abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 december 2007 @ 02:37:31 #154
40664 Durbin
Who knows..
pi_55544427
The King of Kong (2007, USA, Seth Gordon)
Een documentaire over het gevecht om het wereldrecord highscore met Donkey Kong, zich voornamelijk afspelend tussen Billy Mitchell en Steve Wiebe. Wiebe is hierbij vooral de underdog; nauwelijks bekend in de scene, maar weet desondanks op een dag de score van Mitchell te overtreffen. Echter krijgt hij vervolgens te maken met een groep mensen dat omschreven zou kunnen worden als de Mitchell-mafia. Naarmate de documentaire vordert, ontstaat ook steeds meer medeleven voor Wiebe en blijkt Mitchell een narcistische, akelige man. De hele documentaire komt af en toe over als een parodie, aangezien sommigen hun hobby belachelijk serieus nemen.

I Am Legend (2007, USA, Francis Lawrence)
Jaren nadat de bevolking van New York is omgekomen of gemuteerd tot vampierachtige monsters, overleeft Robert Neville (Will Smith) de dagen door in de stad naar voedsel te zoeken en op herten te jagen. Zodra de zon verdwijnt, moet hij echter maken dat hij een veilige verblijfplaats vindt, aangezien de monsters zich dan de stad eigen maken. Een vermakelijke film, dat niet alleen draait om actievolle momenten (en daardoor halverwege ook een beetje inzakt). Wel kon ik merken dat Francis Lawrence aan het roer van deze film stond, aangezien ik regelmatig aan Constantine moest denken, maar die film vond ik ook goed te pruimen, dus geen straf aldaar. Echter is de CGI af en toe wel een béétje aan de magere kant, maar goed. Hetgeen resteert is desondanks een goed vermakelijke film.

Death Sentence (2007, USA, James Wan)
Tijdens een alledaags bezoek aan een tankstation ziet Nick Hume (Kevin Bacon) zijn zoon vermoord worden tijdens een overval. De dader wordt herkend, maar bij de rechtszitting verklaart Nick de dader niet meer met zekerheid te kunnen herkennen, waardoor deze vrij wordt verklaard. Reden hiervoor is vrij duidelijk; wraak. Deze film was voor mij een aangename verrassing, met name dankzij de sterke actie-scenes, zonder het verhaal te verwaarlozen.

Stardust (2007, UK/USA, Matthew Vaughn)
De jonge Tristan uit het negentiende-eeuwse Engelse gehucht Wall stapt door een gat in een muur het sprookjesrijk Stormhold binnen. Zijn missie: het vinden van een vallende ster waarmee hij het hart van zijn geliefde Victoria hoopt te veroveren. Ik moet eerlijk bekennen dat dergelijke fantasie-verhalen, mits niet gebracht met een duistere kant, op mij weinig uitwerking hebben, en zo ook deze film. Het wordt allemaal best aardig gebracht (alhoewel ik Claire Danes weleens mooiere rollen heb zien spelen), maar het is niet aan mij besteed.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  woensdag 26 december 2007 @ 11:30:20 #155
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_55547297
I Am Legend
Denk er gewoon eens goed over na. Er is een virus uitgevonden wat 90% van de wereld uitroeit, 1% blijkt immuun, en de rest worden kale, bloeddrinkende, extreem snelle en sterke monsters die niet tegen zonlicht kunnen. Waar gaat deze film fout? Oh juist, daar. Uiteraard zal de positievere kijker zeggen: "Och, maar dat maakt het wel spannend." Fout. Dat maakt het kut. De gedachte aan deze belachelijke onwaarschijnlijkheid blijft de hele film als een roestige spijker in je voet steken, en verminderd het kijkplezier naar een toch mooie productie. I Am Legend ontstijgt nog net het predikaat 'drol met een strikje' maar had wat mij betreft veel meer kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door cwk op 26-12-2007 12:44:00 ]
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_55547437
D-War

Een matige film die alleen nog door de prachtige special effects enigszins te behappen is..

IMDB Cijfer: 4.1/10
Mijn Cijfer: 5/10
pi_55548412
De Grønne slagtere / The Green Butcher
Geniaal! Heerlijke zwarte en sublieme humor en een geweldig verhaal. Deze moet iedereen zien!
- 8

The President's Man
Deze tweede film uit mijn Chuck Norris DVD-set lag al een tijdje klaar en het moest er nu echt is van komen.
En damn wat een B film! Deze film gaat helemaal niet over wat achterop staat, Chuck gaat juist met pensioen en zoekt een vervanger als de presidents rechterhand! Gefilmd als een MTV programma, de opbouw is ook erg vreemd. Aardig, maar ik heb meer genoten van Breaker! Breaker!.
- 3

Les Uns et les autres
De film gaat over hoe muziek ieders leven beïnvloed. Je ziet drie generaties, en die worden allemaal door dezelfde acteur gespeeld! Dat maakt het vrij ingewikkelde om goed te volgen, en dat wordt niet vergemakkelijkt door de duur (3.2 uur). Een goede film, en ook eentje om nog een keer ter herkijken zodat alles misschien wat duidelijker is.
- 7

Die Blechtrommel
Aparte en ontroerende film over een jongetje wat niet wilt opgroeien. Echt geniaal geacteerd door dat ventje! Wel zeer kinky dat zo'n kind een sex scene moest spelen!
Mooie film, ook eentje die iedereen gezien moet hebben.
- 7.5

Who's Afraid of Virginia Woolf?
Geweldige drama film waarvan ik me echt haast niet kan voorstellen dat hij uit '66 komt. Een krachtig en tijdloos verhaal over twee geliefden..
Er wordt echt SUPER geacteerd in de film. Ik heb echt nooit geweten dat Elizabeth Taylor zo goed kon acteren. Spannend tot het einde.
- 8

Best Animation from Holland DVD (beknopt):
Anna & Bella (1984) - Mooi verhaal 8
Karakters, De (1986) - Mooi gemaakt 7
Dada (1994/I) - Super verhaal 8
Beroemde schilderijen (1996) - Interessant 7
Ik beweeg, dus ik besta (1998) - Geniaal 9
Sientje (1997) - Saai 6
3 Misses (1998) - Leuk 7
Father and Daughter (2000) - Terechte Oscar winnaar 8
Barcode (2001) - Doet me niks 5
The Rise and Fall of the Legendary Anglobilly Feverson (2002) - Interessante experimentele animatie 7
Vent (2005) - Niet interessant 6

[ Bericht 6% gewijzigd door Roi op 26-12-2007 13:16:51 (Who's Afraid of Virginia Woolf?) ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 26 december 2007 @ 12:41:53 #158
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55548630
Ratatouille Ik geef niet zo veel om animatie films, maar deze was wel leuk. Wat vooral door het onderwerp komt.

Jungle Book Tjah, die had ik beter niet kunnen bekijken. In mijn herinnering was 'ie zo leuk. Maar 14 jaar sinsd die ene keer was er eigenlijk geen zak meer aan. Hier en daar een halve glimlach, maar meer ook niet. M'n nichtjes vonden Ratatouille ook leuker, dat jullie het even weten.

Nattvardsgästerna Ook een derde keer nog perfect. Zonder enige twijfel Bergman's beste film. Gaat dat zien.
pi_55549676
I am Legend - 6.5
Vermakelijk, maar een aantal slecht uitgedachte stukken.

Pulp Fiction - 7.5
Toffe film, ik had er alleen nog net iets meer van verwacht na de recensies.

Alles is Liefde - 7
Een 7 omdat dit 1 van de betere Nederlandse films is, wel grappig.

Eastern Promises - 7
Alleen het russische accent is wel irritant.

Fracture - 7
Magistrale rol van Anthony Hopkins, dat wel.

The Kingdom - 7.3
Jeremy Piven moet zo'n rol niet spelen

The Kite Runner - 8
Geweldige film, mooi verhaal ook. Bravo!

Once - 8.5
Een laag budget kan veel goeds brengen. Tof verhaal gecombineerd met briljante muziek, en geweldig acteurswerk. I love it!

Een hoop goede films gezien.
pi_55554785
Stardust - 8.5

Prachtige film! Magisch en grappig (die geesten ). Eindelijk weer eens een goede fantasy film.
  woensdag 26 december 2007 @ 17:38:16 #161
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55555931
Prime (2005)
Rafi (Uma Thurman) is een gescheiden vrouw van 37 die verliefd wordt op David een joodse gozert van 23. In eerste instantie weet ze niet wat ze er mee aanmoet met het 14 jaar verschil. En ze gaan naar een psychiater (Meryl Streep).
Als blijkt dat zij de moeder is van Rafi's nieuwe vlam David. (nee is geen spoiler, is plotoutline) probeert ze de boel te stimuleren om haar zoon niet te dwarsbomen. Bij deze film zag ik wel de click tussen het liefdespaar.

Meryl Streep is (weer) briljant met mimiek, als ze er achterkomt dat het om haar zoon gaat.

Ik vond het een wel een geslaagde onstuimige liefdesromantische film. En Uma mag er best wezen als 35 jarige vrouw.

cijfer 6.5 / imdb 6.3

Catacombs (2007)
Carolyn (Pink) nodigd haar zus Victoria (Shannyn Sossamon) uit om naar Parijs te komen. Daar aangekomen wordt ze direct meegesleurd naar een ondergrondse party. Na wat spannende verhalen blijkt er dus een creepy story te bestaan van de grotten stelsel. Als ze dan haar "nieuwe" vrienden kwijt is op het feestje belandde ze in de doolhof van het gangenstelsel. Mijn god. Dit is zonder de meer de meest slechte einde ooit wat ik gezien heb in mijn filmkijkcarriere.!
Jezus wat is die Victoria een stupid motherf*cking cunt Je hoopt zo intens dat ze godsgruwelijk lelijk struikelt met die pickhouweel als ze aan het rond rennen is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en er is potverdikke niet eens functioneel naakt ...
Een 2 omdat ik het twisteinde wilde zien en het vol heb gehouden

Cijfer 2 / imdb 5.3

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 26-12-2007 17:46:49 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 26 december 2007 @ 17:49:43 #162
52357 Lambiekje
pi_55556112
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef ikMark het volgende:

Pulp Fiction - 7.5
Toffe film, ik had er alleen nog net iets meer van verwacht na de recensies.
Vind je het gek na 14 jaar als constant als briljanste film uitgemaakt te worden. Kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen. Ik snap de hele hetze niet zo over dit standaardfilmpje. Met wel wat grappig taal-interactie hier en daar.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 27 december 2007 @ 14:37:32 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55572578
Stardust
Nah, ik weet het niet. Het ziet er prachtig uit en het heeft zijn bizarre momenten (Robert de Niro ), maar of het nou echt zo geniaal is? Mwah! Wellicht mis ik gewoonweg iets. Wel vermakelijk desalniettemin. Cijfer: 6

The Human Duplicators
Een alien komt op aarde terecht om het menselijke ras te dupliceren en vervolgens dood en verderf te zaaien. De oplettende filmkijker ziet parallellen tussen de aliens en de Russen en andersoortige Koude Oorlog-paranoia. Niet zo'n bijster sterke film overigens, het heeft namelijk last van enorme grote plotgaten. De protagonist van het stuk weet bijvoorbeeld uit een gevangenis te ontsnappen door de spijlen kapot te vijlen met tandenflosdraad . Cijfer: 4

Rope
Weer zo'n knappe film van Hitchcock, waarbij het lijkt alsof alles in één shot is opgenomen. Naast dit knap staaltje filmwerk is er gelukkig ook nog een behoorlijk verhaal, alhoewel het nergens helaas weet uit te blinken. Twee studenten hebben voor de lol een medestudent in hun appartement vermoord en nodigen vervolgens gasten uit, waaronder Jimmy Stewart die onraad begint te ruiken. Dansen op de vulkaan dus. Cijfer: 7,5

Als je begrijpt wat ik bedoel
Wat een leuke tekenfilm zeg . Vooral dat taalgebruik van Heer Bommel en al die andere mallerds was erg opvallend. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_55575186
Gone baby Gone (2007)
Ben Affleck moet vast gedacht hebben dat hij achter de camera's wellicht meer succes zou hebben dan ervoor en ik moet toegeven dat het eindresultaat redelijk geslaagd is. Het 4-jarige meisje Amanda McCready is verdwenen uit haar ouderlijk huis terwijl ze lag te slapen, het politieonderzoek wil maar niet vlotten en haar tante besluit om private detectives Patrick Kenzie en Angie Gennaro in de arm te nemen om haar nichtje zo snel mogelijk terug te vinden. Op hun zoektocht naar Amanda begeven ze zich in de meest harde achterwijken van Boston en worden al snel geconfronteerd met hun gebrek aan ervaring. Ik vond het verhaal hier en daar wat rommelig, maar de acteerprestaties van Morgan Freeman en Ed Harris maken veel goed. Casey Affleck was zeker verrassend in zijn rol, alleen jammer van zijn onduidelijke manier van praten, iets wat mij al snel begon te irriteren. Al met al een goede film met een verrassend verhaal en goede acteurs.
pi_55575751
Atonement

Een mooie drama film, met prachtige beelden (scene in Duinkerk) en muziek. Wel vond ik dat in het midden van de film het een beetje inzakte (paar overbodige scene's naar mijn inzien) Maar het einde maakte dat weer goed.

Cijfer: 8
  donderdag 27 december 2007 @ 17:07:16 #166
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55576359
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:40 schreef Kw4Kje het volgende:
Atonement

Een mooie drama film, met prachtige beelden (scene in Duinkerk) en muziek. Wel vond ik dat in het midden van de film het een beetje inzakte (paar overbodige scene's naar mijn inzien) Maar het einde maakte dat weer goed.

Cijfer: 8
Hier ben ik het volkomen mee eens. Doodzonde van dat middenstuk. Nu is het wel deels noodzakelijk, maar het zorgt er toch een beetje voor dat het niet als 1 geheel voelt. Met wat meer tempo en cohesie had dit makkelijk één van de beste films van het jaar kunnen zijn.
  donderdag 27 december 2007 @ 18:38:15 #167
52357 Lambiekje
pi_55578343
Bad Boy (2002) aka Dirty Liar
Gozert krijgt te horen dat hij een miljoen kan erven als hij voldoet aan de lastwil van zijn oma. Samen met Hurley gaat ie op stap om zijn "missie" te volbrengen. Zijn missie is 12 van zijn one-night-stand-lovers om vergifnis te vragen. Lekker debiel gedoe.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 4.9

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 27-12-2007 18:44:52 ]
  donderdag 27 december 2007 @ 20:04:08 #168
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_55580615
Pandemic

Volgens mij ben ik één van de eerste FOK!kers die deze mijlpaal in de moderne filmgeschiedenis heeft gezien. Het is het nieuwste meesterwerk van Armand Mastroianni, de held die De Celestijne Belofte wist te verfilmen, het boek dat door iedereen als onverfilmbaar (en onleesbaar) werd beschouwd.

De cast is gewoon buitengewoon met in de hoofdrol Tiffani Thiesen, de Tiffani Thiessen van haar generatie. Ook culthelden als Vincent Spano, French Stewart (zowaar met de ogen open) en Bruce Boxleitner blijken nog in leven en doen mee in de film, naast de immer stijlvolle en ondertussen gemummificeerde Faye Dunaway. De absolute ster is uiteraard Eric Roberts, de uitvinder van de term "broer van". Voor de fans: in een erg klein bijrolletje ontdekken we Renée Taylor. Ja, hoor dat is dé Sylvia Fine!!!.

Het verhaal blinkt uit door simpele complexiteit. Of was het complexe eenvoud? Op een vlucht van Australië naar de VS breekt er een vreemd virus uit, waardoor je gaat kuchen. Daarna begin je iets harder te kuchen, tot je op een moment wel erg hard gaat kuchen. Daarna hoest je bloed op en ga je dood. Vreselijk. Aangekomen in de VS worden de reizigers allemaal in quarantaine geplaatst, maar toch weet er iemand op een geniale manier te ontsnappen, hij rent weg wanneer er niemand kijkt.

Dan versplintert het verhaal als het ware en krijgen we verschillende ongemeen boeiende verhaallijnen. Een wetenschapster die haar zieke nichtje moet redden, een agent met gezinsproblemen, politieke bemoeienissen van burgemeesters en gouverneurs, curieuze reporters, een makelaar die heel LA ziek wil maken om een flatje te kunnen verkopen, alles komt aan bod. Dan gaat de film een beetje uit de bocht, want er blijkt ook een gekke wapenfanaat tussen de passagiers te zitten die denkt dat het allemaal een complot is en met zijn vriendjes de regering probeert terug te pakken! Maar toen moest het echte spektakel nog beginnen in dit 3 uur durende epos.

Op het vliegtuig zat namelijk ook een gevangen drugsbaron, die door middel van gevangenentransport naar de VS werd overgebracht. Hij wordt echter door zijn bende op gewelddadige wijze bevrijd! Maar daar houdt het niet op. Hij kidnapt ook het hoofd van de wetenschappers, de man die een vaccin moet vinden! Maar daar houdt het niet op. Er blijkt iemand immuun te zijn voor de ziekte, deze man kan de oplossing zijn van alle problemen... en het is de drugsbaron! Maar daar houdt het niet op. Wanneer er een middel lijkt te werken, gaat die drugsbaron dat middel stelen en vraagt hij er losgeld voor! Maar daar houdt het niet op. Hij gaat het ook nog eens als drug op de straat verkopen, om nog geld bij te verdienen! En ook daar hield het niet op, maar meer ga ik niet vertellen.

Het acteerwerk is fenomenaal. De manier waarop Spano innerlijk conflict weergeeft, door te doen alsof er iets heel erg stinkt, is indrukwekkend. Het emotionele hart van de film is Eric Roberts als de burgemeester. Zijn reactie wanneer hij hoort dat er al 6.000 doden zijn ("6.000? Zo, da's veel."), is hartverscheurend. Laatste pluim is voor Tiffani Thiessen, die hier haar veelzijdigheid toont, ze draagt hier erg veel verschillende outfits, maar ziet er toch steeds even lekker uit. Wauw.

Zullen onze helden overleven? Vinden zij een oplossing? Kunnen zij al die levens redden? Zal Tiffani erin slagen om toch één moeilijke zin overtuigend naar de kijker over te brengen? Als jullie dat willen weten, kijk dan deze film!

Om eerlijk te zijn, in alle kutheid valt hij best mee als je 'm in 2 delen kijkt
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 27 december 2007 @ 20:46:31 #169
52357 Lambiekje
pi_55582052
Deck the Halls
Door deze film ga je kerst haten.

Danny de Vito een irrtante buurman die probeert zijn huis zo te verlichten dat het zichtbaar is van uit de ruimte. Matthew Broderick is dat aan het tegenwerken. Daarmee jaagt hij wel zijn gezin weg. Broderick is toch wel een oud geworden ....
SPOILER
cijfer 4 / imdb 4.4
  donderdag 27 december 2007 @ 23:08:44 #170
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_55587710
Ladri di Biciclette (1948, #113)

Man probeert in het Rome van de jaren '40 de fiets terug te vinden die van hem gestolen werd en vitaal is voor zijn broodwinning.
Schitterend gefilmd verhaal in een erg mooie setting dat geen moment verveelt.

Top-250-stand:
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_55587717
Als er één (of meerdere) comedyfilm is waar je zo hard lacht tijdens het kijken,
dan is het ..... ?
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
  donderdag 27 december 2007 @ 23:23:51 #172
45532 ziggyziggyziggy
pi_55588385
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:08 schreef DaggerNL het volgende:
Als er één (of meerdere) comedyfilm is waar je zo hard lacht tijdens het kijken,
dan is het ..... ?
Vertel het maar gewoon, anders wordt het zo'n raadspelletje.
pi_55588729
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vertel het maar gewoon, anders wordt het zo'n raadspelletje.
Nou ik heb eigenlijk zin om een film te kijken waar ik hard kan lachen, dus vraag ik het
aan de rest.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 23:32:53 #174
862 Arcee
Look closer
pi_55588820
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:08 schreef DaggerNL het volgende:
dan is het ..... ?
This is Spinal Tap.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55589352
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

This is Spinal Tap.
dank je
  donderdag 27 december 2007 @ 23:51:39 #176
45532 ziggyziggyziggy
pi_55589608
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:30 schreef DaggerNL het volgende:

[..]

Nou ik heb eigenlijk zin om een film te kijken waar ik hard kan lachen, dus vraag ik het
aan de rest.
Ik las over het vraagteken heen.
Maar Spinal Tap is wel een hele goede tip inderdaad.
  donderdag 27 december 2007 @ 23:52:19 #177
52357 Lambiekje
pi_55589630
Moordwijven (2007)
3 uber gooische botoxsnollen komen er achter dat een van hun mannen overspel speelt. Ze beramen een moord op hem. Alleen tja dat loopt wat uit de hand. Het voelt echt weer Maaserig aan, deze film.

Tjesus griebel he, de buurman uit Flodder is oud geworden hij lijkt wel 90 terwijl hij maar 66 is. Terwijl als ik vergelijk met Wim Schippers ze schelen maar 1 jaar. Wim lijkt nog wel of ie 40 is. pffff. Tja soms kan het verkeren.

cijfer 7 / imdb 6.0
  Moderator vrijdag 28 december 2007 @ 09:23:49 #178
9859 crew  Karina
Woman
pi_55595193
I am Legend
Het gegeven vind ik op zich spannend en ik ben gek op zombies e.d. Helaas gebeurt er niet zo veel in de film. Het was redelijk op zijn best.
SPOILER
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_55595227
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:23 schreef Karina het volgende:
I am Legend
Het gegeven vind ik op zich spannend en ik ben gek op zombies e.d. Helaas gebeurt er niet zo veel in de film. Het was redelijk op zijn best.
SPOILER
Heb je dan niet die tig generators gezien tijds een scene toen hij eten aan het maken was voor hemzelf en de hond?
A little bit hateful
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:14:30 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55597770
Eergisteren Home alone 1 gezien, gisteren As it is in heaven en de helft van Saving Private Ryan.
Niet meer actief op Fok!
pi_55597795
En wat vind je ervan, Viking84?
Graag op anoniem
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:18:25 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55597868
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:15 schreef Mainport het volgende:
En wat vind je ervan, Viking84?
Oh, moet ik dat er ook bij vertellen?

Tja, Home alone had ik al vaker gezien. Bleef tot nu toe elk jaar leuk, maar of ik hem volgend jaar nog eens ga bekijken....?

As it is in heaven is echt een mooie film. Op de één of andere manier kan ik films uit Scandinavische hoek altijd erg waarderen. Ik weet niet wat het is. De films komen op één of andere manier heel puur en oprecht over.

Over Saving Private Ryan kan ik nog niks zeggen. Eerst maar even uit kijken .
Niet meer actief op Fok!
pi_55599396
Sin City
De eerste keer dat ik deze film zag, ik had er nooit zo'n zin aan om hem te kijken, het trok me niet echt dat stripfilm achtige. Volkomen onterecht blijkt nu, wat een topfilm, ontzettend vermakelijk, origineel en toffe actie.
8/10

Good Night, and good luck
De vorige film die George Clooney regiseerde (Confessions of a dangerous mind) vond ik erg slecht dus bij deze waren mijn verwachtingen niet hoog, maar dat was niet terecht.
De hele film is in zwart wit en dat past erg goed bij de tijd waarin deze film zich afspeelt, de jaren 50.
In die jaren werd er een heksenjacht gemaakt op communisten in de V.S door senator Mccarthy, een persoon komt hier tegen in opstand, presentator R.Murrow die bij C.B.S werkt.
De fillm is waargebeurd en de stukjes met de senator zijn echt. Toch wel apart hoe actueel deze film eigenlijk ook wel weer is.
7,5/10

[ Bericht 3% gewijzigd door trebremmit op 28-12-2007 14:47:34 ]
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:26:36 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55599410
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]
As it is in heaven is echt een mooie film. Op de één of andere manier kan ik films uit Scandinavische hoek altijd erg waarderen. Ik weet niet wat het is. De films komen op één of andere manier heel puur en oprecht over.
Erg mee eens . Probeer ook eens Deense films van Susanne Bier, die hebben dat misschien nog meer. Aanraders zijn Open Hearts en vooral After the Wedding.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_55600120
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Erg mee eens . Probeer ook eens Deense films van Susanne Bier, die hebben dat misschien nog meer. Aanraders zijn Open Hearts en vooral After the Wedding.
Brødre mag je zeer zeker niet vergeten Falco
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:59:36 #186
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_55600286
3:10 to Yuma (James Mangold, 2007)
Toffe remake die niet of nauwelijks onderdoet voor het origineel. De psychologische spanning tussen de twee hoofdrolspelers vond ik in het origineel beter uitgewerkt en zeker de scenes tussen de twee in het dorpje op de hotelkamer zijn daarin beter. De film maakt het echter in de overige delen ruimschoots goed met goed acteerwerk, naast de twee hoofdrolspelers vond ik Ben Foster ook tof, spannende actie en mooi camerawerk. ****

Atonement (Joe Wright, 2007)
Na Pride & Prejudice bewijst Joe Wright wederom met veel elegantie een kostuumdrama te kunnen regisseren. Met name de eerste helft is erg sterk. Saoirse Ronan zet een prachtige rol neer als 13-jarige Briony, het verhaal is boeiend met een goede opbouw naar het einde van de eerste akte en de film is een mooi samenspel tussen beeld en geluid. De tweede akte is minder, hoewel de scenes op het strand bij Duinkerken erg indrukwekkend is. Gelukkig is de slot akte weer van het niveau van de eerste. ****½

2 Days in Paris (Julie Delpy, 2007)
Erg prettige film van/door/met Julie Delpy. Erg beïnvloed door het werk van Richard Linklater en Woody Allen volgens we en stel wat op bezoek gaat naar bij haar ouders in Parijs. De grappige momenten, interessante conversaties en lekker ongeforceerde sfeer die bijvoorbeeld Before Sunrise/Before Sunset zo leuk maakten is ook hier aanwezig. Het is alleen jammer dat de chemistry tussen Delpy en Adam Goldberg niet zo spetterend is als tussen haar en Ethan Hawke. Leuk overigens dat de ouders in de film in het echte leven ook Julie Delpy's ouders zijn. ****

Goya's Ghosts (Milos Forman, 2006)
Degelijke film van oudgediende Milos Forman, maar het niveau van zijn klassiekers wordt nergens gehaald. Daarvoor wordt het verhaal te zwak. Het begin intrigeert nog wel, maar later wordt het een stuk minder boeiend. De productie-values zijn wel hoog, met een mooie aankleding en camerawerk. Verder is met name Javier Bardem sterk in zijn rol. ***½

Halloween (Rob Zombie, 2007)
Best aardige remake van de slasher-klassieker waar het subgenre mee begonnen is. Leuk dat het originele riedeltje weer is gebruikt. Het anonieme van Michael Myers wordt teniet gedaan, er wordt een geschiedenis gecreëerd rondom zijn personage en dat werkt hier in elk geval beter dan in Hannibal: The Rising. ***
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 december 2007 @ 14:10:19 #187
862 Arcee
Look closer
pi_55600549
quote:
Ook erg mee eens.

Nog een Deense tip, in dit topic nog genoemd: De Pusher-trilogie.

Uit Zweden, een ijzersterk drama: Daybreak (Om jag vänder mig om).

Of uit Finland, ook zo'n realistisch drama: Frozen Land (Paha maa)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55600640
Goed bezig, Arcee.
Graag op anoniem
  vrijdag 28 december 2007 @ 14:41:41 #189
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_55601248
Toch apart dit eensgezind gesprek begon met As It Is In Heaven, als er nu eentje tussen zit met geforceerd vals sentiment, dan is die het wel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 28 december 2007 @ 14:44:11 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55601294
quote:

[..]

*Noteert .

'Festen' vond ik ook erg goed .
Niet meer actief op Fok!
pi_55601309
Bee Movie (Steve Hickner & Simon J. Smith, 2007)
Barry B. Benson is een jonge, pas afgestudeerde bij, die zoals alle bijen slechts één carrièrekeus heeft: 'honing'. Ontgoocheld als hij is trekt hij de wijde wereld in om daar gered te worden door de bloemiste Vanessa. Daar ontdekt Barry dat de mensen de consumenten van al de honing zijn en gaat daarom aan het werk om de mensheid van het stelen van de honing aan te klagen. Helaas is Bee Movie een nogal tegenvallende animatie film geworden, die het moet hebben van een paar leuke grappen. De animatie ziet er sowieso niet echt best uit, maar goed dat hoeft nog niet te betekenen dat een film direct het kijken niet waard is. Moet zeggen dat ik het nogal heb gehad met de hele hordes animatie films van de afgelopen paar jaar, natuurlijk zitten er goede films tussen (Ratatouille) maar het overgrote deel is zeer middelmatig. Bee Movie valt dus helaas onder de laatste categorie, ditmaal geen simpel verhaaltje met pinquins maar nu de eer aan de bijtjes. Gelukkig waren er nog wel een paar momentjes die de film nog iets konden redden, zo is de rol van Chris Rock erg leuk (en helaas veel te kort). En de mensen die zichzelf voor lul kwamen zetten; Larry King, Ray Liotta en Sting. Geen hoogvloeger dus. 5.5
pi_55601470
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ook erg mee eens.

Nog een Deense tip, in dit topic nog genoemd: De Pusher-trilogie.

Uit Zweden, een ijzersterk drama: Daybreak (Om jag vänder mig om).

Of uit Finland, ook zo'n realistisch drama: Frozen Land (Paha maa)
Ben zelf ook behoorlijk veel Scandinavische Cinema aan het kijken de laatste tijd, begon begin dit jaar dankzij After the Wedding. Verder de laatste tijd Lilja 4-ever, Direktøren for det hele en Brødre gezien. En als het goed is komt deze vandaag binnen;

vrijdag 28 december 2007 @ 21:55:44 #193
52357 Lambiekje
pi_55610957
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*Noteert .

'Festen' vond ik ook erg goed .
Noteer dan ook maar Idioterne
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:29:52 #194
45532 ziggyziggyziggy
pi_55613669
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:59 schreef Gorro het volgende:
Atonement (Joe Wright, 2007)
Na Pride & Prejudice bewijst Joe Wright wederom met veel elegantie een kostuumdrama te kunnen regisseren. Met name de eerste helft is erg sterk. Saoirse Ronan zet een prachtige rol neer als 13-jarige Briony, het verhaal is boeiend met een goede opbouw naar het einde van de eerste akte en de film is een mooi samenspel tussen beeld en geluid. De tweede akte is minder, hoewel de scenes op het strand bij Duinkerken erg indrukwekkend is. Gelukkig is de slot akte weer van het niveau van de eerste. ****½
Volgens mij heb jij een iets andere definitie van een akte dan ik.
pi_55613813
vanavond Love actually gezien, met mijn vriendje
ik kijk normaal niet zovaak films
  zaterdag 29 december 2007 @ 01:41:37 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55616899
Superbad

Whehehe, coole film. Beter dan verwacht ook . Cijfer: 8

Dial M for Murder
Dat script . Dat is weer opperbest natuurlijk. Wederom een prima Hitchcockfilm. Cijfer: 8

I Am Legend
Prachtige productie en Will Smith bewijst hiermee toch een prima acteur te zijn hoor. Ietwat ongeloofwaardig her en der (die darkseekers ), maar het levert wel een spannend spektakel op. Maar voor je het weet is de film voorbij met een matig einde en dat is toch wel jammer. Vervelen doet deze film echter nooit Cijfer: 7

Repulsion
Roman Polanski levert met Repulsion toch wel een erg trage horrorthriller af, die niet lekker uit de verf komt. Op sommige momenten dacht ik gegrepen te worden (figuurlijk dan hè) door de angstaanjagende gekmakerij die Catherine Deneuve overkomt, om helaas een minuutje later te concluderen: "Nah, zo heel bijzonder is het ook weer niet". Cijfer: 6,5
pi_55623885
The Holy Mountain

Wow, dit was een coole trip op kerstavond!

Niet alle scenes werken even goed, maar ik was erg onder de indruk van het lef, de visuele flair en de schitterende beelden, waar bij een aantal scenes de bijbelsche symboliek goed overkomt.

Snel de andere films van deze regisseur, Jodorowsky, proberen....
  zaterdag 29 december 2007 @ 16:27:50 #198
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55626291

Ik kijk regelmatig een filmpje, af en toe zie ik eens een wat mindere, maar meestal is het wel de moeite waard. En héél soms voel ik me na het kijken van een film intens gelukkig. Dit had ik vanmiddag weer eens, het was bij Mon Oncle van Jaques Tati. Satire van de bovenste plank, maar het is gelukkig niet zo naar. Tati pakt in deze film het materialisme aan. En dat gaat natuurlijk op Tati's eigen manier: Monsieur Hulot dwaalt rond in een wereld waar hij totaal niet thuishoort, en door allerlei grapjes met beeld (wat een vormgeving) en geluid (de fenomenale soundtrack, en het ontbreken daarvan) worden de mensen om hem heen in de zeik genomen, en probeert hij zo het leven iets mooier te maken. Met succes. Een perfecte film van een uniek filmmaker.
pi_55626564
Superbad

Komedie over drie vrienden die eindelijk bij de meisjes kunnen scoren als ze maar drank voor een feestje kunnen regelen.

Zeer hilarisch, met puberale ongein. Maar soms ook ontroerend.

Mijn cijfer: 8.0

[ Bericht 13% gewijzigd door Kw4Kje op 29-12-2007 16:48:38 ]
pi_55628837
Farscape : The Peacekeeper Wars
Maar is er eigenlijk nog IEMAND anders op fok.nl die ook naar farscape kijkt???

pi_55629647
Apocalypto

Het grove, bloederige en sadistische karakter van deze film kon me op de een of andere manier boeien, heb ook een aantal keren kunnen lachen wegens die sadistische Maya's, dat de slachtoffers onder de Maya's wraak nemen kon ook boeien zelfs al was de wraak beperkt. Schijnt dat tijdens de bioscoopvertoningen mensen uit de bioscoop zijn gelopen daardoor maar goed, je kunt ertegen of niet, kan me wel voorstellen dat mensen het niet kunnen waarderen maar die zoeken waarschijnlijk liever een softere film uit en zijn ongewenst verrast geworden.

Mijn verwachting van de film was anders in eerste instantie, het einde van de Maya's door een natuurramp of bovennatuurlijk verschijnsel is waar ik aan dacht voordat ik ging kijken. Die foute ingeschatting zorgde niet voor minder vermaak, wie weet juist voor meer. Overgang tussen verschillende scenes was ook dik in orde en camerawerk ook, dialogen ging het niet om, eerder het verhaal, maar ook dat boeide vrij weinig en zorgde wellicht voor een betere beleving omdat het beter in de film past.

Dat er dan totaal geen Engels gesproken teksten naar voren komen maakte de film ook niet minder goed, wellicht beter, iets anders onder de zon wellicht.

8,3 is het punt dat ik geef.

[ Bericht 2% gewijzigd door Topspin op 29-12-2007 19:09:27 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_55629660
Ballet Shoes
Draak van een film. Het gaat over acteren en toneelspelen: ironisch genoeg is dat waar het aan schort. Aan de meisjes zelf kan het niet liggen want Emma Watson en vooral Emilia Fox hebben zichzelf in andere producties wel bewezen. Misschien zoeken ze cohesie met de tijd waarin het zich afspeelt: in de jaren twintig had men immers ook een handje van overacteren. Deze kun je dus beter overslaan, tenzij je een hardcore Emma Watson-fan bent.
Graag op anoniem
pi_55630532
The Kingdom (2007)
De film opent met een terroristische aanslag op amerikanen in Saoedi Arabië, waarbij een hoop slachtoffers vallen, Ronald Fleury (Jamie Foxx) voelt zich zo aangegrepen doordat iemand die hij kent daar ook is omgekomen dat hij op minder legale wijze met zijn team daar probeert te komen. Enige logica ontgaat mij totaal qua plot, het begint sterk maar zodra dat hele ongeloofwaardige gedoe erbij komt kijken gaat er totaal iets mis (en het wordt nog erger later in de film). Ik geef de film nog (net) een voldoende omdat de regie en het acteerwerk gewoon goed is, maar wat de film pretendeert te zijn is het totaal niet.

For Your Eyes Only (1981)
Een brits spionageschip wordt geraakt door een landmijn daarbij wordt het ATAC systeem (waarmee alles gecontroleerd wordt) niet vernietigd waarbij de kans is dat iemand het in zijn handen krijgt, aan James Bond (Roger Moor) de taak het systeem te vernietigen. Een James Bond film die wat minder humor heeft maar zeker erg goed is. Roger Moore had wat dat betreft beter materiaal mogen krijgen kijkend naar zijn andere 007 films. Mooie actiescenes met een meer dan aardig 007 plot maakt dit een goede film.

The Invasion (2007)
De opbouw van de film begint leuk met langzaam maar zeker meer mensen die zich vreemd gedragen. Maar de film mist een zekere spanning (meeste van de tijd) en voelt jammer genoeg echt alsof er meerdere regisseurs aan hebben gewerkt met op het einde een paar bombastische actie momenten die totaal uit de toon vallen. Jammer.

I Am Legend (2007)
Het begin vond ik erg goed, maar toen het eerste monster in volle glorie te voorschijn kwam zakte de film sneller dan een kaartenhuis in. Leuke poging zonde van de uitwerking.

The Fountain (2006)
Een mooi verhaal over 2 mensen (gespeeld door Rachel Weisz en Hugh Jackman) die elkaar in verschillende levens telkens tegen komen. Alhoewel ik niet alle symboliek uit de film begreep vond ik het wel een mooie en intrigerende film. Prachtige beelden samen met een toch vrij sterke ondertoon en acteerwerk is deze film echt heel mooi uitgewerkt.
pi_55632911
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 26 december 2007 12:31 schreef Roi het volgende:
De Grønne slagtere / The Green Butcher
Geniaal! Heerlijke zwarte en sublieme humor en een geweldig verhaal. Deze moet iedereen zien!
- 8
*hint*hint*
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')