Life sucks...quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:26 schreef ElizabethR het volgende:
Ten eerste kreeg ik gisteren bericht dat mijn beste vriend in NL is overleden
Ten tweede is er hier een freaking vent bezig een alarminstallatie aan te leggen, en die maakt herrie! Hetzij door boren, hetzij door kabels vastschieten aan de plinten.
Ik wil ook naar huis, slapen.
Nou zeg, da's nog eens een ronde pech... ik zou zeggen: sterktequote:Op woensdag 16 januari 2008 13:26 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ook
Ten tweede is er hier een freaking vent bezig een alarminstallatie aan te leggen, en die maakt herrie! Hetzij door boren, hetzij door kabels vastschieten aan de plinten.
oh dat is nooit leuk nieuwsquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ook
dat was het punt ook van die tekstenquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ain proooooonkjewail in goooooolden rand is Stad en Oooooommelaaaand
Heb heel goed mn best gedaanen kon de tekst mooi op de rug van de vrouw voor me lezen
Zesje met een beetje mazzel, gok ik...quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:33 schreef Soempie het volgende:
Ik denk dat ik me maar vast ga inschrijven voor de her.Van de 75 vragen 24 fout
![]()
En er staat nergens wat ik dan heb.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:35 schreef Etcetera het volgende:
Van Lauwerzee tot Dollard tou,
Van Drenthe tot aan 't Wad,
Doar gruit, doar bluit ain wonderlaand
Rondom ain wondre stad.
Ain Pronkjewail in golden raand (had dat niet iets te maken met de gele koolzaadvelden?)
is Grönnen, Stad en Ommelaand;
Ain Pronkjewail in golden raand
Is Stad en Ommelaand!
Doar Broest de zee, doar hoelt de wind,
Doar soest 't aan diek en wad,
Moar rusteg waarkt en wuilt het volk, (dat betekende omwoelen, ploegen)
Het volk van Loug en Stad.
Is Stad en Ommelaand!
Doar woont de dege degelkhaid,
De wille, vast as stoal,
Doar vuilt het haart, wat tonge sprekt,
In richt- en slichte toal. (a la Verdonk: recht voor zn raap)
Is Stad en Ommelaand!
Dank, ook Etcetera...quote:
Ik vind het cool om met zoveel mensen tegelijk zoiets te zingen, en moet bekennen dat ik wel eens kippenvel krijg als ik bij plechtige dingen zoals dodenherdenking het Wilhelmus hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank, ook Etcetera...![]()
Doet zo'n lied je nou ook nog iets als je het hoort/zingt?
Amsterdamse songs kunnen me in sommige gevallen wel raken, valse emotie...
ik vind het een mooi nummerquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dank, ook Etcetera...![]()
Doet zo'n lied je nou ook nog iets als je het hoort/zingt?
Amsterdamse songs kunnen me in sommige gevallen wel raken, valse emotie...
Ik ben/was meer van de stadiongezangen (heb zelfs een stadionsong van mijn hand tot 'traditional' weten te verheffen) en dat kan behoorlijk indrukwekkend zijn. Asocieer ook bijna al mijn herinneringen aan muziek...quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind het cool om met zoveel mensen tegelijk zoiets te zingen, en moet bekennen dat ik wel eens kippenvel krijg als ik bij plechtige dingen zoals dodenherdenking het Wilhelmus hoor.
Maandag was ik gewoon een student (dus nep-stadjer) die meedeed omdat ik nou eenmaal van zingen hou
quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben/was meer van de stadiongezangen (heb zelfs een stadionsong van mijn hand tot 'traditional' weten te verheffen) en dat kan behoorlijk indrukwekkend zijn. Asocieer ook bijna al mijn herinneringen aan muziek...
Verder zing ik wel vaak, maar slechts als ik alleen ben of binnensmonds...
Mensen die me horen zingen, zeggen dat ik een goede stem heb, maar dat is voor mij geen reden om de schroom die ik heb bij publiekelijk zingen, weg te nemen...![]()
Kon ooit, voor ik de baard in de keel kreeg, 'Wuthering Heights' van Kate Bush op dezelfde toonsoort als haar zingen...
In Amerika heb ik het regelmatig meegemaakt dat die Yanks bij sportwedstrijden en zelfs 's ochtends bij het openen van een pretpark met de hand op het hart de Stars Spangled Banner mee staan te brullen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Het Wilhelmus raakt me ook wel hoor... en toen ik in de VS was heb ik ook uit volle borst meegezongen met de Star-spangled bannerIk ben gewoon nogal gevoelig voor zulke gelegenheden denk ik
Aan de rand van Mokum,quote:
Tijdens begrafenissen van Ajax-supporters komt dit lied altijd voorbij en ook altijd wel een Amsterdamse song.quote:stadiongezang is erg indrukwekkend. you'll never walk alone zoals http://www.youtube.com/watch?v=A8cffEaZGh0 vind ik echt waanzinnig gaaf, dat levert mij wel kippenvel op
Ja ik ook hoor.... maar ik kan het in dit geval wel als iets positiefs zien. De dirigent had ook gezegd dat hij zelf wel troost vond in de tekst van dat Requiem. Dus ik heb die repetitie extra mooi gezongen en hoop dat het voor zijn vrouw ook heeft gewerktquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:20 schreef MadMaster het volgende:
Dat bedoel ik dus met muziek asocieren aan bepaalde gebeurtenissen.
Het stomme is dat wanneer ik ooit zo'n asociatie heb gehad, ik die asociatie ook altijd zal blijven houden...
quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:35 schreef Soempie het volgende:
Ik ga met Sven naar 'I am legend' zondag in Antwerpen.
Als ik die nog een keer ga zingen zal ik aan je denkenquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:29 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zit al een uur te F5-en in het volle topic
Pfff, ik ben er echt bij vandaag.
Thanks all, het is even kut, maar het gaat wel weer over
Overigens LB, ik vind het requiem van Mozart nog steeds het allermooiste. Vooral het Confutatis
Megakippenvel
Ik ondertussen welquote:
en daarvoor moet je naar antwerpenquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:35 schreef Soempie het volgende:
Ik ga met Sven naar 'I am legend' zondag in Antwerpen.
Ik las het.quote:
Waar woont ie dan?quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:39 schreef Soempie het volgende:
Hij gaat vanavond ook naar de bios in Antwerpen.![]()
Ik kwam alleen in Antwerpen als ik echt een weekend wegging.
Breda, opletten LBquote:
beterquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:39 schreef Etcetera het volgende:
[..]
en daarvoor moet je naar antwerpen![]()
met schrikmomenten gegarandeerdgoede reden om 'm beet te pakken
![]()
Leuk liedje... ben nooit in de meer geweest maar kan me wel indenken dat het gezelliger was dan de arena (die gracht... blijft gewoon kut). Het is maar te hopen dat dat nieuwe stadion wat ze in amsterdam willen gaan bouwen een soort wembley achtig iets gaat worden, maar ik vrees dat ze omdat er een gooi gedaan moet worden naar de olympische spelen een sintelbaan tussen komt in plaats van een grachtquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aan de rand van Mokum,
Aan de Middenweg,
Stond een stadion zo sfeervol
Het is gesloopt en dat is pech...
Nu in de Arena
Veel bobo's weinig sfeer,
Het vuurwerk is verdwenen
Ik heb heimwee naar de Meer...
Maar de echte fans die blijven
die houden zich niet tam...
Het zijn de Ajax diehards
Het zijn de bhooooooys
Uit Amsterdam
Ajax, Ajax, Ajax... etc.
Melodie: Land van Maas en Waal
[..]
1x geweest, niet eens op de tribunes maar voor een open dag van een opleiding.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:42 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik zou best een keer in het stadion van Groninen willen kijken, die hebben het goed begrepen daar als ik het zo zie op tv.
Miepensteinquote:Op woensdag 16 januari 2008 05:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zeg miepenstein, gaat het de 21st nog door?aan de groep natuurlijk
quote:Op woensdag 16 januari 2008 08:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoe laat en waar precies spreken we af?
Volgens mij is dat meer omdat het oude stadion ook zo genoemd werdquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:49 schreef Etcetera het volgende:
[..]
1x geweest, niet eens op de tribunes maar voor een open dag van een opleiding.
wat ik zag: je zit erg dicht op het veld, ook van bovenaf heb je goed zicht
en ik denk dat het niet voor niets de hel van het noorden wordt genoemd tegenwoordig
Oh dat kan welquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:50 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer omdat het oude stadion ook zo genoemd werd
Als ze een stadion à la dat van Celtic of Manchester neerzetten dan is het misschien nog te doen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:42 schreef Whiteguy het volgende:
Leuk liedje... ben nooit in de meer geweest maar kan me wel indenken dat het gezelliger was dan de arena (die gracht... blijft gewoon kut). Het is maar te hopen dat dat nieuwe stadion wat ze in amsterdam willen gaan bouwen een soort wembley achtig iets gaat worden, maar ik vrees dat ze omdat er een gooi gedaan moet worden naar de olympische spelen een sintelbaan tussen komt in plaats van een gracht![]()
Ik wil je ook wel anders noemen, geen probleem...quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:49 schreef MaJo het volgende:
MiepensteinIk ben alleen nog gewend om adoraties naar mijn hoofd gesllingerd te krijgen
![]()
Try mequote:Op woensdag 16 januari 2008 14:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik wil je ook wel anders noemen, geen probleem...
Het omgekeerde komt echt zelden voorquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:03 schreef MadMaster het volgende:
En nu in het kader van de reorganisatie hier een infomarkt tot 19.30 uur.
Ben benieuwd, maar zal wel weer veel blabla zijn en weinig wol...![]()
Mazzel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |