quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
De locomotieven verschillen tien jaar in leeftijd. De 1600/1800-serie is tien jaar ouder dan de 1700-serie. Ook zijn ze technisch enorm verschillend, waardoor ze niet zonder meer uitwisselbaar zijn voor de verschillende treinen die er rondrijden.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan zo'n enorm verschil tussen de 1700- en 1800-serie?
De leeftijd. De 1800-locs zijn zo'n 10 jaar ouder dan de 1700, en sommige componenten zijn dus dringend aan onderhoud/vervanging toe (zoals de accu's). Bij de 1700 speelt dit veel minder.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan zo'n enorm verschil tussen de 1700- en 1800-serie?
Ik zag ze eerder deze week staan jaquote:Op vrijdag 23 september 2011 11:59 schreef Yreal het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,41.6,,0,-1.35
Het staat op dat viaduct nu helemaal vol gebouwt met v250
Voor de leek wel...quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Fixers het volgende:
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
de bakken DDM-1 zijn langer, de bekabeling is anders, het interieur is anders en nog heel wat andere technische zaken. Op de kopbak bij een setje DDM-1 zit ook een stroomafnemer om zo de rijtuigen warm te kunnen houden als er geen loc aan vast zit.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Fixers het volgende:
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
Op Lombardijen werd hetzelfde omgeroepen.. Maar geen spoorwijziging.quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:55 schreef James1988 het volgende:
Ofwel, 4 minuten vertraging en een spoorwijziging, maar dan anders aangekleed. Boeiend.
NS.nlquote:Werkzaamheden Moerdijk
Door ingelaste herstelwerkzaamheden aan de Moerdijkbrug is er van zaterdagavond (22.30uur) tot en met zondagmiddag (prognose 16.00uur) geen treinverkeer mogelijk over de Moerdijkbrug tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.
U kunt toeslagvrij reizen met Fyra tussen Breda en Rotterdam. Bussen worden ingezet tussen de overige stations. De Intercitys Amsterdam - Brussel worden omgeleid via Den Bosch.
Voor de meest actuele reisinformatie checkt u kort voor uw vertrek de Reisplanner of Reisplanner Xtra op uw mobiel.
Is een NRw-ticket ook geldig in die Schwebebahn?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:11 schreef Igen het volgende:
Eerste wat me zo te binnen schiet: Eerst via Hagen naar Wuppertal-Oberbarmen, dan met de Schwebebahn naar Wuppertal-Vohwinkel, vanaf daar met de S9 naar Essen en dan naar huis.
Ja. En ook in de bus, dus van Wuppertal met bus 332 naar Hattingen (1x per uur vanaf W-Barmen / Alter Markt / Werther Brücke) en dan weer met de trein verder, dat is ook nog een leuke optie.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Is een NRw-ticket ook geldig in die Schwebebahn?Dat zou wel gaaf zijn eigenlijk!
Ik twijfelde dus al over die zweefbaan ja, maar ook ik wist niet of dat inlcusief was, bedankt voor de bevestiging.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En ook in de bus, dus van Wuppertal met bus 332 naar Hattingen (1x per uur vanaf W-Barmen / Alter Markt / Werther Brücke) en dan weer met de trein verder, dat is ook nog een leuke optie.
Met Thalys kan het nu dus al. Met Fyra aan soortgelijke snelheden ergens volgend jaar...quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:41 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mooi filmpje! Wat lijkt me dat heerlijk om zo langs de file te razen.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen
Toen heb ik dit filmpje gemaakt
Nee hoor. Thalys rijdt standaard 300 op de HSL.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Moet je er alleen wel even zelf voor zorgen dat je Thalys vertraging heeft.
Ook al op de Noordsectie? Is de dienstregeling inmiddels aangepast?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee hoor. Thalys rijdt standaard 300 op de HSL.
Ik dacht dat youtube het geluid eronder vandaan gesloopt was ivm rechten, maar dat is dus niet zo, tevens heb ik het orgineel gevonden, dus die stuur ik je nog een keer op.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Ik dacht dat je zei dat die verwijderd as?
Mooi filmpje.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik twijfelde dus al over die zweefbaan ja, maar ook ik wist niet of dat inlcusief was, bedankt voor de bevestiging.
Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen
Toen heb ik dit filmpje gemaakt
Oh wacht, ik weet niet of er verschillen zijn tussen NRW dagticket, en een nrw treindagticket?quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Mooi filmpje.
En wat voor kaartje jullie toen hadden weet ik niet, maar de schwebebahn is gewoon onderdeel van het Verbundtarif, net als alle andere metro / tram / bus-verbindingen. En bijvoorbeeld de H-bahn bij de TU Dortmund ook.
Een puur treindagticket bestaat niet, tenminste niet specifiek voor NRW.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh wacht, ik weet niet of er verschillen zijn tussen NRW dagticket, en een nrw treindagticket?
Ik wou iig het treindagticket...
Ik heb wel het idee dat een kruisende Thalys harder rijdt dan een tijd terug.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:46 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ook al op de Noordsectie? Is de dienstregeling inmiddels aangepast?
Ok, thx voor de infoquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Een puur treindagticket bestaat niet, tenminste niet specifiek voor NRW.
Volgens de reisplanner doet de Thalys 25 minuten over Schiphol - Rotterdam. De Fyra 26. De dienstregeling gaat dus nog uit van 160km/h.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat een kruisende Thalys harder rijdt dan een tijd terug.
Daarnaast is Thalys altijd wel iets vertraagd bij vertrek vanaf Schiphol, het instappen duurt daar nogal lang om een of andere vage reden. Zal wel iets met koffers te maken hebben.
Je kan uit Bestwig wel doorrijden naar Warburg en dan over Altenbeken naar Paderborn. Niet wondermooi, maar wel dat leuke viadukt. Hoewel je er weinig van ziet als je er zelf overheen rijdt natuurlijk....quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht dat youtube het geluid eronder vandaan gesloopt was ivm rechten, maar dat is dus niet zo, tevens heb ik het orgineel gevonden, dus die stuur ik je nog een keer op.
Weet jij nog een leuke baanstrecke trouwens Dr. Flaswillemjandiederik
Eh, toch gewoon 26,4 meter?quote:Op vrijdag 23 september 2011 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de bakken DDM-1 zijn langer,
ik meende altijd dat de bakken bij het DDM iets langer waren, maar ik zal het wel mis hebben danquote:
Volgens mij heeft Talbot de mallen van DDM tevoorschijn gehaald en er DD-AR van gebouwd, maar ik heb geen bewijzen...quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meende altijd dat de bakken bij het DDM iets langer waren, maar ik zal het wel mis hebben dan
wie wat bewaard heeft nog watquote:Op vrijdag 23 september 2011 15:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Talbot de mallen van DDM tevoorschijn gehaald en er DD-AR van gebouwd, maar ik heb geen bewijzen...
Het is inderdaad wonderlijk hoe slecht de kwaliteit van omroepen in treinen vaak is. Die in de SLT deed het eerst helemaal nietquote:Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
oh, in Overvecht kon je met de bus naar Hilversumquote:Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
Crien, ga jij of DenS nog steeds over actuelevertrektijden.nl?quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:19 schreef Crientj het volgende:
Welke idioot verzint om een sgmm in tr zetten als stoptrein utrecht - zwolle. Leuk, sardientjes in een blikje.
Het ligt deels ook aan het personeel, als je die microfoon niet zo ongeveer opeet krijg je dat haperende resultaat.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
Het is meer de kwaliteit van de geluidsinstallatie die slecht is. Vooral in de sletjes lijkt het alsof er her en der wat draadjes loszitten. Geluid valt steeds weg. Ik heb in een slt nog nooit een goede handmatige omroep gehoord.quote:Op zaterdag 24 september 2011 09:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het is inderdaad wonderlijk hoe slecht de kwaliteit van omroepen in treinen vaak is. Die in de SLT deed het eerst helemaal niet
Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo?quote:Op zaterdag 24 september 2011 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Crien, ga jij of DenS nog steeds over actuelevertrektijden.nl?
quote:Een 48-jarige man is zaterdagochtend in Bovenkarspel overleden nadat hij met de fiets nog even snel onder de spoorbomen naar de overkant wilde.
Het ongeluk gebeurde net voor tienen. Direct na het ongeval werd er een traumahelikopter ter plaatse gestuurd. Reanimatie mocht echter niet meer baten.
Het treinverkeer op het traject heeft tot half één 's middags stilgelegen.
De halte erna (Bloemendaal om precies te zijn) werden ze eruit gezet, en ik zag ze buiten wel met wat mensen van de NS staan. Hoe dat afgelopen is weet ik niet, we stonden alleen wel zo'n 5 minuten stil.quote:
nice, Dennisquote:Op zondag 25 september 2011 09:35 schreef dennistd het volgende:
Zo, even wat plaatjes van gisteren:
[ afbeelding ]
V100 212 007 bij Metelen
[ afbeelding ]
P8 38 2267 in Gronau
[ afbeelding ]
Railbussen in Enschede (overweg Oldenzaalsestraat)
Hoop dat ze de schade mogen vergoeden. Dus ook de schade die er is omdat het treinstel enkele dagen niet ingezet kan worden.quote:Op zondag 25 september 2011 09:56 schreef braddofiel het volgende:
[..]
De halte erna (Bloemendaal om precies te zijn) werden ze eruit gezet, en ik zag ze buiten wel met wat mensen van de NS staan. Hoe dat afgelopen is weet ik niet, we stonden alleen wel zo'n 5 minuten stil.
Ik heb hier in het topic volgens mij wel eens gelezen dat NS vrij actief is met het verhalen van dit soort schades op de dader.quote:Op zondag 25 september 2011 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoop dat ze de schade mogen vergoeden. Dus ook de schade die er is omdat het treinstel enkele dagen niet ingezet kan worden.
Volkomen terecht, goede ontwikkeling.quote:Op zondag 25 september 2011 11:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb hier in het topic volgens mij wel eens gelezen dat NS vrij actief is met het verhalen van dit soort schades op de dader.
Dat klopt inderdaad. Maar voor de mensen die naar Enschede ed moeten, is het wel +30quote:Op zondag 25 september 2011 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Die er meestal in Zwolle alweer uitgereden zijn. Lang leve rijtijdspeling
De afgelopen weken dat ik Amf-Ut gecaterd heb, en vertraging had, wordt er vanaf +3 niet meer gewacht. Paar keer al "sluitsein-aansluiting" gehad daardoor.quote:Op zondag 25 september 2011 13:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoeft niet, ligt aan het treinpersoneel van de IC uit Amf ri Es. Ook die trein heeft rijtijd zat tussen Amf en Apd dus ze kunnen wachten, wat vaak ook wel gebeurd. Overigens zit een deel van de rijtijdspeling ook al tussen Ut en Amf.
quote:Op zondag 25 september 2011 14:42 schreef Igen het volgende:
Of verbruikt jouw laptop zo veel stroom dat er niet meer genoeg voor tractie overblijft?
Op het perron 5 in Enschede staat een DB automaat waar je een NRW ticket kan halen. Als die defect is (wat nogal eens het geval is), melden aan de conducteur, meestal laat ie je dan tijdens het lange stationnement in Gronau alsnog een uit de automaat halen. Hoe? Met papiergeld, enigzins gepast betalen. Ohja, voordat je de trein naar Venlo pakt, vergeet niet per persoon een Zusatz-ticket te halen voor het laatste stukje Kaldenkirchen-Venlo.quote:Op zondag 25 september 2011 15:37 schreef Zyron het volgende:
Waar en hoe kunnen we het ticket kopen?
quote:Okee, geen materieel, maar komende maanden worden 51 NSR machinisten opgeleid voor rijden op de HSL met TRAXX.
In dezelfde tijd zullen de vrijgemaakte Fyra machinisten opleiding genieten op de V250. (ik verwacht daarom een hoog aantal LM ritten van het spul de komende maanden) tussen de gewone treindienst in. Ook staan de opleidingen voor de Train Managers gepland voor December/Januari.
Ok cool, ik kom r vanaaf ff op terug, ok? Zit nu mobielquote:Op zaterdag 24 september 2011 20:33 schreef DenS het volgende:
[..]
Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |