abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 08:52:54 #226
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_102427455
Waarom valt die Fyra zo vaak uit, het lijkt erop dat het slecht gebouwd is?
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:14:47 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102427824
De Fyra die er nu rijdt is nog niet eens de 'echte' Fyra, maar zijn gehuurde intercityrijtuigen (ICRm) met een Bombardier-locomotief (type Traxx 2 MS) ervoor. De 'echte Fyra' zijn de V250-treinstellen zoals ze gebouwd worden door het Italiaanse Anfaaldo AnsaldoBreda, waar ook een hoop controverse rond is.

De eerste V250 werd in juli 2009 naar ons land gebracht (besteld in 2004!) en was nog niet voorzien van een interieur. Dit treinstel is uitgebreid getest, en is pasgeleden terug gegaan naar Italië voor afbouw. Ondertussen zijn er wat meer stellen geleverd, een stuk of 6 in totaal. Deze stellen staan allemaal geparkeerd op de Dijksgracht bij Amsterdam.

Typetoelating voor die dingen is nog steeds niet rond (meer dan 2 jaar na aflevering eerste stel) en de toekomst van AnsaldoBreda zelf is ook hoogst onzeker. Ze falen niet alleen voor NS, maar ook bij een grotere order van de Deense spoorwegen (DSB) hebben ze enorm gefaald.

De DSB-stellen (IC4) zijn vierdelige dieseltreinstellen bedoeld voor het intercityverkeer in Denemarken, en ze zijn besteld in 2000. Er zijn 83 stellen besteld, aanvankelijk zouden die in 2003 geleverd moeten worden. Dat werd later 2006. Het is nu 2011 en de Denen hebben de helft, maar slechts een paar stellen zijn inzetbaar.

Per IC4-stel worden er nog zo'n 1500 tot 2000 fouten geconstateerd, en de treinstellen kunnen alleen gekoppeld rijden als ze niet verkeerdom gekoppeld worden. De elektrische bedrading schijnt een zooitje te zijn, en ze hebben gemiddeld iedere 2000 km een beurt nodig, 10x zo vaak als andere stellen in Denemarken.

Niet zo gek dat DSB inmiddels aan het onderzoeken is hoe ze onder het contract uit kunnen...
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:35:34 #228
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102428264
Ik lees dat AnsaldoBreda Parijse Metrostellen gaat reviseren. Zouden ze niet eerst even de HSL stellen aan Nederland en denemarken afmaken?
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:41:53 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102428455
Tsja, dat zijn weer verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Trams en metro's doen ze vooralsnog wat beter dan treinen. :')
pi_102429530
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:41 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dat zijn weer verschillende afdelingen binnen het bedrijf. Trams en metro's doen ze vooralsnog wat beter dan treinen. :')
Was die troep niet bijna failliet?
For great justice!
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:31:42 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102429731
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Was die troep niet bijna failliet?
Dat gaat niet gebeuren. Finmeccanica (de eigenaar van AnsaldoBreda en Ansaldo STS) heeft onlangs aangekondigd zich te heroriënteren op haar activiteiten, en er gaan geruchten over een mogelijke verkoop van beide bedrijven aan Alstom.

De Italiaanse overheid is inmiddels aan het onderzoeken of zij een groot aandeel kunnen krijgen, om zo te voorkomen dat het bedrijf in buitenlandse handen valt.
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:09:15 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_102430633
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:14 schreef James1988 het volgende:
De Fyra die er nu rijdt is nog niet eens de 'echte' Fyra, maar zijn gehuurde intercityrijtuigen (ICRm) met een Bombardier-locomotief (type Traxx 2 MS) ervoor. De 'echte Fyra' zijn de V250-treinstellen zoals ze gebouwd worden door het Italiaanse Anfaaldo AnsaldoBreda, waar ook een hoop controverse rond is.

Ah ja, had ik kunnen weten. Zie wel eens die V250-treinen staan daar, ziet op het oog mooi uit. Jammer dat de leverancier er lang over doet..
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:27:38 #233
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_102431117
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ah ja, had ik kunnen weten. Zie wel eens die V250-treinen staan daar, ziet op het oog mooi uit. Jammer dat de leverancier er lang over doet..
Als ik jou was zou ik een bezoekje aan de opticiën overwegen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:30:58 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102431219
Over smaakt valt niet te twisten. Ik vind de treinen in het echt mooier dan op foto's.
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:43:41 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102431633
Maar alsnog is één ding een feit: Lelijker kàn bijna niet.
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:45:18 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102431672
Natuurlijk wel.
pi_102431724
Wacht maar tot je hem van dichtbij ziet :r

of van binnen :r :r :r

of de cabine :r :r :r :r :r :r :r
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:50:41 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102431831
Verklaar u nader?

Niet dat ik een V250-liefhebber ben (integendeel) ofzo.
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:01:11 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102432139
Is een gegeven feit :Y
pi_102432336
Gaat lekker daar dan met die treinstellen, poeh...
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102432350
Dat hoe dichter bij je komt , hoe lelijker die neus word,

Dat het interieur eruit ziet als SLT

Dat de cabine net zo modern is als een oostbloktrein van 1976

:r :r
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:08:55 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102432406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:07 schreef Yreal het volgende:

Dat het interieur eruit ziet als SLT
Serieus?
quote:
Dat de cabine net zo modern is als een oostbloktrein van 1976

:r :r
Wat ik had begrepen is dat de cabine nog een prototype was...
pi_102432454
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:46 schreef Yreal het volgende:
Wacht maar tot je hem van dichtbij ziet :r

of van binnen :r :r :r

of de cabine :r :r :r :r :r :r :r
moet hij er mooi uitzien dan? functioneel lijkt me belangrijker

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:39:46 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102433373
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:10 schreef mschol het volgende:

[..]

moet hij er mooi uitzien dan? functioneel lijkt me belangrijker
Nja...

- Geen fietsen
- Geen restauratierijtuig (ipv daarvan: cateringtrolley)
- Geen wifi
- Geen HC-hok

Een ICMm verslaat een V250 op 3 van de 4 punten. :')
pi_102433396
Geen WiFi? Goedkoop :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102433584
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:08 schreef James1988 het volgende:

Wat ik had begrepen is dat de cabine nog een prototype was...
mag het hopen. De Randstadrails zijn 10x moderner :') :')
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:46:10 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102433598
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Italiaanse overheid is inmiddels aan het onderzoeken of zij een groot aandeel kunnen krijgen, om zo te voorkomen dat het bedrijf in buitenlandse handen valt.
Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel... :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:48:21 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102433676
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel... :{
Tsja.... het staat er echt. De Italiaanse overheid zou ¤ 4 miljard willen reserveren.
pi_102433712
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar hebben ze ook echt de knaken voor momenteel... :{
geld moet rollen :s)
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:05:48 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102438607
NSR-machinisten kregen dit in hun postvakjes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')