sasquatsch | woensdag 8 december 2010 @ 16:25 | |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010: 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1 Eindstanden 2010 Eindstanden F1-kampioenschap Teams: - McLaren - Ferrari - Sauber - Renault - Scuderia Toro Rosso - Red Bull Racing - Williams - Mercedes GP - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Racing - Virgin Racing Wie staan er in 2011 aan de start Red Bull Racing 01. Sebastian Vettel WDC 2010 02. Mark Webber Vodafone McLaren Mercedes 03. Lewis Hamilton WDC 2008 04. Jenson Button WDC 2009 Scuderia Ferrari Marlboro 05. Fernando Alonso WDC 2005, 2006 06. Felipe Massa Mercedes GP Petronas F1 Team 07. Michael Schumacher WDC 1994, 1995, 2000 t/m 2004 08. Nico Rosberg Lotus Renault GP 09. Robert Kubica 10. TBA AT&T Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado Force India F1 Team 14. TBA 15. TBA Sauber F1 Team 16. Kamui Kobayashi, 17. Sergio Perez Mendoza Scuderia Toro Rosso 18. TBA 19. TBA Team Lotus 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 22. TBA 23. TBA Marussia Virgin Racing 24. TBA 25. TBA Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011 Topic en de voorlopige entry list van de FIA. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting Regulations - [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations Technical Regulations 2009/2010 - [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations Gerelateerde reguleringen O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA Testschema ![]() De kalender voor 2010 met 19 races ![]() Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009 Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd. • Artikelen over KERS Artikel 1 Artikel 2 over KERS (Duitstalig) • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen Artikel 1 BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2010 De OP is hier te vinden [ Bericht 4% gewijzigd door sasquatsch op 09-12-2010 11:45:57 ] | ||
sasquatsch | woensdag 8 december 2010 @ 16:33 | |
Hier verder. Heb de oude op gebruikt. Kan een mod een nieuwe maken en deze hier overheen zetten? Ik heb al wel de links naar het silly season topic en nieuwe entry list aangepast. | ||
Kleffe_Dop | woensdag 8 december 2010 @ 16:34 | |
Ik stel voor om in dit deel geen fotos te plaatsen van Ecclestone en zijn recentelijk verkregen aangezicht. | ||
sanger | woensdag 8 december 2010 @ 16:36 | |
Inderdaad, laten we het een leuk topic houden ![]() | ||
nils7 | woensdag 8 december 2010 @ 16:46 | |
Geinig volgens mij rijden ze beide ook met Renault motoren.... | ||
LeXX | woensdag 8 december 2010 @ 16:57 | |
Misschien zijn ze uit op een tweede team en betere samenwerking a la Red Bull. Je zou een hoop kosten kunnen besparen, kijk maar naar gebruik van hetzelfde chassis e.d. wat Red Bull doet. Wellicht is eea deel van een samenwerkingsverband? | ||
sanger | woensdag 8 december 2010 @ 17:05 | |
Dat wordt in de nieuwe Concorde Agreement een stuk moeilijker, met name het delen van een bepaald onderdeel. | ||
sasquatsch | woensdag 8 december 2010 @ 17:19 | |
De Lotus Groep is niet uit op samenwerking met Team Lotus. Maar de Lotus Groep groep heeft ook geen problemen met een ander team met de naam Lotus (als we Danny Bahar mogen geloven). Ze zien het als gratis reclame.
| ||
Migue | woensdag 8 december 2010 @ 17:25 | |
sasquatsch, wat je post in het vorige topic betreft, daar heb je gelijk in. Alleen snap ik het punt niet dat je met de vergelijking met Renault en Mercedes-Benz wil maken. Renault en Mercedes-Benz hadden/hebben beide de steun van de daadwerkelijke autofabrikant. Natuurlijk was Renault F1 geen Renault Sport meer en is Mercedes-Benz Grand Prix geen Mercedes-Benz Rennabteilung, maar dat ondersteunt alleen maar mijn mening, dat papiertjes niets zeggen en het gaat om de mensen/bedrijven achter het team. Verder is het zo overnemen van een team wel wat zwakjes. Als Group Lotus echt had willen schitteren hadden ze vorig jaar gewoon een aandeel in 1Malaysia F1 genomen zoals ze nu met Renault F1 hebben gedaan en hun zin doorgedrukt. Hadden ze met Tony Fernandes in huis misschien zelfs wel Team Lotus eindelijk terug kunnen krijgen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de altijd bla die bla van Force India, met hun "kijk ons eens een nieuw team zijn!" Dat zijn ze niet. Ik bewonder je optimisme, maar dat gaat 'm echt niet worden ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 8 december 2010 @ 20:23 | |
Dit belooft weer een goed off-season te gaan worden ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 9 december 2010 @ 10:49 | |
En daar raak je precies het punt waar deze discussie om gaat. In jouw benadering is McLaren niet het McLaren van vroeger omdat daar nu andere mensen eigenaar van zijn, dan toen Bruce McLaren het team oprichtte. De vraag is dus wanneer een team een voortzetting van een andere team (dat bestaat of ooit bestaan heeft) is. Is het dezelfde eigenaar (zie Renault en Mercedes) of dezelfde naam met een andere eigenaar (Team Lotus, McLaren)? Of is het de inschrijving bij de FIA (oftewel Mercedes is eigenlijk hetzelfde als Tyrrell)? Ik denk niet dat daar een eenduidig antwoord op is. Daarom ga ik uit van dezelfde eigenaar of dezelfde naam. Dus is imho het nieuwe Team Lotus een voortzetting van het oude Team Lotus (al is het natuurlijk niet hetzelfde team) en is het huidige Renault een voortzetting van het Renault van de jaren '70 (wat weer niet hetzelfde team is). En is Force India dus geen Jordan, ook al zijn ze daaruit ontstaan. | ||
sasquatsch | donderdag 9 december 2010 @ 11:51 | |
'Team Lotus volgend jaar toch met groen gele kleuren aan de start'
| ||
sanger | donderdag 9 december 2010 @ 12:09 | |
Imo is het als het een voortzetting is van dezelfde juridische entiteit. Net als het bedrijfsleven. | ||
Trystar | donderdag 9 december 2010 @ 17:37 | |
autosport.com | ||
Migue | donderdag 9 december 2010 @ 19:57 | |
Volgens mijn benadering is dat absoluut niet het geval. McLaren is nu een fusie van Project Four en Team McLaren. Om precies dezelfde reden waarom Force India gewoon Jordan Grand Prix met een andere naam en eigenaar is. Dat is een verschil van inzicht. Ik vind het om meer dingen gaan dan een papiertje alleen. Het bedrijf en personen achter een team telt daarbij voor mij heel zwaar. Ook wat er vanuit het verleden meegenomen wordt. Daarom snap ik niet dat mensen die helemaal voor 1Malaysia F1 zijn, helemaal tegen Group Lotus kunnen zijn. Behalve dat het pesterij van Dany Bahar is, zie ik totaal niet hoe je wel een team kan steunen dat niet meer Team Lotus is dan het papiertje dat de Tune Group van David Hunt heeft gekocht, maar het bedrijf dat vroeger Team Lotus was minus de papierwinkel, zo ter zijde kunnen schuiven. Als Tony Fernandes afgelopen seizoen als 1Malaysia F1 had gereden en vandaag bekend had gemaakt zich Team Lotus te gaan noemen, was het precies andersom geweest. | ||
sasquatsch | donderdag 9 december 2010 @ 21:26 | |
Dan is Renault dus Toleman en niet het Renault van de jaren '70 en '80. Zelfde met Mercedes, wat volgens jou dus Tyrrell is en niet het Mercedes van de jaren '50. Ofwel je spreekt jezelf tegen ofwel ik begrijp je niet (wat me waarschijnlijker lijkt). Ik snap je redenering hier en ben het er wel mee eens dat het om meer gaat dan alleen de naam. Het liefst zou ik de twee weer samen zien, zoals het voor de verkoop van de Lotus Groep aan GM was. Maar daar wil Danny Bahar niet aan. Die kiest liever voor het overnemen van Renault dan het team dat al de naam Lotus draagt over te nemen, waar ze zelf een samenwerking mee zijn aangegaan (iets waar Danny Bahar op tegen was, maar toen had hij nog niet de positie die hij nu heeft). Verder was de Lotus Groep nooit Team Lotus, werkten ze er alleen nauw mee samen omdat ze dezelfde eigenaar hadden. Sinds de verkoop van de Lotus Groep aan GM (in 1986) zijn de bedrijven volstrekt gescheiden. Daarnaast zijn het de voormalige Team Lotus engineers Nino Judge en Steve Kenchington (van het Litespeed F3 team) die het idee hadden om Team Lotus in de F1 terug te brengen, toen de FIA een tender voor nieuwe teams uitschreef. Hier hadden ze de support van David Hunt voor, de laatste eigenaar van (het toenmalige) Team Lotus (die zelf al meerdere keren vergeefs heeft geprobeerd om het team terug in de F1 te krijgen). Omdat ze in eerste instantie door de FIA zijn afgewezen, zijn ze, toen de plek van BMW Sauber vrijkwam, een samenwerking aangegaan met en Tony Fernandes, en de Lotus Groep om de naam Lotus terug in de F1 te krijgen. Mede door deze (Maleisische) steun hebben ze een plek gekregen. Ik geloof niet dat David Hunt zo blij was met de samenwerking van het team met Proton, omdat deze al meerdere keren heeft geprobeerd hem die rechten op de naam afhandig te maken. Nu de Lotus Groep zich uit Lotus Racing heeft teruggetrokken heeft David Hunt weer de naam ter beschikking gesteld, nu door verkoop, daar waar het daarvoor alleen het gebruik was. Daarnaast heeft het team de volledige steun van de Chapman familie, de oorspronkelijke eigenaars van Lotus. Hoe je het went of keert, het zal nooit meer het oude Lotus zijn. Maar het team met de naam Team Lotus komt er voor mij dichter bij dan het team met de naam Lotus dat zich ingekocht heeft in het Renault F1 team, terwijl ze daarvoor betrokken waren bij het andere team. Hoe kun je een team laten vallen om je vervolgens in een ander team in te kopen? Geld, resultaat? Dan had je er niet aan moeten beginnen denk ik. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 december 2010 @ 09:09 | |
'HRT te koop'
| ||
Toekito | vrijdag 10 december 2010 @ 09:11 | |
echt missen doet niemand HRT, de enige reden dat de meeste naar ze uit keek was de naam Senna. | ||
Big-Ern | vrijdag 10 december 2010 @ 11:21 | |
En er IS gewoon bijna niks te koop! ![]() | ||
Burnie88 | vrijdag 10 december 2010 @ 11:23 | |
Nieuwe teams zijn altijd wel leuk om te volgen, maar dit was inderdaad niks. Hopelijk biedt dit kansen voor Stefan GP. | ||
Peterselieman | vrijdag 10 december 2010 @ 11:24 | |
Precies Dat is ook een lege huls ![]() | ||
Big-Ern | vrijdag 10 december 2010 @ 11:30 | |
En dan de boel(lees: licentie) ook nu pas te koop zetten ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 10 december 2010 @ 12:19 | |
Of iemand moet alsnog de Toyota bolide kopen! | ||
Toekito | vrijdag 10 december 2010 @ 12:39 | |
een hoop schimmige lui in het bestuur. | ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 10 december 2010 @ 13:36 | |
Ik hoop dat mijn Held zo wijs is om het juist "niet" te kopen ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 10 december 2010 @ 13:52 | |
Testdata 2011:
| ||
Sinister-D- | vrijdag 10 december 2010 @ 14:11 | |
Dat plan was toch ook alwéér van de baan, en die ging zoch toch richten op Amerika? edit; Ja dus 29 okt al: http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-rentree-op/ | ||
SjaakVilleneuve | vrijdag 10 december 2010 @ 15:42 | |
Je weet het nooit bij hem.. ![]() | ||
Trystar | vrijdag 10 december 2010 @ 16:30 | |
Team orders ban scrapped for 2011 | ||
Sinister-D- | vrijdag 10 december 2010 @ 16:57 | |
Anders ook belangrijk :
| ||
Burnie88 | vrijdag 10 december 2010 @ 17:55 | |
Teamorders Goed dat het verbod hierop eindelijk is afgeschaft. In een teamsport zijn teamorders logisch. Al helemaal als je bedenkt dat in iedere andere auto en/of motorsport teamorders altijd zijn en worden toegestaan. Turbomotoren Mijn eerste gevoel zegt; kut. Maar in principe gaat het mij maar om 1 ding; formule1-bolides moeten langs komen janken als je op de tribune zit. Ik wil kippenvel omdat het schelle geluid tot je botten doordringt (BMW was daar eerder koning in, dit jaar klonk de Lotus fantastisch). Ik hoop dat de FIA hetgeen wat F1 deels zo mooi maakt, het geluid, niet verwaarloost met deze maatregel. Formule 3 internationaal Oke, heeft niks te maken met F1 (wel met de doorstroom van jonge talenten), maar goed dat de FIA het F3 kampioenschap heeft gereorganiseerd. Het was altijd een leuke klasse, maar de laatste 2 jaar dus niet meer. Goed idee omdezelfe puntentelling e.d. te gebruiken als in de F1, nu nog wat meer races op de kalender. Tot slot; heeft/weet iemand het testschema voor de F1 voor de komende tijd (dus vanaf 2011)? | ||
wimderon | vrijdag 10 december 2010 @ 18:01 | |
Goede zaak. | ||
ElmarO | vrijdag 10 december 2010 @ 18:33 | |
Heeft sasquatsch een paar posts boven je geplaatst. Dit. | ||
Burnie88 | vrijdag 10 december 2010 @ 18:51 | |
Dank! Jammer dat ze niet testen op Portimao (weet niet zeker of ik het goed spel), mooi circuit is dat. Maargoed, tot 1 februari dus nog zien te vermaken met transfergeruchten. | ||
ElmarO | vrijdag 10 december 2010 @ 18:52 | |
En niet te vergeten de strijd om de naam Lotus en komt HRT de winter door. ![]() | ||
sanger | vrijdag 10 december 2010 @ 19:52 | |
Ik had in de planning om naar de Catalunya test te gaan, maar ik begin in februari bij een andere baas en om nu meteen vrij te nemen is ook weer zo iets ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 10 december 2010 @ 21:08 | |
Baas meenemen en meteen wit voetje scoren ![]() | ||
sanger | vrijdag 10 december 2010 @ 22:35 | |
Misschien een idee ![]() | ||
vosss | zaterdag 11 december 2010 @ 00:14 | |
WTF 500 bar? Dat moet toch wel een typo zijn of niet dan?! Ik geloof er geen zak van, die hele motor ploft direct uit elkaar als je er 500 bar op zet ![]() Bedoelen ze soms 5 bar? ![]() | ||
vosss | zaterdag 11 december 2010 @ 00:15 | |
Ow wacht, ik lees het net op F1.com, ik dacht dat ze het met die 500 bar over turbodruk hadden, maar dat is dus niet. Ik vond het al vreemd ![]() | ||
kepler | zaterdag 11 december 2010 @ 00:16 | |
500 bar klinkt wel wat veel ja ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 11 december 2010 @ 00:17 | |
wilde net zeggen. De inspuiting van de brandstof is met max 500 bar. Bij vrachtwagens zitten ze tegenwoordig al op 200 bar, dus het is een reëel getal ![]() | ||
vosss | zaterdag 11 december 2010 @ 01:31 | |
Voor brandstofinspuiting wellicht wel ja, maar voor een turbodruk absoluut niet ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 11 december 2010 @ 10:27 | |
PARIS, France (AP) Formula One's governing body dropped a controversial ban on team orders yesterday, allowing for situations where a driver can let a teammate pass him during races next season. | ||
LeXX | zaterdag 11 december 2010 @ 17:36 | |
Mijn HDi'tje spuit met een druk van ruim 1200 bar de diesel in, en nieuwe generatie schijnt dat al met 1850 bar te doen. Weet iemand met hoeveel bar inspuiting de huidige F1-motoren werken? | ||
Trystar | zondag 12 december 2010 @ 20:03 | |
Tom Walkinshaw overleden: http://adamcooperf1.com/2010/12/12/tom-walkinshaw-1946-2010/ | ||
Klonk | zondag 12 december 2010 @ 20:05 | |
damn, weer een legende dood, ik kan hem maar op een manier herdenken: ![]() | ||
Walter_Sobchak | zondag 12 december 2010 @ 21:11 | |
Las het zojuist ook al: mooie vent die Jos een prima kans gaf en hem geweldig op zijn ballen gaf toen ie spinde in Barcelona. Rip | ||
Peterselieman | zondag 12 december 2010 @ 22:24 | |
Damn zeg. Walkinshaw was wel een markant figuur in de autosport. | ||
Kleffe_Dop | zondag 12 december 2010 @ 23:09 | |
Ik herinner hem als iemand met een uitgesproken mening toen hij nog actief was in het F1 wereldje. Helaas voor hem heeft hij die wereld waarin hij jarenlang actief was wel via de achterdeur moeten verlaten, na het failliet van Arrows/TWR. | ||
M.Melandri | maandag 13 december 2010 @ 00:28 | |
Om als Schumacher fan toch de mooie momenten van zijn comeback te koesteren een paar mooie inhaalacties van afgelopen seizoen ![]() Vooral de actie op button vind ik persoonlijk erg mooi. | ||
Big-Ern | maandag 13 december 2010 @ 07:58 | |
Maar zou de Schumacher van het afgelopen seizoen nu ook de Schumi zijn geweest als hij binnen Benetton en Ferrari GEEN voorkeursbehandeling zou hebben gehad? ![]() | ||
Big-Ern | maandag 13 december 2010 @ 08:01 | |
En hij ook steeds maar proberen om Jos met beide benen op de grond te houden als de hollandse media hem weer eens richting Ferrari, McLaren of Williams zat te praten ![]() | ||
Big-Ern | maandag 13 december 2010 @ 09:18 | |
Volkswagen juicht nieuwe motorformule voor 2013 toe De toetreding van Volkswagen tot de Formule 1 is met de invoering van de nieuwe motorreglementen voor de periode na 2012 een stuk dichterbij gekomen. De koningsklasse van de autosport gaat vanaf 2013 1,6 liter viercilinder turbomotoren gebruiken. Dit is volledig naar wens van Volkswagen. Hans-Joachim Stuck zegt in Duitse kranten zoals Welt am Sonntag en Bild am Sonntag en op de site RP-online.de: De voorwaarden voor een entree van Volkswagen zijn gecreëerd. We hebben nog niets besloten, maar we verwelkomen de beslissing van de FIA zeer. De nieuwe motorformule is een goed startpunt voor Volkswagen in de Formule 1. http://www.f1today.nl/201(...)e-voor-2013-toe.html Dar gaaaaaan we weer met Volkswagen. Nu hoop ik echt dat ze de toegang tot de F1 definitief wordt ontzegd! ![]() | ||
sasquatsch | maandag 13 december 2010 @ 16:10 | |
Diesels wel, maar benzine motoren gaan niet verder dan zo'n 200 bar inspuiting. De F1 zou met deze regelgeving nu weer een voortrekkersrol kunnen gaan spelen om zowel de performance als efficiency van gewone straatauto's te kunnen verbeteren. Zeker nu het aantal te gebruiken motoren wordt verminderd. Hier kunnen dus bedrijven als Volkswagen, Ferrari, Mercedes, Renault en Lotus op meeliften door hun (sport)wagens van deze technologie te gaan voorzien, waardoor die duurzamer (zuiniger) worden zonder aan performance in te boeten. | ||
bodylotion | maandag 13 december 2010 @ 16:31 | |
zoiets eis je op ![]() | ||
bodylotion | maandag 13 december 2010 @ 16:33 | |
de vrijheid qua motorontwikkelingen zullen wel enorm beperkt worden ![]() | ||
ElmarO | maandag 13 december 2010 @ 18:47 | |
| ||
kepler | maandag 13 december 2010 @ 19:50 | |
Een curfew ![]() ![]() Men kan ook overdrijven natuurlijk, die paar uurtjes zullen echt de kosten niet zijn ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 14 december 2010 @ 10:33 | |
Het gaat ook niet over de kosten, maar over de veiligheid. | ||
Burnie88 | dinsdag 14 december 2010 @ 11:23 | |
Welke veiligheid? Je bedoelt dat er het risico is dat ze een moertje verkeerd bevestigen? Dan worden ze meteen ontslagen.. Ik vind het echt een bullshitregel. | ||
sasquatsch | dinsdag 14 december 2010 @ 11:49 | |
Als de monteur door vermoeidheid (na een hele nacht doorwerken) een fout maakt die een crash tot gevolg kan hebben, vind ik dat de FIA het recht heeft om dit te verbieden omdat zij over de veiligheid op de baan gaan. | ||
Migue | dinsdag 14 december 2010 @ 11:51 | |
Het is sowieso idioot om zo lang door te werken. Zie het maar als een Arboregel, die de FIA heeft ingevoerd. Lijkt mij prima, want die mensen mogen best wel beschermd worden. | ||
Burnie88 | dinsdag 14 december 2010 @ 13:38 | |
Maar ik vind het dan wel een beetje hypocriet om de monteurs die in de fabrieken werken geen avondklok te presenteren. Alsof die gasten daar niet 's nachts door hoeven te werken wanneer de titelstrijd op zijn hoogtepunt is. En alsof hun geen fouten kunnen maken. Oh en dan nog iets; de coureurs. Misschien moeten ze dan voor hen ook een ARBO-regel opstellen; maximaal 10 uur PR per weekend zodat de coureurs zich kunnen focussen op het racen. Zo maken ze nog fouten omdat ze zich niet goed genoeg voorbereid hebben. En last but not least; de monteurs worden er wel naar betaald he. Het is de passie van die mannen om aan 's wereld meest geavanceerde bolides te werken, who cares als je dan eens 's nachts door moet gaan. Ik vind dit typisch iets wat een team zelf moet beslissen. | ||
bodylotion | dinsdag 14 december 2010 @ 13:41 | |
het zijn wel dezelfde mensen die de pitstops verzorgen. het kan mij weinig boeien of ze wel of niet 's nachts doorwerken... | ||
Burnie88 | dinsdag 14 december 2010 @ 15:51 | |
Ik heb nog een idee voor de FIA: regel het nou eens met die safetycars! Geen achterliggers tussen de leiders wanneer de SC weer naar binnen gaat! Net zoals bij IndyCar achterliggers er langs laten en wat mij betreft 2 rondjes langer achter de SC zodat het veld weer netjes op volgorde ligt! | ||
sasquatsch | dinsdag 14 december 2010 @ 17:04 | |
Onzin. Coureurs hebben er al voordeel van dat er een safetycar is. Zouden ze hierdoor nog meer voordeel krijgen doordat ze achterblijvers niet meer hoeven in te halen , terwijl ze dat zonder safetycar wel zouden moeten. De safetycar is er voor de veiligheid, niet om de show te verbeteren. | ||
Googolplexian | dinsdag 14 december 2010 @ 17:19 | |
Waarom is het dan een supercar van een paar ton? ![]() | ||
Burnie88 | dinsdag 14 december 2010 @ 17:34 | |
Niet mee eens. De safetycar zorgt voor oneerlijke toestanden, denk even terug aan Valencia 2010. Alonso die gigantisch genaaid wordt omdat de SC op het verkeerde moment naar buiten komt. De satetycar is er dan misschien voor de veiligheid, het is inherent dat hierdoor de spanning terugkomt in de wedstrijd omdat het veld weer bij elkaar komt. Dat moet niet verpest worden door een stel Lotussen of Toro Rosso's die niks te zoeken hebben tussen P3 en P4. Aangezien het altijd zo chaotisch is als het maar kan, zullen die Lotussen en/of Toro Rosso's ook niet enorm van het gas gaan om maar even de top 10 er langs te laten, dan verpesten zij hun eigen positie ten opzichte van hun concurrentie. De oplossing is dus simpel; achterblijvers weghalen uit het verkeer. Dit doen ze bij de IndyCar ook en dat is prima. Als je één rondje achterstand hebt, weet je dan trouwens ook nagenoeg zeker dat dat één rondje blijft, dus het lijkt mij een eerlijk systeem. | ||
Peterselieman | dinsdag 14 december 2010 @ 17:45 | |
Dat mag nu al niet meer, maar ik kan me de race in Brazilië dit jaar herinneren waarbij de safety car er voor gezorgd heeft dat de eerste zeven in de race een ronde voorsprong hadden op de rest van het veld, terwijl ik meen Schumacher voor het ongeval dat de safety car inluidde slechts enkele seconden voor de achtste plaats reed. De coureurs die achter Vettel reden werden hierdoor behoorlijk genaaid, omdat ze net op een ronde waren gezet. Klopt. Wat je ook kunt doen is alle achterblijvers op volgorde uit de groep halen en af laten zakken naar de staart, waarbij hun onderlinge volgorde niet verandert. Degenen die al in de leidende ronde zaten zullen hierdoor allemaal vooraan komen te rijden. Iedereen die zich af laat zakken krijgt dan een rondje terug. | ||
Burnie88 | dinsdag 14 december 2010 @ 17:50 | |
Dat laatste is inderdaad een goed idee. Ik snap niet waarom de FIA zoiets niet kan bedenken, echt onbegrijpelijk. Conclusie is gewoon dat de SC geen roet in het eten mag gooien voor iemands race. | ||
Googolplexian | dinsdag 14 december 2010 @ 21:57 | |
F1 TWITTER OVERVIEW http://www.f1badger.com/2010/12/f1-twitter/? | ||
Tarado | woensdag 15 december 2010 @ 09:06 | |
Korean GP boss bullish over future By Jonathan Noble Tuesday, December 14th 2010, 12:16 GMT autosport.com | ||
sasquatsch | woensdag 15 december 2010 @ 10:07 | |
En wordt zo bevoordeeld omdat ze meer benzine hebben doordat ze een rondje minder hoeven te rijden. Iemand er tussenuit halen die er zonder safetycar ook al tussen zou zitten blijft een onnodig voordeel geven aan coureurs die achter liggen (en dus een nadeel geven aan coureurs die voorop liggen). Dan heb ik liever dat ze de pits sluiten totdat iedereen achter de safetycar rijdt. Nu ze niet meer bijtanken moet dat geen probleem zijn. Dan hebben coureurs geen voordeel/nadeel meer als de safetycar op het verkeerde moment de baan opkomt. Eens, maar rijders er tussenuit halen benadeeld diegene die daarvoor liggen. | ||
rooneyelst | woensdag 15 december 2010 @ 14:33 | |
Sally | woensdag 15 december 2010 @ 14:38 | |
![]() ![]()
| ||
Toekito | woensdag 15 december 2010 @ 14:57 | |
je hebt ook altijd wat speciaals hé tut! | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 15 december 2010 @ 15:58 | |
it's just pure class.. | ||
Klonk | woensdag 15 december 2010 @ 18:16 | |
Mooi overzichtje van alle nieuwe regels, incl plaatjes ![]() http://jalopnik.com/57134(...)echnical-regulations | ||
Trystar | woensdag 15 december 2010 @ 18:39 | |
Top! ![]() | ||
Tarado | donderdag 16 december 2010 @ 07:20 | |
Bahar: Lotus sought Fernandes tie-up By Jonathan Noble Wednesday, December 15th 2010, 19:00 GMT autosport.com | ||
Googolplexian | donderdag 16 december 2010 @ 20:54 | |
Ook die Amerikaan weer eens in het nieuws ![]() Scott Speed upset over lawsuit | ||
nils7 | donderdag 16 december 2010 @ 21:12 | |
Marketing technisch is het natuurlijk een briljante naam! | ||
Googolplexian | donderdag 16 december 2010 @ 22:39 | |
Helemaal als het een Schot was ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 17 december 2010 @ 10:50 | |
Wordt ontkend door Fernandes. Volgens Fernandes hebben ze wel samen gegeten, maar is er geen aanbod gedaan. Toro Rosso lanceert op 1 februari 2011 | ||
Burnie88 | vrijdag 17 december 2010 @ 12:30 | |
Ik snap weinig meer van dat Lotus verhaal. Lotus Group werkt nu samen met Renault. Maar Team Lotus, is dat nou van de moeder van Lotus Group (Proton)? Of hoe zit dat nu precies? ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 17 december 2010 @ 15:17 | |
Is ook ingewikkeld, zeker zoals het nu gaat. In het kort, beide Lotussen hadden dit jaar een samenwerking, maar de Lotus Groep heeft die samenwerking verbroken. Het nieuwe Team Lotus heeft volgend jaar niets met Proton of de Lotus Groep te maken. Iets langer: Even bij het begin beginnen. Nino Judge (van Litespeed Racing), een vroegere Team Lotus engineer wilde Team Lotus (die naam mocht hij gebruiken van David Hunt, voormalig eigenaar van de naam) terug in de F1 krijgen. Door dat de eerste keer de aanmelding werd afgewezen, besloot Nino Judge samen te werken met Tony Fernandes van AirAsia. Die zag er wel wat in en zocht op zijn beurt samenwerking met de Lotus Groep en de Maleisische regering. Zij gingen een vijf jarig samenwerkingsverband aan voor de naam Lotus Racing. Waarschijnlijk is het Tony Fernandes' bedoeling om binnen afzienbare tijd de naam Lotus weer aanzien te geven en zo met een groep investeerders het noodlijdende bedrijf over te nemen van Proton en weer winstgevend te maken. Afgelopen jaar kwam Dany Bahar aan de macht bij de Lotus Groep en die had hetzelfde idee alleen op een andere manier, nl aansluiting bij een topteam om de Lotus naam meer uitstraling te geven zodat er meer auto's verkocht gaan worden. Dus werd de samenwerking met Lotus Racing verbroken. Hierop zocht Lotus Racing weer contact met David Hunt voor de naam Team Lotus, die ze toen van hem gekocht hebben, zodat ze volgend jaar nog steeds Lotus heten. (Een andere naam zou ze nl. geld gaan kosten omdat ze dan weer als nieuw team gezien zouden worden en de inkomsten voor de 10de plaats mislopen en in de toekomst nog meer inkomsten mislopen omdat ze dan een top 10 klassering niet mee kunnen tellen). Vervolgens heeft de Lotus Groep eerst geprobeerd er voor te zorgen dat Team Lotus die naam niet mocht gebruiken (wat tot nog toe niet gelukt is) en nu hebben ze een samenwerking met Renault aangekondigd, waarbij ze een deel van de aandelen van Genii hebben overgenomen, die Renault al volledig had uitgekocht. Renault is nu alleen motorenleverancier en naamgever van de wagens. Lotus is voorlopig alleen toegevoegd als hoofdsponsor. In de toekomst zou de wagen hernoemd moeten worden naar Lotus (ik las ergens per 2013 als het nieuwe Concorde Agreement ingaat). Wat dat laatste betreft, dat kan alleen (zonder veel inkomsten mis te lopen) als alle teams unaniem voorstemmen (wat me onwaarschijnlijk lijkt, met het huidige Lotus team in de F1) en als het andere team (Team Lotus) geen Lotus (als chassisnaam) heet. | ||
nils7 | zaterdag 18 december 2010 @ 14:37 | |
Is die Docu van Senna al uit? | ||
Fir3fly | zaterdag 18 december 2010 @ 14:41 | |
Dus nog minder aerodynamische onderdelen? | ||
Sally | zaterdag 18 december 2010 @ 19:58 | |
Bedoel je deze? Senna, Beyond The Speed of Sound | ||
Googolplexian | zaterdag 18 december 2010 @ 20:16 | |
Ik ben benieuwd hoe vaak Ferrari gaat dreigen te stoppen voor het seizoen begint. ^^ Traditie-getrouw altijd wel minimaal één keer. | ||
ElmarO | zaterdag 18 december 2010 @ 22:14 | |
Geen idee of het klopt, maar toch. De mogelijke Ferrari voor 2011: http://www.marca.com/2010/12/18/motor/formula1/1292688236.html Er komen weer onderhandelingen voor een Concorde Agreement voor 2013 en later, dus heel FOTA zal wel weer gaan dreigen. | ||
Googolplexian | zondag 19 december 2010 @ 10:47 | |
Kan niet kloppen, lijkt me. Ik zie verschillende punten die volgens de post van Klonk over de regulations niet meer mogen, zoals de haaievin, dubbele spoiler-struts en 13% spaak-oppervlak (en meer). | ||
ElmarO | zondag 19 december 2010 @ 11:16 | |
Leek mij ook niet echt te kloppen, maar ik dacht ik post het toch maar. Misschien zit er ergens wel een kern van waarheid in. We zullen het voorlopig toch een beetje met speculeren moeten doen. ![]() | ||
Googolplexian | zondag 19 december 2010 @ 11:33 | |
Ah ![]() Ferrari renews threat of breakaway series En dat is één | ||
ElmarO | zondag 19 december 2010 @ 11:37 | |
Zei ik toch. ![]() | ||
sanger | zondag 19 december 2010 @ 12:07 | |
heb je die sidepods gezien ![]() | ||
ElmarO | zondag 19 december 2010 @ 13:51 | |
De linker ziet er anders uit dan de rechter. | ||
bodylotion | zondag 19 december 2010 @ 14:11 | |
door KERS? Maar het lijkt mij sterk dat ze de F11 uit laten lekken ![]() | ||
nils7 | zondag 19 december 2010 @ 15:08 | |
Uiteraard was een mooi kerstkado geweest ![]() Nee hoor zijn allebei hetzelfde... de ene is een vergelijking met de F10 Overigens lijkt me dit idd gewoon een hersenspinsel hehehe [ Bericht 14% gewijzigd door nils7 op 19-12-2010 15:12:28 (Scheelt een post) ] | ||
sanger | zondag 19 december 2010 @ 15:59 | |
Ik bedoel met name het verschil in grootte. | ||
sasquatsch | maandag 20 december 2010 @ 21:06 | |
premiere in Europa is 12 mei 2011 in Duitsland en 3 juni in Engeland. In Japan en Brazilië is-is al uit. | ||
SjaakVilleneuve | dinsdag 21 december 2010 @ 11:19 | |
Jerome d'Ambrosio -> 2de Virgin! Eindelijk weer een Belg in de F1 ! ![]() | ||
Burnie88 | dinsdag 21 december 2010 @ 11:57 | |
Gelukkig geen Giedo, dat zou een afgang worden. Voor Jerome ook trouwens. | ||
El_Borracho | dinsdag 21 december 2010 @ 14:07 | |
Gelukkig hebben ze voor Jerome gekozen en niet voor de centjes van Van der Garde! | ||
Big-Ern | dinsdag 21 december 2010 @ 14:09 | |
Juis, beide zijn ongeveer van gelijkwaardig niveau. Misschien dat we qua pure snelheid Van der Garde nog wel iets hoger in moeten schatten dan 'D Ambrosio. Maar ach, het moet gek lopen willen de Virgins aankomend seizoen weer niet hopeloos achteraan willen rijden. Ik heb er totaal geen vertrouwen in. Ze willen daar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wat natuurlijk niet gaat werken. Ik denk dat ze bij Team Lotus de boel redelijk voor elkaar hebben en dat ze met een veel betere auto komen. Virgin zal geen partij meer zijn, is mijn voorspelling. | ||
bodylotion | dinsdag 21 december 2010 @ 19:37 | |
van der Garde is denk ik wel sneller. d'Ambrosio heeft slechts één sprintrace -die van Monaco- gewonnen omdat hij op pole stond vanwege zijn achtste plek in de hoofdrace... | ||
El_Borracho | dinsdag 21 december 2010 @ 20:09 | |
D'Ambrosio heeft het erg goed gedaan als testrijder en viel op met zijn tweede plaats in de Young Driver Test in Abu Dhabi. | ||
Migue | woensdag 22 december 2010 @ 00:03 | |
Jérôme d'Ambrosio is een uitstekend coureur. Hij was in GP2 Series constant beter dan Kamui Kobayashi, en laten we nu ook niet doen alsof DAMS zo'n geweldig team is. De Giedo van der Garde-hetze plotseling slaat echt nergens op. 'Pech' is het woord dat bij Giedo hoort, de afgelopen twee jaar. Hoe anders had het kunnen zijn als hij vaker geluk had gehad dan pech. | ||
Big-Ern | woensdag 22 december 2010 @ 12:37 | |
Over welke hetze heb je het? | ||
Tarado | woensdag 22 december 2010 @ 14:13 | |
PETROV HOLDS ONTO RENAULT SEAT FOR TWO MORE SEASONS Posted on | December 22, 2010 | by | No Comments http://www.jamesallenonf1(...)or-two-more-seasons/ | ||
Googolplexian | woensdag 22 december 2010 @ 16:26 | |
Nice ![]() | ||
ElmarO | woensdag 22 december 2010 @ 18:40 | |
Ik denk vooral dat laatste. Al kunnen ze door het eerste de keuze weer wat makkelijker rechtvaardigen. ![]() | ||
Googolplexian | woensdag 22 december 2010 @ 22:39 | |
LOL!!! http://www.f1technical.net/news/15820 Kubica finds cellphone in cockpit Renault has released a rather surprising clip and conversation of Robert Kubica back during FP3 of the 2010 Bahrain GP. While he was driving around the track, he found a cellphone in his cockpit, most likely from one of his engineers. | ||
Trystar | donderdag 23 december 2010 @ 00:47 | |
![]() | ||
ArcticBlizzard | donderdag 23 december 2010 @ 11:22 | |
Alonso weg, van der Garde aangetrokken als zijn vervanger, | ||
Googolplexian | donderdag 23 december 2010 @ 11:27 | |
![]() | ||
Googolplexian | donderdag 23 december 2010 @ 11:28 | |
Van der Garde blijft bij Addax in GP2 Giedo van der Garde heeft besloten om nog een jaar in de GP2 te rijden. De Nederlander was in de running voor een stoeltje bij Virgin, maar dat koos voor Jerome d'Ambrosio. Van der Garde zal opnieuw uitkomen voor het team van Addax en wil voor de titel gaan. "Ik ben blij dat de plannen voor volgend jaar rond zijn en wil Addax graag bedanken voor hun vertrouwen", liet Van der Garde weten. "De GP2 zal met een hagelnieuw chassis rijden in 2011, wat betekent dat iedereen vanaf nul zal beginnen met de afstelling van de auto. Een nieuwe auto betekent natuurlijk een enorme uitdaging en ik ben zeer gemotiveerd om voor het kampioenschap te knokken en verder te werken aan mijn ultieme doel; een zitje bij een competitief Formule 1-team." Addax-teambaas Alejandro Agag: "Ik ben heel blij met het feit dat Giedo heeft besloten om nog een jaar voor ons te rijden. Ik ben er absoluut van overtuigd dat dit de juiste beslissing is, met het oog op een competitief Formule 1-stoeltje. Ik denk dat Giedo een zeer sterke kandidaat is voor de GP2-titel. En we hebben dit jaar al gezien wat die titel voor een coureur kan betekenen; de kampioen van 2010 rijdt volgend jaar voor Williams F1. Barwa Addax zal al zijn middelen inzetten om het talent van Giedo te ondersteunen, zodat hij zijn doel kan bereiken. We hebben nu een jaar met Giedo gewerkt en zijn relatie met het team is geweldig. Het team loopt met hem weg en we zijn erg blij dat hij nog een jaar blijft." | ||
Ermanon | donderdag 23 december 2010 @ 11:55 | |
LOL! Leuk dat je dat ook te zien krijgt | ||
Pagan | donderdag 23 december 2010 @ 14:02 | |
![]() | ||
Bluurgh | donderdag 23 december 2010 @ 14:04 | |
de jaarlijkse kerstkaart van ecclestone? ![]() | ||
ElmarO | donderdag 23 december 2010 @ 18:33 | |
En weer een nieuw hoofdstuk in de soap genaamd Lotus ![]()
| ||
ElmarO | donderdag 23 december 2010 @ 20:17 | |
Voor de liefhebbers een PDF-bestand van 632 pagina's met daarin alle updates van alle teams gedurende het seizoen: http://bit.ly/2010_tech | ||
Pagan | donderdag 23 december 2010 @ 23:55 | |
Neuh, van Red Bull. ![]() | ||
vosss | vrijdag 24 december 2010 @ 13:01 | |
Niet echt F1 nieuws, maar toch:RIP voor de nabestaanden ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 24 december 2010 @ 13:27 | |
Godver ... wat een timing, zeg ![]() | ||
rooneyelst | vrijdag 24 december 2010 @ 14:50 | |
god wat zou ik kimi toch graag in de plaats van petrov zien zeg! Baal er nog steeds van dat hij niet meer in de f1 zit.. Altijd voluit gaan en niet denken aan de eventuele gevolgen! | ||
Googolplexian | vrijdag 24 december 2010 @ 15:09 | |
Met 0,0 motivatie en evenveel charisma. Opgerot staat netjes, zeg ik ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 24 december 2010 @ 16:02 | |
Juist, d'r waren vaker leuke acties op de baan van Raikkonen. Maar dan idd het charisma. Toen je Montoya noemde moest ik direct hier aan denken: ''You broke my fucking head'' ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 24 december 2010 @ 16:09 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Trystar | vrijdag 24 december 2010 @ 16:18 | |
Montoya ![]() | ||
rooneyelst | vrijdag 24 december 2010 @ 16:55 | |
ja je kan beter iemand hebben die heel veel praat en vervolgens geen deuk in een pakje boter rijdt!...hij deed hetgeen waarvoor ze hem in dienst namen en dat was snel rijden! | ||
Tarado | vrijdag 24 december 2010 @ 17:00 | |
dat is juist het probleem dat deed hij niet meer | ||
Sinister-D- | vrijdag 24 december 2010 @ 17:07 | |
Jammer dat ie dat vanaf 2008 niet meer heeft gedaan. Het enige wat er in me opkomt van zijn laatste 2 jaar is de actie van hem en Lewis in Spa '08 ( ![]() ![]() | ||
ElmarO | vrijdag 24 december 2010 @ 17:08 | |
Zijn bijnaam was natuurlijk niet voor niets The Iceman. ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 24 december 2010 @ 17:18 | |
Dan hoop ik dat de Trulli-train nooit echt gaat gebeuren ![]() | ||
Brennie | zondag 26 december 2010 @ 00:55 | |
Die pressconference van hem met Schumacher en ik geloof Button was ook geniaal. You gotta be blind or just plain stupid if you didnnt see me. En vervolgens vroegen ze aan Button hoe hij erover dacht en die deed net offie niks gezien had ![]() Ik weet even niet meer wanneer dat precies was en op youtube kan ik het filmpje niet vinden zo 123. Montoya was een baas ![]() | ||
Brennie | zondag 26 december 2010 @ 00:55 | |
Ow kut, ik zit op Brennie's laptop | ||
bodylotion | zondag 26 december 2010 @ 10:30 | |
Vergeet Spa '09 niet ![]() | ||
sasquatsch | zondag 26 december 2010 @ 11:40 | |
Die eigenlijk gewonnen had moeten worden door Fisichella. | ||
vosss | zondag 26 december 2010 @ 11:42 | |
Spa 09 is de enige race in de afgelopen +/- 15 jaar die ik niet live gezien heb. Kutvakantiehuis in Frankrijk zonder F1 op de TV ![]() ![]() ![]() Heel mn vakantie verpest ![]() | ||
vosss | zondag 26 december 2010 @ 11:43 | |
En er zou wel gewoon kabelTV zijn. Ja leuk, maar de enige zenders die het niet deden waren de zenders die F1 uitzonden. De rest deed het prima. Ik vermoed een complot ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 26 december 2010 @ 21:53 | |
1 keer de KERS-knop gebruiken na een safetycar-fase noem ik geen onvergetelijke actie. Wel op een cruciaal moment én perfect uitgevoerd. Maar ik kan niet zeggen dat Kimi daar al zijn talent toonde. | ||
Googolplexian | maandag 27 december 2010 @ 15:04 | |
BBC gamble £200m F1 deal by promoting Martin Brundle to hot seat and dropping Jonathan Legard Read more: http://www.dailymail.co.u(...)d.html#ixzz19JwyO2N3 | ||
Trystar | maandag 27 december 2010 @ 15:06 | |
Goed nieuws ![]() | ||
SjaakVilleneuve | maandag 27 december 2010 @ 15:47 | |
Ik had juist helemaal niks tegen Legard | ||
Tarado | maandag 27 december 2010 @ 15:51 | |
Ik ook niet, er was een duidelijke rangorde in commentaar, eentje neem je niet serieus en eentje wel, met Coulthard erbij kan je een competitie krijgen over wie het slimste jongetje van de klas is | ||
ari_zahav | maandag 27 december 2010 @ 16:15 | |
![]() Maar ik denk dat Crofty een betere keuze zal zijn dan Coulthard. Het was fantastisch toen Kobabashi Heidfeld inhaalde op een enthousiaste manier en Crofty "Leeeeeeroy Jenkins" uitschreeuwde ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door ari_zahav op 27-12-2010 16:24:11 ] | ||
ari_zahav | maandag 27 december 2010 @ 16:32 | |
http://www.liveleak.com/view?i=823_1227160711 ![]() @Brennie http://www.garagetv.be/vi(...)2004_press_conf.aspx ![]() Het is jammer dat dat duo bij mclaren niet echt veel konden doen. | ||
bodylotion | maandag 27 december 2010 @ 18:55 | |
Twee oud-coureurs commentaar laten geven is denk ik niet het beste plan. Ik zie ook graag Crofty naast Brundle zitten. Mag ook graag naar de Chequered Flag Podcast's luisteren van Radio 5 Live ![]() | ||
Fir3fly | dinsdag 28 december 2010 @ 18:29 | |
Wie zijn die lui die de vrije training altijd deden bij de BBC? Samen met Anthony Davidson. Zij zijn enthousiast en hebben kennis. | ||
ElmarO | dinsdag 28 december 2010 @ 18:35 | |
Zouden de volgende mensen moeten zijn: David Croft, Holly Samos, Anthony Davidson and Jason Swales. | ||
bodylotion | dinsdag 28 december 2010 @ 18:46 | |
David Croft is daar altijd de "lead-commentator" Davidson is ook altijd erg interessant om naar te luisteren | ||
ari_zahav | woensdag 29 december 2010 @ 04:58 | |
Het is een lastige situatie waar de BBC zich in heeft verwikkeld nu. - Brundle heeft zijn plaats verdient, hij doet al commentaar sinds 1997 volgens mij, en hij doet het goed. - Legard is zwaar kut, zie het youtube fimpje die ik eerder heb gepost. - Crofty is de baas. Vrije trainingen zijn meestal saai, maar hij, Anthony Davidson, Maurice Hamilton, Ted Kravitz en Holly Samos (die helaas is gestopt met F1) maken de vrije trainingen interessant genoeg om helemaal te volgen. Ik weet niet of ik hem wil missen op de vrijdag en zaterdag. - DC is grappig, zie de filmpjes die ik hier post, maar 2 coureurs bij elkaar kan verkeerd uitpakken. Maar Brundle is sinds 1996 geen coureur meer, dus het zou kunnen werken... De BBC heeft nog 3 maanden om dit uit te vogelen, dus genoeg tijd om op internet petities te starten ![]() | ||
Klonk | woensdag 29 december 2010 @ 07:49 | |
Tof, twee coureurs als commentator, geef ze even een paar races om te oefenen en dan gaat het helemaal goed komen voor mijn gevoel. D.C. deed het al leuk en goed als medepresentator voor de race ![]() | ||
vosss | woensdag 29 december 2010 @ 10:41 | |
Zeg maar gewoon @vosss hoor. Ik zat op Brennie's laptop toen ik die post plaatste ![]() | ||
Migue | woensdag 29 december 2010 @ 11:28 | |
V8 Supercars-uitzendingen worden bijna volledig door oud-coureurs gedaan en zij doen het beste commentaar en de hele show eromheen die ik ooit in de autosport gezien heb. | ||
vosss | woensdag 29 december 2010 @ 17:21 | |
Mooie beelden ![]() | ||
Walter_Sobchak | woensdag 29 december 2010 @ 17:30 | |
Is die eerste onboard van Fangio? Volgens mij heb ik daar nog wel ergens het volledige filmpje van liggen. | ||
vosss | woensdag 29 december 2010 @ 17:31 | |
Uploaden die handel ![]() | ||
Walter_Sobchak | woensdag 29 december 2010 @ 17:33 | |
Staat ergens op een externe HD met waarschijnlijk niet de tags 'onboard' en 'Fangio'. Als ik hem tegenkom, dump ik hem wel ergens. | ||
Burnie88 | vrijdag 31 december 2010 @ 14:26 | |
Alvast een prettige jaarwisseling F1-hoolies! | ||
Toekito | vrijdag 31 december 2010 @ 14:41 | |
| ||
vosss | vrijdag 31 december 2010 @ 18:46 | |
Thanks, en van hetzelfde ![]() | ||
Trystar | vrijdag 31 december 2010 @ 19:44 | |
| ||
Tarado | vrijdag 31 december 2010 @ 21:05 | |
Allen een goed 2011 gewenst, dat het qua F1 minimaal net zo spannend wordt als 2010 met wat meer spektakel ![]() | ||
ArcticBlizzard | vrijdag 31 december 2010 @ 21:41 | |
Prettige jaarwisseling en een goed spannend en drama vrij F1 seizoen in 2011 toegewenst | ||
Toekito | zaterdag 1 januari 2011 @ 09:59 | |
| ||
kepler | zaterdag 1 januari 2011 @ 11:17 | |
| ||
ElmarO | zaterdag 1 januari 2011 @ 11:31 | |
Dit. | ||
Peterselieman | zaterdag 1 januari 2011 @ 16:34 | |
Dit dus | ||
Tarado | maandag 3 januari 2011 @ 10:47 | |
Toro Rosso to be sold? January 3, 2011 by joesaward http://joesaward.wordpress.com/2011/01/03/toro-rosso-to-be-sold/ | ||
Walter_Sobchak | maandag 3 januari 2011 @ 11:17 | |
Fuck..weer geen 27 miljoen gewonnen. Weg kans om mezelf in te kopen voor een jaartje F1. | ||
Tarado | maandag 3 januari 2011 @ 12:00 | |
![]() Ik won ook slechts 30euro ![]() | ||
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 12:23 | |
Ik won er 10. Met een half lot. Dus eik maar 5. En dat moet nog door 2, want dat lot hadden we samen. Toch mooi even ¤2,50 die je meepakt ![]() | ||
Schunckelstar | maandag 3 januari 2011 @ 12:24 | |
dat is mischien net genoeg om hrt te kopen ![]() | ||
Walter_Sobchak | maandag 3 januari 2011 @ 12:26 | |
Dan ga ik Alonso maar van de baan af raggen in F1 2010 op de PS3 | ||
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 12:53 | |
Dat doe ik altijd als ik verdrietig ben. Daar word ik instant vrolijk van ![]() Overigens melden vandaag diverse bronnen (nog niet officieel) dat Luizi aan de kant geschoven is voor Di Resta en dat The Hulk er vrijdagcoureur wordt. Officiële bevestiging zou aanstaande zijn. Jammer dat Hulk geen racestoeltje heeft kunnen vinden. ![]() En ik ben natuurlijk benieuwd naar het debuut van Paul ![]() | ||
Schunckelstar | maandag 3 januari 2011 @ 12:55 | |
dat zou tof zijn ![]() vind di resta een meer dan prima coureur ![]() | ||
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 13:02 | |
Met Sutil en Di Resta als coureur en dan Hulkenberg als vrijdagrijder denk ik dat ze een prima team hebben qua rijders bij Force India en zijn ze klaar om weer eens een stap voorwaarts te maken. Ik hoop dat ze het komend jaar wat beter doen dan afgelopen jaar in elk geval ![]() | ||
Tarado | maandag 3 januari 2011 @ 13:17 | |
Alleen door die naam al heb ik niets met Force India, doet me teveel aan A1 denken, afgelopen jaar niet best met de beste motor van het veld. Wel jammer dat Hulkenberg nu aan de zijlijn staat | ||
bodylotion | maandag 3 januari 2011 @ 14:17 | |
Di Montezemolo niet blij met V4-motoren Boxers en lijnmotoren zijn (ook) al uitgesloten? | ||
Tarado | maandag 3 januari 2011 @ 14:33 | |
Staat niet in de "pressrelease" FORMULA ONE http://www.fia.com/en-GB/(...)ges/wmsc-101210.aspx Ik vind het grootste probleem dat het toerental maar tot 12000 mag, dit zal toch invloed hebben op het geluid | ||
Googolplexian | maandag 3 januari 2011 @ 15:12 | |
Tuurlijk niet ... Wat moet Ferrari nou in de "echte wereld" met 4 pitters? | ||
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 15:54 | |
Lijkt me wel. Overigens dat het maar 4 pitjes zijn gaat ook invloed hebben op het geluid hoor, al zouden ze gewoon 18k rpm draaien. Dan nog hoor je duidelijk een 4 cilindergeluid. En dat hoort imo niet in de top motorsport. De Formule 1 moet niet zuinig zijn. De Formule 1 moet niet milieubewust zijn. De Formule 1 moet niet goedkoop zijn. De Formule 1 moet schreeuwen en janken en zo veel mogelijk brandstof zuipen en stinkende milieuvervuilende slierten achterlaten. ![]() ![]() ![]() Maargoed, die tijden hebben we helaas wel gehad ![]() | ||
Googolplexian | maandag 3 januari 2011 @ 16:21 | |
En dan binnen 5 jaar dood of weg uit Europa ![]() Neuh ... laat ze maar de toon zetten voor andere motorsporten ![]() | ||
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 16:25 | |
Het is verdomme geen theekransje met agrobiologisch verantwoorde kaakjes erbij ![]() Het is de Formule 1, de absolute top van de motorsport en dat moet zuipen en stinken en milieubelastend zijn ![]() | ||
bodylotion | maandag 3 januari 2011 @ 16:26 | |
Een F1-motor is nu al efficiënter dan een Prius ![]() Maar ik denk dat het net zo gaat klinken als die Brabhams begin jaren '80. Rauw. | ||
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 16:29 | |
Met efficiëntie heb ik geen problemen. Met milieubewust wel. Milieubewuste F1 is zo een beetje hetzelfde als alcoholvrij bier. ![]() | ||
Tarado | maandag 3 januari 2011 @ 16:34 | |
Dit is een BMW 4 cylinder F2 en maakt nog geen 10.000rpm en heeft 400 pk, dan moet het met het geluid van de nieuwe F1 auto's mee kunnen vallen (hoop ik) ![]() | ||
Googolplexian | maandag 3 januari 2011 @ 16:34 | |
Welneee!!! Vmax = Vmax ... kan jou het nou schelen hoe je d'r komt? Misschien dat door de nieuwe motoren, KERS en minder herrie F1 ook wel weer op Zandvoort mag rijden uiteindelijk! | ||
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 16:35 | |
Geloof het maar niet ![]() ![]() ![]() | ||
bodylotion | maandag 3 januari 2011 @ 16:44 | |
Dit is dacht ik ook een 4 cylinder: | ||
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 16:51 | |
Die 1.5 V16 uit de jaren 50 klinkt toch het best imo ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 19:10 | |
Jij gaat het nog zwaar krijgen als in 2016 de hybride-auto's komen. ![]() Overigens moet het niet persé zuipen en stinken. Het moet high tech zijn, innovatief, het voorbeeld an waar het naartoe zal gaan, van wat er mogelijk is. Zuipen en stinken is nogal ouderwets. | ||
kepler | maandag 3 januari 2011 @ 19:14 | |
Hybride ![]() | ||
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 19:40 | |
Zeg ketelbinkie, noem je mij nou ouderwets of hoe moet ik dit opvatten? ![]() | ||
Googolplexian | maandag 3 januari 2011 @ 19:41 | |
Hybride is een tussen-fase. Ook F1 wordt op den duur 100% elektrisch + KERS. Hoe minder je een energie-vorm hoeft te converteren, des te zuiniger is de motor | ||
Googolplexian | maandag 3 januari 2011 @ 19:41 | |
Is tegenwoordig echt geen belediging meer, hoor. Of ben je New Kid Turbo? | ||
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 19:47 | |
Hoezo, stink je? | ||
Migue | maandag 3 januari 2011 @ 20:06 | |
En zo is het. Formule 1 heeft niets met dikke motoren en een teringherrie te maken. Laat dat maar aan de Amerikanen en Australiërs over (en zelfs daar is men al eerder tot het inzicht gekomen dat het zuiniger en efficiënter moet). Formule 1 heeft met de ontwikkeling van technologie te maken. Hoe relevant is de ontwikkeling van een V8 nou nog? Ferrari kan wel huilie huilie doen (what else is new?), maar over 5, 10 jaar, zitten er ook in de Ferrari's en Mercedes-AMG's kleinere motoren, maximaal V6. Het is tijd dat sommige mensen wakker worden en met de tijd meegaan, want de tijd wacht niet op hen. | ||
Glijdt_licht | dinsdag 4 januari 2011 @ 01:40 | |
Klopt, een BMW M12..4 cilinder in lijn, max iets van 12000 rpm en 1500 pk. | ||
vosss | dinsdag 4 januari 2011 @ 09:18 | |
Ontwikkeling van technologie? Mag ik je er even aan herinneren dat het motorenregelement al jaren bevroren is. Daar ontwikkeld men 0,0 meer aan ![]() En F1 moet wel benzineslurpend en lawaaierig etc zijn ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 4 januari 2011 @ 10:13 | |
Motoren mogen alleen aangepast worden om ze betrouwbaarder te maken. Dat heeft met kostenreductie te maken. Ook een vorm van vernieuwing, want alles moet tegenwoordig duurzaam zijn. (Ze mogen alleen niet aangepast worden om ze sterker en sneller te maken). En om aan de innovatie tegemoet te komen is er om de zoveel jaar een nieuw reglement waarin de engineers hun technologische vernieuwing kwijt kunnen. Zoals nu met de nieuwe 1.6 l turbo motoren. Die moeten dus zuinig en betrouwbaar worden. En de vindingen die daarmee gedaan worden, kunnen dan weer gebruikt worden in de auto industrie, waar de trend is om alles zuiniger en betrouwbaarder te maken. (Enkele sportieve merken uitgesloten, maar die gaan nog wel overstag). | ||
ForzaScuderiaFerrari | dinsdag 4 januari 2011 @ 13:20 | |
Tja, enerzijds is het jammer. Het jankende geluid van de huidige motoren is wel mooi. Anderzijds is een compleet nieuw concept ook wel weer uitdagend en het sluit inderdaad ook een stuk beter aan bij de huidige situatie waarin we steeds meer turbo-motoren op zien duiken. Ik ben benieuwd...vooral naar de ruzies van teams die elkaar gaan beschuldigen van het rommelen met de turbodruk ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 4 januari 2011 @ 17:28 | |
Het is alleen jammer dat Mercedes zijn KERS (blijkbaar) niet zo makkelijk kan aanpassen. Anders hadden we komend seizoen al een krachtigere KERS gehad. ![]() Offtopic: Ik ga naar de GP van Canada. ![]() | ||
bodylotion | dinsdag 4 januari 2011 @ 17:30 | |
nice! hoe dat zo? | ||
franklop | dinsdag 4 januari 2011 @ 17:54 | |
montreal is een mooie stad ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 4 januari 2011 @ 17:55 | |
Erg tof Elmar. Een van de leukste races van het jaar. Geniet er van | ||
Googolplexian | dinsdag 4 januari 2011 @ 17:55 | |
Camera mee & Fok!F1 reportage on scene. ![]() ps.: gaaf! | ||
ElmarO | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:15 | |
Ik wilde graag een keer naar een Grand Prix buiten Europa. Nu deed de kans zich voor om te gaan en dan moet je maar gelijk een toffe uitzoeken. ![]() Gaat wel lukken denk ik. ![]() Ik ga mijn best doen. ![]() | ||
Trystar | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:17 | |
Cool! Have fun! ![]() | ||
Sally | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:27 | |
Leuk, Elmar! Happy New Year, iedereen! | ||
Walter_Sobchak | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:57 | |
Chris Dyer gehaktdag bij Ferrari vanwege Abu Dhabi. Maar als Alonso van de baan af knalt in Monaco en Belgie, is er niets ah handje ![]() | ||
Tarado | dinsdag 4 januari 2011 @ 22:37 | |
Inderdaad vreemd dat ze Dyer nu slachtofferen, zo'n off day maakt je juist scherper lijkt me | ||
Migue | dinsdag 4 januari 2011 @ 23:29 | |
Zo gaat dat in Italië. Megaslechte move om je team te motiveren. | ||
ForzaScuderiaFerrari | woensdag 5 januari 2011 @ 12:19 | |
Vreemde actie ja. Iedereen maakt weleens fouten en soms worden die op de beslissende momenten gemaakt. Of hadden ze Alonso ook ontslagen als ie in de laatste ronde de bocht uit was gevlogen? ![]() | ||
ArcticBlizzard | woensdag 5 januari 2011 @ 12:53 | |
De schoonmaakster, de baan was immers vies want dat is de enige reden dat hij eraf kan zijn gegaan hij maakt immers geen fouten ![]() | ||
Tarado | woensdag 5 januari 2011 @ 13:08 | |
2011 Winter Launch and Test Schedule | ||
Atreidez | woensdag 5 januari 2011 @ 13:27 | |
Zo, moet me ook maar weer eens op de hoogte brengen van de ontwikkelingen nu de presentaties eraan komen ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 5 januari 2011 @ 13:33 | |
nice! ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 5 januari 2011 @ 13:47 | |
Renault lanceert de nieuwe auto op 31 januari. | ||
Lotusss | woensdag 5 januari 2011 @ 13:49 | |
Oeh! Naamtopic! ![]() | ||
Tarado | woensdag 5 januari 2011 @ 13:54 | |
Ik had hier overheen gelezen, geweldig ![]() ![]() | ||
Big-Ern | woensdag 5 januari 2011 @ 18:41 | |
ROTTERDAM - De Italiaanse Formule 1-renstal Ferrari heeft Chris Dyer opzijgeschoven als hoofd van de technische staf. Hij wordt opgevolgd door Pat Fry, die nog voor McLaren werkte. Dyer krijgt met zijn verwijdering de rekening gepresenteerd voor de tactische blunder die hij afgelopen seizoen maakte in de beslissende GP van Abu Dhabi. Op zijn aanraden richtte Ferrari in die race alle aandacht op WK-leider Mark Webber, maar dat bleek niet de goede keuze. Webbers Red Bull-ploegmaat Sebastien Vettel profiteerde optimaal van de vrijheid en snoepte zo de wereldtitel weg voor de neus van Fernando Alonso. In de Italiaanse media werd Dyer na afloop aangewezen als grote schuldige voor het mislopen van de titel.05/01/11 17u43 http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-na-WK-blunder.dhtml Gottegot, het moet niet gekker worden. Stel je eens voor als je een fout maakt! ![]() Jaja, ik weet het. Zo gaat dat tegenwoordig ![]() | ||
ElmarO | woensdag 5 januari 2011 @ 18:55 | |
Ik hoop van wel. Heb in ieder geval kaarten besteld voor een tribune bij de uitgang van de pitstraat (Turn 2). Dus ik verwacht ook wel wat actie te zien. ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 5 januari 2011 @ 19:24 | |
qua sfeer kun je iig bijna niet beter hebben denk ik, volgens mij leeft het daar enorm in cnada ![]() | ||
kepler | woensdag 5 januari 2011 @ 19:37 | |
Erg cool, de Canadese GP staat ook op mijn lijstje ![]() De GP van Melbourne staat trouwens bovenaan mn lijstje ![]() | ||
0634 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:01 | |
Naja, er komt nu Pat Fry te zitten, en die kan wel wat. | ||
0634 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:02 | |
Geweldig zeg! Veel plezier alvast! | ||
Meike26 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:06 | |
Dat is een hele mooie bocht om te zitten. Nee ik ben er niet geweest, maar het is altijd mijn favoriete race op de kalender geweest, samen met die van Suzuka ! Turn 1 & 2 zijn een allesbeslissende factor bij de start en ook inhaalpogingen willen daar nog wel eens foutlopen ! Veel plezier en ik hoop tzt nog wel wat terug te zien ![]() | ||
Tarado | donderdag 6 januari 2011 @ 13:04 | |
Neil Martin van RBR naar FERRARI Ferrari slaat slag op transfermarkt Uitgegeven: 6 januari 2011 11:18 Laatst gewijzigd: 6 januari 2011 11:25 AMSTERDAM - Ferrari heeft een opvallende slag geslagen op de transfermarkt. Neil Martin treedt met onmiddellijke ingang toe tot het technisch kader van het team. Hij komt over van Red Bull. © ANP De 38-jarige Engelsman was een van de belangrijkste mensen in de cockpit van de renstal van wereldkampioen Sebastian Vettel. Een zelf ontwikkeld computerprogramma stelt Martin in staat tijdens de race de juiste strategie te bepalen. Het is onbekend in welke functie hij deze expertise gaat gebruiken in dienst van Ferrari. Tactische blunder Eigenaar Dietrich Mateschitz van Red Bull is niet bang dat Martins vertrek het startsein is van een exodus. Integendeel, de contracten van de vijftig belangrijkste mensen zijn onlangs verlengd, zegt hij in Bild. Sebastian weet precies met welke personen hij zal samenwerken in de toekomst. Ferrari maakte begin deze week al bekend dat het Chris Dyer uit zijn functie heeft ontheven als het hoofd van de technische staf tijdens Grands Prix. Directe aanleiding is de tactische blunder die hij beging tijdens de laatste race van het vorige seizoen in Abu Dhabi. Door een verkeerde pitstopstrategie moest Fernando Alonso de titel laten aan Vettel. | ||
Tarado | donderdag 6 januari 2011 @ 13:07 | |
Force India to launch VJM04 at Jerez test 6 January 2011 by Keith Collantine http://www.f1fanatic.co.u(...)vjm04-at-jerez-test/ | ||
bodylotion | donderdag 6 januari 2011 @ 17:51 | |
Karthikeyan maakt Formule 1-rentree bij HRT Hoera! | ||
vosss | donderdag 6 januari 2011 @ 17:52 | |
Als ik iemand zo nodig NIET hoef te zien in de F1 is hij het wel ![]() | ||
bodylotion | donderdag 6 januari 2011 @ 17:53 | |
Toch heeft hij ooit een nette vierde plek gescoord tijdens de GP van Indianapolis ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 6 januari 2011 @ 17:55 | |
Dat was toch die slalomrace? | ||
bodylotion | donderdag 6 januari 2011 @ 17:58 | |
om de flessen die op de baan gegooid werden, ja ![]() | ||
Waffle | donderdag 6 januari 2011 @ 18:35 | |
Was het niet zo dat hij eerst best redelijk was, maar nadat hij een flinke crash had gemaakt toen helemaal achteraan reed? | ||
0634 | donderdag 6 januari 2011 @ 18:44 | |
Mja ach, geen prutser, maar er zijn veel beteren op de markt. Aan de nadere kant, want moet je met een goede coureur als je toch achteraan rijdt ![]() | ||
nils7 | donderdag 6 januari 2011 @ 19:48 | |
Nee dat was Massa... Heb ooit een keer een foto van hem gemaakt tijdens een pitstop in de Worldseries by Renault dat ie de krik mee nam hahahah | ||
Meike26 | donderdag 6 januari 2011 @ 19:56 | |
Volgens mij was hij best wel snel, maar was/is het typisch weer zo'n coureur die het van z'n goede dagen moet hebben. Niet constant dus... Ik heb vaak negatieve reacties gelezen over een andere pay-driver, Bernoldi. Hij had precies het zelfde syndroom, maar was ook wel getalenteerd en had van mij langer in de F1 mogen blijven. Zeker na de race op Monaco in 2001, waar hij David Coulthard 41 ronden lang een cursus "blokken" gaf ![]() | ||
SjaakVilleneuve | donderdag 6 januari 2011 @ 20:00 | |
De beste blijft toch wel ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 6 januari 2011 @ 20:01 | |
Dat was geniaal toen | ||
Toekito | donderdag 6 januari 2011 @ 20:01 | |
mazzacane ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 6 januari 2011 @ 20:04 | |
Hmm, De Cesaris was ook wel geinig. ![]() | ||
sanger | donderdag 6 januari 2011 @ 20:10 | |
Dat was Burti. Althans, ik denk dat jij hem bedoeld ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 6 januari 2011 @ 20:30 | |
Is zelfs een Nederlands bedrijf naar vernoemd. Mazza Opleiding, Training en Coaching. Blijkbaar net zo succesvol als Mazzacane, want het bedrijf bestaat niet meer. | ||
0634 | donderdag 6 januari 2011 @ 20:58 | |
Dat was er eentje inderdaad, maar Giovanni Lavaggi was minstens net zo talentloos ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 6 januari 2011 @ 23:49 | |
![]() Hij was baas. ![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:09 | |
Riccardo Rosset ![]() Vergeet Taki Inoue en Yuji Ide niet ![]() ![]() ![]() ![]() Of natuurlijk... ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:12 | |
Tarso Marques, nog zo'n hoogvlieger | ||
Glijdt_licht | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:12 | |
Pedro Diniz, met de centjes van papa's Parmalat | ||
kepler | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:16 | |
Diniz kon nog wel enigszins rijden toch? ![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:18 | |
En natuurlijk mag Jean-Denis Délétraz niet ontbreken
| ||
Glijdt_licht | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:19 | |
Uiteindelijk werd ie nog best goed... ![]() | ||
Migue | vrijdag 7 januari 2011 @ 03:40 | |
Esteban Tuero was een enorm groot talent, maar die jongen koos er zelf voor om geen Formule 1 meer te doen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij met de juiste motivatie een succesvolle Formule 1-coureur had kunnen zijn. De resultaten spreken voor zich, net als de opinie van Formule 1-prominenten destijds. | ||
0634 | vrijdag 7 januari 2011 @ 06:33 | |
Ja, die was niet heel slecht. | ||
Schunckelstar | vrijdag 7 januari 2011 @ 08:52 | |
tosser ![]() | ||
Walter_Sobchak | vrijdag 7 januari 2011 @ 09:11 | |
Tja, die Tuero heb ik ook nooit begrepen: destijds jongste coureur ooit in F1 en deed het toch vrij prima. Stopte hij niet nadat ie redelijke crash had meegemaakt? Overigens is er voor mij maar een echte held: Taki Inoue. Er is ergens een interview van Olav Mol met die gozer, waarop ie alleen maar 'is okay' antwoord. Briljant. | ||
CrazyAces | vrijdag 7 januari 2011 @ 09:24 | |
Ik vind het zo jammer dat ik pas sinds dit seizoen écht F1 volg ![]() ![]() | ||
Migue | vrijdag 7 januari 2011 @ 10:16 | |
De crash was de officiële reden. De werkelijkheid zou zijn dat racen in de Formule 1 vooral de droom van zijn vader was en niet van Esteban zelf. Inmiddels rijdt hij al weer heel wat jaartjes in de TC2000, dus hij lijkt daar wel gelukkig mee te zijn. Good for him. | ||
Burnie88 | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:17 | |
Karthikeyan naar HRT, geen slechte keuze lijkt me. Ik heb Narain niet bepaald hoog zitten, maar hij heeft wel vrij veel ervaring en hij zal veel sponsorgeld meenemen uit het onontgonnen India wat betreft sponsoren. Ben benieuwd wie het 2e stoeltje krijgt, ik zou Klien er in houden. | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:43 | |
Ik had liever iets nieuws gezien in plaats van Karthikeyan. Nietszeggende coureur. | ||
bodylotion | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:24 | |
die 107 procent-regel kan nog wel eens kut worden voor HRT... | ||
Tarado | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:27 | |
Ik vraag me af of ze uberhaupt aan de start verschijnen bij de eerste GP | ||
#ANONIEM | vrijdag 7 januari 2011 @ 13:03 | |
Zal wel meevallen. Vorig jaar waren ze er ook met de 107% altijd bij geweest, toch? Zoiets zie Bernie iig. | ||
sveno1990 | vrijdag 7 januari 2011 @ 13:20 | |
weer zon rijder die niks toevoegt hij heeft zijn kans al gehad om te laten zien wat die had en heeft gefaald. ik zie liever een rijder uit de GP2 een kans krijgen | ||
Big-Ern | vrijdag 7 januari 2011 @ 13:40 | |
Narain is een schande voor de F1, zoals dat zovele coureurs zijn en zijn geweest trouwens. Dan is Chandok iets minder slecht. Waarom sponsert Tata deze Chandok dan niet?Er zou een regel moeten komen dat in ieder geval de kampioen uit de GP2 ondergebracht wordt bij een F1 team, al dan niet met Bernie's hulp. Een beetje zoals dat nu in de Indy's ook gebeurd. Voor de nummer 2 zou dan een prijs als vrijdagrijder vast moeten zitten ofzo. | ||
El_Borracho | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:22 | |
Maar dan wordt ook alweer de rijder met de beste wagen beloond. | ||
Tarado | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:28 | |
Narain Karthikeyan, Karun Chandhok And Indian F1 Progresshttp://www.theracedriver.(...)-indian-f1-progress/ | ||
Nober | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:48 | |
Ik snap ook niet waarom Chandhok geen kans krijgt, hij deed het beter dan Senna maar werd toch gekicked. Wat de GP2 kampioen betreft, die rijdt dit jaar voor Williams (Maldonado) en de runner-up voor Sauber (Pérez)... daar zal je wel blij mee zijn? | ||
bodylotion | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:51 | |
Chandhok wil geen tweede seizoen bij HRT | ||
Nober | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:52 | |
Marussia Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jérôme d'Ambrosio Waarom staat er nog TBA? Ook Petrov is al bevestigd bij Renault volgens wikipedia en hij staat op de Renault F1 website als driver. Mallya... Liuzzi OUT Chandhok IN Is dat nou zo moeilijk? ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Nober op 07-01-2011 17:59:06 ] | ||
vosss | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:47 | |
Ik vind dat nogal wat hoor. 10 races gereden en dan meteen hoog in de bol hebben ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:55 | |
Hij heeft gelijk ![]() | ||
vosss | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:58 | |
Nouja ik persoonlijk ben van mening dat áls je al instapt in de F1 dat je dat dan zeker niet bij een derderangs kutteam eerste klas moet doen. | ||
sasquatsch | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:17 | |
Wel als Liuzzi nog een contract heeft voor 2011 en Mallya geen rechtszaak wil. dat moet eerst opgelost worden. En dan Di Resta erin. | ||
Trystar | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:56 | |
Jon Noble van autosport.com op Twitter: McLaren has announced it will launch its car in Berlin on February 4 | ||
Sinister-D- | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:35 | |
Het moet toch ergens gebeuren? Kijk naar Webber, Alonso, Trulli, Fisichella. Allemaal Minardi, derde rangs kutteam destijds. Oké, die laatste 2 zijn misschiens niet de allerbeste voorbeelden, maar hebben het allebei niet onverdienstelijk gedaan bij Renault. Niet iedereen heeft de luxe van ene Hamilton. Of suiker oompjes zoals Mateschitz. | ||
Big-Ern | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:01 | |
Zo hoort het wel ja. | ||
Tarado | vrijdag 7 januari 2011 @ 23:00 | |
Ja en volgens hem doen ze de eerste test in Valencia niet met de nieuwe auto McLaren plans interim car for first test By Jonathan Noble Friday, January 7th 2011, 19:16 GMT
| ||
Migue | zaterdag 8 januari 2011 @ 01:48 | |
Mallya is ook gekke Henkie niet, hij gaat echt geen bakken met geld betalen om Liuzzi in te ruilen voor Chandhok wie bij lange na nog geen plek bij een regelmatig puntenscorend team heeft afgedwongen. Di Resta daarentegen, verdient die kans wel. | ||
Nober | zaterdag 8 januari 2011 @ 01:52 | |
Lotus-Renault R31, wat vinden jullie?![]() Maar als jij dat echt vind dan moeten er dus nu 12 GP2 coureurs in de F1 zitten? Rosberg, Kovalainen, Hamilton, Piquet, Glock, Di Grassi, Pantano, Senna, Hülkenberg, Petrov, Maldonado en Pérez. Dat zijn namelijk de GP2 kampioenen en de runner-ups van 2005-2010, dan zou je over 5 jaar alleen maar GP2 coureurs in de F1 hebben... beetje te veel van het talenvolle als je het mij vraagt. Dan word je op je wenken bediend zie ik, want alleen Pantano (Jordan, 2004) is het niet gelukt als GP2 kampioen, alle andere 11 wel en voor Pantano kreeg je Kobayashi. Dat zou ten koste gaan van coureurs als Vettel, Kubica... en net als in de F1 geldt dat de beste auto/team vooraan mee doet voor het kampioenschap. [ Bericht 9% gewijzigd door Nober op 08-01-2011 02:03:22 ] | ||
Migue | zaterdag 8 januari 2011 @ 03:26 | |
De Formule 1 moet zich verre houden van prijzengeld en beloningen voor prestaties in feederseries. Anders sluit de F1 andere raceklassen uit, en hoe kan je dan nog spreken van de beste coureurs ter wereld? De beste coureurs van de GP2 wordt het dan. En hoewel dat ook geen schande is, is het niet eerlijk naar coureurs die hun best doen in DTM, IndyCar, Superleague Formula, etc. Klassen vanwaaruit de overstap naar de F1 ook prima te maken is. Er is toch wel genoeg animo voor coureurs om de weg naar de Formule 1 te vinden, in tegenstelling tot de weg naar de IndyCars die dat dan weer wel nodig heeft. | ||
0634 | zaterdag 8 januari 2011 @ 08:22 | |
Ja, voor een deel zeker mee eens. Het is natuurlijk ook onzin om te stellen dat het veld vnml uit GP 2 rijders moet bestaan want er zijn wel meer goede raceklasses. De andere kant is dat het in principe wel de ideale opstapklasse is. DTM bijvoorbeeld is compleet wat anders, is geen openwiel Formule racen meer. En je ziet maar weinig overstappen van IndyLights/IndyCars naar Europees racen. Als je eenmaal in Amerika racet kom je blijkbaar niet snel terug. Overigens is het rijdersnivo daar wel een stuk lager. | ||
Automatic_Rock | zaterdag 8 januari 2011 @ 08:54 | |
Zie een paar weken geleden toen die foto online kwam... | ||
Schunckelstar | zaterdag 8 januari 2011 @ 09:09 | |
ernstig mooi ![]() en tevens ontzettend belachelijk dat deze kleurstelling aan de naam lotus gekoppelt word. dat is hetzelfde als dat williams bijv. volgend jaar weer met rothmans kleuren gaat rijden ![]() | ||
Trystar | zaterdag 8 januari 2011 @ 10:17 | |
Dit. Het is de R30 met de nieuwe livery, meer niet. | ||
vosss | zaterdag 8 januari 2011 @ 10:51 | |
Wat is daar belachelijk aan? De kleuren van de JPS Lotus. Waarom zou dat nu niet kunnen dan? | ||
Schunckelstar | zaterdag 8 januari 2011 @ 10:53 | |
omdat jps nu geen sponsor is? | ||
vosss | zaterdag 8 januari 2011 @ 10:55 | |
Ow op die manier bedoel je. ![]() Nouja ik vind hem wel erg vet in elk geval ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 8 januari 2011 @ 12:46 | |
Aan de andere kant : Zwart + goud != trademark. Zie Ferrari met hun achterlijkestreepjescode. Asociatie is kennelijk genoeg. | ||
sanger | zaterdag 8 januari 2011 @ 12:48 | |
Is de Renault wel zwart/goud en niet zwart/geel? | ||
Googolplexian | zaterdag 8 januari 2011 @ 12:52 | |
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 79 - Het gevecht tussen de Lotussen | ||
sanger | zaterdag 8 januari 2011 @ 13:33 | |
Ja, die heb ik gezien. Ik zie het meer als geel. Iig niet het goud zoals dat vroeger door Lotus gebruikt werd volgens mij. | ||
Tarado | zaterdag 8 januari 2011 @ 14:06 | |
Zo "goud" ziet het goud er op die oude JPS ook niet uit maar de kwaliteit van de lak is ook niet te vergelijken![]() | ||
Atreidez | zaterdag 8 januari 2011 @ 14:18 | |
Die Renault is een render, geen echte foto.. Valt dus niet veel over die kleur te zeggen op dat plaatje. | ||
Googolplexian | zaterdag 8 januari 2011 @ 14:19 | |
Word rijk! Vindt de eerste internet spiegel uit! Als je dat lukt begrijp je ook glittering, spiegeling, weerkaatsing, etc. Goud != Geel. Goud drukkleur != Goud. | ||
Googolplexian | zaterdag 8 januari 2011 @ 14:25 | |
Edit : Speciaal voor sanger ![]() ![]() Gouden ring naast Pantone waaier. En dan NOG is druk kleur anders dan scherm-kleur. | ||
Sinister-D- | zaterdag 8 januari 2011 @ 14:38 | |
Lotus/Renault heeft destijds in dat zelfde persbericht verklaart dat ze met dezelfde kleurstelling gaan rijden als de ''klassieke JPS'' wagen. Dus ze gaan wel degelijk met het goud rijden ![]() |