Ik ben bezig geweest met een draaistel. Eerst de kolenaanslag eraf krabben en toen met een borstel gaan borstelen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:17 schreef b2py het volgende:
Waar ging je aan klussen? Ik ga morgen met stoomtrein hoorn - medemblik =D Bakkerij in Medemblik bezoeken. Voel me nu weer als toen ik klein kind was :$
Een mooi kantoorplan, niet gehinderd door enige vorm van praktische feitenkennisquote:Op zondag 6 november 2011 06:52 schreef greavy het volgende:
Er is nu iemand op kantoor die bedacht heeft om een platte wagen om te bouwen tot generatorwagen, en die met een 1600 gekoppeld kan rijden.
Inderdaad. Sturen ze het blauwe bord ook gelijk mee?quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:29 schreef greavy het volgende:
Is Nederland van die ouwe meuk af. Staan toch maar weg te rotten.
Dat komt dus gwwoon neer op het aanhaken van een dieselloc zonder tractiemoter om de combinatie een hybride te noemen.quote:Op zondag 6 november 2011 06:52 schreef greavy het volgende:
Gister van een DBS-machinist gehoord:
DB Schenker wil de 6400/6500 locomotieven zoveel mogelijk wegbezuinigen vanwege de te hoge kosten. Er is nu iemand op kantoor die bedacht heeft om een platte wagen om te bouwen tot generatorwagen, en die met een 1600 gekoppeld kan rijden. Zij willen de pilot beginnen op de Sloehaven.
Met deze generatorwagen word door middel van een pantograaf stroom opgewekt bij geëlektrificeerde lijnen. Wanneer het op een dieselspoor komt, kan deze generatorwagen de E-loc helpen... Desnoods aangevuld met een dieselmotor. Ook moet de 1600 dan rangeerwerkzaamheden verrichten op de Sloehaven.
De 6400/6500 locomotieven willen zij verkopen, maar kunnen geen gegadigde vinden. Niemand wilt ze hebben.
Als je het mij vraagt een erg vreemd idee. Hijzelf was er ook niet echt over te spreken.
Op dit moment heeft Locon 2 ex-NSR 1800'den/1600'den. Er komen er 2 bij heb ik begrepen. Volgens mij nog niet in hun bezit. Een 1800 is goedkoper als een 1600..quote:Op zondag 6 november 2011 09:39 schreef ReisT het volgende:
Locon wilde wel een paar 6400en hebben maar vond ze te duur. Daarom hebben ze daar maar die oude Belgische locs van ACTS overgekocht. O, en Locon gaat binnenkort al z'n NL-locs oranje schilderen, dus ook de 4 ex-1600en die ze nu hebben!
Ik heb regelmatig op de laptop dat het via de "klassieke" versie voorwaarden accepteren niet lukt, maar via de "mobiele" versie om de voorwaarden accepteren weer wel.quote:Op zondag 6 november 2011 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
wilde vandaag even internetten in de trein via wifi, maar mijn laptop kon geen verbinding maken met het netwerk, ondanks dat ik volgens mij alles goed deed ...
ik kreeg het inlogscherm en kon daar op voorwaarden accepteren klikken. Daarna gaf ie een beveiligingsfout aan en kwam er geen verbinding meer tot stand.quote:Op zondag 6 november 2011 17:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig op de laptop dat het via de "klassieke" versie voorwaarden accepteren niet lukt, maar via de "mobiele" versie om de voorwaarden accepteren weer wel.
Of kreeg je uberhaupt geen verbinding?
Zat je ook in de 4075 richting Lw aan het begin van de middag?quote:Op zondag 6 november 2011 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
wilde vandaag even internetten in de trein via wifi, maar mijn laptop kon geen verbinding maken met het netwerk, ondanks dat ik volgens mij alles goed deed ...
Nope. Ben vanochtend naar Utrecht gereisd en vanmiddag weer terugquote:Op zondag 6 november 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Zat je ook in de 4075 richting Lw aan het begin van de middag?
Prima, gauw doenquote:Op zondag 6 november 2011 18:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik overweeg serieus om weer met de auto te gaan rijden
Om welk traject gaat het...quote:Op zondag 6 november 2011 18:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik ben ontevreden met de nieuwe dienstregeling en met name de inzet van sprinters.
Ik heb een 1ste klasse abonnement hebben en nu gaan ze sprinters inzetten op mijn traject.
Waarbij dus geen verschil is tussen 1ste en 2de klasse (behalve de kleur stof en het cijfer op de glazen deur).....
Ik overweeg serieus om weer met de auto te gaan rijden dan maar de file in dat is nog altijd beter dan in zo hok als een sprinter moeten vertoeven.
Hoofddorp Den-Haag HSquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |