abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 11:37:59 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102293167

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 11:40:43 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102293250
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan zo'n enorm verschil tussen de 1700- en 1800-serie?
De locomotieven verschillen tien jaar in leeftijd. De 1600/1800-serie is tien jaar ouder dan de 1700-serie. Ook zijn ze technisch enorm verschillend, waardoor ze niet zonder meer uitwisselbaar zijn voor de verschillende treinen die er rondrijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:40:49 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102293253
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan zo'n enorm verschil tussen de 1700- en 1800-serie?
De leeftijd. De 1800-locs zijn zo'n 10 jaar ouder dan de 1700, en sommige componenten zijn dus dringend aan onderhoud/vervanging toe (zoals de accu's). Bij de 1700 speelt dit veel minder.

Damn you PSM! :+
  vrijdag 23 september 2011 @ 11:42:23 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102293307
Deze componenten verschillen o.a.:
- compressor
- chopper
- uitbedrading stuurstroomkabel
- statische omvormer
- remsysteem
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102293332
Okee interessant, dat wist ik niet. Ik dacht dat het verschil qua nummer vooral betrekking had op het vermogen en zulks.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102293826
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
pi_102293918
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,41.6,,0,-1.35

Het staat op dat viaduct nu helemaal vol gebouwt met v250 :o
pi_102294054
Duidelijk! bedankt :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:07:49 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102294154
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:59 schreef Yreal het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,41.6,,0,-1.35

Het staat op dat viaduct nu helemaal vol gebouwt met v250 :o
Ik zag ze eerder deze week staan ja _O-
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:19:36 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102294468
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Fixers het volgende:
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
Voor de leek wel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 12:43:22 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102295171
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 11:57 schreef Fixers het volgende:
Wat zijn dan de verschillen tussen DDM1 en de latere versie dubbeldekkers die nu met 1700's of eigen motorrijtuigen rondknorren? Voor de leek zien ze er hetzelfde uit.
de bakken DDM-1 zijn langer, de bekabeling is anders, het interieur is anders en nog heel wat andere technische zaken. Op de kopbak bij een setje DDM-1 zit ook een stroomafnemer om zo de rijtuigen warm te kunnen houden als er geen loc aan vast zit.

Oorspronkelijk was namelijk het doel om DDM-1 in de spitsuren in te zetten en de locs tussendoor met Cargo te laten rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:51:20 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102295417
"Dames en heren, de Stoptrein van 7 uur 58 naar Barendrecht, Rotterdam, Den Haag en Leiden zal vandaag niet om 7 uur 58 vertrekken. Deze stoptrein vertrekt vandaag, tevens eenmalig, om 8 uur 2 van spoor 2. Voor meer informatie van deze aanpassing in de dienstregeling verwijzen wij u naar onze klantenservice, of het Servicepersoneel op het station"

Handig (NOT). Dienstregeling zomaar aanpassen?
En alsnog, Zwijndrecht heeft GEEN servicepersoneel...
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:55:28 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102295544
Ofwel, 4 minuten vertraging en een spoorwijziging, maar dan anders aangekleed. Boeiend. :')
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:56:38 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102295583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:55 schreef James1988 het volgende:
Ofwel, 4 minuten vertraging en een spoorwijziging, maar dan anders aangekleed. Boeiend. :')
Op Lombardijen werd hetzelfde omgeroepen.. Maar geen spoorwijziging.

De omroep vind ik - als het om vertraging gaat - wel stom aangekleed.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:54:09 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102297251
Vanochtend daar nog een snelremming gehad (maar dan de andere kant op). 160 naar 0 in een paar tellen, het stonk behoorlijk naar rubber. Daarna met een sukkeldrafje de Groene Hart-tunnel in, ik kon zien dat de muren bedekt zijn met iets wat op structuurverf lijkt xD

quote:
Werkzaamheden Moerdijk

Door ingelaste herstelwerkzaamheden aan de Moerdijkbrug is er van zaterdagavond (22.30uur) tot en met zondagmiddag (prognose 16.00uur) geen treinverkeer mogelijk over de Moerdijkbrug tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe.

U kunt toeslagvrij reizen met Fyra tussen Breda en Rotterdam. Bussen worden ingezet tussen de overige stations. De Intercitys Amsterdam - Brussel worden omgeleid via Den Bosch.

Voor de meest actuele reisinformatie checkt u kort voor uw vertrek de Reisplanner of Reisplanner Xtra op uw mobiel.
NS.nl
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:07:07 #16
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102297610
Vraag voor de NRW Kenners :)

Ik vertrek zo naar met de auto naar Duitsland en blijf een weekendje, en ga met de trein terug. Ik wil vanuit station Bestwig uiteindelijk naar Rotterdam, maar wil nog een dagje besteden in de NRW met een dagticket.

Wie o wie weet een leuke bahnstrecke :s)
pi_102297757
Eerste wat me zo te binnen schiet: Eerst via Hagen naar Wuppertal-Oberbarmen, dan met de Schwebebahn naar Wuppertal-Vohwinkel, vanaf daar met de S9 naar Essen en dan naar huis.
pi_102298039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:11 schreef Igen het volgende:
Eerste wat me zo te binnen schiet: Eerst via Hagen naar Wuppertal-Oberbarmen, dan met de Schwebebahn naar Wuppertal-Vohwinkel, vanaf daar met de S9 naar Essen en dan naar huis.
Is een NRw-ticket ook geldig in die Schwebebahn? :o Dat zou wel gaaf zijn eigenlijk!
pi_102298183
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Is een NRw-ticket ook geldig in die Schwebebahn? :o Dat zou wel gaaf zijn eigenlijk!
Ja. En ook in de bus, dus van Wuppertal met bus 332 naar Hattingen (1x per uur vanaf W-Barmen / Alter Markt / Werther Brücke) en dan weer met de trein verder, dat is ook nog een leuke optie. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 14:30:13 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:35:11 #20
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102298515
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En ook in de bus, dus van Wuppertal met bus 332 naar Hattingen (1x per uur vanaf W-Barmen / Alter Markt / Werther Brücke) en dan weer met de trein verder, dat is ook nog een leuke optie. :)
Ik twijfelde dus al over die zweefbaan ja, maar ook ik wist niet of dat inlcusief was, bedankt voor de bevestiging.

Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen

Toen heb ik dit filmpje gemaakt

pi_102298725
quote:
Mooi filmpje! Wat lijkt me dat heerlijk om zo langs de file te razen. _O_
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:42:09 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102298743
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:41 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Mooi filmpje! Wat lijkt me dat heerlijk om zo langs de file te razen. _O_
Met Thalys kan het nu dus al. Met Fyra aan soortgelijke snelheden ergens volgend jaar...
pi_102298779
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Met Thalys kan het nu dus al.
Moet je er alleen wel even zelf voor zorgen dat je Thalys vertraging heeft. :P
pi_102298826
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen

Toen heb ik dit filmpje gemaakt

_O_ Ik dacht dat je zei dat die verwijderd was? :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102298868
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:43 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Moet je er alleen wel even zelf voor zorgen dat je Thalys vertraging heeft. :P
Nee hoor. Thalys rijdt standaard 300 op de HSL.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102298890
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee hoor. Thalys rijdt standaard 300 op de HSL.
Ook al op de Noordsectie? Is de dienstregeling inmiddels aangepast?
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:46:40 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102298911
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O_ Ik dacht dat je zei dat die verwijderd as? :@
Ik dacht dat youtube het geluid eronder vandaan gesloopt was ivm rechten, maar dat is dus niet zo, tevens heb ik het orgineel gevonden, dus die stuur ik je nog een keer op.

Weet jij nog een leuke baanstrecke trouwens Dr. Flaswillemjandiederik :)
pi_102298954
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik twijfelde dus al over die zweefbaan ja, maar ook ik wist niet of dat inlcusief was, bedankt voor de bevestiging.

Tevens meen ik me te herrineren dat ik met Dr Flash weleen een apart kaartje heb moeten kopen

Toen heb ik dit filmpje gemaakt

Mooi filmpje. :)

En wat voor kaartje jullie toen hadden weet ik niet, maar de schwebebahn is gewoon onderdeel van het Verbundtarif, net als alle andere metro / tram / bus-verbindingen. En bijvoorbeeld de H-bahn bij de TU Dortmund ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 14:48:23 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:49:11 #29
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102298995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Mooi filmpje. :)

En wat voor kaartje jullie toen hadden weet ik niet, maar de schwebebahn is gewoon onderdeel van het Verbundtarif, net als alle andere metro / tram / bus-verbindingen. En bijvoorbeeld de H-bahn bij de TU Dortmund ook.
Oh wacht, ik weet niet of er verschillen zijn tussen NRW dagticket, en een nrw treindagticket?
Ik wou iig het treindagticket...
pi_102299030
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh wacht, ik weet niet of er verschillen zijn tussen NRW dagticket, en een nrw treindagticket?
Ik wou iig het treindagticket...
Een puur treindagticket bestaat niet, tenminste niet specifiek voor NRW.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2011 14:51:02 ]
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:53:04 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102299107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:46 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ook al op de Noordsectie? Is de dienstregeling inmiddels aangepast?
Ik heb wel het idee dat een kruisende Thalys harder rijdt dan een tijd terug.

Daarnaast is Thalys altijd wel iets vertraagd bij vertrek vanaf Schiphol, het instappen duurt daar nogal lang om een of andere vage reden. Zal wel iets met koffers te maken hebben.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:54:34 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102299164
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Een puur treindagticket bestaat niet, tenminste niet specifiek voor NRW.
Ok, thx voor de info :)
pi_102299527
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat een kruisende Thalys harder rijdt dan een tijd terug.

Daarnaast is Thalys altijd wel iets vertraagd bij vertrek vanaf Schiphol, het instappen duurt daar nogal lang om een of andere vage reden. Zal wel iets met koffers te maken hebben.
Volgens de reisplanner doet de Thalys 25 minuten over Schiphol - Rotterdam. De Fyra 26. De dienstregeling gaat dus nog uit van 160km/h.

Als je hem dus harder voorbij ziet rijden, zal hij dus wel vertraging aan het inhalen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 23-09-2011 15:21:15 ]
pi_102299861
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik dacht dat youtube het geluid eronder vandaan gesloopt was ivm rechten, maar dat is dus niet zo, tevens heb ik het orgineel gevonden, dus die stuur ik je nog een keer op.

Weet jij nog een leuke baanstrecke trouwens Dr. Flaswillemjandiederik :)
Je kan uit Bestwig wel doorrijden naar Warburg en dan over Altenbeken naar Paderborn. Niet wondermooi, maar wel dat leuke viadukt. Hoewel je er weinig van ziet als je er zelf overheen rijdt natuurlijk....

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102299913
Welke idioot verzint om een sgmm in tr zetten als stoptrein utrecht - zwolle. Leuk, sardientjes in een blikje.
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:19:43 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102299930
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de bakken DDM-1 zijn langer,
Eh, toch gewoon 26,4 meter?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 15:24:42 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102300089
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh, toch gewoon 26,4 meter?
ik meende altijd dat de bakken bij het DDM iets langer waren, maar ik zal het wel mis hebben dan :@
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:26:01 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102300139
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik meende altijd dat de bakken bij het DDM iets langer waren, maar ik zal het wel mis hebben dan :@
Volgens mij heeft Talbot de mallen van DDM tevoorschijn gehaald en er DD-AR van gebouwd, maar ik heb geen bewijzen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 september 2011 @ 15:54:33 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102300981
voor zover ik na kan gaan heb je gelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102301760
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Talbot de mallen van DDM tevoorschijn gehaald en er DD-AR van gebouwd, maar ik heb geen bewijzen...
wie wat bewaard heeft nog wat :7
  Moderator vrijdag 23 september 2011 @ 17:30:57 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_102304199
Wederom maar 4 bakjes VIRM tussen Utrecht en Arnhem in de spits van 17:23 uur... Mensen blijven achter op het perron en kunnen niet mee
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:00:53 #42
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102305244
De machinist was ook niet erg handig bezig, om in Amsterdam Amstel die trein helemaal vooraan neer te zetten (alsof-ie tien bakken mee had). En dat dan in Utrecht wéér te doen!

"Hoe kweek ik onnodige extra vertraging - les 1"
  Moderator vrijdag 23 september 2011 @ 18:04:44 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_102305372
Dat ook ja }:| jij ook hier?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:50:19 #44
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102306810
Ik stap altijd in Amstel in het voorste stel, en dat stopte dus op de normale plaats, alleen de rest van de trein ontbrak... In Utrecht weer eruit, lekker druk op dat perron...
pi_102318688
Geen extra trein België
http://www.bndestem.nl/re(...)tra-trein-Belgie.ece


Wel.. niet.. wel.. niet.. wel.. en nu voorlopig weer even niet.
pi_102323240
Greavy, was jij toevallig die uitbundige railcateraar aan de omroep deze avond in de IC naar de randstad vanuit Zwolle (vertrek 19h46)? :)
  zaterdag 24 september 2011 @ 02:10:35 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102324122
Nee. Tot en met 8 NovemberOktober werk ik niet. Ben ff 2 weken vrij ivm familie omstandigheden.

[ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 24-09-2011 08:12:47 ]
pi_102325528
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
pi_102325894
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
Het is inderdaad wonderlijk hoe slecht de kwaliteit van omroepen in treinen vaak is. Die in de SLT deed het eerst helemaal niet :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:00:46 #50
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_102328143
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Meh, aanrijding tussen Utrecht en Hilversum. Ik ma g een ommetje via Amersfoort maken. Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
oh, in Overvecht kon je met de bus naar Hilversum :D
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_102329872
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:19 schreef Crientj het volgende:
Welke idioot verzint om een sgmm in tr zetten als stoptrein utrecht - zwolle. Leuk, sardientjes in een blikje.
Crien, ga jij of DenS nog steeds over actuelevertrektijden.nl?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 september 2011 @ 14:10:00 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102330782
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
Het ligt deels ook aan het personeel, als je die microfoon niet zo ongeveer opeet krijg je dat haperende resultaat.

En Siemens gaat stoppen met de bouw van kerncentrales.
pi_102333616
Het is een beetje mis aan het gaan in Deventer. Ic naar Rotterdam van 16:03 staat er nog steeds, storing aan de deuren. Ic naar nijmegen van 16:14 +5, sprinter naar Apeldoorn van 16:06 rijdt net pas weg, Ic van 16:14 naar Den Haag +10...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102333986
Dit is echt ZO dom he. Eerst wachten tot die van 16:14 met +10 eindelijk weg is, en DAN eens die van 16:03 gaan opheffen. Nou, dan betaal maar GtbV ook. Omgang met de situatie: Waardeloos.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 september 2011 @ 16:42:49 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102334312
Ach meid, wil je erover praten? O+
pi_102334713
Neuh, ben het kwijt nu :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102335831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het is inderdaad wonderlijk hoe slecht de kwaliteit van omroepen in treinen vaak is. Die in de SLT deed het eerst helemaal niet :')
Het is meer de kwaliteit van de geluidsinstallatie die slecht is. Vooral in de sletjes lijkt het alsof er her en der wat draadjes loszitten. Geluid valt steeds weg. Ik heb in een slt nog nooit een goede handmatige omroep gehoord.
  zaterdag 24 september 2011 @ 19:13:12 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102337852
Wat ik heb begrepen is dat je de microfoon zo ongeveer op moet eten als je erin praat, en veel machinisten en conducteurs weten dat niet. De kwaliteit van de handmatige omroepen in SLT is daarom vaak slecht. Ik heb slechts een paar keer een goed verstaanbaar omroepbericht gehoord. :')
pi_102340152
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Crien, ga jij of DenS nog steeds over actuelevertrektijden.nl?
Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo?
pi_102340185
Hm, en een paar keer klagen via twitter helpt ook wel.
Regelmatig tweets verstuurd naar NS met klachten over de omroepsystemen in de SLT. Worden er nu wel een paar gefixed, maar nu de rest nog. :')

ohai vanaf account van lief trouwens. ^^/
  zaterdag 24 september 2011 @ 21:40:03 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102342022
Dat van de omroepberichten in SLT is al bekend, en daar moet er iets aangepast worden in - onder andere - de software. Er schijnt ook wat mis te zijn met de bekabeling...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 september 2011 @ 22:17:14 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102343242
Komende week ga ik trouwens poging 2 doen voor Rotterdam - Breda met de FYRA
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102343492
Heb deze avond voor het eerst gereisd met de Fyra.. Op zich merk ik niet zoveel van de snelheid, maar goed, dat kan ook komen omdat het donker was.. Wel vind ik de tijdverschil enorm tussen de reguliere trein van A'dam CS naar Rotterdam en de Fyra erorm.

Verder beetje last gehad van een aanrijding met een persoon vanochtend tussen Hoorn - Enkhuizen

quote:
Een 48-jarige man is zaterdagochtend in Bovenkarspel overleden nadat hij met de fiets nog even snel onder de spoorbomen naar de overkant wilde.

Het ongeluk gebeurde net voor tienen. Direct na het ongeval werd er een traumahelikopter ter plaatse gestuurd. Reanimatie mocht echter niet meer baten.

Het treinverkeer op het traject heeft tot half één 's middags stilgelegen.
  zaterdag 24 september 2011 @ 23:17:34 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102346204
Het snelheidsverschil merk je pas als je iets passeert waarvan je de snelheid weet. Zo kun je bijvoorbeeld langs de A4 rijden waar de auto's een maximumsnelheid hebben van 100 km/h, of langs de A16 (130 km/h). Of wanneer je een trein op het conventionele spoor inhaalt. :)
  zondag 25 september 2011 @ 00:00:28 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102347917
Daarbij is het tijdsverschil enorm omdat je nogal een stuk afsnijdt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102351161


Het gevolg van paupers in de stoptrein van Amsterdam naar Uitgeest :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 02:08:41 ]
  zondag 25 september 2011 @ 02:12:25 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102351271
Nee... godver... Daders gepakt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102351803
Mijn vader heeft afgelopen week een keer mogen rapen op Den Dolder. Wanneer gaan ze die gasten nou eens een oormerk geven?
  Redactie Sport zondag 25 september 2011 @ 09:35:46 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102353137
Zo, even wat plaatjes van gisteren:

V100 212 007 bij Metelen


P8 38 2267 in Gronau


Railbussen in Enschede (overweg Oldenzaalsestraat)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 25 september 2011 @ 09:39:28 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102353181
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ik had graag gewild.
Maar ik moest werken (niet bij de Railcatering, maar bij mijn stage) :P

Leuke foto's!
pi_102353344
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 02:12 schreef Duvel het volgende:
Nee... godver... Daders gepakt?
De halte erna (Bloemendaal om precies te zijn) werden ze eruit gezet, en ik zag ze buiten wel met wat mensen van de NS staan. Hoe dat afgelopen is weet ik niet, we stonden alleen wel zo'n 5 minuten stil.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 september 2011 @ 10:53:09 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102354292
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 09:35 schreef dennistd het volgende:
Zo, even wat plaatjes van gisteren:
[ afbeelding ]
V100 212 007 bij Metelen

[ afbeelding ]
P8 38 2267 in Gronau

[ afbeelding ]
Railbussen in Enschede (overweg Oldenzaalsestraat)
nice, Dennis
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 september 2011 @ 10:56:20 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102354349
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 09:56 schreef braddofiel het volgende:

[..]

De halte erna (Bloemendaal om precies te zijn) werden ze eruit gezet, en ik zag ze buiten wel met wat mensen van de NS staan. Hoe dat afgelopen is weet ik niet, we stonden alleen wel zo'n 5 minuten stil.
Hoop dat ze de schade mogen vergoeden. Dus ook de schade die er is omdat het treinstel enkele dagen niet ingezet kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102355054
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2011 10:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hoop dat ze de schade mogen vergoeden. Dus ook de schade die er is omdat het treinstel enkele dagen niet ingezet kan worden.
Ik heb hier in het topic volgens mij wel eens gelezen dat NS vrij actief is met het verhalen van dit soort schades op de dader.
pi_102355234
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 11:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb hier in het topic volgens mij wel eens gelezen dat NS vrij actief is met het verhalen van dit soort schades op de dader.
Volkomen terecht, goede ontwikkeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 25 september 2011 @ 13:12:55 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102357800
"Dames en heren, zoals u merkt staan wij voor een rood sein. Een goederentrein zal ons eerst passeren"
Paar tellen later, worden wij van achteren ingehaald door een ERS-containertrein. Die mocht dus eerst het station doorrijden :r
En die goederentrein staat nu stilstaand op Utrecht CS, te wachten op groen sein aan de Oost-zijde...
pi_102358051
En op welk station stonden jullie? Waren de sporen daar lang genoeg om de goederentrein daar aan de kant te kunnen zetten?
  zondag 25 september 2011 @ 13:23:43 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358153
Utrecht CS. Ik kwam uit Rotterdam en ga naar Leeuwarden btw.
Hebben daardoor 6 minuten vertraging :r

En die goederentrein had 4(!) minuten op 'ons' spoor stil gestaan. Laat 'm dan ook doorrijden, of stuur 'm via de hoogste sporen (spoor 17 ofzo). Hij ging toch naar Venlo (kwam uit Kijfhoek, via Utrecht omgeleid ivm Moerdijkbrug eruit)
pi_102358280
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:23 schreef greavy het volgende:
Hebben daardoor 6 minuten vertraging :r
Die er meestal in Zwolle alweer uitgereden zijn. Lang leve rijtijdspeling :)
  zondag 25 september 2011 @ 13:29:33 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358325
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Die er meestal in Zwolle alweer uitgereden zijn. Lang leve rijtijdspeling :)
Dat klopt inderdaad. Maar voor de mensen die naar Enschede ed moeten, is het wel +30
pi_102358385
Hoeft niet, ligt aan het treinpersoneel van de IC uit Amf ri Es. Ook die trein heeft rijtijd zat tussen Amf en Apd dus ze kunnen wachten, wat vaak ook wel gebeurd. Overigens zit een deel van de rijtijdspeling ook al tussen Ut en Amf.
  zondag 25 september 2011 @ 13:32:18 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358394
Sneltram tussen Maastricht en Hasselt in 2017

Vanaf 2017 moet er een elektrische sneltram rijden tussen het Belgische Hasselt en Maastricht. De tramlijn moet jaarlijks 6,8 miljoen reizigers vervoeren en zou in totaal bijna 200 miljoen euro kosten. Dat heeft de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) bekendgemaakt.

De sneltram Hasselt-Maastricht maakt deel uit van het Limburgse Spartacusplan. Het is de eerste van drie geplande sneltramlijnen.

Lees Meer
  zondag 25 september 2011 @ 13:33:32 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358435
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoeft niet, ligt aan het treinpersoneel van de IC uit Amf ri Es. Ook die trein heeft rijtijd zat tussen Amf en Apd dus ze kunnen wachten, wat vaak ook wel gebeurd. Overigens zit een deel van de rijtijdspeling ook al tussen Ut en Amf.
De afgelopen weken dat ik Amf-Ut gecaterd heb, en vertraging had, wordt er vanaf +3 niet meer gewacht. Paar keer al "sluitsein-aansluiting" gehad daardoor.
De KnoCo laat het niet toe langer te wachten.
  zondag 25 september 2011 @ 13:36:02 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358520
En het gaat ook nog eens om de INT naar Berlijn. Die Duitsers wachten echt niet te lang hier.
pi_102358620
Tja, maar je moet natuurlijk niet gokken op zo'n krappe overstap, maar gewoon 15 tot 30 min eerder op reis gaan. INT gemist = hoop gezeik en gedoe en zie het maar te regelen om de trein van 2 uur later in te mogen.
  zondag 25 september 2011 @ 13:40:51 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358669
En inderdaad, de INT was weer pleite, reden 13:39 binnen. :P
Idd, ik plan internationale reizen waarbij je aan een bepaalde trein vast zit altijd ruim.
  zondag 25 september 2011 @ 14:15:12 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102359932
Fuuut. Met 15 bakjes net de Veluwe overgescheurd. Waarvan het voorste drietje naar Groningen (Solo!!) gaat, de volgende 9 bakjes naar Leeuwarden, en het achterste drietje blijft in Zwolle achter..
Erg logische verdeling :')
Ik heb wel de coupé voor mij alleen.. Alhoewel ik in Leeuwarden er 8 naar voren moet lopen :')

En voor jullie het vergeten:






Zo, m'n laptop is lekker opgeladen de hele tijd door :-)

[ Bericht 49% gewijzigd door greavy op 25-09-2011 14:22:28 ]
pi_102360508
Hahaha prachtig.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 25 september 2011 @ 14:32:10 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102360552
Zeker. Zonder eerste klas kaartje dus. Waarom extra betalen als dat niet hoeft?
Personeel kan je niks maken, want nergens staat dat de stopcontacten voorbehouden zijn aan eersteklas reizigers.
  zondag 25 september 2011 @ 14:41:25 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102360845
"Dames en heren, vanwege problemen met de tractie installatie in het achterste treinstel zullen wij niet op volle snelheid kunnen rijden. Wij verwachten een vertraging van 10 tot 15 minuten bij aankomst in Leeuwarden. Reizigers voor Harlingen, wij proberen voor u uw overstap te laten halen."
pi_102360888
God straft onmiddellijk voor 9 bakken Leeuwarden en 3 bakken Groningen. >:)

Of verbruikt jouw laptop zo veel stroom dat er niet meer genoeg voor tractie overblijft? :P

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 14:43:34 ]
  zondag 25 september 2011 @ 14:43:59 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102360940
Inderdaad.. 9 bakjes Leeuwarden is zware overkill.

Laat ik nou net in de achterste zitten.. Netjes omgeroepen.. HC liep netdoor de trein, en vroeg wie er naar Harlingen moest. Zijn advies was dan om alvast naar voren te lopen in Steenwijk (waar wij met -2 aankwamen). Maar in ons treinstel was niemand voor Harlingen, HC zit nu in de middelste om de overstappers in Heerenveen naar voren te sturen.


quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:42 schreef Igen het volgende:
Of verbruikt jouw laptop zo veel stroom dat er niet meer genoeg voor tractie overblijft? :P
_O- _O-
  zondag 25 september 2011 @ 14:57:39 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102361376
Die problemen met de tractie installatie zijn ook al voorbij gok ik zo.. Waren met -2 in Heerenveen :P
pi_102362599
Ik heb het vast eerder gevraagd maar het gaat nu eindelijk gebeuren:

Ik ga op 8 oktober een rondje NRW doen, 5 man voor 36 euro. Starten in Almelo en willen in Venlo het land weer in.

Waar en hoe kunnen we het ticket kopen en wat zijn lijnen die we MOETEN doen?
Hooray for beer.
pi_102362646
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 15:37 schreef Zyron het volgende:
Waar en hoe kunnen we het ticket kopen?
Op het perron 5 in Enschede staat een DB automaat waar je een NRW ticket kan halen. Als die defect is (wat nogal eens het geval is), melden aan de conducteur, meestal laat ie je dan tijdens het lange stationnement in Gronau alsnog een uit de automaat halen. Hoe? Met papiergeld, enigzins gepast betalen. Ohja, voordat je de trein naar Venlo pakt, vergeet niet per persoon een Zusatz-ticket te halen voor het laatste stukje Kaldenkirchen-Venlo.
  zondag 25 september 2011 @ 15:57:41 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102363267
Op Somda:
quote:
Okee, geen materieel, maar komende maanden worden 51 NSR machinisten opgeleid voor rijden op de HSL met TRAXX.
In dezelfde tijd zullen de vrijgemaakte Fyra machinisten opleiding genieten op de V250. (ik verwacht daarom een hoog aantal LM ritten van het spul de komende maanden) tussen de gewone treindienst in. Ook staan de opleidingen voor de Train Managers gepland voor December/Januari.
pi_102364309
Hemeltje lief, alle kleuters van nederland lijken wel op station Arnhem rond te lopen?!
pi_102365057
Waarom kan ik bij Railworks maar met 1 trein tegelijk rijden?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102365280
Dank ZugChef. Dat Zusatzticket haal ik waar en tegen welke prijs ongeveer?
Hooray for beer.
pi_102366820
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 20:33 schreef DenS het volgende:

[..]

Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo?
Ok cool, ik kom r vanaaf ff op terug, ok? Zit nu mobiel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102367178
Welke gek heeft er bedacht dat bij het overstappen op een "via-station" eveneens die stomme 3 minuten uit- en inchecktijd zit met de OV Chipkaart?
Rij je van Zutphen naar Amsterdam via Zwolle (nog even wat afgeven bij een vriend, die zou op het station staan), trein komt binnen, trap oprennen, snel uitchecken, pakketje afgeven, incheck... f*ck, "U bent al uitgecheckt". Ja dat weet ik verdorie, ik moet weer inchecken, moet die stomme trein halen naar Amersfoort (officiële overstaptijd 6 minuten, maar die palen staan ook nog eens een keer alleen maar aan de voorzijde >.<). Telkens weer proberen, lukt het eindelijk, rijd die trein net weg |:(

Kunnen ze het niet zo maken dat als je probeert in te checken bij dezelfde paal je inderdaad die melding krijgt om te voorkomen dat mensen per ongeluk weer inchecken, maar dat als je bij een andere paal incheckt, je ook gewoon daadwerkelijk weer ingecheckt wordt? Zou een hoop ergernis schelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')