abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 15 juni 2008 @ 19:15:26 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59411069

Hier alweer deel 116 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115,
.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje van de Twentse stad Almelo naar het Vechtdal. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting in Mariënberg op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december 2006 onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zoals Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios".


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met de problemen dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen) en dat reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede kunnen reizen.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_59411378
Münster(Westf) Hauptbahnhof krijgt eindelijk nieuwe CTA's!!!



  Redactie Sport zondag 15 juni 2008 @ 19:41:53 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59411612
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Münster(Westf) Hauptbahnhof krijgt eindelijk nieuwe CTA's!!!

[ afbeelding ]

Nee, de vrouw die de foto's maakte krijgt een wok, er staat nergens dat er nieuwe CTA's geplaatst worden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 juni 2008 @ 19:44:04 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59411657
Zo, vandaag ook weer eens 58 km getreind.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_59412121
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, vandaag ook weer eens 58 km getreind.
Vandaag staat mijn aantal kilometers op 0
pi_59412409
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, de vrouw die de foto's maakte krijgt een wok, er staat nergens dat er nieuwe CTA's geplaatst worden
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?2,3837770
  Redactie Sport zondag 15 juni 2008 @ 20:29:13 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59412541
quote:
ja, dat zeg je er niet bij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 15 juni 2008 @ 20:30:17 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59412564
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, vandaag ook weer eens 58 km getreind.
Slagje Heerenveen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 juni 2008 @ 20:30:47 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59412573
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Slagje Heerenveen?
Nee, Groningen Noord - Leeuwarden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_59413165


Ik blijf het zeggen dat goed is dat de Betuweroute er gekomen is, al die treinen zouden we niet kwijt kunnen in de toekomst over het normale spoor.
Ook al heeft hoop geld gekost, het goederen vervoer groeit hierdoor nog meer en overheid ziet hier ook geld van terug via de belasting etc.
............................
  zondag 15 juni 2008 @ 21:17:08 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_59413875
Paar fotootjes van reisje Utrecht- Warsawa-Krakow (vanaf Krakow teruggevlogen naar Amsterdam)

Vetrek vanaf Utrecht, ja daar issie!



Pauze in Emmerich (ander lokje ervoor), stond deze rode dubbeldekker



Even netjes poseren voor onze wagon



Daar staat nog iets



Even op adem komen met een flesje bier (met dank aan Fles) en spookje, die er uiteraard ook bij was.



Beetje actie in Oberhausen;
Ik heb trouwens zelf kunnen constateren dat de Poolse treinstellen 's nachts in Duitsland bijna helemaal vol waren terwijl wij in Nederland met een stel de enige waren in onze wagon.



Om 4.15 vond Bram het tijd op mij wakker te maken, zo zagen we Berlijn wakker worden en konden we zien dat we een half uur vertraging hadden.



Dan heel lang geen fotoos van treinen, pas op de terugreis op Kraków Główny richting Balice (luchthaven) nog wat fotoos, o.a. lokaal treintje naar Wieliczka (deze reed 2 jaar terug nog naar de luchthaven).



Trein naar Wadowice (geboorteplek paus john II)



Klassieke Poolse locomotief met rijtuigen naar Olsztyn.



iets geks op het spoor??



Onze trein naar Balice



Bijna in Utecht, 1st contact SLT! Ik moest mijn camera van onderin de volle rugzak tevoorschijn toveren vandaar dit resultaat. Inderdaad geschoten van uit een VIRM.



Al met al fijne week gehad, nachttrein is ook met een klein mannetje zeker voor herhaling vatbaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 16-06-2008 22:56:00 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_59414028
Choo choo.
  zondag 15 juni 2008 @ 21:53:52 #13
136283 knars
Teethgrinder
pi_59415051
Die dekselse SLTs toch! zat je bij die laatste foto nou in een VIRM?

Grappig om dat verschil te zien tussen die moderne Poolse treinen en het oude standaardmateriaal. Vraag me wel eens af hoe buitenlanders onze treinen ervaren.

Denk dat de Plan T/V sowieso als ouwe brikken worden ervaren, en terecht, maar hoe zou dat zitten met de goeie ouwe koplopers?
  zondag 15 juni 2008 @ 22:10:27 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_59415637
Leuke pics bork, grappig om te zien hoe oud en modern de treinen in andere landen eruitzien
  zondag 15 juni 2008 @ 22:12:08 #15
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59415714
Paar dingetjes uit Utrecht vandaag:

's Lands kortste DDAR, stammetje 7364:



Extra trein naar het zuiden;


En nog een R4C-lokje
pi_59418615
Vanacht om 03:38 op de trein gestapt in zuid-Duitsland (Hausen-Raitbach) en vanavond om 19:06 Uitgestapt in Roosendaal. (9x overgestapt, omweggetje via Frankrijk met de TER stellen die heel mooi zijn van binnen) En zo via het mooie Duitse landschap terug van het EK gekomen.
pi_59421791
Nice omritje, gewoon voor de lol of kon je die speciale trein niet meer nemen ?

Nice pics verder
  maandag 16 juni 2008 @ 01:01:49 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59422136
Netjes Bork

Dat rare ding was misschien een onkruidbestrijdingschemicaliënsproeitrein? Die hebben ze wel meer in het buitenland.

Terug vliegen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59422230
Hebben jullie de nieuwe vertrekstaten al gezien, vielen mij op amersfoort net voor het eerst op. Staat nu op hoe laat een trein ergens aankomt even doorhebben maar dan is het echt super handig als je niet van te voren je reis plant.
pi_59423143
Net als in Duitsland? Of op een wat andere manier?
  maandag 16 juni 2008 @ 10:23:16 #21
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_59425518
bork met wat voor trein ben je weer terug in NL gekomen ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_59426212
Donderdag heb ik aan het begin van de middag een afspraak op Amsterdam CS. Nu wil ik het eerste stuk met de auto gaan, en het laatst stuk de trein ff meepikken. Op welk station tussen Hoorn en Amsterdam CS, liefst zo dicht mogelijk bij Amsterdam, kan ik mijn auto veilig en gratis parkeren?
pi_59426970
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:23 schreef SpeedyRich het volgende:
bork met wat voor trein ben je weer terug in NL gekomen ?
Een met vleugels
pi_59427035
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Donderdag heb ik aan het begin van de middag een afspraak op Amsterdam CS. Nu wil ik het eerste stuk met de auto gaan, en het laatst stuk de trein ff meepikken. Op welk station tussen Hoorn en Amsterdam CS, liefst zo dicht mogelijk bij Amsterdam, kan ik mijn auto veilig en gratis parkeren?
Denk Purmerend ofzo.
Sloterdijk en Zaandam sowieso niet. Purmerend heeft alleen niet zoveel verbindingen met de trein.
pi_59427850
Wel t liefst wle op een station gaan waar toch wel 4 keer per uur een trein naar Amsetrdam gat als het ff kan

Maar t laatste stuk naar A'dam CS mag wat mij beteft ook met de bus... Dus ik zou de auto ook ergens in Amsterdam Noord in een woonwijk kunnen parkeren?
pi_59427865
Maar ik ben doodsbenauwd dat ik dan met lijn 41 moet
  maandag 16 juni 2008 @ 12:00:49 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59427949
quote:
Op maandag 16 juni 2008 11:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar ik ben doodsbenauwd dat ik dan met lijn 41 moet
Ik ken iemand die daar wel wat over te vertellen heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59428093
Ik ga in Amsterdam serieus alles met wielen op de foto zetten, behalve lijn 41



Maargoed, moet ik er eerst komen dus Help eens jongens
  maandag 16 juni 2008 @ 12:47:58 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59429359
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59429549
Dank je Alleen er staat niet bij welke stations het gratis is en welke je moet betalen
  maandag 16 juni 2008 @ 13:06:46 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59429919
quote:
vaak zijn deze gratis, soms moet u betalen
quote:
Het dagtarief voor treinreizigers varieert tussen de 3,20 euro en 4,80 euro. Met een Voordeelurenabonnement betaalt u maximaal 2,90 euro per dag.
Niet zo mekkeren voor die paar centen hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59430517
Ik ben principieel tegen het betalen om te parkeren heb dan ook ooit een uur in het centrum van amsterdam gestaan met de alarmlichten aan, omdat ik vertikte te betalen ! Maar goed dit keer was ik van plan langer dan een uurtje te blijven Ik heb vooralsnog een lichte voorkeur voor Purmerend. Dat kan ik ten minste vinden, vorige week daar een nieuwe fototoestel gekocht
pi_59431044
Bij station Utrecht Zuilen is een NS 200/300 locje neergezet naast het station zag ik vandaag.
Ze waren nog bezig er mee, dus nog geen foto's gemaakt.
............................
  maandag 16 juni 2008 @ 13:53:08 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59431310
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:43 schreef sander89 het volgende:
Ze waren nog bezig er mee, dus nog geen foto's gemaakt.
Die mis ik even
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 juni 2008 @ 14:08:04 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59431754
Alex: NS rijdt in Amsterdam ook met deze dingen. Wat voor jou?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59431931
quote:
Op maandag 16 juni 2008 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Alex: NS rijdt in Amsterdam ook met deze dingen. Wat voor jou?

[ afbeelding ]
Dat is wel leuk om te doen ja dank je voor de tip

Als het betaalbaar is en de persoon waar ik amsterdam mee in ga het ook leuk vind lees je het verslag wel op BB
  maandag 16 juni 2008 @ 14:19:55 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59432087
Meer over de TsjoekTuk. Helaas alleen rondom Amsterdam Amstel en Bijlmer ArenA, dus mss heb je er niet veel aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59433844
Ach wie weet waar ik allemaal kom

Ga trouwens vanaf Purmerend. Waarom doet de trein er in s hemelsnaam 26 minuten over om van Purmerend in A'dam te komen en waarom gaat ie maar 2 keer per uur
  maandag 16 juni 2008 @ 15:25:14 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59433938
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach wie weet waar ik allemaal kom

Ga trouwens vanaf Purmerend. Waarom doet de trein er in s hemelsnaam 26 minuten over om van Purmerend in A'dam te komen en waarom gaat ie maar 2 keer per uur
Als je het met de auto sneller en goedkoper kan, moet je dat vooral doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59433958
Die tuk tuk dingen staan ook op Amstel en je krijgt korting met je treinkaartje ofzo. Het ziet er zo gammel uit.
Verder staan ze gewoon her en der in het centrum op de diverse pleinen.
Alex, ik zou je aanraden om ergens bij de sneeuwbalstraat te parkeren ofzo. Kan je heel vaak per uur met de bus (geen 41:P) en is niet zo ver.
pi_59434186
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:25 schreef Willy84 het volgende:
Die tuk tuk dingen staan ook op Amstel en je krijgt korting met je treinkaartje ofzo. Het ziet er zo gammel uit.
Verder staan ze gewoon her en der in het centrum op de diverse pleinen.
Alex, ik zou je aanraden om ergens bij de sneeuwbalstraat te parkeren ofzo. Kan je heel vaak per uur met de bus (geen 41:P) en is niet zo ver.
Shit moet ik zo nog een keer naar mn ouders om een routeplanner uitte printen

Maar, even voor de zekerheid:
Daar staat mijn auto veilig?
Er is ook echt plek om mijn auto neer te zetten als ik daar tussen de middag aankom?
Ik hoef niet te betalen om te parkeren?
Hoe lang duurt het ongeveer om vanaf daar op CS te komen met de bus?
pi_59434947
10 minuten met de bus max. Je auto staat daar redelijk veilig en er is wel plek. Je kan ook naar het pontje rijden maar daar mag je max 1.5 staan ofzo. kost 2 zonetjes en GVB staakt niet.
pi_59435258
Willy, je bent geweldig En op deze manier heb ik ook een achterbank bij de hand in Amsterdam

pi_59435312
quote:
Op maandag 16 juni 2008 00:39 schreef Willy84 het volgende:
Nice omritje, gewoon voor de lol of kon je die speciale trein niet meer nemen ?

Nice pics verder
Nee was ingepland, Vanuit Offenburg naar Strassbourg en dan door naar Saarbrucken.

In iedergeval volgens mij alles waarin DB rijdt op ICE na gehad, het eerste stuk (Hausen (DE) - Basel-Bad) trouwens met de SBB gereden. Die rijden ook in GTW'tjes alleen dan op spanning. Zien er leuk uit van binnen alleen viel wel op dat er om de 5 meter een camera in die dingen hing.
  maandag 16 juni 2008 @ 17:44:20 #45
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59437371
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom doet de trein er in s hemelsnaam 26 minuten over om van Purmerend in A'dam te komen en waarom gaat ie maar 2 keer per uur
Omdat het zo'n idiote omweg is dat je beter de bus kan nemen. De treinverbinding Purmerend-Amsterdam CS wordt per december zelfs helemaal opgeheven.
  maandag 16 juni 2008 @ 17:49:58 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59437473
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:44 schreef ReisT het volgende:

De treinverbinding Purmerend-Amsterdam CS wordt per december zelfs helemaal opgeheven.
bron link url?

Dat lijkt me wel heel stug namelijk. Of wordt er daarna doorgereden naar Schiphol, waarbij je in Sloterdijk (Hemboog) moet overstappen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59437516
Wat een onzin... En met de bus duurt die reis net zo lang...
  maandag 16 juni 2008 @ 20:15:07 #48
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59441435
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, vandaag ook weer eens 14 km getreind.
  maandag 16 juni 2008 @ 20:27:15 #49
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_59443269
@ Wadloper: een 'Frysk' en kort onderonsje dus?
Socialist in Mercedes
pi_59446215
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Willy, je bent geweldig En op deze manier heb ik ook een achterbank bij de hand in Amsterdam


Wat voor date heb jij nou weer je weet wat ze vroeger altijd achter het CS deden he
  dinsdag 17 juni 2008 @ 06:27:25 #52
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59451156
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:14 schreef Charango het volgende:
@ Wadloper: een 'Frysk' en kort onderonsje dus?
Nee hoor, gewoon op en neer gehobbeld tussen stage en huis
  dinsdag 17 juni 2008 @ 06:32:32 #53
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59451165
Gisteren, 16 juni 2008, stond ik in Sappemeer-Oost te wachten op mijn trein.
En daar kwam, mooi op tijd, de 5812 door met de Veendammer:



Mijn trein kwam eraan en ik ging terug naar Zuidbroek. Ineens zie ik daar een sein op groen knipper springen en het V licht op het perron brandt. Dat kan maar een ding betekenen: Er komt een goederentrein aan!
Ik snel op de fiets gesprongen en naar het spoorbruggetje gefietst, waar ik de CB1001 op de plaat heb kunnen zetten



Maar ik ging sowieso al voor een andere reden richting Sprik Granen. Daar stond de V201 van Rurtalbahn met motoren uit te wachten op vertrek:



Om 17.40 werden de motoren gestart en om 17.48 mocht hij dan eindelijk vertrekken



Alle foto's kan je uiteraard aanklikken!

Tot zover eigenlijk ineens een spannend dagje, ik heb in een klein uurtje dus drie goederentreinen gezien
pi_59451618
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 06:32 schreef Wadloper het volgende:
Tot zover eigenlijk ineens een spannend dagje, ik heb in een klein uurtje dus drie goederentreinen gezien
Ik word erbijna opgewonden van
pi_59453672
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 08:17 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik word erbijna opgewonden van
  dinsdag 17 juni 2008 @ 10:36:40 #56
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59454102
Donderdag weer naar het noorden(Fryslān)
pi_59456896
Zo, verrrr..!!! Vergeet je je paspoort niet
  dinsdag 17 juni 2008 @ 12:48:51 #58
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59457445
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:24 schreef Willy84 het volgende:
Zo, verrrr..!!! Vergeet je je paspoort niet
Inderdaad Naja toch een kleine 2 uur reizen vanaf hier
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:40:07 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59462324
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:24 schreef Willy84 het volgende:
Zo, verrrr..!!! Vergeet je je paspoort niet
En je inentingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:41:33 #60
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59462359
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En je inentingen
pi_59462372
En goed op passen voor de mensen daar, zijn nog echte holbewoners!
pi_59462379
Oh, wacht, bvalt wel mee... Donderdag ben ik er niet
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:53:58 #63
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59464353
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat een onzin... En met de bus duurt die reis net zo lang...
Daarom dus, vanuit welke wijk dan ook in Purmerend gaat er een bus naar Amsterdam CS. Voor de trein moet je eerst naar het station, als je daar toch met de bus heen moet, kan je daar net zo goed in blijven zitten.
Behalve als je treingek bent natuurlijk
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Of wordt er daarna doorgereden naar Schiphol, waarbij je in Sloterdijk (Hemboog) moet overstappen of zo?
Jij gaat door voor de koelkast!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:55:07 #64
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59464385
quote:
Geruisloos vertrek vanaf derde perron

DEVENTER - Geen burgemeester die met pet en fluit feestelijk de eerste trein op het nieuwe perron verwelkomt. Geen andere functionarissen, geen feest. Helemaal niets. Gisteren om 18.08 uur precies klonk het sobere fluitsignaal van de conducteur van dienst en vertrok de eerste trein, geruisloos.

Behalve de reizigers in de intercity richting Amsterdam was enkel een handvol treinliefhebbers getuige van het heugelijke feit. Zij legden het vertrek en even later de aankomst van de eerste treinen vast met hun camera's. "Voor ons als liefhebbers is dit prachtig, maar ook voor Deventer is het belangrijk dat het extra perron er ligt. De mogelijkheden op het station zijn veel groter geworden en daar zal de reiziger van profiteren" , legt treinliefhebber Paul Bandel uit.

Door het nieuwe perron, dat de afgelopen weken aan de stadszijde van het station is gerealiseerd, kunnen er meer treinen tegelijk terecht in Deventer. Vooral de reizigers die in de spits van Amsterdam naar Deventer reizen profiteren. De extra treinen die dagelijks op de drukste uren worden ingezet, moesten wachten in Apeldoorn tot de achteropkomende intercity ze inhaalde. Nu kunnen de spitstreinen wél direct doorrijden omdat ze allebei tegelijk terecht kunnen in Deventer. Het levert de reiziger een tijdwinst op van ruim tien minuten. Bovendien willen de Nederlandse Spoorwegen dat er in de nabije toekomst ieder kwartier een trein gaat rijden tussen Deventer en de Randstad. Het extra perron maakt dit mogelijk.

Al met al toch reden voor een klein feestje, zoals ook is aangekondigd. Maar om vier uur 's middag, het tijdstip waarop de eerste trein feestelijk moet worden onthaald, blijft het stil. Ook de fotograaf die voor Prorail dit tafereel moet vastleggen, kan onverrichter zake weer vertrekken.

Ruim twee uur verschijnt dan toch de eerste trein. Stopt en vertrekt een paar minuten later weer, slechts gadegeslagen door de verslaggever, de fotograaf en de liefhebbers die lange tijd de regen trotseerden om deze mijlpaal mee te maken. Mooier is de aankomst van de eerste trein en dan vooral het moment waarop de reizigers uitstappen. Verbaasd bekijken zij de vreemde omgeving. "Is dit echt goed?", vraagt Berrie Elsschot. Deze student, en niet de burgemeester of NS-directeur, kan later vertellen dat hij als eerste voet heeft gezet op het nieuwe perron op het Deventer station.

Bron: De Stentor
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:08:00 #65
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59464733
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, wacht, bvalt wel mee... Donderdag ben ik er niet
Gelukkig dan ben ik deze dag weer zeker
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:37:29 #66
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59465542
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 08:17 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik word erbijna opgewonden van
Was natuurlijk niet serieus gemeend he...
Mijn foto's laat ik dus ook maar achterwege dan...
pi_59467777
Even een vraag, ik ben in verwarring. Het gaat over (V-)IRM sorry Fles

Op Wikipedia wordt er een onderscheid gemaakt tussen IRM-IV en VIRM-IV. Ik dacht altijd dat het verschil tussen IRM en VIRM het feit was dat IRM vier bakken had en VIRM (verlengd interregio materieel) zes, maar dit schijnt dus niet te kloppen
Het lijkt mij ook geen vernieuwd Interregio Materieel aangezien de oudste pas uit 1994 komen...

Uitleg anyone?
Socialist in Mercedes
pi_59469643
IRM = het oorspronkelijke DD-IRM, zoals deze vanaf 1994 geleverd werden. Dit waren drie- en vierwagenstammen.
Vanaf 2003 is men tussenbakken gaan bouwen en gaan toevoegen in de bestaande stammen. De stammen werden verlengd en vernummerd. Drietjes (82xx) werden viertjes (94xx) en viertjes (84xx) werden zesjes (86xx). De verlengde stammen kregen de benaming (om onderscheid te maken met de niet-verlengde stammen) Verlengd InterRegio Materieel. In dezelfde periode werden ook geheel nieuwe vier- en zeswagenstammen geleverd (series 95xx voor de viertjes en 87xx voor de zesjes). Deze kregen de benaming Vernieuwd InterRegio Materieel. Inmiddels zijn alle stammen verlengd, dus het gehele park heeft de benaming VIRM
  dinsdag 17 juni 2008 @ 21:13:33 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59470824
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben principieel tegen het betalen om te parkeren heb dan ook ooit een uur in het centrum van amsterdam gestaan met de alarmlichten aan, omdat ik vertikte te betalen ! Maar goed dit keer was ik van plan langer dan een uurtje te blijven Ik heb vooralsnog een lichte voorkeur voor Purmerend. Dat kan ik ten minste vinden, vorige week daar een nieuwe fototoestel gekocht
Wat moet je daar nou weer!

Je kunt ook bij Overwhere parkeren volgens mij, daar kun je kiezen tussen de trein of bus 106.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:48:26 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_59473975
Morgen weer eens wat treinen van binnen bekijken.

Ik ga van Breda naar Almere Muziekwijk, pak de trein van Breda naar Dordrecht (sneltrein), vanaf Dordrecht door naar Schiphol (Beneluxtrein) en dan vanaf Schiphol met de stoptrein door naar Almere Muziekwijk. Reistijd: 2 uur, 13 minuten.
pi_59475409
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 21:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat moet je daar nou weer!

Je kunt ook bij Overwhere parkeren volgens mij, daar kun je kiezen tussen de trein of bus 106.
Rijdt Arriva dan weer
pi_59475430
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Was natuurlijk niet serieus gemeend he...
Mijn foto's laat ik dus ook maar achterwege dan...
Keep posting
pi_59475836
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:38 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Wat voor date heb jij nou weer je weet wat ze vroeger altijd achter het CS deden he
Neh, van die achterbank was een grapje Ga iemand van fok ontmoeten en daar de stad ff mee in, voertuigfotos maken En ik weet wat ze dar deden.... Heb mij eerste DSLR achter amsterdam CS gekocht, uit de kofferbak bij een Joegoslaaf
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Was natuurlijk niet serieus gemeend he...
Mijn foto's laat ik dus ook maar achterwege dan...

Nee joh gek Mooie platen, geowondoorgaan
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 21:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat moet je daar nou weer!

Je kunt ook bij Overwhere parkeren volgens mij, daar kun je kiezen tussen de trein of bus 106.
Ik zet m ergens in Amsterdam Noord neer, regio sneeuwbalstraat

Of Willy84 woont daar, en hij wil de ducttape van mn auto jatten, en stuurt me daarom die kant op, dat weet ik niet


Hey, je kunt op twee maneiren naar amsterdam.. Met e auto of met het OV.. Dus ik doe met beide
  woensdag 18 juni 2008 @ 01:05:31 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59477665
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat een onzin... En met de bus duurt die reis net zo lang...
Misschien iets korter.

Maar zoiets zat al aan te komen: de trein (en de auto ook BTW) kunnen niet opboksen tegen het uitgekiende busnetwerk tussen Amsterdam en Purmerend.
  woensdag 18 juni 2008 @ 07:57:49 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59479567
Ligt er aan waar je zit. Vanaf het treinstation moet je een lokale lijn nemen naar de doorgaande weg in Purmerend, of lopen naar bijvoorbeeld het Tramplein (waar al lang geen trams meer rijden).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59479939
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Was natuurlijk niet serieus gemeend he...
Mijn foto's laat ik dus ook maar achterwege dan...
Niet zo happen zeg
Vond de tekst erbij alleen wat 'opgewonden' overkomen...
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 23:31 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Keep posting
Wat hij zegt...


Keep those pictures coming!!
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:29:38 #77
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59483612
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
IRM = het oorspronkelijke DD-IRM, zoals deze vanaf 1994 geleverd werden. Dit waren drie- en vierwagenstammen.
Vanaf 2003 is men tussenbakken gaan bouwen en gaan toevoegen in de bestaande stammen. De stammen werden verlengd en vernummerd. Drietjes (82xx) werden viertjes (94xx) en viertjes (84xx) werden zesjes (86xx). De verlengde stammen kregen de benaming (om onderscheid te maken met de niet-verlengde stammen) Verlengd InterRegio Materieel. In dezelfde periode werden ook geheel nieuwe vier- en zeswagenstammen geleverd (series 95xx voor de viertjes en 87xx voor de zesjes). Deze kregen de benaming Vernieuwd InterRegio Materieel. Inmiddels zijn alle stammen verlengd, dus het gehele park heeft de benaming VIRM
Volgens mij heeft NS toch de letter V geschrapt?
  Redactie Sport woensdag 18 juni 2008 @ 12:05:16 #78
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59484672
NS Financial Services (het lease-onderdeel van NS) spreekt gewoon van VIRM: http://www.nsfsc.com/rolling_stock/default.asp?NCID=197&S=&NID=118
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 18 juni 2008 @ 15:17:02 #79
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59489845
En tussen baarn en soest is het ook al weer raak
quote:
Utrecht Centraal-Baarn Woensdag 18 Juni 14:54
Oorzaak Tussen Baarn en Soest rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Den Dolder en Baarn reizen via Amersfoort.
Gelukkig dat familie me kwam ophalen
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:19:00 #80
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59493468
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 08:34 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Niet zo happen zeg
Vond de tekst erbij alleen wat 'opgewonden' overkomen...
[..]

Wat hij zegt...


Keep those pictures coming!!
Mja, vond het wel grappig om dat er ff bij te doen

Ik ga binnenkort nog wat meer posten, heb alleen momenteel een wat drukke week (wel zaterdag een reisje met de trein, dat dan weer wel )
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:10:59 #81
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59496079
Tussen Baarn en Soest ligt het nog steeds plat
  woensdag 18 juni 2008 @ 19:17:18 #82
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_59496228
Op 9 juli ga ik riching Italie met de CNL. Daarna via Slovenië nar Oostenrijk en Tsjechie, vervolgens weer richting NL. Enorme zin in, en ik ga kijken of ik nog wat leuke plaatjes kan schieten
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:59:18 #83
136283 knars
Teethgrinder
pi_59501449
Dat verhaal over het goudse kopspoor (spoor 4) doet me trouwens nog steeds watertanden...

Kan me nog eens herinneren van lang, lang geleden toen ik nog een SOV had, er een spitssneltrein Rotterdam CS - Alexander - Gouda - Utrecht was gestrand die aanvankelijk terug zou keren omdat er geen treinverkeer richting Utrecht mogelijk was. Stremming werd opgeheven, trein reed de enige mogelijke kant op (richting Rotjeknor), stopte na wat wissels nog voor de hefbrug over de Gouwe, machinist liep van de ene naar de andere cabine (toen de koplopers nog echt koplopers waren) en hoppa, weer naar Utrecht. Tamelijk onverwachte plek om kop te maken

Aaaaah, kopspoor 4. Ben blij dat die nu dus weer eens gebruikt is, eeuwig zonde dat Gouda geen eindstation meer is voor treinen uit Rotterdam en Den Haag, anders zou dat spoor wat vaker gebruikt kunnen worden. Nu sturen ze alles door naar Goverwelle

sowieso vind ik het altijd wel fijn als er te lange treinen langs een perron stoppen. Had het een week of twee terug nog toen het treinverkeer tussen Gouda en Utrecht twee dagen achter elkaar even plat lag; met een 3x 4baks koploper die als IC Den Haag - Utrecht niet verder kon dan Gouda en vervolgens dus maar weer terug ging naar Den Haag. Die dus maar gepakt, bleek ineens als stoptrein te gaan rijden. 12 bakken koploperplezier op Zoetermeer Oost en Den Haag Ypenburg
pi_59506855
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 19:17 schreef Lemjur het volgende:
Op 9 juli ga ik riching Italie met de CNL. Daarna via Slovenië nar Oostenrijk en Tsjechie, vervolgens weer richting NL. Enorme zin in, en ik ga kijken of ik nog wat leuke plaatjes kan schieten
Heb je al een schema uitgedokterd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59506894
Is wel aan te raden met die uber hoge intervallen aldaar. Ga je ook nog even lege flessen ophalen op die oranje camping daar?
  donderdag 19 juni 2008 @ 07:27:59 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_59508679
Ik heb onlangs een opleiding Post21 Algemeen gedaan en vond het erg verhelderend hoe sommige treinsystemen werken


Oja en ik ben bij de VKL en PRL geweest van Utrecht centraal

[ Bericht 29% gewijzigd door Troel op 19-06-2008 07:33:25 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:48:06 #87
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59510630
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:59 schreef knars het volgende: 12 bakken koploperplezier op Zoetermeer Oost en Den Haag Ypenburg
Vet

Ik had een vraag over de nieuwe versie van de HAFAS CD-rom spoorboekje dinges(fles?). Dat ding bied nu de mogelijkheid om naats europ en duitsland, alle losse deelstaten te downloaden als spoorboekje.

Aan de ene kant denk ik, wat moet ik ermee, ik heb europa toch al. en alles is redelijk gedetaileerd.


Aan de andere kant zegt een tekstje over het stukje Rheinland-Saarland dat het vertrek info 18.000 stations geeft , ik heb het vermoeden dat er iets niet klopt, ik iets verkeerd interpreteer... of laat de europeesche kaart dan echt nog zoveel links liggen
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:47:30 #88
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_59515596
Vanmorgen voor het eerst een trein gezien op het pon-lijntje . Ging leeg terug naar Amersfoort CS
De foto van op 100 meter afstand met mijn telefoon was GEEN succes.

Reis nu 3 dagen per week van Utrecht CS of Overvecht naar Amersfoort CS, kom wel wat spul tegen maar voornamelijk goederenspul, gisteren 2 dikke Belgische diesels, verder heb ik de balle verstand van .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 19 juni 2008 @ 14:43:21 #89
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59519257
En Hilversum ligt nu ook plat
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:06:37 #90
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59524491
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
Ligt er aan waar je zit. Vanaf het treinstation moet je een lokale lijn nemen naar de doorgaande weg in Purmerend, of lopen naar bijvoorbeeld het Tramplein (waar al lang geen trams meer rijden).
Nou en? De meeste reizen beginnen toch juist niet op het treinstation, als je daar niet eerst naartoe hoeft, maar dichterbij op een bus naar Asd kan stappen bespaar je tijd.
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:05:39 #91
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_59525902
[
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je al een schema uitgedokterd?
Off course I did, heb zelfs m´n kaartjes allemaal al xD
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_59526127
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:06 schreef ReisT het volgende:
De meeste reizen beginnen toch juist niet op het treinstation
Dat is het juist zo mooi aan het openbaar vervoer. Het vertrek van waar je niet bent en gaat naar waar je niet moet zijn.
pi_59526190
Vanmiddag om 16.00u stond Plan T 531 op station Leeuwarden. Hij was verdwaald zei ´ie en stond te wachten op spoor 3 voor hulp.

Twee paniekshotjes, ik moest de 30147 halen...


Plan T 531 te Lw


En een minuutje later vanuit de GTW.
pi_59526769
What the hell ik kom net uit Delft aan in Utrecht, zie ik in een flits de 766 staan op spoor 4 Rennen met de cam, ja hoor Rode lampjes in de verte
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:39:47 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59528968
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nou en? De meeste reizen beginnen toch juist niet op het treinstation, als je daar niet eerst naartoe hoeft, maar dichterbij op een bus naar Asd kan stappen bespaar je tijd.
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb 20 jaar in Purmerend gewoond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 juni 2008 @ 20:48:06 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59529294
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:15 schreef Socios het volgende:
Vanmiddag om 16.00u stond Plan T 531 op station Leeuwarden. Hij was verdwaald zei ´ie en stond te wachten op spoor 3 voor hulp.

Twee paniekshotjes, ik moest de 30147 halen...

[ afbeelding ]
Plan T 531 te Lw

[ afbeelding ]
En een minuutje later vanuit de GTW.
Leuk dat er weer eens een T'tje in Leeuwarden was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_59529321
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb 20 jaar in Purmerend gewoond.
Laffe tekkel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59529346
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Leuk dat er weer eens een T'tje in Leeuwarden was.
Ik had er vandaag zomaar 2 zal niet zo vaak meer gebeuren ben ik bang
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59529381
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Rennen met de cam, ja hoor Rode lampjes in de verte
Dat is pas ´paniek´. Jammer dat je de ING-express gemist hebt.
  donderdag 19 juni 2008 @ 20:51:24 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59529412
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:50 schreef Socios het volgende:
Jammer dat je de ING-express gemist hebt.
The WH00T?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')