quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:§4. Biljetten van en/of naar een zone laten toe vrij te reizen binnen een zone. Verplaatsingen tussen twee stations van de zone via een station gelegen buiten de zone zijn niet toegelaten.
Leuk, die was geldig tijdens mijn geboorte!quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:04 schreef Oom_Agent het volgende:
Uit de oude doos, een vertrekstaat van station Heerhugowaard met om 13:52 de intercity naar Emmerich en Hagen.
[ afbeelding ]
ik bedoel er mee dat er heel veel minutenverschuivingen gedurende de dag zijnquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:12 schreef Igen het volgende:
Asymmetrisch? Dat kun je helemaal niet zien aan die vertrekstaat. Het enige wat duidelijk wordt is dat toen nog alles maar 1x per uur reed.
Bij mij ook !quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk, die was geldig tijdens mijn geboorte!
Dan schelen we niet meer dan een jaar + een beetje.quote:
Bedoelde u soms: niet gecadanceerd?quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik bedoel er mee dat er heel veel minutenverschuivingen gedurende de dag zijn
nee, want dat dekt de lading net niet helemaalquote:Op zondag 16 oktober 2011 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bedoelde u soms: niet gecadanceerd?
Symmetrie heeft betrekking op de invulling van de dienst. Als je een trein hebt van A naar D via b en c, dan maak je het symmetrisch door een tegentrein in te leggen van D naar A via c en b.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, want dat dekt de lading net niet helemaal
quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:16 schreef Sandrvich het volgende:
Ziet er inderdaad leuk uit greavy! Misschien dat ik zelf ook maar eens die kant uit moet gaan.
Dank! Dit is de eerste keer dat ik in dat gebied was. Ik ben voorheen wel langs de rijn gereden, Remagen en dergelijke. Maar dat zijlijntje nog nooit. Het is zeker een mooi gebied. De armseinen maken het nog leuker natuurlijk. De rit was dus erg geslaagd, ook toen de Duitsers onze Dienstregeling continu veranderden.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Mooi zeg ! Ik ga altijd op vakantie in Bad Neuenahr-Ahrweiler. Dat zal een mooie rit zijn geweest.
Hoe vol het spul voor ROtterdam zat weet ik niet, maar die naar Den Haag was redelijk bezet. Er waren nog zitplaatsen overquote:Op zondag 16 oktober 2011 15:58 schreef mschol het volgende:
[..]
en van die 8 zijn er zeker 7 leeg, en in die 3 zit genoeg volk voor 4 of 5 bakken?
Wanneer die vulkaan in IJsland weer eens uitbarst wel jaquote:Op maandag 17 oktober 2011 03:22 schreef Bitlord het volgende:
Twee Fyra's gekoppeld bij de Ansaldo-fabrieken. Zou het ooit zo druk worden op de HSL? Laten we het hopen.
Dan is het goedquote:Op maandag 17 oktober 2011 07:57 schreef greavy het volgende:
Oja, jou berekening klopt ook niet helemaal. Er gaat ook regelmatig maar één drietje of viertje naar Rotterdam, terwijl Den Haag het dubbele heeft.
Ging ie maar zo snel...quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef James1988 het volgende:
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL:
Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef James1988 het volgende:
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL:
Ja, debiel hè... Eigenlijk zouden ze pas toeslag moeten rekenen vanaf het moment dat je de HSL op gaat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...
Wie zegt dat ze dat niet doen dan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, debiel hè... Eigenlijk zouden ze pas toeslag moeten rekenen vanaf het moment dat je de HSL op gaat.
Ik. Ze durven tenslotte toeslag te vragen voor Amsterdam - Schiphol, alleen al vanwege het superieure Fyra-comfort.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat niet doen dan?
Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens doorquote:
Ik betaal wel toeslag als het echt reistijd scheelt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door
Jij staat geen model voor de gemiddelde reiziger.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik betaal wel toeslag als het echt reistijd scheelt.
En mijd ik VIRM
Ja, okee. Daar heb je wel weer gelijk inquote:Op maandag 17 oktober 2011 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jij staat geen model voor de gemiddelde reiziger.
Gelukkig staat er een PI bij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door
Ik word altijd heel breed als mensen me niet laten uitstappen. En dan kijken ze nog beledigd ook.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Gelukkig staat er een PI bij.
Want in mijn ervaring is aso-gedrag niet aan klasse gebonden. De meest opvallende voorbeelden die me opvielen toen ik van vakantie naar een beschaafd land terugkwam: Een man die z'n chipsvingers aan de stoel naast zich afveegde (geen wonder dat stoffen bekleding bij NS niet werkt!) en die was de de 40 zeker al gepasseerd, een vrouw die in de VIRM zich de trap naar boven in perst terwijl er nog tal van mensen langs moeten om uit te stappen en zij en haar man zouden qua leeftijd en accent enzo niet misstaan in de Amsterdamse schouwburg, enz. Allemaal juist geen SOV-publiek dus.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:15 schreef greavy het volgende:
Breed gaan staan, en extra langzaam als ik geen haast heb. En de mensen die in de weg staan gewoon een duw meegeven.
Voor zij die reizen willen gaan plannen.twitter:NSHispeed twitterde op maandag 17-10-2011 om 10:33:19Komende nacht vanaf 3.00u kunnen reizen na 10 december 2011 geboekt worden. Zie http://t.co/d0F0dkLD voor info. Ontloop drukte, boek vroeg! reageer retweet
Dat weet ik allemaal wel, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat op bahn.de de voorverkoop pas morgen om 1800 uur begint.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:45 schreef greavy het volgende:
Normaal is het vanaf 3 maanden van te voren. Maar vanwege de nieuwe Dienstregeling is het later. Ook bij de DB, tenzij er al nieuwe tijden ingevoerd zijn (HAFAS).
Als je goed kijkt dan zie je ook dat de routes regelmatig veranderen 's ochtends vroeg en 's avonds.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Symmetrie heeft betrekking op de invulling van de dienst. Als je een trein hebt van A naar D via b en c, dan maak je het symmetrisch door een tegentrein in te leggen van D naar A via c en b.
Gecadanceerd houdt het patroon in, of het ritme. Klokvast iedere 30/60/90/120/... minuten zonder afwijking van dat patroon.
Dat kun je wel stellen ja. Toen ik er laatst in zat voelde het net alsof je maar twee kilometer op de HSL reed.quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...
een van de grootste mobiele kranen ter wereld zo te zien. Ze zijn er met tien assen, maar die rijden niet in Nederland volgens mij.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Zo, dat was een beste kraan voor de perrontunnel in Wierden:
[ afbeelding ]
Dat ding weegt toch een miljoen kilo ofzo ? ik las zoiets in de krant vanochtend.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Zo, dat was een beste kraan voor de perrontunnel in Wierden:
[ afbeelding ]
Meer zelfsquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dat ding weegt toch een miljoen kilo ofzo ? ik las zoiets in de krant vanochtend.
Je weet dat een 1200 tons kraan zelf geen 1200 ton weegt he?quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:28 schreef zoem het volgende:
[..]
Meer zelfs
In Wierden wordt een enorme, 1200 tons kraan gebruikt voor de nieuwe perrontunnel.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
tonnage bij kranen zegt lang niet alles. Het gaat er om de afstanden die het gewicht af moet leggen. Hoe dichter bij het zwaartepunt van de kraan gehesen kan worden hoe meer gewicht er gehesen kan worden.
Verkeerd gelezen, ik dacht dat hij de hefcapactiteit bedoelde. Het kwam in ieder geval uit een persbericht van ProRail.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je weet dat een 1200 tons kraan zelf geen 1200 ton weegt he?
Even veel als een 1200!quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:40 schreef zoem het volgende:
Het gaat in ieder geval om de Liebherr LTM 11200-9.1 van Mammoet. Deze kraan kan 1200 ton tillen bij een actieradius van 2,5m. De kraan weegt zelf 108 ton
NS abo Weekend Vrij. Veel beter. Vanaf januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen ook bij Arriva/Veolia/Connexxion/Syntus geldig.quote:
dan moet je wel veel met de trein reizen, voor een keertje weg is zo'n kaartje veel leuker..quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:34 schreef greavy het volgende:
[..]
NS abo Weekend Vrij. Veel beter. Vanaf januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen ook bij Arriva/Veolia/Connexxion/Syntus geldig.
Oh maar greavy rijdt zich helemaal het licht uit z'n ogen met de trein hoor, ben maar niet bangquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:35 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moet je wel veel met de trein reizen, voor een keertje weg is zo'n kaartje veel leuker..
oh, dat geloof ik graagquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh maar greavy rijdt zich helemaal het licht uit z'n ogen met de trein hoor, ben maar niet bang
ik had normaal ingezet op ruim 6.000 kilometer dit jaar, maar ik vrees dat ik dat niet meer ga halen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Bitlord het volgende:
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
Voor mij is dit ook een overgangsjaar, nog druk met revalidatie en vooral de verhuizing. Ben gisteren net over de 35.000 km heen gegaan voor dit jaarquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Bitlord het volgende:
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor mij is dit ook een overgangsjaar, nog druk met revalidatie en vooral de verhuizing. Ben gisteren net over de 35.000 km heen gegaan voor dit jaar
quote:
quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Nee man. Doe niet alsof dit heel veel is
Ik zit nu rond de 40.000 km. Ik heb het 2 maanden bijgehouden, en toen gestopt. Volgend jaar beterquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:49 schreef Bitlord het volgende:
Ben eind van het jaar wel benieuwd naar de statistieken van de treinreizigers hier. 2011 gaat voor mij bedroevend laag utivallen vermoed ik.
lekker 2 uur langer onderwegquote:Op maandag 17 oktober 2011 16:28 schreef Ireyon het volgende:
Awesome, mijn Beneluxtrein wordt omgeleid. Den Haag HS - Utrecht - Breda - Roosendaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |