quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:§4. Biljetten van en/of naar een zone laten toe vrij te reizen binnen een zone. Verplaatsingen tussen twee stations van de zone via een station gelegen buiten de zone zijn niet toegelaten.
Leuk, die was geldig tijdens mijn geboorte!quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Uit de oude doos, een vertrekstaat van station Heerhugowaard met om 13:52 de intercity naar Emmerich en Hagen.
[ afbeelding ]
ik bedoel er mee dat er heel veel minutenverschuivingen gedurende de dag zijnquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:12 schreef Igen het volgende:
Asymmetrisch? Dat kun je helemaal niet zien aan die vertrekstaat. Het enige wat duidelijk wordt is dat toen nog alles maar 1x per uur reed.
Bij mij ook !quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk, die was geldig tijdens mijn geboorte!
Dan schelen we niet meer dan een jaar + een beetje.quote:
Bedoelde u soms: niet gecadanceerd?quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik bedoel er mee dat er heel veel minutenverschuivingen gedurende de dag zijn
nee, want dat dekt de lading net niet helemaalquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bedoelde u soms: niet gecadanceerd?
Symmetrie heeft betrekking op de invulling van de dienst. Als je een trein hebt van A naar D via b en c, dan maak je het symmetrisch door een tegentrein in te leggen van D naar A via c en b.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, want dat dekt de lading net niet helemaal
quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:16 schreef Sandrvich het volgende:
Ziet er inderdaad leuk uit greavy! Misschien dat ik zelf ook maar eens die kant uit moet gaan.
Dank! Dit is de eerste keer dat ik in dat gebied was. Ik ben voorheen wel langs de rijn gereden, Remagen en dergelijke. Maar dat zijlijntje nog nooit. Het is zeker een mooi gebied. De armseinen maken het nog leuker natuurlijk. De rit was dus erg geslaagd, ook toen de Duitsers onze Dienstregeling continu veranderden.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Mooi zeg ! Ik ga altijd op vakantie in Bad Neuenahr-Ahrweiler. Dat zal een mooie rit zijn geweest.
Hoe vol het spul voor ROtterdam zat weet ik niet, maar die naar Den Haag was redelijk bezet. Er waren nog zitplaatsen overquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:58 schreef mschol het volgende:
[..]
en van die 8 zijn er zeker 7 leeg, en in die 3 zit genoeg volk voor 4 of 5 bakken?
Wanneer die vulkaan in IJsland weer eens uitbarst wel jaquote:Op maandag 17 oktober 2011 03:22 schreef Bitlord het volgende:
Twee Fyra's gekoppeld bij de Ansaldo-fabrieken. Zou het ooit zo druk worden op de HSL? Laten we het hopen.
Dan is het goedquote:Op maandag 17 oktober 2011 07:57 schreef greavy het volgende:
Oja, jou berekening klopt ook niet helemaal. Er gaat ook regelmatig maar één drietje of viertje naar Rotterdam, terwijl Den Haag het dubbele heeft.
Ging ie maar zo snel...quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef James1988 het volgende:
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL:
Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef James1988 het volgende:
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL:
Ja, debiel hè... Eigenlijk zouden ze pas toeslag moeten rekenen vanaf het moment dat je de HSL op gaat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...
Wie zegt dat ze dat niet doen dan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, debiel hè... Eigenlijk zouden ze pas toeslag moeten rekenen vanaf het moment dat je de HSL op gaat.
Ik. Ze durven tenslotte toeslag te vragen voor Amsterdam - Schiphol, alleen al vanwege het superieure Fyra-comfort.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat niet doen dan?
Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens doorquote:
Ik betaal wel toeslag als het echt reistijd scheelt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door
Jij staat geen model voor de gemiddelde reiziger.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik betaal wel toeslag als het echt reistijd scheelt.
En mijd ik VIRM
Ja, okee. Daar heb je wel weer gelijk inquote:Op maandag 17 oktober 2011 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij staat geen model voor de gemiddelde reiziger.
Gelukkig staat er een PI bij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door
Ik word altijd heel breed als mensen me niet laten uitstappen. En dan kijken ze nog beledigd ook.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Gelukkig staat er een PI bij.
Want in mijn ervaring is aso-gedrag niet aan klasse gebonden. De meest opvallende voorbeelden die me opvielen toen ik van vakantie naar een beschaafd land terugkwam: Een man die z'n chipsvingers aan de stoel naast zich afveegde (geen wonder dat stoffen bekleding bij NS niet werkt!) en die was de de 40 zeker al gepasseerd, een vrouw die in de VIRM zich de trap naar boven in perst terwijl er nog tal van mensen langs moeten om uit te stappen en zij en haar man zouden qua leeftijd en accent enzo niet misstaan in de Amsterdamse schouwburg, enz. Allemaal juist geen SOV-publiek dus.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:15 schreef greavy het volgende:
Breed gaan staan, en extra langzaam als ik geen haast heb. En de mensen die in de weg staan gewoon een duw meegeven.
Voor zij die reizen willen gaan plannen.twitter:NSHispeed twitterde op maandag 17-10-2011 om 10:33:19Komende nacht vanaf 3.00u kunnen reizen na 10 december 2011 geboekt worden. Zie http://t.co/d0F0dkLD voor info. Ontloop drukte, boek vroeg! reageer retweet
Dat weet ik allemaal wel, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat op bahn.de de voorverkoop pas morgen om 1800 uur begint.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:45 schreef greavy het volgende:
Normaal is het vanaf 3 maanden van te voren. Maar vanwege de nieuwe Dienstregeling is het later. Ook bij de DB, tenzij er al nieuwe tijden ingevoerd zijn (HAFAS).
Als je goed kijkt dan zie je ook dat de routes regelmatig veranderen 's ochtends vroeg en 's avonds.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Symmetrie heeft betrekking op de invulling van de dienst. Als je een trein hebt van A naar D via b en c, dan maak je het symmetrisch door een tegentrein in te leggen van D naar A via c en b.
Gecadanceerd houdt het patroon in, of het ritme. Klokvast iedere 30/60/90/120/... minuten zonder afwijking van dat patroon.
Dat kun je wel stellen ja. Toen ik er laatst in zat voelde het net alsof je maar twee kilometer op de HSL reed.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...
een van de grootste mobiele kranen ter wereld zo te zien. Ze zijn er met tien assen, maar die rijden niet in Nederland volgens mij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Zo, dat was een beste kraan voor de perrontunnel in Wierden:
[ afbeelding ]
Dat ding weegt toch een miljoen kilo ofzo ? ik las zoiets in de krant vanochtend.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Zo, dat was een beste kraan voor de perrontunnel in Wierden:
[ afbeelding ]
Meer zelfsquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dat ding weegt toch een miljoen kilo ofzo ? ik las zoiets in de krant vanochtend.
Je weet dat een 1200 tons kraan zelf geen 1200 ton weegt he?quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:28 schreef zoem het volgende:
[..]
Meer zelfs
In Wierden wordt een enorme, 1200 tons kraan gebruikt voor de nieuwe perrontunnel.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
tonnage bij kranen zegt lang niet alles. Het gaat er om de afstanden die het gewicht af moet leggen. Hoe dichter bij het zwaartepunt van de kraan gehesen kan worden hoe meer gewicht er gehesen kan worden.
Verkeerd gelezen, ik dacht dat hij de hefcapactiteit bedoelde. Het kwam in ieder geval uit een persbericht van ProRail.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je weet dat een 1200 tons kraan zelf geen 1200 ton weegt he?
Even veel als een 1200!quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:40 schreef zoem het volgende:
Het gaat in ieder geval om de Liebherr LTM 11200-9.1 van Mammoet. Deze kraan kan 1200 ton tillen bij een actieradius van 2,5m. De kraan weegt zelf 108 ton
NS abo Weekend Vrij. Veel beter. Vanaf januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen ook bij Arriva/Veolia/Connexxion/Syntus geldig.quote:
dan moet je wel veel met de trein reizen, voor een keertje weg is zo'n kaartje veel leuker..quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:34 schreef greavy het volgende:
[..]
NS abo Weekend Vrij. Veel beter. Vanaf januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen ook bij Arriva/Veolia/Connexxion/Syntus geldig.
Oh maar greavy rijdt zich helemaal het licht uit z'n ogen met de trein hoor, ben maar niet bangquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:35 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moet je wel veel met de trein reizen, voor een keertje weg is zo'n kaartje veel leuker..
oh, dat geloof ik graagquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh maar greavy rijdt zich helemaal het licht uit z'n ogen met de trein hoor, ben maar niet bang
ik had normaal ingezet op ruim 6.000 kilometer dit jaar, maar ik vrees dat ik dat niet meer ga halen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Bitlord het volgende:
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
Voor mij is dit ook een overgangsjaar, nog druk met revalidatie en vooral de verhuizing. Ben gisteren net over de 35.000 km heen gegaan voor dit jaarquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Bitlord het volgende:
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor mij is dit ook een overgangsjaar, nog druk met revalidatie en vooral de verhuizing. Ben gisteren net over de 35.000 km heen gegaan voor dit jaar
quote:
quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Nee man. Doe niet alsof dit heel veel is
Ik zit nu rond de 40.000 km. Ik heb het 2 maanden bijgehouden, en toen gestopt. Volgend jaar beterquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Bitlord het volgende:
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
lekker 2 uur langer onderwegquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:28 schreef Ireyon het volgende:
Awesome, mijn Beneluxtrein wordt omgeleid. Den Haag HS - Utrecht - Breda - Roosendaal
De OBB rijtuigen? Of zit je een uur te vroeg ?:Pquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:36 schreef Ireyon het volgende:
Heerlijk toch, non-stop HS - Utrecht en Utrecht - Breda. Misschien spot ik Socios wel.
Ja hij leeft digitaal weer.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:36 schreef Ireyon het volgende:
Heerlijk toch, non-stop HS - Utrecht en Utrecht - Breda. Misschien spot ik Socios wel.
Jup. [WAARSCHUWING] Mensen die zich voordoen als Sociosquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja hij leeft digitaal weer.
Ik was gister wat aan het bladeren door de jaarcijfers van de Turkse spoorwegen en daarin stond ook een stukje over internationale statistieken. Het blijkt dat de NS van alle spoorwegmaatschappijen het meeste aantal treinkilometers per werknemer haalt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:45 schreef greavy het volgende:
WHAHAHA. Stroomstoring bij Dordrecht. WEER hetzelfde probleem als de vorige keren
De lol is er inmiddels wel een beetje vanaf zou je denkenquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Jup. [WAARSCHUWING] Mensen die zich voordoen als Socios
Heb die van 15:53 v A'dam. De ÖBBs vertrokken om 16:30 uit HS de andere kant op.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
[..]
De OBB rijtuigen? Of zit je een uur te vroeg ?:P
heee, dat klinkt als overheidquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:55 schreef greavy het volgende:
Chronologie van Dordrecht (zonder data):
- Stroomstoring Dordrecht. ProFail vervangt wat zekeringen.
- Dezelfde avond klapt het er weer uit. Ditmaal voor meer dan een dag.
- Een dag later weer hetzelfde probleem.
- 2 Weken daarna klapte de stroom er weer uit. De oorzaak? Dezelfde storing. ProRail zegt het opgelost te hebben.
- 1,5 week later alweer, opgelost binnen 6 uur.
- Het probleem leek opgelost. 6 Weken geen storing. Opnieuw dezelfde storing. Duur: Anderhalve dag. Beperkt sporengebruik; Onderdeel is tijdelijk vervangen door iets tijdelijks. Na een week was het nieuwe onderdeel geplaatst.
- Toen duurde het 4 weken voor een nieuwe storing
- En na 11 weken (nu) klapte het er weer uit. De oorzaak? Hetzelfde...
Dan heb je veel meer begroeiing tussen de sporen staanquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:00 schreef James1988 het volgende:
Godsamme, kan DB Netze het niet over komen nemen?
Ach, dan komt Nederland ook nog eens in the picturequote:Op maandag 17 oktober 2011 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heb je veel meer begroeiing tussen de sporen staan
Is hij weer eens terug van Interrailen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja hij leeft digitaal weer.
Gif spuiten lijkt idd een van de kerncompetenties van ProRail.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heb je veel meer begroeiing tussen de sporen staan
Daar worden we op geselecteerd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Gif spuiten lijkt idd een van de kerncompetenties van ProRail.
Ik vind het wel wat hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ach, dan komt Nederland ook nog eens in the picture
Ik weet niet wat 'ie doen was.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Is hij weer eens terug van Interrailen?
Haha, grappig dat je dat zegt. Ik vind het Nederlandse spoor er altijd wel wat professionele/strakker overkomen qua begroeiing/afwerking van de bovenbouw. Duitse sporen zien er altijd zo ghetto uitquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan heb je veel meer begroeiing tussen de sporen staan
quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar worden we op geselecteerd.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #340 11 augustus bezoek Crailooquote:Op maandag 17 oktober 2011 17:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik weet niet wat 'ie doen was.
Maak er dan tenminste een fatsoenlijke rel van of zo.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiend. Iedereen heeft er weleens een tijdje geen zin in
Daar heeft ook lang niet iedereen lol in hoorquote:Op maandag 17 oktober 2011 18:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maak er dan tenminste een fatsoenlijke rel van of zo.
Nee, dat is meestal met een rel.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar heeft ook lang niet iedereen lol in hoor
Nee, dat heeft idd totaal geen nut. Dan kun je de "quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het een beetje onzinnig om eerst de boel op te blazen en dan heel dramatisch te gaan blèren "Dat je dan wel weg gaatJullie moeten mij toch niet
Nou moeten jullie zonder mij verder
" etc.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:11 schreef greavy het volgende:
Ik gok de Schlüchsee-Brücke.
Edit: Toch niet. Die is elektrisch.
Is het dan het Ravennaviadukt?
Edit: Ook niet.
Klopt het dat dit wél in het Schwarzwald is? Dat zegt m'n gevoel..
quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:38 schreef Igen het volgende:
Ziet eruit als Tsjechische Poolse seinpalen ja.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 88401 SGMM 05:53 Zl 07:09 Lw MDWDVZZ 88402 SGMM 07:25 Lw 08:15 Mp MDWDVZZ 88403 SGMM 08:20 Mp 09:36 Gn MDWDVZZ 88404 SGMM 10:09 Gn 11:51 Zl MDWDVZZ 88405 SGMM 11:59 Zl 13:42 Gn MDWDVZZ 88406 SGMM 13:49 Gn 14:48 Mp MDWDVZZ 88407 SGMM 15:08 Mp 16:09 Lw MDWDVZZ 88408 SGMM 16:21 Lw 17:33 Zl MDWDVZZ 88409 SGMM 22:54 Amf 23:41 Zl M-WDVZZ 88409 SGMM 23:54 Amf 00:42 Zl -D----- 88410 SGMM 17:38 Zl 18:16 Amf MDWDVZZ |
Ik denk niet dat het uitmaakt qua prijs, dus zou ik gewoon uit de automaat halen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat is nou slimmer, via ns hispeed tickets boeken voor Venlo - Dusseldorf? of in venlo aan de automaat? Enn ik moet een P&R kortingskaartje hebben omdat ik mn auto in Venlo parkeer.
Wat is nou een lekkerder wijf? Koningin Elisabeth of Britney Spears?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat is nou slimmer, via ns hispeed tickets boeken voor Venlo - Dusseldorf? of in venlo aan de automaat?
quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het uitmaakt qua prijs, dus zou ik gewoon uit de automaat halen.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is nou een lekkerder wijf? Koningin Elisabeth of Britney Spears?
Dat laatste natuurlijk, zonder elke twijfel
Kloptquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
[..]
moet ik zeker weer zo'n zusatzticket en nog zoiets hebben toch? De vorige keer was er een aardige man op venlo die ons hielp.(vorige keer was het Eindhoven - Keulen. Erg leuke rit trouwens.
)
ik kwam er niet goed uit toen, was niet helemaal thuis in de termen op de DB automaat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
KloptNou en? Het is niet alsof je in vloeiend Roemeens een inburgeringscursus cum laude dient te halen of zo hoor
Übung macht den Meisterquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ik kwam er niet goed uit toen, was niet helemaal thuis in de termen op de DB automaat.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 | Alkmaar Amsterdam Centraal Alkmaar Hoorn Alkmaar Schagen Alkmaar Zaandam Amersfoort Utrecht Centraal Amersfoort Utrecht Centraal Amstelstation Centraal Station Amsterdam Amstel Utrecht Centraal Amsterdam Amstel Utrecht Centraal Amsterdam Bijlmer... Amsterdam Bijlmer Amsterdam Centraal Amsterdam Amstel Amsterdam Centraal Amsterdam Centraal Amsterdam Centraal Rotterdam Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Anna Paulowna Utrecht Centraal Apeldoorn Utrecht Centraal Arnhem Arnhem Arnhem Utrecht Centraal Delft Rotterdam Centraal Deventer Utrecht Centraal Driebergen-Zeist Arnhem Driebergen-Zeist Ede-Wageningen Eindhoven Utrecht Centraal Eindhoven Utrecht Centraal Groningen Utrecht Centraal Haag Centraal(Den) Utrecht Centraal Haag Centraal(Den) Utrecht Centraal Haag Centraal(Den) Utrecht Centraal Haag Centraal(Den) Utrecht Centraal Haag HS (Den) Utrecht Centraal Haag HS (Den) Utrecht Centraal Harderwijk Utrecht Centraal Helder (Den) Utrecht Centraal Hertogenbosch ('s) Utrecht Centraal Hertogenbosch ('s) Utrecht Centraal Hilversum Sportpark Utrecht Centraal Houten Castellum Geldermalsen Leeuwarden Utrecht Centraal Leiden Centraal Haag Centraal(Den) Lelystad Centrum Weesp Maastricht Utrecht Centraal Maastricht, Station Valkenburg, Station Nijkerk Harderwijk Nijmegen Lent Arnhem Zuid Rotterdam Blaak Haag Centraal(Den) Rotterdam Centraal Breda Rotterdam Centraal Schiphol Rotterdam Centraal Utrecht Centraal Rotterdam Centraal Utrecht Centraal Rotterdam Centraal Utrecht Centraal Schagen Utrecht Centraal Schiphol Utrecht Centraal Tiel, Station Arnhem, Station NS Utrecht Centraal Alkmaar Utrecht Centraal Alkmaar Utrecht Centraal Alkmaar Utrecht Centraal Alkmaar Utrecht Centraal Alkmaar Utrecht Centraal Amersfoort Utrecht Centraal Amsterdam Amstel Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Amsterdam Centraal Utrecht Centraal Arnhem Utrecht Centraal Eindhoven Utrecht Centraal Groningen Utrecht Centraal Haag Centraal(Den) Utrecht Centraal Haag Centraal(Den) Utrecht Centraal Haag HS (Den) Utrecht Centraal Hertogenbosch ('s) Utrecht Centraal Hertogenbosch ('s) Utrecht Centraal Houten Castellum Utrecht Centraal Leiden Lammenschans Utrecht Centraal Maastricht Utrecht Centraal Nijmegen Utrecht Centraal Rotterdam Alexander Utrecht Centraal Rotterdam Alexander Utrecht Centraal Rotterdam Centraal Utrecht Centraal Rotterdam Centraal Utrecht Centraal Rotterdam Centraal Utrecht Centraal Schagen Utrecht Centraal Schagen Utrecht Centraal Tiel Utrecht Centraal Utrecht Centraal Utrecht Centraal Utrecht Centraal Utrecht Centraal Utrecht Centraal Utrecht Centraal Utrecht Centraal Utrecht Centraal Vleuten Utrecht Centraal Voorburg Utrecht Centraal Woerden Utrecht Centraal Zwolle Valkenburg, Station Maastricht, Station Veenendaal-de Klomp Utrecht Centraal Weesp Utrecht Centraal Woerden Utrecht Centraal Woerden Utrecht Centraal Wormerveer Utrecht Centraal Zoetermeer Utrecht Centraal |
1 2 3 4 | 93Utrecht Centraal Utrecht Centraal 94Utrecht Centraal Utrecht Centraal 95Utrecht Centraal Utrecht Centraal 96Utrecht Centraal Utrecht Centraal |
quote:
Die dingen hebben toch geen ATB?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:52 schreef greavy het volgende:
Krijg nou de klappers. De 6701 en 6705 worden weer gerestaureerd en komen in dienst bij Locon (Goederenvervoerder)..
Edit: Alle 6700'jes zijn verkocht aan Locon. De 6701, 6702, 6703 en 6705. Er worden 2 als plukloc gebruikt en de andere 2 gereactiveerd.
Ook de 2 V60D's 6003+6005 gaan naar Locon.
Krijgen ze ook ingebouwd. De V60D's worden rangeerlocomotieven en krijgen geen ATB. Bijvoorbeeld voor Apeldoorn-Apeldoorn VAM zal een V60D gebruikt worden.quote:
Vroegah was dat niet zo, en toen was het gebruikelijk dat allerlei gratiswillende schooiers bij de roltrappen stonden te wachten "Heeft er iemand nog een Wochenendticket wat je niet meer nodig hebt?"quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wel vreemd dat ik mn naam d'r op moest zetten.uhh okee.
als dat moet.
Wat, ATB in die oude krengen? Alsof je ergens een ATB-kast uit het schap trekt...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Krijgen ze ook ingebouwd. De V60D's worden rangeerlocomotieven en krijgen geen ATB. Bijvoorbeeld voor Apeldoorn-Apeldoorn VAM zal een V60D gebruikt worden.
Er gaat genoeg Mat '64 met pensioen, de ATB-kasten daarvan zijn grof geld waard.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat, ATB in die oude krengen? Alsof je ergens een ATB-kast uit het schap trekt...
Is dat Fase 3 of Fase 4? Fase 3 is volgens mij lastig onderhoudbaar. Kun je beter Fase 4 hebben. En dan nog moet je er ATB-Vv bijklussen...quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er gaat genoeg Mat '64 met pensioen, de ATB-kasten daarvan zijn grof geld waard.
Volgens mij is dat nog Fase 3, dat weet ik echter niet zeker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat Fase 3 of Fase 4? Fase 3 is volgens mij lastig onderhoudbaar. Kun je beter Fase 4 hebben. En dan nog moet je er ATB-Vv bijklussen...
ATB-VV is toch nooit gekomenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat Fase 3 of Fase 4? Fase 3 is volgens mij lastig onderhoudbaar. Kun je beter Fase 4 hebben. En dan nog moet je er ATB-Vv bijklussen...
In haren staan er flink wat ja.. In zwolle staat ook nog genoeg.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er gaat genoeg Mat '64 met pensioen, de ATB-kasten daarvan zijn grof geld waard.
Maar dat zijn het wel. Gele plank tussen spoorstaven = ERTMS balise, gele plank tegen één spoorstaaf = ATB-Vv baken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Schuingeplaatste plankjes werden in de stoomtijd al gebruikt om seinen aan te kondigenDus dat hoeven niet per se Vv bakens te zijn, denk ik dan?
In Zwolle worden ze enigszins gesloopt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
In haren staan er flink wat ja.. In zwolle staat ook nog genoeg.
In Groningen worden ze echt gesloopt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
In Zwolle worden ze enigszins gesloopt.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Groningen worden ze echt gesloopt.
Oh diequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar dat zijn het wel. Gele plank tussen spoorstaven = ERTMS balise, gele plank tegen één spoorstaaf = ATB-Vv baken.
Ja, in de oude uitvoering, niet die bij Stavoren.quote:
Wauw, dat is nog es een baken!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit soort apparaten in ieder geval![]()
[ afbeelding ]
In Zwolle staan geen stellen terzijde meer. Die stellen die je ziet rijden normaal gewoon rond. Die in Onnen staan wel terzijde, maar kunnen als de nood aan de man komt snel worden opgelapt om ingezet te worden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
In haren staan er flink wat ja.. In zwolle staat ook nog genoeg.
Ah, dat is de winterreserve?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In Zwolle staan geen stellen terzijde meer. Die stellen die je ziet rijden normaal gewoon rond. Die in Onnen staan wel terzijde, maar kunnen als de nood aan de man komt snel worden opgelapt om ingezet te worden.
Niet een directe, maar wel indirecte winterreserve. Wat nog in Maastricht stond is opgelapt en kan zo ingezet worden. Mochten er dan stellen nodig zijn dan plukken ze Dijksgracht leeg. Als dat nog niet voldoende is dan komen ze bij Onnen uit.quote:
Leukquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 15:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet een directe, maar wel indirecte winterreserve. Wat nog in Maastricht stond is opgelapt en kan zo ingezet worden. Mochten er dan stellen nodig zijn dan plukken ze Dijksgracht leeg. Als dat nog niet voldoende is dan komen ze bij Onnen uit.
Uiteraard is er het DDM-1 ook nog waarvan tien stammen ingezet worden en eventueel nog een elfde stam geformeerd kan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./A/non's with his waifu, all's right in the world.
Wat was daar zo uitdagend aan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:32 schreef Yreal het volgende:
Jaja, het is gelukt, ik sta op laan v noi op de trein te wachten
He jammer, tegen de tijd dat die hier is is het donkerquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:45 schreef Ireyon het volgende:
Lololol, 4x Plan V als IC naar Zwolle. Rsd v 16:51
Hij bedoelt vast dit:quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was daar zo uitdagend aan?![]()
Leuke foto's dakgoot
quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
lekker 2 uur langer onderweg![]()
![]()
Ik ga zo toch maar weer eens de trein pakken, ben echt al heeeeeeel lang niet meer in een VIRM of koploper geweest![]()
Gebeurt er blijkbaar toch nog iets goeds met al onze steunmiljardenquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:54 schreef James1988 het volgende:
According to the Ministry of Development, at 1 491 km Spain has more routes equipped with ETCS that any other country in Europe.
Spanje is het eerste serieuze land wat naar de kelder zal gaan, samen met Italië dan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 17:11 schreef Igen het volgende:
Over welke steunmiljarden heb je het? Die voor Griekenland, Ierland en Portugal? Wat heeft Spanje daarmee te maken?
de bus, tram , trein, trein, tram pakken is zo moeilijk met een motor voor de deurquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was daar zo uitdagend aan?![]()
Leuke foto's dakgoot
Görlitz, aan de grens met Polen. Jammer dat daar de PKP treinen weg zijn en het vervangen is door een dieseltreinstelletje van de DBquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:57 schreef bork het volgende:
Raadplaatje, (stomme zon!, aan de andere kant zaten er takken voor) waar sta ik?![]()
[ afbeelding ]
Dat is tussen Almelo en Mariënberg, in de buurt van Daarlerveen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:57 schreef bork het volgende:
Raadplaatje, (stomme zon!, aan de andere kant zaten er takken voor) waar sta ik?![]()
[ afbeelding ]
Je kan er wel wat mee te Deventer. Vanaf het postperron. Met statief ookquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
He jammer, tegen de tijd dat die hier is is het donkerOnfotografabel
Denk dat je dan in het donker helemaal alleen een silhouet overhoudt? Maar ik kan daar weleens naartoe lopen opzich. Niet vandaag trouwens, ander keertjequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je kan er wel wat mee te Deventer. Vanaf het postperron. Met statief ook![]()
Zo ziet dat er met daglicht uit:
[ afbeelding ]
Niet als je m 10 seconden ofzo belichtquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk dat je dan in het donker helemaal alleen een silhouet overhoudt? Maar ik kan daar weleens naartoe lopen opzich. Niet vandaag trouwens, ander keertje
Dat kan niet met mijn ontzettend hippe broekzakpassende HD-filmende maar verder tamelijk teleurstellende stront-Ixusquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niet als je m 10 seconden ofzo belicht
Niet meer. De sloopstellen zijn al uit Zwolle weg, en de 'slooptransport'-vergunning van Zwolle is verlopen. Nu gaat het via de Watergraafsmeer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
In Zwolle worden ze enigszins gesloopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./A/non's with his waifu, all's right in the world.
yups, vanmorgen nog een keer langs geweest. Donderdag meer plaatjes, ik had al een vermoeden dat jij het zou weten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Görlitz, aan de grens met Polen. Jammer dat daar de PKP treinen weg zijn en het vervangen is door een dieseltreinstelletje van de DB
Ja, lombardijen - dordrecht idd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:
Dordrecht? Apart dat dan ook de Fyra daar last van heeft. Mij lijkt het bij Rotterdam Lombardijen te zijn gebeurd...
Dat kan ook ja, dat heb ik een keer in Oberhausen meegemaakt, naar verluid een paar dronken gabbers waarvan de een per ongeluk de ander voor de trein duwde. Gelukkig heb ik het zelf niet zien gebeuren omdat ik in de betreffende trein zat. Maar het hele perron van "quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het dan gevallen of gesprongen?
Of de derde optie: Geduwd?
Herfstig weer inspireert.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:34 schreef zoem het volgende:
Dordrecht ligt weer eens plat. Eerst een stroomstoring en nu dit, gaat lekker![]()
Kan er niet eens iets tegen die zelfmoordpogingen gedaan worden? Het is de laatste tijd schering en inslag.
Jij bent echt ZOO'N sukkel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Ohja, de blaadjes op de rails ben ik nog vergeten
En daarom laten ze SGMm rijden op de Veluwe. In deze tijd van het jaar een garantie voor vertragingen op die lijn. SGMm is namelijk het materieel dat niet de beste remeigenschappen heeftquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Ohja, de blaadjes op de rails ben ik nog vergeten
SLT glibbert anders ook vrij aardig, heb ik begrepen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarom laten ze SGMm rijden op de Veluwe. In deze tijd van het jaar een garantie voor vertragingen op die lijn. SGMm is namelijk het materieel dat niet de beste remeigenschappen heeft
Ja, waarom kan jeniet gewoon sandite monteren onder ICMm wat daar ALTIJD rijdt?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarom laten ze SGMm rijden op de Veluwe. In deze tijd van het jaar een garantie voor vertragingen op die lijn. SGMm is namelijk het materieel dat niet de beste remeigenschappen heeft
Je kunt het beter onder een DD-AR zettenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, waarom kan jeniet gewoon sandite monteren onder ICMm wat daar ALTIJD rijdt?
true, alleen bij SLT kan de computer dat wel wat opvangen in combinatie met ABS en dergelijke. Voorwaarde is alleen wel dat je niet te veel met de pookjes gaat spelen. Idem voor optrekken. In één stand laten staan en pas als je een beetje weg bent gekomen kun je er iets aan veranderen. De computer regelt de tractie namelijk automatisch en als je dan als machinist langzaam het vermogen opvoert omdat je niet weg komt dan heb je op natte rails een probleem. Dan is het net alsof je in een bak met glibberig vet zit. Wielen slippen door en je komt niet weg.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT glibbert anders ook vrij aardig, heb ik begrepen.
Waarom?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt het beter onder een DD-AR zetten
Verliezers als jij kunnen we goed missen hoorquote:
tussen Zwolle en Amersfoort heeft de stopper er het meeste last vanquote:
Het is niet alleen de sproeiende trein ZELF die er profijt van heeft hequote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tussen Zwolle en Amersfoort heeft de stopper er het meeste last van
Wat is dit nou weer voor onzinopmerking? Alsof alleen de treinelite hier mag posten... Blijkbaar ben jij niet in voor een lolletje. Ik snap ook wel dat het een beetje spuit11 is. Zullen we nu weer gezellig doen?quote:
weet ik, maar van gladde sporen heb je het meeste last in de nabijheid van stations. Stoptreinen kunnen dus het beste Sandite aanbrengen. daarna kunnen andere treinen hier van profiterenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is niet alleen de sproeiende trein ZELF die er profijt van heeft he
Hee, meer spoorpersoneel hier. Ik begon me al eenzaam te voelen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 03:31 schreef Monopoly het volgende:
Ik volg nu de opleiding treinmachinist volledig bevoegd in Rotterdam.
Voorheen lurkte ik hier altijd mee (ben geen hobbyist), maar nu begin ik al die termen ook wel te begrijpen, erg leuk zo
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 04:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hee, meer spoorpersoneel hier. Ik begon me al eenzaam te voelen.
Best hoor. Maar zelfdodingen zijn gewoon niet het moment voor een lolletje. Dat is alles.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:42 schreef zoem het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzinopmerking? Alsof alleen de treinelite hier mag posten... Blijkbaar ben jij niet in voor een lolletje. Ik snap ook wel dat het een beetje spuit11 is. Zullen we nu weer gezellig doen?
Dat moet wel lukken, NS Reizigers zoekt nog machinisten. En als je niet met reizigers wilt rijden kun je vast ook wel bij Captrain of DB Schenker terecht.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 04:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]Officieel nog niet he
Na de opleiding moet ik nog een baan krijgen op het spoor
Ik ben indirect spoorpersoneel, mag dat ook?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 04:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hee, meer spoorpersoneel hier. Ik begon me al eenzaam te voelen.
quote:Concessie Hoekse Lijn - Onder deze concessie valt de spoorlijn Rotterdam CS – Hoek van Holland. NS Reizigers voert de treindienst in opdracht van de stadsregio uit tot en met december 2012. Deze lijn wordt de komende jaren, indien voldoende geld beschikbaar is, omgebouwd tot metrolijn en aangesloten op het metronet.
quote:KORTE BESCHRIJVING VAN DE AARD EN DE OMVANG OF WAARDE VAN LEVERING OF DIENSTEN:
December 2012 eindigt de concessie Hoekse Lijn (Rotterdam - Hoek van Holland). De stadsregio Rotterdam (hierna te noemen stadsregio) is voornemens de nieuwe concessie Europees aan te besteden door middel van een openbare procedure. De concessie gaat in per 9 december 2012 en zal vooralsnog een looptijd hebben van drie (3) jaar.
alleen daarheen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik boek treinen voor SNCF en Thalys, en Eurostar. Maar alleen voor bestemming Parijs/Chessy. Ben ik nu ook proffesional ?
Dat is niet bepaald weinigtwitter:SiimKallasEU twitterde op woensdag 19-10-2011 om 12:25:06Barroso announces ¤31.7 billion will be invested to upgrade Europe's transport infrastructure, reageer retweet
waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:54 schreef James1988 het volgende:
Dat is niet bepaald weinigtwitter:SiimKallasEU twitterde op woensdag 19-10-2011 om 12:25:06Barroso announces ¤31.7 billion will be invested to upgrade Europe's transport infrastructure, reageer retweet
Niet per direct, dit gaat over investeringen verspreid over het decennium. Daarnaast maak je geld met geld... investeren heet dat. Het resultaat is een verbeterde concurrentiepositie en gemakkelijkere interne handel. En daar pluk je weer de vruchten van via belastingen e.d.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:55 schreef mschol het volgende:
[..]
waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven?
Ja hoor, jij mag ook blijven.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:49 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik ben indirect spoorpersoneel, mag dat ook?Via-via betaalt de reiziger mijn promotieonderzoek
25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:05 schreef James1988 het volgende:
Wat dacht je van verdere investeringen in ERTMS en 25 kV? Het uitbreiden van wegennetten waar nodig? Het stimuleren van het versnellen van goederenvervoer? Het opwaarderen van de capaciteit van telecomnetwerken?
Dat betekent wel het einde voor bijvoorbeeld ICMm. Of je daarmee dan zo blij moet zijn, vraag ik me af.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:40 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken?
wat is ( er speciaal aan) 25 kV?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:40 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken?
Alleen als er dan wat stuk gaat hebben we nog STEEDS het gezeik met diesellocs die niet door de Schipholtunnel mogen. Of de Besttunnel. Of de Barendrechttunnel. Of....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:13 schreef V2 het volgende:
Over 15-20 jaar is ICM toch wel op en afgeschreven, mooi op tijd voor 25kVTegen die tijd zijn alle tunnels en onderdoorgangen e.d. ook wel omgebouwd om om te kunnen gaan ermee
Dat is de Europese standaard voor elektrische lijnen. Steeds meer landen zullen hun spoorlijnen hier naar ombouwen.quote:
oww okequote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is de Europese standaard voor elektrische lijnen. Steeds meer landen zullen hun spoorlijnen hier naar ombouwen.
Stilstand is achteruitgang.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:55 schreef mschol het volgende:
[..]
waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven?
betaal je toch een hele hap meerquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef James1988 het volgende:
Totdat je naar de volgende pagina gaat, dan zie je ineens de echte prijs
Welke mobiliteit wordt er verbeterd dan? Het effect van ombouw tot metrolijn gaat echt niet veel reizigers trekken en anders is het economisch misschien eerder een nadeel. OV kost geld itt autorijden, wat geld oplevert en de A20 ten westen van kleinpolderplein is nu niet echt een gigantisch knelpunt in het Nederlandse wegennet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet per direct, dit gaat over investeringen verspreid over het decennium. Daarnaast maak je geld met geld... investeren heet dat. Het resultaat is een verbeterde concurrentiepositie en gemakkelijkere interne handel. En daar pluk je weer de vruchten van via belastingen e.d.
En waar baseer jij op dat de ombouw niet veel meer reizigers zal trekken? Bij het ombouwen van de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn naar RandstadRail is dat tenslotte wel gebeurd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Welke mobiliteit wordt er verbeterd dan? Het effect van ombouw tot metrolijn gaat echt niet veel reizigers trekken en anders is het economisch misschien eerder een nadeel. OV kost geld itt autorijden, wat geld oplevert en de A20 ten westen van kleinpolderplein is nu niet echt een gigantisch knelpunt in het Nederlandse wegennet.
Net als de HSL. Die zou werkgelegenheid genereren voor Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. Maar het effect is natuurlijk nihiel en de lijn gaat zich nooit terug verdienen.
Omdat daar de frequentie toe nam. Op dit moment rijdt op de relevante delen van de Hoekse lijn in de spits al iedere 10 minuten een trein. Die tevens veel sneller is dan de metro die er gaat komen. Daarnaast is er al een prima overstap op Schiedam naar de metro, waardoor het centrum al goed bereikbaar is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En waar baseer jij op dat de ombouw niet veel meer reizigers zal trekken? Bij het ombouwen van de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn naar RandstadRail is dat tenslotte wel gebeurd.
Is niet de eerste keer hoor.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:21 schreef James1988 het volgende:
Geweldig trouwens, dat een zwaan het treinverkeer op de HSL stil kan leggen
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:27 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga zaterdag avond stappen in Antwerpen.
Ik check hier in Rotterdam gewoon in met mijn OV kaart, in Roosendaal uitchecken en vanaf daar een los kaartje naar Antwerpen?
Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ?
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Dat is wel handiger ja.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.
ja, kan gewoon. En in Parijs, en in Londen, en in Zürich, en in München. In Berlin Hbf hebben ze zelfs uitcheckpalen van ELKE vervoerder aan deze kant van de dampkring staanquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:27 schreef Monopoly het volgende:
Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ?
Als je dezelfde trein door naar Antwerpen wilt nemen, vanaf Rotterdam al met papieren kaartje reizen. Je zal je trein missen als je uit moet checken..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.
Papieren kaartjes blijven dus ook bestaan voor internationale reizen. OOK vanuit elk nederlands station.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:33 schreef James1988 het volgende:
NS adviseert internationale reizigers om vooral de hele rit met papieren kaartjes af te leggen, omdat uitchecken op de grensstations niet haalbaar is. Dit geldt ook in de toekomst wanneer de papieren kaartjes zijn afgeschaft voor binnenlands verkeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |