abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:37:08 #1
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_56466318

Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XX, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, XLI, XLII, XLIII, XLIV, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, XLIX, L, LI, LII, LIII, LIV, LV, LVI, LVII, LVIII, LIX, LX, LXI, LXII, LXIII, LXIV, LXV, LXVI, LXVII, LXVIII, LXIX, LXX, LXXI, LXXII, LXXIII, LXXIV, LXXV, LXXVI, LXXVII, LXXVIII, LXXIX, LXXX, LXXXI, LXXXII, LXXXIII, LXXXIV, LXXXV, LXXXVI, LXXXVII, LXXXVIII, LXXXIX, XC, XCI, XCII, XCIII, XCIV, XCV, XCVI, XCVII, XCVIII, XCIX, C.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?



Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Spurts (GTW's) en nog twee overgebleven Buffels, uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.




Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.



De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>



Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_56466420
Ik vond opeens nog 2 foto's vanuit 2006, met mn oude cameratje, toen ik ook nog niet eens zo serieus bezig was met fotograferen...

Nabij Soestduinen:

Volvotrein


2x Plan V als stoptrein Ede-Wageningen - Amersfoort - Utrecht
pi_56466496
Netjes Zwans
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:47:05 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_56466562
Geen probleem Flash.

Nu ik hier toch ben. Ik reis erg veel met de trein en vraag me af en toe wel eens wat dingen af. Die steentjes rondom het spoor zijn toch bedoeld om de spoorbielsen stevigheid te bieden?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 februari 2008 @ 20:47:23 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56466575
Vanmiddag in de trein tussen Groningen en Leeuwarden de machinist 2 maal horen roepen dat een passagier de voeten van de bank moest halen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56466647
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:47 schreef Zwansen het volgende:
Geen probleem Flash.

Nu ik hier toch ben. Ik reis erg veel met de trein en vraag me af en toe wel eens wat dingen af. Die steentjes rondom het spoor zijn toch bedoeld om de spoorbielsen stevigheid te bieden?
Jep Hoezo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56466665
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag in de trein tussen Groningen en Leeuwarden de machinist 2 maal horen roepen dat een passagier de voeten van de bank moest halen
Vanmiddag in de trein tussen Groningen en Leeuwarden een passagier 2 maal horen roepen dat de machinist zijn ogen beter op de baan kon houden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56466711
pi_56466752
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vanmiddag in de trein tussen Groningen en Leeuwarden een passagier 2 maal horen roepen dat de machinist zijn ogen beter op de baan kon houden
pi_56466831
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:53 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Nu komt er een verhaal of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56466837
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ouwe mopperpot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56466847

  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:15:43 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_56467199
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jep Hoezo?
Zijn er geen betere opties? En waarom worden die stenen bruin na een tijdje? Slijtage van het spoor?
pi_56467540
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 21:15 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er geen betere opties?
Ja, rails ongeveer vastgieten in beton, zoals op de Utrecht-Schipholboog gebeurt bijvoorbeeld.
quote:
En waarom worden die stenen bruin na een tijdje? Slijtage van het spoor?
Nee, roest die door passerende treinen van de spoorstaaf gereden wordt. De Spoorwegwet schrijft voor dat elke wissel tenminste eennmaal per dag moet worden bereden om de roest eraf te rijden. Als er teveel roest op zit wordt er namelijk niet meer herkend dat een trein op een bepaald stuk spoor rijdt (detectie). Verrekte lastig, en levensgevaarlijk.
Voor de meeste wissels is dat niet zo'n probleem, maar elke dag wordt er op elk traject wel ergens een trein via een soort dwaalspoor gestuurd omdat ook de afgelegen wissels bereden moeten worden. Het zogeheten Roestrijden. Traditioneel volksvermaak onder mensen die erg goed kunnen vingerverven. Oftewel: Prorail kankerjosti's.

En daar worden die steentjes dus bruin van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56468788
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 19:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Reactie 2 op deze post:

Alle stellen van Arriva die ik gespot heb waren smerig, behalve de 10315 - Abel Tasman - en de 10325 - J.J. Nooitgedagt.
De 10321 is op 1 kop, aan de 2e klas kopzijde deels gewassen
Kan echt een verschil zien
pi_56468917
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:21 schreef Wadloper het volgende:
De 10321 is op 1 kop, aan de 2e klas kopzijde deels gewassen
Kan echt een verschil zien
Was vast voor eoa commercial dan

KIJK deze enorm godsgloeiend tyfusgoorbaggersmerige trein

We wassen de linker helft met Arriva TurboGlansXP met UltraGalaxyPlusSysteem!!
We wassen de rechter helft met product IKS!!


ZIE WAT EEN VERSCHIL!!! NIET TE GELOVEN
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 februari 2008 @ 22:35:03 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56469103
Niet te veel zuipen, Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 2 februari 2008 @ 00:10:42 #18
136283 knars
Teethgrinder
pi_56471511
Cillit Bang! En uw wissel is weg
pi_56472362
Ben ik voor het eerst van me leven speciaal langs de spoorbaan gaan staan om een nieuwe trein te zien rijden, rijdt die gewoon niet

[ Bericht 12% gewijzigd door sander89 op 02-02-2008 01:02:30 ]
............................
pi_56472486
ik zou een klacht indienen hoor!
  zaterdag 2 februari 2008 @ 08:58:38 #21
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56475055
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:50 schreef sander89 het volgende:
Ben ik voor het eerst van me leven speciaal langs de spoorbaan gaan staan om een nieuwe trein te zien rijden, rijdt die gewoon niet
Heb jij een verweerde kop met grijze krullen en had jij je handen in een sjofele jas zitten?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 2 februari 2008 @ 09:18:04 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56475135
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:47 schreef Zwansen het volgende:
Geen probleem Flash.

Nu ik hier toch ben. Ik reis erg veel met de trein en vraag me af en toe wel eens wat dingen af. Die steentjes rondom het spoor zijn toch bedoeld om de spoorbielsen stevigheid te bieden?
En ze dienen ook als drainagesysteem. Er mag niet teveel zand in zitten bijvoorbeeld, want dan loopt het water niet weg. Het ballastbed (zo heet het in spoortermen) moet ook voldoende stevigheid bieden in de dwarsrichting. Dat gaat nog weleens fout als het erg warm is bijvoorbeeld. Er zijn speciale onderhoudsvoorschriften bij ProRail voor hoe het ballastbed er uit moet zien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56475174
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was vast voor eoa commercial dan

KIJK deze enorm godsgloeiend tyfusgoorbaggersmerige trein

We wassen de linker helft met Arriva TurboGlansXP met UltraGalaxyPlusSysteem!!
We wassen de rechter helft met product IKS!!


ZIE WAT EEN VERSCHIL!!! NIET TE GELOVEN
  zaterdag 2 februari 2008 @ 09:32:49 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56475216
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ZIE WAT EEN VERSCHIL!!! NIET TE GELOVEN
Vergelijk je nu bier 1, met de rode sticker, met bier 2, de witte sticker?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56475545
Goedemorgen allemaal Nu eerst een kopje thee, en vanmiddag naar Amersfoort. Ik hoop dat de SLT er nog staat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 2 februari 2008 @ 11:06:02 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56475987
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:50 schreef sander89 het volgende:
Ben ik voor het eerst van me leven speciaal langs de spoorbaan gaan staan om een nieuwe trein te zien rijden, rijdt die gewoon niet
he, na-aper
ik had hetzelfde probleem
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:24:37 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56476186
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen allemaal Nu eerst een kopje thee, en vanmiddag naar Amersfoort. Ik hoop dat de SLT er nog staat
Koffie!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56477374
Ik moet mogen toch al de baan op, ik doe die SLT morgen wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56478833
wiki opgedeet

plaatje ontbreekt nog in de OP, stond nog fout in de wiki. En het deelnummer moet nog even goed gezet in de eerste regel van de OP. Op de wiki heb ik daar ### van gemaakt nu we in de driedubbele cijfers zitten

Maar als TS of iets blauws ff de OP wil perfectionalisificeren, dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56479564
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 08:58 schreef bork het volgende:

[..]

Heb jij een verweerde kop met grijze krullen en had jij je handen in een sjofele jas zitten?
Dat ben ik zeker niet ik ben geen zwerver
............................
  zaterdag 2 februari 2008 @ 14:55:22 #31
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_56479598
Storingen

Tijdelijk geen actuele informatie i.v.m. een storing.Onze excuses daarvoor. Kijk voor actuele informatie op: www.prorail.nl


pi_56479612
Ik denk trouwens dat ik wel een vermoeden heb wie bork daar WEL gezien heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56479640
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:55 schreef Tecnix het volgende:
Storingen

Tijdelijk geen actuele informatie i.v.m. een storing.Onze excuses daarvoor. Kijk voor actuele informatie op: www.prorail.nl
"Tijdelijk geen storingen. Je zou bijna denken dat alles goed gaat. Onze excuses voor het ongemak"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56480923
Effe een dwarsstraat heeft niet veel met treinen te maken maar wel met de NS.

De NS is van plan Segway op stations aan te bieden zodat je die kan gebruiken als vervoersmiddel van en naar het station, kost natuurlijk wel wat.
Alleen minister Eurlings loopt lastig te doen want de Segway mag nog steeds niet op de openbare weg.

Terwijl de SWOV onderzoek heeft gedaan en uit blijkt dat die gewoon op het fietspad kan, maar nu willen ze opeens EU goedkeuring van de Segway voordat die op de openbare weg komt in NL.
Terwijl dat helemaal niet nodig is, NL kan zelf nieuw voertuig toe laten op de weg.
In heleboel andere landen is die gewoon op de weg toegelaten door gewoon wet te wijzigen/aan te passen zonder bij komst van de EU.

Dus ik ben bang dat nog jaren gaat duren voordat is keer dagje de Segway van NS station kan meenemen

Promotie filmpje van de NS over Segway
............................
pi_56484607
Das gewoon knullig doen... die Eurlings is opeens wel erg veel bezig met NS en dergelijke zaken...van de vorige ministers heb ik daar weinig over gehoord.

Op het station Utrecht rijden sommige medewerkers van de NS er toch al op rond?

En btw. hoe zou zo'n ding er in de NS kleuren uit zien?
Blauw stok met gele banden?
pi_56484805
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:14 schreef Dichterbijer het volgende:
Das gewoon knullig doen... die Eurlings is opeens wel erg veel bezig met NS en dergelijke zaken...van de vorige ministers heb ik daar weinig over gehoord.
Dat waren dan ook allemaal vrouwen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:16:21 #37
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56486704
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:53 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker niet ik ben geen zwerver
ah, dan was het iemand anders.
Hanneke was met Bram in het spoorwegmuseum die dag en daar liep ook een spotter rond (erg herkenbaar klaarblijkelijk), hij was er ook voor de SLT. Was je misschien daar?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56486849
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:16 schreef bork het volgende:

[..]

ah, dan was het iemand anders.
Hanneke was met Bram in het spoorwegmuseum die dag en daar liep ook een spotter rond (erg herkenbaar klaarblijkelijk), hij was er ook voor de SLT. Was je misschien daar?
Nee bij ik was naar Bunnik gegaan maar moest al snel weg daar naar Arnhem maar ook toen niet dus onderweg in trein tegen gekomen.
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:14 schreef Dichterbijer het volgende:
En btw. hoe zou zo'n ding er in de NS kleuren uit zien?
Blauw stok met gele banden?
Geel met zwart dus maar zo worden ze ook verkocht, ze hebben alleen er extra bij NS logo's op geplakt::

[ Bericht 17% gewijzigd door sander89 op 02-02-2008 21:27:49 ]
............................
pi_56486903
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:16 schreef bork het volgende:
daar liep ook een spotter rond (erg herkenbaar klaarblijkelijk),
Zulke lui zijn er meer dan je durft te vrezen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56486950
bliep-bliep @ bork
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56487169
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk trouwens dat ik wel een vermoeden heb wie bork daar WEL gezien heeft
Van dit forum of was misschien Nico Spilt? Die is grijs toch?
............................
pi_56487404
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:30 schreef sander89 het volgende:
Van dit forum of was misschien Nico Spilt? Die is grijs toch?
mwoa, nico is een beetje grijs ja, maar daar doel ik niet op. Ik kom geregeld bij spoorse evenementen (NVBS, Eurospoor, donateursritten) een gast tegen die eruit ziet alsof hij minimaal 220 jaar is

grijze krulletjes, groene legerjas. Ik heb evt ook nog wel een foto, maar goed, privacy bla bla
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56487556
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

mwoa, nico is een beetje grijs ja, maar daar doel ik niet op. Ik kom geregeld bij spoorse evenementen (NVBS, Eurospoor, donateursritten) een gast tegen die eruit ziet alsof hij minimaal 220 jaar is

grijze krulletjes, groene legerjas. Ik heb evt ook nog wel een foto, maar goed, privacy bla bla
Haha oke, maar ben benieuwd wanneer ik weer kans krijg SLT rijdend te zien want is nog niet bekend of die maandag gaat rijden?
............................
pi_56487647
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:43 schreef sander89 het volgende:

[..]

Haha oke, maar ben benieuwd wanneer ik weer kans krijg SLT rijdend te zien want is nog niet bekend of die maandag gaat rijden?
Ik begreep dat ie maandag ergens in de loop van de dag wordt overgebracht van Amersfoort naar Leidschendam
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 februari 2008 @ 21:47:40 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56487711
maak van in de loop van de dag maar 21.00
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56488028
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begreep dat ie maandag ergens in de loop van de dag wordt overgebracht van Amersfoort naar Leidschendam
Oke bij Nedtrain daar, maar zal me laatste kans zijn om dan zien rijden voorkomende tijd als die daar naar toe gaat. Want hij gaat daar dan Zeker in die Regio rijden?
............................
pi_56488082
eerste serieuze inzet zat de stopper Ut - Gvc zijn ja. De lieve blauwe hemel mag weten wanneer though
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56488336
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begreep dat ie maandag ergens in de loop van de dag wordt overgebracht van Amersfoort naar Leidschendam
Zwolle - Nijmegen als intercity , das tenminste een echte test voor de SLT . En dan niet gekoppeld, en lekker in de spits... Tegenwoordig hebben ze de gewoonte bij de NS om de 3700 een ICM IV of 2*Plan V te laten rijden overdag; vreselijk, nog geen zitplaats .
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 februari 2008 @ 22:07:20 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56488355
De 3700 gaat geheel gereden worden met VIRM, dus geen SLT
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56489272
ik denk dat we na deze testritten idd zeker een half jaar geen SLT meer te zien krijgen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')