quote:Actie ProRail dupeert reizigers
De uitval van een groot aantal treinen als gevolg van een wisselstoring bij Amersfoort deze ochtend, toont andermaal het failliet van de nationale spoorbeheerder ProRail, aldus Reizigersvereniging ROVER. De actie waarbij ProRail de wissels op zomertijd heeft gezet, leidde tot grote vertragingen en overvolle treinen tussen Amersfoort en Utrecht. ROVER heeft ProRail om opheldering gevraagd over de zoveelste blamage op het Nederlandse spoor. Woordvoerder Rikus Spitshorst: "Het is onbegrijpelijk dat zoveel reizigers de dupe zijn van dit wanbeleid. Iedereen weet dat de zomertijd afgelopen zondag al is ingegaan. Had ProRail op zondag deze actie uitgevoerd, dan had de storing veel minder reizigers getroffen."
Voor ROVER is het onverklaarbaar dat de infrastructuur plotseling niet is opgewassen tegen een wijdverbreid fenomeen als zomertijd. Rikus Spitshorst: "Zelfs mijn telefoon schakelt tegenwoordig automatisch over op zomertijd. Ik heb niet veel verstand van wissels, maar mijn boerenverstand zegt dat dit automatische overschakelen ook voor wissels gerealiseerd moet kunnen worden. Dat ProRail dit nog steeds met de hand moet doen, toont aan dat het bedrijf de stap naar de moderne tijd maar met moeite kan maken."
ROVER heeft zijn beklag gedaan bij de Minister van Verkeer en Waterstaat, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen bij ProRail.
Als ze die achterlijk lange stops in Amersfoort en Utrecht eruit halen, dan heb je al zeker 15 minuten winst. Helaas moeten ze kopmaken en marge hebbenquote:Op dinsdag 1 april 2008 11:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
Doe maar eens 30 min winnen op Leeuwarden/Groningen rotterdam dan wordt het boeiender
quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:21 schreef Duvel het volgende:
Jezus wat een gekut met die nummers. Het is bijna vingerverven! Join the [ afbeelding ]©-club!
Hier de ProRail 1april grap:
[ afbeelding ]
Hier wat het resultaat was:
[ afbeelding ]
Een compleet driesporing Amf-Ut zou ook handig zijn. Het gebeurt nu té vaak dat een IC Ljouwert / Grön / Eanske bot op de rem moet voor het stoppertje naar Baarnquote:Op dinsdag 1 april 2008 13:05 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Als ze die achterlijk lange stops in Amersfoort en Utrecht eruit halen, dan heb je al zeker 15 minuten winst. Helaas moeten ze kopmaken en marge hebben![]()
Wel een briljante grap, zomerwissels
Volgens mij is de ATB ongewijzigd. De ICMm kan zeker weten geen andere bovenleidingspanningen aan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:05 schreef Charango het volgende:
[..]
BTW, is er technisch ook nog iets veranderd bij de ICM--> ICMm ombouw, zoals een broertje van ATB (hoe dat dan ook mag heten) of compatibiliteit met andere bovenleidingspanningen?
Zit in die hobbel nu de machinist? Of kun je daar als reiziger zitten?quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:18 schreef bork het volgende:
[..]
Het was binnen erg druk ivm een filatelieweekend ofzo, we werden wel gelijk op de hoogte dat de "Kameel" binnen stond.
Leuk dat wisten we niet, we hadden nog nooit van de Kameel gehoord tot zondag moeten we eerlijk bekennen.
[ afbeelding ]
Die laklaag, glimmen joh! Je kon jezelf erin zien.
[ afbeelding ]
Mooi Jacobsdraaistel
[ afbeelding ]
2x van bovenaf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitleg Kameel -> oud inspectierijtuig -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Kameel_%28spoorwegmaterieel%29quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:37 schreef Betse het volgende:
[..]
Zit in die hobbel nu de machinist? Of kun je daar als reiziger zitten?
quote:Eerste hsl-treinen dreigen verder vertraagd
Uitgegeven: 1 april 2008 19:56
DEN HAAG - De eerste hsl-treinen dreigen weer enkele maanden later te gaan rijden dan voorzien. Dit blijkt uit een brief die minister Camiel Eurlings (Verkeer) dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
ANP
Door onzekerheid over de noodzakelijke testen is er 50 procent kans op een tot twee maanden overschrijding van de termijn waarop de eerste hsl-treinen tussen Amsterdam en Rotterdam gaan rijden.
De bewindsman schrijft dat er "goede vooruitzichten" zijn om eind september te gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Daardoor halveert de reistijd.
Testen
Maar hij is het over het testen niet eens met HSA, het samenwerkingsverband van de Nederlandse Spoorwegen en KLM, dat de lijn exploiteert. Volgens Eurlings is de baaninfrastructuur daarvoor klaar vanaf april. HSA denkt daar anders over.
Bovendien dreigt vertraging voor het grensoverschrijdend hsl-verkeer via Antwerpen en Brussel naar Parijs, tot laat in het voorjaar van 2009. HSA kampt met latere levering van treinmaterieel dat volledig geschikt is voor het moderne Ertms-spoorbeveiligingssysteem.
Eurlings schrijft dat hij op beide punten in overleg is met HSA.
www.nu.nl
Zeker jaquote:Op dinsdag 1 april 2008 20:27 schreef Wadloper het volgende:
Vrijdag maar even kijken of ik die huisvuil trein van ACTS richting Leer op de plaat kan zetten
@Dichterbijer: Leuk dingetje!
Ja, hier is ie niet voor, dit is een idioot met een kraan die de bovenleiding sloopt. Toen ProRail nog niet bestond, ging de bovenleiding daar ook van stuk!quote:
Lijkt me wel he, gezien de spotlocatie. Vind het wel mooi dat die 2 treinen bijna 10 minuten op volle snelheid naast elkaar kunnen rijdenquote:Op dinsdag 1 april 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker jadie 2 virmpjes in het begin die vlak achter elkaar aan rijden zijn zeker de 800 en de 1900 op weg naar boxtel of zo?
Klopt helemaal... zit zelf vaak genoeg in die trein en dan is het toch altijd wel vet om die andere trein zo precies naast je te zien rijden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker jadie 2 virmpjes in het begin die vlak achter elkaar aan rijden zijn zeker de 800 en de 1900 op weg naar boxtel of zo?
Kloptquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Vlak langs de Herdgang is dat toch? Het trainingscomplex van PSV?
dat gebeurt daar ook regelmatigquote:Op dinsdag 1 april 2008 21:20 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Klopt helemaal... zit zelf vaak genoeg in die trein en dan is het toch altijd wel vet om die andere trein zo precies naast je te zien rijden.
De spotlocatie is best een goeie... lage omheining enzo. Lijkt me ook een perfecte locatie voor "uit het leven stappers", van mij mag de omheining wel hoger...
Volgens mij niet, alleen V-IRM lijkt een mogelijkheid te hebben tot ombouw tbv 25000 volt wisselstroom. Ben echter benieuwd waar ze dat in NL ooit willen gebruiken, HSL heeft immers dan wel 25 kv, echter weer geen ATB en las nergens dat V-IRM met ERTMS uitgerust kan/gaat worden.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:05 schreef Charango het volgende:
[..]
BTW, is er technisch ook nog iets veranderd bij de ICM--> ICMm ombouw, zoals een broertje van ATB (hoe dat dan ook mag heten) of compatibiliteit met andere bovenleidingspanningen?
t zal toch moeten lijkt me, die dingen moeten nog zeker tot 2025-2030 meequote:Op dinsdag 1 april 2008 22:51 schreef Koen66 het volgende:
las nergens dat V-IRM met ERTMS uitgerust kan/gaat worden.
Wat is dr dan mee?quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens bij die related video'sKan die dutchtrainmanseries22 niet gewoon even heel hard dood gaan of zo?
quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:29 schreef Eix het volgende:
Wat is dr dan mee?
quote:2 ICE TRAINS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo zo. En waarom is dat?quote:Op woensdag 2 april 2008 09:00 schreef Betse het volgende:
de brug bij Ravenstein (waar ze langzaam overheen moeten)
nu.nlquote:Overstappen op station moet makkelijker
Uitgegeven: 2 april 2008 09:58
Laatst gewijzigd: 2 april 2008 09:58
AMSTERDAM - Overstappen en wachten op trein-, bus- en metrostations weerhoudt veel Nederlanders ervan met het openbaar vervoer te reizen.
ANP2
Daarom gaat de Stadsregio Amsterdam bij wijze van proef proberen het reizigers op station Amsterdam-Duivendrecht zo gemakkelijk en aangenaam mogelijk te maken.
Ergernissen
Een woordvoerder van de Stadsregio bevestigde dinsdag een bericht hierover in De Telegraaf. Een projectmanager gaat de komende maanden kijken tegen wat voor ergernissen reizigers op het station aanlopen.
Zo wil hij weten hoe ver ze moeten lopen van bijvoorbeeld de bus naar de trein of hoe lang ze moeten wachten op hun aansluiting.
Ze? Je bedoelt... ZE?quote:Op woensdag 2 april 2008 09:58 schreef knars het volgende:
Waren ze die niet aan het opknappen?
-Nou gewoon, Condo fluit af bij Schiedam centrum, deurtjes dicht "Kaartjes astublieft"quote:
Zo hoort het ook. Geen kaartje, dan niet meereizenquote:Op woensdag 2 april 2008 10:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
-Nou gewoon, Condo fluit af bij Schiedam centrum, deurtjes dicht "Kaartjes astublieft"
-Gast "Heb ik niet"
-Condo trekt aan noodrem van plan T.
-Ik probeer mijn koffie te redden
- Trein komt wer tot stilstand op perron extension van spoor 5
- Deur open sleutelen
- Gast eruit
- Condo brabbelt wat door de porto
- Deur dicht
- Noodrem terugsleuelen
_ En we vertrekken
Ik heb wel eens mensen in gele hesjes zien rondlopen bij die brug ja als ik eroverheen reed. Maar om nou te zeggen dat ze daar meer dan 2 maanden over moeten doen?quote:Op woensdag 2 april 2008 09:58 schreef knars het volgende:
Waren ze die niet aan het opknappen?
Kordaat en correct optreden van de HC! Hulde!quote:
Nee,maximaal 8 bakken GTWquote:Op woensdag 2 april 2008 11:48 schreef Luco het volgende:
Perron 2A op Gronignen is neem ik aan gemaakt voor maximaal 12 bakken ICM?
2b is idd geschikt voor 12 bakken ICM/VIRMquote:Aangezien er gister 13 (!!) bakken binnenkwamen, waarvan de achterste deur het perron niet haalde...
Komend weekend maar weer treinen, Groningen - Duivendrecht en een dag later weer terug!
De IC Berlijn neem ik aan? (witte rijtuigen met zo'n Gele NS-loc ervoor / Om onbekende reden in dit topic ook bekend als "Pimpelexpress"). ICE in Hengelo zou een welkome verrassing zijnquote:Op woensdag 2 april 2008 11:43 schreef daanski82 het volgende:
dit maar het reizen voor mijn nog leuker, omdat ik dan gewoon de helerit mijn laptop gebruiken.
nu kan ik dat als ik in Hengelo overstap op de ICE.
Hoek van Holland hmm? Daar is al eens eerder een trein op een veel te lange en op de overweg achteruit terugstekende vrachtwagen geknord, paar jaar gelden in alle vroegte. Ik moet het IVWrapport nog wel ergens hebben.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:05 schreef Dichterbijer het volgende:
En ja hoor... de trein is weer sterker dan een vrachtwagen: http://www.nu.nl/news/1507056/14/Trein_ramt_truck_op_overweg.html
Ja! Zoals in het jaar 2000, toen er een ICE van Amsterdam naar Hannover ging!quote:Op woensdag 2 april 2008 12:55 schreef Charango het volgende:
ICE in Hengelo zou een welkome verrassing zijn
naabquote:Op woensdag 2 april 2008 12:55 schreef Charango het volgende:
De IC Berlijn neem ik aan? [..] Om onbekende reden in dit topic ook bekend als "Pimpelexpress"
Dat was die oplegger met hout? Dat leverde best een grote puinhoop op...quote:Op woensdag 2 april 2008 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoek van Holland hmm? Daar is al eens eerder een trein op een veel te lange en op de overweg achteruit terugstekende vrachtwagen geknord, paar jaar gelden in alle vroegte. Ik moet het IVWrapport nog wel ergens hebben.
Klopt ja, spanten van eoa gebouw of zo.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:31 schreef Duvel het volgende:
Dat was die oplegger met hout? Dat leverde best een grote puinhoop op...
Heeftie Vehicle Machine Guns of speel ik te veel GTA?quote:
Ik ook niet, en ik leef nog steedsquote:
De voorste 2 meter zijn in de goede kleur geschilderd jaquote:Wel een uur geleden een rode TEE gezien op Dijksgracht.![]()
Pepinster in België is er ook eentjequote:Zal het er maar gelijk bij zetten Vorkstation -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Vorkstation
Googlen op "pimpel+PTA" levert de volgende quote van Fles op (29 Oktober 2006 / Treinentopic 35):quote:
Enige uitleg over deze trein is wellicht handig voor de latere instappers op dit forum?quote:Erasmo gaat dus LAAT thuiskomen vanavond, die neemt de Pimpel-Expres van 21:36 uit Deventer
Ja, en ze hebben er al een aantal niet op de baan vanwege een probleem dacht ik?quote:Op woensdag 2 april 2008 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
En dat is weer een SGMm minder op de baan
Ik geloof dat ze niet zo goed tegen sneeuw kunnenquote:Op woensdag 2 april 2008 16:45 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja, en ze hebben er al een aantal niet op de baan vanwege een probleem dacht ik?
http://www.rolandrail.net/drgl/48c-tdr03-02-08.pdfquote:Op woensdag 2 april 2008 16:50 schreef Socios het volgende:
Hallo.Kan iemand mij helpen aan de dienstregeling van de ´Veendam-shuttle´? Oftewel de tijden dat er van en naar Veendam een goederentrein rijdt.
Klopt, ik zag net dat de DRGL van ACTS achterloopt. Wel kun je hem gebruiken om doorkomsten te berekenenquote:Op woensdag 2 april 2008 17:06 schreef Socios het volgende:
Thanx, daar kan ik wat mee. Alleen lopen die tijden van die twee links niet helemaal gelijk? Bijvoorbeeld trein 60249? Ben een n00b op het gebied van goederentreinen... Morgen wil ik eigenlijk even de 60253 (vertrek Veendam 14.50u) bekijken. Na drie maanden weer eens even weg van de dagelijkse 30100.
De V152 gaat zo rond 15.45 weg uit Zb om naar Gn te gaan om te tanken, vertrek richting On dan weer rond 18.37quote:Op woensdag 2 april 2008 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.rolandrail.net/drgl/48c-tdr03-02-08.pdf
Alleen staat daar Ruhrtalbahn met hun Veendamtrein niet in
Tijdtafel van de ACTS site is sterk verouderd, zie bijv de Lw-shuttle die nog om 9:42 uit Lw vertrekt....quote:Op woensdag 2 april 2008 16:59 schreef JeePee83 het volgende:
Veendammer van ACTS kun je ook preciezer bekijken -> site van ACTS heeft de tijden er gewoon op staan: http://www.acts-nl.com/NL/liefhebbers/tijdtafels/L60243+60244.pdf
Ik blijf er bij dat zo'n zoomlens vanaf 70mm eigenlijk niet geschikt is voor de reguliere spoorweghobbyist. Foto's in bladen zoals RailMagazine zijn gemaakt met lenzen welke op het moment van foto maken tussen de 40 en 50 mm stonden. Daar zit jij dus ver boven.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:48 schreef Wadloper het volgende:
@zug: Heb net mijn 400D even uitgeprobeerd. Resultaten post ik vanavond wel even.
Ik heb niet speciale plekken gezocht op zich, het was puur om de lenzen uit te proberen. Nou ja, eigenlijk alleen die telelens
Goed nieuws: je kunt blijven zitten en je wordt vanzelf richting Pruisen vervoerd.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:13 schreef von_Preussen het volgende:
Sinds de Pimpel op stations als Hilversum, Apeldoorn en Almelo stopt is die trein ook niet helemaal meer serieus te nemen, maar is het een soort van veredelde sneltrein. De enige reden waarom die trein nog beter is dan de rest van de sneltreinen, is de reden dat je je verdriet kan verzuipen in het bier wat je in de trein kunt krijgen. KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS KOTS op Nederlandse "Intercity's".
Tja, ik ben nog niet zo'n fotograaf. Ooit koop ik wel eens weer een andere lens erbij.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:51 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat zo'n zoomlens vanaf 70mm eigenlijk niet geschikt is voor de reguliere spoorweghobbyist. Foto's in bladen zoals RailMagazine zijn gemaakt met lenzen welke op het moment van foto maken tussen de 40 en 50 mm stonden. Daar zit jij dus ver boven.
quote:Op woensdag 2 april 2008 17:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed nieuws: je kunt blijven zitten en je wordt vanzelf richting Pruisen vervoerd.
Maar die gaat ook nog door naar dordrecht, krijg je gewoon een reisadvies voorquote:Op woensdag 2 april 2008 18:53 schreef Charango het volgende:
Dat zijn meer stops dan het stoppertje Utrecht - Hilversum - Schiphol - Leiden (!)
Volgens mij geeft die button aan dat iemand BOA is.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:01 schreef von_Preussen het volgende:
Het valt me trouwens op dat elke conducteur die ik tegen kom altijd een button met “Hoofdconducteur” op heeft, ook als er meerdere op 1 trein zitten.
Is elke conducteur dan automatisch hoofdconducteur?
Dan kan je net zo goed bij elk groot bedrijf elke medewerker de titel “CEO” gaan verlenen.
Bij dezequote:Op woensdag 2 april 2008 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoek van Holland hmm? Daar is al eens eerder een trein op een veel te lange en op de overweg achteruit terugstekende vrachtwagen geknord, paar jaar gelden in alle vroegte. Ik moet het IVWrapport nog wel ergens hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |