Ik heb 'The girl next door' (2007) gezien en heb echt 30 romcoms nodig om mijn geloof in de mensheid weer enigszins op peil te krijgenquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:14 schreef Lambiekje het volgende:
Vraag je ben nu helemaal into de Chickflicks? ... de laatste reeks van jouw is allemaal zoetsappig romcoms en ook nog hoge cijfers ... in de wolken ?
Ik zet Amelie op op z'n moment .. gewoon om weer blij te worden.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:28 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb 'The girl next door' (2007) gezien en heb echt 30 romcoms nodig om mijn geloof in de mensheid weer enigszins op peil te krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 6.3
Copying Beethoven (2006)
Het laatste levens jaar van Beethoven (Ed Harris)...
Anna Holtz (diane Kruger) gaat copien maken van de 9de symphonie en helpt hem met de dirigeren voor zijn concert. Ed Harris is wel een aardige Beethoven.
Gewoon heerlijk die muziek ...
cijfer 7.5 / imdb 6.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
En??quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:03 schreef SpaRood het volgende:
Rat Race!
Niet om je gevoel nog verder te stoken. Maar wist je dat bijna alle "kinderen" die meededen er ongestraft mee weg zijn gekomen?quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:33 schreef bob1234 het volgende:
The girl next door (2007)
Ik kan normaal veel hebben maar werd toch wel even onpasselijk bij sommige stukjes.
Erg goede film en heel erg intens
En dan is dit nog geen eens helemaal op de waarheid want dat is te schokkend heb sommige dingen gelezen echt ziek
Dat is niet helemaal waar:quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:57 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Niet om je gevoel nog verder te stoken. Maar wist je dat bijna alle "kinderen" die meededen er ongestraft mee weg zijn gekomen?
Familie Ger wel ja. Maar ik bedoel de andere buurtkinderen en vooral die vrouw die 10 keer echte mishandeling heeft gezien en nooit er wat van gezegd heeft. Op haar ben ik nog het kwaadstquote:Op zaterdag 15 december 2007 19:11 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar:
On May 19, 1966, Gertrude Baniszewski was convicted of first-degree murder, but spared the death penalty and sentenced to life in prison. Her daughter Paula, who had given birth to a daughter named Gertrude during the trial, was convicted of second-degree murder and also given a life term. Richard Hobbs, Coy Hubbard, and John Baniszewski were convicted of manslaughter and sentenced to two-to-21-year terms.[3]
The boys would spend two years in prison. In 1971, Paula and Gertrude Baniszewski were granted another trial. Paula pleaded guilty to voluntary manslaughter and was released two years later.[3] Gertrude, however, was again convicted of first-degree murder. She came up for parole in 1985, and despite a public outcry and petitions against her release, the parole board took her good behavior into account, and she was set free.
Richard Hobbs en Coy Hubbard waren de buurtkinderen volgens mij. Ze hebben dus 2 jaar gezeten. Belachelijk weinig natuurlijk, maar kinderen worden nooit streng gestraft.quote:Op zaterdag 15 december 2007 19:14 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Familie Ger wel ja. Maar ik bedoel de andere buurtkinderen en vooral die vrouw die 10 keer echte mishandeling heeft gezien en nooit er wat van gezegd heeft. Op haar ben ik nog het kwaadst
waarom?quote:Op zondag 16 december 2007 01:53 schreef Killer_Mom het volgende:
parfum. 10 keer niks.
Naar aanleiding van dit bericht ben ik hem ook maar gaan kijken, ik moet zeggen ik ben het absoluut met hem eens. Wat een geweldige film. Hulde voor Jack ook.quote:Op vrijdag 14 december 2007 18:02 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Het was al weer een jaar of 10 geleden dat ik 'Cuckoo's nest' heb gezien, dus het werd wel weer eens tijd. Zo af en toe moet je de echte klassiekers weer eens uit de kast trekken. Dit is wat mij betreft de film der filmen. Absoluut magistraal. Jack Nicholson is ongeevenaard en ook de rest van de cast speelt de sterren van de hemel. Ik was bijna weer vergeten hoe erg Nurse Ratched was. Wat is er toch misgegaan met de carriere van Louise Fletcher, die voor deze rol zelfs een oscar kreeg. Sindsdien heeft ze eigenlijk niet veel bijzonders meer gemaakt. Hoogtepunt van de film zijn de scenes tussen McMurphy en Chief. Vooral de basketbal-scene is geweldig. 'One flew over the cuckoo's nest' was het debuut van Christopher Lloyd, veel later bekend geworden als Doc Brown in 'Back to the future'. Regisseur Milos Forman kwam bijna 10 jaar later met nog een topper: Amadeus.
Cijfer: 9,5
Heb hem gisteren ook gezien... enorm mooi. Geen brok in mijn keel, maar een knoop in mijn maag. Echt erg mooie film.quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:29 schreef NoralyZ het volgende:
Ik ben gisteren naar de voorpremiere van The Kite Runner geweest, de verfilming van het boek de Vliegeraar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het boek niet heb gelezen en ik daar blij om ben. Verfilmingen vallen vaak tegen als je het boek al hebt gelezen (Harry Potter, LOTR bekende voorbeelden etc).
Dit vond ik echter een goeie film, mooie shots, goede acteurs, heb bijna hele film met een brok in mn keel gezeten (maar heb me ingehouden want anders had ik rustig de hele film uitgehuild)
Na de film hoor je wel mensen van 'jaa maar dat zat er niet in en dat was te kort bladiebla' en dan denk ik... ik heb toch maar mooi van een goede film genoten. Het boek zal me waarschijnlijk niet tegenvallen.
Ik ben daarvan goed op de hoogte, allemaal veel te weinig straf gekregen met wat ze hebben gedaanquote:Op zaterdag 15 december 2007 18:57 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Niet om je gevoel nog verder te stoken. Maar wist je dat bijna alle "kinderen" die meededen er ongestraft mee weg zijn gekomen?
het verhaal, en de gedachte erachter snap ik wel, t is visueel een mooie film, maar t plot maakt een einde aan dik 2 uur film kijken. ik bleef met een kater zitten, van die film dus........quote:
Nog nooit gezien dus die ga ik wel ff checkenquote:Op zondag 16 december 2007 19:12 schreef Arcee het volgende:
Om 20:30 uur trouwens Minority Report op Veronica.
Moet je na gaan dat het in het echt nog zo veel stappen verder ging. Het is gewoon te grof om in beeld te brengen. Daar kan geen Saw 3 tegen op.quote:Op zondag 16 december 2007 22:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb n.a.v de reacties in dit topic mezelf niet kunnen bedwingen en The Girl Next Door (2007) gekeken. Wish I hadn't.
Deze film kijk je niet om de acteurs of de algehele opzet, deze kijk je puur en alleen om het verhaal. Dat verhaal gaat over twee zusjes die bij hun sadistische tante en haar zoons komen wonen, na de dood van hun ouders. Al snel blijkt deze tante ronduit ziek en begint een reeks van walgelijke mishandelingen. Dit doet ze, idioot genoeg, samen met haar (jonge) zoons en de andere buurtkinderen. Omdat zelfs de makers van Saw dit niet zomaar kunnen verzinnen, is dit verhaal dan ook gebaseerd op de waarheid.
Ik heb echt een paar keer weg moeten kijken en flink moeten slikken. Het is zó ontzettend ziek, wat er allemaal gebeurt. Ik heb me met afgrijzen zitten afvragen hoe iemand een kķnd zoiets aan kan doen, en hoe je kinderen zo ver krijgt dat ze mee doen.
Deze film raad ik niet aan als je emotioneel labiel bent, of zin hebt in een feel good movie. Ook voor de technische aspecten hoef je het niet te doen, al vind ik het knap dat die kinderen uberhaupt hebben kunnen acteren met zo'n verhaal.
Cijfer: 7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op maandag 17 december 2007 08:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moet je na gaan dat het in het echt nog zo veel stappen verder ging. Het is gewoon te grof om in beeld te brengen. Daar kan geen Saw 3 tegen op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..De serie is in Nederland nooit op dvd uitgebracht en daarom heb ik hem via cdwow aangeschaft, helaas moet ik binnenkort nog maar even contact opnemen met deze mensen. Het seizoen bestaat namelijk uit drie “flippers” (dvd’s die je aan twee kanten af kunt spelen), en op de tweede dvd staan aan beide kanten dezelfde afleveringen met als gevolg dat ik nu dus drie afleveringen mis. Geen geweldig goede serie maar voor fans van The X-Files toch wel leuk om een keer te aanschouwen. 7.0![]()
Heb hem nu 10x gezien ofzo maarreuh...Op het eind raak ik nog steeds geemotioneerdquote:Op dinsdag 18 december 2007 00:35 schreef quo_ het volgende:
The green mile
Een verpletterende ervaring, zelfs met al die reclames er tussen.
De sterquote:Op dinsdag 18 december 2007 00:09 schreef TheGeneral het volgende:
Stardust
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke film was dit. Mooi sprookjesachtige omgeving, goede acteurs/actrices en een leuk verhaal. Ik heb heel de film genoten.![]()
De Niro![]()
Die geesten![]()
IMDB cijfer: 8.1/10
Mijn cijfer: 9/10
Daarom ook een van mijn lievelings filmsquote:Op zondag 16 december 2007 17:36 schreef Roi het volgende:
Fargo
Grappige drama film van de Coen broers. Het lijkt uit het leven gegrepen ook al is het zo bizar, het is
tegelijk ook ongelovelijk realistisch! Het geweld klopt, niks is overbodig.
Alles klopt gewoon.
Yaaaah.
- 8
Dat vind ik best wel iets wat een film zeer zwaar mag aangerekend worden. Het is perfect mogelijk om fans te plezieren, maar tegelijkertijd toch ook leken een eerste stap te laten zetten in de wereld van Dylan.quote:Op dinsdag 18 december 2007 01:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik moet echter wel waarschuwen. De film veronderstelt wel een aardige voorkennis van het leven van Dylan. Als je niet al het nodige weet, haal je volgens mij nog niet de helft uit de film, die eruit te halen is. Sterker nog je komt waarschijnlijk compleet in de war de film uit.
Het is toch het goed recht van een regisseur om een film speciaal te maken voor Dylan-kenners, die al dan niet fan zijn. Dat de film leken dan niet aanspreekt is dan niet zo'n ramp, die hoeven 'm niet te zien. Het is wel een minpunt, maar zeer zwaar aanrekenen?quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik best wel iets wat een film zeer zwaar mag aanrekend worden. Het is perfect mogelijk om fans te plezieren, maar tegelijkertijd toch ook leken een eerste stap te laten zetten in de wereld van Dylan.
Psycho, North by Northwest, Rear Window, Dial M for Murderquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:51 schreef trebremmit het volgende:
Vertigo
Dit was mijn eerste Hitchcock film, veel recensies van gelezen en dus hoge verwachtingen.
Voor een deel waren die terecht, zeer mooi gefilmd, goed geacteerd en mooie locaties.
Alleen het verhaal zelf dat vond ik een beetje voorspelbaar het einde zag ik wel aankomen en dat die man voor de gek werd gehouden had ik vanaf het begin al door.
Maar het camerawerk maakte het helemaal goed, heel mooi gefilmd al die gebouwen in San Fransisco.
Ik ga zeker meer Hitchcock films kijken. Iemand nog een aanrader qua Hitchcock?
Ik zou even een spoilertag gebruiken.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:51 schreef trebremmit het volgende:
Vertigo
Dit was mijn eerste Hitchcock film, veel recensies van gelezen en dus hoge verwachtingen.
Voor een deel waren die terecht, zeer mooi gefilmd, goed geacteerd en mooie locaties.
Alleen het verhaal zelf dat vond ik een beetje voorspelbaar het einde zag ik wel aankomen en dat die man voor de gek werd gehouden had ik vanaf het begin al door.
Maar het camerawerk maakte het helemaal goed, heel mooi gefilmd al die gebouwen in San Fransisco.
Heb het al veranderd.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef Doff het volgende:
[..]
Ik zou even een spoilertag gebruiken.
Ik vind het toch vrij essentieel voor een film dat alle kijkers op gelijke voet staan. Dat er hier en daar van die nudge, nudge, wink, wink dingetjes inzitten die niet iedereen vat, ach, dat hoort erbij. Maar dat je 'm nauwelijks kan volgen.... nee, dat niet.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:07 schreef Gillingham het volgende:
Het is toch het goed recht van een regisseur om een film speciaal te maken voor Dylan-kenners, die al dan niet fan zijn. Dat de film leken dan niet aanspreekt is dan niet zo'n ramp, die hoeven 'm niet te zien. Het is wel een minpunt, maar zeer zwaar aanrekenen?
Gelukkig maar dat er mensen als Michael Bay en Roland Emmerich zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het toch vrij essentieel voor een film dat alle kijkers op gelijke voet staan. Dat er hier en daar van die nudge, nudge, wink, wink dingetjes inzitten die niet iedereen vat, ach, dat hoort erbij. Maar dat je 'm nauwelijks kan volgen.... nee, dat niet.
Uiteraard is de regisseur vrij om te doen wat hij wil, maar ik hou niet zo van films die voor een kliekje zijn gemaakt, dat heeft iets Lynchiaans en daar krijg ik ook krampen van.
La Mōme is nou niet echt een goed voorbeeld. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de regisseur gewoon een realistische film had moeten maken in plaats van een persoonlijke film met allerlei verzonnen elementen. Maar die vrijheid heeft hij als regisseur, en als dat voor bepaalde mensen een betere film oplevert, why not. Dan hadden de producers hem maar tegen moeten houden.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:04 schreef Mainport het volgende:
Doff, wat zeg je nu. Denk je niet dat SoK biografiėn bedoelt als La Mōme en Walk the Line? Een drempelloze film hoeft niet direct het andere uiterste te zijn.
Ik snap wat je bedoelt. En had ik mijn review geschreven voor de frontpage, krant, of andere media dan had ik het ook zwaarder laten meewegen in mijn eindoordeel. Maar hier schrijv ik puur persoonlijke reviews op puur persoonlijke smaak en persoonlijke filmbeleving. En stoorde me er niet aan.quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het toch vrij essentieel voor een film dat alle kijkers op gelijke voet staan. Dat er hier en daar van die nudge, nudge, wink, wink dingetjes inzitten die niet iedereen vat, ach, dat hoort erbij. Maar dat je 'm nauwelijks kan volgen.... nee, dat niet.
Uiteraard is de regisseur vrij om te doen wat hij wil, maar ik hou niet zo van films die voor een kliekje zijn gemaakt, dat heeft iets Lynchiaans en daar krijg ik ook krampen van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar toch vervalt de film niet helemaal in de benaligheid. Zoals Beta House falikant ontspoort, blijft deze nog redelijk recht.
cijfer 5.5 / imdb 4.6
[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 19-12-2007 00:26:17 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat was natuurlijk niet serieus bedoeld.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:04 schreef Mainport het volgende:
Doff, wat zeg je nu. Denk je niet dat SoK biografiėn bedoelt als La Mōme en Walk the Line? Een drempelloze film hoeft niet direct het andere uiterste te zijn.
Ja ik had ook onlangs deze film gekocht. Wat een niet-humor.quote:Op woensdag 19 december 2007 17:38 schreef Falco het volgende:
Quick Change
Wat was er toch mis in 1990 met het humorniveau? Dit is weer matigheid alom! Het is Bill Murray die deze film van een onvoldoende weerhoudt. Cijfer: 6
Rear window, Rope en North by Northwestquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:51 schreef trebremmit het volgende:
Vertigo
Alleen het verhaal zelf dat vond ik een beetje voorspelbaar het einde zag ik wel aankomen.
Ik vond de soundtrack zeer storend. Wat ik net al zei. Na 2/3 nummers weet ik het wel. En de click tussen de twee .. ik zie het niet. Ik vond daarom ook de film ondermaats. Het had helemaal niets.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Once (2006, Ier, John Carney)
Prachtig. Ontroerend. Dat zijn de woorden om deze film, over twee muzikanten die vriendschap en meer bij elkaar vinden, te beschrijven. Maar het is natuurlijk vooral de soundtrack, die deze film naar een hoger niveau tilt. Tijdens het kijken van de film kwam er telkens maar één naam in mijn hoofd op: Damien Rice. De muziek lijkt heel erg daarop imo. Groot was ook mijn verbazing dan dat de soundtrack afkomstig was van de acteurs zelf. Die in het echte leven ook muzikanten zijn. De soundtrack staat op repeat.
De handheld camera stoorde wel af en toe.
cijfer: 8.5
Dat eerste kan, smaken verschillen. Maar hoe kan je de klik niet zien. De twee zijn nog wel ook echt verliefd geworden tijdens het filmen.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik vond de soundtrack zeer storend. Wat ik net al zei. Na 2/3 nummers weet ik het wel. En de click tussen de twee .. ik zie het niet. Ik vond daarom ook de film ondermaats. Het had helemaal niets.
Ik weet het niet maar bij Casablanca vond het ik ook het niet klikken. En bij mr / mrs Smith. En die zijn toch na de film een set geworden ??! Met Notebook of Titanic had ik het juist weer wel ... Maar ik denk dat het aan mij ligt.quote:Op donderdag 20 december 2007 10:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat eerste kan, smaken verschillen. Maar hoe kan je de klik niet zien. De twee zijn nog wel ook echt verliefd geworden tijdens het filmen.
Nee hoor.quote:Op donderdag 20 december 2007 18:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar bij Casablanca vond het ik ook het niet klikken. En bij mr / mrs Smith. En die zijn toch na de film een set geworden ??! Met Notebook of Titanic had ik het juist weer wel ... Maar ik denk dat het aan mij ligt.
Ik zat er zwaar over te dubben om gisterenavond naar die film te gaan. Zo te lezen gelukkig niet gedaan, maar thuis naar Dallas Pasmahende gekeken.quote:Op zaterdag 22 december 2007 09:51 schreef RuneRose het volgende:
Iklimer Flinke tegenvaller. Veel lange shots, die niet echt functioneel zijn, en helemaal niet zo bijzonder ook. Wat op zich niet zo erg is, als er dan maar iets gebeurt. Ceylan en zijn vriendin zijn niet zo gelukkig, dat zie je in de eerste minuut. Vervolgens gaan ze eens langs bij vrienden, rijden ze op een scooter, gaan ze uit elkaar, doet hij een potje tennis, heeft 'ie sex met z'n ex (?), zit hij in de sauna, gaat hij op reis, en aan het einde van de film zijn ze nog steeds ongelukkig. Dit gebeurt allemaal met veel close ups en een 'diepe' blik in de ogen. Het gaat er vermoed ik om dat er iets veranderd in de Turkse maatschappij, de positie van de vrouw tegenover de man, het wordt allemaal wat moderner. Maar goed, ik vond het allemaal weinig bijzonder, en nogal saai (en het gebeurt niet snel dat ik iets saai vind!). Geef mij maar Ozu.
En die gast die de hele arcade-hal doorrende om iedereen te attenderen op een killer-screen was ook gaafquote:Jillian Wiebe: I never knew that the Guinness World Record Book was so... I never knew it was so important.
Steve Wiebe: I guess a lot of people are... yeah, a lot of people read that book.
Jillian Wiebe: [while directly looking at Steve, her father] Some people sort of ruin their lives to be in there.
Uzak heb ik een tijd geleden gekocht. Drie keer opgezet, maar ook daar had ik een taaie kluif aan. Ik heb 'm namelijk iedere keer na 10 minuten afgezet. Maar die wil ik nog wel een keer gaan bekijken. In deze film zitten zo nu en dan wel erg mooie omgevingen, maar die zijn van zichzelf ook wel mooi, dus ja. Ik ben ook echt niet zo snel verveeld, sterker nog, er moet wel héél weinig gebeuren wil ik iets 'saai' of zinloos vinden. Het was trouwens niet allemaal slecht hoor. Hier en daar staken er best wat aardige dingen tussenuit, die sex scčne bijvoorbeeld was erg goed. Maar over het algemeen liet de film geen positieve indruk achter op mij.quote:Op zaterdag 22 december 2007 14:46 schreef JelleS het volgende:
Heb je Uzak gezien RuneRose? Die vond ik in ieder geval briljant, Iklimer heb ik nog niet gezien. Maar daar gebeurt ook geen ruk, maar de mooie plaatjes maken het voor mij al goed.
Dat is wel grappig aan Uzak, de film is voor mij met name zo mooi vanwege de sneeuw. En laat dat nu compleet toevallig zijn.quote:maar die zijn van zichzelf ook wel mooi,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 7.0Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 6,1
Gray Matters (2006)
Een vrouw in haar mid30 komt er achter na het huwelijk van haar broer dat ze lesbisch is. gewoon standaard comedietje, maar Heather mag er wezen.
cijfer 6 / imdb 5.7
The Beach (2000)
Niet zo heel denderd verhaal met DiCaprio. Niet dat hij slecht speelt of iets. Maar verhaal is gewoon brak.
Een onontdekt eiland voor de kust van Thailand is het een strandparadise. Diegene die het gevoden hebben blijven er wonen. Lijkt met leuk voor een week. Maar daarna lijkt het me helemaal niets ... het is toch niet mijn paradijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.5 / imdb 6.0Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en er is potverdikke niet eens functioneel naakt ...
Een 2 omdat ik het twisteinde wilde zien en het vol heb gehouden
Cijfer 2 / imdb 5.3
[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 26-12-2007 17:46:49 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Vind je het gek na 14 jaar als constant als briljanste film uitgemaakt te worden. Kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen. Ik snap de hele hetze niet zo over dit standaardfilmpje. Met wel wat grappig taal-interactie hier en daar.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef ikMark het volgende:
Pulp Fiction - 7.5
Toffe film, ik had er alleen nog net iets meer van verwacht na de recensies.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Doodzonde van dat middenstuk. Nu is het wel deels noodzakelijk, maar het zorgt er toch een beetje voor dat het niet als 1 geheel voelt. Met wat meer tempo en cohesie had dit makkelijk één van de beste films van het jaar kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:40 schreef Kw4Kje het volgende:
Atonement
Een mooie drama film, met prachtige beelden (scene in Duinkerk) en muziek. Wel vond ik dat in het midden van de film het een beetje inzakte (paar overbodige scene's naar mijn inzien) Maar het einde maakte dat weer goed.
Cijfer: 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 4.9
[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 27-12-2007 18:44:52 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 4 / imdb 4.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Vertel het maar gewoon, anders wordt het zo'n raadspelletje.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:08 schreef DaggerNL het volgende:
Als er één (of meerdere) comedyfilm is waar je zo hard lacht tijdens het kijken,
dan is het ..... ?
Nou ik heb eigenlijk zin om een film te kijken waar ik hard kan lachen, dus vraag ik hetquote:Op donderdag 27 december 2007 23:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vertel het maar gewoon, anders wordt het zo'n raadspelletje.
This is Spinal Tap.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:08 schreef DaggerNL het volgende:
Als er één (of meerdere) comedyfilm is waar je zo hard lacht tijdens het kijken,
dan is het ..... ?
Ik las over het vraagteken heen.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:30 schreef DaggerNL het volgende:
[..]
Nou ik heb eigenlijk zin om een film te kijken waar ik hard kan lachen, dus vraag ik het
aan de rest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:23 schreef Karina het volgende:
I am Legend
Het gegeven vind ik op zich spannend en ik ben gek op zombies e.d. Helaas gebeurt er niet zo veel in de film. Het was redelijk op zijn best.Heb je dan niet die tig generators gezien tijds een scene toen hij eten aan het maken was voor hemzelf en de hond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A little bit hateful
Oh, moet ik dat er ook bij vertellen?quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:15 schreef Mainport het volgende:
En wat vind je ervan, Viking84?
Erg mee eensquote:Op vrijdag 28 december 2007 12:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
As it is in heaven is echt een mooie film. Op de één of andere manier kan ik films uit Scandinavische hoek altijd erg waarderen. Ik weet niet wat het is. De films komen op één of andere manier heel puur en oprecht over.
Brųdre mag je zeer zeker niet vergeten Falcoquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Erg mee eens. Probeer ook eens Deense films van Susanne Bier, die hebben dat misschien nog meer. Aanraders zijn Open Hearts en vooral After the Wedding.
Ook erg mee eens.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:26 schreef Falco het volgende:
Erg mee eens. Probeer ook eens Deense films van Susanne Bier, die hebben dat misschien nog meer. Aanraders zijn Open Hearts en vooral After the Wedding.
*Noteertquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Ben zelf ook behoorlijk veel Scandinavische Cinema aan het kijken de laatste tijd, begon begin dit jaar dankzij After the Wedding. Verder de laatste tijd Lilja 4-ever, Direktųren for det hele en Brųdre gezien. En als het goed is komt deze vandaag binnen;quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ook erg mee eens.
Nog een Deense tip, in dit topic nog genoemd: De Pusher-trilogie.
Uit Zweden, een ijzersterk drama: Daybreak (Om jag vänder mig om).
Of uit Finland, ook zo'n realistisch drama: Frozen Land (Paha maa)
Noteer dan ook maar Idioternequote:Op vrijdag 28 december 2007 14:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
*Noteert.
'Festen' vond ik ook erg goed.
Volgens mij heb jij een iets andere definitie van een akte dan ik.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:59 schreef Gorro het volgende:
Atonement (Joe Wright, 2007)
Na Pride & Prejudice bewijst Joe Wright wederom met veel elegantie een kostuumdrama te kunnen regisseren. Met name de eerste helft is erg sterk. Saoirse Ronan zet een prachtige rol neer als 13-jarige Briony, het verhaal is boeiend met een goede opbouw naar het einde van de eerste akte en de film is een mooi samenspel tussen beeld en geluid. De tweede akte is minder, hoewel de scenes op het strand bij Duinkerken erg indrukwekkend is. Gelukkig is de slot akte weer van het niveau van de eerste. ****½
quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
As it is in heaven is echt een mooie film. Op de één of andere manier kan ik films uit Scandinavische hoek altijd erg waarderen. Ik weet niet wat het is. De films komen op één of andere manier heel puur en oprecht over.
*hint*hint*quote:Op woensdag 26 december 2007 12:31 schreef Roi het volgende:
De Grųnne slagtere / The Green Butcher
Geniaal! Heerlijke zwarte en sublieme humor en een geweldig verhaal. Deze moet iedereen zien!
- 8
maar niet geyl.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:50 schreef Cyclonist het volgende:
Moordwijven was m'n laatste film, verhaal is vrij slap - zoals verwacht - maar verder wel een leuke film om in een melige bui te bekijken met een stel vrienden. Bracha was weer leuk!
Daar wacht ik ook nog op ja.quote:Op zondag 30 december 2007 22:20 schreef Viking84 het volgende:
Shit, ik wilde naar The girl next door gaan kijken, maar ik kan nergens goede subs vinden. Ja Arabische, maar daar heb ik geen drol aan
. En subs heb ik toch echt nodig (ben slechthorend). Dan maar even wachten of op dvd huren.
Ga nu naar Little Miss Sunshine kijken.
Net gezien. Cameravoering is erg simpel, maar o zo sterk. Of het nu met een steadycam buiten is of een minutenlang stilstaand beeld bij een verjaardag (geniale scene, vraag me af of de tekst geimproviseerd is), het werkt allemaal perfect. Anamaria Marinca is ook weer geweldig, net als in Sex Traffic. Beetje jammer vond ik het einde. Snap precies hoe de makers het bedoeld hebben, maar had toch nog iets beter kunnen worden uitgewerkt. Een 9quote:Op zondag 30 december 2007 23:41 schreef ErikT het volgende:
4 maanden, 3 weken, 2 dagen
Veel scenes zijn met een vaste camera geschoten. De camera is gewoon ergens neer gelegd lijkt het wel. Dit geeft je de kans om heel goed te kijken naar de mensen. Het komt zelfs voor dat je een keer een minuut alleen maar naar iemand zit te kijken, die niks zegt, niks doet. En het is niet saai. Dat vind ik heel erg knap.
ik kreeg bijna medelijden met die pedoquote:Op dinsdag 18 december 2007 01:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Samenvatting:
Veertienjarige Hayley is een slim meisje. Maar dat ze met de 32-jarige Jeff meegaat naar zijn appartement lijkt een domme zet. Jeff denkt dat het hem meezit, maar dan komt hij bij uit een onvrijwillige verdoving. Hij is vastgebonden, en Hayley heeft de touwtjes in handen..
Een vrij heftige Thriller die veel los heeft gemaakt in o.a the USA. Maar goed het zal eens niet zo zijn. Intrigerende film over een jongedame die de man in kwestie helemaal gek krijgt.
Zeker een van de meest indrukwekkende films die ik heb gezien, mede door het fantastische camera werk en standpunten die worden genomen. Ohja, ik kijk de film voor de 5e keer en dan heb je inmiddels een hoop al gezien. Hij blijft prikkelen en levert genoeg stof op om over na te praten. Gaat hem zien.
8.5
Laat het me even weten als je wat gevonden hebt, plzquote:
He, waar is Kinky Queen eigenlijk gebleven? Die kwam ook altijd met dit soort filmsquote:Op zondag 30 december 2007 23:48 schreef Falco het volgende:
Cannibal Girls
Beetje incoherent verhaal over drie dames die in een pension mensenvlees verorberen. Een echtpaar bestaande uit een stoere rocker met gitaar en een ontzettend dom wicht, komen (hoe kan het ook anders) in dat pension terecht.
Omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden, wat plaatjes:
[ afbeelding ]
Een kerel met een witte onderbroek wordt aangevallen door één van die drie dames
[ afbeelding ]
Eugene Levy met zonnenbril in bed
[ afbeelding ]
Lekker hoor. Nouja, bizar stukje Canadese cinema dus. Cijfer: 4
Match Point
Deze film viel heel lichtjes tegen. Alsnog prima drama-stuk met de welbekende Woody-touch. Cijfer: 7,5
Weheh, ik deed ook even een username-check.quote:Op maandag 31 december 2007 14:51 schreef Cheiron het volgende:
He, waar is Kinky Queen eigenlijk gebleven? Die kwam ook altijd met dit soort films
Weet ik wel eindelijk waar de avatar van SamuelOFSEK vandaan komt.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:28 schreef Kolkus het volgende:
The Holy Mountain
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, dit was een coole trip op kerstavond!
Niet alle scenes werken even goed, maar ik was erg onder de indruk van het lef, de visuele flair en de schitterende beelden, waar bij een aantal scenes de bijbelsche symboliek goed overkomt.
Snel de andere films van deze regisseur, Jodorowsky, proberen....
Ah, die heb ik gemist dusquote:Op vrijdag 28 december 2007 09:27 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Heb je dan niet die tig generators gezien tijds een scene toen hij eten aan het maken was voor hemzelf en de hond?
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:06 schreef Karina het volgende:
Gone Baby Gone
Verhaal gaat over een drugsverslaafde moeder wiens kind wordt ontvoerd. De verdwijning wordt door een detectiveduo onderzocht.
Ik vond het een spannende film met goede acteurs. De clue daarentegen ... zo vergezocht heb ik het nog niet vaak gezien. Onverwacht, dat wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 6.6Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Helemaal mee eens, ik had hem opgenomen en vandaag gekeken. Wat een ontzettende slechte film en William Shatner had zeker geld nodig of zo. Nummer 1 ging wel, hoewel het boek beter is, maar dit was echt te stom voor woorden.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
American Psycho II: All American Girl (2002, VS, Morgan J. Freeman)
Dit kan met gemak in het lijstje van het allerdebielste, slechtste, grootste wanprodukt wat ik ooit gezien heb.
cijfer: 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijne film!Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
Hoe gezien?quote:
Op DVD, wel helaas regio 1 dus ik heb 'em op mijn computerscherm moeten kijken....quote:
De meest ondergewaardeerde user van FTR merkte terecht op, dat ik hier natuurlijk wat bij had moeten vertellen, want een stupide lijstjes films inclusief cijfertjes en een linkje heeft natuurlijk niemand wat aan.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:06 schreef Seborik het volgende:
1. Saw IV (2007) 7.0
2. Lady Snowblood (1973) 8.0
3. Solyaris (1972) 8.0
4. Once (2006) 8.0
5. Takeshis (2005) 8.0
Heb hem op tv zitten kijken en dan helaas niet de mogelijkheid om stukken door te spoelen. Als je hem al een paar ker gezien hebt zitten er behoorlijke stukken in die gewoon te traag zijn. Vooral het einde blijft veels te langdradig.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:22 schreef Gripper het volgende:
Gisteravond was LOTR3: the return of the king weer eens op tv. Heb m al vaak gezien natuurlijk, maar toch maar gekeken (en halverwege bedacht dat ik evengoed de dvd kon opzetten; geen logo's in beeld, beter geluid, en de kans om plaspauzes in te lassen...)
het moment waarop de ruiters uit rohan de heuvel over komen voor een lekker potje knokken blijft een kippenvelmoment!![]()
Is vrij simpel om 'em even regio vrij te maken hoor.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:36 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Op DVD, wel helaas regio 1 dus ik heb 'em op mijn computerscherm moeten kijken....![]()
Soms wel, soms niet. Sommige spelers hebben een modificatie aan een chip nodig en kunnen niet softwarematig regiovrij gemaakt worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 03:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Is vrij simpel om 'em even regio vrij te maken hoor.
Dit is een grap, hoop ik.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:49 schreef Seborik het volgende:
[..]
Aan dit schamele rijtje moet nog een titel worden toegevoegd, namelijk 6. Saw. Deze film had ik nog nooit gezien, want ik was begonnen met deel 2, en die vind ik dus ook beter dan het eerste deel, maar deel is daarom niet minder vermakelijk.
Gha gha gha. Cijfer: 3quote:Linda: How would you like it if you had balls in your ears?
Dr. Young: [pause] I guess I could hear myself coming!
als echt filmfanaat zie je dat gelijk aan de plaatjes natuurlijkquote:Op donderdag 3 januari 2008 20:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Omdat als ik wil weten over welke film het gaat, ik geen zin heb om dat te gaan moeten opzoeken in urls van plaatjes.
Vooral dankzij ziggy's beste film tournament.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:46 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Schitterende rij klassiekers heb je afgelopen jaar gezien Lonewolf
Nou ja gek is het eigenlijk niet .. onlangs zag ik op GeschiedenisTV voor bij komen dat ergens in 1979, de vingers boven de rode knop zweefden.quote:The original air date (on ABC) was November 20, 1983. Over 100 million Americans were estimated to have viewed the program. ). Still rated as the most watched ever TV movie on US television as of April 2006 (not including miniseries), it was watched by 38.55 million households or 46.0% with a Neilsen share of 62%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |