abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2011 @ 07:57:28 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103177936
Vergeet niet dat er in Utrecht een IC start naar Den Haag ieder half uur. Die rijdt buiten de spits met een los viertje of zesje. In de spits zelfs meer (8, 10 of 12 bakken).
Die kon niet doorgetrokken worden naar Amersfoort omdat het baanval al vol genoeg zit/geen perrons vrij zijn in Amersfoort.

Oja, jou berekening klopt ook niet helemaal. Er gaat ook regelmatig maar één drietje of viertje naar Rotterdam, terwijl Den Haag het dubbele heeft.
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:29:34 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103178134
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 03:22 schreef Bitlord het volgende:
Twee Fyra's gekoppeld bij de Ansaldo-fabrieken. Zou het ooit zo druk worden op de HSL? Laten we het hopen.
Wanneer die vulkaan in IJsland weer eens uitbarst wel ja _O-
pi_103178162
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:57 schreef greavy het volgende:
Oja, jou berekening klopt ook niet helemaal. Er gaat ook regelmatig maar één drietje of viertje naar Rotterdam, terwijl Den Haag het dubbele heeft.
Dan is het goed :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 08:52:47 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103178415
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef James1988 het volgende:
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL:

Ging ie maar zo snel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 17 oktober 2011 @ 09:15:29 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103178813
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:39 schreef James1988 het volgende:
Cabride Fyra Breda - Rotterdam over de HSL:

Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:22:55 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103178939
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk lang stuk gewoon spoor zeg...
Ja, debiel hè... Eigenlijk zouden ze pas toeslag moeten rekenen vanaf het moment dat je de HSL op gaat. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_103179014
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, debiel hè... Eigenlijk zouden ze pas toeslag moeten rekenen vanaf het moment dat je de HSL op gaat. :P
Wie zegt dat ze dat niet doen dan? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:28:34 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103179050
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat niet doen dan? :+
Ik. Ze durven tenslotte toeslag te vragen voor Amsterdam - Schiphol, alleen al vanwege het superieure Fyra-comfort.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:29:12 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103179065
Waarschijnlijk zit daar een heel simpele reden achter: door meteen bij Prinsenbeek de HSL op te gaan heeft de trein nog niet genoeg snelheid waardoor achteropkomende treinen (lees Thalys) zouden moeten afremmen, ofwel minder capaciteit op het baanvak.
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:37:13 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103179241
Ook gisteren ben ik op pad geweest. Het werden minder treinen op de foto dan gepland. En een trein reed te vroeg, waardoor ik die gemist had. Vertrek Geldermalsen moest 15:23 zijn. Maar om 15:20 was hij al gevlogen. Alsnog tevreden met het resultaat.

Nadat ik half 12 pas wakker was (was pas 2u 's Nachts terug van de SSN-rit), vertrok ik 12 uur weer naar Rotterdam. Een trein die ik niet verwachtte kwam langs. Ik had van een TRDL diverse treintjes doorgekregen, oa een aantal werktreinen. Deze niet.

RRF 17 met de BAM Unimat204 en een ander BAM-stopmachine. Dit treintje werd pas last-minute ingelegd.

Vervolgens in de IC naar Amersfoort gestapt. Daar even gekeken of er al een HerikRail treintje te zien viel. Helaas. Wel het volgende:

DBS 1613 + een ICMm-IV. De 1613 zien wij vandaag vaker terug.

Ook de Stab10 van Strukton is verplaatst. Voorheen stond deze naast de Strukton loods, nu op Amersfoort Goederen. Te fotograferen als je aardig ver inzoomt vanaf spoor 6/7

Naar Utrecht. Een Plan V op een kopspoortje van Utrecht Opstel Zuid.

Met SLT naar Geldermalsen, alwaar deze DBS-trein, bestaande uit Shimmns (of iets dergelijke) al ruim een uur stond te wachten op vertrek richting de Betuweroute en verder naar Emmerich.

Heb toen nog een heel gesprek met de machinist gehad. Hij stond een beetje buiten van het zonnetje te genieten. Vertrek kon nog wel een half uur op zich laten wachten...
Toen de Machinist bij een boompje stond te pissen, kreeg hij ineens groen. Snel de cabine in, en toen werd hij gebeld. Sein herroepen. Vertrektijd nog onbekend. Er stonden teveel treinen voor de grens te wachten. Uiteindelijk 3 minuten later alsnog vertrokken.

Toen ben ik iets teruggelopen. Heb nog een paar reizigerstreinen erop gezet:
SLT-IV

VIRM

En toen de trein waar ik op wachtte:
DBS 1613 + 4x HerikRail rijtuigen + DBS 6471

Toen snel naar het boemeltje naar Utrecht gelopen. Door naar Rotterdam. Dezelfde trein om 18:24 weer langs in Rotterdam.

pi_103179275
Leuke foto's!
pi_103179515
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:28 schreef Duvel het volgende:
het superieure Fyra-comfort.
Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:56:31 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103179667
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door :P
Ik betaal wel toeslag als het echt reistijd scheelt.

En mijd ik VIRM :D
  maandag 17 oktober 2011 @ 09:57:37 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103179701
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik betaal wel toeslag als het echt reistijd scheelt.

En mijd ik VIRM :D
Jij staat geen model voor de gemiddelde reiziger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:01:05 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103179782
quote:
3s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij staat geen model voor de gemiddelde reiziger.
Ja, okee. Daar heb je wel weer gelijk in :P
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:01:10 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103179786
De gemiddelde reiziger is best bereid om toeslag te betalen voor Fyra, kijk maar naar hoe vol Fyra nu tijdens de spits zit (staanplaatsen zijn geen uitzondering). Maar het moet niet te veel zijn.

¤ 70,20 voor een maandtoeslagabonnement vind ik wel vrij schappelijk.
pi_103179938
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ontstaat doordat al die SOV-schooiers geweerd worden, en verder nergens door :P
Gelukkig staat er een PI bij. :)

Want in mijn ervaring is aso-gedrag niet aan klasse gebonden. De meest opvallende voorbeelden die me opvielen toen ik van vakantie naar een beschaafd land terugkwam: Een man die z'n chipsvingers aan de stoel naast zich afveegde (geen wonder dat stoffen bekleding bij NS niet werkt!) en die was de de 40 zeker al gepasseerd, een vrouw die in de VIRM zich de trap naar boven in perst terwijl er nog tal van mensen langs moeten om uit te stappen en zij en haar man zouden qua leeftijd en accent enzo niet misstaan in de Amsterdamse schouwburg, enz. Allemaal juist geen SOV-publiek dus.
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:09:51 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_103180024
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Gelukkig staat er een PI bij. :)

Want in mijn ervaring is aso-gedrag niet aan klasse gebonden. De meest opvallende voorbeelden die me opvielen toen ik van vakantie naar een beschaafd land terugkwam: Een man die z'n chipsvingers aan de stoel naast zich afveegde (geen wonder dat stoffen bekleding bij NS niet werkt!) en die was de de 40 zeker al gepasseerd, een vrouw die in de VIRM zich de trap naar boven in perst terwijl er nog tal van mensen langs moeten om uit te stappen en zij en haar man zouden qua leeftijd en accent enzo niet misstaan in de Amsterdamse schouwburg, enz. Allemaal juist geen SOV-publiek dus.
Ik word altijd heel breed als mensen me niet laten uitstappen. En dan kijken ze nog beledigd ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:15:22 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103180192
Breed gaan staan, en extra langzaam als ik geen haast heb. En de mensen die in de weg staan gewoon een duw meegeven.
  PR/Manusje van alles maandag 17 oktober 2011 @ 10:19:19 #45
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103180293
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:15 schreef greavy het volgende:
Breed gaan staan, en extra langzaam als ik geen haast heb. En de mensen die in de weg staan gewoon een duw meegeven.
^O^

Vooral jonge gozertjes proberen het nog wel eens. :') Af en toe een vrouw van gemiddelde leeftijd.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:23:11 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103180404
Krijg de zijk bij de Eurobahn. WEER geen stoptreinverkeer Venlo-Kaldenkirchen. Zijn geen machinisten beschikbaar die in Nederland mogen rijden.
Ja, er is 1 machinist beschikbaar. Maar die zit nu ergens verder in Duitsland, nadat hij al in Venlo was geweest.
Laat hem dan desnoods Venlo-Kaldenkirchen pendelen...
pi_103180481
Dat gekluns moet ook niet nodig zijn idd :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:32:11 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103180638
Het is er wel iets TE vaak raak naar mijn mening. De verstoring is bij de volgende dienst opgelost, zodra er weer nieuwe machinisten (met permissie om naar Venlo te rijden) komen.
  Redactie Sport maandag 17 oktober 2011 @ 10:34:03 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103180699
Zo, dat was een beste kraan voor de perrontunnel in Wierden:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:36:31 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103180778
NSHispeed twitterde op maandag 17-10-2011 om 10:33:19 Komende nacht vanaf 3.00u kunnen reizen na 10 december 2011 geboekt worden. Zie http://t.co/d0F0dkLD voor info. Ontloop drukte, boek vroeg! reageer retweet
Voor zij die reizen willen gaan plannen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')