Zug-Chef | maandag 31 december 2007 @ 15:06 |
![]() Hier alweer deel 97 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96. Jaarovericht spoorwegen 2007 Maart 2007 In het laatste avondlicht passeert Rail4Chem 2006 met een graantrein Dordrecht Zuid. ![]() Nieuw deze dienstregeling zijn de bont gekleurde gehuurde rijtuigen als Intercity Amsterdam - Amersfoort (-Deventer). ![]() In Rotterdam bouwt men een tunnel voor het nieuwe Randstadrail. Daarvoor zijn tunneldelen nodig, ACTS levert ca eenmaal per week een nieuwe lading en passeert hier het oude spoor en station te Abcoude. ![]() Zeer binnenkort begint men met de electrificatie van de Montzenroute. In maart was het nog niet zo ver en werd er volop gedieseld, zoals hier door Ludmilla 241 802 met een trein beladen met boomstammen welke het Drielandendorpje Gemmenich (B) passeert. ![]() April 2007 In April was er weer het jaarlijkse stoomfestival in Friesland en werd er door de VSM gependeld tussen Sneek en Stavoren. Op de foto is de 52 8053 voorop te zien in de buurt van het dorp Oudega tussen Workum en IJlst. ![]() Mei 2007 In Mei is de lente volop aan de bomen te zien. Bij Dordrecht Zuid is er goed gesnoeid, zodoende is dit doorkijkje te maken. B-Cargo 2553 met een vol beladen containertrein op weg naar het Antwerpse Berendrecht. ![]() Juli 2007 Begin Juli was voor anderhalve week het spoor Leeuwarden - Heerenveen buiten dienst. Dit vanwege verschillende spoor- en brugvernieuwing. Reizigers werden vervoerd per bus, maar ACTS mocht omrijden via Buitenpost-Groningen. De na een aanrijding herstelde lok 513-9 passeert Veenwouden op weg naar Groningen en uiteindelijk de Maasvlakte West. ![]() Augustus 2007 Mijn vakantie heb ik gevierd in en om het Rijndal tussen Koblenz en Mainz. Op weg naar het vakantieadres is er overnacht bij de bekende Jeugdherberg nabij het spoor in St. Goar, waardoor deze foto van ZDF-reklamelok met een Intercity al om 7 uur 's ochtends gemaakt kon worden. ![]() Op een van de weinige echt zonnige vakantiedagen passeert SBB Cargo met een beladen autotransporttrein het dorp Assmannshausen aan de rechter oever van de Rijn. ![]() In het toeristische Rüdesheim am Rhein is het goed toeven nabij het station, een van de vele opnamen betreft de kolentrein van vervoerder NIAG, welke vrijwel geheel in het blauw getooid is. ![]() Oktober 2007 Terug in Nederland heeft Connexxion eindelijk haar nieuwe materieel in dienst. Bij een vrij aparte boom passeert stel 5031 als stoptrein Amersfoort - Ede Wageningen in de buurt van Lunteren. ![]() Rail4Chem PB05 heeft veel power nodig om een graantrein de heuvel op te krijgen bij Venlo. ![]() Veolia wacht op haar nieuwe treinen nu zij de dienst uitmaken op de Maaslijn. Daarom rijden zij nu eerst met de afgeragde wadlopers uit het Noorden, waarvan stel 3226 in Veolia-huiskleuren is bestickerd. Samen met een geel-eentje zijn zij onderweg in een herfstachtige omgeving bij Belfeld richting Roermond. ![]() Omdat bij Blerick een brug vernieuwd moest worden, was er voor anderhalve week geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Blerick. Daarom werden enkele goederentreinen omgeleid via de zuidelijke Maaslijn. Waaronder ook de ertstreinen van/naar Dillingen (Saar). ![]() November 2007 Een Volvotrein is defect geraakt bij Oldenzaal, waardoor een dag later de nog overgebleven lok van die trein wordt meegenomen met eenzelfde Volvotrein. In het laatste licht is zelfs de maan al op en dat betekend dat de winter nu echt in aantocht is. ![]() December 2007 December telde veel zonnige dagen, dat is wel eens anders geweest in de feestmaand. ERS 6601 is sinds de zomer opnieuw bestickerd en heeft nu een opvallende snor. Met een flink vertraagde containertrein uit Warschau passeert de trein Holten op weg naar de Maasvlakte West. ![]() En zelfs een winterlandschap mocht dit jaar niet ontbreken. Een flinke koude periode zorgt voor veel rijp in het landschap. Als dan ook nog de suikertrein van Railion gereden wordt door Spitzke, is het laatste plaatje van dit jaar een succes. ![]() Bij deze iedereen een goed uiteinde en een gelukkig, gezond en spoors 2008! | |
Duvel | maandag 31 december 2007 @ 15:10 |
Wat een toffe OP! ![]() | |
Zug-Chef | maandag 31 december 2007 @ 15:45 |
quote:Bedankt ![]() | |
Peterselieman | maandag 31 december 2007 @ 17:12 |
Leuk al die oude platen ![]() | |
Wadloper | maandag 31 december 2007 @ 17:53 |
Ik denk dat Veolia toch wel een plek in de top 5 moet krijgen, met bijzondere dingen. Zij waren veel in het nieuws vanwege alle commotie toen zij gingen rijden. | |
bork | maandag 31 december 2007 @ 18:21 |
Mooi overzichtje ![]() | |
Dr_Flash | maandag 31 december 2007 @ 18:49 |
is dit *HET* centrale treinentopic? Of is dit *Zug-Chef exposeert*? Ik ben verdwaald ![]() | |
Peterselieman | maandag 31 december 2007 @ 18:57 |
quote:Ik denk beide ![]() Als jij je mooiste platen er bij gooit, dan gaat het wat meer de richting van het centrale treinentopic op ![]() | |
Novus | maandag 31 december 2007 @ 19:27 |
*Noof van OHIH en Somda meldt zich ook maar bij de FOK!kers. | |
bork | dinsdag 1 januari 2008 @ 01:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nou dan ben ik maar de eerste: veel treintjesplezier e.a. in 2008 ook namens mevr. Bork en Bram ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 1 januari 2008 @ 01:18 |
Mooie OP Zug! Maar van maanstanden heb je geen kaas gegeten ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:46 |
Ha treinenfappers: een spoorvol 2008 gewenst! | |
Zug-Chef | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:48 |
quote:Oh ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:06 |
quote:Dat simpelweg het opkomen van de volle maan niet betekent dat de winter er aan komt. Dat gebeurt in de zomer ook namelijk ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:07 |
Maar vast niet om half 4 al | |
Alexxxxx | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:08 |
Bij volle maan is de maan de hele nacht zichtbaar, en overdag niet. Bij nieuwe maan net andersom. En daar tussenin deels nacht deels overdag. En dat is gewoon het hele jaar door ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:15 |
Voordat we echter helemaal offtopic gaan, misschien wel een leuk thema voor komend jaar: "Trein en maan". | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:23 |
Ik zag trouwens om 11:38 de CNL uit de Alpen door Klp rijden, die normaal om 8:31 in Ut aan hoort te komen. Dat is dus +3:30 zo ongeveer. Zou die ook 3 uur stilgestaan hebben rond de jaarwisseling, ergens in Karlsruhe of Stuttgart of zo? ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:25 |
Dat dat ding nog rijdt! | |
Zug-Chef | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:26 |
Tuulk, internationale treinen reden wel gewoon allemaal.quote:Lueck idee ![]() | |
Wadloper | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:14 |
quote:Hetzelfde! ![]() | |
Socios | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:14 |
Check bladzijde 777 van het spoorboekje. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:25 |
quote:Wat is daarmee dan ? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:40 |
quote:Ja, wat is daarmee dan? ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:58 |
Das eigenlijk pagina 778, want ze durfden 666 niet in het boek op te nemen. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:23 |
gelul. | |
Socios | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:25 |
Blz. 666 staat er inderdaad ook in, maar het ging om 777...![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:33 |
Mja het spoorboekje heb ik hier ook liggen, maar dan nog vraag ik me af wat er byzonder aan is ? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:40 |
quote:Idee ![]() ![]() Mijn spoorjaar 2007. Treinen, maar dan net een beetje anders ![]() ![]() 01 - Salva, Roemenië, 2 januari 2007. Het stoomtijdperk beleeft hier nog een soort blessuretijd. ![]() 02 - Dordrecht, 3 februari 2007. Een Mercedes-Benz Actros met VolkerRail's stopmachine Idefix achterop, tijdens een open dag. ![]() 03 - Roosendaal, 31 maart 2007. Het klassieke seinhuis aan de oostkant van het station. Hoe lang het er nog blijft staan.... ![]() ![]() 04 - Utrecht Centraal, 8 april 2007. ICMm 4011 staat als eerste te pronken, maar: "Alle treinen vertrekken van de voorzijde van dit perron" ![]() ![]() 05 - Antwerpen Berchem, 6 mei 2007. Beneluxtrein rijdt langs een modern Belgisch gebouw. ![]() 06 - Ettelbrück, Luxemburg, 9 juni 2007. Cabrio-draisine. ![]() 07 - Duisburg Hbf, 1 juli 2007. Bordjes-zevenklapper. ![]() 08 - Welver, Duitsland, 4 augustus 2007. Overzicht dan het station via een half-bolvormige bewakingsspiegel. ![]() 09 - Kerkrade centrum, 23 september 2007. Balkon van een oud ZLSM-rijtuig. ![]() 10 - Mol, België, 27 oktober 2007. Baas boven baas. ![]() 11 - Utrecht Maliebaan, 3 november 2007. Utrecht Maliebaan zeg ik. ![]() 12 - Göteborg, Zweden, 3 december 2007. Interieur van het restauratierijtuig van een willekeurige binnenlandse InterCity. ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:44 |
Ook ernstig tov. | |
Zug-Chef | dinsdag 1 januari 2008 @ 16:48 |
Leuk die baas boven baas en die zevenklapper van jou bad memory station ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 januari 2008 @ 17:38 |
quote:Mwoa, dat is ondertussen redelijk rechtgezet ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 1 januari 2008 @ 17:42 |
Oberhausen, naja dat komt allemaal door het rondje Bodensee ja. Wat een gat blijkt dat te zijn idd ![]() Ook leuk die BR 628 op de foto van zevenklapper Duisburg Hbf ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 januari 2008 @ 17:44 |
Mooie platen allemaal, Fles | |
Dichterbijer | dinsdag 1 januari 2008 @ 21:04 |
Op Groningen een koploper ter zijde... op zich niet bijzonder, maar als je de zijkant van het beestje bekijkt kan je zien dat een aantal "kunstenaars" De middenbak en een kopbak COMPLEET hebben volgekalkt. En dan bedoel ik echt van boven tot onder... incl. de ramen... ik stel voor: handjes er af hakken voor die gasten ![]() | |
Willy84 | dinsdag 1 januari 2008 @ 21:06 |
Goeiemoggel! ![]() Happy new year allemaal! (voor de toelichting naar boven scrollen!) Gister nog een eindejaarstoer gehouden. Van Amsterdam CS naar Groningen en weer terug naar Amsterdam Amstel via Utrecht. ![]() ![]() in een ander topic kwam ik dit bericht nog tegen van een tijdje terug ![]() quote: ![]() | |
Willy84 | dinsdag 1 januari 2008 @ 21:10 |
quote:De NS zou ook eens een aantal knappen hekken kunnen aanschaffen, evenals het GVB. Ik ken gewoon geen 1 opstelterein dat goed is afgesloten! Wat natuurlijk niet wegneemt dat je met je poten van andersmans spullen moet afblijven... Ik reed in Londen langs het metroopstelterein, dat hek leek op dat van een gevangenis. Vrij hogen hekken met grote rollen prikkeldraad eroverheen. | |
Peterselieman | dinsdag 1 januari 2008 @ 21:15 |
Groningen is nauwelijks afgesloten. Het opstelterrein is via de zuidkant naar mijn mening te goed bereikbaar. Even 1 bordje negeren en je staat al op de sporen. ![]() | |
sander89 | dinsdag 1 januari 2008 @ 21:43 |
Dit jaar mag een tvp wel ![]() | |
Lemjur | dinsdag 1 januari 2008 @ 21:55 |
Supervette OP ![]() Enneum gelukkig 2008 allemaal ! | |
en_door_slecht | woensdag 2 januari 2008 @ 00:06 |
Een ieder veel treinkilometers, vervoerderslol en plaatjes kijken voor 2008! | |
De_Hertog | woensdag 2 januari 2008 @ 12:10 |
quote:Bij nieuwe maan is de maan nooit zichtbaar ![]() | |
Willy84 | woensdag 2 januari 2008 @ 14:01 |
Op NS.nl staan voor komend weekend flink wat werkzaamheden aangekondigd. Ook niet voor de minste trajecten: Utrecht CS- Amsterdam CS- Schiphol Amersfoort Als dat maar goed gaat... | |
Duvel | woensdag 2 januari 2008 @ 14:19 |
Amsterdam - Utrecht gaan ze volgens mij nog nawerk doen na de indienststelling van de viersporigheid. | |
knars | woensdag 2 januari 2008 @ 14:34 |
Zeg Duvel, las ik het nou goed en ben jij binnenkort ook vaste bezoeker van muzakstation Gouda? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 2 januari 2008 @ 14:37 |
quote:En ook Eindhoven - Venlo gaat er uit... In ieder geval betekend dat feest rondom Utrecht dat de ICE weer eens via Hilversum gaat ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2008 @ 14:50 |
quote:Waar ga je staan dan? ![]() | |
Willy84 | woensdag 2 januari 2008 @ 14:56 |
Hallandscherading gok ik ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 2 januari 2008 @ 14:57 |
Ligt aan het weer, denk ergens tussen Hilversum Sportpark en Hollandsche Rading (zie voorbeeld hier) | |
Duvel | woensdag 2 januari 2008 @ 15:35 |
quote:Ja, maar pas van de zomer! | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2008 @ 15:39 |
quote:Vet ![]() ![]() Anyway bij Hollandsche Rading is vlgs mij zo'n terrasje toch? Al zal dat nu wel dicht zijn.. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2008 @ 15:50 |
quote:Hee hallo ![]() ![]() | |
Eix | woensdag 2 januari 2008 @ 16:41 |
quote:En wie gaat zondag naar Amsterdam? Juist ja, ik. ![]() En in plaats van dat ze de 800 omleiden rijdt de 3000 via Hilversum en de 800 tot ik neem aan Utrecht. Matig, want dan heb ik een overstap van 28 min. ![]() Maar misschien dat ik de rest van mijn reisgezelschap wel kan overtuigen dat we met de ICE moeten gaan. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Eix op 02-01-2008 16:50:51 ] | |
Novus | woensdag 2 januari 2008 @ 17:22 |
quote:Danku. ![]() Binnenkort even de kop van NoordHolland doen. Iemand nog leuke spotplek daaro? | |
Zug-Chef | woensdag 2 januari 2008 @ 17:26 |
ligt er aan wat je wil natuurlijk ![]() ![]() | |
Novus | woensdag 2 januari 2008 @ 18:47 |
Stations voornamelijk gezien ik niet te veel tijd heb steeds, ik wil het op 1 dag houden. Treinen maken me niet uit. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2008 @ 20:11 |
Zug-Chef (en andere geïnteresseerden): Innsbruck - Salzburg deel 7 is uit ![]() Dat is tevens het laatste deel van deze rit. SPOILER | |
Zug-Chef | woensdag 2 januari 2008 @ 22:08 |
vet ja ![]() | |
Novus | woensdag 2 januari 2008 @ 22:32 |
Cabinerit ofzo? :$ | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2008 @ 22:39 |
quote:Yep ![]() | |
dirkie001 | donderdag 3 januari 2008 @ 11:45 |
Treinongeluk veroorzaakt door mensenpoep De trein die afgelopen weekend een stootblok op het station Maastricht ramde gleed waarschijnlijk weg door poep op de rails. De NS loost de behoefte van de reizigers, in tegenstelling tot in het buitenland, gewoon op de rails. Er zijn al maatregelen genomen door ProRail en Nedtrain, maar dit heeft blijkbaar niet geholpen. Een dag voordat het ongeval in Maastricht plaatsvond had een andere trein op hetzelfde spoor ook last van de gladde rails. Volgens de machinist van de trein was het op beide dagen kurkdroog weer. "Naar mijn stellige overtuiging is het betreffende spoor glad door de keerpuntreiniging op dat spoor door NedTrain. Zeep en poep, zo je wilt fecaliënresiduen, veroorzaken dit", aldus de machinist. Het is niet voor het eerst dat er treinen last hebben van dit euvel. In 2006 en 2007 gleden er in het Noorden van het land ook treinen door. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de keerpuntreiniging van de treinen. De toiletten in de treinen worden schoongemaakt op de zogenaamde keerpunten, zoals in Leeuwarden en Maastricht. Bij het reinigen komt er zeep en poep op het spoor terecht. De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft inmiddels een onderzoek ingesteld en komt over een paar maanden met een conclusie. De NS is bezig met een nieuw toiletsysteem maar waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat alle treinen voorzien zijn van de nieuwe biotoiletten. Een woordvoerder meldt dat het een kostbare en tijdrovende operatie is omdat er duizenden treinen moeten worden omgebouwd en omdat er voorzieningen op de stations moeten komen om de toiletten te legen. [ Bericht 1% gewijzigd door dirkie001 op 03-01-2008 11:52:11 ] | |
dirkie001 | donderdag 3 januari 2008 @ 11:50 |
en nog 1 die van toepassing is.... Meer controle op veiligheid baanwerkers De Arbeidsinspectie gaat zich richten op de veiligheid bij het onderhoud van het spoor. Tot april zal er op 240 locaties gekeken worden of de veiligheid van de baanwerkers wel gewaarborgd is. Volgens de Arbeidsinspectie is baanwerker één van de gevaarlijkste beroepen in Nederland. Het risico op een dodelijk ongeval is drie keer zo groot als in de bouw. Volgens het ministerie van Sociale Zaken staat ProRail onder grote druk om de veiligheid te garanderen en de uitval van treinen te beperken. Er rijden steeds vaker treinen terwijl er gewerkt wordt en daarom gaat de Arbeidsinspectie controleren of de veiligheidsnorm wel gehanteerd wordt. De inspecteurs zullen bij de spoorwerkzaamheden op enkele dingen letten. Er wordt gekeken of er wel voldoende maatregelen zijn genomen om een aanrijding door een trein te voorkomen. Ook zal er controle zijn op de arbeids- en rusttijden, lichamelijke belasting en de bescherming tegen kankerverwekkend kwartsstof. | |
Duvel | donderdag 3 januari 2008 @ 13:39 |
Dat over die veiligheid van baanwerkers: het werken wordt je soms gewoon onmogelijk gemaakt door het oerwoud van regels en het voortdurende twijfelen aan het gezond verstand van de medewerker. | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2008 @ 13:50 |
Laatst had ik beloofd even een overzichtje te geven van de posts waarin een station in Nederland behandeld is. Inmiddels heb ik het bestandje gevonden en kan ik de eerdere posts in de serie geven: Treinentopic deeltje 90 - met herfststormen Treinentopic deel 91 - Gladde rails -> Vertraging -> GTBV Treinpics, -nieuws en -blaattopic nr. 92 Treinpics, -nieuws en -blaattopic nr. 92 Wie wil deze reeks uitbreiden dmv een nieuw station aan dit lijstje toe te voegen? | |
Wadloper | donderdag 3 januari 2008 @ 15:08 |
Ik doe momenteel daar niet aan mee, misschien in de vakanties ofzo ![]() | |
Wadloper | vrijdag 4 januari 2008 @ 19:23 |
Weet iemand de treinstelnummers van de 2x mP van Alstom die bij Zwolle rangeer staan? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 19:29 |
quote:3033 en 3034 ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 4 januari 2008 @ 19:56 |
Over Alstom gesproken, die maken vette lokjes, zie de nieuwste Rail Magazine | |
Wadloper | vrijdag 4 januari 2008 @ 20:07 |
quote:Dank je! ![]() | |
Fixers | vrijdag 4 januari 2008 @ 20:25 |
quote:'t komt niet alleen door het reinigen, maar ook door alle smeerkezen die per sé op het station in de trein moeten schijten. Vooral hier op Den Haag CS wordt het erg smerig, omdat het ook nog eens onder de overkapping is. Ze moeten die kleppies gewoon aanpassen zodat de stront direct terug omhoog wordt gecatapulteerd zolang de trein stilstaat. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 20:56 |
ach, inmiddels wordt dit soort dingen aanleiding voor NS om ook maar over te gaan op gesloten afvoersystemen. In Duitsland is dat al decennialang gemeengoed. Denk je dat er onder de Rendsburger Hochbrücke geen mensen wonen soms? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:13 |
Ik weet niet of iemand het in de gaten heeft, maar op dit moment is een groot deel van het Belgische treinverkeer behoorlijk ontregeld door Lees meer | |
marcb1974 | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:20 |
Ze gaan echt plat nu daar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:35 |
Mwoa, dat lijkt wat overdreven, maar ik ga dit wel even heel secuur in de gaten houden ja | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:40 |
Heb jij de meldingen gedaan, Fles? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:41 |
quote:Nee. Dan had ik Liège-Guillemins, Brugge St Pieters, Kortrijk en Namur er ook ff uitgegooid. Ben malle Eppie niet hè ![]() | |
knars | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:43 |
Dan ga je je toch afvragen of dit bommeldingen zijn vanuit terroristisch oogpunt (van de al qaeda soort, of juist vanuit vlaams blokkringen) of dat het belgische spoorwegpersoneel een nieuwe manier van aktievoeren heeft ontdekt. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:44 |
quote:Dat zou niet eens nieuw zijn: De Fransen namen in okt/nov vorig jaar ook hun toevlucht tot sabotage. | |
Wadloper | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:44 |
Wie weet het stelnummer van de Plan T die in de loods te Amf staat? ![]() Of is dat V'tje 852? | |
knars | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:46 |
quote:Ja, maar die spreken frans hè. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:49 |
quote:De Plan T 523 die er altijd stond, staat nu in Haarlem. Ik gok dus dat het idd de 852 is die daar staat. | |
Wadloper | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:51 |
Oke, dan was ik even in de war met de nummers. Ik wist dat er een mat'64 stel in de loods stond ![]() | |
Wadloper | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:51 |
Heb trouwens de 3204 - 3211 en 3213 gezien daar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:53 |
quote:Staan die er niet al een heule tijd? ![]() | |
Wadloper | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:55 |
quote:Joh, maar ben er nog niet eerder geweest daar ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:58 |
En dan heb je nog die locs die tegenover het station daar staan weg te roesten | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:02 |
quote:ja daar staan nog een ACTS 67er en 2 Motorposten | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:03 |
En toch ook nog de wadjes 3101 en 3102 of zijn die al naar de loods verplaatst? | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:10 |
quote:De TurfTurbo's die hebben er ook een tijdje gestaan idd, met ducttape en al ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:19 |
quote:De dader zou "een verwarde persoon, een bekende van de politie" zijn, volgens mijn secondant ter plaatse. Ze zijn onderweg om hem te gaan arresteren. Alle stations zouden inmiddels weer vrijgegeven zijn, volgens loketbediende Mechelen. | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:23 |
quote:Even googlen leverde dit op: ![]() Foto: Thomas van Berkel | |
Dr_Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:32 |
Mja. Vorige week zag ik er nog 3-4 VST's op een rij staan, dat lijkt me IETS bijzonderder. | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:44 |
Er zijn nu de VST-05, 07-1, 07-2 en 07-3 en UST-96 en UST-02. Daarnaast zijn er nog de UFM120 en 160 en mP_Jules, dus meettreinen genoeg ![]() | |
Wadloper | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:49 |
quote:De ACTS 6702 staat al een tijdje in Onnen, gebracht door de 7104. De 3101 en 3102 staan ook op het terrein bij de loods ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 18:55 |
Hondje met smaak ![]() Sipke ![]() | |
Willy84 | zaterdag 5 januari 2008 @ 19:20 |
Nog niet gemeld, maar nog steeds niet vergeten: Donderdag avond zat ik lekker in de IC Amsterdam-Amersfoort te wachten tot ie ging vertrekken. Lekker in me uppie in zo'n bakkie, sneeuw tegen de ramen en de kachel vol aan ![]() Ik hoor dat deuren dicht geluid van ICB. Paar minuten later een omroepje: "deze trein is defect en rijdt niet" Buiten gekomen een omroep dat de IC naar Amersfoort nu van perron 13a vertrekt. Aangekomen staat er een SGMm klaar ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 19:55 |
SGMm is prima mat, niet huilen. ![]() ![]() | |
Willy84 | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:09 |
quote:Een wopper is prima ![]() SGMm is behoorlijk schraal. Die bankjes zien er gewoon te goor uit, en dat terwijl de revisie pas een jaar geleden is afgerond. Gore stoffen stoeltjes ![]() ![]() die stoelen van ICRm is ook aardig lelijk aan het worden. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:21 |
SGMm heeft tenminste nog plees na de revisie jah ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:45 |
quote: ![]() | |
Willy84 | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:38 |
SGMm ziet eruit als een WC ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:47 |
quote:Nou en wijf, dan ken je er tog pissuh wat lul je nou | |
Willy84 | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:51 |
Iedereen die mij kent, weet dat ik een van de netste mensen ben jahhh ![]() Op oudjaarsdag ben ik tijdens mijn eindejaarstoer trouwens zonder controle in Groningen gekomen ![]() | |
JaFFe | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:51 |
Stond 1 van jullie vanmorgen rond half 12 te spotten op zwolle? Stond zon kerel met zn camera op de punt van het perron. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:52 |
quote:Ik was het niet, maar het zou best iemand anders kunnen zijn geweest ![]() | |
Willy84 | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:53 |
Op zaterdag is mn OV niet geldig en kom ik Amsterdam dus ook niet uit. | |
Willy84 | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:53 |
kijk eens op ohih | |
knars | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:56 |
SGMm is een verbetering tov SGM. En ik zit regelmatig in een combinatie van een vlaflip met een banaantje d'r aan, zo'n verschrikkelijk afgeragd bagger citypendeltje. Neuh, zo'n ramp is SGMm niet. Behalve dan als ik nog even snel iets op mn laptop wil doen, want echt veel bewegingsruimte heb je niet. Ach, het is in elk geval een betere revisie geweest dan die van de Teetjes ![]() | |
bork | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:34 |
Kwisje voor wie wil Vandaag 12:43 midden Nederland, links van mij (zzw) zie ik deze treinen: ![]() iets dichterbij: ![]() 12:45 dit zie ik achter mij (o) ![]() 12.46 Dit komt van rechts (nwn) ![]() 12.46 uitgezoomd nadat deze mij is gepasseerd gaat nu richting (zzw) ![]() 12.47 Die staat weer hier op (zzw) met ![]() deze (nwn) 12.48 (nu net rechtsvan mij ![]() Dit hing er o.a. aan ![]() Waar sta ik? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:38 |
Ergens in de driehoek Weesp - Almere - NaardenBussum? | |
bork | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:40 |
quote:Close but no sigar | |
Duvel | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:45 |
Blauwkapel. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:46 |
omleidingen Fles ![]() FOCUS ![]() Blauwkapel ![]() | |
Duvel | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:49 |
![]() Hier, volgens mij? | |
bork | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:51 |
![]() quote:Jullie zijn echt goed http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.115354,5.143447&spn=0.004856,0.009978&t=h&z=17&om=1 | |
bork | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:52 |
quote:yep, wakker blijven Fles! Volgens mij was het de Jan Kiepura, die o.a. die laatste hing. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:52 |
quote:Credits @Duvel deze keer ![]() | |
Eix | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:52 |
quote:Zie ik daar öbb rijtuigen in NL? ![]() Verder opzich best leuke platen hoewel het jammer is dat er vaker iets voor is. Vooral de bovenleidingspaal bij die ICE is echt spijtig. ![]() | |
Duvel | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:53 |
quote:Goed? Nee, eerder geschift. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:55 |
quote:Omgeleide EN347 Jan Kiepura ![]() | |
bork | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:55 |
quote:Klopt, ik doe dit pas net, het was een experiment en het was eigenlijk voor Bram (die was erbij) om een ICE te zien, morgen gaan we weer maar dan naar Groenekan. De locatie is supergaaf en dan moet je wat concessies doen aan het totale plaatje. Tips en commentaar zijn welkom ps: die Machinist van de ICE had een giga snor zie ik nu op een ander plaatje ![]() | |
bork | zaterdag 5 januari 2008 @ 23:07 |
quote:EN346 Fles wanneer deze onze kant op komt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 23:08 |
quote:Wanneer deze onze kant op komt hebben we er niet veel aan hmm ![]() | |
donroyco | zaterdag 5 januari 2008 @ 23:57 |
Vraagje van pa en ma:quote: | |
MetalMike | zondag 6 januari 2008 @ 01:01 |
ICM stel 4444 stond vanmiddag op een opstelspoor aan de westkant van Haarlem. Ik denk dat de revisie nu niet meer te vermijden is ![]() | |
Fixers | zondag 6 januari 2008 @ 08:34 |
quote:Ik herkende het ook al,'t is een heel raar stukje daar met die gelijkvloersespoorkruising. Dat ze die er nog niet uitgesloopt hebben...... | |
Willy84 | zondag 6 januari 2008 @ 10:21 |
11 "nieuwe" ICB rijtuigen de grens bij Venlo over gekomen aldus Broek van Somda | |
Duvel | zondag 6 januari 2008 @ 10:46 |
quote:Hm hoezo? Er ligt al een vrije kruising voor de intercity's, stoptreinen gebruiken de lage sporen, en van de Maliebaan komt toch bijna nooit wat... Lekker laten liggen, prachtig punt in het spoorwegnet! ![]() | |
Duvel | zondag 6 januari 2008 @ 10:47 |
quote:Ik denk dat ze alleen de mA weer mB maken, revisie van de viertjes is nog niet aan de orde. En hij zal weer gewoon 4231 gaan heten neem ik aan. | |
Wadloper | zondag 6 januari 2008 @ 12:21 |
quote:Prullenbak? ![]() | |
Dichterbijer | zondag 6 januari 2008 @ 12:21 |
quote:Proef exemplaar zou ook grappig zijn ![]() | |
donroyco | zondag 6 januari 2008 @ 12:24 |
quote:Nee het was geen prullenbak.. er zat een luidspreker op en ook de tekens S.O.S. ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 6 januari 2008 @ 12:34 |
Leuteren met de machinist bij calamiteiten lijkt mij. | |
donroyco | zondag 6 januari 2008 @ 12:38 |
quote:Oké, thanks ![]() | |
thats-me | zondag 6 januari 2008 @ 15:07 |
Je kan met maps van live.com zelfs de treinen herkennen haha.. Heb hier de 4241 gespot ![]() http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=sphggjhds1gx&style=o&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=11657379&where1=utrecht&encType=1 en hier dat sporen kruistpunt (bij blauwkapel) van hier boven, ziet er toch nog wat beter uit dan in Google Maps http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=spk2cxhdvn2c&style=o&lvl=1&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=11657124&where1=utrecht&encType=1 | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2008 @ 17:51 |
quote:Dat klopt. De zogenaamde noodknop. Deze zit alleen bij de rolstoelplaats tegen het raam aan op een lage hoogte. En mocht je de wc niet kunnen verlaten, dan heb je daar op geringe hoogte ook nog een kastje hangen ![]() | |
donroyco | zondag 6 januari 2008 @ 17:57 |
quote:Dank, dan kan ik mijn ouders geruststellen met het antwoord ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 januari 2008 @ 18:02 |
Elders in de trein bij de deuren zijn ook nog noodknoppen, waarmee je met de machinist kunt communiceren | |
Zug-Chef | maandag 7 januari 2008 @ 14:03 |
quote:Nee dat was niet de Jan Kiepura, want die heeft geen Oostenrijkse rijtuigen. Dit betrof de EN 300, welke vanuit Milaan en Wenen komt! | |
ReisT | maandag 7 januari 2008 @ 17:26 |
quote:Bovenaan die foto komen er 12 bakken VIRM aanzetten vanuit Hilversum. Toen die foto werd gemaakt was er dus ook een omleiding. | |
bork | maandag 7 januari 2008 @ 20:49 |
quote:Klopt maar deze is alleen zichtbaar uit een hoek bij mij wanneer ik bird's eye gebruik. [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 07-01-2008 21:16:09 ] | |
Zug-Chef | maandag 7 januari 2008 @ 21:19 |
de 4444 is buiten dienst! De extra 1e klas bak wordt momenteel gedeklasseerd en het treinstel zal weer de 4231 worden! Bron Somda | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2008 @ 23:05 |
Vandaag Den Haag Moerwijk -> Den Haag HS -> Antwerpen Centraal Spoorboekje halen->Amsterdam-> Schagen-> Amsterdam Sloterdijk-> Den Haag Moerwijk 460 KM... | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2008 @ 23:08 |
quote:oh zo ver ben ik het hele jaar nog niet ![]() Gelukt met dat spoorboekje? | |
en_door_slecht | maandag 7 januari 2008 @ 23:43 |
Oke, deze is voor Fles, omdat ik hem nog steeds geen persoonlijk goed nieuw jaar heb gewenst. Je staat dus niet alleen in je haat tegen die rollende rommel. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 7 januari 2008 @ 23:45 |
quote:Mjup, kleeft wel weer een heel bout verhaal aan vast, wat ik hier niet ga neerpennen anders wordt ik als zeikerd gezien . De manier waarop het ging daar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 januari 2008 @ 23:50 |
quote: ![]() Okee, jij bent mijn 2e man voor een rondje Kopenhagen met de nieuwe EN. op een weekendje op en neer. Lukt het een beetje met de studie? | |
en_door_slecht | dinsdag 8 januari 2008 @ 00:00 |
quote:Nee, gaat uitermate kut. Dus eerst maar eens een weekje Moskou met de vrouw bedacht, als afleiding. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 08:51 |
quote:Tof ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 januari 2008 @ 08:54 |
quote:Dan kunnen we elkaar de hand geven, daarom vrijdag maar eens slag Bad Bentheim doen en Februari maar weer eens naar Chessy, maar dan met als extra handicap om Thalys en TGV te mijden... | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 08:56 |
quote:Met stoptreintjes naar Parijs, daar had ene Zug-Chef het van de week ook al over. Madness ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 januari 2008 @ 09:11 |
Uitdaging. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 09:17 |
Klikquote:Kijk, dat gaat goed ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 januari 2008 @ 10:17 |
quote:7 uur onderweg 5 keer overstappen, Ik had het niet over stoptreinen, ik had het over de TGV en THA vermijden... | |
Duvel | dinsdag 8 januari 2008 @ 10:20 |
Daar kon je helaas op wachten. En nu? Weer iedereen een nieuwe chip? Het is echt zo'n waardeloos systeem. Misschien dat het met gedisciplineerde Hongkongers werkt, maar met het lompe kutvolk in Nederland niet. Poortjes worden om de haverklap gesloopt, daarom openen ze al als je er een beetje tegenaan duwt. Het gros van de idioten in Rotterdam reist met een kartonnetje dankzij de blauwe kastjes waar een strippenkaart in kan. En als er een metro leegstroom op het CS wordt het systeem ineens baggertraag waardoor iedereen tegen je aan gaat staan duwen. Nee, landelijk kun je de invoering zeker vergeten. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 10:33 |
quote:Laten we het hopen. Beter dan dat er nogeens 2 miljard in nog weer een ander systeem "geinvesteerd" wordt, wat vervolgens ook weer door een scriptkiddie in z'n hemd gezet wordt ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 januari 2008 @ 10:43 |
quote:Maar die schuifdeurtjes, is dat niks? | |
Duvel | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:02 |
quote:Wordt volgens mij ook gesloopt door dat teringtuig. Echt: in theorie is het een mooi systeem, maar wat ik zie is dat o.a. de gemiddelde Rotterdammer te dom is om het te gebruiken, en dat de mate van hufterigheid van het volk groter is dan de mate van hufterproofheid van het materiaal. | |
Dichterbijer | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:06 |
In Londen werkt het allemaal wel goed... maar daar hebben ze temminste ook regels van: aan de rechterkant van de roltrap staan enzo... daar pleit ik voor in Nederland! Nederland heeft soms best wel een kut volk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:17 |
De maatschappij, dat ben JIJ ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:26 |
Ja, en fatsoen moet je doen zeker? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:27 |
quote:Ja ![]() | |
Fixers | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:39 |
quote:Aanleren! Stokslagen gewoon als voor programma voor het voetballen. Dan heb je gelijk alle grote hufters bij elkaar. En voor de recidivisten gewoon de bron van testosteron wegnemen: met twee stenen. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 11:47 |
Technisch gebeuren voor geinteresseerden ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 januari 2008 @ 12:49 |
quote:Ah, jij bent proefpersoon voor de nieuwe aanpak! ![]() En, natuurlijk: fatsoen doe je niet, fatsoen hèb je. [ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 08-01-2008 12:54:26 ] | |
Duvel | dinsdag 8 januari 2008 @ 12:57 |
quote:OK, this is bad, mkay. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 13:56 |
Het ziet er eigenlijk erg simpel uit wat ze gedaan hebben. Zelfs ik kan het volgen, dus dan moet het wel HEEL makkelijk te doen zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 januari 2008 @ 14:35 |
quote:Ik ben inmiddel de video aan het kijken, en wil met behulp van mijn oom aan de slag gaan ![]() | |
Eix | dinsdag 8 januari 2008 @ 14:40 |
quote:Hmmm, eens kijken of onze übertoffe oosterburen niet een ov jaartkaart 1e klasse op mn kaart wil laden. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 15:39 |
quote: ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 januari 2008 @ 16:06 |
quote:De sleutel tot het succes was het analyseren van de chip zelf. Ik heb geen elektronenmicroscoop, dus daar was ik waarschijnlijk al vastgelopen. Wel geinig: volgens mij zijn er al eerdere beveiligingstoepassing door de mand gevallen door veel de beperkte RNG's, dus waarom dat nog in deze chip zit... | |
Wadloper | dinsdag 8 januari 2008 @ 17:23 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 januari 2008 @ 17:41 |
Werkt in Parijs op zich prima, maar ja het is niet de verwachting dat het in Nederland super zal werken. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 18:15 |
quote:Ja, want in Parijs hebben ze helemaal geen kutvolk en teringtuig en zo ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 januari 2008 @ 18:29 |
In de banlieus kom je als toerist zijnde dan ook niet ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 januari 2008 @ 18:41 |
quote: quote:Van beide smilies weet ik eigenlijk niet hoe ik ze moet interpreteren ![]() Ennewee, vandaag viel de OVChipflits in de bus, hoe toevallig : quote: | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 18:52 |
quote: ![]() No Americans in Baghdad! All lies! ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 januari 2008 @ 19:28 |
Wel ff het goede logotje er op hè!![]() | |
Wadloper | dinsdag 8 januari 2008 @ 19:36 |
quote:Goeie ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 8 januari 2008 @ 19:36 |
Daarnet een item in het half 8 journaal, de basis is gekraakt, niet alles. Maar ze verwachten binnen 2 maanden de boel compleet uitgekleed te hebben. Hoe kan dat ? "De chip is uit 1995 tot 1998 ontwikkeld en dus al oud... Dat was zon beetje de strekking... | |
Ou-Tannu | dinsdag 8 januari 2008 @ 19:41 |
idd, zo zie je maar dat t in het OV echt letterlijk geen dubbeltje mag kosten om iets te ontwikkelen :/ t wordt pas om te gillen als blijkt dat vervangende chips niet met de huidige apparatuur overweg kan, en er weer extra miljoenen in die kut OV chipkaart moeten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 19:51 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 januari 2008 @ 20:05 |
http://nu.nl/news/1383362(...)t_en_Amersfoort.html Schiet lekker op daar, al de 2e dit jaar op dat korte stukkie. | |
Socios | dinsdag 8 januari 2008 @ 20:53 |
quote:Lol, ik ook niet. Zit pas op 4 pendeltjes dat me 208 kilometer heeft opgeleverd. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 januari 2008 @ 20:56 |
Ik nog minder ![]() Donderdag naar Amsterdam Bijlmer ArenA, dus dan worden het er wel ietsje meer ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 januari 2008 @ 20:57 |
quote:Ik merkte t ja, de 12565 reed niet vanaf Amf, wel reed de 565 met 15 bakken ICM, waarvan in Zwolle de voorste 6 bakken doorgingen als 565 naar Groningen, de 6 bakken daarachter door als 12565 naar Leeuwarden en de achterste 3 bakken eraf gingen. Overigens was zo'n beetje de hele trein helemaal leeg bij binnenkomst, dus die trein is vast pas in Amersfoort begonnen... | |
Tecnix | dinsdag 8 januari 2008 @ 22:17 |
quote:Ze moeten net zoals in New York van die stalen hekken gebruiken voor de metro, kan ook niet gesloopt worden ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 9 januari 2008 @ 00:27 |
quote:en dan schokken geven als je ze probeert te slopen? ![]() | |
Wadloper | woensdag 9 januari 2008 @ 06:44 |
quote:Als het klote straattuig het zo afleert, prima ![]() | |
De_Hertog | woensdag 9 januari 2008 @ 10:02 |
quote:http://www.nrc.nl/binnenl(...)stests_hsl_een_drama Gaat lekker... | |
Peterselieman | woensdag 9 januari 2008 @ 10:18 |
Dom dat je de beveiliging van zo'n duur project niet dubbel uitvoert. In plaats van treinen met een lagere snelheid rijdt er nu op de testtreinen na helemaal niets. | |
Dichterbijer | woensdag 9 januari 2008 @ 11:18 |
![]() | |
Wadloper | woensdag 9 januari 2008 @ 14:28 |
Hoop je ![]() | |
Duvel | woensdag 9 januari 2008 @ 15:57 |
quote:Dit soort opmerkingen is pas dom. ![]() Sorry: wat ik natuurlijk moet doen is een uitgebreide uitleg waarom dat niet mogelijk is, wat het kost, waarom het huidige beveiligingssysteem nu misschien moeilijk is, maar winst voor de toekomst, blablabla. Maar eigenlijk kon je dat al weten. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 januari 2008 @ 15:59 |
quote:Precies. En nog met geldige argumenten ook gaerne. Ik wacht ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 januari 2008 @ 16:23 |
quote:Tuurlijk weet ik in grote lijnen wel hoe het zit. Maar je moet niet altijd alles vanuit technisch perspectief willen zien, maar ook vanuit het economische. Zolang er maar zeer weinig treinen op het traject rijden, is het rendement op je investering bedroevend laag. Daarom zou het vanuit economisch oogpunt misschien beter zijn geweest om naast ERTMS ook ATB aan te leggen, zodat je in ieder geval inkomsten met de lijn kunt genereren. 's Nachts zou je dan kunnen gebruiken om te testen. Iets wat de Fransen doen, zoals uit het krantenartikel blijkt. Toen de beslissing werg genomen om de lijn aan te leggen en deze gelijk van ERTMS te voorzien, was de verwachting dat tegen de tijd dat de lijn klaar was er al veel kinderziektes verholpen zouden zijn bij ERTMS. Echter is de praktijk weerbarstiger en is het systeem nog niet af en vertoont veel kuren. Deze kunnen alleen door de heren technici opgelost worden door veel te testen en het probleemsgewijs aan te pakken. Op deze route liggen nog veel hordes en struikelblokken, maar als deze eenmaal genomen zijn, dan kan het iets moois worden. Helaas weet ik ook dat ERTMS en ATB niet echt met elkaar overweg kunnen, dus het dubbele systeem is kostbaar om aan te leggen en kan ook nog eens voor extra problemen zorgen. | |
Duvel | woensdag 9 januari 2008 @ 16:28 |
quote:ATB kan niet onder 25kV-bovenleiding. De keuze voor ERTMS is destijds genomen terwijl het systeem nog niet af was. Dat is onhandig geweest, en de kinderziektes zijn duidelijk groter dan verwacht. Op de Betuweroute gaat het op de een of andere manier beter, maar daar hoeven ze ook geen 300km/u te rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 9 januari 2008 @ 16:31 |
quote:Waarom niet? ![]() | |
sander89 | woensdag 9 januari 2008 @ 18:38 |
HSL zuid heeft wel een back up als ERTMS niveau 2 het niet doet, dan kunnen ze nog rijden met ERTMS niveau 1, alleen kunnen ze dan maar max 160 op de HSL. Maar blijkbaar krijgen ze geen een van de 2 nog goed werkend op de HSL zuid ![]() Maar zal wel ook met de HSL zuid zelf te maken hebben, want op de Betuweroute en onder andere is België op de HSL lijn(en) rijden ze al met ERMTS 2. | |
Battlefan | woensdag 9 januari 2008 @ 19:31 |
quote:Hee, die ken ik! ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 9 januari 2008 @ 19:32 |
quote:Omdat ATB gebruik maakt van spoorstroomlopen voor de treindetectie en het ATB-signaal, en de 50Hz-componenten van de 25kV de treindetectie verneuken. En dat wil je niet. ![]() | |
_Xbox_Master_ | woensdag 9 januari 2008 @ 22:25 |
![]() Ziet er leuk uit voor de aankomende zomer ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 9 januari 2008 @ 22:50 |
quote:Hai Rick ![]() | |
donroyco | woensdag 9 januari 2008 @ 23:02 |
Quizje:![]() Waar is dit? | |
Dr_Flash | woensdag 9 januari 2008 @ 23:05 |
Nijmegen? Weinig andere opties ![]() | |
donroyco | woensdag 9 januari 2008 @ 23:10 |
quote:Nice ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 januari 2008 @ 23:11 |
quote:Tsja, je moet Fles ook niet zulke lastige vragen stellen ![]() | |
donroyco | woensdag 9 januari 2008 @ 23:12 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 januari 2008 @ 23:14 |
quote:Hey, psst, ze rijden ook op de Heuvellandlijn en hebben nog wat cargo's rondrijden ![]() | |
donroyco | woensdag 9 januari 2008 @ 23:16 |
quote:Ja, maar Nijmegen CS is vrij karakteristiek ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 januari 2008 @ 23:19 |
Klopt en de elektrische GTW'tjes zijn nog niet geleverd, dus dan wordt de keuze wel beperkt. | |
donroyco | woensdag 9 januari 2008 @ 23:23 |
quote:Heb er nog niet ingezeten ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 januari 2008 @ 23:25 |
Ik ook nog niet. Ik maak wel genoeg GTW kilometers in het noorden des lands ![]() Binnenkort maar eens naar het zuiden afdalen. Voor jou zou kunnen gelden dat je even naar Heyendaal kunt gaan en terug. Ben je maar een half uurtje later thuis ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 januari 2008 @ 23:29 |
quote:Nee, daar hebben ze modernere overkappingen ![]() | |
donroyco | woensdag 9 januari 2008 @ 23:39 |
quote:De bus rijdt niet langs Heyendaal (die ik moet hebben ![]() | |
donroyco | woensdag 9 januari 2008 @ 23:40 |
quote:Ben nog nooit op Roermond CS geweest ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 januari 2008 @ 23:43 |
quote:Hoeft ook niet. Even van Nijmegen naar Heyendaal met de trein en terug. Kun je in ieder geval zeggen dat je de nieuwe trein uitgeprobeerd hebt ![]() | |
donroyco | woensdag 9 januari 2008 @ 23:49 |
quote:Dat klopt ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 10 januari 2008 @ 08:04 |
quote:Idd. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 januari 2008 @ 10:25 |
Geklootviool op de oude lijn vanochtend, heel mijn schoolprgramma en dag verkloot... ![]() | |
Duvel | donderdag 10 januari 2008 @ 10:42 |
Springer? | |
Zug-Chef | donderdag 10 januari 2008 @ 12:23 |
quote:De echte harde werker gaat om 8:00 al beginnen met werk/studie. Als jij dat ook had gedaan, dan had je geen last van de springer ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 januari 2008 @ 12:36 |
quote:et was 6 uur al raak, goofy ![]() | |
Duvel | donderdag 10 januari 2008 @ 13:03 |
Dan moet het een bende geweest zijn, dat het pas na tienen opgeruimd was. | |
Dr_Flash | donderdag 10 januari 2008 @ 13:46 |
quote:een bende springers? Kan ook. Zou nieuw zijn, op zich. Wel gezellig, denk ik ![]() | |
Duvel | donderdag 10 januari 2008 @ 13:56 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 januari 2008 @ 13:58 |
quote:En wat weet jij daarvan? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 10 januari 2008 @ 14:08 |
quote:nieuwe trend? | |
Duvel | donderdag 10 januari 2008 @ 16:30 |
Hebben jullie ook het idee dat het altijd bepaalde minderheden zijn die in de trein zonodig de externe luidspreker van hun telefoon moeten testen met bagger'muziek'? ![]() ![]() | |
Charango | donderdag 10 januari 2008 @ 17:27 |
Of nog erger, van die Hollandse jongens met hun petje-langeshirt-blingbling outfit die dat doen ![]() Op zich heb ik niets tegen de mp3-afspelende reizigers, (25% ofzo?), maar houd die koptelefoon dat goeddomme op.... | |
Duvel | donderdag 10 januari 2008 @ 17:31 |
Op de een of andere manier zijn het altijd allochtone dames en heren als ik het fenomeen tegenkom. ![]() | |
Tecnix | donderdag 10 januari 2008 @ 17:43 |
Gister waren ze bij Weesp en Almere Parkwijk ook lekker over het spoor aan het rennen, was er bijna 1 geschept door een trein ![]() | |
Duvel | donderdag 10 januari 2008 @ 18:38 |
Hm, dan moet NS toch eens beter leren mikken. | |
Willy84 | donderdag 10 januari 2008 @ 19:23 |
Die machinisten moeten een keer beter leren sturen! Dat het gewoon een keer lekker raak is! | |
Willy84 | donderdag 10 januari 2008 @ 19:30 |
quote:Dat kan ik vanuit Amsterdam bevestigen, wat ik dan nog het ergste vind, is dat omstanders deze mensen niet aanspreken. Meestal zit ik er net te ver vanaf. Kan me nog een keer in de bus herinneren op een van de laatste ritten s'avonds. Chauffeur via de omroep vragen of de muziek uit mocht, muziek ging uit. Minuut later ging de muziek weer aan, en zo ging dat 3 keer door. Te kansloos ![]() Ook leuk, gabbers met een koptelefoon op die echt veels te hard staat. Die mensen worden echt doof. Je hoeft geen helderziende te zijn om te kunnen voorspellen dat er een hele generatie aan de gehoor apparatuur gaat, voordat ze echt oud zijn. | |
Wadloper | donderdag 10 januari 2008 @ 19:35 |
quote:Toevallig... vandaag ook al van die mongolen in de trein ![]() En inderdaad, weer de kansloze allochtone bevolking ![]() | |
Duvel | donderdag 10 januari 2008 @ 21:32 |
quote:En dan woon jij nog in een allochtoontechnisch dunbevolkt gebied. ![]() Maar laten we er verder geen allo-bashtopic van maken. ![]() | |
Charango | donderdag 10 januari 2008 @ 21:49 |
quote:Wijze woorden, zit nog even te speculeren op het ritje voor morgen: Almelo - Deventer - Arnhem - Kesteren - [Bus] - Rhenen - Utrecht - A'dam Centraal - Lelystad - [Bus] - Kampen - Zwolle - Mariënberg - Almelo Totaal 286 treinkilometers, met de bus erbij breek ik denk ik wel door naar 300 Suggesties zijn altijd welkom ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 januari 2008 @ 22:35 |
Interliner Lelystad naar Zwolle is misschien wel een optie. Die bussen doen er langer over dan je denkt / hoopt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 januari 2008 @ 23:38 |
Vandaag eindelijk eens in een ICMm gezeten. Heb het erg lang uit weten te stellen, maar vanavond kon ik er niet meer onderuit. Viel me alleszins mee (maar dat kan ook komen door de nodige alcoholische versnaperingen die ik al gehad had ![]() | |
blup | donderdag 10 januari 2008 @ 23:41 |
quote:Daar woon ik ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 01:28 |
Zijn ze mooi op tijd mee ![]() quote: | |
Robin2130 | vrijdag 11 januari 2008 @ 10:02 |
quote:Tsja, er is altijd wel gezeik met Arriva ![]() Ik kom vaak op station Dordrecht en er is bijna altijd wel gezeik tussen Dordrecht-Geldermalsen. Aan het eind van dit jaar komen er toch elektrische GTW'tjes op die lijn te rijden? | |
Mathijz | vrijdag 11 januari 2008 @ 10:42 |
Ben niet zo bekend met treinen maar even een vraag. Op station hoorn staat nu een loc met een kop van een ICR? met een rood vlaggetje op het spoor. Ziet er heel vreemd uit en vraag me af wat het daar doet. Iemand een idee? | |
von_Preussen | vrijdag 11 januari 2008 @ 10:54 |
quote:In December zat ik samen met een vriend in de intercity van Rotterdam CS naar Utrecht, en daar zat toen ook een jongeman met “migratie-achtergrond” (dat eufenisme gebruiken ze in Duitsland) met zijn hubbahubbahiphop muziek keihard aan. Ik zeg tegen mijn vriend, pak je mobiel, en zet zelf keihard muziek aan. Dus mijn vriend dat doen, en die “andere” jongeman de hele tijd boos onze kant uitkijken omdat we zijn muziekgenot verstoorden. ![]() Voordat de conducteur kwam zette de laffaard hem snel af, maar de conducteur heeft hem toen wel toegesproken (en het bleef rustig). Nou, dat dus. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 11:17 |
quote:Instructie voor machinisten uit heel Noord-Holland | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 11:18 |
quote:Of zelfs nog ietsje eerder. Weet de exacte datum niet precies maar ik zit zelf te denken aan september als moment van eerste inzet. | |
Duvel | vrijdag 11 januari 2008 @ 11:49 |
quote:Tof, ICRm tussen Zaandam en Hoorn? | |
Mathijz | vrijdag 11 januari 2008 @ 13:02 |
Heb nog nooit zo'n soort trein zien rijden in de kop van NH | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 13:09 |
quote:Hoeft daar niet ingezet te worden. In Groningen heeft een tijdje geleden ook een loc gestaan en later een SGM, terwijl die ook niet in Groningen komen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 13:51 |
quote:Tja, als een MCN toevallig een ritje randstad maakt, en niet direct terug gaat riching zn standplaats ![]() is het toch wel handig als die ook een ander treintje kan rijden ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 13:55 |
klopt ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 13:56 |
quote:of ze gaan toch stiekum de ZZL aanleggen.. en hem exploiteren met SGMs ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 13:58 |
Dat gaan ze niet doen. Geen geld = geen lijn. | |
Charango | vrijdag 11 januari 2008 @ 14:07 |
quote:Wishful thinking... | |
Duvel | vrijdag 11 januari 2008 @ 14:12 |
Eerst maar eens de Hanzelijn bouwen! | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 14:13 |
quote: waneer moet die opgeleverd worden ? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 14:21 |
2013 ofzo? De eerste tekenen van een nieuwe spoorlijn zijn in ieder geval al tijdenlang zichtbaar rondom Zwolle | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 januari 2008 @ 14:21 |
quote:Voor dat soort gevallen heb ik Capriccio Italien van Pjotr Iljitsch Tschaikowski.. De grootste klassieke teringherrie die je je maar kan voorstellen, dat speel ik er dan keihard doorheen af. BUMA is ook dan nog eens blij ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 14:25 |
quote: kan je nagaan hoelang ik niet op Zwolle ben geweest ![]() rijd er nu wel alternatief vervoer daar trouwens? ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 11 januari 2008 @ 14:31 |
Bouw van de Hanzelijn:http://www.prorail.nl/ProRail/Publiek/Infraprojecten/In+voorbereiding/Hanzelijn/Webcambeelden.htm Meer informatie op www.hanzelijn.nl | |
Duvel | vrijdag 11 januari 2008 @ 15:12 |
quote:In december 2012, echter: "Planning Hieronder vindt u een globale planning van de belangrijkste mijlpalen binnen het project Hanzelijn. De planning is onder voorbehoud, er kunnen geen rechten aan worden ontleend. Let op: de planning is voor het laatst bijgewerkt op 11 oktober 2007 en is niet up to date. De bijgewerkte planning wordt in de tweede week van december op deze pagina geplaatst. " ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 januari 2008 @ 15:17 |
quote:Lees: "We kunnen hier wel een planning neerzetten, maar de planning voor de planning, daar houden we ons ook al niet aan. Zoek het maar uit, ook ![]() | |
Duvel | vrijdag 11 januari 2008 @ 15:22 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 januari 2008 @ 15:59 |
Oh, en 2 van die drie planningen zijn maar openbaar, voor Oude Land moet je inloggen met personeelscredentials ![]() Lekker bezig daar, onze inmiddels op konijnen jagende vingerverfclub ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 januari 2008 @ 16:40 |
Jezus wat een mafkees ![]() | |
Duvel | vrijdag 11 januari 2008 @ 17:44 |
quote: ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 11 januari 2008 @ 18:31 |
quote:[X] Geschikt [ ] Ongeschikt | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 19:55 |
quote:je zal t maar in nederland doen, en iemand spoelt net zn bolus door de plee van een ICM ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 11 januari 2008 @ 21:00 |
quote:Das beter :/ | |
ReisT | vrijdag 11 januari 2008 @ 21:45 |
quote:Van Amsterdam eerst naar Enkhuizen en dan met de bus over de dijk naar Lelystad is ook een leuke, maar dat moet je wel goed plannen want die rijdt welgeteld vier keer per dag! | |
Zug-Chef | vrijdag 11 januari 2008 @ 21:52 |
4x maar, toen ik dat ooit eens deed reed die bus nog elk uur... ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 21:55 |
quote:W00T ![]() ga ik ook eens proberen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:02 |
met het bootje overgaan daar is ook leuk ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:04 |
quote:das toch enkhuizen - stavoren? B) | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:05 |
Is idd opgeheven ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:07 |
hmz.. geen idee ![]() | |
Willy84 | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:11 |
quote:Heb hem ook een keer willen nemen. Die vaart ook maar 4x per dag. Zonder subsidie, dus duur! ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:12 |
quote:dat suigt ![]() | |
Duvel | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:13 |
quote:Ik heb dat ding een jaar of vier geleden nog gehad, vond de prijs toen meevallen... | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:15 |
quote:jammer dat die bus tussen enkhuizen en lelystad op van die belachelijke tijden rijden ![]() | |
Duvel | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:22 |
Vaart die boot eigenlijk wel in januari? | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:22 |
kan er niets over vinden ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:27 |
quote:Nee alleen April t/m oktober | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:33 |
quote:hehe :p wees trouwens blij dat je niet in zeeland woont ![]() ![]() | |
Socios | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:39 |
Vroeger stonden al die (veer)boten in het spoorboekje. ![]() | |
sander89 | zaterdag 12 januari 2008 @ 00:40 |
Ik ben ook is keer met die boot geweest, van Enkhuizen naar Stavoren alleen wel beetje klein en zoals al gezegd aardig duur, maar kan je wel leuk tripje mee maken in de zomermaanden. Website: www.veerboot.info | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 00:56 |
quote:Idd kan iemand mij vertellen hoe ik dagelijks aan al die info over het wel of niet varen deze dienst per sms kom? Wat ze smsen nu bij ieder meeuwenpoepje lijkt wel Of beter nog hoe ik er vanaf kom ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 12 januari 2008 @ 01:28 |
quote:vaart maxima of willempie nu weer? ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 09:10 |
quote:Vanaf de 11e ja ![]() Eerst een smsje dat ze vanaf de 10e vaarde en meteen erachteraan dat ze een tikfout hadden gemaakt en de 11e bedoelde ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 12 januari 2008 @ 13:06 |
mja, 1tje had een opgeblazen motor begreep ik? ![]() en wie voert de veerdienst uit? ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 13:07 |
Vanmorgen de 4019 gespot op Rotterdam Centraal in een IC uit het oosten. Het gaat best rap zo. | |
Ou-Tannu | zaterdag 12 januari 2008 @ 13:08 |
quote:best wel ja ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 13:16 |
quote:Veolia | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 14:06 |
Voor de liefhebber, over een paar minuutjes een herhaling van Spanning op het Spoor op SBS6 | |
Ou-Tannu | zaterdag 12 januari 2008 @ 14:16 |
je bedoelt RTL7? ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 14:27 |
quote:\ Eh ja ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 12 januari 2008 @ 14:38 |
Hier nog een aardig plaatje van laatst:![]() 2 ICE's aanelkaar ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 14:57 |
Sappedeflap! | |
von_Preussen | zaterdag 12 januari 2008 @ 14:58 |
quote:Ik zag hem Donderdag in Deventer rondhangen. Welke ICMm stellen zijn er nu trouwens op de baan, danwel in revisie? | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 14:58 |
Voor NL vrij uniek denk ik ja ![]() |