abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:01:06 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103156411

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:45:06 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103158299
Wat is het goedkoopste voor een kaartje naar Antwerpen, en dan wel de mogelijkheid te hebben om tussen een aantal Antwerpse stations te reizen?
Ik ga namelijk vrijdag naar België toe, en blijf dan een aantal uren daar bij Antwerpen hangen om het goederenverkeer (en reizigersverkeer ook) te fotograferen.
Dan met de Go Pass naar Luik. Zaterdag Luik-Mechelen (bezoek werkplaats) en dan weer kijken, zondag Luik-Namen-Maastricht.
pi_103158984
Gewoon een internationaal kaartje naar Antwerpen? Dan krijg je automatisch Antwerpen-Zone als bestemming, en:

quote:
§4. Biljetten van en/of naar een zone laten toe vrij te reizen binnen een zone. Verplaatsingen tussen twee stations van de zone via een station gelegen buiten de zone zijn niet toegelaten.
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:04:36 #4
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_103159222
Uit de oude doos, een vertrekstaat van station Heerhugowaard met om 13:52 de intercity naar Emmerich en Hagen. :)

Wat zijn we aan het doen ???
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 oktober 2011 @ 20:08:50 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103159444
Nice. Je ziet dan ook mooi hoe asymmetrisch de dienstregeling daar nog is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103159639
Asymmetrisch? Dat kun je helemaal niet zien aan die vertrekstaat. Het enige wat duidelijk wordt is dat toen nog alles maar 1x per uur reed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 20:13:06 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:17:06 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103159820
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Uit de oude doos, een vertrekstaat van station Heerhugowaard met om 13:52 de intercity naar Emmerich en Hagen. :)

[ afbeelding ]
Leuk, die was geldig tijdens mijn geboorte!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 oktober 2011 @ 20:19:40 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103159937
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:12 schreef Igen het volgende:
Asymmetrisch? Dat kun je helemaal niet zien aan die vertrekstaat. Het enige wat duidelijk wordt is dat toen nog alles maar 1x per uur reed.
ik bedoel er mee dat er heel veel minutenverschuivingen gedurende de dag zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:19:45 #9
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_103159946
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Leuk, die was geldig tijdens mijn geboorte!
Bij mij ook !
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:21:59 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103160048
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:19 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Bij mij ook !
Dan schelen we niet meer dan een jaar + een beetje. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:22:04 #11
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_103160050
Heb heel de kast hier nog vol liggen met vertrekstaten van diverse stations uit de periode 1979 tot 1988. Jeugdhobby he......
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:22:42 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103160090
Bij mij staan er nog wat in de kelder, van station Purmerend uit diverse jaren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:47:09 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103161724
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik bedoel er mee dat er heel veel minutenverschuivingen gedurende de dag zijn
Bedoelde u soms: niet gecadanceerd?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 oktober 2011 @ 20:51:20 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103161994
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bedoelde u soms: niet gecadanceerd?
nee, want dat dekt de lading net niet helemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:54:59 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103162212
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, want dat dekt de lading net niet helemaal
Symmetrie heeft betrekking op de invulling van de dienst. Als je een trein hebt van A naar D via b en c, dan maak je het symmetrisch door een tegentrein in te leggen van D naar A via c en b.

Gecadanceerd houdt het patroon in, of het ritme. Klokvast iedere 30/60/90/120/... minuten zonder afwijking van dat patroon.
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:34:08 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103168514
De SSN Ahrtal Express

Op Zaterdag 15 Oktober 2011 reed de SSN een extra rit voor een gezelschap. De route was Rotterdam-Utrecht-Eindhoven-Venlo-Mönchengladbach-Keulen West-Remagen-Dernau-Kreuzberg.
Omdat de Duitsers niet te begrijpen zijn, werden er in de laatste week nog een aantal wijzigingen in de Dienstregeling toegebracht. Hierdoor heeft de SSN géén DRGL kunnen geven aan donateurs en dergelijke.

Het oorspronkelijke plan was om in Duitsland, na Remagen, te stoppen in Bad Neuenahr - Ahrweiler - Dernau - Maychoss - Altenahr - Kreuzberg.
De planning werd: Remagen - Bad Neuenahr - Ahrweiler - Dernau - Kreuzberg. Tussen Dernau en Kreuzberg mocht NIET gestopt worden vanwege het enkelbaan spoorvak, en een te krappe ruimte er was voor extra treinen. Tussen Dernau en Kreuzberg is geen passeren mogelijk.
Het plan was om 14:24 te vertrekken uit Dernau, aankomst 14:00. Er moest gewacht worden op de tegentrein van 14:24 naar Remagen. Uiteindelijk mochten wij pas om 14:36 vertrekken, want op deze tegentrein moest ook gewacht worden.
Toen kreeg het locpersoneel ineens te horen dat er WEL in Altenahr gestopt mocht worden, maar NIET in Maychoss. Dus een extra stop in Altenahr ingepland.

Reizigers die naar Maychoss wilden, moesten hun eigen DB-kaartje kopen.
Instappen moest wél in Kreuzberg; Terug naar Kreuzberg dus ook een kaartje. Er werd niet gestopt in Altenahr, werd ons verteld.
Genoeg wijzigingen deze dag.

Oké, de ochtend. Vrijdag ochtend vroeg in Rotterdam, terwijl het te donker is voor een fatsoenlijke foto.

Er is toen stevig doorgestookt, met onderweg prachtige rookpluimen, in de ochtendgloren.

In Venlo stonden wij op het allerbuitenste spoortje van het emplacement. Er moest water genomen worden. Wij mochten de trein uit, onder de voorwaarde de sporen niet op te lopen.

Nog een ongeveer zelfde foto. Dit kind viel ons op. Enorm geïntresseerd in deze machtige machine, zag hij zijn kleine oogjes uit. Werelden gingen voor hem open..

In Duitsland moest er vertraging ingehaald worden. Vertrek te Venlo was 17 minuten later als gepland: De Duitsers lieten ons niet eerder toe... Er werd stevig doorgestoomd.

In Keulen West waren wij exact op tijd. Keulen West was het snel wat met een diesellocomotief V100 van de DGEG, de 212 007-9 koppelen. De stoomlok ging eraf, koppelde met de V100, en reden weer tegen de trein. Volgorde vanaf Keulen naar Remagen: SSN 01 1075+DGEG 212 007-9+6 rijtuigen(3x Bm, 1x Mitropa, 2x K1A). In Remagen verliet de 01 1075 ons, en is toen naar de museumclub in de buurt van Keulen vertrokken om weer kolen en water bij te vullen. Ook werd in Keulen water gedriehoekt.

Bij Remagen viel het seinhuis wel op. Er stonden [niet in gebruik zijnde] armseinen.

Hier verliet de 01 1075 ons, en mocht de diesel stevig doortrekken. Hij moest al zijn kracht gebruiken.
Aangekomen in Bad Neuenahr viel het stationsgebouw ons op:

Nog meer opvallend op de lijn vanaf Remagen naar Kreuzberg en verder zijn de arme seinstelsels. Armseinen en dergelijke *O*
De armseinen bij Ahrweiler:

En het stationsgebouw:

Welk (oud-)station dit was, weet ik even niet meer. Het zag er vreedzaam uit:

Ook Dernau heeft een aardig stationsgebouw:

De mensen mochten hier de trein ook uit. Je kon kiezen de Regionalbahn verder te nemen naar Maychoss of Altenahr, of met ons mee naar Kreuzberg.
Uiteindelijk stopten wij ook in Altenahr. Toch wél.
Dit gaf de mogelijkheid om vrij rond te lopen. 20 Minuten tijd, hadden wij. Dacht iedereen. Zelf de Machinist. Uiteindelijk werden het 33 minuten ...
PS: Dit uiteinde van het perron word niet gebruikt. Er rijden maximaal 2 Talenten gekoppeld. Tot waar die Talenten komen, is het perron wel netjes.

Omdat alles op de Ahrtalbahn versterkt reed, waren er net genoeg Talenten in Remagen beschikbaar. Echter stonden er 2 Talenten defect, en ter vervanging hebben zij toen 2x BR628 gestuurd. Een welkome afwisseling.

Hehe, eindelijk. 14:36. De tweede trein is er. Vertrekken dan maar!

Ik ben in Altenahr uitgestapt. Niet echt fotogeniek voor foto's. Dit werd het beste...

Vervolgens eventjes in Altenahr gekeken, en toen door de bergen naar Kreuzberg gewandeld. Een tocht van 1u15. Via de vlakke route was het circa 40 minuten, maar hadden toch alle tijd.

Aangekomen op station Kreuzberg. Een Talent begroette mij al. Ook viel een stoomlocomotief op. De 41 360. Deze had ook een extra rit naar de wijnfeesten voor een veel kleinere club als de SSN.


Armseinen in Kreuzberg ontbreken ook niet.

Toen op een iets verderaf gelegen bruggetje wat gefotografeerd (richting Altenahr gelegen).
Talent richting Kreuzberg en verder

Talent richting Remagen (en Bonn?)

Een ander standpunt:
Opweg richting Remagen

En toen vertrok de 41 360 met +13. Had 16:23 moeten vertrekken, en vertrok 16:36.

De BR628 die wij eerder al tegen kwamen was weer terug in Kreuzberg. Ging hier weer keren naar Remagen. Dit setje reed alleen Remagen-Kreuzberg.

Ons vertrek - gepland 17:23 - werd verlaat naar 17:46. Vertraging was er in Keulen West al niet meer, door de tijd in Remagen nuttig te gebruiken: Dieselloc er af, omlopen en aan de achterzijde plaatsen. Stoomloc voorplaatsen. De diesel als duwloc laten werken, de stomer zijn werk ook laten doen. In Keulen West hoefde vervolgens alleen nog maar de diesel er af, en na een Stop&Go van 3 minuten reden wij weer door. Zelfs 4 minuten te vroeg!

En later te Remagen troffen wij een Dosto, waarbij onze locomotief al wild stond te stomen.

Oké. In Venlo netjes op tijd. Vertrek werd vervroegd van 22:08 naar 21:52. Dit pad zou vervroegd blijven tot Rotterdam, maar waar de TRDL enorm zat te slapen weet ik niet maar ...
In Eindhoven werd opgelet. In plaats van het goederenspoor buiten het perronspoor 6 om te nemen, werden wij via spoor 6 geleid. Top TRDL, eens ARI negeren.. Uiteindelijk was het +38 (tegenover de nieuwe DRGL). Onder andere in Geldermalsen circa 15 minuten gestaan om een IC&Stoptrein voor te laten, en daarna doorboemelen achter de stoptrein. Toen te Utrecht vertrokken vóór de IC's ri Den Haag en Rotterdam. Maar niet getreurd, wij werden wederom ergens in de buurt van Woerden stil gezet, om die treinen voorbij de laten scheuren. Vertraging werd van +38 naar +46 vergroot ....

Hopelijk hebben jullie dit met plezier gelezen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 16-10-2011 22:43:50 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:39:10 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103168828
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL:

pi_103168900
Ging weer lekker met de logistiek vandaag en gisteren. :')

Hoeveel reizigers kan je verwachten op het spoor tussen Arnhem en Hengelo, wanneer Hengelo-(deventer-almelo-badbentheim) eruit ligt wegens werkzaamheden, het een zondag avond is waarop studenten waarschijnlijk best eens terug naar hun kamer kunnen gaan in Enschede, én Nick & Simon in het Gelredome staan.....
Komt eerst de ns aantuffen met een koploper 4tje op Arhem, als IC naar zwolle, waarbij mensen dus op het perron achter moesten blijven |:(
om daarna in Zutphen met zijn allen over te stappen op 4 bakken LINT van syntus waarbij weer mensen moesten achterblijven :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 22:41:28 ]
pi_103170197
Leuk verslagje greavy! :)
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:05:59 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103170474
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
Leuk verslagje greavy! :)
Dankje!
pi_103171000
Ziet er inderdaad leuk uit greavy! Misschien dat ik zelf ook maar eens die kant uit moet gaan. :)
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:22:28 #22
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_103171270
Mooi zeg ! Ik ga altijd op vakantie in Bad Neuenahr-Ahrweiler. Dat zal een mooie rit zijn geweest.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_103177390
Twee Fyra's gekoppeld bij de Ansaldo-fabrieken. Zou het ooit zo druk worden op de HSL? Laten we het hopen.

  maandag 17 oktober 2011 @ 07:25:16 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103177762
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:16 schreef Sandrvich het volgende:
Ziet er inderdaad leuk uit greavy! Misschien dat ik zelf ook maar eens die kant uit moet gaan. :)
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Mooi zeg ! Ik ga altijd op vakantie in Bad Neuenahr-Ahrweiler. Dat zal een mooie rit zijn geweest.
Dank! Dit is de eerste keer dat ik in dat gebied was. Ik ben voorheen wel langs de rijn gereden, Remagen en dergelijke. Maar dat zijlijntje nog nooit. Het is zeker een mooi gebied. De armseinen maken het nog leuker natuurlijk. De rit was dus erg geslaagd, ook toen de Duitsers onze Dienstregeling continu veranderden.
pi_103177918
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:58 schreef mschol het volgende:

[..]

en van die 8 zijn er zeker 7 leeg, en in die 3 zit genoeg volk voor 4 of 5 bakken? :')
Hoe vol het spul voor ROtterdam zat weet ik niet, maar die naar Den Haag was redelijk bezet. Er waren nog zitplaatsen over :Y

Los daarvan is het natuurlijk wel raar, zeker als je bedenkt dat de serie 2800 er ook nog doorheen loopt met normaal 6 bakken VIRM per half uur, alles naar ROtterdam. Dan krijg je dus ieder uur:

3 + 3 bakken = 6 bakken naar Den Haag vanaf Amersfoort
8 + 8 + 6 *1,4 + 6 *1,4 = 32,8 bakken naar Rotterdam vanuit Amersfoort.

Er gaan meer dan 5 keer zoveel zitplaatsen van Amersfoort naar Rotterdam als van Amersfoort naar Den Haag :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 07:57:28 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103177936
Vergeet niet dat er in Utrecht een IC start naar Den Haag ieder half uur. Die rijdt buiten de spits met een los viertje of zesje. In de spits zelfs meer (8, 10 of 12 bakken).
Die kon niet doorgetrokken worden naar Amersfoort omdat het baanval al vol genoeg zit/geen perrons vrij zijn in Amersfoort.

Oja, jou berekening klopt ook niet helemaal. Er gaat ook regelmatig maar één drietje of viertje naar Rotterdam, terwijl Den Haag het dubbele heeft.
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:29:34 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103178134
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 03:22 schreef Bitlord het volgende:
Twee Fyra's gekoppeld bij de Ansaldo-fabrieken. Zou het ooit zo druk worden op de HSL? Laten we het hopen.
Wanneer die vulkaan in IJsland weer eens uitbarst wel ja _O-
pi_103178162
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:57 schreef greavy het volgende:
Oja, jou berekening klopt ook niet helemaal. Er gaat ook regelmatig maar één drietje of viertje naar Rotterdam, terwijl Den Haag het dubbele heeft.
Dan is het goed :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:52:47 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103178415
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef James1988 het volgende:
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL:

Ging ie maar zo snel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 17 oktober 2011 @ 09:15:29 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103178813
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef James1988 het volgende:
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL:

Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:22:55 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103178939
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...
Ja, debiel hè... Eigenlijk zouden ze pas toeslag moeten rekenen vanaf het moment dat je de HSL op gaat. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103179014
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, debiel hè... Eigenlijk zouden ze pas toeslag moeten rekenen vanaf het moment dat je de HSL op gaat. :P
Wie zegt dat ze dat niet doen dan? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:28:34 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103179050
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat niet doen dan? :+
Ik. Ze durven tenslotte toeslag te vragen voor Amsterdam - Schiphol, alleen al vanwege het superieure Fyra-comfort.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:29:12 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103179065
Waarschijnlijk zit daar een heel simpele reden achter: door meteen bij Prinsenbeek de HSL op te gaan heeft de trein nog niet genoeg snelheid waardoor achteropkomende treinen (lees Thalys) zouden moeten afremmen, ofwel minder capaciteit op het baanvak.
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:37:13 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103179241
Ook gisteren ben ik op pad geweest. Het werden minder treinen op de foto dan gepland. En een trein reed te vroeg, waardoor ik die gemist had. Vertrek Geldermalsen moest 15:23 zijn. Maar om 15:20 was hij al gevlogen. Alsnog tevreden met het resultaat.

Nadat ik half 12 pas wakker was (was pas 2u 's Nachts terug van de SSN-rit), vertrok ik 12 uur weer naar Rotterdam. Een trein die ik niet verwachtte kwam langs. Ik had van een TRDL diverse treintjes doorgekregen, oa een aantal werktreinen. Deze niet.

RRF 17 met de BAM Unimat204 en een ander BAM-stopmachine. Dit treintje werd pas last-minute ingelegd.

Vervolgens in de IC naar Amersfoort gestapt. Daar even gekeken of er al een HerikRail treintje te zien viel. Helaas. Wel het volgende:

DBS 1613 + een ICMm-IV. De 1613 zien wij vandaag vaker terug.

Ook de Stab10 van Strukton is verplaatst. Voorheen stond deze naast de Strukton loods, nu op Amersfoort Goederen. Te fotograferen als je aardig ver inzoomt vanaf spoor 6/7

Naar Utrecht. Een Plan V op een kopspoortje van Utrecht Opstel Zuid.

Met SLT naar Geldermalsen, alwaar deze DBS-trein, bestaande uit Shimmns (of iets dergelijke) al ruim een uur stond te wachten op vertrek richting de Betuweroute en verder naar Emmerich.

Heb toen nog een heel gesprek met de machinist gehad. Hij stond een beetje buiten van het zonnetje te genieten. Vertrek kon nog wel een half uur op zich laten wachten...
Toen de Machinist bij een boompje stond te pissen, kreeg hij ineens groen. Snel de cabine in, en toen werd hij gebeld. Sein herroepen. Vertrektijd nog onbekend. Er stonden teveel treinen voor de grens te wachten. Uiteindelijk 3 minuten later alsnog vertrokken.

Toen ben ik iets teruggelopen. Heb nog een paar reizigerstreinen erop gezet:
SLT-IV

VIRM

En toen de trein waar ik op wachtte:
DBS 1613 + 4x HerikRail rijtuigen + DBS 6471

Toen snel naar het boemeltje naar Utrecht gelopen. Door naar Rotterdam. Dezelfde trein om 18:24 weer langs in Rotterdam.

pi_103179275
Leuke foto's!
pi_103179515
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:28 schreef Duvel het volgende:
het superieure Fyra-comfort.
Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:56:31 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103179667
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door :P
Ik betaal wel toeslag als het echt reistijd scheelt.

En mijd ik VIRM :D
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:57:37 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103179701
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik betaal wel toeslag als het echt reistijd scheelt.

En mijd ik VIRM :D
Jij staat geen model voor de gemiddelde reiziger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:01:05 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103179782
quote:
3s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij staat geen model voor de gemiddelde reiziger.
Ja, okee. Daar heb je wel weer gelijk in :P
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:01:10 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103179786
De gemiddelde reiziger is best bereid om toeslag te betalen voor Fyra, kijk maar naar hoe vol Fyra nu tijdens de spits zit (staanplaatsen zijn geen uitzondering). Maar het moet niet te veel zijn.

¤ 70,20 voor een maandtoeslagabonnement vind ik wel vrij schappelijk.
pi_103179938
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door :P
Gelukkig staat er een PI bij. :)

Want in mijn ervaring is aso-gedrag niet aan klasse gebonden. De meest opvallende voorbeelden die me opvielen toen ik van vakantie naar een beschaafd land terugkwam: Een man die z'n chipsvingers aan de stoel naast zich afveegde (geen wonder dat stoffen bekleding bij NS niet werkt!) en die was de de 40 zeker al gepasseerd, een vrouw die in de VIRM zich de trap naar boven in perst terwijl er nog tal van mensen langs moeten om uit te stappen en zij en haar man zouden qua leeftijd en accent enzo niet misstaan in de Amsterdamse schouwburg, enz. Allemaal juist geen SOV-publiek dus.
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:09:51 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103180024
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Gelukkig staat er een PI bij. :)

Want in mijn ervaring is aso-gedrag niet aan klasse gebonden. De meest opvallende voorbeelden die me opvielen toen ik van vakantie naar een beschaafd land terugkwam: Een man die z'n chipsvingers aan de stoel naast zich afveegde (geen wonder dat stoffen bekleding bij NS niet werkt!) en die was de de 40 zeker al gepasseerd, een vrouw die in de VIRM zich de trap naar boven in perst terwijl er nog tal van mensen langs moeten om uit te stappen en zij en haar man zouden qua leeftijd en accent enzo niet misstaan in de Amsterdamse schouwburg, enz. Allemaal juist geen SOV-publiek dus.
Ik word altijd heel breed als mensen me niet laten uitstappen. En dan kijken ze nog beledigd ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:15:22 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103180192
Breed gaan staan, en extra langzaam als ik geen haast heb. En de mensen die in de weg staan gewoon een duw meegeven.
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 10:19:19 #45
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103180293
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:15 schreef greavy het volgende:
Breed gaan staan, en extra langzaam als ik geen haast heb. En de mensen die in de weg staan gewoon een duw meegeven.
^O^

Vooral jonge gozertjes proberen het nog wel eens. :') Af en toe een vrouw van gemiddelde leeftijd.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:23:11 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103180404
Krijg de zijk bij de Eurobahn. WEER geen stoptreinverkeer Venlo-Kaldenkirchen. Zijn geen machinisten beschikbaar die in Nederland mogen rijden.
Ja, er is 1 machinist beschikbaar. Maar die zit nu ergens verder in Duitsland, nadat hij al in Venlo was geweest.
Laat hem dan desnoods Venlo-Kaldenkirchen pendelen...
pi_103180481
Dat gekluns moet ook niet nodig zijn idd :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:32:11 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103180638
Het is er wel iets TE vaak raak naar mijn mening. De verstoring is bij de volgende dienst opgelost, zodra er weer nieuwe machinisten (met permissie om naar Venlo te rijden) komen.
  Redactie Sport maandag 17 oktober 2011 @ 10:34:03 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103180699
Zo, dat was een beste kraan voor de perrontunnel in Wierden:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:36:31 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103180778
NSHispeed twitterde op maandag 17-10-2011 om 10:33:19 Komende nacht vanaf 3.00u kunnen reizen na 10 december 2011 geboekt worden. Zie http://t.co/d0F0dkLD voor info. Ontloop drukte, boek vroeg! reageer retweet
Voor zij die reizen willen gaan plannen. :)
pi_103180843
Ontloop drukte, boek vroeg :')

Afijn, vannacht van 3 tot 5 die hele site over zn nek :') _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103180909
Deutsche Bahn hanteert toch andere begintijden?
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:45:35 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103181068
Normaal is het vanaf 3 maanden van te voren. Maar vanwege de nieuwe Dienstregeling is het later. Ook bij de DB, tenzij er al nieuwe tijden ingevoerd zijn (HAFAS).
pi_103181687
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:45 schreef greavy het volgende:
Normaal is het vanaf 3 maanden van te voren. Maar vanwege de nieuwe Dienstregeling is het later. Ook bij de DB, tenzij er al nieuwe tijden ingevoerd zijn (HAFAS).
Dat weet ik allemaal wel, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat op bahn.de de voorverkoop pas morgen om 1800 uur begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 11:05:43 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 oktober 2011 @ 11:09:02 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103181781
Mooie foto's, greavy ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:10:15 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103181814
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Leuke foto's!
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
Mooie foto's, greavy ^O^
Danku!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 oktober 2011 @ 11:12:18 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103181887
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Symmetrie heeft betrekking op de invulling van de dienst. Als je een trein hebt van A naar D via b en c, dan maak je het symmetrisch door een tegentrein in te leggen van D naar A via c en b.

Gecadanceerd houdt het patroon in, of het ritme. Klokvast iedere 30/60/90/120/... minuten zonder afwijking van dat patroon.
Als je goed kijkt dan zie je ook dat de routes regelmatig veranderen 's ochtends vroeg en 's avonds.
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...
Dat kun je wel stellen ja. Toen ik er laatst in zat voelde het net alsof je maar twee kilometer op de HSL reed.
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Zo, dat was een beste kraan voor de perrontunnel in Wierden:
[ afbeelding ]
een van de grootste mobiele kranen ter wereld zo te zien. Ze zijn er met tien assen, maar die rijden niet in Nederland volgens mij.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103182185
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Zo, dat was een beste kraan voor de perrontunnel in Wierden:
[ afbeelding ]
Dat ding weegt toch een miljoen kilo ofzo ? ik las zoiets in de krant vanochtend.
pi_103182439
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Dat ding weegt toch een miljoen kilo ofzo ? ik las zoiets in de krant vanochtend.
Meer zelfs :)

In Wierden wordt een enorme, 1200 tons kraan gebruikt voor de nieuwe perrontunnel.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 oktober 2011 @ 11:30:50 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103182519
tonnage bij kranen zegt lang niet alles. Het gaat er om de afstanden die het gewicht af moet leggen. Hoe dichter bij het zwaartepunt van de kraan gehesen kan worden hoe meer gewicht er gehesen kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 11:34:41 #61
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103182663
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:28 schreef zoem het volgende:

[..]

Meer zelfs :)

In Wierden wordt een enorme, 1200 tons kraan gebruikt voor de nieuwe perrontunnel.
Je weet dat een 1200 tons kraan zelf geen 1200 ton weegt he? 8-)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 11:38:32 #62
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103182813
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
tonnage bij kranen zegt lang niet alles. Het gaat er om de afstanden die het gewicht af moet leggen. Hoe dichter bij het zwaartepunt van de kraan gehesen kan worden hoe meer gewicht er gehesen kan worden.
^O^
een 650 tonner kan bijvoorbeeld maar 650 ton beuren als de giek 16 meter uitgeschoven is en je niet verder dan 3 meter vanaf de kraan moet werken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:38:59 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_103182829
Ken je dat, dan je nog een dag vrij hebt op een maandag, dat je wereldrondjes inmekaardraait, want het is maandag want er moet even geprofiteerd worden van de dinstregeling, dat de wekker gaat en dat je denkt....

Neeeh :')
pi_103182899
Ja, je hebt natuurlijk te maken met de hefboomwerking. Hoe verder van het zwaartepunt hoe groter het moment is dat werkt op de kraan.

Het gaat in ieder geval om de Liebherr LTM 11200-9.1 van Mammoet. Deze kraan kan 1200 ton tillen bij een actieradius van 2,5m. De kraan weegt zelf 108 ton :)
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je weet dat een 1200 tons kraan zelf geen 1200 ton weegt he? 8-)
Verkeerd gelezen, ik dacht dat hij de hefcapactiteit bedoelde. Het kwam in ieder geval uit een persbericht van ProRail.
pi_103183040
Volgens de TC Tubantia weegt de tunnel 3,5 miljoen kilo.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:51:18 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103183325
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:40 schreef zoem het volgende:

Het gaat in ieder geval om de Liebherr LTM 11200-9.1 van Mammoet. Deze kraan kan 1200 ton tillen bij een actieradius van 2,5m. De kraan weegt zelf 108 ton :)
Even veel als een 1200! :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103183942
Ik zag gisteren een 1200 (de 1201) helemaal in olifantengrijs bij Den Haag Centraal staan :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103184249
Vanaf morgen weer Kruidvatkaartjes *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103184496
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanaf morgen weer Kruidvatkaartjes *O*
12,50 voor een retourtje is geen geld (mits je uiteraard wat verder weg wilt gaan)
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:34:19 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103185236
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanaf morgen weer Kruidvatkaartjes *O*
NS abo Weekend Vrij. Veel beter. Vanaf januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen ook bij Arriva/Veolia/Connexxion/Syntus geldig.
pi_103185289
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:34 schreef greavy het volgende:

[..]

NS abo Weekend Vrij. Veel beter. Vanaf januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen ook bij Arriva/Veolia/Connexxion/Syntus geldig.
dan moet je wel veel met de trein reizen, voor een keertje weg is zo'n kaartje veel leuker..
pi_103185719
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:35 schreef mschol het volgende:

[..]

dan moet je wel veel met de trein reizen, voor een keertje weg is zo'n kaartje veel leuker..
Oh maar greavy rijdt zich helemaal het licht uit z'n ogen met de trein hoor, ben maar niet bang :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103185845
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh maar greavy rijdt zich helemaal het licht uit z'n ogen met de trein hoor, ben maar niet bang :Y
oh, dat geloof ik graag :+
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:49:18 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103185906
Ik reis elk weekend wel minimaal 1x per de trein. Meestal beide dagen.
pi_103185918
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
pi_103186211
Mooie foto's greavy!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 oktober 2011 @ 12:57:34 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103186307
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Bitlord het volgende:
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
ik had normaal ingezet op ruim 6.000 kilometer dit jaar, maar ik vrees dat ik dat niet meer ga halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103186323
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Bitlord het volgende:
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
Voor mij is dit ook een overgangsjaar, nog druk met revalidatie en vooral de verhuizing. Ben gisteren net over de 35.000 km heen gegaan voor dit jaar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103186424
Tering, ik haal niet eens een tiende daarvan denk ik. Nou vanavond weer een procent erbij met een retourtje Amsterdam Amstel, maar eerst even een tentamen maken. Goeie dag nog allemaal!
pi_103186495
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voor mij is dit ook een overgangsjaar, nog druk met revalidatie en vooral de verhuizing. Ben gisteren net over de 35.000 km heen gegaan voor dit jaar :)
:o ben je HC ofzo? :+
pi_103186603
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:01 schreef mschol het volgende:

[..]

:o ben je HC ofzo? :+
:') Nee man. Doe niet alsof dit heel veel is :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103186666
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:') Nee man. Doe niet alsof dit heel veel is :@
:')
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:06:25 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103186688
Ik kom met alleen woon-werk op iets van 14.000 km in een jaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:08:22 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103186778
Ik reis eigenlijk alleen maar op saldo (nu abonnement) met de OV-chipkaart, dus ik zou in principe heel makkelijk moeten kunnen berekenen hoeveel kilometer ik dit jaar gereisd heb.

Alleen heb ik daar geen zin in. :')
pi_103186973
Zug-Chef had er vorig jaar iets van 77.000 of zo dacht ik. En greavy zit vast ook ver boven mijn score :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103187184
ik reis zelden met de trein.. ja dit jaar een keertje richting tilburg geweest en ga nog een keertje naar parijs :+ voor de rest kan ik alles met tram en/of bus doen..
pi_103187226
Oh ik had gisteren nog een verjaardag in Zwolle en ben naar een vriendin in Den Haag geweest. 317 km KA-CHING *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103187297
Weet iemand op welke tijdstip morgen de verkoop nieuwe dienstregeling op bahn.de begint?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 13:24:24 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 oktober 2011 @ 13:21:52 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103187328
Als ja als forens 50 weken per jaar tussen Zwolle en Groningen heen en weer reist dan kom je al op 50.000 kilometer, dus in dat perspectief moet je de kilometerhoeveelheden hier zien :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 13:24:30 #90
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103187429
met iedere week Rotterdam - Assen zit ik al op 25.000km :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103187505
Ik kom denk ik op 5000 km uit :')
pi_103187530
Precies, woon-werkverkeer is normaal gesproken een belangrijke component, en dat telt ook allemaal mee natuurlijk :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 13:40:24 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103188119
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Bitlord het volgende:
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
Ik zit nu rond de 40.000 km. Ik heb het 2 maanden bijgehouden, en toen gestopt. Volgend jaar beter :Y

Edit: Dit is alleen Binnelands treinverkeer

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 17-10-2011 13:47:22 ]
pi_103189978
Hmm, alleen als forens zo'n 43.500. Daarkomt nog een 8000 ~ 9000 bij aan eigen ritjes :o.
pi_103191139
Een paar honderd kilometers pas vrees ik.. ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Yreal op 17-10-2011 14:55:38 ]
pi_103191459
Hm, alleen van bhv - nvd en bhv - ut. 8920.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:02:16 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103191671
Even een ruige schatting opnieuw gemaakt. Ik zit nu al boven de 65.000 kilometer.
Maar okee, ik heb ook veel kilometers bij de Railcatering gemaakt.
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:13:01 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103192119
Gelijk nog ff wat gemiddeldes/statistieken:

- Aantal keren controle: 37 (die had ik wel steeds op papier geturft :P )
Controle Gemiddeld per aantal kilometer: (uitgaand van 65.000 km, maar is echt meer) 1756 km per controle _O-

Totaal aantal vertraging: 417 minuten

Aantal keren ' Sardientjes in blik-vervoer': 21 verschillende treinen

Aantal uitgevallen treinen: 31
pi_103195672
Awesome, mijn Beneluxtrein wordt omgeleid. Den Haag HS - Utrecht - Breda - Roosendaal :D
pi_103195781
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:28 schreef Ireyon het volgende:
Awesome, mijn Beneluxtrein wordt omgeleid. Den Haag HS - Utrecht - Breda - Roosendaal :D
lekker 2 uur langer onderweg *O* *O*

Ik ga zo toch maar weer eens de trein pakken, ben echt al heeeeeeel lang niet meer in een VIRM of koploper geweest :@ :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')