abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:49:05 #251
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_103268900
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 04:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hee, meer spoorpersoneel hier. Ik begon me al eenzaam te voelen. ;)
Ik ben indirect spoorpersoneel, mag dat ook? ;) Via-via betaalt de reiziger mijn promotieonderzoek :Y
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:17:00 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103269766
NS enige kandidaat Hoekse Lijn

De NS is de enige kandidaat voor het voortzetten van de exploitatie van de spoorlijn naar Hoek van Holland. Het spoorbedrijf heeft zich als enige gemeld in de openbare aanbestedingsprocedure, laat de Stadsregio Rotterdam weten.

De NS is nu ook al verantwoordelijk voor de Hoekse Lijn. Het werd aangenomen dat weinig partijen met zich zouden inschrijven voor de exploitatie.

Het is de bedoeling dat de spoorlijn langs Schiedam, Vlaardingen en Maassluis binnen een paar jaar wordt omgebouwd tot een metroverbinding. Voor andere partijen dan de NS zou het een kostbare klus zijn geworden om de lijn met nieuw materiaal te gaan exploiteren.

De Stadsregio Rotterdam en de NS moeten nog wel een akkoord over de concessie bereiken.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:23:45 #253
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_103270004
Voor hoe lang is die concessie dan? En met SLT is het al bijna een metro, toch? ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:26:44 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103270111
Op de site van de Stadsregio:
quote:
Concessie Hoekse Lijn - Onder deze concessie valt de spoorlijn Rotterdam CS – Hoek van Holland. NS Reizigers voert de treindienst in opdracht van de stadsregio uit tot en met december 2012. Deze lijn wordt de komende jaren, indien voldoende geld beschikbaar is, omgebouwd tot metrolijn en aangesloten op het metronet.

  PR/Manusje van alles woensdag 19 oktober 2011 @ 10:27:57 #255
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103270147
ze hebben echt geen geld voor een nieuwe metrolijn... ze moeten juist bezuinigen. :') Er verdwijnen juist lijnen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:28:18 #256
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_103270155
Ah okay :) maar het is dus uiteindelijk de bedoeling dat het lijntje naar de RET gaat. Mits die de concessie wil natuurlijk... ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_103270156
Sinds wanneer doet de NS zelf metro?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:28:25 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103270161
Nog een toevoeging: Op de Aanbestedingskalender is meer informatie te vinden.
Aanbestedingskalender direct link
quote:
KORTE BESCHRIJVING VAN DE AARD EN DE OMVANG OF WAARDE VAN LEVERING OF DIENSTEN:
December 2012 eindigt de concessie Hoekse Lijn (Rotterdam - Hoek van Holland). De stadsregio Rotterdam (hierna te noemen stadsregio) is voornemens de nieuwe concessie Europees aan te besteden door middel van een openbare procedure. De concessie gaat in per 9 december 2012 en zal vooralsnog een looptijd hebben van drie (3) jaar.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:51:46 #259
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_103270866
En ik boek treinen voor SNCF en Thalys, en Eurostar. Maar alleen voor bestemming Parijs/Chessy. Ben ik nu ook proffesional ? :P
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:58:55 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103271102
De Hoekse Lijn ombouwen tot metrolijn? Van welk geld? :')
pi_103271516
Uit het europese noodfonds voor noodleidende landen!
pi_103272661
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik boek treinen voor SNCF en Thalys, en Eurostar. Maar alleen voor bestemming Parijs/Chessy. Ben ik nu ook proffesional ? :P
alleen daarheen? :P
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:54:00 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103275475
SiimKallasEU twitterde op woensdag 19-10-2011 om 12:25:06 Barroso announces ¤31.7 billion will be invested to upgrade Europe's transport infrastructure, reageer retweet
Dat is niet bepaald weinig :s)
pi_103275521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:54 schreef James1988 het volgende:
SiimKallasEU twitterde op woensdag 19-10-2011 om 12:25:06 Barroso announces ¤31.7 billion will be invested to upgrade Europe's transport infrastructure, reageer retweet
Dat is niet bepaald weinig :s)
waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven? :X
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:02:23 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103275812
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:55 schreef mschol het volgende:

[..]

waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven? :X
Niet per direct, dit gaat over investeringen verspreid over het decennium. Daarnaast maak je geld met geld... investeren heet dat. Het resultaat is een verbeterde concurrentiepositie en gemakkelijkere interne handel. En daar pluk je weer de vruchten van via belastingen e.d.
  PR/Manusje van alles woensdag 19 oktober 2011 @ 13:03:17 #266
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103275848
hsl naar moskou doortrekken? en naar griekenland? :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:05:34 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103275928
Wat dacht je van verdere investeringen in ERTMS en 25 kV? Het uitbreiden van wegennetten waar nodig? Het stimuleren van het versnellen van goederenvervoer? Het opwaarderen van de capaciteit van telecomnetwerken?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:33:09 #268
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_103277059
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:49 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik ben indirect spoorpersoneel, mag dat ook? ;) Via-via betaalt de reiziger mijn promotieonderzoek :Y
Ja hoor, jij mag ook blijven. :*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_103277319
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:05 schreef James1988 het volgende:
Wat dacht je van verdere investeringen in ERTMS en 25 kV? Het uitbreiden van wegennetten waar nodig? Het stimuleren van het versnellen van goederenvervoer? Het opwaarderen van de capaciteit van telecomnetwerken?
25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken? *;
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:42:05 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103277408
Eerst ERTMS, daarna 25 kV. Vroeg of laat zal het ervan komen. :)
pi_103281304
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:40 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken? *;
Dat betekent wel het einde voor bijvoorbeeld ICMm. Of je daarmee dan zo blij moet zijn, vraag ik me af.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 15:13:26 #272
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_103281459
Over 15-20 jaar is ICM toch wel op en afgeschreven, mooi op tijd voor 25kV ;) Tegen die tijd zijn alle tunnels en onderdoorgangen e.d. ook wel omgebouwd om om te kunnen gaan ermee :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_103281654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:40 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken? *;
wat is ( er speciaal aan) 25 kV?
pi_103281689
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:13 schreef V2 het volgende:
Over 15-20 jaar is ICM toch wel op en afgeschreven, mooi op tijd voor 25kV ;) Tegen die tijd zijn alle tunnels en onderdoorgangen e.d. ook wel omgebouwd om om te kunnen gaan ermee :P
Alleen als er dan wat stuk gaat hebben we nog STEEDS het gezeik met diesellocs die niet door de Schipholtunnel mogen. Of de Besttunnel. Of de Barendrechttunnel. Of.... :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2011 @ 15:21:21 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103281752
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:18 schreef mschol het volgende:

[..]

wat is ( er speciaal aan) 25 kV?
Dat is de Europese standaard voor elektrische lijnen. Steeds meer landen zullen hun spoorlijnen hier naar ombouwen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103281770
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 15:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is de Europese standaard voor elektrische lijnen. Steeds meer landen zullen hun spoorlijnen hier naar ombouwen.
oww oke ^O^
pi_103285651
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:55 schreef mschol het volgende:

[..]

waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven? :X
Stilstand is achteruitgang.
Juist in een crisis is het uitgeven aan dit soort projecten erg aantrekkelijk.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 16:51:39 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103285912
Wil je als jongere (18-25 jaar) goedkoop van Roosendaal naar Brussel? Dit kan in het weekend ....
Voor maar ¤2,20!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:03:36 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103286461
Totdat je naar de volgende pagina gaat, dan zie je ineens de echte prijs :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2011 @ 17:09:15 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103286691
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef James1988 het volgende:
Totdat je naar de volgende pagina gaat, dan zie je ineens de echte prijs :')
betaal je toch een hele hap meer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:11:59 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103286827
Dan wordt het ¤9,50 zie ik nu ja...
Dat is een verdubbeling van ongeveer 450 % :o
pi_103286904
Op die site heb je niks te zoeken man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:14:43 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103286953
Ik zoek meestal op bahn.de inderdaad :Y
Werkt ook veel makkelijker :D
pi_103287887
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet per direct, dit gaat over investeringen verspreid over het decennium. Daarnaast maak je geld met geld... investeren heet dat. Het resultaat is een verbeterde concurrentiepositie en gemakkelijkere interne handel. En daar pluk je weer de vruchten van via belastingen e.d.
Welke mobiliteit wordt er verbeterd dan? Het effect van ombouw tot metrolijn gaat echt niet veel reizigers trekken en anders is het economisch misschien eerder een nadeel. OV kost geld itt autorijden, wat geld oplevert en de A20 ten westen van kleinpolderplein is nu niet echt een gigantisch knelpunt in het Nederlandse wegennet.

Net als de HSL. Die zou werkgelegenheid genereren voor Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. Maar het effect is natuurlijk nihiel en de lijn gaat zich nooit terug verdienen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  PR/Manusje van alles woensdag 19 oktober 2011 @ 17:40:39 #285
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103287935
ja tijdens de bouw was er werkgelegenheid.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_103288203
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Welke mobiliteit wordt er verbeterd dan? Het effect van ombouw tot metrolijn gaat echt niet veel reizigers trekken en anders is het economisch misschien eerder een nadeel. OV kost geld itt autorijden, wat geld oplevert en de A20 ten westen van kleinpolderplein is nu niet echt een gigantisch knelpunt in het Nederlandse wegennet.

Net als de HSL. Die zou werkgelegenheid genereren voor Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. Maar het effect is natuurlijk nihiel en de lijn gaat zich nooit terug verdienen.
En waar baseer jij op dat de ombouw niet veel meer reizigers zal trekken? Bij het ombouwen van de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn naar RandstadRail is dat tenslotte wel gebeurd.
pi_103288398
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En waar baseer jij op dat de ombouw niet veel meer reizigers zal trekken? Bij het ombouwen van de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn naar RandstadRail is dat tenslotte wel gebeurd.
Omdat daar de frequentie toe nam. Op dit moment rijdt op de relevante delen van de Hoekse lijn in de spits al iedere 10 minuten een trein. Die tevens veel sneller is dan de metro die er gaat komen. Daarnaast is er al een prima overstap op Schiedam naar de metro, waardoor het centrum al goed bereikbaar is.
De Hofpleinlijn kwam tevens niet aan op een vervoersknooppunt tot vorig jaar en de figuren van de zoetermeerlijn zijn vertekend door vervoer in Den Haag zelf.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:21:34 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103289444

SBB Cargo heeft tegenwoordig een Hybride locomotief voor rangeerwerk en lichte goederentreintjes.

http://www.bahnonline.ch/(...)dlok-eem-923-stadler
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:21:35 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103289445
Geweldig trouwens, dat een zwaan het treinverkeer op de HSL stil kan leggen _O-
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:22:02 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103289454
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:21 schreef James1988 het volgende:
Geweldig trouwens, dat een zwaan het treinverkeer op de HSL stil kan leggen _O-
Is niet de eerste keer hoor.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:22:42 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103289477
Nee, dat weet ik. Maar het blijft geweldig. :')
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:23:52 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103289509
Oja, over de tarieven naar België: De Go Pass is in de Benelux-IC ook geldig aldus een NMBS Treincontroleur/manager ofzoiets op de Benelux heden avond. Je moet wel een kaartje kunnen tonen van Roosendaal Grens-Essen, tesamen met je Go Pass.
pi_103289612
Ik ga zaterdag avond stappen in Antwerpen.
Ik check hier in Rotterdam gewoon in met mijn OV kaart, in Roosendaal uitchecken en vanaf daar een los kaartje naar Antwerpen?

Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2011 @ 18:29:20 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103289715
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:27 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga zaterdag avond stappen in Antwerpen.
Ik check hier in Rotterdam gewoon in met mijn OV kaart, in Roosendaal uitchecken en vanaf daar een los kaartje naar Antwerpen?

Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ?
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103289787
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Dat is wel handiger ja.
pi_103289804
Even gauw uitchecken in Roosendaal gaat je niet lukken nee..
pi_103289883
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:27 schreef Monopoly het volgende:
Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ?
ja, kan gewoon. En in Parijs, en in Londen, en in Zürich, en in München. In Berlin Hbf hebben ze zelfs uitcheckpalen van ELKE vervoerder aan deze kant van de dampkring staan _O_ :')

Nee natuurlijk niet 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:33:35 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103289895
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.
Als je dezelfde trein door naar Antwerpen wilt nemen, vanaf Rotterdam al met papieren kaartje reizen. Je zal je trein missen als je uit moet checken..

Heb je een nieuw abonnement van NS, waarbij het doorgaans verplicht is om in te checken, hoef je NIET in te checken. Je koopt dan een papieren kaartje (korting) en toont je OVC. Bij vrij-reizen hoef je alleen je OVC te tonen. Je moet in beide gevallen WEL een internationaal ticket kunnen overleggen.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:33:50 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103289912
NS adviseert internationale reizigers om vooral de hele rit met papieren kaartjes af te leggen, omdat uitchecken op de grensstations niet haalbaar is. Dit geldt ook in de toekomst wanneer de papieren kaartjes zijn afgeschaft voor binnenlands verkeer.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:34:33 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103289950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:33 schreef James1988 het volgende:
NS adviseert internationale reizigers om vooral de hele rit met papieren kaartjes af te leggen, omdat uitchecken op de grensstations niet haalbaar is. Dit geldt ook in de toekomst wanneer de papieren kaartjes zijn afgeschaft voor binnenlands verkeer.
Papieren kaartjes blijven dus ook bestaan voor internationale reizen. OOK vanuit elk nederlands station.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')