je zult maar net zin in grasmaaien hebben en de zaak daar is dicht ...quote:Op woensdag 9 november 2011 14:01 schreef b2py het volgende:
Ok thx! Wat een gehucht dit. Geen bussen op zondag
Edit: en op de meeste stations heb kiosk of ah's, hier heb je een grasmaaierfabrikant
Haha denk het welquote:Op woensdag 9 november 2011 14:14 schreef mschol het volgende:
[..]
die zal wel big business hebben: dat gras groeit daar immers sneller als dat er treinen komen?
bronquote:More bad news about the IC4 project, yesterday, an IC4 unit was passing a full stop light, at full speed, because the brakes didn't work, and operator was not able to stop the train, before 100 meters of the cargo train in front. the IC4s maximum speed has been downgraded to 140 km/h, but this is hardly the solution. I don't understand why a series of trains, which have tons of problems, needed to be maintained every 2000 km (!) and then have a so close to disaster failure, can still be used. It's time to drop those shitty units!
Zelf geschreven of gekopieerd van het Spoorforum?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:34 schreef greavy het volgende:
Is er hier interesse dat ik de komende weken posts plaats over diverse treinstellen, met de bediening (zoals plaatjes met beschrijving)?
Bijvoorbeeld ICM-0, ICR-rijtuigen, Locomotoren 500/600, Diesels 2200/2300 en diesellocs 2400/2500
Ik plaats die berichten ook op het Spoorforumquote:Op woensdag 9 november 2011 14:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zelf geschreven of gekopieerd van het Spoorforum?
I know.quote:Op woensdag 9 november 2011 14:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik plaats die berichten ook op het Spoorforum
Ik ben The_Knitter daar dus
quote:Virgin wil HSL overnemen
Het Britse bedrijf Virgin heeft afgelopen zomer een panklaar plan voor de exploitatie van de Hogesnelheidslijn HSL ingediend bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Virgin ziet brood in de kwakkelende lijn van de NS en zou die op korte termijn willen overnemen. Het ministerie is tot nu toe niet ingegaan op het plan.
Afgelopen zomer hield een delegatie van Virgin een presentatie voor drie topambtenaren van het ministerie van Infrastructuur en Milieu op Schiphol. Eerder bracht Phil Pacey, topman van Virgin, de hogesnelheidslijn voor zijn bedrijf in kaart. Hij was verbaasd over wat hij aantrof, zo liet hij de ambtenaren ook weten. Oude treinen die niet aan de hoogste eisen voldoen en die bovendien verstopt staan op perron 13 van Centraal Station Amsterdam.
Ook het prijssysteem is volgens hem een belediging voor de reizigers. "NS heeft mismanagement gepleegd", stelt hij. En de topman van Virgin denkt dat zijn bedrijf het beter kan. Bovendien heeft Virgin het ministerie voorgesteld het hoofdkantoor voor de Europese activiteiten van Virgin in Nederland te vestigen. Virgin zou zijn treinactiviteiten in Europa verder willen uitbouwen.
Lees meer
Richard Bransonquote:
Ook 2e klasquote:Op woensdag 9 november 2011 16:22 schreef mschol het volgende:
ik dacht dat in thalys alleen in 1ste klas stopcontacten zaten? dit is kennelijk niet waar?
Dat gaat nooit gebeuren, totaal niet praktisch als je bedenkt waar die trein naartoe gaat en vandaan komt.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:32 schreef b2py het volgende:
Moeten we blij zijn met iemand die de fyra vanaf spoor 8 wil laten vertrekken ipv 15?
Het idee is leuk, maar totaal niet praktisch. In brusselmidi vertrekken volgens mij de hoge snelheidstreinen ook vanaf de zijkant..quote:Op woensdag 9 november 2011 16:32 schreef b2py het volgende:
Moeten we blij zijn met iemand die de fyra vanaf spoor 8 wil laten vertrekken ipv 15?
Het is ook meer dat de omgeving met de hogere spoornummers er een beetje troosteloos bij ligt in Amsterdam. Daar moet met wat aankleding meer van de maken zijn, zo zal men oordelen lijkt me.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ze bedoelen "bouw de rest van je treinen om je Vlaggeschip heen"
in plaats van andersom, zoals nu.
Heel Station Amsterdam ligt er troosteloos bijquote:Op woensdag 9 november 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook meer dat de omgeving met de hogere spoornummers er een beetje troosteloos bij ligt in Amsterdam. Daar moet met wat aankleding meer van de maken zijn, zo zal men oordelen lijkt me.
Ja, maar wel vanaf de voorste 5/6 sporen. Niet vanaf de achterste 2 spoortjes.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het idee is leuk, maar totaal niet praktisch. In brusselmidi vertrekken volgens mij de hoge snelheidstreinen ook vanaf de zijkant..
Spoor 15 heeft nu(werd tijd ook!) een roltrapquote:Op woensdag 9 november 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook meer dat de omgeving met de hogere spoornummers er een beetje troosteloos bij ligt in Amsterdam. Daar moet met wat aankleding meer van de maken zijn, zo zal men oordelen lijkt me.
Dan moet je dus 12 wissels door om op het goede spoor te komenquote:Op woensdag 9 november 2011 16:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, maar wel vanaf de voorste 5/6 sporen. Niet vanaf de achterste 2 spoortjes.
quote:Op woensdag 9 november 2011 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ze bedoelen "bouw de rest van je treinen om je Vlaggeschip heen"
in plaats van andersom, zoals nu.
Ja, in Brussel steekt de Thalys ook aardig wat spoortjes over hoorquote:Op woensdag 9 november 2011 16:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan moet je dus 12 wissels door om op het goede spoor te komen![]()
Nee maar ik zie inderdaad ook wel iets in het gegeven dat 13,14 en 15 een stuk mooier mogen worden. Maak er fatsoenlijke bankjes ofzo, een koffie tent op 15, weet ik het..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |