordeel' dat het de berlijntrein was... daar zit meer personeel op dan op een normale intercity.
Klopt. Is langs de Zuidweg gebeurd, vermoedelijk de overweg naast station Zoetermeer Oostquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:59 schreef CrashO het volgende:
Gaat weer lekker vandaag, weer een aanrijding
[..]
Slachtofferhulp komt alleen op locatie als de Politie daarom vraagt. Kan wel meer dan een uur duren. Anders op het bureau. Mijn geval was op het bureau, dat is het normaalste in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 november 2011 18:34 schreef Igen het volgende:
Greavy had laatst ook zo'n soort verhaal als dat van jou en volgens mij is die toen bij slachtofferhulp geweest. Waren die er bij jullie ook?
Ik ben er aardig overheen. De eerste maand was het zwaarste. Nu zie ik soms de beelden voorbij schieten, maar veel minder als voorheen. Ook niet de reactie van toen, is nu veel milder.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:02 schreef b2py het volgende:
Wat een verhaal Greavy! Ik hoop dat je er weer bovenop komt! Ik wist dat het echt kut was om mee te maken, maar om het van 'dichtbij' te lezen is toch telkens weer schokkender!
Wat een verhaal greavy, heftig dat het zo'n impact op je leven heeft.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:31 schreef greavy het volgende:
Zoals ik al aangaf, zal ik een kort verslag doen van het vervolg van de desbetreffende aanrijding met een persoon in Dordrecht, overweg Zuidendijk.
De dag zelf verliep maar gematigd na het voorval. Gesprek met de recherche, gesprek met Slachtofferhulp, en na 3,5 uur na het ongeval konden wij weer richting huis. Iemand uit Lelystad werd naar station Dordrecht gebracht, Ik en iemand uit Santpoort naar de overweg (mijn scooter stond er en zijn auto). De laatste mevrouw werd naar huis gebracht, zij stond alleen maar te wachten voor de slagbomen, en zag het frontaal voor haar ogen gebeuren.
Piet (fictieve naam) uit Santpoort ging nog naar de Wieldrechtse Zeedijk voor foto’s. Hij wou nog niet naar huis. Ik ben wel naar huis gegaan. De rillingen liepen mij weer over het lijf toen wij bij de overweg waren… Ik ben spoedig vertrokken, er niet meer aan gedacht.
Thuis gekomen, circa half 7, 4 uur na het voorval, ben ik eerst gaan eten, vervolgens met mijn moeder gesproken, en toen gebeld met mijn vader. Ik heb mijn hart kunnen luchten. Tijdens het gesprek kreeg ik nog rillingen, barstte ik in tranen uit en dergelijke. Dit was doodnormaal volgens Slachtofferhulp, maar er over praten is dan het beste. Ik heb die dag vele steunbetuigingen via diverse media gehad. Per e-mail, sms, telefoon, Twitter en andere online media. Velen hadden het al gehoord, op Somda werd zelf al gemeld dat er 3 spotters bij stonden.. Dat heb ik toen ook laten verwijderen, want de namen werden zelfs vermeld.
Deze avond verliep niet zoals normaal. Toen ik tv keek, barstte ik in tranen uit, ik rilde erbij. Het verwerken was toch nodig. Ik had sterke afleiding nodig. Deze nacht ben ik vele keren wakker geweest, heb nachtmerries gehad, zwetend in mijn bed gelegen.
De volgende dagen gingen gestaag voorbij. Het gebeurde op Woensdag, op Donderdag ochtend was ik het beu, en voor de verwerking ben ik met een vissersstoel naar de betreffende overweg gereden. Ik heb enkele foto’s gemaakt, maar heb daar toen uren gezeten. De situatie bekijken. In het begin was het heftig. Ik heb doorgezet. Uiteindelijk heeft het geholpen. Op locatie heb ik nog met diverse mensen gesproken. Passanten herkenden mijn scooter, vroegen wat er gebeurd was, waarom die daar überhaupt stond (een aantal wisten de oorzaak niet). Ik ben er niet gedetailleerd op in gegaan. Maar heb toch mijn hart enigszins kunnen luchten. Na 4 uur ben ik weer naar huis gegaan.
Ik moest oorspronkelijk 5 dagen in de week werken bij een pizzaria. Ik heb de donderdags aan mijn baas verteld dat dat voorlopig niet ging lukken. Ik ben 3 weken thuis geweest. De concentratie op elk punt ontbrak.. Mijn baas begreep het. Gelukkig. Ook hij is nog langs geweest bij mij, en heb ook bij hem mijn hart kunnen luchten. Zo’n baas tref je niet overal. Was erg meegaand.
In de eerste opvolgende weken herhaalden de nachten met nachtmerries zich steeds. De vrijdag ben ik zelfs naar de huisarts gegaan, om oplossingen te zoeken. Ik heb toen slaappillen gekregen, die ook hielpen. Ik sliep rustiger. De verwerking ging gestaag. Na circa 2 weken was ik zover dat ik het weg kon stoppen. Er niet elke minuut aan denken. Concentratie werd weer beter. Ondertussen is mijn normale leven wel doorgegaan natuurlijk. Maar het was wel anders. Na een maand was de rust echt wedergekeerd, en kwam het niet continu naar voren. Ik hoefde geen moeite te doen om het weg te stoppen. In deze maand ben ik veelvuldig bij de overweg geweest. Ook dat ging beetje bij beetje beter. Verwerken van de situatie was juist zo het beste, naar mijn idee. Ook Slachtofferhulp dacht dat. Had ik er niet heen gegaan, zou ik het waarschijnlijk niet meer gedurfd hebben..
Nu het circa 5 maanden later is, is er nog wel wat in mijn geheugen blijven steken. De verwerking is uiteraard netjes gegaan, en de trauma is aardig verwerkt. Maar alsnog, deze zal niet verdwijnen. Zo heb ik ongeveer 3 weken geleden nog iemand met z’n fiets tegen gehouden, omdat deze persoon bij gesloten slagbomen, en aanstormende IC, nog even onder de slagbomen doorpiepte, met een fiets nota bene. Hij heeft het geweten. Mijn woede kon ik toen even niet beheersen. Het was bijna een tweede keer raak op deze plaats. De machinist was ook enorm geschrokken, en hing weer knetterluid op de tyfoon, wat door merg en been ging. De beelden van de eerste keer laaiden weer bij mij op.. Maar gelukkig heb ik er niet veel last meer van gehad.
Vragen, stel ze gerust. Ik kijk dan wel of ik ze beantwoord, en in welke wijze.
Je ziet alleen maar witte stukjes, door de klap wordt het bloed uit het vlees gedrukt. Sorry, maar het is niet anders. En dit zijn heftige dingen, ze blijven je bij, je geeft ze een plek.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:11 schreef greavy het volgende:
Hopelijk dat je de locomotief niet vrij kon zien; Dan had je een met bloed en ledematen besmeurde lok gezien.
Euhm, even kijken...quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:50 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Anders vermeld je even waar dat is
*maakt to do list*quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Euhm, even kijken...
Mile 92 - Montreal River Trestle, staat er op het kaartje
Gaaf he! Ooit wil ik ookquote:
Ik ben bezig geweest met een draaistel. Eerst de kolenaanslag eraf krabben en toen met een borstel gaan borstelen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:17 schreef b2py het volgende:
Waar ging je aan klussen? Ik ga morgen met stoomtrein hoorn - medemblik =D Bakkerij in Medemblik bezoeken. Voel me nu weer als toen ik klein kind was :$
Een mooi kantoorplan, niet gehinderd door enige vorm van praktische feitenkennisquote:Op zondag 6 november 2011 06:52 schreef greavy het volgende:
Er is nu iemand op kantoor die bedacht heeft om een platte wagen om te bouwen tot generatorwagen, en die met een 1600 gekoppeld kan rijden.
Inderdaad. Sturen ze het blauwe bord ook gelijk mee?quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:29 schreef greavy het volgende:
Is Nederland van die ouwe meuk af. Staan toch maar weg te rotten.
Dat komt dus gwwoon neer op het aanhaken van een dieselloc zonder tractiemoter om de combinatie een hybride te noemen.quote:Op zondag 6 november 2011 06:52 schreef greavy het volgende:
Gister van een DBS-machinist gehoord:
DB Schenker wil de 6400/6500 locomotieven zoveel mogelijk wegbezuinigen vanwege de te hoge kosten. Er is nu iemand op kantoor die bedacht heeft om een platte wagen om te bouwen tot generatorwagen, en die met een 1600 gekoppeld kan rijden. Zij willen de pilot beginnen op de Sloehaven.
Met deze generatorwagen word door middel van een pantograaf stroom opgewekt bij geëlektrificeerde lijnen. Wanneer het op een dieselspoor komt, kan deze generatorwagen de E-loc helpen... Desnoods aangevuld met een dieselmotor. Ook moet de 1600 dan rangeerwerkzaamheden verrichten op de Sloehaven.
De 6400/6500 locomotieven willen zij verkopen, maar kunnen geen gegadigde vinden. Niemand wilt ze hebben.
Als je het mij vraagt een erg vreemd idee. Hijzelf was er ook niet echt over te spreken.
Op dit moment heeft Locon 2 ex-NSR 1800'den/1600'den. Er komen er 2 bij heb ik begrepen. Volgens mij nog niet in hun bezit. Een 1800 is goedkoper als een 1600..quote:Op zondag 6 november 2011 09:39 schreef ReisT het volgende:
Locon wilde wel een paar 6400en hebben maar vond ze te duur. Daarom hebben ze daar maar die oude Belgische locs van ACTS overgekocht. O, en Locon gaat binnenkort al z'n NL-locs oranje schilderen, dus ook de 4 ex-1600en die ze nu hebben!
Ik heb regelmatig op de laptop dat het via de "klassieke" versie voorwaarden accepteren niet lukt, maar via de "mobiele" versie om de voorwaarden accepteren weer wel.quote:Op zondag 6 november 2011 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
wilde vandaag even internetten in de trein via wifi, maar mijn laptop kon geen verbinding maken met het netwerk, ondanks dat ik volgens mij alles goed deed ...
ik kreeg het inlogscherm en kon daar op voorwaarden accepteren klikken. Daarna gaf ie een beveiligingsfout aan en kwam er geen verbinding meer tot stand.quote:Op zondag 6 november 2011 17:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig op de laptop dat het via de "klassieke" versie voorwaarden accepteren niet lukt, maar via de "mobiele" versie om de voorwaarden accepteren weer wel.
Of kreeg je uberhaupt geen verbinding?
Zat je ook in de 4075 richting Lw aan het begin van de middag?quote:Op zondag 6 november 2011 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
wilde vandaag even internetten in de trein via wifi, maar mijn laptop kon geen verbinding maken met het netwerk, ondanks dat ik volgens mij alles goed deed ...
Nope. Ben vanochtend naar Utrecht gereisd en vanmiddag weer terugquote:Op zondag 6 november 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Zat je ook in de 4075 richting Lw aan het begin van de middag?
Prima, gauw doenquote:Op zondag 6 november 2011 18:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik overweeg serieus om weer met de auto te gaan rijden
Om welk traject gaat het...quote:Op zondag 6 november 2011 18:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik ben ontevreden met de nieuwe dienstregeling en met name de inzet van sprinters.
Ik heb een 1ste klasse abonnement hebben en nu gaan ze sprinters inzetten op mijn traject.
Waarbij dus geen verschil is tussen 1ste en 2de klasse (behalve de kleur stof en het cijfer op de glazen deur).....
Ik overweeg serieus om weer met de auto te gaan rijden dan maar de file in dat is nog altijd beter dan in zo hok als een sprinter moeten vertoeven.
Hoofddorp Den-Haag HSquote:
Ik zou het niet weigeren als mijn werkgever het me zou aanbieden.quote:Op zondag 6 november 2011 20:11 schreef TeringHenkie het volgende:
Een eerste-klas-abonnement is dan ook je reinste geldverspilling.
Lees meerquote:Grote brand bij chemiebedrijf Dow Delfzijl uitgewoed
Laatste update: 7 november 2011 06:25 infoBekijk op de kaart
FARMSUM - Op een industrieterrein in Farmsum (gemeente Delfzijl) heeft in de nacht van zondag op maandag een brand gewoed bij een dochterbedrijf van Dow Chemical.
Bij het overladen van een treinwagon met natrium ging iets mis, waardoor de stof vlam vatte. De brandweer waagde zich lange tijd niet op het terrein, maar liet het natrium opbranden.
Natrium is uiterst brandbaar en reageert met water. De brandweer liet daarom zand aanrukken, waarmee de laatste smeulende resten worden bedekt. Een hoeveelheid olie, die ook in brand was gevlogen, is met poeder geblust, vertelde een woordvoerder.
Succes. Ik ben vandaag vrij.quote:Op maandag 7 november 2011 05:42 schreef greavy het volgende:
Vandaag ff bij Ziggy kijken. OA naar Kropswolde voor de retourtrein uit Veendam. Later de trein naar Delfzijl nog ff
De trein reed met ICM, maar is tegenwoordig IRM, omdat de NS een trein op het gedeelte Zwolle - Utrecht uit wilde sparen. Deze reed vlak voor jouw trein tussen Groningen en Amersfoort uit. Om dezelfde capaciteit te bieden dan voorheen is er gekozen voor een dubbeldekker.quote:Op maandag 7 november 2011 12:17 schreef dralion13 het volgende:
Iemand enig idee waarom in september tussen Groningen en Amersfoort een ICR trein met internet reed doordeweeks om 7 uur vertrek en tegenwoordig dubbeldekkers?
Oh dit wordt lachen. De machinisten die er WEL geregeld komen gaan dan denken "Ja geel klopt, gewoon doorkachelenquote:Op maandag 7 november 2011 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
De keperbaak bij Stavoren wordt binnenkort vervangen door een permanent geeltonend sein. Heeft dezelfde functie, maar is voor machinisten die niet zo vaak op dat baanvak komen duidelijker.
och, dat zal wel wat meevallen. Ik heb nog geen Arrivatrein zien zwemmen daar.quote:Op maandag 7 november 2011 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dit wordt lachen. De machinisten die er WEL geregeld komen gaan dan denken "Ja geel klopt, gewoon doorkachelen" Met alle gevolgen van dien
Nee hoor, want machinisten weten dat ze in Nederland nooit dubbel geel hoeven te verwachten maar dat na geel altijd rood volgtquote:Op maandag 7 november 2011 13:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dit wordt lachen. De machinisten die er WEL geregeld komen gaan dan denken "Ja geel klopt, gewoon doorkachelen" Met alle gevolgen van dien
Dat is omdat Hylke en Sytze nu nog OPLETTEN bij dat puntquote:Op maandag 7 november 2011 13:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, dat zal wel wat meevallen. Ik heb nog geen Arrivatrein zien zwemmen daar.
Die komen met hun baggerschuit niet verder dan Lenten en het meer dat er bij in de buurt ligtquote:Op maandag 7 november 2011 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is omdat Hylke en Sytze nu nog OPLETTEN bij dat punt
Bovendien krijg je dan eerst dubbel-geel, daarna pas geel en niet andersomquote:Op maandag 7 november 2011 13:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, want machinisten weten dat ze in Nederland nooit dubbel geel hoeven te verwachten maar dat na geel altijd rood volgt
1946 wil zijn seinbeeld terug.quote:Op maandag 7 november 2011 13:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bovendien krijg je dan eerst dubbel-geel, daarna pas geel en niet andersom
There, I fixed it for youquote:Op maandag 7 november 2011 13:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
1946 Engeland wil zijn seinbeeld terug.
Damn, nu heb ik nooit meer internet in de trein dusquote:Op maandag 7 november 2011 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De trein reed met ICM, maar is tegenwoordig IRM, omdat de NS een trein op het gedeelte Zwolle - Utrecht uit wilde sparen. Deze reed vlak voor jouw trein tussen Groningen en Amersfoort uit. Om dezelfde capaciteit te bieden dan voorheen is er gekozen voor een dubbeldekker.
Defecte trein tussen Amersfoort en Utrecht. Als die maar weg is als ik bij Amersfoort ben over -> uurquote:Op maandag 7 november 2011 14:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
de ic naar berlijn staat defect bij deventer colmschate, en een andere trein staat defect tussen wierden en rijssen. Lekker dan!
Toch maar via Arnhem/Nijmegen/Roosendaal?quote:Op maandag 7 november 2011 15:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Defecte trein tussen Amersfoort en Utrecht. Als die maar weg is als ik bij Amersfoort ben over -> uur
Je brengt me op ideeèn. Effe kijken of er ICRm rijdt binnen een uur na aankomst.quote:Op maandag 7 november 2011 15:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Toch maar via Arnhem/Nijmegen/Roosendaal?
Waarschijnlijk blijft het tot de opening van de Hanzelijn nog wel zo. Wat er daarna gaat gebeuren is nog niet bekend.quote:Op maandag 7 november 2011 13:46 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Damn, nu heb ik nooit meer internet in de trein dus
Zou dit zo voor langere tijd blijven of is dit tijdelijk?
Ben je van je geloof afgevallen? Normaal maak je graag omwegenquote:Op maandag 7 november 2011 15:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Je brengt me op ideeèn. Effe kijken of er ICRm rijdt binnen een uur na aankomst.
Edit± Half uur na aankomst ICR. Is wel lokkelijk. Ben dan wel1u20 later thuis als rechtstreeks.. Denk toch maar gewoon rechtstreeks.
Wil vandaag wat op normale tijd thuis zijn. Moet nog aantal dingen doen, anders had ik dat wel gedaan.quote:Op maandag 7 november 2011 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ben je van je geloof afgevallen? Normaal maak je graag omwegen
Dat is het enige jammere aan de nieuwe spoorbrug: je merkt het niet meer als je Zwolle binnen / uit rijdt.quote:Op maandag 7 november 2011 16:14 schreef greavy het volgende:
Hmm. Zwolle gemist. Nu 'ergens' in de buurt van Nijkerk gok ik. Mijn oogjes waren even gesloten..
Da's wel gek, normaal gebeurt dat eigenlijk alleen richting het noorden.quote:De trein doet het errug op zijn dooie gemak, Boemeltje zal wel voor ons zitten.
Ik reed uit Groningen ri Zwolle, dus werd niet wakker van de spoorbrug hè(ja, pas na het station), maar ging toch gewoon naar Rotterdam.quote:Op maandag 7 november 2011 16:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is het enige jammere aan de nieuwe spoorbrug: je merkt het niet meer als je Zwolle binnen / uit rijdt.
[..]
Da's wel gek, normaal gebeurt dat eigenlijk alleen richting het noorden.
Maar vanochtend had ik er ook mee te maken. De IC naar Utrecht waar ik in zat was een paar minuten vertraagd, en dus werd 'ie in Amersfoort vastgehouden om de stoptrein erlangs te laten. Waardoor de vertraging uiteindelijk dus nog veel groter werd.
Wel leuk als het personeel van die aansluitende trein daar ook van op de hoogte is natuurlijkquote:Op maandag 7 november 2011 16:29 schreef greavy het volgende:
Ik ving nog net te Amersfoort op dat wij vertraging van 4 minuten hebben: "Dames en heren, vanwege een opgelopen vertraging van 4 minuten door een vertraagde stoptrein, naderen wij nu pas Amersfoort. Reizigers voor Hilversum kunnen gebruik maken van de intercity van 16 uur 29 van spoor 7. Reizigers voor verder richting Schiphol kunnen gebruik maken van de intercity van 16 uur 54, of met ons meereizen naar Utrecht en vervolgens de Intercity naar Schiphol te nemen. Onze excuses voor dit ongemak."
Dit deed de conducteur gisteren ook met mijn Kruidvat dagkaart.quote:Op maandag 7 november 2011 15:03 schreef De_Dakgoot het volgende:
Nou zat ik vandaag in de trein naar huis komt de conducteur aanlopen.
Dus haal ik mijn maandabbonament uit mijn portomonee gaat de conducteur op mijn abbo een krul zetten.
en nu zit er een dikke streep door mijn kaartje heen is dat normaal?
Je moet blij zijn dat je er niet meer kunt postenquote:Op maandag 7 november 2011 16:36 schreef greavy het volgende:
De 'corruptie' op Somda word alleen maar erger. Vandaag is er weer iemand verbannen omdat hij iets over de 1200'den evenement vroeg, over de excursie.. Dat vond het moderatorteam niet akkoord..
De reden van verwijdering berichten: 'Vragen naar Dienstregeling'
[ afbeelding ]
Dat mocht altijd al nooit hoorquote:Op maandag 7 november 2011 16:36 schreef greavy het volgende:
De 'corruptie' op Somda word alleen maar erger. Vandaag is er weer iemand verbannen omdat hij iets over de 1200'den evenement vroeg, over de excursie.. Dat vond het moderatorteam niet akkoord..
De reden van verwijdering berichten: 'Vragen naar Dienstregeling'
[ afbeelding ]
Oh ja, moet ik ook nogeens naar gaan kijken iddquote:Op maandag 7 november 2011 16:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
het scherm in utrecht is zeker een verbeteringmooi ding
Er werd niet gevraagd naar een DRGLquote:Op maandag 7 november 2011 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat mocht altijd al nooit hoorJe kunt lullen wat je wilt, consequent is het wel
mja, het is nog wat onduidelijk allemaal. Zou beter moeten gaan als InfoPlus in werking wordt gesteld in de regio Utrecht.quote:Op maandag 7 november 2011 16:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Alleen elkaar niet gezienquote:Op maandag 7 november 2011 17:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik zat toevallig net bij greavy in de trein.
Oh, ook bestquote:Op maandag 7 november 2011 17:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Er werd niet gevraagd naar een DRGL
quote:Op maandag 7 november 2011 16:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
werd tijd ookquote:Op maandag 7 november 2011 17:42 schreef James1988 het volgende:
Railcolor.net meldt dat de BR189-locomotief (ook bekend als ES64F4) zijn toelating voor België binnen heeft.
Zo staat er iemand op het perron in Diemenquote:Op maandag 7 november 2011 22:26 schreef Yreal het volgende:
Er zou iemand op het perron liggen in Diemen..
In één deel, of stukjes?quote:Op maandag 7 november 2011 22:26 schreef Yreal het volgende:
Kan wel eens kloppen..quote:Op maandag 7 november 2011 22:26 schreef Yreal het volgende:
Ze brengen je wat je wilt hebben, tot aan je stoel. Dat is gebruikelijk in de eerste klas. Maar je moet er wel voor betalen. Dus als je koffie wilt brengen ze koffie. ik geloof 2,90 voor een bak. En als je een baguette ham-kaas wilt brengen ze je dat. Ik meen 4,60 of zoquote:Op maandag 7 november 2011 22:37 schreef Panthera. het volgende:
Goedenavond.
Ik heb zojuist treintickets gekocht voor Arnhem - Stuttgart per ICE (heen overstappen Frankfurt Luchthaven, terug Köln), eerste klas. Nu staat er bij de beschrijving dat de service bestaat uit catering aan de stoel, wat moet ik me daarbij voorstellen, is dat een lunch of gewoon alleen koffie?
Ah duidelijk, bedanktquote:Op maandag 7 november 2011 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze brengen je wat je wilt hebben, tot aan je stoel. Dat is gebruikelijk in de eerste klas. Maar je moet er wel voor betalen. Dus als je koffie wilt brengen ze koffie. ik geloof 2,90 voor een bak. En als je een baguette ham-kaas wilt brengen ze je dat. Ik meen 4,60 of zo
quote:Op maandag 7 november 2011 22:40 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ah duidelijk, bedanktIk zie trouwens dat koffie in de lounges gratis is en heb daar ruim overstaptijd, dus dat scheelt alweer.
mja, die prijzen vallen nog meequote:Op maandag 7 november 2011 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze brengen je wat je wilt hebben, tot aan je stoel. Dat is gebruikelijk in de eerste klas. Maar je moet er wel voor betalen. Dus als je koffie wilt brengen ze koffie. ik geloof 2,90 voor een bak. En als je een baguette ham-kaas wilt brengen ze je dat. Ik meen 4,60 of zo
In 2001 was het ook al 5 DM voor een bezorgde koffie.quote:Op maandag 7 november 2011 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is niet veel, er komen bijna 300.000 reizigers per dag daar.quote:
Toen ik in Oldenzaal op het perron lag kwam er ook niemand.quote:Op maandag 7 november 2011 22:26 schreef Yreal het volgende:
Hij maakt tenminste gebruik van zijn eerste klas kaartje/abonnementquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:55 schreef Fixers het volgende:
Wtf momentje: in utrecht lunetten stapt er iemand in, wurmt zich met een chagerijnige blik door hwt overvolle balkon. Om met een triomfantelijke grijns op zijn smoel in de 1e klas te gaan zitten. Zodat ie er in Utrexht weer uit kan.
Of het is zo'n bijdehante kutforens die wel even vindt dat ie met zijn 2e klas kaartje in de eerste klas magquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij maakt tenminste gebruik van zijn eerste klas kaartje/abonnement
Wanneer gaat dat openen dan? Heeft het zin om nu al mensen te gaan zoeken?quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:54 schreef greavy het volgende:
Volgende week sollicitatiegesprek bij HEMA die tzt gaat openen op Rotterdam Centraal
zal wel op een tijdelijke locatie zijn, want die stationshal en de tunnel zijn nog lang niet af.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
oh da's al vlot dan iddIk wist niet dat het al zo hard opschoot daar. Nou ben ik er sinds augustus ook niet meer geweest, maar okee
Beter dat dan als een autist naast een lege stoel gaan staanquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of het is zo'n bijdehante kutforens die wel even vindt dat ie met zijn 2e klas kaartje in de eerste klas magAls hij al een kaartje heeft.
CRIENTJ! Foto's maken johquote:Een deel van de Overijsselse gemeente Nijverdal is dinsdagochtend ontruimd, nadat wegwerkers bij bouwwerkzaamheden aan het spoor op een explosief uit de Tweede Wereldoorlog stuitten.
Alleen lukt dat niet meer op het moment dat de trein-die-toch-wel-heel-vol-is voor je neus staatquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik koop trouwens wel 1e klas toeslagen
In Amersfoort ligt er ook nog een bom. Die ligt naast de sporen van NSO (NS-Opleidingen), en naast de Plan U 115. Die werkzaamheden liggen daardoor al weken stil op dat stuk(bij de kopspoortjes dus, verderop het emplacement word wel gewerkt).quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is toch een stuk leuker dan "rotsen"
ah, het bekende omloopje. 's ochtends gaan die stellen uit Zwolle naar Groningen en Leeuwarden, waarna ze om 7:05 uur richting Schiphol gaan. Zo wordt er een voortrein wegbezuinigd. De stellen blijfven de hele dag doorrijden en eindigen weer in Zwolle.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:20 schreef KapiteinT het volgende:
Whut?! Om dit tijdstip 12 bakken VIRM vanaf Schiphol naar het noorden?
Greavy, doe er wat aan!
Ah, ik dacht dat dat maar om 2 ritten per dag ging. Maar deze stellen blijven dus de hele dag heen en weer pendelen? Flinke overkill op dit moment in elk geval.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, het bekende omloopje. 's ochtends gaan die stellen uit Zwolle naar Groningen en Leeuwarden, waarna ze om 7:05 uur richting Schiphol gaan. Zo wordt er een voortrein wegbezuinigd. De stellen blijfven de hele dag doorrijden en eindigen weer in Zwolle.
in trein 759 zijn de dubbele stellen weer hard nodig. (vertrek 17:08 uit Amerfoort richting Zwolle).quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dat maar om 2 ritten per dag ging. Maar deze stellen blijven dus de hele dag heen en weer pendelen? Flinke overkill op dit moment in elk geval.
Ik geloof dat dit stel een beetje last heeft van vierkante wielen... Kedeng-kedeng kedeng-kedeng.
met PR weet je het nooit natuurlijk he!quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:28 schreef greavy het volgende:
Binnenkort nog een leuk transport (over een maandje ongeveer): Amersfoort-Zwolle of Amersfoort-Meppel met treinstel 115, gesleept door LOCON. Max. snelheid 60 km/h (ivm koppelboom). Zal niet overdag mogen van ProRail..
Klopt, maar ons is al door ProRail gemeld dat het een nachtelijk transport zal zijn, gezien de beperkte snelheid. Overdag zou misschien net kunnen, maar dan onderweg een paar keer aan de kant.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met PR weet je het nooit natuurlijk he!
he gets. om nou snachts te blauwbekken voor een foto gaat ook wel weer ver :|quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt, maar ons is al door ProRail gemeld dat het een nachtelijk transport zal zijn, gezien de beperkte snelheid. Overdag zou misschien net kunnen, maar dan onderweg een paar keer aan de kant.
Dat weet ik wel zeker ja. Met 80 per uur had je het misschien net gered tot 't Harde of zelfs Zwolle, maar met 60 denk ik dat je er bijna op moet rekenen dat overdag zo'n trein in Putten, Nunspeet en 't Harde even aan de kant wordt genomen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt, maar ons is al door ProRail gemeld dat het een nachtelijk transport zal zijn, gezien de beperkte snelheid. Overdag zou misschien net kunnen, maar dan onderweg een paar keer aan de kant.
Moet ' ie al stilstaan voor een wat goeie fotoquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
he gets. om nou snachts te blauwbekken voor een foto gaat ook wel weer ver :|
Zie ook de opmerking in de OP.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
he gets. om nou snachts te blauwbekken voor een foto gaat ook wel weer ver :|
maken we er een film vanquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet ' ie al stilstaan voor een wat goeie foto
Op zich niet erg, zo'n moment: kun je de lagers even controleren.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker ja. Met 80 per uur had je het misschien net gered tot 't Harde of zelfs Zwolle, maar met 60 denk ik dat je er bijna op moet rekenen dat overdag zo'n trein in Putten, Nunspeet en 't Harde even aan de kant wordt genomen.
SGMm op Zwolle - Utrecht is een groot succes te noemen. Dankzij de relatief grote afstanden tussen de stations en de beperkte capaciteit van de stellen worden tijdens de ochtendspits de rijtijden gewoon niet gehaald.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:14 schreef KapiteinT het volgende:
En om het feest compleet te maken zit ik nu ook nog in de sandite SGMm tussen Utrecht en Zwolle.
Het verbaaste mij inderdaad al dat het nu zo makkelijk in een drietje past.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
SGMm op Zwolle - Utrecht is een groot succes te noemen. Dankzij de relatief grote afstanden tussen de stations en de beperkte capaciteit van de stellen worden tijdens de ochtendspits de rijtijden gewoon niet gehaald.
overdag en 's avonds kun je in die trein een kanon afschieten, maar in de spits is het een erg drukke trein.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het verbaaste mij inderdaad al dat het nu zo makkelijk in een drietje past.
Daarbij mag SGMm maar 125 km/u.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
SGMm op Zwolle - Utrecht is een groot succes te noemen. Dankzij de relatief grote afstanden tussen de stations en de beperkte capaciteit van de stellen worden tijdens de ochtendspits de rijtijden gewoon niet gehaald.
je kan lullen wat je wilt, maar het is beter dan "wegens logistieke redenen opgeheven". Zelfs al is die laatste optie beter voor de punctualiteitscijfersquote:Op dinsdag 8 november 2011 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
i know. Dat schaar ik onder het niet halen van de rijtijden
Aha, vandaar dus dat ik gisteren en vandaag vanaf spoor 8 vertrok. Maar waarom moest daarvoor de Fyra worden verplaatst? De sneltrein kan daar immers ook staan...quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:38 schreef greavy het volgende:
Breda gaat op de schop:
- Fyra word/is verplaatst naar spoor 8, dat wordt tijdelijk een kopspoor
- Reden van het kopspoor is een overpad vanaf bouwstrook Noordzijde naar het perron
- Sneltrein Dordrecht-Amsterdam is verplaatst naar spoor 5
Hierdoor is de overstap IC Zwolle-Roosendaal -> Fyra Amsterdam problematisch, overstap Sneltrein Amsterdam word juist weer in een krappe vorm geboden. Overstap IC->Fyra word juist weer moeizamer nu.
Er word dus weer meer aan het station gewerkt komende tijd.
Gisteren een hoop mensen die trap van perron 7/8 op sprinten, had Fyra z'n deuren dicht gedaan voor het aan/afkoppelen van de loc. 2 minuten voor vertrek en men liep al chagrijnig terug de tunnel in omdat ze dachten dat ze te laat waren..quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:38 schreef greavy het volgende:
Hierdoor is de overstap IC Zwolle-Roosendaal -> Fyra Amsterdam problematisch, overstap Sneltrein Amsterdam word juist weer in een krappe vorm geboden. Overstap IC->Fyra word juist weer moeizamer nu.
SGMm mag niet harder dan 120. Maar los daarvan snap ik nog steeds niet waarom ze daar niet gewoon met een sandite-DDAR rijden zoals vorig jaar? Dat was toch veel handiger.quote:
Passen geen 2x DDAR of VIRM op spoor 8 als het een kopspoor is.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aha, vandaar dus dat ik gisteren en vandaag vanaf spoor 8 vertrok. Maar waarom moest daarvoor de Fyra worden verplaatst? De sneltrein kan daar immers ook staan...
Komt omlooptechnisch slecht uit. Zo rijdt Sandite-SGMm nu ook op de Hoekse Lijn, was voorheen ook een DD-AR.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
SGMm mag niet harder dan 120. Maar los daarvan snap ik nog steeds niet waarom ze daar niet gewoon met een sandite-DDAR rijden zoals vorig jaar? Dat was toch veel handiger.
Moeten ze een betere materieelinzet en -planning maken. Ben je er ookquote:Op dinsdag 8 november 2011 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je kan lullen wat je wilt, maar het is beter dan "wegens logistieke redenen opgeheven". Zelfs al is die laatste optie beter voor de punctualiteitscijfers
.. en bij Arriva, Veolia en Syntus ook. Is al meervuldig in het nieuws geweest.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:41 schreef Fiorano het volgende:
En Studenten moeten goed uitkijken, want in tegenstelling tot de NS is het bij Connexxion wel verplicht om in te checken. Zo niet geven die altijd aardige conducteurs een prent...
Zijn idd geen conducteurs maar Stewards. En ja, dat zijn echt van die gasten die je ook bij S&V NSR verwacht. Breed staan en denken dat ze alles zijnquote:Op dinsdag 8 november 2011 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
conducteurs? Bij connexxion? IN DE TREIN?![]()
Hm. Zou nieuw zijn, maar okee
Zeker. De stewards zijn dezelfde lui die je ook in bussen kunt treffen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 14:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Connexxion heeft toch maar twee trein-trajecten? Volgens mij alleen de Valleilein (Amersfoort - Ede-Wageningen) en de Veen-exxpress (Almelo - Mariënberg)
Nouja, die figuren die je kaartje/OV chipkaart controleren. Zijn er best nog wel eens hoorquote:Op dinsdag 8 november 2011 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
conducteurs? Bij connexxion? IN DE TREIN?![]()
Hm. Zou nieuw zijn, maar okee
Tussen Amersfoort en Ede-Wageningen zijn het altijd dezelfde heren. Mannetjes van tussen de 40 en de 50 jaar, kalend of Grijs en wat aan de brede kant. Ik ken ze inmiddelsquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker. De stewards zijn dezelfde lui die je ook in bussen kunt treffen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ete-locomotief.dhtmlquote:Brutale diefstal complete locomotief
Brutale metaaldieven zijn er in de Tsjechische stad Jablonec vandoor gegaan met een complete locomotief. De 24 ton wegende machine werd met een kraan op een vrachtwagen geladen, afgevoerd en verkocht aan een plaatselijke schroothandelaar. Hoeveel die betaalde voor de locomotief is niet bekend.
De politie heeft een 43-jarige motorcoureur gearresteerd, die in het verleden meedeed aan de Dakar Rally. Hij zou met de diefstal zijn schulden hebben willen afbetalen.
Hier is het dus gebeurdquote:Op dinsdag 8 november 2011 16:46 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ete-locomotief.dhtml
Niks bijzonders, ik moet even naar Apeldoorn op en neer en dan even naar Baflo. 2 * 15 en 2 * 156 = 342. EN misschien als ik zin heb tik ik m wel ff door tot Roodeschoolquote:
En privéreisjes WEL meegeteld? 4000+ is best netjes voor een maandquote:Op dinsdag 8 november 2011 22:01 schreef James1988 het volgende:
De score voor oktober komt dan uit op 3.968 kilometer woon-werkverkeer (laatste dag van oktober ziek geweest), privéreisjes niet meegeteld.
Ik ga gemiddeld 1x per maand voor de lol nog een keer op en neer naar Amsterdam (gehele rit Fyra) dus de 4.000 km haal ik wel. Verder hou ik niet echt een administratie bij van reisjes... al reis ik met de OV-chipkaart dus is dat wel te achterhalen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En privéreisjes WEL meegeteld? 4000+ is best netjes voor een maand
Maarja. Ik heb dan de kilometers bij de Railcatering meegeteld. In 2 maanden had ik daar iets van 25k..quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is redelijk ziek ja![]()
Ik ga eerst voor de 40k en daarna nog maar eens zien hoe veel verder ik kom
Ja dat geloof ik ook wel ja. Ik doe het vooral met hobbykilometers (dus zelf betaald en de bomen groeien nou eenmaal niet tot in de hemel) en woon-werk waar mogelijk. Maar sinds eind juni heb ik praktisch niets meer aan woon-werkverkeer gehadquote:Op dinsdag 8 november 2011 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Maarja. Ik heb dan de kilometers bij de Railcatering meegeteld. In 2 maanden had ik daar iets van 25k..
En gezien ik regelmatig Zwijndrecht-Leeuwarden moet doen (soms via Groningen), telt het wel hard.
Mja, dat of Altijd Vrij. Kijken wat de baas zegt...quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:24 schreef James1988 het volgende:
Is Weekend Vrij dan niet iets voor jou? Onbeperkt reizen in het weekend voor ¤ 40 per maand.
Rond die koers zit ik ook zo'n beetjequote:Op dinsdag 8 november 2011 22:26 schreef Zyron het volgende:
Tsja, mijn stats dan maar, alles bijgewerkt t/m 31 oktober:
Kilometers: 36.753
Alles buiten die 25k om, heb ik zelf betaald. Alsnog iets van 56k in eigen tijd. Daarom dat ik mijn Weekend Vrij ook heb; Dat is voor mij vele malen voordeliger.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik ook wel ja. Ik doe het vooral met hobbykilometers (dus zelf betaald en de bomen groeien nou eenmaal niet tot in de hemel) en woon-werk waar mogelijk. Maar sinds eind juni heb ik praktisch niets meer aan woon-werkverkeer gehad
NEE DAAR MAG NIEMAND IETS VAN WETEN MANquote:Op dinsdag 8 november 2011 22:41 schreef Duvel het volgende:
Zaterdag is die line-up van de 1200'en in Amersfoort hè!
Nee niemand mag weten van de geheime line-up op de Watergraafsmeer van zondag.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NEE DAAR MAG NIEMAND IETS VAN WETEN MAN
Ik doe de internetcursus en koop een geel vast bij de Halfords en ik ga gewoon.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er zou eens een kneusje die niet bij de groep hoort die kant op kunnen komen ...
HET IS GREAVY! HIJ LULT EROVERHEEN!! IK ZEG HET JE!!quote:Op woensdag 9 november 2011 09:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er zou eens een kneusje die niet bij de groep hoort die kant op kunnen komen ...
Die zondag ben ik daar niet in de buurt. Ergens rondom Utrecht-Arnhem-Eindhovenquote:Op woensdag 9 november 2011 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HET IS GREAVY! HIJ LULT EROVERHEEN!! IK ZEG HET JE!!
Wie? Wie? Wie?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HET IS GREAVY! HIJ LULT EROVERHEEN!! IK ZEG HET JE!!
CXX heeft Syntus ingehuurd om daar te rijden. De Syntus-palen zijn dus ook geplaatst. Gewoon bij Syntus inchecken(hoewel je daar nooit of zeer zelden controle hebt).quote:Op woensdag 9 november 2011 13:59 schreef b2py het volgende:
Sta nu in Marienberg, maar er staan syntus paaltjes terwijl cxx er rijdt.. Waar moet ik inchecken? Is hier toch verplicht?
quote:Op woensdag 9 november 2011 14:01 schreef b2py het volgende:
Ok thx! Wat een gehucht dit. Geen bussen op zondag
Edit: en op de meeste stations heb kiosk of ah's, hier heb je een grasmaaierfabrikant
Er zat voorheen een cafe, maar die is dicht gegaan..quote:Op woensdag 9 november 2011 14:01 schreef b2py het volgende:
Edit: en op de meeste stations heb kiosk of ah's, hier heb je een grasmaaierfabrikant
je zult maar net zin in grasmaaien hebben en de zaak daar is dicht ...quote:Op woensdag 9 november 2011 14:01 schreef b2py het volgende:
Haha denk het welquote:Op woensdag 9 november 2011 14:14 schreef mschol het volgende:
[..]
die zal wel big business hebben: dat gras groeit daar immers sneller als dat er treinen komen?
bronquote:More bad news about the IC4 project, yesterday, an IC4 unit was passing a full stop light, at full speed, because the brakes didn't work, and operator was not able to stop the train, before 100 meters of the cargo train in front. the IC4s maximum speed has been downgraded to 140 km/h, but this is hardly the solution. I don't understand why a series of trains, which have tons of problems, needed to be maintained every 2000 km (!) and then have a so close to disaster failure, can still be used. It's time to drop those shitty units!
Zelf geschreven of gekopieerd van het Spoorforum?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:34 schreef greavy het volgende:
Is er hier interesse dat ik de komende weken posts plaats over diverse treinstellen, met de bediening (zoals plaatjes met beschrijving)?
Bijvoorbeeld ICM-0, ICR-rijtuigen, Locomotoren 500/600, Diesels 2200/2300 en diesellocs 2400/2500
Ik plaats die berichten ook op het Spoorforumquote:Op woensdag 9 november 2011 14:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zelf geschreven of gekopieerd van het Spoorforum?
I know.quote:Op woensdag 9 november 2011 14:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik plaats die berichten ook op het Spoorforum
Ik ben The_Knitter daar dus
quote:Virgin wil HSL overnemen
Het Britse bedrijf Virgin heeft afgelopen zomer een panklaar plan voor de exploitatie van de Hogesnelheidslijn HSL ingediend bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Virgin ziet brood in de kwakkelende lijn van de NS en zou die op korte termijn willen overnemen. Het ministerie is tot nu toe niet ingegaan op het plan.
Afgelopen zomer hield een delegatie van Virgin een presentatie voor drie topambtenaren van het ministerie van Infrastructuur en Milieu op Schiphol. Eerder bracht Phil Pacey, topman van Virgin, de hogesnelheidslijn voor zijn bedrijf in kaart. Hij was verbaasd over wat hij aantrof, zo liet hij de ambtenaren ook weten. Oude treinen die niet aan de hoogste eisen voldoen en die bovendien verstopt staan op perron 13 van Centraal Station Amsterdam.
Ook het prijssysteem is volgens hem een belediging voor de reizigers. "NS heeft mismanagement gepleegd", stelt hij. En de topman van Virgin denkt dat zijn bedrijf het beter kan. Bovendien heeft Virgin het ministerie voorgesteld het hoofdkantoor voor de Europese activiteiten van Virgin in Nederland te vestigen. Virgin zou zijn treinactiviteiten in Europa verder willen uitbouwen.
Lees meer
Richard Bransonquote:
Ook 2e klasquote:Op woensdag 9 november 2011 16:22 schreef mschol het volgende:
ik dacht dat in thalys alleen in 1ste klas stopcontacten zaten? dit is kennelijk niet waar?
Dat gaat nooit gebeuren, totaal niet praktisch als je bedenkt waar die trein naartoe gaat en vandaan komt.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:32 schreef b2py het volgende:
Moeten we blij zijn met iemand die de fyra vanaf spoor 8 wil laten vertrekken ipv 15?
Het idee is leuk, maar totaal niet praktisch. In brusselmidi vertrekken volgens mij de hoge snelheidstreinen ook vanaf de zijkant..quote:Op woensdag 9 november 2011 16:32 schreef b2py het volgende:
Moeten we blij zijn met iemand die de fyra vanaf spoor 8 wil laten vertrekken ipv 15?
Het is ook meer dat de omgeving met de hogere spoornummers er een beetje troosteloos bij ligt in Amsterdam. Daar moet met wat aankleding meer van de maken zijn, zo zal men oordelen lijkt me.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ze bedoelen "bouw de rest van je treinen om je Vlaggeschip heen"
in plaats van andersom, zoals nu.
Heel Station Amsterdam ligt er troosteloos bijquote:Op woensdag 9 november 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook meer dat de omgeving met de hogere spoornummers er een beetje troosteloos bij ligt in Amsterdam. Daar moet met wat aankleding meer van de maken zijn, zo zal men oordelen lijkt me.
Ja, maar wel vanaf de voorste 5/6 sporen. Niet vanaf de achterste 2 spoortjes.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het idee is leuk, maar totaal niet praktisch. In brusselmidi vertrekken volgens mij de hoge snelheidstreinen ook vanaf de zijkant..
Spoor 15 heeft nu(werd tijd ook!) een roltrapquote:Op woensdag 9 november 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook meer dat de omgeving met de hogere spoornummers er een beetje troosteloos bij ligt in Amsterdam. Daar moet met wat aankleding meer van de maken zijn, zo zal men oordelen lijkt me.
Dan moet je dus 12 wissels door om op het goede spoor te komenquote:Op woensdag 9 november 2011 16:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, maar wel vanaf de voorste 5/6 sporen. Niet vanaf de achterste 2 spoortjes.
quote:Op woensdag 9 november 2011 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ze bedoelen "bouw de rest van je treinen om je Vlaggeschip heen"
in plaats van andersom, zoals nu.
Ja, in Brussel steekt de Thalys ook aardig wat spoortjes over hoorquote:Op woensdag 9 november 2011 16:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan moet je dus 12 wissels door om op het goede spoor te komen![]()
Nee maar ik zie inderdaad ook wel iets in het gegeven dat 13,14 en 15 een stuk mooier mogen worden. Maak er fatsoenlijke bankjes ofzo, een koffie tent op 15, weet ik het..
Alle perronkiosken zijn op Amsterdam Centraal nu juist gesloten. Ze moesten weg van ProRail, omdat de perrons er te smal van zouden worden.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:57 schreef greavy het volgende:
Een Kiosk openen op het perron zou alweer wat helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |