abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:50:42 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103969537
Bijna in Breda met een goede +50, omdat de HSL-tunnel bij Rotterdam Noord in calamiteitenmodus stond en men bij NS Hispeed de Bredanaars kennelijk niet belangrijk genoeg vindt.

Fyra 955 (V 18.54), 957 (V 19.24) en 959 (V 19.54) vanaf Breda opgeheven. Fyra 956 (V 17.26 Amsterdam) heeft vastgestaan, opgeheven te Rotterdam. Fyra 958 (V 17.56 Asd) reed klassiek en werd te Rotterdam opgeheven en Fyra 960 (V 18.26 reed geheel niet).

Had gewoon doorgereden naar Breda! In plaats daarvan wordt er gekeerd te Rotterdam :r
pi_103970006
Gaat weer lekker vandaag :{ , weer een aanrijding :(
quote:
Den Haag C-Utrecht Centraal
Vrijdag 4 November 19:55
Oorzaak
Tussen Zoetermeer en Gouda rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2011 20:00:12 ]
pi_103970036
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:42 schreef greavy het volgende:
@von_preussen, nu ik je verhaal lees, krijg ik de rillingen weer. Ik heb het zelf een keer pal voor mijn ogen zien gebeuren, het lichaam onder de rijtuigen zien draaien, en lichaamsdelen zien liggen. Zelf de persoon onder de locomotief zien verdwijnen..
Ik ben blij dat je niet als 'haantje de voorste' het van dichtbij hebt gekeken. Je wilt dit echt niet meemaken, het blijft op je netvlies gebrand staan.
Dat personeel waren inderdaad HC's, die een groot deel moeten afdekken. Er hangen koffertjes met betreffend afdekfolie in de trein.
Dat ik niet helemaal naar het einde van het perron ben gelopen om te kijken (er stond trouwens niemand van dichtbij te kijken) kwam doordat in mij opkwam dat als ik het van dichtbij zou zien ik er mischien wel psychisch last van zou kunnen gaan krijgen. Puur dus een stukje zelfbescherming om toen op afstand te blijven staan. En daardoor heb ik dus alleen maar dat been zien liggen, alle kleine(re) stukken langen dus te ver weg voor mij om te zien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:34 schreef Igen het volgende:
@von_Preussen:

Misschien dat het een soort psychisch afweermechanisme is?
Dat zou goed kunnen, want pas toen de brandweer na 15 minuten kwam zag ik ook een meisje langzaam in tranen instorten.

quote:
Greavy had laatst ook zo'n soort verhaal als dat van jou en volgens mij is die toen bij slachtofferhulp geweest. Waren die er bij jullie ook?
Op het moment dat ik er was (nog) niet, maar ik ben dan ook na 15 minuten weggegaan om met de auto naar mijn tentamen te gaan (en we toch het perron werden afgestuurd).

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:39 schreef Peter het volgende:
@von_Preussen:
Toch nog een klein 'voordeel' dat het de berlijntrein was... daar zit meer personeel op dan op een normale intercity.
Idd, op een gegeven moment zag ik 3 personen uit de trein komen met gele vestjes aan, dat zullen allemaal conducteurs zijn geweest, de machinist moet immers toch op de bok blijven zitten?
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:00:37 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103970043
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:59 schreef CrashO het volgende:
Gaat weer lekker vandaag :{ , weer een aanrijding :(

[..]

Klopt. Is langs de Zuidweg gebeurd, vermoedelijk de overweg naast station Zoetermeer Oost
pi_103970109
Wat een verhaal Greavy! Ik hoop dat je er weer bovenop komt! Ik wist dat het echt kut was om mee te maken, maar om het van 'dichtbij' te lezen is toch telkens weer schokkender!
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:02:12 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103970115
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:34 schreef Igen het volgende:
Greavy had laatst ook zo'n soort verhaal als dat van jou en volgens mij is die toen bij slachtofferhulp geweest. Waren die er bij jullie ook?
Slachtofferhulp komt alleen op locatie als de Politie daarom vraagt. Kan wel meer dan een uur duren. Anders op het bureau. Mijn geval was op het bureau, dat is het normaalste in ieder geval.
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:02:58 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103970148
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:02 schreef b2py het volgende:
Wat een verhaal Greavy! Ik hoop dat je er weer bovenop komt! Ik wist dat het echt kut was om mee te maken, maar om het van 'dichtbij' te lezen is toch telkens weer schokkender!
Ik ben er aardig overheen. De eerste maand was het zwaarste. Nu zie ik soms de beelden voorbij schieten, maar veel minder als voorheen. Ook niet de reactie van toen, is nu veel milder.
pi_103970345
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:31 schreef greavy het volgende:
Zoals ik al aangaf, zal ik een kort verslag doen van het vervolg van de desbetreffende aanrijding met een persoon in Dordrecht, overweg Zuidendijk.
De dag zelf verliep maar gematigd na het voorval. Gesprek met de recherche, gesprek met Slachtofferhulp, en na 3,5 uur na het ongeval konden wij weer richting huis. Iemand uit Lelystad werd naar station Dordrecht gebracht, Ik en iemand uit Santpoort naar de overweg (mijn scooter stond er en zijn auto). De laatste mevrouw werd naar huis gebracht, zij stond alleen maar te wachten voor de slagbomen, en zag het frontaal voor haar ogen gebeuren.
Piet (fictieve naam) uit Santpoort ging nog naar de Wieldrechtse Zeedijk voor foto’s. Hij wou nog niet naar huis. Ik ben wel naar huis gegaan. De rillingen liepen mij weer over het lijf toen wij bij de overweg waren… Ik ben spoedig vertrokken, er niet meer aan gedacht.
Thuis gekomen, circa half 7, 4 uur na het voorval, ben ik eerst gaan eten, vervolgens met mijn moeder gesproken, en toen gebeld met mijn vader. Ik heb mijn hart kunnen luchten. Tijdens het gesprek kreeg ik nog rillingen, barstte ik in tranen uit en dergelijke. Dit was doodnormaal volgens Slachtofferhulp, maar er over praten is dan het beste. Ik heb die dag vele steunbetuigingen via diverse media gehad. Per e-mail, sms, telefoon, Twitter en andere online media. Velen hadden het al gehoord, op Somda werd zelf al gemeld dat er 3 spotters bij stonden.. Dat heb ik toen ook laten verwijderen, want de namen werden zelfs vermeld.

Deze avond verliep niet zoals normaal. Toen ik tv keek, barstte ik in tranen uit, ik rilde erbij. Het verwerken was toch nodig. Ik had sterke afleiding nodig. Deze nacht ben ik vele keren wakker geweest, heb nachtmerries gehad, zwetend in mijn bed gelegen.
De volgende dagen gingen gestaag voorbij. Het gebeurde op Woensdag, op Donderdag ochtend was ik het beu, en voor de verwerking ben ik met een vissersstoel naar de betreffende overweg gereden. Ik heb enkele foto’s gemaakt, maar heb daar toen uren gezeten. De situatie bekijken. In het begin was het heftig. Ik heb doorgezet. Uiteindelijk heeft het geholpen. Op locatie heb ik nog met diverse mensen gesproken. Passanten herkenden mijn scooter, vroegen wat er gebeurd was, waarom die daar überhaupt stond (een aantal wisten de oorzaak niet). Ik ben er niet gedetailleerd op in gegaan. Maar heb toch mijn hart enigszins kunnen luchten. Na 4 uur ben ik weer naar huis gegaan.

Ik moest oorspronkelijk 5 dagen in de week werken bij een pizzaria. Ik heb de donderdags aan mijn baas verteld dat dat voorlopig niet ging lukken. Ik ben 3 weken thuis geweest. De concentratie op elk punt ontbrak.. Mijn baas begreep het. Gelukkig. Ook hij is nog langs geweest bij mij, en heb ook bij hem mijn hart kunnen luchten. Zo’n baas tref je niet overal. Was erg meegaand.

In de eerste opvolgende weken herhaalden de nachten met nachtmerries zich steeds. De vrijdag ben ik zelfs naar de huisarts gegaan, om oplossingen te zoeken. Ik heb toen slaappillen gekregen, die ook hielpen. Ik sliep rustiger. De verwerking ging gestaag. Na circa 2 weken was ik zover dat ik het weg kon stoppen. Er niet elke minuut aan denken. Concentratie werd weer beter. Ondertussen is mijn normale leven wel doorgegaan natuurlijk. Maar het was wel anders. Na een maand was de rust echt wedergekeerd, en kwam het niet continu naar voren. Ik hoefde geen moeite te doen om het weg te stoppen. In deze maand ben ik veelvuldig bij de overweg geweest. Ook dat ging beetje bij beetje beter. Verwerken van de situatie was juist zo het beste, naar mijn idee. Ook Slachtofferhulp dacht dat. Had ik er niet heen gegaan, zou ik het waarschijnlijk niet meer gedurfd hebben..

Nu het circa 5 maanden later is, is er nog wel wat in mijn geheugen blijven steken. De verwerking is uiteraard netjes gegaan, en de trauma is aardig verwerkt. Maar alsnog, deze zal niet verdwijnen. Zo heb ik ongeveer 3 weken geleden nog iemand met z’n fiets tegen gehouden, omdat deze persoon bij gesloten slagbomen, en aanstormende IC, nog even onder de slagbomen doorpiepte, met een fiets nota bene. Hij heeft het geweten. Mijn woede kon ik toen even niet beheersen. Het was bijna een tweede keer raak op deze plaats. De machinist was ook enorm geschrokken, en hing weer knetterluid op de tyfoon, wat door merg en been ging. De beelden van de eerste keer laaiden weer bij mij op.. Maar gelukkig heb ik er niet veel last meer van gehad.
Vragen, stel ze gerust. Ik kijk dan wel of ik ze beantwoord, en in welke wijze.
Wat een verhaal greavy, heftig dat het zo'n impact op je leven heeft.

"Gelukkig" heb ik de aanrijding niet zien gebeuren en was net "te laat" ter plaatse. Precies om het feit waar jij aangeeft last van te hebben, het kan je het leven behoorlijk moeilijk maken. :{
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:11:49 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103970592
De voorval vind in deze situatie plaats (in mijn geval sowieso):
- Persoon stapt het spoor op
- Trein tyfoneert, welke door merg een been gaat. Wonder dat het pedaal niet op het spoor ligt...
- Zet snelremming in
- Een doffe klap
- Romp draait onder de rijtuigen
- Lichaamsdelen liggen overal&nergens
Hopelijk dat je de locomotief niet vrij kon zien; Dan had je een met bloed en ledematen besmeurde lok gezien.
Het geval wat ik meemaakte stond de trein stil langs het perron Dordrecht Zuid (puntje locomotief). Perron is vrij snel ontruimd om die reden..

Het baanvak mag pas vrijgegeven worden als minimaal 75% van de lichaamsdelen teruggevonden zijn, en je het niet op het blote oog kan zien zomaar.
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:41:16 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103972067
Heftig verhaal greavy, dank je voor het delen. Sterkte, ook voor von_Preussen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:45:24 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103972304
Op station Elst is een TIS 3.1 (Trein Incident Scenario) gebeurd. Oftewel een aanrijding met persoon. Gezien de trauma helikopter opgeroepen is, is de persoon nog in leven/kritieke toestand.
pi_103974840
Wat een verhaal Greavy, maar mooi dat je het toch goed hebt weten te verwerken.

Wat dat betreft heb ik wel medelijden met de reizigers die op het perron stonden bij het ongeluk waar ik bij was. Al gauw vertrok namelijk van een ander spoor een trein dezelfde kant op, dus de meeste mensen die het zagen gebeuren hebben toen helemaal geen hulp gekregen.

En als ik het al niet kan laten om er nu iets over te schrijven (ja sorry andere topicdeelnemers), terwijl ik het dus net niet zelf heb zien gebeuren, hoe moeten die wachtende reizigers er dan wel niet aan toe zijn geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2011 21:32:08 ]
  vrijdag 4 november 2011 @ 21:37:03 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103975162
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:11 schreef greavy het volgende:
Hopelijk dat je de locomotief niet vrij kon zien; Dan had je een met bloed en ledematen besmeurde lok gezien.
Je ziet alleen maar witte stukjes, door de klap wordt het bloed uit het vlees gedrukt. Sorry, maar het is niet anders. En dit zijn heftige dingen, ze blijven je bij, je geeft ze een plek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 09:35:35 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_103988732
Uit Canada O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103988974
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Uit Canada O+
[ afbeelding ]
Anders vermeld je even waar dat is :o
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 09:55:40 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_103989053
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:50 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Anders vermeld je even waar dat is :o
Euhm, even kijken...

Mile 92 - Montreal River Trestle, staat er op het kaartje :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103989107
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Euhm, even kijken...

Mile 92 - Montreal River Trestle, staat er op het kaartje :Y
*maakt to do list*

Dankje :P
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 10:00:32 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_103989133
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 09:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

*maakt to do list*

Dankje :P
Gaaf he! Ooit wil ik ook :D
pi_103989161
  zaterdag 5 november 2011 @ 12:28:31 #45
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_103992178
Vandaag weer eens wat treinreisjes maken. Tijdje geleden! :s)
pi_104004299
Net terug van de Broeken. Krankzinnig wat een hoop volk -O-
Uur en drie kwartier staan in het gangpad van een stoomtrein. En dan moet je nog terug :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_104004425
B R O C K E N zeg ik, vervloekt kutding :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:02:32 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_104005151
Ah. De Harzer Smalspurbanen. Lijkt mij wel tof om daar ook eens te kijken. Schijnt er altijd wel druk te zijn..
pi_104005416
Wat een rust en stilte hier!
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:17:14 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_104005716
Ja, ik ben net een uurtje thuis na een dag klussen bij de SSN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')