abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102329872
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 15:19 schreef Crientj het volgende:
Welke idioot verzint om een sgmm in tr zetten als stoptrein utrecht - zwolle. Leuk, sardientjes in een blikje.
Crien, ga jij of DenS nog steeds over actuelevertrektijden.nl?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 september 2011 @ 14:10:00 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102330782
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:03 schreef Fixers het volgende:
Jammer dat de attente omroep in de sprinter naar Utrecht met omreisadvies onverstaanbaar was omdat ze bij siemens niet eens twee draadjes kunnen vast solderen. Doen ze ook zulke kwaliteit leveren in hun kernreactoren?
Het ligt deels ook aan het personeel, als je die microfoon niet zo ongeveer opeet krijg je dat haperende resultaat.

En Siemens gaat stoppen met de bouw van kerncentrales.
pi_102333616
Het is een beetje mis aan het gaan in Deventer. Ic naar Rotterdam van 16:03 staat er nog steeds, storing aan de deuren. Ic naar nijmegen van 16:14 +5, sprinter naar Apeldoorn van 16:06 rijdt net pas weg, Ic van 16:14 naar Den Haag +10...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102333986
Dit is echt ZO dom he. Eerst wachten tot die van 16:14 met +10 eindelijk weg is, en DAN eens die van 16:03 gaan opheffen. Nou, dan betaal maar GtbV ook. Omgang met de situatie: Waardeloos.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 september 2011 @ 16:42:49 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102334312
Ach meid, wil je erover praten? O+
pi_102334713
Neuh, ben het kwijt nu :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102335831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 09:45 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het is inderdaad wonderlijk hoe slecht de kwaliteit van omroepen in treinen vaak is. Die in de SLT deed het eerst helemaal niet :')
Het is meer de kwaliteit van de geluidsinstallatie die slecht is. Vooral in de sletjes lijkt het alsof er her en der wat draadjes loszitten. Geluid valt steeds weg. Ik heb in een slt nog nooit een goede handmatige omroep gehoord.
  zaterdag 24 september 2011 @ 19:13:12 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102337852
Wat ik heb begrepen is dat je de microfoon zo ongeveer op moet eten als je erin praat, en veel machinisten en conducteurs weten dat niet. De kwaliteit van de handmatige omroepen in SLT is daarom vaak slecht. Ik heb slechts een paar keer een goed verstaanbaar omroepbericht gehoord. :')
pi_102340152
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 september 2011 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Crien, ga jij of DenS nog steeds over actuelevertrektijden.nl?
Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo?
pi_102340185
Hm, en een paar keer klagen via twitter helpt ook wel.
Regelmatig tweets verstuurd naar NS met klachten over de omroepsystemen in de SLT. Worden er nu wel een paar gefixed, maar nu de rest nog. :')

ohai vanaf account van lief trouwens. ^^/
  zaterdag 24 september 2011 @ 21:40:03 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102342022
Dat van de omroepberichten in SLT is al bekend, en daar moet er iets aangepast worden in - onder andere - de software. Er schijnt ook wat mis te zijn met de bekabeling...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 september 2011 @ 22:17:14 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102343242
Komende week ga ik trouwens poging 2 doen voor Rotterdam - Breda met de FYRA
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102343492
Heb deze avond voor het eerst gereisd met de Fyra.. Op zich merk ik niet zoveel van de snelheid, maar goed, dat kan ook komen omdat het donker was.. Wel vind ik de tijdverschil enorm tussen de reguliere trein van A'dam CS naar Rotterdam en de Fyra erorm.

Verder beetje last gehad van een aanrijding met een persoon vanochtend tussen Hoorn - Enkhuizen

quote:
Een 48-jarige man is zaterdagochtend in Bovenkarspel overleden nadat hij met de fiets nog even snel onder de spoorbomen naar de overkant wilde.

Het ongeluk gebeurde net voor tienen. Direct na het ongeval werd er een traumahelikopter ter plaatse gestuurd. Reanimatie mocht echter niet meer baten.

Het treinverkeer op het traject heeft tot half één 's middags stilgelegen.
  zaterdag 24 september 2011 @ 23:17:34 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102346204
Het snelheidsverschil merk je pas als je iets passeert waarvan je de snelheid weet. Zo kun je bijvoorbeeld langs de A4 rijden waar de auto's een maximumsnelheid hebben van 100 km/h, of langs de A16 (130 km/h). Of wanneer je een trein op het conventionele spoor inhaalt. :)
  zondag 25 september 2011 @ 00:00:28 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102347917
Daarbij is het tijdsverschil enorm omdat je nogal een stuk afsnijdt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102351161


Het gevolg van paupers in de stoptrein van Amsterdam naar Uitgeest :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 02:08:41 ]
  zondag 25 september 2011 @ 02:12:25 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102351271
Nee... godver... Daders gepakt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102351803
Mijn vader heeft afgelopen week een keer mogen rapen op Den Dolder. Wanneer gaan ze die gasten nou eens een oormerk geven?
  Redactie Sport zondag 25 september 2011 @ 09:35:46 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102353137
Zo, even wat plaatjes van gisteren:

V100 212 007 bij Metelen


P8 38 2267 in Gronau


Railbussen in Enschede (overweg Oldenzaalsestraat)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 25 september 2011 @ 09:39:28 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102353181
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ik had graag gewild.
Maar ik moest werken (niet bij de Railcatering, maar bij mijn stage) :P

Leuke foto's!
pi_102353344
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 02:12 schreef Duvel het volgende:
Nee... godver... Daders gepakt?
De halte erna (Bloemendaal om precies te zijn) werden ze eruit gezet, en ik zag ze buiten wel met wat mensen van de NS staan. Hoe dat afgelopen is weet ik niet, we stonden alleen wel zo'n 5 minuten stil.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 september 2011 @ 10:53:09 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102354292
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 09:35 schreef dennistd het volgende:
Zo, even wat plaatjes van gisteren:
[ afbeelding ]
V100 212 007 bij Metelen

[ afbeelding ]
P8 38 2267 in Gronau

[ afbeelding ]
Railbussen in Enschede (overweg Oldenzaalsestraat)
nice, Dennis
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 september 2011 @ 10:56:20 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102354349
quote:
2s.gif Op zondag 25 september 2011 09:56 schreef braddofiel het volgende:

[..]

De halte erna (Bloemendaal om precies te zijn) werden ze eruit gezet, en ik zag ze buiten wel met wat mensen van de NS staan. Hoe dat afgelopen is weet ik niet, we stonden alleen wel zo'n 5 minuten stil.
Hoop dat ze de schade mogen vergoeden. Dus ook de schade die er is omdat het treinstel enkele dagen niet ingezet kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102355054
quote:
14s.gif Op zondag 25 september 2011 10:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hoop dat ze de schade mogen vergoeden. Dus ook de schade die er is omdat het treinstel enkele dagen niet ingezet kan worden.
Ik heb hier in het topic volgens mij wel eens gelezen dat NS vrij actief is met het verhalen van dit soort schades op de dader.
pi_102355234
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2011 11:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb hier in het topic volgens mij wel eens gelezen dat NS vrij actief is met het verhalen van dit soort schades op de dader.
Volkomen terecht, goede ontwikkeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 25 september 2011 @ 13:12:55 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102357800
"Dames en heren, zoals u merkt staan wij voor een rood sein. Een goederentrein zal ons eerst passeren"
Paar tellen later, worden wij van achteren ingehaald door een ERS-containertrein. Die mocht dus eerst het station doorrijden :r
En die goederentrein staat nu stilstaand op Utrecht CS, te wachten op groen sein aan de Oost-zijde...
pi_102358051
En op welk station stonden jullie? Waren de sporen daar lang genoeg om de goederentrein daar aan de kant te kunnen zetten?
  zondag 25 september 2011 @ 13:23:43 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358153
Utrecht CS. Ik kwam uit Rotterdam en ga naar Leeuwarden btw.
Hebben daardoor 6 minuten vertraging :r

En die goederentrein had 4(!) minuten op 'ons' spoor stil gestaan. Laat 'm dan ook doorrijden, of stuur 'm via de hoogste sporen (spoor 17 ofzo). Hij ging toch naar Venlo (kwam uit Kijfhoek, via Utrecht omgeleid ivm Moerdijkbrug eruit)
pi_102358280
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:23 schreef greavy het volgende:
Hebben daardoor 6 minuten vertraging :r
Die er meestal in Zwolle alweer uitgereden zijn. Lang leve rijtijdspeling :)
  zondag 25 september 2011 @ 13:29:33 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358325
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Die er meestal in Zwolle alweer uitgereden zijn. Lang leve rijtijdspeling :)
Dat klopt inderdaad. Maar voor de mensen die naar Enschede ed moeten, is het wel +30
pi_102358385
Hoeft niet, ligt aan het treinpersoneel van de IC uit Amf ri Es. Ook die trein heeft rijtijd zat tussen Amf en Apd dus ze kunnen wachten, wat vaak ook wel gebeurd. Overigens zit een deel van de rijtijdspeling ook al tussen Ut en Amf.
  zondag 25 september 2011 @ 13:32:18 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358394
Sneltram tussen Maastricht en Hasselt in 2017

Vanaf 2017 moet er een elektrische sneltram rijden tussen het Belgische Hasselt en Maastricht. De tramlijn moet jaarlijks 6,8 miljoen reizigers vervoeren en zou in totaal bijna 200 miljoen euro kosten. Dat heeft de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) bekendgemaakt.

De sneltram Hasselt-Maastricht maakt deel uit van het Limburgse Spartacusplan. Het is de eerste van drie geplande sneltramlijnen.

Lees Meer
  zondag 25 september 2011 @ 13:33:32 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358435
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 13:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoeft niet, ligt aan het treinpersoneel van de IC uit Amf ri Es. Ook die trein heeft rijtijd zat tussen Amf en Apd dus ze kunnen wachten, wat vaak ook wel gebeurd. Overigens zit een deel van de rijtijdspeling ook al tussen Ut en Amf.
De afgelopen weken dat ik Amf-Ut gecaterd heb, en vertraging had, wordt er vanaf +3 niet meer gewacht. Paar keer al "sluitsein-aansluiting" gehad daardoor.
De KnoCo laat het niet toe langer te wachten.
  zondag 25 september 2011 @ 13:36:02 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358520
En het gaat ook nog eens om de INT naar Berlijn. Die Duitsers wachten echt niet te lang hier.
pi_102358620
Tja, maar je moet natuurlijk niet gokken op zo'n krappe overstap, maar gewoon 15 tot 30 min eerder op reis gaan. INT gemist = hoop gezeik en gedoe en zie het maar te regelen om de trein van 2 uur later in te mogen.
  zondag 25 september 2011 @ 13:40:51 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102358669
En inderdaad, de INT was weer pleite, reden 13:39 binnen. :P
Idd, ik plan internationale reizen waarbij je aan een bepaalde trein vast zit altijd ruim.
  zondag 25 september 2011 @ 14:15:12 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102359932
Fuuut. Met 15 bakjes net de Veluwe overgescheurd. Waarvan het voorste drietje naar Groningen (Solo!!) gaat, de volgende 9 bakjes naar Leeuwarden, en het achterste drietje blijft in Zwolle achter..
Erg logische verdeling :')
Ik heb wel de coupé voor mij alleen.. Alhoewel ik in Leeuwarden er 8 naar voren moet lopen :')

En voor jullie het vergeten:






Zo, m'n laptop is lekker opgeladen de hele tijd door :-)

[ Bericht 49% gewijzigd door greavy op 25-09-2011 14:22:28 ]
pi_102360508
Hahaha prachtig.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 25 september 2011 @ 14:32:10 #89
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102360552
Zeker. Zonder eerste klas kaartje dus. Waarom extra betalen als dat niet hoeft?
Personeel kan je niks maken, want nergens staat dat de stopcontacten voorbehouden zijn aan eersteklas reizigers.
  zondag 25 september 2011 @ 14:41:25 #90
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102360845
"Dames en heren, vanwege problemen met de tractie installatie in het achterste treinstel zullen wij niet op volle snelheid kunnen rijden. Wij verwachten een vertraging van 10 tot 15 minuten bij aankomst in Leeuwarden. Reizigers voor Harlingen, wij proberen voor u uw overstap te laten halen."
pi_102360888
God straft onmiddellijk voor 9 bakken Leeuwarden en 3 bakken Groningen. >:)

Of verbruikt jouw laptop zo veel stroom dat er niet meer genoeg voor tractie overblijft? :P

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2011 14:43:34 ]
  zondag 25 september 2011 @ 14:43:59 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102360940
Inderdaad.. 9 bakjes Leeuwarden is zware overkill.

Laat ik nou net in de achterste zitten.. Netjes omgeroepen.. HC liep netdoor de trein, en vroeg wie er naar Harlingen moest. Zijn advies was dan om alvast naar voren te lopen in Steenwijk (waar wij met -2 aankwamen). Maar in ons treinstel was niemand voor Harlingen, HC zit nu in de middelste om de overstappers in Heerenveen naar voren te sturen.


quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:42 schreef Igen het volgende:
Of verbruikt jouw laptop zo veel stroom dat er niet meer genoeg voor tractie overblijft? :P
_O- _O-
  zondag 25 september 2011 @ 14:57:39 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102361376
Die problemen met de tractie installatie zijn ook al voorbij gok ik zo.. Waren met -2 in Heerenveen :P
pi_102362599
Ik heb het vast eerder gevraagd maar het gaat nu eindelijk gebeuren:

Ik ga op 8 oktober een rondje NRW doen, 5 man voor 36 euro. Starten in Almelo en willen in Venlo het land weer in.

Waar en hoe kunnen we het ticket kopen en wat zijn lijnen die we MOETEN doen?
Hooray for beer.
pi_102362646
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 15:37 schreef Zyron het volgende:
Waar en hoe kunnen we het ticket kopen?
Op het perron 5 in Enschede staat een DB automaat waar je een NRW ticket kan halen. Als die defect is (wat nogal eens het geval is), melden aan de conducteur, meestal laat ie je dan tijdens het lange stationnement in Gronau alsnog een uit de automaat halen. Hoe? Met papiergeld, enigzins gepast betalen. Ohja, voordat je de trein naar Venlo pakt, vergeet niet per persoon een Zusatz-ticket te halen voor het laatste stukje Kaldenkirchen-Venlo.
  zondag 25 september 2011 @ 15:57:41 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102363267
Op Somda:
quote:
Okee, geen materieel, maar komende maanden worden 51 NSR machinisten opgeleid voor rijden op de HSL met TRAXX.
In dezelfde tijd zullen de vrijgemaakte Fyra machinisten opleiding genieten op de V250. (ik verwacht daarom een hoog aantal LM ritten van het spul de komende maanden) tussen de gewone treindienst in. Ook staan de opleidingen voor de Train Managers gepland voor December/Januari.
pi_102364309
Hemeltje lief, alle kleuters van nederland lijken wel op station Arnhem rond te lopen?!
pi_102365057
Waarom kan ik bij Railworks maar met 1 trein tegelijk rijden?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102365280
Dank ZugChef. Dat Zusatzticket haal ik waar en tegen welke prijs ongeveer?
Hooray for beer.
pi_102366820
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 20:33 schreef DenS het volgende:

[..]

Ja.. Dat is nog onze website. Hoezo?
Ok cool, ik kom r vanaaf ff op terug, ok? Zit nu mobiel :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')