Görlitz, aan de grens met Polen. Jammer dat daar de PKP treinen weg zijn en het vervangen is door een dieseltreinstelletje van de DBquote:Op maandag 17 oktober 2011 19:57 schreef bork het volgende:
Raadplaatje, (stomme zon!, aan de andere kant zaten er takken voor) waar sta ik?![]()
[ afbeelding ]
Dat is tussen Almelo en Mariënberg, in de buurt van Daarlerveen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 19:57 schreef bork het volgende:
Raadplaatje, (stomme zon!, aan de andere kant zaten er takken voor) waar sta ik?![]()
[ afbeelding ]
Je kan er wel wat mee te Deventer. Vanaf het postperron. Met statief ookquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
He jammer, tegen de tijd dat die hier is is het donkerOnfotografabel
Denk dat je dan in het donker helemaal alleen een silhouet overhoudt? Maar ik kan daar weleens naartoe lopen opzich. Niet vandaag trouwens, ander keertjequote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je kan er wel wat mee te Deventer. Vanaf het postperron. Met statief ook![]()
Zo ziet dat er met daglicht uit:
[ afbeelding ]
Niet als je m 10 seconden ofzo belichtquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk dat je dan in het donker helemaal alleen een silhouet overhoudt? Maar ik kan daar weleens naartoe lopen opzich. Niet vandaag trouwens, ander keertje
Dat kan niet met mijn ontzettend hippe broekzakpassende HD-filmende maar verder tamelijk teleurstellende stront-Ixusquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:36 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Niet als je m 10 seconden ofzo belicht
Niet meer. De sloopstellen zijn al uit Zwolle weg, en de 'slooptransport'-vergunning van Zwolle is verlopen. Nu gaat het via de Watergraafsmeer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 13:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
In Zwolle worden ze enigszins gesloopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./A/non's with his waifu, all's right in the world.
yups, vanmorgen nog een keer langs geweest. Donderdag meer plaatjes, ik had al een vermoeden dat jij het zou weten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Görlitz, aan de grens met Polen. Jammer dat daar de PKP treinen weg zijn en het vervangen is door een dieseltreinstelletje van de DB
Ja, lombardijen - dordrecht idd.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:46 schreef James1988 het volgende:
Dordrecht? Apart dat dan ook de Fyra daar last van heeft. Mij lijkt het bij Rotterdam Lombardijen te zijn gebeurd...
Dat kan ook ja, dat heb ik een keer in Oberhausen meegemaakt, naar verluid een paar dronken gabbers waarvan de een per ongeluk de ander voor de trein duwde. Gelukkig heb ik het zelf niet zien gebeuren omdat ik in de betreffende trein zat. Maar het hele perron van "quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het dan gevallen of gesprongen?
Of de derde optie: Geduwd?
Herfstig weer inspireert.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:34 schreef zoem het volgende:
Dordrecht ligt weer eens plat. Eerst een stroomstoring en nu dit, gaat lekker![]()
Kan er niet eens iets tegen die zelfmoordpogingen gedaan worden? Het is de laatste tijd schering en inslag.
Jij bent echt ZOO'N sukkel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Ohja, de blaadjes op de rails ben ik nog vergeten
En daarom laten ze SGMm rijden op de Veluwe. In deze tijd van het jaar een garantie voor vertragingen op die lijn. SGMm is namelijk het materieel dat niet de beste remeigenschappen heeftquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Ohja, de blaadjes op de rails ben ik nog vergeten
SLT glibbert anders ook vrij aardig, heb ik begrepen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarom laten ze SGMm rijden op de Veluwe. In deze tijd van het jaar een garantie voor vertragingen op die lijn. SGMm is namelijk het materieel dat niet de beste remeigenschappen heeft
Ja, waarom kan jeniet gewoon sandite monteren onder ICMm wat daar ALTIJD rijdt?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarom laten ze SGMm rijden op de Veluwe. In deze tijd van het jaar een garantie voor vertragingen op die lijn. SGMm is namelijk het materieel dat niet de beste remeigenschappen heeft
Je kunt het beter onder een DD-AR zettenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, waarom kan jeniet gewoon sandite monteren onder ICMm wat daar ALTIJD rijdt?
true, alleen bij SLT kan de computer dat wel wat opvangen in combinatie met ABS en dergelijke. Voorwaarde is alleen wel dat je niet te veel met de pookjes gaat spelen. Idem voor optrekken. In één stand laten staan en pas als je een beetje weg bent gekomen kun je er iets aan veranderen. De computer regelt de tractie namelijk automatisch en als je dan als machinist langzaam het vermogen opvoert omdat je niet weg komt dan heb je op natte rails een probleem. Dan is het net alsof je in een bak met glibberig vet zit. Wielen slippen door en je komt niet weg.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
SLT glibbert anders ook vrij aardig, heb ik begrepen.
Waarom?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt het beter onder een DD-AR zetten
Verliezers als jij kunnen we goed missen hoorquote:
tussen Zwolle en Amersfoort heeft de stopper er het meeste last vanquote:
Het is niet alleen de sproeiende trein ZELF die er profijt van heeft hequote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tussen Zwolle en Amersfoort heeft de stopper er het meeste last van
Wat is dit nou weer voor onzinopmerking? Alsof alleen de treinelite hier mag posten... Blijkbaar ben jij niet in voor een lolletje. Ik snap ook wel dat het een beetje spuit11 is. Zullen we nu weer gezellig doen?quote:
weet ik, maar van gladde sporen heb je het meeste last in de nabijheid van stations. Stoptreinen kunnen dus het beste Sandite aanbrengen. daarna kunnen andere treinen hier van profiterenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is niet alleen de sproeiende trein ZELF die er profijt van heeft he
Hee, meer spoorpersoneel hier. Ik begon me al eenzaam te voelen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 03:31 schreef Monopoly het volgende:
Ik volg nu de opleiding treinmachinist volledig bevoegd in Rotterdam.
Voorheen lurkte ik hier altijd mee (ben geen hobbyist), maar nu begin ik al die termen ook wel te begrijpen, erg leuk zo
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 04:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hee, meer spoorpersoneel hier. Ik begon me al eenzaam te voelen.
Best hoor. Maar zelfdodingen zijn gewoon niet het moment voor een lolletje. Dat is alles.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:42 schreef zoem het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzinopmerking? Alsof alleen de treinelite hier mag posten... Blijkbaar ben jij niet in voor een lolletje. Ik snap ook wel dat het een beetje spuit11 is. Zullen we nu weer gezellig doen?
Dat moet wel lukken, NS Reizigers zoekt nog machinisten. En als je niet met reizigers wilt rijden kun je vast ook wel bij Captrain of DB Schenker terecht.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 04:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]Officieel nog niet he
Na de opleiding moet ik nog een baan krijgen op het spoor
Ik ben indirect spoorpersoneel, mag dat ook?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 04:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hee, meer spoorpersoneel hier. Ik begon me al eenzaam te voelen.
quote:Concessie Hoekse Lijn - Onder deze concessie valt de spoorlijn Rotterdam CS – Hoek van Holland. NS Reizigers voert de treindienst in opdracht van de stadsregio uit tot en met december 2012. Deze lijn wordt de komende jaren, indien voldoende geld beschikbaar is, omgebouwd tot metrolijn en aangesloten op het metronet.
quote:KORTE BESCHRIJVING VAN DE AARD EN DE OMVANG OF WAARDE VAN LEVERING OF DIENSTEN:
December 2012 eindigt de concessie Hoekse Lijn (Rotterdam - Hoek van Holland). De stadsregio Rotterdam (hierna te noemen stadsregio) is voornemens de nieuwe concessie Europees aan te besteden door middel van een openbare procedure. De concessie gaat in per 9 december 2012 en zal vooralsnog een looptijd hebben van drie (3) jaar.
alleen daarheen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En ik boek treinen voor SNCF en Thalys, en Eurostar. Maar alleen voor bestemming Parijs/Chessy. Ben ik nu ook proffesional ?
Dat is niet bepaald weinigtwitter:SiimKallasEU twitterde op woensdag 19-10-2011 om 12:25:06Barroso announces ¤31.7 billion will be invested to upgrade Europe's transport infrastructure, reageer retweet
waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:54 schreef James1988 het volgende:
Dat is niet bepaald weinigtwitter:SiimKallasEU twitterde op woensdag 19-10-2011 om 12:25:06Barroso announces ¤31.7 billion will be invested to upgrade Europe's transport infrastructure, reageer retweet
Niet per direct, dit gaat over investeringen verspreid over het decennium. Daarnaast maak je geld met geld... investeren heet dat. Het resultaat is een verbeterde concurrentiepositie en gemakkelijkere interne handel. En daar pluk je weer de vruchten van via belastingen e.d.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:55 schreef mschol het volgende:
[..]
waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven?
Ja hoor, jij mag ook blijven.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:49 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik ben indirect spoorpersoneel, mag dat ook?Via-via betaalt de reiziger mijn promotieonderzoek
25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:05 schreef James1988 het volgende:
Wat dacht je van verdere investeringen in ERTMS en 25 kV? Het uitbreiden van wegennetten waar nodig? Het stimuleren van het versnellen van goederenvervoer? Het opwaarderen van de capaciteit van telecomnetwerken?
Dat betekent wel het einde voor bijvoorbeeld ICMm. Of je daarmee dan zo blij moet zijn, vraag ik me af.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:40 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken?
wat is ( er speciaal aan) 25 kV?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:40 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
25 kV op het hoofdnet in NL? Gaan we het ooit meemaken?
Alleen als er dan wat stuk gaat hebben we nog STEEDS het gezeik met diesellocs die niet door de Schipholtunnel mogen. Of de Besttunnel. Of de Barendrechttunnel. Of....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:13 schreef V2 het volgende:
Over 15-20 jaar is ICM toch wel op en afgeschreven, mooi op tijd voor 25kVTegen die tijd zijn alle tunnels en onderdoorgangen e.d. ook wel omgebouwd om om te kunnen gaan ermee
Dat is de Europese standaard voor elektrische lijnen. Steeds meer landen zullen hun spoorlijnen hier naar ombouwen.quote:
oww okequote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is de Europese standaard voor elektrische lijnen. Steeds meer landen zullen hun spoorlijnen hier naar ombouwen.
Stilstand is achteruitgang.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:55 schreef mschol het volgende:
[..]
waar komt dat geld vandaan dan? europa is in crisis en ze gaan 31 miljard uitgeven?
betaal je toch een hele hap meerquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:03 schreef James1988 het volgende:
Totdat je naar de volgende pagina gaat, dan zie je ineens de echte prijs
Welke mobiliteit wordt er verbeterd dan? Het effect van ombouw tot metrolijn gaat echt niet veel reizigers trekken en anders is het economisch misschien eerder een nadeel. OV kost geld itt autorijden, wat geld oplevert en de A20 ten westen van kleinpolderplein is nu niet echt een gigantisch knelpunt in het Nederlandse wegennet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet per direct, dit gaat over investeringen verspreid over het decennium. Daarnaast maak je geld met geld... investeren heet dat. Het resultaat is een verbeterde concurrentiepositie en gemakkelijkere interne handel. En daar pluk je weer de vruchten van via belastingen e.d.
En waar baseer jij op dat de ombouw niet veel meer reizigers zal trekken? Bij het ombouwen van de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn naar RandstadRail is dat tenslotte wel gebeurd.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Welke mobiliteit wordt er verbeterd dan? Het effect van ombouw tot metrolijn gaat echt niet veel reizigers trekken en anders is het economisch misschien eerder een nadeel. OV kost geld itt autorijden, wat geld oplevert en de A20 ten westen van kleinpolderplein is nu niet echt een gigantisch knelpunt in het Nederlandse wegennet.
Net als de HSL. Die zou werkgelegenheid genereren voor Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. Maar het effect is natuurlijk nihiel en de lijn gaat zich nooit terug verdienen.
Omdat daar de frequentie toe nam. Op dit moment rijdt op de relevante delen van de Hoekse lijn in de spits al iedere 10 minuten een trein. Die tevens veel sneller is dan de metro die er gaat komen. Daarnaast is er al een prima overstap op Schiedam naar de metro, waardoor het centrum al goed bereikbaar is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En waar baseer jij op dat de ombouw niet veel meer reizigers zal trekken? Bij het ombouwen van de Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn naar RandstadRail is dat tenslotte wel gebeurd.
Is niet de eerste keer hoor.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:21 schreef James1988 het volgende:
Geweldig trouwens, dat een zwaan het treinverkeer op de HSL stil kan leggen
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:27 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga zaterdag avond stappen in Antwerpen.
Ik check hier in Rotterdam gewoon in met mijn OV kaart, in Roosendaal uitchecken en vanaf daar een los kaartje naar Antwerpen?
Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ?
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Dat is wel handiger ja.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.
ja, kan gewoon. En in Parijs, en in Londen, en in Zürich, en in München. In Berlin Hbf hebben ze zelfs uitcheckpalen van ELKE vervoerder aan deze kant van de dampkring staanquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:27 schreef Monopoly het volgende:
Of kan ik in Antwerpen ook nog uitchecken ?
Als je dezelfde trein door naar Antwerpen wilt nemen, vanaf Rotterdam al met papieren kaartje reizen. Je zal je trein missen als je uit moet checken..quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Antwerpen heeft geen uitcheckpalen he. Geen idee waar de palen in Roosendaal staan, maar het is wellicht handiger om al vanaf Rotterdam met een papieren kaartje te reizen.
Papieren kaartjes blijven dus ook bestaan voor internationale reizen. OOK vanuit elk nederlands station.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:33 schreef James1988 het volgende:
NS adviseert internationale reizigers om vooral de hele rit met papieren kaartjes af te leggen, omdat uitchecken op de grensstations niet haalbaar is. Dit geldt ook in de toekomst wanneer de papieren kaartjes zijn afgeschaft voor binnenlands verkeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |