Ergens bij een automaat in het VRR-gebied, dus binnen het rondje Venlo / Mönchengladbach / Düsseldorf / Wuppertal / Ruhrgebied / Krefeld. Kost 2 euro nogwat.quote:Op zondag 25 september 2011 17:00 schreef Zyron het volgende:
Dank ZugChef. Dat Zusatzticket haal ik waar en tegen welke prijs ongeveer?
kaartje kopen. Heb je het hele probleem nietquote:Op zondag 25 september 2011 17:56 schreef MTL het volgende:
Welke gek heeft er bedacht dat bij het overstappen op een "via-station" eveneens die stomme 3 minuten uit- en inchecktijd zit met de OV Chipkaart?
Rij je van Zutphen naar Amsterdam via Zwolle (nog even wat afgeven bij een vriend, die zou op het station staan), trein komt binnen, trap oprennen, snel uitchecken, pakketje afgeven, incheck... f*ck, "U bent al uitgecheckt". Ja dat weet ik verdorie, ik moet weer inchecken, moet die stomme trein halen naar Amersfoort (officiële overstaptijd 6 minuten, maar die palen staan ook nog eens een keer alleen maar aan de voorzijde >.<). Telkens weer proberen, lukt het eindelijk, rijd die trein net weg![]()
Kunnen ze het niet zo maken dat als je probeert in te checken bij dezelfde paal je inderdaad die melding krijgt om te voorkomen dat mensen per ongeluk weer inchecken, maar dat als je bij een andere paal incheckt, je ook gewoon daadwerkelijk weer ingecheckt wordt? Zou een hoop ergernis schelen.
Wij hebben Ah-kaartjes dus geen noodzaak dus?quote:Op zondag 25 september 2011 17:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ergens bij een automaat in het VRR-gebied, dus binnen het rondje Venlo / Mönchengladbach / Düsseldorf / Wuppertal / Ruhrgebied / Krefeld. Kost 2 euro nogwat.
Met een combinatie van een NRW-ticket en een Nederlands dagkaartje / studenten-OV / etc. heb je trouwens geen Zusatsticket nodig.
Schiet eensop xD, ongeduldig is.quote:Op zondag 25 september 2011 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ok cool, ik kom r vanaaf ff op terug, ok? Zit nu mobiel
Omdat het geen Trainz is.quote:Op zondag 25 september 2011 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom kan ik bij Railworks maar met 1 trein tegelijk rijden?
Ja, hoi.quote:
Hmm, mogelijk is er. kom er later op terug, eerst eten.quote:Op zondag 25 september 2011 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, hoi.
Ik wil dus hier in mijn nieuwe huis een schermpje monteren waarop de AV van het station alhier te zien zijn. Is er een mogelijkheid om alleen die frame te tonen, zodat het net echt een T7 lijkt?
En waarom zie ik bij de Pimpel niet staan dat ie van NS HiSpeed is?
Het kan dus echt niet?quote:
Veel plezier!quote:Op zondag 25 september 2011 18:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Het kan dus echt niet?
Dan ga ik wel weer een keer Trainz spelen
Tss dat kan allemaal niet hoorquote:Op zondag 25 september 2011 18:40 schreef DenS het volgende:
[..]
Hmm, mogelijk is er. kom er later op terug, eerst eten.
Het vervelende is dat de NS-site net doet alsof deze grensovergang niet bestaat. Ik heb dus geen flauw idee wat de officiële regeling voor het stukje Venlo - Grens is.quote:Op zondag 25 september 2011 18:29 schreef Zyron het volgende:
[..]
Wij hebben Ah-kaartjes dus geen noodzaak dus?
Reken maar van wel.quote:Op zondag 25 september 2011 18:48 schreef Igen het volgende:
Maar in de praktijk denk ik dat NRW-ticket + AH-kaartje geen probleem zou moeten zijn.
Oh okee. Mijn eigen ervaring is dat studenten-OV + VRR-dagkaartje genoeg is, maar met een actiedagkaartje heb ik het nooit geprobeerd.quote:
Dat kan in Railworks, maar dan moet je een apart scenario aanmaken. Je kunt die treinen alleen niet overnemen geloof ik.quote:Op zondag 25 september 2011 18:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind het juist wel lache om een paar treinen ergens neer te zetten op een baan en ze dan automatisch te laten rijden. Ze houden dan wel rekening met seinen enzo dus crashen kan dan niet.
En dan zelf er doorheen rijden met iets anders, dan stopt alles wel goed.
Dan moet je per trein instellen hoe en wat toch?quote:Op zondag 25 september 2011 18:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan in Railworks, maar dan moet je een apart scenario aanmaken. Je kunt die treinen alleen niet overnemen geloof ik.
Met NRW-ticket + NS-jaarkaart ook geen probleem. Maar inderdaad.. de informatievoorziening van de NS blinkt niet uit voor die grens-trajecten.quote:Op zondag 25 september 2011 18:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh okee. Mijn eigen ervaring is dat studenten-OV + VRR-dagkaartje genoeg is, maar met een actiedagkaartje heb ik het nooit geprobeerd.
Mijn ervaring is dat er juist tussen Vl en Kkn zwaar gecontroleerd wordt. EN misschien kom je met een NS-jaarkaart nog weg, maar met een AH/Blokker/Kruidvat/Ebay zeker nietquote:Op zondag 25 september 2011 18:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh okee. Mijn eigen ervaring is dat studenten-OV + VRR-dagkaartje genoeg is, maar met een actiedagkaartje heb ik het nooit geprobeerd.
1 maand. Al een tijdje.quote:Op zondag 25 september 2011 19:00 schreef Zug-Chef het volgende:
NS-Jaarkaart volgens mij ook niet, je moet OF een Zusatz-ticket OF een enkele reis/retour Venlo - Kaldenkirchen hebben voor dat stukje. Als je slim bent haal je zo'n geval, die zijn 2 maanden geldig. Mocht je dan niet gecontroleerd worden, kan je nog eens.
Ik kwam er dan niet alleen mee weg, de betreffende conducteur heeft ook niets gezegd over dat ik geen geldig vervoersbewijs zou hebben... Ik ben wel gecontroleerd op dat traject!quote:Op zondag 25 september 2011 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat er juist tussen Vl en Kkn zwaar gecontroleerd wordt. EN misschien kom je met een NS-jaarkaart nog weg, maar met een AH/Blokker/Kruidvat/Ebay zeker niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |