abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 september 2011 @ 21:11:27 #201
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102414718
Ja maar venlo is gekut met een extra kaartje en , zoals vorige keer, achterste treinstellen die zonder aankondiging toch maar het depot inrijden :/
pi_102414775
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Alle ICMm's die rijden hebben allen WiFi.

Let wel; WiFi werkt NIET als je een statische foto van een VIRM in landschap op de OBIS schermen ziet.
Als de schermen uit staan, kan WiFi nog wel werken.
Handig om te weten! Ik begon laatst al te denken dat het aan mijn ipod lag...
pi_102414811
Als je dat half uurtje niet erg vindt, zou ik Enschede kiezen
  maandag 26 september 2011 @ 21:31:29 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102415973
Prorail heeft geld teveel....

Ze zijn al een aantal dagen onderhoud aan het uitvoeren aan de sporen op het industrieterrein De Lindt in Zwijndrecht. Echter, een goederentrein komt er al sinds februari niet meer... En zal ook niet snel meer terug komen.
Beetje zinloos, niet?

Een bedrijf uit Keulen (KölnGleis) is vandaag aanwezig met een ballastprofileermachine om het nieuwe ballast te stoppen ofzoiets

Ook overwegen worden vernieuwd:

Fred Prinsen is echter de hoofdaannemer:


Het derde spoor (links) is weggehaald: Althans, de wissels zijn al weg, en op een deel de bielzen en rails. Er ligt echter nog wel wat, maar is verreweg van aangesloten.


Eventjes meten!

En iets wegslijpen aan de zijkant:

Maar dan beginnen ze toch aan het laatste stuk:


Terwijl de mensen van Fred Prinsen al weg waren, moest deze machine nog terug rijden naar de plaats waar aan de vrachtwagen gekoppeld kon worden. En er moest een wissel gekrukt worden, waar hun niet het juiste materiaal voor hadden. Een paar harde trappen, duwen e.d. hielp niet, en werd er iets alternatiefs gezocht...

Nu weer verder onderweg. Hier waren de werkzaamheden al afgerond

Deze overweg was net afgerond

Langs het oude kantoor van Van Leeuwen Buizen

Toen was de bestemming bereikt, en word de machine voor transport over de weg voorbereid.
Inmiddels zijn de autobanden al op de weg gezet, en worden er nog wat dingetjes vast gezet.
Hierna komt de vrachtwagen aan, om aan de voorkant aan te koppelen:

De lucht wordt opgepompt, zodat het geheel recht komt te staan:

En toen was het geheel transportklaar, en ging het uiteindelijk vertrekken:


[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 26-09-2011 21:47:07 ]
pi_102416226
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:31 schreef greavy het volgende:
Prorail heeft geld teveel....

Ze zijn al een aantal dagen onderhoud aan het uitvoeren aan de sporen op het industrieterrein De Lindt in Zwijndrecht. Echter, een goederentrein komt er al sinds februari niet meer... En zal ook niet snel meer terug komen.
Beetje zinloos, niet?
wat weet jij dat zij niet weten dan? :P (of andersom: zij weten meer dan dat jij weet :P
  maandag 26 september 2011 @ 21:39:46 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102416443
Vandaag nog geïnformeerd bij Van Leeuwen Buizen (ken degene die daar afdelingschef is bij de logistieke afdelingen). Van Leeuwen Buizen neemt voorlopig geen goederenvervoer per spoor terug.
En er is geen andere aansluiting meer. Tenzij ze nog meer gaan omgooien..
  PR/Manusje van alles maandag 26 september 2011 @ 21:42:33 #207
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102416592
ach, was al gepland, is al betaald jwtz
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 september 2011 @ 21:43:18 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102416645
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:39 schreef greavy het volgende:
Vandaag nog geïnformeerd bij Van Leeuwen Buizen (ken degene die daar afdelingschef is bij de logistieke afdelingen). Van Leeuwen Buizen neemt voorlopig geen goederenvervoer per spoor terug.
En er is geen andere aansluiting meer. Tenzij ze nog meer gaan omgooien..
ga die foto's een fixen :P

Het gebeurt wel vaker dat er aan niet gebruikte sporen toch onderhoud plaatsvindt. Dit is al ingepland en zomaar meer ongedaan worden gemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 september 2011 @ 21:43:30 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102416663
Dat zal het wel zijn _O-
  maandag 26 september 2011 @ 21:44:02 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102416694
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2011 21:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ga die foto's een fixen :P
?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 september 2011 @ 21:45:23 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102416786
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:44 schreef greavy het volgende:

[..]

?
er zijn er drie die niet werken ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102416879
Ach lache toch, beter dan dat het verpauperd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 26 september 2011 @ 21:47:24 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102416903
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2011 21:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er zijn er drie die niet werken ;)
Gefixt, zag het ook net
  maandag 26 september 2011 @ 21:48:16 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102416963
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2011 21:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach lache toch, beter dan dat het verpauperd.
Dat wel. En heb ik weer eens een paar (unieke) foto's erbij. :P
  maandag 26 september 2011 @ 21:48:43 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102416990
Bij het spoor geldt: als er van infrastructuur iets rigoreus wordt opgeknapt, gaat het binnen een jaar tegen de vlakte.
pi_102417032
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:48 schreef James1988 het volgende:
Bij het spoor geldt: als er van infrastructuur iets rigoreus wordt opgeknapt, gaat het binnen een jaar tegen de vlakte.
Hoe dat zo?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102417112
"Het spoor is in goede conditie, prima onderhouden en toch gebruikt niemand het.. Dan kunnen we het dus slopen want we hebben er alles aan gedaan en toch is het ongebruikt.."
?
dag
  maandag 26 september 2011 @ 21:53:57 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102417310
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2011 21:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Geen idee, maar zowel in Nederland als België is dat vaker dan eens zo gebleken. :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 september 2011 @ 21:55:50 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102417415
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Gefixt, zag het ook net
mooie serie trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 september 2011 @ 21:57:22 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102417502
hier nog niet voorbij gekomen: het DDM-1 met een 1700-loc is nu officieel toegelaten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 september 2011 @ 23:38:48 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102422559
Geinig toeter"concert"
pi_102423661
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:38 schreef greavy het volgende:
Geinig toeter"concert"
lol..
pi_102424239
de ic van 00.19 van deventer naar enschede stopt op alle tussengelegen stations..maar waarom?
  dinsdag 27 september 2011 @ 07:49:05 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102426618
Ter vervanging van een uitgevallen stoptrein?
  dinsdag 27 september 2011 @ 08:47:55 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102427378
Defecte Fyra op de HSL, dus klassiek van Breda naar Rotterdam. Wel vervelend dat de trein steeds tot bijna-stilstand komt nog voor hij bij Dordrecht is _O-
  dinsdag 27 september 2011 @ 08:52:54 #226
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_102427455
Waarom valt die Fyra zo vaak uit, het lijkt erop dat het slecht gebouwd is?
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:14:47 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102427824
De Fyra die er nu rijdt is nog niet eens de 'echte' Fyra, maar zijn gehuurde intercityrijtuigen (ICRm) met een Bombardier-locomotief (type Traxx 2 MS) ervoor. De 'echte Fyra' zijn de V250-treinstellen zoals ze gebouwd worden door het Italiaanse Anfaaldo AnsaldoBreda, waar ook een hoop controverse rond is.

De eerste V250 werd in juli 2009 naar ons land gebracht (besteld in 2004!) en was nog niet voorzien van een interieur. Dit treinstel is uitgebreid getest, en is pasgeleden terug gegaan naar Italië voor afbouw. Ondertussen zijn er wat meer stellen geleverd, een stuk of 6 in totaal. Deze stellen staan allemaal geparkeerd op de Dijksgracht bij Amsterdam.

Typetoelating voor die dingen is nog steeds niet rond (meer dan 2 jaar na aflevering eerste stel) en de toekomst van AnsaldoBreda zelf is ook hoogst onzeker. Ze falen niet alleen voor NS, maar ook bij een grotere order van de Deense spoorwegen (DSB) hebben ze enorm gefaald.

De DSB-stellen (IC4) zijn vierdelige dieseltreinstellen bedoeld voor het intercityverkeer in Denemarken, en ze zijn besteld in 2000. Er zijn 83 stellen besteld, aanvankelijk zouden die in 2003 geleverd moeten worden. Dat werd later 2006. Het is nu 2011 en de Denen hebben de helft, maar slechts een paar stellen zijn inzetbaar.

Per IC4-stel worden er nog zo'n 1500 tot 2000 fouten geconstateerd, en de treinstellen kunnen alleen gekoppeld rijden als ze niet verkeerdom gekoppeld worden. De elektrische bedrading schijnt een zooitje te zijn, en ze hebben gemiddeld iedere 2000 km een beurt nodig, 10x zo vaak als andere stellen in Denemarken.

Niet zo gek dat DSB inmiddels aan het onderzoeken is hoe ze onder het contract uit kunnen...
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:35:34 #228
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102428264
Ik lees dat AnsaldoBreda Parijse Metrostellen gaat reviseren. Zouden ze niet eerst even de HSL stellen aan Nederland en denemarken afmaken?
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:41:53 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102428455
Tsja, dat zijn weer verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Trams en metro's doen ze vooralsnog wat beter dan treinen. :')
pi_102429530
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:41 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dat zijn weer verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Trams en metro's doen ze vooralsnog wat beter dan treinen. :')
Was die troep niet bijna failliet?
For great justice!
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:31:42 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102429731
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Was die troep niet bijna failliet?
Dat gaat niet gebeuren. Finmeccanica (de eigenaar van AnsaldoBreda en Ansaldo STS) heeft onlangs aangekondigd zich te heroriënteren op haar activiteiten, en er gaan geruchten over een mogelijke verkoop van beide bedrijven aan Alstom.

De Italiaanse overheid is inmiddels aan het onderzoeken of zij een groot aandeel kunnen krijgen, om zo te voorkomen dat het bedrijf in buitenlandse handen valt.
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:09:15 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_102430633
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra die er nu rijdt is nog niet eens de 'echte' Fyra, maar zijn gehuurde intercityrijtuigen (ICRm) met een Bombardier-locomotief (type Traxx 2 MS) ervoor. De 'echte Fyra' zijn de V250-treinstellen zoals ze gebouwd worden door het Italiaanse Anfaaldo AnsaldoBreda, waar ook een hoop controverse rond is.

Ah ja, had ik kunnen weten. Zie wel eens die V250-treinen staan daar, ziet op het oog mooi uit. Jammer dat de leverancier er lang over doet..
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:27:38 #233
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_102431117
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ah ja, had ik kunnen weten. Zie wel eens die V250-treinen staan daar, ziet op het oog mooi uit. Jammer dat de leverancier er lang over doet..
Als ik jou was zou ik een bezoekje aan de opticiën overwegen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:30:58 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102431219
Over smaakt valt niet te twisten. Ik vind de treinen in het echt mooier dan op foto's.
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:43:41 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102431633
Maar alsnog is één ding een feit: Lelijker kàn bijna niet.
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:45:18 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102431672
Natuurlijk wel.
pi_102431724
Wacht maar tot je hem van dichtbij ziet :r

of van binnen :r :r :r

of de cabine :r :r :r :r :r :r :r
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:50:41 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102431831
Verklaar u nader?

Niet dat ik een V250-liefhebber ben (integendeel) ofzo.
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:01:11 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102432139
Is een gegeven feit :Y
pi_102432336
Gaat lekker daar dan met die treinstellen, poeh...
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102432350
Dat hoe dichter bij je komt , hoe lelijker die neus word,

Dat het interieur eruit ziet als SLT

Dat de cabine net zo modern is als een oostbloktrein van 1976

:r :r
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:08:55 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102432406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:07 schreef Yreal het volgende:

Dat het interieur eruit ziet als SLT
Serieus?
quote:
Dat de cabine net zo modern is als een oostbloktrein van 1976

:r :r
Wat ik had begrepen is dat de cabine nog een prototype was...
pi_102432454
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:46 schreef Yreal het volgende:
Wacht maar tot je hem van dichtbij ziet :r

of van binnen :r :r :r

of de cabine :r :r :r :r :r :r :r
moet hij er mooi uitzien dan? functioneel lijkt me belangrijker

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:39:46 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102433373
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

moet hij er mooi uitzien dan? functioneel lijkt me belangrijker
Nja...

- Geen fietsen
- Geen restauratierijtuig (ipv daarvan: cateringtrolley)
- Geen wifi
- Geen HC-hok

Een ICMm verslaat een V250 op 3 van de 4 punten. :')
pi_102433396
Geen WiFi? Goedkoop :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102433584
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:08 schreef James1988 het volgende:

Wat ik had begrepen is dat de cabine nog een prototype was...
mag het hopen. De Randstadrails zijn 10x moderner :') :')
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:46:10 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102433598
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Italiaanse overheid is inmiddels aan het onderzoeken of zij een groot aandeel kunnen krijgen, om zo te voorkomen dat het bedrijf in buitenlandse handen valt.
Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel... :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:48:21 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102433676
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel... :{
Tsja.... het staat er echt. De Italiaanse overheid zou ¤ 4 miljard willen reserveren.
pi_102433712
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel... :{
geld moet rollen :s)
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:05:48 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102438607
NSR-machinisten kregen dit in hun postvakjes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')