abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2011 @ 13:12:55 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102357800
"Dames en heren, zoals u merkt staan wij voor een rood sein. Een goederentrein zal ons eerst passeren"
Paar tellen later, worden wij van achteren ingehaald door een ERS-containertrein. Die mocht dus eerst het station doorrijden :r
En die goederentrein staat nu stilstaand op Utrecht CS, te wachten op groen sein aan de Oost-zijde...
pi_102358051
En op welk station stonden jullie? Waren de sporen daar lang genoeg om de goederentrein daar aan de kant te kunnen zetten?
  zondag 25 september 2011 @ 13:23:43 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358153
Utrecht CS. Ik kwam uit Rotterdam en ga naar Leeuwarden btw.
Hebben daardoor 6 minuten vertraging :r

En die goederentrein had 4(!) minuten op 'ons' spoor stil gestaan. Laat 'm dan ook doorrijden, of stuur 'm via de hoogste sporen (spoor 17 ofzo). Hij ging toch naar Venlo (kwam uit Kijfhoek, via Utrecht omgeleid ivm Moerdijkbrug eruit)
pi_102358280
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:23 schreef greavy het volgende:
Hebben daardoor 6 minuten vertraging :r
Die er meestal in Zwolle alweer uitgereden zijn. Lang leve rijtijdspeling :)
  zondag 25 september 2011 @ 13:29:33 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358325
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Die er meestal in Zwolle alweer uitgereden zijn. Lang leve rijtijdspeling :)
Dat klopt inderdaad. Maar voor de mensen die naar Enschede ed moeten, is het wel +30
pi_102358385
Hoeft niet, ligt aan het treinpersoneel van de IC uit Amf ri Es. Ook die trein heeft rijtijd zat tussen Amf en Apd dus ze kunnen wachten, wat vaak ook wel gebeurd. Overigens zit een deel van de rijtijdspeling ook al tussen Ut en Amf.
  zondag 25 september 2011 @ 13:32:18 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358394
Sneltram tussen Maastricht en Hasselt in 2017

Vanaf 2017 moet er een elektrische sneltram rijden tussen het Belgische Hasselt en Maastricht. De tramlijn moet jaarlijks 6,8 miljoen reizigers vervoeren en zou in totaal bijna 200 miljoen euro kosten. Dat heeft de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) bekendgemaakt.

De sneltram Hasselt-Maastricht maakt deel uit van het Limburgse Spartacusplan. Het is de eerste van drie geplande sneltramlijnen.

Lees Meer
  zondag 25 september 2011 @ 13:33:32 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358435
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoeft niet, ligt aan het treinpersoneel van de IC uit Amf ri Es. Ook die trein heeft rijtijd zat tussen Amf en Apd dus ze kunnen wachten, wat vaak ook wel gebeurd. Overigens zit een deel van de rijtijdspeling ook al tussen Ut en Amf.
De afgelopen weken dat ik Amf-Ut gecaterd heb, en vertraging had, wordt er vanaf +3 niet meer gewacht. Paar keer al "sluitsein-aansluiting" gehad daardoor.
De KnoCo laat het niet toe langer te wachten.
  zondag 25 september 2011 @ 13:36:02 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358520
En het gaat ook nog eens om de INT naar Berlijn. Die Duitsers wachten echt niet te lang hier.
pi_102358620
Tja, maar je moet natuurlijk niet gokken op zo'n krappe overstap, maar gewoon 15 tot 30 min eerder op reis gaan. INT gemist = hoop gezeik en gedoe en zie het maar te regelen om de trein van 2 uur later in te mogen.
  zondag 25 september 2011 @ 13:40:51 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358669
En inderdaad, de INT was weer pleite, reden 13:39 binnen. :P
Idd, ik plan internationale reizen waarbij je aan een bepaalde trein vast zit altijd ruim.
  zondag 25 september 2011 @ 14:15:12 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102359932
Fuuut. Met 15 bakjes net de Veluwe overgescheurd. Waarvan het voorste drietje naar Groningen (Solo!!) gaat, de volgende 9 bakjes naar Leeuwarden, en het achterste drietje blijft in Zwolle achter..
Erg logische verdeling :')
Ik heb wel de coupé voor mij alleen.. Alhoewel ik in Leeuwarden er 8 naar voren moet lopen :')

En voor jullie het vergeten:






Zo, m'n laptop is lekker opgeladen de hele tijd door :-)

[ Bericht 49% gewijzigd door greavy op 25-09-2011 14:22:28 ]
pi_102360508
Hahaha prachtig.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 25 september 2011 @ 14:32:10 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102360552
Zeker. Zonder eerste klas kaartje dus. Waarom extra betalen als dat niet hoeft?
Personeel kan je niks maken, want nergens staat dat de stopcontacten voorbehouden zijn aan eersteklas reizigers.
  zondag 25 september 2011 @ 14:41:25 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102360845
"Dames en heren, vanwege problemen met de tractie installatie in het achterste treinstel zullen wij niet op volle snelheid kunnen rijden. Wij verwachten een vertraging van 10 tot 15 minuten bij aankomst in Leeuwarden. Reizigers voor Harlingen, wij proberen voor u uw overstap te laten halen."
pi_102360888
God straft onmiddellijk voor 9 bakken Leeuwarden en 3 bakken Groningen. >:)

Of verbruikt jouw laptop zo veel stroom dat er niet meer genoeg voor tractie overblijft? :P

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 14:43:34 ]
  zondag 25 september 2011 @ 14:43:59 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102360940
Inderdaad.. 9 bakjes Leeuwarden is zware overkill.

Laat ik nou net in de achterste zitten.. Netjes omgeroepen.. HC liep netdoor de trein, en vroeg wie er naar Harlingen moest. Zijn advies was dan om alvast naar voren te lopen in Steenwijk (waar wij met -2 aankwamen). Maar in ons treinstel was niemand voor Harlingen, HC zit nu in de middelste om de overstappers in Heerenveen naar voren te sturen.


quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:42 schreef Igen het volgende:
Of verbruikt jouw laptop zo veel stroom dat er niet meer genoeg voor tractie overblijft? :P
_O- _O-
  zondag 25 september 2011 @ 14:57:39 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102361376
Die problemen met de tractie installatie zijn ook al voorbij gok ik zo.. Waren met -2 in Heerenveen :P
pi_102362599
Ik heb het vast eerder gevraagd maar het gaat nu eindelijk gebeuren:

Ik ga op 8 oktober een rondje NRW doen, 5 man voor 36 euro. Starten in Almelo en willen in Venlo het land weer in.

Waar en hoe kunnen we het ticket kopen en wat zijn lijnen die we MOETEN doen?
Hooray for beer.
pi_102362646
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 15:37 schreef Zyron het volgende:
Waar en hoe kunnen we het ticket kopen?
Op het perron 5 in Enschede staat een DB automaat waar je een NRW ticket kan halen. Als die defect is (wat nogal eens het geval is), melden aan de conducteur, meestal laat ie je dan tijdens het lange stationnement in Gronau alsnog een uit de automaat halen. Hoe? Met papiergeld, enigzins gepast betalen. Ohja, voordat je de trein naar Venlo pakt, vergeet niet per persoon een Zusatz-ticket te halen voor het laatste stukje Kaldenkirchen-Venlo.
  zondag 25 september 2011 @ 15:57:41 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102363267
Op Somda:
quote:
Okee, geen materieel, maar komende maanden worden 51 NSR machinisten opgeleid voor rijden op de HSL met TRAXX.
In dezelfde tijd zullen de vrijgemaakte Fyra machinisten opleiding genieten op de V250. (ik verwacht daarom een hoog aantal LM ritten van het spul de komende maanden) tussen de gewone treindienst in. Ook staan de opleidingen voor de Train Managers gepland voor December/Januari.
pi_102364309
Hemeltje lief, alle kleuters van nederland lijken wel op station Arnhem rond te lopen?!
pi_102365057
Waarom kan ik bij Railworks maar met 1 trein tegelijk rijden?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102365280
Dank ZugChef. Dat Zusatzticket haal ik waar en tegen welke prijs ongeveer?
Hooray for beer.
pi_102366820
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 20:33 schreef DenS het volgende:

[..]

Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo?
Ok cool, ik kom r vanaaf ff op terug, ok? Zit nu mobiel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')