oww okequote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is de Europese standaard voor elektrische lijnen. Steeds meer landen zullen hun spoorlijnen hier naar ombouwen.
Stilstand is achteruitgang.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:55 schreef mschol het volgende:
[..]
waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven?
betaal je toch een hele hap meerquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef James1988 het volgende:
Totdat je naar de volgende pagina gaat, dan zie je ineens de echte prijs
Welke mobiliteit wordt er verbeterd dan? Het effect van ombouw tot metrolijn gaat echt niet veel reizigers trekken en anders is het economisch misschien eerder een nadeel. OV kost geld itt autorijden, wat geld oplevert en de A20 ten westen van kleinpolderplein is nu niet echt een gigantisch knelpunt in het Nederlandse wegennet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet per direct, dit gaat over investeringen verspreid over het decennium. Daarnaast maak je geld met geld... investeren heet dat. Het resultaat is een verbeterde concurrentiepositie en gemakkelijkere interne handel. En daar pluk je weer de vruchten van via belastingen e.d.
En waar baseer jij op dat de ombouw niet veel meer reizigers zal trekken? Bij het ombouwen van de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn naar RandstadRail is dat tenslotte wel gebeurd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Welke mobiliteit wordt er verbeterd dan? Het effect van ombouw tot metrolijn gaat echt niet veel reizigers trekken en anders is het economisch misschien eerder een nadeel. OV kost geld itt autorijden, wat geld oplevert en de A20 ten westen van kleinpolderplein is nu niet echt een gigantisch knelpunt in het Nederlandse wegennet.
Net als de HSL. Die zou werkgelegenheid genereren voor Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. Maar het effect is natuurlijk nihiel en de lijn gaat zich nooit terug verdienen.
Omdat daar de frequentie toe nam. Op dit moment rijdt op de relevante delen van de Hoekse lijn in de spits al iedere 10 minuten een trein. Die tevens veel sneller is dan de metro die er gaat komen. Daarnaast is er al een prima overstap op Schiedam naar de metro, waardoor het centrum al goed bereikbaar is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En waar baseer jij op dat de ombouw niet veel meer reizigers zal trekken? Bij het ombouwen van de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn naar RandstadRail is dat tenslotte wel gebeurd.
Is niet de eerste keer hoor.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:21 schreef James1988 het volgende:
Geweldig trouwens, dat een zwaan het treinverkeer op de HSL stil kan leggen
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:27 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga zaterdag avond stappen in Antwerpen.
Ik check hier in Rotterdam gewoon in met mijn OV kaart, in Roosendaal uitchecken en vanaf daar een los kaartje naar Antwerpen?
Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ?
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Dat is wel handiger ja.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.
ja, kan gewoon. En in Parijs, en in Londen, en in Zürich, en in München. In Berlin Hbf hebben ze zelfs uitcheckpalen van ELKE vervoerder aan deze kant van de dampkring staanquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:27 schreef Monopoly het volgende:
Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ?
Als je dezelfde trein door naar Antwerpen wilt nemen, vanaf Rotterdam al met papieren kaartje reizen. Je zal je trein missen als je uit moet checken..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.
Papieren kaartjes blijven dus ook bestaan voor internationale reizen. OOK vanuit elk nederlands station.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:33 schreef James1988 het volgende:
NS adviseert internationale reizigers om vooral de hele rit met papieren kaartjes af te leggen, omdat uitchecken op de grensstations niet haalbaar is. Dit geldt ook in de toekomst wanneer de papieren kaartjes zijn afgeschaft voor binnenlands verkeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |