Charango | woensdag 6 februari 2008 @ 17:21 |
Hier alweer deel 102 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XX, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, XLI, XLII, XLIII, XLIV, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, XLIX, L, LI, LII, LIII, LIV, LV, LVI, LVII, LVIII, LIX, LX, LXI, LXII, LXIII, LXIV, LXV, LXVI, LXVII, LXVIII, LXIX, LXX, LXXI, LXXII, LXXIII, LXXIV, LXXV, LXXVI, LXXVII, LXXVIII, LXXIX, LXXX, LXXXI, LXXXII, LXXXIII, LXXXIV, LXXXV, LXXXVI, LXXXVII, LXXXVIII, LXXXIX, XC, XCI, XCII, XCIII, XCIV, XCV, XCVI, XCVII, XCVIII, XCIX, C. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Randstadrail Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 is Veolia op de Maaslijn gaan rijden met nieuw spul, net zo als Arriva met de GTW 2/6 en de GTW 2/8 van Stadler. ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations: Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 0% gewijzigd door Charango op 06-02-2008 17:38:40 ] | |
Duvel | woensdag 6 februari 2008 @ 17:29 |
Leuk plan van de Alkmaar - Luxemburg express, maar zodra die VIRM door de bovenleidingsluis van Gronsveld is en zijn panto weer opzet, doet ie boem en moet je de bus bellen. ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 6 februari 2008 @ 17:29 |
De ATB is terug ![]() Alleen ik dacht dat er een TVP bordje voor was ![]() | |
Charango | woensdag 6 februari 2008 @ 17:32 |
quote:Wie had het hier over VIRM? ![]() | |
knars | woensdag 6 februari 2008 @ 17:40 |
Op zich wel een leuk idee, maar zie nog niet veel mensen gebruik maken van een halfuursdienst vanuit Nederland naar Luxemburg. | |
Charango | woensdag 6 februari 2008 @ 17:48 |
quote:Dat hoeft ook niet per sé, er kan voor gekozen worden om elk uur/elke twee uur etc. door te rijden naar Luxembourg. Het gaat mij er meer om dat er volgens mij een verbinding zou moeten zijn tussen alle hoofdsteden van de Benelux. Amsterdam-Brussel is er al, Brussel - Luxembourg ook. Alleen de A'dam-Lux ontbreekt dan nog. Daarnaast zal het ook mee kunnen helpen in de functie van Zuid-Limburg als Euregio. | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 17:57 |
quote:Ja precies, een 5500 dieselloc en ICK of M6 rijtuigen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 17:58 |
quote:Nee, het was altijd al dit bordje. Het is overigens inderdaad tegen TVP's ja ![]() | |
Duvel | woensdag 6 februari 2008 @ 18:00 |
quote:Hebben we nog ergens een reeks 55 rondslingeren met ATB? Vast wel, gaan! | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 18:11 |
quote:Makkelijk ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 06-02-2008 18:19:19 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 6 februari 2008 @ 18:14 |
Mooie kikker, en TVP ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 18:17 |
kut met peren ![]() Plaatje gevervangt ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 6 februari 2008 @ 18:25 |
ik zit weer met mijn reet in de intercity boemel naar amersfoort vanuit amsterdam. weer lekker diezelfde stank in die icb rijtuigen blegh | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 18:27 |
quote:Dat is nog van de vorige keer, toen je op je PDA zat ![]() | |
Wadloper | woensdag 6 februari 2008 @ 19:38 |
quote: ![]() | |
Socios | woensdag 6 februari 2008 @ 19:40 |
Die Wadlopers gaan misschien naar Polen of Albanië. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 19:41 |
quote:bron? ![]() | |
Socios | woensdag 6 februari 2008 @ 19:51 |
Rail Magazine 251. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 6 februari 2008 @ 19:52 |
quote:Scan? ![]() | |
sander89 | woensdag 6 februari 2008 @ 19:52 |
quote:Oke ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 6 februari 2008 @ 19:54 |
quote:Ik heb geen scanner, tevens copyright enzo. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 6 februari 2008 @ 20:02 |
quote:Ow is dat gewoon tijdschriftenwinkel? Ik was in de war met een of ander obscuur clubblaadje dan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 20:04 |
stond er ook bij wanneer Socios? Ik wil dat wel combineren met plan U in Slowakije namelijk ![]() Al mag de lieve blauwe hemel weten of daar nog ooit ene donder van terecht komt ![]() | |
Socios | woensdag 6 februari 2008 @ 20:16 |
Nee, het bevindt zich allemaal nog in het ´interessestadium´. Wel lachen om al die oude treinen dan op te zoeken, ja! Neem asjeblieft zo´n Plan U mee terug, ok? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 20:19 |
quote:Zou geen gek plan wezen, volgens mij staan ze gewoon verf te happen tussen de braamstruiken daar ![]() | |
Brembo | woensdag 6 februari 2008 @ 20:31 |
quote:Wist niet dat het traject Zwolle - Nijmegen in deze landen lag ![]() ![]() Vandaag trouwens stoptrein (ede-w - zp) met 20 min vertraging, dus net voor de 3700 uit , vertrekkende uit Ah. De 3700 vertrekt een paar minuten later, 'rijdt' met volle snelheid door arnhem presikhaaf en daarna noodremming; 'HC ATB' ![]() ![]() Je zou voor de dienst van Alkmaar - Maastricht - Luxembourg, de benelux stellen kunnen gebruiken als de HSL ooit rijdt en het materieel nog doet... | |
Duvel | woensdag 6 februari 2008 @ 20:34 |
quote:* Duvel mompelt iets over pasen en pinksteren... | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 20:35 |
quote:Volgens mij heeft die treindienstleider 20 minuten de tijd gehad om die machinist te informeren, prutser ![]() | |
Duvel | woensdag 6 februari 2008 @ 20:39 |
quote:Volgens mij heeft een machinist gewoon de seinbeelden op te volgen. | |
Dr_Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 20:40 |
quote:Als ik maar half ergens die vingerverf-neukfouten de schuld van kan geven, zal ik het niet laten, dat weet je ![]() | |
Brembo | woensdag 6 februari 2008 @ 21:21 |
quote:De wondere wereld van de spoorwegen, alles maar dan ook alles is mogelijk. Een HSL 2 jaar lang niet bereiden en daarna tunnels vol stof... | |
von_Preussen | woensdag 6 februari 2008 @ 21:34 |
Tjemig zeg, vandaag had ik in de 1500 een mDDM + DD-AR stam vanuit Amersfoort tot aan Deventer. Eigenlijk is dit materieel nog niet zo slecht, als je een 4-zitje voor jezelf hebt heb je plek zat, en bovenin is het lekker rustig. Heb dan ook het hele stuk tot aan Apeldoorn lekker liggen slapen. Het blijft echter een maf gezicht om dit materieel daar te zien, waar het eigenlijk zelden komt. Ik zat te denken, waarom zetten ze niet 1 stam DD-AR per trein in op de serie 3700? Kunnen ze die VIRM’s voor hoogwaardigere lijnen gebruiken, maar is er toch een uitbreiding in capaciteit. De dienstregeling leek trouwens wel verder overhoop te liggen, want terwijl ik met de DD-AR Amersfoort uitreed, kwam de stoptrein van Zwolle naar Utrecht met 4 x Plan V binnen rijden. Nog een vraag, waarom zijn de eerste deelseries Plan V gesloopt i.p.v. de iets oudere (?) Plan T’s? | |
von_Preussen | woensdag 6 februari 2008 @ 21:42 |
Edit, in Apeldoorn waren ze trouwens ook weer lekker bezig. Aan het spoor bij het busstation stonden 2 Buffels zonder personeel, terwijl de trein uit Zutphen (ook twee Buffels) binnen kwam en dus niet langs het perron kon staan. Stond de helft van de 1e bak van de trein uit Zutphen langs het perron, de mensen in de trein mochten er niet uit, en op het perron zat iedereen schaapachtig naar de binnenkomende trein te wachten. Jaja, vanaf mijn DD-AR troon had ik een prachtig uitzicht. Wat ik ook niet snap is dat ze bij het moderniseren van de huidige treinen die stoffen moeten gebruiken, die al na enkele jaren dienst er niet meer uit zien. Waarom niet gewoon het trijp pakken zoals in de Koplopers, dat is al 20 jaar in dienst en ziet er veel beter uit. En het is ook nog veel beter schoon te houden. | |
Duvel | woensdag 6 februari 2008 @ 22:02 |
quote:De Plan T's hebben in ergens vanaf 1998 een levensduurverlenging gekregen omdat ze toen niet gemist konden worden. De Plan V's zijn geleverd vanaf ca. 1966/1967, dus zijn minstens twee jaar jonger. Op het moment dat de oude Plan V's toe waren aan een revisie, was de materieelpositie zodanig verbeterd (door de instroom van VIRM) dat ze overbodig waren. Een levensduurverlenging was niet meer nodig. Met de levensduurverlenging van Plan T kon het meegaan tot het gros van Plan V uit dienst gaat (als het goed is). Tenminste, dat is mijn visie op het verhaal. | |
Peterselieman | woensdag 6 februari 2008 @ 22:21 |
quote:Inmiddels is er via Somda een bevestiging. Het is dus zeer waarschijnlijk dat er een aantal verkocht worden. Mogen ze trouwens eerst wel gereviseerd worden ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 6 februari 2008 @ 22:24 |
quote:Ah joh, flinke magneet erachteraan slepen, en aan het eind van iedere rit de onderdelen er weer in mikken ![]() | |
JeePee83 | woensdag 6 februari 2008 @ 22:24 |
Nu nog ff een bevestiging waar die Wadlopers heen gaan. Kan ik interrailtjes gaan plannen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 6 februari 2008 @ 22:31 |
Zeg als ik Plan T 505 wil spotten ga ik naar somda zeg ik uitvoor -> Dienstregeling van een trein en vul 505 toch in? Toch? Waarom krijg ik dan niks :| | |
Peterselieman | woensdag 6 februari 2008 @ 22:33 |
trein 505 bestaat niet. Het gaat bij de dienstregeling om treinnummers, niet om stelnummers ![]() Wil je Plan T 505 opsporen dan moet je dat stel bij de recente spots opzoeken om een indicatie te hebben waar het zich bevindt. | |
Tecnix | woensdag 6 februari 2008 @ 22:36 |
Damens en Heren de trein naar Hoorn Kersenboogerd rijd vandaag via Delft![]() Welk station is dit? | |
Darkwing_Duck | woensdag 6 februari 2008 @ 22:38 |
Tiens! Hij reed een poos op den haag af! ![]() Nu weer in het noorden! Decksels! | |
Darkwing_Duck | woensdag 6 februari 2008 @ 22:39 |
quote:Schiphol! | |
Peterselieman | woensdag 6 februari 2008 @ 22:40 |
Schiphol, denk ik | |
Tecnix | woensdag 6 februari 2008 @ 22:54 |
quote:Goed zo ![]() | |
Duvel | woensdag 6 februari 2008 @ 23:07 |
quote:Joh... "Hmhm, best donker, hmhm tunnel, hm, gaten in het plafond..." ![]() | |
knars | woensdag 6 februari 2008 @ 23:19 |
"Hmmm, stoptrein naar Hoorn met als eerstvolgende station Lelylaan..." ![]() | |
Tecnix | woensdag 6 februari 2008 @ 23:48 |
quote: ![]() | |
ReisT | donderdag 7 februari 2008 @ 00:08 |
quote:Da's nieuw en geheel volgens plannning sinds deze week (wijzigingsblad per 4 feb.). D'r is dus wat met materieel geschoven en Utrecht-Zwolle heeft een setje V'tjes gekregen van Utrecht-Tiel waar nu dus in de spits de 2xDDAR rijdt die eerst op Utrecht-Zwolle reed. | |
Duvel | donderdag 7 februari 2008 @ 07:49 |
quote:Zijn die wijzigingsbladen openbaar? Ik wil wel ff weten waarom ze steeds klooien met de opstelling van m'n trein in Rotterdam... | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 08:13 |
hier en hier kun je iets over de wijzigingen vinden. | |
Duvel | donderdag 7 februari 2008 @ 08:29 |
quote:Hm, toch vooral voor offtopic gedoe. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 12:32 |
quote:En over die invalidenkar hoor je niks ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 7 februari 2008 @ 12:38 |
quote:Wadloper? | |
dennistd | donderdag 7 februari 2008 @ 12:49 |
quote:trein 534, stellen 4087, 4083, 4031 en 4242 (Koplopers dus) volgens somda | |
Darkwing_Duck | donderdag 7 februari 2008 @ 15:08 |
Weblog van Michiel Veenstra met Station Wierden in de hoofdrol http://michielveenstra.nl/page/log/145588/Station%20Wierden/ | |
Socios | donderdag 7 februari 2008 @ 18:36 |
quote:Eens, ICM heeft de beste 2e klas-bebanking dat er is. (Ook beter dan ICE in mijn ogen). | |
Wadloper | donderdag 7 februari 2008 @ 18:45 |
quote:Die zijn sowieso uitgesloten, rijden vrijwel niet meer in reizigersdienst, en dan sowieso niet op dat traject ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 18:55 |
Die invalidenwagen had ook wat krasjes trouwens, zag ik ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 18:56 |
Hoe meer van die dingen plat zijn, hoe beter het is. (Uiteraard wel zonder slachtoffers) | |
Darkwing_Duck | donderdag 7 februari 2008 @ 19:10 |
Waar kan ik melden dat deur 4 van Sprinter 2946 zeer vervelend is en zijn eigen leven heeft ? ![]() | |
NordicBlue | donderdag 7 februari 2008 @ 19:24 |
tvp | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 19:25 |
Over sprinters gesproken. Op Somda wordt net gemeld dat de SLT in 44 seconden 140 km/h bereikt, wat neerkomt op een gemiddelde versnelling van 0,9 m/s² | |
Duvel | donderdag 7 februari 2008 @ 19:31 |
quote:Hm grappig, dat is minder dan een SGM-II, die doet 1,1 m/s²! | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 19:59 |
Mja, vast niet tot ie Vmax heeft bereikt, want ik geef een gemiddelde aanzetversnelling tot 140 km/h en 1,1 m/s² is volgens mij de maximale aanzetversnelling van de SGM-II | |
Duvel | donderdag 7 februari 2008 @ 20:09 |
quote:Dat klopt inderdaad. Maar de SGM-II haalt dan ook geen 140 maar maximaal 125. Ik heb geen gegevens over de gemiddelde aanzetversnelling trouwens. Overigens: de maximale aanzetversnelling van ICM bedraagt maar 0,52m/s². | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 20:23 |
En die van ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 20:26 |
quote:Mag je zelf uitzoeken ![]() | |
Duvel | donderdag 7 februari 2008 @ 20:30 |
quote:Komt niet voor in mijn informatiebron helaas. | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 20:35 |
quote:Post eens een lijstje met wat er allemaal WEL in staat? ![]() | |
Duvel | donderdag 7 februari 2008 @ 20:51 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 20:58 |
Kwam net toevallig dit interne NS documentje tegen over de herfst 2007. Tikje laat, maar ik wilde het jullie niet onthouden: http://www.pearnhemnijmegen.nl/doc/herfst.pdf | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 21:02 |
quote:Momentje, ik loop even naar de SGM. Hij staat vanavond gelukkig binnen ![]() Hoe moet ik dat nou weten pikkestein? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 21:10 |
Binnen 2 weken worden er 2 DH-II en 2 DH-1 verkocht en verlaten via de haven van Amsterdam het land, aldus broek 53 op Somda. | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 21:23 |
welke debiel gaat die dingen nou met de boot naar Polen brengen? Ik geloof er niks van. | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 21:37 |
Albanië is het volgens mij ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 21:39 |
quote:Ja, want dat is WEL sneller te bereiken per boot dan per spoor, niewaar? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 21:42 |
Ik denk het wel ja. Als het per spoor moet, dan moet die trein zo vaak aan de kant dat ie wel erg lang onderweg zal zijn. De DH-II zullen stellen zijn die nu al in Zwolle staan, dus 3218, 3222 en/of 3226. Dus minimaal 1 van de gekleurde stellen gaat op reis. | |
Duvel | donderdag 7 februari 2008 @ 21:45 |
quote:Ken je pappenheimers! | |
Wadloper | donderdag 7 februari 2008 @ 21:46 |
ATB kasten zijn verwijderd uit de DH's, dus die fout maken ze niet weer hehe ![]() Waarschijnlijk gaan de twee DH-II stellen afgetapt naar het buitenland. Zwolle was er net klaar mee toen dat bericht kwam ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 21:50 |
Gaan er niet eens wat cargo's naar het verre zuiden/oosten? Je kan zo'n dichtgetapede wad toch gewoon in een gemengde goederentrein hangen als je wil? ![]() | |
Duvel | donderdag 7 februari 2008 @ 22:39 |
quote:Doet ie mee met remmen dan? Daar moet ie wel klaar voor zijn... | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 22:40 |
quote:boejje, tussen 20 dozenbakken maakt 1 ongeremd wadje echt niet uit hoor ![]() | |
Duvel | donderdag 7 februari 2008 @ 22:50 |
quote:En er dan, als je er bijna bent, achter komen dat Albanië breedspoor heeft of zo. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 22:52 |
quote:Nou en? Probleem van de koper ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 22:57 |
quote:Klik Volgens mij is er geen probleem met de spoorbreedte | |
Dr_Flash | donderdag 7 februari 2008 @ 23:00 |
quote:USA - Cuba - Irak - Iran - NKo ![]() Komt het toch nog allemaal goed met de wereld hmm? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 7 februari 2008 @ 23:27 |
Morgen wil nog even gaan Veoliossen en langs de Wadjes in Amsterdam, iemand nog tips? | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 23:30 |
Even naar Amersfoort om de SLT te spotten? Deze komt volgens Somda morgen weer naar Amersfoort | |
Darkwing_Duck | donderdag 7 februari 2008 @ 23:54 |
quote:Ok bedankt, we zetten het erop ![]() | |
dennistd | vrijdag 8 februari 2008 @ 08:33 |
Na de mislukking van vorige week ga ik vandaag een tweede poging doen voor de SLT (en dan ook meteen de protos). en nu maar hopen dat het nu wel lukt.... | |
Charango | vrijdag 8 februari 2008 @ 11:08 |
quote:Imagine: DH op de lijn Perth-Melbourne... ![]() Edit: Ik ben geen held met Photoshop, maar het gaat om het idee ![]() ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Charango op 08-02-2008 11:31:02 ] | |
JDude | vrijdag 8 februari 2008 @ 11:27 |
Hé, een Thalys door Breda! Dordt en Rotterdam blijken er uit te liggen... | |
sander89 | vrijdag 8 februari 2008 @ 11:59 |
quote:Die gaat dan via Utrecht naar Amsterdam? ![]() | |
knars | vrijdag 8 februari 2008 @ 12:01 |
de Ozloper? ![]() | |
JDude | vrijdag 8 februari 2008 @ 12:05 |
quote:Roosendaal - 's Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam. Gebeurt wel vaker. Goede zaak, beter dan een groep (internationale) reizigers op Roosendaal dumpen, zoals met de Benelux maar al te vaak gebeurt. | |
sander89 | vrijdag 8 februari 2008 @ 12:22 |
quote:Oke ik zag net tussen staan op Actuele vertrektijden op Utrecht centraal 12:16 Amsterdam C 9A 9315 Extra Trein | |
Charango | vrijdag 8 februari 2008 @ 12:55 |
quote:Da's dus die omgeleide Thalys (9300-serie) | |
sander89 | vrijdag 8 februari 2008 @ 13:00 |
quote:Weet ik ![]() | |
Luco | vrijdag 8 februari 2008 @ 13:31 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 13:36 |
quote:De Benelux werd nu ook omgeleid via Utrecht. Wat was er mis bij Rotterdam en Dordt? | |
JDude | vrijdag 8 februari 2008 @ 13:58 |
quote:"Computerstoring" waardoor geen bediening van seinen en wissels mogelijk was. Las ik. | |
sander89 | vrijdag 8 februari 2008 @ 13:59 |
quote:Was sein- en wisselstoring. | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 15:01 |
Oh, dat weer. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 15:06 |
http://www.nu.nl/news/142(...)_rond_Rotterdam.html | |
dennistd | vrijdag 8 februari 2008 @ 18:31 |
ok, ik was weer van plan om de SLT te spotten, en weer komt ie niet.... nouja, iig wel de protos gehad nu | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 19:47 |
Laatst hadden we het over de oude doos, en dan bedoel ik dus oude foto's. Op mijn zesde namen mijn ouders me mee naar het Spoorwegmuseum in Utrecht, een actie die ze zichtzelf daarna waarschijnlijk niet meer vergeven hebben. In het Spoorwegmuseum zag ik een enorme modelbaan, en zeg nu zelf: wie wil nou niet zulke mooie treinen! Een paar maanden later was ik jarig, en dus kreeg ik voor mijn zevende verjaardag een Märklin-trein cadeau. Op een gegeven moment groeide vervolgens de interesse in de echte treinen ook. Als we in Amsterdam waren, wilde ik altijd wel even treinen kijken. Op een gegeven moment ben ik zelfs foto's van treinen gaan maken. Dat is denk ik begonnen in 1989, want de eerste foto's die ik tegenkom zijn van Treinen door de Tijd, de jubileummanifestatie rond 150 jaar treinen in Nederland. De foto's zijn gemaakt met een heel oude Agfa camera, met van die filmcassettes (type 126 o.i.d.) erin. Met deze camera heb ik van 1985 tot 1989 gefotografeerd. Hier onder enkele foto's van Treinen door de Tijd. Zie ook het geweldige weer. (Sorry voor de kwaliteit, mijn scanner is even niet bereikbaar en een foto van mijn fotoalbum was de snelste manier.) ![]() Het voorplein bij de Jaarbeurs te Utrecht, met een spoorbaan. ![]() Het spoorlijntje, met een tunnel en een waterkolom. Breedspoor! ![]() Close-up van deze in 1939 gebouwde replica. ![]() En nog een keer de loc. Let op het prachtige handschrift van de ca. 11 jarige Duvel... Helaas heb ik geen foto's van de rest van de tentoonstelling. Gelukkig zijn er zat fotografen die wèl de turquoise 1100, Oostduitse dubbeldekkers en talloze stoomlocs hebben gefotografeerd. ![]() Later meer uit de oude doos! | |
Peterselieman | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:04 |
Mooi Duvel ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:05 |
quote:De SLT schijnt met een slordige +30 gereden te hebben | |
dennistd | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:34 |
quote:dan heb ik hem dus net 10 minuten gemist.... ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:38 |
Vetjes Duuf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:44 |
quote:Ha leuk! ![]() ![]() SOV kreeg ik pas in 1996, toen was het al kiezen voor week of weekend. En over de TGV Atlantique later meer! | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 20:52 |
Ik heb van TddT alleen nog die blikken herdenkingsmunt van 150 jaar spoorwegen. En als ik nou 91 mag worden, dan zal ik van ieder 75-jarig bestaan van de spoorwegen een herinneringsmedaille/munt hebben ![]() SPOILER | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:21 |
quote:Scan 's dat ding! ![]() BTW: Ik heb mijn Agfa Snapscan 1236u onder het stof vandaan gehaald en ben ff wat vette oude foto's aan het scannen, toch maar. ![]() | |
knars | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:23 |
TddT was toch in Utrecht? Was daar ook en iedereen móest en zou in de Atlantique. Dat was best leuk al dat gedoe rond 150 jaar spoor, volgens mij reed er toen ook nog iets speciaals bij ons langs het dorp (een tgv als showritje op slakkentempo oid) | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:25 |
quote:Ik heb toen niet in die TGVA gezeten eigenlijk... | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:26 |
quote:Die van '89? ![]() | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:29 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:32 |
quote:Kee ![]() ![]() ![]() Mijn bet-overgrootvader Albert Hokkeling was Stationschef te Enkhuizen (ca 1900-1920). Beetje onderzoek wijst trouwens uit dat dit ding helemaal niet bijzonder is. Die is in 1914 aan ALLE personeelsleden van de Spoorwegen uitgereikt (destijds zo'n 15.000 man). | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:45 |
Edoch: tof om te hebben, zeker omdat ie van je opa is! | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 21:48 |
quote:Erg tof om te hebben, ik ben ZEER trots op dat ding ![]() dat ik m eigenlijk bij toeval in handen kreeg ook ![]() ![]() ![]() | |
Willy84 | vrijdag 8 februari 2008 @ 22:11 |
tvp![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Willy84 op 08-02-2008 22:23:42 ] | |
Darkwing_Duck | vrijdag 8 februari 2008 @ 22:38 |
Vandaag rondje gedaan Den Haag Moerwijk-> Delft-> Den Haag Centraal-> Arhem-> Nijmegen-> Vierlingsbeek-> Nijmegen -> Ede Wageningen-> Amersfoort->Schiphol->ArenA- Amsterdam Centraal-> Den Haag Moerwijk | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:22 |
quote:Wel leuk trouwens, mijn bet-overgrootvader (da's toch de opa van je opa?) was commies, wat dat ook zijn moge, bij de HSM. En oprichter van de Nederlandse Vereniging van Spoor- en Tramwegpersoneel op 4 juni 1886. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:24 |
quote:maar mijn opa2 is NOG toffer ![]() | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:29 |
quote:Ongetwijfeld. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:30 |
zie je nou ![]() | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:34 |
Echter: een van mijn overgrootvaders was storingsmonteur bij het GVB. Dus dubbel spoorbloed (in de verte). ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:37 |
ik ga zoeken | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:49 |
Doe dat, post ik nog even dit. In 1990 heb ik een Praktica MTL3 cadeau gekregen van mijn opa, zodat de Agfa doorschoof naar mijn zusje. Mijn opa had zelf niet meer zulke stabiele handen, en ik heb tot 2002 met dit toestel gefotografeerd. Ergens in 1990 's-Hertogenbosch bezocht. Dit zou ook de eerste keer worden dat ik in een echte dubbeldekker zat (let wel: DDM1 rijdt nu nooit meer tussen Ht en Asd). Helaas heb ik hier natuurlijk net geen foto's van. Wel heb ik andere foto's van het station in Den Bosch gevonden. In 1998 werd in 's-Hertogenbosch het nieuwe station geopend. In 1990 was het oude station dus nog in dienst. Hier een foto van de fontein voor station, met op de achtergrond een deel van het stationsgebouw en een bus die inmiddels ook museaal is. ![]() Op de een of andere manier vond ik de volgende foto interessant om te maken, terwijl ik toen nog niet kon bedenken dat er mensen zouden zijn die daar hun gerief in zouden vinden. ![]() ![]() Hier een mooie Plan V. Hoewel ik toen nog niet wist dat treinstel zo heette. De machinist heb ik nog gevraagd om uit te leggen wat het verschil was tussen de Plan V en de Hondekop, maar die kwam ook niet verder dan dat de ene uit 1954 was en de ander uit 1964. Wel begon ie spontaan met de frontseinen te spelen en trok ie een grappige kop achter z'n frontruit. Dat was wel leuk: als kind kon je dat soort dingen zonder schroom vragen. Spreekt nu iemand nog weleens een machinist aan? Let ook op de HC met pet! ![]() Een van de perrons van station 's-Hertogenbosch, met in de verte een Hondekop. Lekker leeg hier. ![]() De voorkant van de Hondekop nu. Het mooie is dat Photoshop elementen op de foto naar voren kan halen die ik in mijn fotoalbum niet kan zien. Dat maakt het toch wel een leuk plaatje. Let ook op de deur van de cabine: bij de moderne treinen gaan alle machinistendeuren naar binnen open. ![]() Op het emplacement van 's-Hertogenbosch staan drie diesellocs te wachten, we zien een 2400, een 2200 en weer een 2400. De 2400'en zijn volgens mij niet veel later buiten dienst gegaan, maar dat heb ik verder een beetje gemist. ![]() Omdat ik destijds geen hol verstand van treinen had, heb ik deze foto in mijn fotoalbum voorzien van het onderschrift "Kleine loc's". ![]() Tot zover deze reportage uit het Den Bosch van de vorige eeuw. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:52 |
quote:Jij gaat echt hard straf krijgen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:54 |
Mooie platen, Duuf ![]() Opvallend op die laatste foto zijn de seinen. De linker heeft de situatie zoals die nu bijna overal is en de rechter heeft de rode lamp nog boven zitten. | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:59 |
quote:Dank je! ![]() quote:Ik denk dat het de gele pit is die je daar ziet branden. De rode heeft eigenlijk altijd al onderop gezeten omdat je anders geëmmer krijgt bij sneeuw. De gele pit bovenin is een relikwie uit de tijd dat het seinbeeld "dubbel geel" nog bestond, waarvan de betekenis mij even ontschoten is (iets met "middensnelheid", een term die we in het huidige seinstelsel niet meer kennen). Hoe dan ook: dat seinbeeld vereiste twee gele lampen boven elkaar, en dan is het wel zo makkelijk als de gele lamp boven zit. Later heeft de UIC een standaard bepaald waarbij groen bovenaan zit en rood onderin, en dus geel in het midden. Alle nieuwere seinen zijn zo uitgevoerd. Op sommige plekken kun je nog seinen aantreffen met vier lenzen trouwens. Maar daar wordt dan de bovenste lamp niet meer gebruikt. Ik zal even kijken of ik de foto nog wat gedetailleerder kan inscannen. | |
Duvel | vrijdag 8 februari 2008 @ 23:59 |
quote:Mits bier. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 februari 2008 @ 00:08 |
quote:Uiteraard ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 februari 2008 @ 00:12 |
ik zie nu idd dat het geel/oranje is. | |
Duvel | zaterdag 9 februari 2008 @ 00:13 |
quote:Heel fijn. @PM Hier een close-up van beide seinen (jawel, een 600dpi scanner uit 1999 is wel gaaf!). ![]() Ik denk idd dat de rechter een geel sein is. | |
sander89 | zaterdag 9 februari 2008 @ 13:27 |
Niemand meer SLT gespot gister? Ik moest helaas werken. Kwam wel nog filmpje tegen van de SLT rijdend in het donker: http://www.youtube.com/watch?v=cLqJmDe2Swg | |
Socios | zaterdag 9 februari 2008 @ 14:04 |
Spoorwegen 09-02-2008.![]() Stationsbordje. ![]() Spoor. ![]() Spoorwegovergang. ![]() Trein 30148 even na het begin van de reis. ![]() Hlg. ![]() Trein 30131 op weg naar de eindbestemming. ![]() Trein 30150 opweg naar Lw. | |
knars | zaterdag 9 februari 2008 @ 14:41 |
Ik ken Harlingen niet zo goed, maar dat korte eindje van Harlingen naar Harlingen Haven, zijn daar wel reizigers voor? Of is Harlingen Haven echt alleen bestemd voor mensen van buiten Harlingen die naar de eilanden willen? | |
Socios | zaterdag 9 februari 2008 @ 14:49 |
Daar zijn opzich wel reizigers voor. Station Harlingen Haven ligt dichtbij de haven maar ook bij de binnenstad. Vooral ´s zomers is het grootste gedeelte van de reizigers op dat stukje toerist. | |
Brembo | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:04 |
quote:Het stuk naar Harlingen haven gaat toch op de schop, en zal een jaar lang geen trein verkeer heen gegaan... | |
Dr_Flash | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:24 |
quote:ja wanneer gaat dat nou eigenlijk daadwerkelijk beginnen? En waarom moet dat een jaar duren? ![]() | |
Brembo | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:35 |
quote:Ach, beter ruim dan te kort gepland, aldus Prorail. Zal waarschijnlijk het eerste project dat binnen de tijd af zal zijn. Waarschijnlijk werkt er een persoon in een graafmachine aan dit alles ![]() Nee, geloof dat er een aantal kilometer dijk verandert moet worden, waar de spoorrails langs loopt. | |
Peterselieman | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:37 |
Het begint in het voorjaar van 2009. Waarom het op de schop moet is een goede vraag. Het waterschap wil een verbeterde/verhoogde zeekering aanleggen op die plaats. Dit betekent wel dat de dijk straks aan de andere kant van het spoor komt te liggen en dat het spoor op het laatste stukje dus binnendijks wordt. En waarom een jaar, dat zal wel met de complexiteit van het project te maken hebben. | |
Willy84 | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:50 |
Complexiteit? Het aanleggen van een dijk | |
Willy84 | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:51 |
Complexiteit? Het aanleggen van een dijk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:58 |
Mja, er moeten speciale roestvrijstalen onderdelen komen en die kunnen er pas volgend jaar zijn. Meer weet ik er helaas ook niet van af. | |
Brembo | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:59 |
De NS zou 100 van die duitse IC (L/B/K) bakken krijgen, van de DB, nog extra eind 2007. Maar hoever staat het hiermee, want ik heb het gevoel dat er maar een stuk of 10 uiteindelijk zijn gekomen? | |
Dr_Flash | zaterdag 9 februari 2008 @ 20:01 |
Als ze die dijk gewoon helemaal om het huidige spoor heen bouwen hoeft dat spoor toch helemaal niet buiten dienst genomen te worden? ![]() | |
Duvel | zaterdag 9 februari 2008 @ 21:08 |
quote:Er zijn best wel veel van die dingen nu, ze raken ook wat meer verspreid door het land. | |
Socios | zaterdag 9 februari 2008 @ 21:25 |
quote:Het slaat ook allemaal nergens op, het is prima zo. Eventuele versterkingen kunnen inderdaad ook zonder aan de sporen te komen. | |
Peterselieman | zaterdag 9 februari 2008 @ 22:16 |
quote:Prorail gaat nu ook al treinnummers geven bij defecte treinen ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 9 februari 2008 @ 22:59 |
quote:Is dit de eerste die je ziet dat ze dat doen? Vind het opzich logisch voor internationale treinen.... treinnummer is bijv. voor de eurostar gekoppeld aan je kaart... dus wel handig om te weten dat je trein vertraging heeft ![]() | |
arnold-d | zaterdag 9 februari 2008 @ 23:10 |
Vorige week in de trein gezeten van ede--> amersfoort. die stille trein.. niet verwacht dat hij zo stil zou zijn.. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 februari 2008 @ 23:31 |
mja, het is ook een schommel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 10:08 |
schommel? Ik vind het een lekker treintje hoor ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 10 februari 2008 @ 10:10 |
quote:Ik heb er vrijdag in gezeten, vooral tussen Ede-Wageningen en Ede Centrum is het heel erg met schommelen. Ook de bakovergang piept en knarst nogal veel, best irritant. En dat stuk tussen Barneveld-Noord en Amersfoort reed ie al 130 ofzo, hij haalde iig inhalende auto's nog in. | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 10:13 |
poeh, die 100 meter tussen Ede-wageningen en Ede centrum, lekker spannend ![]() En ik dacht dat hij nog maar tot 110 was goedgekeurd? ![]() | |
dennistd | zondag 10 februari 2008 @ 10:18 |
quote:Nouja, het lijkt me sterk dat inhalende auto's maar 110 rijden op een stuk waar ze 120 mogen, met weinig ander verkeer. | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 10:25 |
Ja, het zal ook wel ook idd. Andere treinen mogen daar dacht ik al 140, de protos KAN op zich 160, niemand die hem tegenhoudt om 130 te gaan rijden daar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 10:26 |
Holladiee http://www.nu.nl/news/142(...)_Rotterdam_plat.html | |
dennistd | zondag 10 februari 2008 @ 10:49 |
quote:Volgens mij zijn ze de afgelopen dagen aardig aan het vingerverven daar, of niet? ![]() | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 10:56 |
Het rijdt alweer een tijdje. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 11:00 |
quote:Nou, het is geweldig ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 11:26 |
quote:Ja nee, wacht, dit is een NIEUWE storing he ![]() | |
knars | zondag 10 februari 2008 @ 11:29 |
En tot zover mijn plannen om met knars jr. nog even naar Rotterdam te karren om daar treintjes te kijken ![]() | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 11:32 |
quote:WTF! Om 10.35u stond op teletekst 751 dat de storing alweer opgelost was, en nu ligt het wéér plat. Damn, zelfs triangels zijn nog te moeilijk. | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 11:32 |
quote:En vanmorgen was het dus ook eventjes opgelost. | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 11:35 |
quote:Tip: neem de auto of ander vervoer naar remise Hilligersberg en ga naar de open dag van stichting Romeo. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 11:38 |
quote:Dat zal wel toeval geweest zijn dan ![]() | |
bork | zondag 10 februari 2008 @ 11:46 |
Beter laat dan nooit, handig om op te slaan: vertragingen/werkzaamheden spoor in Belgie http://werfinftrv.infrabel.be/prd/map.aspx?lang=1 | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 11:49 |
Ik vind die Protos een vet treintje. Ben benieuwd wat ik er van vind in de vergelijking Protos vs SLT. Heb de SLT helaas nog niet in live action gezien. Door die complete doorkijk krijg je wel meer een tram idee. Als de stoeltjes maar relaxt zitten. | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 11:52 |
Hoeveel toiletten zitten er in die SLT's trouwens? 2 in de vierbaks, 3 in de zesbaks neem ik aan? In de Protos zitten helemaal geen toiletten trouwens ![]() | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 11:53 |
quote:Volgens mij zitten er helemaal geen toiletten meer in ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 11:54 |
Ik? Nee, het is alleen voor jongeren heb ik gehoord ![]() ![]() | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 11:57 |
Ouweknars? Tot 30 jaar meen ik. Een flink aantal delen terug in deze serie heb ik al een fotoverslag uit de werkplaats aldaar geplaatst. Ik ga er gewoon weer heen. Wat me te binnen schiet, waarschijnlijk wordt (vanwege effincy maatregelen:P) de achteroplopende cabine als sanitaire voorziening gebruikt. | |
knars | zondag 10 februari 2008 @ 12:26 |
quote: Hmmmz, te laat. Is nu al mee met opa & oma. De oudste knars in de familie is 82 en houdt net als zn achterkleinzoon ook van treintjes. En woont dichtbij Hillgersberg. Jammer dat ik het niet eerder wist... ![]() | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 18:17 |
quote:Ja, pech. Maar het was niet superspectaculair gelukkig! Wel leuk opgezet: stalletje met (dure!) poffertjes, stalletje met fris en cake en een stalletje met modeltrams. Alleen metrostel 5024 was toegankelijk. Hier een voorproefje van hoe het eruit zag. ![]() | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 18:20 |
Cool! More pics ![]() | |
seinhuis | zondag 10 februari 2008 @ 18:26 |
quote:Is er al bekent wanner de prots tusssen houten en Houten casteelum gaat reiden ? ![]() Tevens heb ik gehoort dat treinen in nederland maar 149killometer per huur reiden. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 18:30 |
oh lazer alsjeblieft even op jij wil je | |
dennistd | zondag 10 februari 2008 @ 18:31 |
quote:Waarom zou er een protos tussen Houten en Houten Castellum gaan rijden? En normaal rijden treinen max. 140, maar dat ik ook weer afhankelijk van het baanvak (Enschede-Hengelo is bijvoorbeeld maar 125). | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 18:39 |
quote:Hè Fles, iedereen verdient een kans hier, hoe hard de wereld ook is! Dus een beetje meer respect voor je mede-users! | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 18:44 |
quote:kusje voor je, grappenmaker ![]() | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 18:55 |
quote:Ik bedank. | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 19:00 |
ik MOET echt weer even treinen. Ik ga morgenavond even een voortgangsinspectie ontvlechting Baarn houden ![]() | |
seinhuis | zondag 10 februari 2008 @ 19:10 |
quote:Dat is toervallig , ik ga morgenavond ook die kant op. Mij reisplanning: 17.30 Klaar met wreken 17.35 Utrecht centraal - Soets 17.59 soest: spotten 18.30 Soest - Baarn 18.38 Baarn 19.21 Baarn - utrecht Centraa 19.54 Ut 20.01 utrecht - houten 20.06 Houten 20.06 Houten - thuis 20.13 thuis Messgien kunnen we samen naar Baarn gaan ? ![]() | |
dennistd | zondag 10 februari 2008 @ 19:20 |
quote:waarom krijg ik nou zo het idee dat fles dat niet wil ![]() | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 19:25 |
Serieus, welke opleiding doe je en welke leeftijd heb je Seinhuis? | |
Battlefan | zondag 10 februari 2008 @ 19:26 |
Ik zet in op middelbare school | |
seinhuis | zondag 10 februari 2008 @ 19:30 |
Ik leer werkend ![]() Tevens, ik weet al veel veel volgens mij vader ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 19:33 |
quote:Ik zou hem opgeven voor de vlokkentest, tegen beter weten in. | |
seinhuis | zondag 10 februari 2008 @ 19:36 |
Maar wil je nu met me mee gaan mrogen? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 19:38 |
quote:In geen miljoen jaar. En laat ik het niet merken dat je me achterna reist, dan zwaait er wat. | |
Wadloper | zondag 10 februari 2008 @ 19:52 |
quote:Alleen weet je niets van de Nederlandse taal en spelling mongeaul ![]() | |
Wadloper | zondag 10 februari 2008 @ 19:53 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 19:55 |
quote: ![]() | |
Wadloper | zondag 10 februari 2008 @ 19:55 |
quote: ![]() Altijd al eens willen doen ![]() | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 20:00 |
quote:Ja ik zag Flash voorbij rijden in een gele trein ![]() er achteraan in een blauw witte trein! ![]() Seinhuis, hoe oud ben je? | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 20:12 |
quote:Serieus: who cares? | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 20:22 |
quote:Hoe moet je een post serieus nemen? | |
knars | zondag 10 februari 2008 @ 20:24 |
quote:Een eMmetje!!! ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 20:33 |
quote:Ja, die. MG2 trouwens, las ik net, niet MG1. ![]() | |
Lemjur | zondag 10 februari 2008 @ 20:41 |
Als ik morgenochtend stil sta op Amsterdam Sloterdijk heb ik alweer 3000 kilometer getreind dit jaar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 20:43 |
quote:Daar ben ik nog niet. En ook niet bijna. ![]() | |
seinhuis | zondag 10 februari 2008 @ 20:44 |
quote:Maar waarom dan niet, Dr. Fles ? (Ik begreip je niet ![]() Tevens, ik ben 16 jaar. ![]() | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 20:46 |
![]() Dat is de broer van DJ-flash ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 20:47 |
quote:omdat je een verschikkelijk miserabel, naar persoon bent. ![]() | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 20:50 |
Tevens infantiel | |
Lemjur | zondag 10 februari 2008 @ 20:52 |
quote: ![]() Op naar de 5000 ![]() | |
Duvel | zondag 10 februari 2008 @ 20:52 |
quote:Misschien moet je maar gewoon stoppen met posten. | |
knars | zondag 10 februari 2008 @ 20:53 |
quote:Volgens retmetro.nl niet: quote:Volgens de vrolijke Frans van RoMeO in het tweede filmpje van de site van Rijnmond was dit zelfs de wagen die de openingsrit met Bea & Claus heeft gereden ![]() | |
Lemjur | zondag 10 februari 2008 @ 20:53 |
quote:eensch | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 20:55 |
quote: ![]() | |
Battlefan | zondag 10 februari 2008 @ 20:58 |
quote: ![]() ![]() | |
Tecnix | zondag 10 februari 2008 @ 21:02 |
quote:Beroep: buger king op Ut Staat in zijn profiel ![]() | |
Tecnix | zondag 10 februari 2008 @ 21:02 |
quote:edit verkeerde post | |
Dr_Flash | zondag 10 februari 2008 @ 21:16 |
quote:Hou je ons wel op de hoogte? Het jaar is nog lang ![]() | |
seinhuis | zondag 10 februari 2008 @ 21:24 |
quote: klopt ![]() Tevens kunnen julie morgen komen zien langskomen als ik werkt tot 17.30 ![]() | |
thats-me | zondag 10 februari 2008 @ 21:25 |
Het is lekker weer, je bent er vroeg uit en hebt tijd ten over, dus wat ga ja dan doen, juist ff wat Treinen platen ![]() Hier een Plan V 863 in trein 7023 Gevolgd door de Loc 1753 met Berlijn trein 146 Hier ICM 4034 in trein 1634 Net te laat afgedrukt ![]() Gevolgd door 2X ICM door het struik gewas heen. Plan V 807 in trein 7027, boven het Twente Kanaal te Almelo. En nu een Plan V namelijk de 863 de andere kant op in trein 7036. Het was niet echt druk in de haven van almelo ![]() 2X ICM namelijk 4071V en 4222A in trein 1736 En nog een ICM namelijk de 4203 in trein 1740, uiterst rechts zie je de foto plek van de eerste 2 foto's ![]() | |
Zug-Chef | zondag 10 februari 2008 @ 21:26 |
Mag ik de 220e post even een TVP plaatsen ![]() | |
Lemjur | zondag 10 februari 2008 @ 22:04 |
quote:Tuurlijk, heb ik tenminste wat materiaal om mee te TVP-ën ![]() even iets triviaals, mijn topdrie van langste reizen op een dag: 1: Hoorn-Holubov (Tsjechie)(2006) ± 1400 kilometer 2: Holubov-Köln(2006) ± 1200 kilometer 3: Hoorn-Hoorn ( rondje Nederland 2008) 1163 kilometer verder nog Hoorn-Luzern(Zwitsersland), Luzern-Hoorn (2003), Hoorn-Lauterbrunnen(Zwitserland) en Lauterbrunnen-Hoorn (2004), zullen wel rond de 1000 kilometer liggen neem ik aan. tot zover deze boeiende ![]() ![]() | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 22:14 |
Dubbeldekker voor vier typen reizigers NS laat vanaf dit najaar een innovatieve trein kris kras door Nederland rijden in de dienstregeling. Vier van de zes rijtuigen van de interregio-dubbeldekker worden speciaal ingericht voor vier typen treinreizigers. Zo vinden ‘gezelligheidszoekers’ een huiskamergevoel in hun rijtuig en zien ‘functionele planners’ precies waar de trein heengaat. Ook komen er rijtuigen voor ‘gemakszoekers’ en ‘individualisten’. NS heeft de industrie uitgenodigd met ideeën te komen. Twee rijtuigen blijven intact om de vergelijking met de andere te kunnen maken. “In deze innovatieve trein doen we continu onderzoek met cameraatjes en interactieve schermen, zodat de reizigers uiteindelijk zelf hun ideale trein samenstellen”, zegt senior projectleider Mark van Hagen van NS Commercie in het vakblad Verkeerskunde. NS onderscheidt zes archetypes reizigers (zie OV-Magazine van februari 2007). Om de proef van minstens een jaar overzichtelijk te houden krijgen de kleinere segmenten ‘zekerheidszoekers’ en ‘levensverrijkers’ geen apart rijtuig in de verbouwde dubbeldekker. | |
Gutz | zondag 10 februari 2008 @ 22:16 |
Even een vraagje. A.s Zomer ben ik van plan om met de trein naar mijn vakantiebestemming te gaan (Argeles sur Mer - Zuid Frankrijk) om precies te zijn: Station Argelès village Nu zit ik maar te prullen of de website van de NS (Hispeed onzin) en probeer ik iets fatsoenlijks eruit te persen voor deze rit. Dit lukt dus totaal niet. Ik weet dat er een verbinding is vanuit Roosendaal naar Lille (via Brussel) Maar hoe en waar kan ik ergens de franse rijtijden en kosten terugvinden en deze in een mooi schematje zetten vanuit Roosendaal naar Argelès village. Alvast bedankt. | |
Lemjur | zondag 10 februari 2008 @ 22:19 |
quote:Misschien via de site van de SNCF, ook al is deze onder constructie at the moment... | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 22:19 |
Ik gok via Havas(DB) maar ben er totaal niet bekend mee. Vast iemand die er veel meer verstand mee heeft. | |
Socios | zondag 10 februari 2008 @ 22:20 |
http://bahn.hafas.de/bin/query.exe/d | |
Lausteen | zondag 10 februari 2008 @ 22:30 |
quote:Je moet niet via NS Hispeed boeken, maar gewoon via TGV.com ![]() | |
Peterselieman | zondag 10 februari 2008 @ 22:32 |
quote:Ik ook nog niet. Zit nu rond de 2000km. | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 22:42 |
En ik hou het niet bij, maar erg ver zal het niet zijn. Af en toe kachel ik naar Maastricht of Groningen en voor de rest eigenlijk alleen Amsterdam- Amersfoort en Amsterdam-Amstel naar Amsterdam CS | |
Socios | zondag 10 februari 2008 @ 22:43 |
quote:Ik op 1.248, maar daar komen morgen welgeteld 52 bij, dus dan al 1.300! ![]() ![]() | |
Lemjur | zondag 10 februari 2008 @ 23:02 |
maarja, bij mij gaat het makkelijk, ik rijd 106 kilometer per dag (Hks-Asb) en terzijnertijd naar Arnhem | |
Lemjur | zondag 10 februari 2008 @ 23:08 |
morgen trouwens even wadjes spotten op Dijksgracht ![]() | |
Zug-Chef | zondag 10 februari 2008 @ 23:12 |
Hoogtepuntjes van 2 dagen genieten in het mooie weer:![]() Vanwege een grote storing bij Dordt en Rottjeknor werden de Thalys en de Benelux. zoals op de foto te zien is, omgeleid 'onderlangs' via Breda-Tilburg-Utrecht naar Amsterdam Centraal. Stuurstand BDs voorop en achterop duwt de 1191. ![]() Rode lok met Rode Laes, de autotransporttrein van Veolia op weg naar Pernis ![]() Niet ACTS maar ITL Benelux rijdt als eerste goederenvervoerder met nieuwe 186'ers. ITL 186 150 (ITL 210) met een containertrein uit Schkopau op weg naar de Rotterdamse Haven nabij Breda Takkebijsters Een dag later met JeePee83 bij Vechten, Utrecht gestaan: ![]() CNL 300 uit Milaan en Wenen is pünktlich en passeert Vechten op weg naar Utrecht en Amsterdam Centraal. Lok 189 090 van MRCE is een nieuwe lok voor deze dienst en binnenkort zullen ook de andere nachttreinen gereden gaan worden met dit loktype. ![]() Even wat tussendoor :--) ![]() Hoogtepunt van de middag was een onverwachte Keteltrein met Veolia's 8653-01 ![]() En de CNL 301 gaat weer op pad naar Milaan en Wenen en is vertrekgereed te Utrecht Centraal. | |
Peterselieman | zondag 10 februari 2008 @ 23:18 |
Nice, zug ![]() | |
Lemjur | zondag 10 februari 2008 @ 23:33 |
Toffe foto's ![]() | |
ultra_ivo | maandag 11 februari 2008 @ 00:01 |
Kun je die kilometers ergens online terugvinden? hoogste kilometers in 48 uur is natuurlijk ook leuk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 08:47 |
quote:Voor de RZD zal het lastig worden, maar binnen europa lukt het meerstal wel via www.jizdenka.cz. En anders lekker Google Earth he, is alleen wat meer werk ![]() Ik loop dit jaar momenteel ergens in de 1200 km ook. Kan wel een lijstje hoogste afstanden maken (tuurlijk kan ik dat) maar daare heb ik nu ff geen zin in ![]() | |
Erasmo | maandag 11 februari 2008 @ 09:22 |
Zucht.... Mijn trein naar Den Helder heeft weer is wat geraakt... | |
bork | maandag 11 februari 2008 @ 10:18 |
Weer mooie platen van Zug en thats-me. Lekker weer trouwens gisteren. ![]() Ik kan ook wel een km-lijstje van een top3 vinden, pin me ff niet op de tijd vast. ![]() | |
bork | maandag 11 februari 2008 @ 10:27 |
ff iets anders, komend weekend gaan we met wat vrienden naar Leuven, ik heb wat vrije tijd met Bram om ff te treinen. ![]() Kun je in Belgie op een automaat een rondreis-kaartje versieren? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 10:40 |
quote:Nee, Belgie is een drama wat dat betreft. Gewoon enkeltjes en retourtjes, lijkt me het handigste (tenzij je vaker naar Belgie gaat met de trein). | |
bork | maandag 11 februari 2008 @ 10:49 |
1) Utrecht - Zakopane en terug diverse malen, 1 keer via Gdansk (dat was een foutje omdat we de nachttrein naar Krakow hadden gemist in Berlijn ivm omleiding en zatte vrienden) ![]() 2) Utrecht - Gdansk met treinstel naar Kaliningrad 3) Krakow (via Warschau) - Utrecht (ivm overstroming) KM zou ik moeten opzoeken ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door bork op 11-02-2008 10:57:12 ] | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 10:55 |
quote:Een mens, volgens teletekst. | |
Gutz | maandag 11 februari 2008 @ 11:12 |
quote:Mwoah, wil eigenlijk liever niet met de TGV maar gewoon met de reguliere treinen, wat rustiger aan lekker op het gemak. | |
its_me_ | maandag 11 februari 2008 @ 11:47 |
quote:Hoe oud ben je? Hoeveel dagen wil je er over doen? Met hoeveel personen zijn jullie in totaal? | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 16:13 |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 16:15 |
Flauw | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 16:19 |
Kom, dan beginnen we zometeen even bovenaan een nieuwe pagina ![]() | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 16:21 |
Gezellig! | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 16:22 |
quote:En dus bestaan 'we' als spoorhoekje van Fok! nu precies 5 jaar ![]() ![]() ![]() Hartelijke dank en felicitaties aan iedereen, en een applausje voor jezelf ![]() De feesttrein: ![]() En nou een pint ![]() | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 16:24 |
Hulde! ![]() ![]() | |
bork | maandag 11 februari 2008 @ 17:02 |
Bork is er maar kort bij maar wist dat dit feestje er aan zat te komen, gefeliciteerd allemaal ![]() ![]() <Bork trekt een pint open> ![]() | |
dennistd | maandag 11 februari 2008 @ 17:57 |
quote:zooitje ![]() | |
thats-me | maandag 11 februari 2008 @ 18:22 |
Ontsporing voorkomen door noodstop Een treinmachinist heeft gistermiddag bij station Vroomshoop een noodstop gemaakt om te voorkomen dat de trein ontspoorde. Hij had vlak daarvoor een groepje jongeren langs het spoor zien lopen en die bleken spullen op het spoor te hebben gelegd. Toen de politie de jongeren daarover wilde ondervragen gingen ze er vandoor, maar de agenten kon een aantal van hen alsnog te pakken krijgen. Tijdens de ondervraging werd bij een 15-jarige jongen een flesje gevonden waar waarschijnlijk de partydrug GHB in zat. De jongen is aangehouden en voor onderzoek meegenomen naar het bureau. Bron | |
Socios | maandag 11 februari 2008 @ 18:23 |
Mijn lustrumfoto. ![]() ![]() Trein 30153 verlaat om even voor zessen Harlingen op weg naar Harlingen Haven. | |
Carport | maandag 11 februari 2008 @ 18:45 |
Ja, gefeliciteerd enzo ![]() Ik wou jullie onderstaande foto (van Rob v/d Woude) niet onthouden, maar ik zag dat Zug-Chef een soortgelijke foto had gepost. Nouja, alsnog dan: http://robvanderwoude654.fotopic.net/p48360108.html | |
Lemjur | maandag 11 februari 2008 @ 19:04 |
![]() ![]() ![]() vandaag om 10:51 mijn 3000e kilometer afgesloten ![]() | |
XcUZ_Me | maandag 11 februari 2008 @ 19:35 |
Ja hallo. Ik hoor van Duvel dat jullie 5 jaar bestaan. Zal een kaarsje voor m'n raam zetten vannacht hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 20:23 |
Zoeen drama is het anders niet hoor XM ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 21:10 |
Lustrumraadsel ![]() Welk station is dit? ![]() | |
sander89 | maandag 11 februari 2008 @ 21:12 |
quote: Volgens mij wel staat ieder geval ook een stroom huisje aan de overkant. | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 21:18 |
quote:Probleem is alleen dat onderstation De Klomp er heel anders uitziet. ![]() Edit: maar je gok is wel goed volgens mij. Alleen is dat huisje geen deel van de energievoorziening, wat het wel is weet ik niet. | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 21:26 |
Volgende keer komen jullie er niet zo makkelijk vanaf ![]() ![]() ![]() | |
XcUZ_Me | maandag 11 februari 2008 @ 21:28 |
Niets romantischer dan Veenendaal inderdaad ![]() Mên, hoeveel posts nog tot dit uit mijn AT is ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 21:30 |
quote:Kriebelt het zo ja? ![]() Je kan ook hele subfora tegelijk uit je AT mikken trouwens ![]() ![]() ![]() | |
XcUZ_Me | maandag 11 februari 2008 @ 21:33 |
quote:Het is wel redelijk eczeemopwekkend ja ![]() quote:I know! Helaas kan je niet losse onderdelen van subfora eruit slopen. Zoals de P en T uit PTA ![]() quote:Nee ![]() | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 21:35 |
quote:Vlekken in je nek van de spanning lieverd? ![]() | |
XcUZ_Me | maandag 11 februari 2008 @ 21:36 |
quote:Try ergernis ![]() | |
sander89 | maandag 11 februari 2008 @ 21:46 |
quote:Was een grote gok eerst maar door maps.live.com wist ik het aardig zeker. Ander bordje bij een station, waar staat die? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 21:51 |
Geldermalsen ![]() | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 21:52 |
Geldermalsen, naturally. | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 21:56 |
Bijzondere en ongebruikelijke bordjes bij stations, okee ![]() ![]() Naam station gaarne. | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 21:58 |
Ja lollig. Ik had een foto van die brug in Geldermalsen klaarstaan, maar mijn fotohost is overleden. Gvd. Weet iemand waar ik gewoon goedkope webspace kan krijgen? Die heb ik wel bij mijn provider maar dat is net iets te onanoniem. ![]() | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 22:00 |
Hulshorst btw. | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 22:01 |
quote:homo ![]() stuur me die foto maar @ MSN dan host ik hem wel ![]() | |
Zug-Chef | maandag 11 februari 2008 @ 22:02 |
Mijn bijdrage aan 5 jaar FOK! Het feit dat er eindelijk weer fatsoenlijke nachttreinen in Nederland komen. Net als 'toen-wij-allemaal-nog-klein-waren' ![]() Zaterdag 2 februari 2008, Arnhem: ![]() Railion 1604 komt een licht wit Arnhem binnen met de EuroNight 346 vanuit Berlijn, Kopenhagen, Praag, Warschau, Rzepin, Minsk en Moskau op weg naar Amsterdam Centraal. ![]() Vanuit Warschau komen onder andere deze rijtuigen, type WLABdmnu met in grote letters de treinnaam "Jan Kiepura". ![]() Uit Wit-Rusland, om precies te zijn, Minsk, komt dit rijtuig van het type WLABmee. ![]() Het enige rijtuig (type WLABmee) wat uit Moskau komt, is zo'n 48 uur onderweg voor het in Nederland arriveert. | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 22:05 |
quote:Bedankt voor het aanbod, maar nee. quote:Bedankt voor het aanbod, maar nee. ![]() @ZC: Tovvvv! | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 22:09 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 22:13 |
21-11-2006 hmm? Die dag schoot ik niet veel verderop, namelijk in 's-Hertogenbosch, ook een plan V, nummer onbekend:![]() | |
Zug-Chef | maandag 11 februari 2008 @ 22:23 |
Je kan je bij de onderstaande foto afvragen wat er hier niet klopt:![]() Daarom de vraag: Wat klopt hier niet ![]() | |
dennistd | maandag 11 februari 2008 @ 22:27 |
quote:andere loc voorop was mooier geweest? ![]() | |
Zug-Chef | maandag 11 februari 2008 @ 22:33 |
Heeft er wel mee te maken ja... Men nemen een nieuwe Elok en een oude diesellok. En juist onder de draad gebruikt men de oude dieselloc... Desalniettemin wel bijzonder, want dit zie je dus eigenlijk niet meer | |
Luco | maandag 11 februari 2008 @ 22:33 |
De tweede loc heeft z'n pantograaf/pantograven niet omhoog staan? | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 22:35 |
![]() ![]() edit spuit 11 ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 februari 2008 @ 22:36 |
Mijn bijdrage dan maar ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 22:38 |
Als de vraag is "Hoe laat werd deze foto genomen" dan weet ik het antwoord ![]() | |
Duvel | maandag 11 februari 2008 @ 22:40 |
quote:Toevallig kan ik me herinneren dat ik dat ondergekalkte ding ook nog heb zien rijden toen! Alleen niet op de foto gezet. | |
Peterselieman | maandag 11 februari 2008 @ 22:43 |
quote:Dat is te gemakkelijk ![]() De locatie is een betere vraag ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 februari 2008 @ 22:47 |
1. ik weet het niet 2. je camera loopt 5 seconden voor 3. ik ga slapen, welterusten ![]() | |
ultra_ivo | maandag 11 februari 2008 @ 23:03 |
quote:Ik wil toch twijfels zetten bij het woord 'fatsoenlijk'. Dat T3 onderzeebootspul zie ik echt niet als fatsoenlijke nachtrijtuigen. Is een stuk onder het niveau van russische 3e klas. | |
TrainGV | maandag 11 februari 2008 @ 23:09 |
quote:Ik vermoed dat dit wel eens station Mantgum kan zijn ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 februari 2008 @ 23:20 |
quote:Helaas. Het is ergens anders, maar heel erg ver zit je ook niet mis ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 februari 2008 @ 00:25 |
http://www.manuelspot.nl/(...)nden/Sprinter_II.htm Op die site staan nog wat foto's van de SLT | |
Gutz | dinsdag 12 februari 2008 @ 13:04 |
quote:19, max aantal dagen 3, met 4 man totaal. | |
seinhuis | dinsdag 12 februari 2008 @ 13:45 |
Waar was je nauw dr.Fles. Ik heb gisteren afond overal naar je gezogt! ![]() Tevens zag ik de niewe Spinter niet staan. Die reedt toch fia Soets? ![]() | |
seinhuis | dinsdag 12 februari 2008 @ 13:48 |
quote:Welletrusten dr.Fles ! ![]() Droom maar fein over de trein ![]() Tevens. mijn camera is devekt ![]() | |
seinhuis | dinsdag 12 februari 2008 @ 13:51 |
quote: Ik denk dat je houten castelurn bedoeld ![]() | |
XcUZ_Me | dinsdag 12 februari 2008 @ 14:12 |
Is ie al dicht? | |
XcUZ_Me | dinsdag 12 februari 2008 @ 14:12 |
Nee? | |
XcUZ_Me | dinsdag 12 februari 2008 @ 14:14 |
Nu wel! |