abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 11:37:59 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102293167

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 11:40:43 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102293250
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan zo'n enorm verschil tussen de 1700- en 1800-serie?
De locomotieven verschillen tien jaar in leeftijd. De 1600/1800-serie is tien jaar ouder dan de 1700-serie. Ook zijn ze technisch enorm verschillend, waardoor ze niet zonder meer uitwisselbaar zijn voor de verschillende treinen die er rondrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:40:49 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102293253
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan zo'n enorm verschil tussen de 1700- en 1800-serie?
De leeftijd. De 1800-locs zijn zo'n 10 jaar ouder dan de 1700, en sommige componenten zijn dus dringend aan onderhoud/vervanging toe (zoals de accu's). Bij de 1700 speelt dit veel minder.

Damn you PSM! :+
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:42:23 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102293307
Deze componenten verschillen o.a.:
- compressor
- chopper
- uitbedrading stuurstroomkabel
- statische omvormer
- remsysteem
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102293332
Okee interessant, dat wist ik niet. Ik dacht dat het verschil qua nummer vooral betrekking had op het vermogen en zulks.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102293826
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
pi_102293918
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,41.6,,0,-1.35

Het staat op dat viaduct nu helemaal vol gebouwt met v250 :o
pi_102294054
Duidelijk! bedankt :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:07:49 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102294154
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:59 schreef Yreal het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,41.6,,0,-1.35

Het staat op dat viaduct nu helemaal vol gebouwt met v250 :o
Ik zag ze eerder deze week staan ja _O-
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:19:36 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102294468
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Fixers het volgende:
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
Voor de leek wel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 12:43:22 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102295171
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Fixers het volgende:
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
de bakken DDM-1 zijn langer, de bekabeling is anders, het interieur is anders en nog heel wat andere technische zaken. Op de kopbak bij een setje DDM-1 zit ook een stroomafnemer om zo de rijtuigen warm te kunnen houden als er geen loc aan vast zit.

Oorspronkelijk was namelijk het doel om DDM-1 in de spitsuren in te zetten en de locs tussendoor met Cargo te laten rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:51:20 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102295417
"Dames en heren, de Stoptrein van 7 uur 58 naar Barendrecht, Rotterdam, Den Haag en Leiden zal vandaag niet om 7 uur 58 vertrekken. Deze stoptrein vertrekt vandaag, tevens eenmalig, om 8 uur 2 van spoor 2. Voor meer informatie van deze aanpassing in de dienstregeling verwijzen wij u naar onze klantenservice, of het Servicepersoneel op het station"

Handig (NOT). Dienstregeling zomaar aanpassen?
En alsnog, Zwijndrecht heeft GEEN servicepersoneel...
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:55:28 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102295544
Ofwel, 4 minuten vertraging en een spoorwijziging, maar dan anders aangekleed. Boeiend. :')
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:56:38 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102295583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:55 schreef James1988 het volgende:
Ofwel, 4 minuten vertraging en een spoorwijziging, maar dan anders aangekleed. Boeiend. :')
Op Lombardijen werd hetzelfde omgeroepen.. Maar geen spoorwijziging.

De omroep vind ik - als het om vertraging gaat - wel stom aangekleed.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:54:09 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102297251
Vanochtend daar nog een snelremming gehad (maar dan de andere kant op). 160 naar 0 in een paar tellen, het stonk behoorlijk naar rubber. Daarna met een sukkeldrafje de Groene Hart-tunnel in, ik kon zien dat de muren bedekt zijn met iets wat op structuurverf lijkt xD

quote:
Werkzaamheden Moerdijk

Door ingelaste herstelwerkzaamheden aan de Moerdijkbrug is er van zaterdagavond (22.30uur) tot en met zondagmiddag (prognose 16.00uur) geen treinverkeer mogelijk over de Moerdijkbrug tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.

U kunt toeslagvrij reizen met Fyra tussen Breda en Rotterdam. Bussen worden ingezet tussen de overige stations. De Intercitys Amsterdam - Brussel worden omgeleid via Den Bosch.

Voor de meest actuele reisinformatie checkt u kort voor uw vertrek de Reisplanner of Reisplanner Xtra op uw mobiel.
NS.nl
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:07:07 #16
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102297610
Vraag voor de NRW Kenners :)

Ik vertrek zo naar met de auto naar Duitsland en blijf een weekendje, en ga met de trein terug. Ik wil vanuit station Bestwig uiteindelijk naar Rotterdam, maar wil nog een dagje besteden in de NRW met een dagticket.

Wie o wie weet een leuke bahnstrecke :s)
pi_102297757
Eerste wat me zo te binnen schiet: Eerst via Hagen naar Wuppertal-Oberbarmen, dan met de Schwebebahn naar Wuppertal-Vohwinkel, vanaf daar met de S9 naar Essen en dan naar huis.
pi_102298039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:11 schreef Igen het volgende:
Eerste wat me zo te binnen schiet: Eerst via Hagen naar Wuppertal-Oberbarmen, dan met de Schwebebahn naar Wuppertal-Vohwinkel, vanaf daar met de S9 naar Essen en dan naar huis.
Is een NRw-ticket ook geldig in die Schwebebahn? :o Dat zou wel gaaf zijn eigenlijk!
pi_102298183
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Is een NRw-ticket ook geldig in die Schwebebahn? :o Dat zou wel gaaf zijn eigenlijk!
Ja. En ook in de bus, dus van Wuppertal met bus 332 naar Hattingen (1x per uur vanaf W-Barmen / Alter Markt / Werther Brücke) en dan weer met de trein verder, dat is ook nog een leuke optie. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 14:30:13 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:35:11 #20
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102298515
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En ook in de bus, dus van Wuppertal met bus 332 naar Hattingen (1x per uur vanaf W-Barmen / Alter Markt / Werther Brücke) en dan weer met de trein verder, dat is ook nog een leuke optie. :)
Ik twijfelde dus al over die zweefbaan ja, maar ook ik wist niet of dat inlcusief was, bedankt voor de bevestiging.

Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen

Toen heb ik dit filmpje gemaakt

pi_102298725
quote:
Mooi filmpje! Wat lijkt me dat heerlijk om zo langs de file te razen. _O_
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:42:09 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102298743
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:41 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Mooi filmpje! Wat lijkt me dat heerlijk om zo langs de file te razen. _O_
Met Thalys kan het nu dus al. Met Fyra aan soortgelijke snelheden ergens volgend jaar...
pi_102298779
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met Thalys kan het nu dus al.
Moet je er alleen wel even zelf voor zorgen dat je Thalys vertraging heeft. :P
pi_102298826
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen

Toen heb ik dit filmpje gemaakt

_O_ Ik dacht dat je zei dat die verwijderd was? :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102298868
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:43 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Moet je er alleen wel even zelf voor zorgen dat je Thalys vertraging heeft. :P
Nee hoor. Thalys rijdt standaard 300 op de HSL.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102298890
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee hoor. Thalys rijdt standaard 300 op de HSL.
Ook al op de Noordsectie? Is de dienstregeling inmiddels aangepast?
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:46:40 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102298911
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O_ Ik dacht dat je zei dat die verwijderd as? :@
Ik dacht dat youtube het geluid eronder vandaan gesloopt was ivm rechten, maar dat is dus niet zo, tevens heb ik het orgineel gevonden, dus die stuur ik je nog een keer op.

Weet jij nog een leuke baanstrecke trouwens Dr. Flaswillemjandiederik :)
pi_102298954
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik twijfelde dus al over die zweefbaan ja, maar ook ik wist niet of dat inlcusief was, bedankt voor de bevestiging.

Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen

Toen heb ik dit filmpje gemaakt

Mooi filmpje. :)

En wat voor kaartje jullie toen hadden weet ik niet, maar de schwebebahn is gewoon onderdeel van het Verbundtarif, net als alle andere metro / tram / bus-verbindingen. En bijvoorbeeld de H-bahn bij de TU Dortmund ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 14:48:23 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:49:11 #29
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102298995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Mooi filmpje. :)

En wat voor kaartje jullie toen hadden weet ik niet, maar de schwebebahn is gewoon onderdeel van het Verbundtarif, net als alle andere metro / tram / bus-verbindingen. En bijvoorbeeld de H-bahn bij de TU Dortmund ook.
Oh wacht, ik weet niet of er verschillen zijn tussen NRW dagticket, en een nrw treindagticket?
Ik wou iig het treindagticket...
pi_102299030
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh wacht, ik weet niet of er verschillen zijn tussen NRW dagticket, en een nrw treindagticket?
Ik wou iig het treindagticket...
Een puur treindagticket bestaat niet, tenminste niet specifiek voor NRW.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 14:51:02 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:53:04 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102299107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:46 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ook al op de Noordsectie? Is de dienstregeling inmiddels aangepast?
Ik heb wel het idee dat een kruisende Thalys harder rijdt dan een tijd terug.

Daarnaast is Thalys altijd wel iets vertraagd bij vertrek vanaf Schiphol, het instappen duurt daar nogal lang om een of andere vage reden. Zal wel iets met koffers te maken hebben.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:54:34 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102299164
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Een puur treindagticket bestaat niet, tenminste niet specifiek voor NRW.
Ok, thx voor de info :)
pi_102299527
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat een kruisende Thalys harder rijdt dan een tijd terug.

Daarnaast is Thalys altijd wel iets vertraagd bij vertrek vanaf Schiphol, het instappen duurt daar nogal lang om een of andere vage reden. Zal wel iets met koffers te maken hebben.
Volgens de reisplanner doet de Thalys 25 minuten over Schiphol - Rotterdam. De Fyra 26. De dienstregeling gaat dus nog uit van 160km/h.

Als je hem dus harder voorbij ziet rijden, zal hij dus wel vertraging aan het inhalen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 23-09-2011 15:21:15 ]
pi_102299861
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik dacht dat youtube het geluid eronder vandaan gesloopt was ivm rechten, maar dat is dus niet zo, tevens heb ik het orgineel gevonden, dus die stuur ik je nog een keer op.

Weet jij nog een leuke baanstrecke trouwens Dr. Flaswillemjandiederik :)
Je kan uit Bestwig wel doorrijden naar Warburg en dan over Altenbeken naar Paderborn. Niet wondermooi, maar wel dat leuke viadukt. Hoewel je er weinig van ziet als je er zelf overheen rijdt natuurlijk....

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102299913
Welke idioot verzint om een sgmm in tr zetten als stoptrein utrecht - zwolle. Leuk, sardientjes in een blikje.
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:19:43 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102299930
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de bakken DDM-1 zijn langer,
Eh, toch gewoon 26,4 meter?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 15:24:42 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102300089
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh, toch gewoon 26,4 meter?
ik meende altijd dat de bakken bij het DDM iets langer waren, maar ik zal het wel mis hebben dan :@
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:26:01 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102300139
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik meende altijd dat de bakken bij het DDM iets langer waren, maar ik zal het wel mis hebben dan :@
Volgens mij heeft Talbot de mallen van DDM tevoorschijn gehaald en er DD-AR van gebouwd, maar ik heb geen bewijzen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 15:54:33 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102300981
voor zover ik na kan gaan heb je gelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102301760
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Talbot de mallen van DDM tevoorschijn gehaald en er DD-AR van gebouwd, maar ik heb geen bewijzen...
wie wat bewaard heeft nog wat :7
  Moderator vrijdag 23 september 2011 @ 17:30:57 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_102304199
Wederom maar 4 bakjes VIRM tussen Utrecht en Arnhem in de spits van 17:23 uur... Mensen blijven achter op het perron en kunnen niet mee
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:00:53 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102305244
De machinist was ook niet erg handig bezig, om in Amsterdam Amstel die trein helemaal vooraan neer te zetten (alsof-ie tien bakken mee had). En dat dan in Utrecht wéér te doen!

"Hoe kweek ik onnodige extra vertraging - les 1"
  Moderator vrijdag 23 september 2011 @ 18:04:44 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_102305372
Dat ook ja }:| jij ook hier?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:50:19 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102306810
Ik stap altijd in Amstel in het voorste stel, en dat stopte dus op de normale plaats, alleen de rest van de trein ontbrak... In Utrecht weer eruit, lekker druk op dat perron...
pi_102318688
Geen extra trein België
http://www.bndestem.nl/re(...)tra-trein-Belgie.ece


Wel.. niet.. wel.. niet.. wel.. en nu voorlopig weer even niet.
pi_102323240
Greavy, was jij toevallig die uitbundige railcateraar aan de omroep deze avond in de IC naar de randstad vanuit Zwolle (vertrek 19h46)? :)
  zaterdag 24 september 2011 @ 02:10:35 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102324122
Nee. Tot en met 8 NovemberOktober werk ik niet. Ben ff 2 weken vrij ivm familie omstandigheden.

[ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 24-09-2011 08:12:47 ]
pi_102325528
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
pi_102325894
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
Het is inderdaad wonderlijk hoe slecht de kwaliteit van omroepen in treinen vaak is. Die in de SLT deed het eerst helemaal niet :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:00:46 #50
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102328143
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
oh, in Overvecht kon je met de bus naar Hilversum :D
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')