Hij maakt tenminste gebruik van zijn eerste klas kaartje/abonnementquote:Op dinsdag 8 november 2011 08:55 schreef Fixers het volgende:
Wtf momentje: in utrecht lunetten stapt er iemand in, wurmt zich met een chagerijnige blik door hwt overvolle balkon. Om met een triomfantelijke grijns op zijn smoel in de 1e klas te gaan zitten. Zodat ie er in Utrexht weer uit kan.
Of het is zo'n bijdehante kutforens die wel even vindt dat ie met zijn 2e klas kaartje in de eerste klas magquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij maakt tenminste gebruik van zijn eerste klas kaartje/abonnement
Wanneer gaat dat openen dan? Heeft het zin om nu al mensen te gaan zoeken?quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:54 schreef greavy het volgende:
Volgende week sollicitatiegesprek bij HEMA die tzt gaat openen op Rotterdam Centraal
zal wel op een tijdelijke locatie zijn, want die stationshal en de tunnel zijn nog lang niet af.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
oh da's al vlot dan iddIk wist niet dat het al zo hard opschoot daar. Nou ben ik er sinds augustus ook niet meer geweest, maar okee
Beter dat dan als een autist naast een lege stoel gaan staanquote:Op dinsdag 8 november 2011 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of het is zo'n bijdehante kutforens die wel even vindt dat ie met zijn 2e klas kaartje in de eerste klas magAls hij al een kaartje heeft.
CRIENTJ! Foto's maken johquote:Een deel van de Overijsselse gemeente Nijverdal is dinsdagochtend ontruimd, nadat wegwerkers bij bouwwerkzaamheden aan het spoor op een explosief uit de Tweede Wereldoorlog stuitten.
Alleen lukt dat niet meer op het moment dat de trein-die-toch-wel-heel-vol-is voor je neus staatquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik koop trouwens wel 1e klas toeslagen
In Amersfoort ligt er ook nog een bom. Die ligt naast de sporen van NSO (NS-Opleidingen), en naast de Plan U 115. Die werkzaamheden liggen daardoor al weken stil op dat stuk(bij de kopspoortjes dus, verderop het emplacement word wel gewerkt).quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is toch een stuk leuker dan "rotsen"
ah, het bekende omloopje. 's ochtends gaan die stellen uit Zwolle naar Groningen en Leeuwarden, waarna ze om 7:05 uur richting Schiphol gaan. Zo wordt er een voortrein wegbezuinigd. De stellen blijfven de hele dag doorrijden en eindigen weer in Zwolle.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:20 schreef KapiteinT het volgende:
Whut?! Om dit tijdstip 12 bakken VIRM vanaf Schiphol naar het noorden?
Greavy, doe er wat aan!
Ah, ik dacht dat dat maar om 2 ritten per dag ging. Maar deze stellen blijven dus de hele dag heen en weer pendelen? Flinke overkill op dit moment in elk geval.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah, het bekende omloopje. 's ochtends gaan die stellen uit Zwolle naar Groningen en Leeuwarden, waarna ze om 7:05 uur richting Schiphol gaan. Zo wordt er een voortrein wegbezuinigd. De stellen blijfven de hele dag doorrijden en eindigen weer in Zwolle.
in trein 759 zijn de dubbele stellen weer hard nodig. (vertrek 17:08 uit Amerfoort richting Zwolle).quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:28 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dat maar om 2 ritten per dag ging. Maar deze stellen blijven dus de hele dag heen en weer pendelen? Flinke overkill op dit moment in elk geval.
Ik geloof dat dit stel een beetje last heeft van vierkante wielen... Kedeng-kedeng kedeng-kedeng.
met PR weet je het nooit natuurlijk he!quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:28 schreef greavy het volgende:
Binnenkort nog een leuk transport (over een maandje ongeveer): Amersfoort-Zwolle of Amersfoort-Meppel met treinstel 115, gesleept door LOCON. Max. snelheid 60 km/h (ivm koppelboom). Zal niet overdag mogen van ProRail..
Klopt, maar ons is al door ProRail gemeld dat het een nachtelijk transport zal zijn, gezien de beperkte snelheid. Overdag zou misschien net kunnen, maar dan onderweg een paar keer aan de kant.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met PR weet je het nooit natuurlijk he!
he gets. om nou snachts te blauwbekken voor een foto gaat ook wel weer ver :|quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt, maar ons is al door ProRail gemeld dat het een nachtelijk transport zal zijn, gezien de beperkte snelheid. Overdag zou misschien net kunnen, maar dan onderweg een paar keer aan de kant.
Dat weet ik wel zeker ja. Met 80 per uur had je het misschien net gered tot 't Harde of zelfs Zwolle, maar met 60 denk ik dat je er bijna op moet rekenen dat overdag zo'n trein in Putten, Nunspeet en 't Harde even aan de kant wordt genomen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt, maar ons is al door ProRail gemeld dat het een nachtelijk transport zal zijn, gezien de beperkte snelheid. Overdag zou misschien net kunnen, maar dan onderweg een paar keer aan de kant.
Moet ' ie al stilstaan voor een wat goeie fotoquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
he gets. om nou snachts te blauwbekken voor een foto gaat ook wel weer ver :|
Zie ook de opmerking in de OP.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
he gets. om nou snachts te blauwbekken voor een foto gaat ook wel weer ver :|
maken we er een film vanquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Moet ' ie al stilstaan voor een wat goeie foto
Op zich niet erg, zo'n moment: kun je de lagers even controleren.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker ja. Met 80 per uur had je het misschien net gered tot 't Harde of zelfs Zwolle, maar met 60 denk ik dat je er bijna op moet rekenen dat overdag zo'n trein in Putten, Nunspeet en 't Harde even aan de kant wordt genomen.
SGMm op Zwolle - Utrecht is een groot succes te noemen. Dankzij de relatief grote afstanden tussen de stations en de beperkte capaciteit van de stellen worden tijdens de ochtendspits de rijtijden gewoon niet gehaald.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:14 schreef KapiteinT het volgende:
En om het feest compleet te maken zit ik nu ook nog in de sandite SGMm tussen Utrecht en Zwolle.
Het verbaaste mij inderdaad al dat het nu zo makkelijk in een drietje past.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
SGMm op Zwolle - Utrecht is een groot succes te noemen. Dankzij de relatief grote afstanden tussen de stations en de beperkte capaciteit van de stellen worden tijdens de ochtendspits de rijtijden gewoon niet gehaald.
overdag en 's avonds kun je in die trein een kanon afschieten, maar in de spits is het een erg drukke trein.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het verbaaste mij inderdaad al dat het nu zo makkelijk in een drietje past.
Daarbij mag SGMm maar 125 km/u.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
SGMm op Zwolle - Utrecht is een groot succes te noemen. Dankzij de relatief grote afstanden tussen de stations en de beperkte capaciteit van de stellen worden tijdens de ochtendspits de rijtijden gewoon niet gehaald.
je kan lullen wat je wilt, maar het is beter dan "wegens logistieke redenen opgeheven". Zelfs al is die laatste optie beter voor de punctualiteitscijfersquote:Op dinsdag 8 november 2011 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
i know. Dat schaar ik onder het niet halen van de rijtijden
Aha, vandaar dus dat ik gisteren en vandaag vanaf spoor 8 vertrok. Maar waarom moest daarvoor de Fyra worden verplaatst? De sneltrein kan daar immers ook staan...quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:38 schreef greavy het volgende:
Breda gaat op de schop:
- Fyra word/is verplaatst naar spoor 8, dat wordt tijdelijk een kopspoor
- Reden van het kopspoor is een overpad vanaf bouwstrook Noordzijde naar het perron
- Sneltrein Dordrecht-Amsterdam is verplaatst naar spoor 5
Hierdoor is de overstap IC Zwolle-Roosendaal -> Fyra Amsterdam problematisch, overstap Sneltrein Amsterdam word juist weer in een krappe vorm geboden. Overstap IC->Fyra word juist weer moeizamer nu.
Er word dus weer meer aan het station gewerkt komende tijd.
Gisteren een hoop mensen die trap van perron 7/8 op sprinten, had Fyra z'n deuren dicht gedaan voor het aan/afkoppelen van de loc. 2 minuten voor vertrek en men liep al chagrijnig terug de tunnel in omdat ze dachten dat ze te laat waren..quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:38 schreef greavy het volgende:
Hierdoor is de overstap IC Zwolle-Roosendaal -> Fyra Amsterdam problematisch, overstap Sneltrein Amsterdam word juist weer in een krappe vorm geboden. Overstap IC->Fyra word juist weer moeizamer nu.
SGMm mag niet harder dan 120. Maar los daarvan snap ik nog steeds niet waarom ze daar niet gewoon met een sandite-DDAR rijden zoals vorig jaar? Dat was toch veel handiger.quote:
Passen geen 2x DDAR of VIRM op spoor 8 als het een kopspoor is.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aha, vandaar dus dat ik gisteren en vandaag vanaf spoor 8 vertrok. Maar waarom moest daarvoor de Fyra worden verplaatst? De sneltrein kan daar immers ook staan...
Komt omlooptechnisch slecht uit. Zo rijdt Sandite-SGMm nu ook op de Hoekse Lijn, was voorheen ook een DD-AR.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
SGMm mag niet harder dan 120. Maar los daarvan snap ik nog steeds niet waarom ze daar niet gewoon met een sandite-DDAR rijden zoals vorig jaar? Dat was toch veel handiger.
Moeten ze een betere materieelinzet en -planning maken. Ben je er ookquote:Op dinsdag 8 november 2011 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
je kan lullen wat je wilt, maar het is beter dan "wegens logistieke redenen opgeheven". Zelfs al is die laatste optie beter voor de punctualiteitscijfers
.. en bij Arriva, Veolia en Syntus ook. Is al meervuldig in het nieuws geweest.quote:Op dinsdag 8 november 2011 13:41 schreef Fiorano het volgende:
En Studenten moeten goed uitkijken, want in tegenstelling tot de NS is het bij Connexxion wel verplicht om in te checken. Zo niet geven die altijd aardige conducteurs een prent...
Zijn idd geen conducteurs maar Stewards. En ja, dat zijn echt van die gasten die je ook bij S&V NSR verwacht. Breed staan en denken dat ze alles zijnquote:Op dinsdag 8 november 2011 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
conducteurs? Bij connexxion? IN DE TREIN?![]()
Hm. Zou nieuw zijn, maar okee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |