quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
De locomotieven verschillen tien jaar in leeftijd. De 1600/1800-serie is tien jaar ouder dan de 1700-serie. Ook zijn ze technisch enorm verschillend, waardoor ze niet zonder meer uitwisselbaar zijn voor de verschillende treinen die er rondrijden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan zo'n enorm verschil tussen de 1700- en 1800-serie?
De leeftijd. De 1800-locs zijn zo'n 10 jaar ouder dan de 1700, en sommige componenten zijn dus dringend aan onderhoud/vervanging toe (zoals de accu's). Bij de 1700 speelt dit veel minder.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan zo'n enorm verschil tussen de 1700- en 1800-serie?
Ik zag ze eerder deze week staan jaquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:59 schreef Yreal het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,41.6,,0,-1.35
Het staat op dat viaduct nu helemaal vol gebouwt met v250
Voor de leek wel...quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Fixers het volgende:
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
de bakken DDM-1 zijn langer, de bekabeling is anders, het interieur is anders en nog heel wat andere technische zaken. Op de kopbak bij een setje DDM-1 zit ook een stroomafnemer om zo de rijtuigen warm te kunnen houden als er geen loc aan vast zit.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Fixers het volgende:
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
Op Lombardijen werd hetzelfde omgeroepen.. Maar geen spoorwijziging.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:55 schreef James1988 het volgende:
Ofwel, 4 minuten vertraging en een spoorwijziging, maar dan anders aangekleed. Boeiend.
NS.nlquote:Werkzaamheden Moerdijk
Door ingelaste herstelwerkzaamheden aan de Moerdijkbrug is er van zaterdagavond (22.30uur) tot en met zondagmiddag (prognose 16.00uur) geen treinverkeer mogelijk over de Moerdijkbrug tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.
U kunt toeslagvrij reizen met Fyra tussen Breda en Rotterdam. Bussen worden ingezet tussen de overige stations. De Intercitys Amsterdam - Brussel worden omgeleid via Den Bosch.
Voor de meest actuele reisinformatie checkt u kort voor uw vertrek de Reisplanner of Reisplanner Xtra op uw mobiel.
Is een NRw-ticket ook geldig in die Schwebebahn?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:11 schreef Igen het volgende:
Eerste wat me zo te binnen schiet: Eerst via Hagen naar Wuppertal-Oberbarmen, dan met de Schwebebahn naar Wuppertal-Vohwinkel, vanaf daar met de S9 naar Essen en dan naar huis.
Ja. En ook in de bus, dus van Wuppertal met bus 332 naar Hattingen (1x per uur vanaf W-Barmen / Alter Markt / Werther Brücke) en dan weer met de trein verder, dat is ook nog een leuke optie.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Is een NRw-ticket ook geldig in die Schwebebahn?Dat zou wel gaaf zijn eigenlijk!
Ik twijfelde dus al over die zweefbaan ja, maar ook ik wist niet of dat inlcusief was, bedankt voor de bevestiging.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En ook in de bus, dus van Wuppertal met bus 332 naar Hattingen (1x per uur vanaf W-Barmen / Alter Markt / Werther Brücke) en dan weer met de trein verder, dat is ook nog een leuke optie.
Met Thalys kan het nu dus al. Met Fyra aan soortgelijke snelheden ergens volgend jaar...quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:41 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mooi filmpje! Wat lijkt me dat heerlijk om zo langs de file te razen.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen
Toen heb ik dit filmpje gemaakt
Nee hoor. Thalys rijdt standaard 300 op de HSL.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Moet je er alleen wel even zelf voor zorgen dat je Thalys vertraging heeft.
Ook al op de Noordsectie? Is de dienstregeling inmiddels aangepast?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor. Thalys rijdt standaard 300 op de HSL.
Ik dacht dat youtube het geluid eronder vandaan gesloopt was ivm rechten, maar dat is dus niet zo, tevens heb ik het orgineel gevonden, dus die stuur ik je nog een keer op.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Ik dacht dat je zei dat die verwijderd as?
Mooi filmpje.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik twijfelde dus al over die zweefbaan ja, maar ook ik wist niet of dat inlcusief was, bedankt voor de bevestiging.
Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen
Toen heb ik dit filmpje gemaakt
Oh wacht, ik weet niet of er verschillen zijn tussen NRW dagticket, en een nrw treindagticket?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Mooi filmpje.
En wat voor kaartje jullie toen hadden weet ik niet, maar de schwebebahn is gewoon onderdeel van het Verbundtarif, net als alle andere metro / tram / bus-verbindingen. En bijvoorbeeld de H-bahn bij de TU Dortmund ook.
Een puur treindagticket bestaat niet, tenminste niet specifiek voor NRW.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh wacht, ik weet niet of er verschillen zijn tussen NRW dagticket, en een nrw treindagticket?
Ik wou iig het treindagticket...
Ik heb wel het idee dat een kruisende Thalys harder rijdt dan een tijd terug.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:46 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ook al op de Noordsectie? Is de dienstregeling inmiddels aangepast?
Ok, thx voor de infoquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Een puur treindagticket bestaat niet, tenminste niet specifiek voor NRW.
Volgens de reisplanner doet de Thalys 25 minuten over Schiphol - Rotterdam. De Fyra 26. De dienstregeling gaat dus nog uit van 160km/h.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat een kruisende Thalys harder rijdt dan een tijd terug.
Daarnaast is Thalys altijd wel iets vertraagd bij vertrek vanaf Schiphol, het instappen duurt daar nogal lang om een of andere vage reden. Zal wel iets met koffers te maken hebben.
Je kan uit Bestwig wel doorrijden naar Warburg en dan over Altenbeken naar Paderborn. Niet wondermooi, maar wel dat leuke viadukt. Hoewel je er weinig van ziet als je er zelf overheen rijdt natuurlijk....quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht dat youtube het geluid eronder vandaan gesloopt was ivm rechten, maar dat is dus niet zo, tevens heb ik het orgineel gevonden, dus die stuur ik je nog een keer op.
Weet jij nog een leuke baanstrecke trouwens Dr. Flaswillemjandiederik
Eh, toch gewoon 26,4 meter?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de bakken DDM-1 zijn langer,
ik meende altijd dat de bakken bij het DDM iets langer waren, maar ik zal het wel mis hebben danquote:
Volgens mij heeft Talbot de mallen van DDM tevoorschijn gehaald en er DD-AR van gebouwd, maar ik heb geen bewijzen...quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meende altijd dat de bakken bij het DDM iets langer waren, maar ik zal het wel mis hebben dan
wie wat bewaard heeft nog watquote:Op vrijdag 23 september 2011 15:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Talbot de mallen van DDM tevoorschijn gehaald en er DD-AR van gebouwd, maar ik heb geen bewijzen...
Het is inderdaad wonderlijk hoe slecht de kwaliteit van omroepen in treinen vaak is. Die in de SLT deed het eerst helemaal nietquote:Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
oh, in Overvecht kon je met de bus naar Hilversumquote:Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
Crien, ga jij of DenS nog steeds over actuelevertrektijden.nl?quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:19 schreef Crientj het volgende:
Welke idioot verzint om een sgmm in tr zetten als stoptrein utrecht - zwolle. Leuk, sardientjes in een blikje.
Het ligt deels ook aan het personeel, als je die microfoon niet zo ongeveer opeet krijg je dat haperende resultaat.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
Het is meer de kwaliteit van de geluidsinstallatie die slecht is. Vooral in de sletjes lijkt het alsof er her en der wat draadjes loszitten. Geluid valt steeds weg. Ik heb in een slt nog nooit een goede handmatige omroep gehoord.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het is inderdaad wonderlijk hoe slecht de kwaliteit van omroepen in treinen vaak is. Die in de SLT deed het eerst helemaal niet
Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo?quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Crien, ga jij of DenS nog steeds over actuelevertrektijden.nl?
quote:Een 48-jarige man is zaterdagochtend in Bovenkarspel overleden nadat hij met de fiets nog even snel onder de spoorbomen naar de overkant wilde.
Het ongeluk gebeurde net voor tienen. Direct na het ongeval werd er een traumahelikopter ter plaatse gestuurd. Reanimatie mocht echter niet meer baten.
Het treinverkeer op het traject heeft tot half één 's middags stilgelegen.
De halte erna (Bloemendaal om precies te zijn) werden ze eruit gezet, en ik zag ze buiten wel met wat mensen van de NS staan. Hoe dat afgelopen is weet ik niet, we stonden alleen wel zo'n 5 minuten stil.quote:
nice, Dennisquote:Op zondag 25 september 2011 09:35 schreef dennistd het volgende:
Zo, even wat plaatjes van gisteren:
[ afbeelding ]
V100 212 007 bij Metelen
[ afbeelding ]
P8 38 2267 in Gronau
[ afbeelding ]
Railbussen in Enschede (overweg Oldenzaalsestraat)
Hoop dat ze de schade mogen vergoeden. Dus ook de schade die er is omdat het treinstel enkele dagen niet ingezet kan worden.quote:Op zondag 25 september 2011 09:56 schreef braddofiel het volgende:
[..]
De halte erna (Bloemendaal om precies te zijn) werden ze eruit gezet, en ik zag ze buiten wel met wat mensen van de NS staan. Hoe dat afgelopen is weet ik niet, we stonden alleen wel zo'n 5 minuten stil.
Ik heb hier in het topic volgens mij wel eens gelezen dat NS vrij actief is met het verhalen van dit soort schades op de dader.quote:Op zondag 25 september 2011 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoop dat ze de schade mogen vergoeden. Dus ook de schade die er is omdat het treinstel enkele dagen niet ingezet kan worden.
Volkomen terecht, goede ontwikkeling.quote:Op zondag 25 september 2011 11:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb hier in het topic volgens mij wel eens gelezen dat NS vrij actief is met het verhalen van dit soort schades op de dader.
Dat klopt inderdaad. Maar voor de mensen die naar Enschede ed moeten, is het wel +30quote:Op zondag 25 september 2011 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Die er meestal in Zwolle alweer uitgereden zijn. Lang leve rijtijdspeling
De afgelopen weken dat ik Amf-Ut gecaterd heb, en vertraging had, wordt er vanaf +3 niet meer gewacht. Paar keer al "sluitsein-aansluiting" gehad daardoor.quote:Op zondag 25 september 2011 13:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoeft niet, ligt aan het treinpersoneel van de IC uit Amf ri Es. Ook die trein heeft rijtijd zat tussen Amf en Apd dus ze kunnen wachten, wat vaak ook wel gebeurd. Overigens zit een deel van de rijtijdspeling ook al tussen Ut en Amf.
quote:Op zondag 25 september 2011 14:42 schreef Igen het volgende:
Of verbruikt jouw laptop zo veel stroom dat er niet meer genoeg voor tractie overblijft?
Op het perron 5 in Enschede staat een DB automaat waar je een NRW ticket kan halen. Als die defect is (wat nogal eens het geval is), melden aan de conducteur, meestal laat ie je dan tijdens het lange stationnement in Gronau alsnog een uit de automaat halen. Hoe? Met papiergeld, enigzins gepast betalen. Ohja, voordat je de trein naar Venlo pakt, vergeet niet per persoon een Zusatz-ticket te halen voor het laatste stukje Kaldenkirchen-Venlo.quote:Op zondag 25 september 2011 15:37 schreef Zyron het volgende:
Waar en hoe kunnen we het ticket kopen?
quote:Okee, geen materieel, maar komende maanden worden 51 NSR machinisten opgeleid voor rijden op de HSL met TRAXX.
In dezelfde tijd zullen de vrijgemaakte Fyra machinisten opleiding genieten op de V250. (ik verwacht daarom een hoog aantal LM ritten van het spul de komende maanden) tussen de gewone treindienst in. Ook staan de opleidingen voor de Train Managers gepland voor December/Januari.
Ok cool, ik kom r vanaaf ff op terug, ok? Zit nu mobielquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:33 schreef DenS het volgende:
[..]
Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo?
Ergens bij een automaat in het VRR-gebied, dus binnen het rondje Venlo / Mönchengladbach / Düsseldorf / Wuppertal / Ruhrgebied / Krefeld. Kost 2 euro nogwat.quote:Op zondag 25 september 2011 17:00 schreef Zyron het volgende:
Dank ZugChef. Dat Zusatzticket haal ik waar en tegen welke prijs ongeveer?
kaartje kopen. Heb je het hele probleem nietquote:Op zondag 25 september 2011 17:56 schreef MTL het volgende:
Welke gek heeft er bedacht dat bij het overstappen op een "via-station" eveneens die stomme 3 minuten uit- en inchecktijd zit met de OV Chipkaart?
Rij je van Zutphen naar Amsterdam via Zwolle (nog even wat afgeven bij een vriend, die zou op het station staan), trein komt binnen, trap oprennen, snel uitchecken, pakketje afgeven, incheck... f*ck, "U bent al uitgecheckt". Ja dat weet ik verdorie, ik moet weer inchecken, moet die stomme trein halen naar Amersfoort (officiële overstaptijd 6 minuten, maar die palen staan ook nog eens een keer alleen maar aan de voorzijde >.<). Telkens weer proberen, lukt het eindelijk, rijd die trein net weg![]()
Kunnen ze het niet zo maken dat als je probeert in te checken bij dezelfde paal je inderdaad die melding krijgt om te voorkomen dat mensen per ongeluk weer inchecken, maar dat als je bij een andere paal incheckt, je ook gewoon daadwerkelijk weer ingecheckt wordt? Zou een hoop ergernis schelen.
Wij hebben Ah-kaartjes dus geen noodzaak dus?quote:Op zondag 25 september 2011 17:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ergens bij een automaat in het VRR-gebied, dus binnen het rondje Venlo / Mönchengladbach / Düsseldorf / Wuppertal / Ruhrgebied / Krefeld. Kost 2 euro nogwat.
Met een combinatie van een NRW-ticket en een Nederlands dagkaartje / studenten-OV / etc. heb je trouwens geen Zusatsticket nodig.
Schiet eensop xD, ongeduldig is.quote:Op zondag 25 september 2011 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ok cool, ik kom r vanaaf ff op terug, ok? Zit nu mobiel
Omdat het geen Trainz is.quote:Op zondag 25 september 2011 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom kan ik bij Railworks maar met 1 trein tegelijk rijden?
Ja, hoi.quote:
Hmm, mogelijk is er. kom er later op terug, eerst eten.quote:Op zondag 25 september 2011 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, hoi.
Ik wil dus hier in mijn nieuwe huis een schermpje monteren waarop de AV van het station alhier te zien zijn. Is er een mogelijkheid om alleen die frame te tonen, zodat het net echt een T7 lijkt?
En waarom zie ik bij de Pimpel niet staan dat ie van NS HiSpeed is?
Het kan dus echt niet?quote:
Veel plezier!quote:Op zondag 25 september 2011 18:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Het kan dus echt niet?
Dan ga ik wel weer een keer Trainz spelen
Tss dat kan allemaal niet hoorquote:Op zondag 25 september 2011 18:40 schreef DenS het volgende:
[..]
Hmm, mogelijk is er. kom er later op terug, eerst eten.
Het vervelende is dat de NS-site net doet alsof deze grensovergang niet bestaat. Ik heb dus geen flauw idee wat de officiële regeling voor het stukje Venlo - Grens is.quote:Op zondag 25 september 2011 18:29 schreef Zyron het volgende:
[..]
Wij hebben Ah-kaartjes dus geen noodzaak dus?
Reken maar van wel.quote:Op zondag 25 september 2011 18:48 schreef Igen het volgende:
Maar in de praktijk denk ik dat NRW-ticket + AH-kaartje geen probleem zou moeten zijn.
Oh okee. Mijn eigen ervaring is dat studenten-OV + VRR-dagkaartje genoeg is, maar met een actiedagkaartje heb ik het nooit geprobeerd.quote:
Dat kan in Railworks, maar dan moet je een apart scenario aanmaken. Je kunt die treinen alleen niet overnemen geloof ik.quote:Op zondag 25 september 2011 18:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind het juist wel lache om een paar treinen ergens neer te zetten op een baan en ze dan automatisch te laten rijden. Ze houden dan wel rekening met seinen enzo dus crashen kan dan niet.
En dan zelf er doorheen rijden met iets anders, dan stopt alles wel goed.
Dan moet je per trein instellen hoe en wat toch?quote:Op zondag 25 september 2011 18:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan in Railworks, maar dan moet je een apart scenario aanmaken. Je kunt die treinen alleen niet overnemen geloof ik.
Met NRW-ticket + NS-jaarkaart ook geen probleem. Maar inderdaad.. de informatievoorziening van de NS blinkt niet uit voor die grens-trajecten.quote:Op zondag 25 september 2011 18:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh okee. Mijn eigen ervaring is dat studenten-OV + VRR-dagkaartje genoeg is, maar met een actiedagkaartje heb ik het nooit geprobeerd.
Mijn ervaring is dat er juist tussen Vl en Kkn zwaar gecontroleerd wordt. EN misschien kom je met een NS-jaarkaart nog weg, maar met een AH/Blokker/Kruidvat/Ebay zeker nietquote:Op zondag 25 september 2011 18:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh okee. Mijn eigen ervaring is dat studenten-OV + VRR-dagkaartje genoeg is, maar met een actiedagkaartje heb ik het nooit geprobeerd.
1 maand. Al een tijdje.quote:Op zondag 25 september 2011 19:00 schreef Zug-Chef het volgende:
NS-Jaarkaart volgens mij ook niet, je moet OF een Zusatz-ticket OF een enkele reis/retour Venlo - Kaldenkirchen hebben voor dat stukje. Als je slim bent haal je zo'n geval, die zijn 2 maanden geldig. Mocht je dan niet gecontroleerd worden, kan je nog eens.
Ik kwam er dan niet alleen mee weg, de betreffende conducteur heeft ook niets gezegd over dat ik geen geldig vervoersbewijs zou hebben... Ik ben wel gecontroleerd op dat traject!quote:Op zondag 25 september 2011 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er juist tussen Vl en Kkn zwaar gecontroleerd wordt. EN misschien kom je met een NS-jaarkaart nog weg, maar met een AH/Blokker/Kruidvat/Ebay zeker niet
Ja precies, je bent geschift als je dat risico neemt m.i.quote:Op zondag 25 september 2011 19:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe dan ook, we lullen over 2 euro. Who cares. Tenzij je een arme student bent natuurlijk
Ik ben ook wel eens gecontroleerd daar, zonder dat er ook iets over werd gezegd. Dus:quote:Op zondag 25 september 2011 19:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik kwam er dan niet alleen mee weg, de betreffende conducteur heeft ook niets gezegd over dat ik geen geldig vervoersbewijs zou hebben... Ik ben wel gecontroleerd op dat traject!
dit zijn wel heel grote woorden.quote:Op zondag 25 september 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, je bent geschift als je dat risico neemt m.i.
2,60 intussen hè. En in dit geval 5 keer.quote:Op zondag 25 september 2011 19:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe dan ook, we lullen over 2 euro. Who cares. Tenzij je een arme student bent natuurlijk
ik beschouw mijzelf altijd als arme student, scheelt in de uitgavenquote:Op zondag 25 september 2011 19:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe dan ook, we lullen over 2 euro. Who cares. Tenzij je een arme student bent natuurlijk
Die met die losse middenrails? Die had ik ook, maar na een jaar stapten ze ineens over op dat 9 volt systeem. Kon ik niet meer uitbreiden.quote:Op zondag 25 september 2011 20:54 schreef mschol het volgende:
[..]
(kom ik zo op doordat ik bezig ben met het schoonmaken van een 12v lego trein set)
Ja, op vakantie in Japan kon ik het niet laten om een modeltreintje schaal N te kopen van een van de treinstellen waar ik mee had gereisd. Thuis een rondje rails erbij, kan ik leuk modeltreintje rijden.quote:Op zondag 25 september 2011 20:54 schreef mschol het volgende:
[..]
ik beschouw mijzelf altijd als arme student, scheelt in de uitgaven
zijn er hier trouwens naast real-life trein fans ook mensen die dingen doen met modelbouw?
(kom ik zo op doordat ik bezig ben met het schoonmaken van een 12v lego trein set)
yup, met losse middenrails..quote:Op zondag 25 september 2011 21:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die met die losse middenrails? Die had ik ook, maar na een jaar stapten ze ineens over op dat 9 volt systeem. Kon ik niet meer uitbreiden.
boehoe... dat zijn ook treinenquote:Op zondag 25 september 2011 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
huu het gaat al 5 postst over modeltreinen
Goed topic.quote:Op zondag 25 september 2011 22:30 schreef Igen het volgende:
Er is ook een modeltreintopic hè
Modelspoor, deel VIII
Uiteraard, van Van Dijk's. Maar vanwege het glimmende papiertje waar die in verpakt zitten kun je die dus maar beter niet meenemen op internationale treinreizen.quote:Op zondag 25 september 2011 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Wel de echte hè, die uit Friesland?
Welke tijdstippenquote:Op zondag 25 september 2011 23:49 schreef James1988 het volgende:
Oh, voor de liefhebbers van Belgische rijtuigen: om een of andere reden is de ÖBB-stam niet inzetbaar, er rijden I6/I10-rijtuigen in hun plaats.
Wen er maar aan. Vanaf 3 oktober zie je ze vakerquote:Op maandag 26 september 2011 11:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
over ander materieel gesproken, een virm als ic naar enschede
hoezo?quote:Op maandag 26 september 2011 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Vanaf 3 oktober zie je ze vaker
Er komt een omloop te rijden die geloof ik gepland staat met 12 bakken VIRM. Dit omdat er een voortrein Leeuwarden - Rotterdam verdwijnt. Op datzelfde tijdstip rijden er ook 12 bakken VIRM tussen Leeuwarden/Groningen en Schiphol.quote:
quote:Op maandag 26 september 2011 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
Wen er maar aan. Vanaf 3 oktober zie je ze vaker
Hier kun je lezen welke treinen het betreft: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-7/mat.txtquote:Op maandag 26 september 2011 12:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:
oke grappig. Keer wat anders. Vooral in de ochtendspits is het hard nodig
De snelste route isquote:Op maandag 26 september 2011 12:47 schreef Dobbeldoos het volgende:
Kan iemand de snelste route geven van Oostende naar Groningen, en hoe ik de prijs per ticket/groep (in Belgie) kan berekenen?
Voor zover ik weet zijn dat twee reizen.quote:Op maandag 26 september 2011 13:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Mag je in Belgie met een Go-Pass kaartje vanaf Oostende, via Antwerpen en daar uitstappen, de dag spenderen en 's avonds verder reizen naar Essen?
Want in principe ligt Antwerpen op de route.
Klopt. In België mag je de reis niet onderbrekenquote:Op maandag 26 september 2011 13:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn dat twee reizen.
Ja, mag. Moet je alleen wel 2 regels invullenquote:Op maandag 26 september 2011 13:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Mag je in Belgie met een Go-Pass kaartje vanaf Oostende, via Antwerpen en daar uitstappen, de dag spenderen en 's avonds verder reizen naar Essen?
Want in principe ligt Antwerpen op de route.
Komt eraan zo. Nu onderweg naar huis.quote:Op zondag 25 september 2011 21:52 schreef AIex het volgende:
[..]
Dat pmmetje zou ik ook wel willen, was ook zoiets van plan.
Niemand die ziet dat je bent uitgestapt toch? Je moet daar toch overstappen..quote:Op maandag 26 september 2011 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, mag. Moet je alleen wel 2 regels invullen
Ze hebben daar conducteurs die WEL hun treinnummer in hun tang zetten. En die WEL iedere hooguit 50 km controleren. En die WEL op die nummertjes letten. Hell, ze hebben zelfs een PET op daarquote:Op maandag 26 september 2011 14:54 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Niemand die ziet dat je bent uitgestapt toch? Je moet daar toch overstappen..
Omloop OBB-rtgn is:quote:Op maandag 26 september 2011 09:52 schreef Ireyon het volgende:
Hmm ja dat wordt dus weer gokken aangezien die omloop zo willekeurig als de pest is..
Nope.quote:Op maandag 26 september 2011 17:41 schreef DutchErrorist het volgende:
Zitten er eigenlijk machinisten in dit topic?
Het was weer prijzenknallers bij de NS ja.quote:Op maandag 26 september 2011 18:21 schreef Crientj het volgende:
Godverdomme, weer een springer bij Bilthoven.
Zwaai de volgende keer ff, leukerdquote:Op maandag 26 september 2011 18:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Die springer zorgt voor verwarring op station Deventer:
[ link | afbeelding ]
Rijdt de intercity van 18:49 nou wel of niet![]()
wel dus, maar waarschijnlijk vervangend materieel v.a. Amersfoort
Dat maakt het natuurlijk wel makkelijker om te zien naar welk raam ik moet zwaaienquote:Op maandag 26 september 2011 19:15 schreef Peter het volgende:
Staat er al een verrekijker / telescoop voor je raam?
Getver...quote:Op maandag 26 september 2011 19:18 schreef Crientj het volgende:
Hop. 2 uur en 10 minipv 40 min.
Nou ja, leuk is anders. Maar damn.. Ik liep net langs bhv en t ziet er nu echt heel misselijk makend uit.
Niet zoals die keer met die schootmobiel.. Zeg maar, wie bhv kent; vanaf de kaartautomaat tot de deur v/d kiosk op spoor 1 hingen er doeken. Ben zelfs nog staande gehouden door een brandweerman omdat ik via de parkeerplaats naar de fietsenstalling wilde lopen & ik moest omlopen.
Trein zag er ook leuk uit, not.. Stond nog stil tussen bhv en overweg Leyenseweg, ook met een doek ervoor. Heb medelijden met de mensen die er nu nog inzitten..
Niet nodig. Kan de bordjes hier lezen, de omroep verstaanquote:Op maandag 26 september 2011 19:15 schreef Peter het volgende:
Staat er al een verrekijker / telescoop voor je raam?
Bah johquote:Op maandag 26 september 2011 19:18 schreef Crientj het volgende:
Hop. 2 uur en 10 minipv 40 min.
Nou ja, leuk is anders. Maar damn.. Ik liep net langs bhv en t ziet er nu echt heel misselijk makend uit.
Niet zoals die keer met die schootmobiel.. Zeg maar, wie bhv kent; vanaf de kaartautomaat tot de deur v/d kiosk op spoor 1 hingen er doeken. Ben zelfs nog staande gehouden door een brandweerman omdat ik via de parkeerplaats naar de fietsenstalling wilde lopen & ik moest omlopen.
Trein zag er ook leuk uit, not.. Stond nog stil tussen bhv en overweg Leyenseweg, ook met een doek ervoor. Heb medelijden met de mensen die er nu nog inzitten..
Met een beetje mazzel heb je ICMm. Grotere kans op Venlo - Rotterdam volgens mij.quote:Op maandag 26 september 2011 20:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Rijd er internetmaterieel naar rotterdam vanaf enschede?
Vanaf Venlo is de kans 30 tot 40%. Vanaf Enschede is de kans ruim 95%.quote:Op maandag 26 september 2011 20:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel heb je ICMm. Grotere kans op Venlo - Rotterdam volgens mij.
Alle ICMm's die rijden hebben allen WiFi.quote:Op maandag 26 september 2011 20:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zijn alle ICMm's al omgebouwd?
Handig om te weten! Ik begon laatst al te denken dat het aan mijn ipod lag...quote:Op maandag 26 september 2011 20:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Alle ICMm's die rijden hebben allen WiFi.
Let wel; WiFi werkt NIET als je een statische foto van een VIRM in landschap op de OBIS schermen ziet.
Als de schermen uit staan, kan WiFi nog wel werken.
wat weet jij dat zij niet weten dan?quote:Op maandag 26 september 2011 21:31 schreef greavy het volgende:
Prorail heeft geld teveel....
Ze zijn al een aantal dagen onderhoud aan het uitvoeren aan de sporen op het industrieterrein De Lindt in Zwijndrecht. Echter, een goederentrein komt er al sinds februari niet meer... En zal ook niet snel meer terug komen.
Beetje zinloos, niet?
ga die foto's een fixenquote:Op maandag 26 september 2011 21:39 schreef greavy het volgende:
Vandaag nog geïnformeerd bij Van Leeuwen Buizen (ken degene die daar afdelingschef is bij de logistieke afdelingen). Van Leeuwen Buizen neemt voorlopig geen goederenvervoer per spoor terug.
En er is geen andere aansluiting meer. Tenzij ze nog meer gaan omgooien..
Gefixt, zag het ook netquote:Op maandag 26 september 2011 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn er drie die niet werken
Dat wel. En heb ik weer eens een paar (unieke) foto's erbij.quote:Op maandag 26 september 2011 21:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach lache toch, beter dan dat het verpauperd.
Hoe dat zo?quote:Op maandag 26 september 2011 21:48 schreef James1988 het volgende:
Bij het spoor geldt: als er van infrastructuur iets rigoreus wordt opgeknapt, gaat het binnen een jaar tegen de vlakte.
Was die troep niet bijna failliet?quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:41 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dat zijn weer verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Trams en metro's doen ze vooralsnog wat beter dan treinen.
Dat gaat niet gebeuren. Finmeccanica (de eigenaar van AnsaldoBreda en Ansaldo STS) heeft onlangs aangekondigd zich te heroriënteren op haar activiteiten, en er gaan geruchten over een mogelijke verkoop van beide bedrijven aan Alstom.quote:
Ah ja, had ik kunnen weten. Zie wel eens die V250-treinen staan daar, ziet op het oog mooi uit. Jammer dat de leverancier er lang over doet..quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra die er nu rijdt is nog niet eens de 'echte' Fyra, maar zijn gehuurde intercityrijtuigen (ICRm) met een Bombardier-locomotief (type Traxx 2 MS) ervoor. De 'echte Fyra' zijn de V250-treinstellen zoals ze gebouwd worden door het Italiaanse Anfaaldo AnsaldoBreda, waar ook een hoop controverse rond is.
Als ik jou was zou ik een bezoekje aan de opticiën overwegen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah ja, had ik kunnen weten. Zie wel eens die V250-treinen staan daar, ziet op het oog mooi uit. Jammer dat de leverancier er lang over doet..
Serieus?quote:
Wat ik had begrepen is dat de cabine nog een prototype was...quote:Dat de cabine net zo modern is als een oostbloktrein van 1976
![]()
moet hij er mooi uitzien dan? functioneel lijkt me belangrijkerquote:Op dinsdag 27 september 2011 11:46 schreef Yreal het volgende:
Wacht maar tot je hem van dichtbij ziet![]()
of van binnen![]()
![]()
![]()
of de cabine![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nja...quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:10 schreef mschol het volgende:
[..]
moet hij er mooi uitzien dan? functioneel lijkt me belangrijker
mag het hopen. De Randstadrails zijn 10x modernerquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:08 schreef James1988 het volgende:
Wat ik had begrepen is dat de cabine nog een prototype was...
Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel...quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Italiaanse overheid is inmiddels aan het onderzoeken of zij een groot aandeel kunnen krijgen, om zo te voorkomen dat het bedrijf in buitenlandse handen valt.
Tsja.... het staat er echt. De Italiaanse overheid zou ¤ 4 miljard willen reserveren.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel...
geld moet rollenquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel...
Echt weer Nederland zeikland hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:05 schreef greavy het volgende:
NSR-machinisten kregen dit in hun postvakjes...
[ afbeelding ]
Onnodig gebruik is inderdaad storend, ze zwaaien maar mooi naar elkaar.quote:
DD-AR is het beste materieel - op Plan V na - wat er nog rond rijdt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:24 schreef Ireyon het volgende:
Op lijnen waar DD-AR rijdt, rijdt schroot. Den Haag - Hoorn, Lelystad - Hoofddorp, ..
FYPquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:43 schreef Ireyon het volgende:
Kutter dan DD-AR V-IRM kan bijna niet.. gegeven feit.
quote:Duikt weg voor Greavy
mja, de metrostellen voor Kopenhagen werden geloof ik tien jaar te laat afgeleverd.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:41 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dat zijn weer verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Trams en metro's doen ze vooralsnog wat beter dan treinen.
Ooh valt mee jaquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, de metrostellen voor Kopenhagen werden geloof ik tien jaar te laat afgeleverd.
geen doedelzakgeluid, al zal dit bij het VIRM ook steeds minder worden vanwege het vervangen van de tractieinstallatie bij een groot deel van de stellen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom is DD-AR beter dan VIRM?
Behalve dan die deuren die je slaan bij het optrekken en afremmen.
Dat is sowieso nooit een haalbare overstap hoor.. Tenzij de 3600 te vroeg is, je helemaal achterin zit en de 3500 vertraging heeft..quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Daarna vanaf Breda tot Zwolle in de 3600 gezeten. Wat een pokke-eind is dat. Vooral als je in Vught rechts ingehaald wordt door de IC naar Schiphol en deze in Den Bosch uiteraard net wegrijdt wanneer de 3600 binnenkomt. Jammer van die achterlichtaansluiting, want anders was het een mooie snelle verbinding richting Noorden geweest.
ik weet dat ie niet haalbaar is, al had ik het liever anders gezien ...quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:17 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is sowieso nooit een haalbare overstap hoor.. Tenzij de 3600 te vroeg is, je helemaal achterin zit en de 3500 vertraging heeft..
Dit jaar liften, volgend jaar roltrappen. Bende, zooi, afzien. En een nieuw Huis van de Stad, en de weg langs het station compleet in verbouwing. Overal één grote bouwput.quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zijn ze toch met de spoortunnel bezig zag ik enkele weken geleden?
Aah niks bijzonders dus. Was zo verbaasd dat ik bijna tegen een scooter aan fietste.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:11 schreef greavy het volgende:
Hij reed een conditierit. Was een 1700 loc.
Lekker boeiend, 't is pas echt schandalig dat ze ongestraft de IC Amsterdam - Vlissingen zo mogen verneuken om iedereen dat Fyragezwel in te jagen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:08 schreef KapiteinT het volgende:
Beetje jammer dat de nieuwe spitstreinen tussen Hoofddorp en Leiden maar uit 3 ritten per spits per richting bestaat.![]()
Slaat nergens op natuurlijk. Juist voor reizigers tussen Rotterdam en Breda is Fyra wél een alternatief, de stop een Blaak kan er voor die trein makkelijk bij.. Maar nee hoor, lekker Zeeuwen en West-Brabanders pestenquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:31 schreef greavy het volgende:
1900 blijft gewoon de extra stops voor de 2100 voorbij razen.
De Fyra is door de prijsstelling nooit een serieus alternatief.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Slaat nergens op natuurlijk. Juist voor reizigers tussen Rotterdam en Breda is Fyra wél een alternatief, de stop een Blaak kan er voor die trein makkelijk bij.. Maar nee hoor, lekker Zeeuwen en West-Brabanders pesten.
Ik vraag me af of een InterCity in Zeeland nuttig is. Ik neig naar twee stoptreinen per uur op Roosendaal-Vlissingen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Slaat nergens op natuurlijk. Juist voor reizigers tussen Rotterdam en Breda is Fyra wél een alternatief, de stop een Blaak kan er voor die trein makkelijk bij.. Maar nee hoor, lekker Zeeuwen en West-Brabanders pesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |