Ja ik had ook onlangs deze film gekocht. Wat een niet-humor.quote:Op woensdag 19 december 2007 17:38 schreef Falco het volgende:
Quick Change
Wat was er toch mis in 1990 met het humorniveau? Dit is weer matigheid alom! Het is Bill Murray die deze film van een onvoldoende weerhoudt. Cijfer: 6
Rear window, Rope en North by Northwestquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:51 schreef trebremmit het volgende:
Vertigo
Dit was mijn eerste Hitchcock film, veel recensies van gelezen en dus hoge verwachtingen.
Voor een deel waren die terecht, zeer mooi gefilmd, goed geacteerd en mooie locaties.
Alleen het verhaal zelf dat vond ik een beetje voorspelbaar het einde zag ik wel aankomen.
Maar het camerawerk maakte het helemaal goed, heel mooi gefilmd al die gebouwen in San Fransisco.
Ik ga zeker meer Hitchcock films kijken. Iemand nog een aanrader qua Hitchcock?
Ik vond de soundtrack zeer storend. Wat ik net al zei. Na 2/3 nummers weet ik het wel. En de click tussen de twee .. ik zie het niet. Ik vond daarom ook de film ondermaats. Het had helemaal niets.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Once (2006, Ier, John Carney)
Prachtig. Ontroerend. Dat zijn de woorden om deze film, over twee muzikanten die vriendschap en meer bij elkaar vinden, te beschrijven. Maar het is natuurlijk vooral de soundtrack, die deze film naar een hoger niveau tilt. Tijdens het kijken van de film kwam er telkens maar één naam in mijn hoofd op: Damien Rice. De muziek lijkt heel erg daarop imo. Groot was ook mijn verbazing dan dat de soundtrack afkomstig was van de acteurs zelf. Die in het echte leven ook muzikanten zijn. De soundtrack staat op repeat.
De handheld camera stoorde wel af en toe.
cijfer: 8.5
Dat eerste kan, smaken verschillen. Maar hoe kan je de klik niet zien. De twee zijn nog wel ook echt verliefd geworden tijdens het filmen.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik vond de soundtrack zeer storend. Wat ik net al zei. Na 2/3 nummers weet ik het wel. En de click tussen de twee .. ik zie het niet. Ik vond daarom ook de film ondermaats. Het had helemaal niets.
Ik weet het niet maar bij Casablanca vond het ik ook het niet klikken. En bij mr / mrs Smith. En die zijn toch na de film een set geworden ??! Met Notebook of Titanic had ik het juist weer wel ... Maar ik denk dat het aan mij ligt.quote:Op donderdag 20 december 2007 10:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat eerste kan, smaken verschillen. Maar hoe kan je de klik niet zien. De twee zijn nog wel ook echt verliefd geworden tijdens het filmen.
Nee hoor.quote:Op donderdag 20 december 2007 18:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar bij Casablanca vond het ik ook het niet klikken. En bij mr / mrs Smith. En die zijn toch na de film een set geworden ??! Met Notebook of Titanic had ik het juist weer wel ... Maar ik denk dat het aan mij ligt.
Ik zat er zwaar over te dubben om gisterenavond naar die film te gaan. Zo te lezen gelukkig niet gedaan, maar thuis naar Dallas Pasmahende gekeken.quote:Op zaterdag 22 december 2007 09:51 schreef RuneRose het volgende:
Iklimer Flinke tegenvaller. Veel lange shots, die niet echt functioneel zijn, en helemaal niet zo bijzonder ook. Wat op zich niet zo erg is, als er dan maar iets gebeurt. Ceylan en zijn vriendin zijn niet zo gelukkig, dat zie je in de eerste minuut. Vervolgens gaan ze eens langs bij vrienden, rijden ze op een scooter, gaan ze uit elkaar, doet hij een potje tennis, heeft 'ie sex met z'n ex (?), zit hij in de sauna, gaat hij op reis, en aan het einde van de film zijn ze nog steeds ongelukkig. Dit gebeurt allemaal met veel close ups en een 'diepe' blik in de ogen. Het gaat er vermoed ik om dat er iets veranderd in de Turkse maatschappij, de positie van de vrouw tegenover de man, het wordt allemaal wat moderner. Maar goed, ik vond het allemaal weinig bijzonder, en nogal saai (en het gebeurt niet snel dat ik iets saai vind!). Geef mij maar Ozu.
En die gast die de hele arcade-hal doorrende om iedereen te attenderen op een killer-screen was ook gaafquote:Jillian Wiebe: I never knew that the Guinness World Record Book was so... I never knew it was so important.
Steve Wiebe: I guess a lot of people are... yeah, a lot of people read that book.
Jillian Wiebe: [while directly looking at Steve, her father] Some people sort of ruin their lives to be in there.
Uzak heb ik een tijd geleden gekocht. Drie keer opgezet, maar ook daar had ik een taaie kluif aan. Ik heb 'm namelijk iedere keer na 10 minuten afgezet. Maar die wil ik nog wel een keer gaan bekijken. In deze film zitten zo nu en dan wel erg mooie omgevingen, maar die zijn van zichzelf ook wel mooi, dus ja. Ik ben ook echt niet zo snel verveeld, sterker nog, er moet wel héél weinig gebeuren wil ik iets 'saai' of zinloos vinden. Het was trouwens niet allemaal slecht hoor. Hier en daar staken er best wat aardige dingen tussenuit, die sex scène bijvoorbeeld was erg goed. Maar over het algemeen liet de film geen positieve indruk achter op mij.quote:Op zaterdag 22 december 2007 14:46 schreef JelleS het volgende:
Heb je Uzak gezien RuneRose? Die vond ik in ieder geval briljant, Iklimer heb ik nog niet gezien. Maar daar gebeurt ook geen ruk, maar de mooie plaatjes maken het voor mij al goed.
Dat is wel grappig aan Uzak, de film is voor mij met name zo mooi vanwege de sneeuw. En laat dat nu compleet toevallig zijn.quote:maar die zijn van zichzelf ook wel mooi,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 7.0Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 6,1
Gray Matters (2006)
Een vrouw in haar mid30 komt er achter na het huwelijk van haar broer dat ze lesbisch is. gewoon standaard comedietje, maar Heather mag er wezen.
cijfer 6 / imdb 5.7
The Beach (2000)
Niet zo heel denderd verhaal met DiCaprio. Niet dat hij slecht speelt of iets. Maar verhaal is gewoon brak.
Een onontdekt eiland voor de kust van Thailand is het een strandparadise. Diegene die het gevoden hebben blijven er wonen. Lijkt met leuk voor een week. Maar daarna lijkt het me helemaal niets ... het is toch niet mijn paradijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.5 / imdb 6.0Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en er is potverdikke niet eens functioneel naakt ...
Een 2 omdat ik het twisteinde wilde zien en het vol heb gehouden
Cijfer 2 / imdb 5.3
[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 26-12-2007 17:46:49 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Vind je het gek na 14 jaar als constant als briljanste film uitgemaakt te worden. Kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen. Ik snap de hele hetze niet zo over dit standaardfilmpje. Met wel wat grappig taal-interactie hier en daar.quote:Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef ikMark het volgende:
Pulp Fiction - 7.5
Toffe film, ik had er alleen nog net iets meer van verwacht na de recensies.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Doodzonde van dat middenstuk. Nu is het wel deels noodzakelijk, maar het zorgt er toch een beetje voor dat het niet als 1 geheel voelt. Met wat meer tempo en cohesie had dit makkelijk één van de beste films van het jaar kunnen zijn.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:40 schreef Kw4Kje het volgende:
Atonement
Een mooie drama film, met prachtige beelden (scene in Duinkerk) en muziek. Wel vond ik dat in het midden van de film het een beetje inzakte (paar overbodige scene's naar mijn inzien) Maar het einde maakte dat weer goed.
Cijfer: 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 4.9
[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 27-12-2007 18:44:52 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 4 / imdb 4.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Vertel het maar gewoon, anders wordt het zo'n raadspelletje.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:08 schreef DaggerNL het volgende:
Als er één (of meerdere) comedyfilm is waar je zo hard lacht tijdens het kijken,
dan is het ..... ?
Nou ik heb eigenlijk zin om een film te kijken waar ik hard kan lachen, dus vraag ik hetquote:Op donderdag 27 december 2007 23:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vertel het maar gewoon, anders wordt het zo'n raadspelletje.
This is Spinal Tap.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:08 schreef DaggerNL het volgende:
Als er één (of meerdere) comedyfilm is waar je zo hard lacht tijdens het kijken,
dan is het ..... ?
Ik las over het vraagteken heen.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:30 schreef DaggerNL het volgende:
[..]
Nou ik heb eigenlijk zin om een film te kijken waar ik hard kan lachen, dus vraag ik het
aan de rest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:23 schreef Karina het volgende:
I am Legend
Het gegeven vind ik op zich spannend en ik ben gek op zombies e.d. Helaas gebeurt er niet zo veel in de film. Het was redelijk op zijn best.Heb je dan niet die tig generators gezien tijds een scene toen hij eten aan het maken was voor hemzelf en de hond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A little bit hateful
Oh, moet ik dat er ook bij vertellen?quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:15 schreef Mainport het volgende:
En wat vind je ervan, Viking84?
Erg mee eensquote:Op vrijdag 28 december 2007 12:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
As it is in heaven is echt een mooie film. Op de één of andere manier kan ik films uit Scandinavische hoek altijd erg waarderen. Ik weet niet wat het is. De films komen op één of andere manier heel puur en oprecht over.
Brødre mag je zeer zeker niet vergeten Falcoquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Erg mee eens. Probeer ook eens Deense films van Susanne Bier, die hebben dat misschien nog meer. Aanraders zijn Open Hearts en vooral After the Wedding.
Ook erg mee eens.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:26 schreef Falco het volgende:
Erg mee eens. Probeer ook eens Deense films van Susanne Bier, die hebben dat misschien nog meer. Aanraders zijn Open Hearts en vooral After the Wedding.
*Noteertquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Ben zelf ook behoorlijk veel Scandinavische Cinema aan het kijken de laatste tijd, begon begin dit jaar dankzij After the Wedding. Verder de laatste tijd Lilja 4-ever, Direktøren for det hele en Brødre gezien. En als het goed is komt deze vandaag binnen;quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ook erg mee eens.
Nog een Deense tip, in dit topic nog genoemd: De Pusher-trilogie.
Uit Zweden, een ijzersterk drama: Daybreak (Om jag vänder mig om).
Of uit Finland, ook zo'n realistisch drama: Frozen Land (Paha maa)
Noteer dan ook maar Idioternequote:Op vrijdag 28 december 2007 14:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
*Noteert.
'Festen' vond ik ook erg goed.
Volgens mij heb jij een iets andere definitie van een akte dan ik.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:59 schreef Gorro het volgende:
Atonement (Joe Wright, 2007)
Na Pride & Prejudice bewijst Joe Wright wederom met veel elegantie een kostuumdrama te kunnen regisseren. Met name de eerste helft is erg sterk. Saoirse Ronan zet een prachtige rol neer als 13-jarige Briony, het verhaal is boeiend met een goede opbouw naar het einde van de eerste akte en de film is een mooi samenspel tussen beeld en geluid. De tweede akte is minder, hoewel de scenes op het strand bij Duinkerken erg indrukwekkend is. Gelukkig is de slot akte weer van het niveau van de eerste. ****½
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |