abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 december 2007 @ 01:06:33 #101
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_55378063
SoK laat geen kans ongemoeid om een publiekslieveling af te kraken. Dat weet iedereen. En daarom houden we ook van hem. Het blijft voorspelbaar ontroerend.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  woensdag 19 december 2007 @ 15:29:33 #102
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_55389252
Izgnanie, The Banishment [Andrei Zvyagintsev; 2007]

De nieuwe film van de regisseur die in 2003 met The Return een sterke film afleverde. In deze film speelt Konstantin Lavronenko de rol van een vader die net te horen heeft gekregen dat zijn vrouw zwanger is en dat het kind niet van hem is. De film start nog vrij opgewekt, maar naarmate het verhaal voortkabbelt wordt de sfeer deprimerender. Visueel gezien is het weer dik in orde en Zvyagintsev laat hier weer duidelijk zijn talent zien. Daartegenover staat een verhaal beladen met symboliek en spaarzame dialogen waar wellicht meer in had gezeten. Toch is de film alleen al door de mooie locaties en prachtige cinematografie een aanrader te noemen. (een flinke dosis geduld is overigens wel aan te raden )

[ Bericht 7% gewijzigd door Zoot op 19-12-2007 15:36:29 ]
  woensdag 19 december 2007 @ 17:38:35 #103
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55392921
Roman Holiday
Wel aardig, heel charmant ook en dan doel ik met name op Audrey Hepburn. Voor de rest is dit natuurlijk niet meer dan een uitgerekt promo-filmpje over Rome. Cijfer: 7

P.S. I Love You
Corny Oscar-aas! Cijfer: 6,5

Quick Change
Wat was er toch mis in 1990 met het humorniveau? Dit is weer matigheid alom! Het is Bill Murray die deze film van een onvoldoende weerhoudt. Cijfer: 6

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 19-12-2007 17:44:25 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_55399077
No Country for Old Men (Joel & Ethan Coen, 2007)
Bijzonder sfeervolle, donkere en verontrustende thriller van de Coen's. Bardem en Brolin zijn fantastisch en de nostalgie die de hele film uitstraalt is ontzettend sterk. Mijn favoriet van dit jaar waarschijnlijk.

The Mist (Frank Darabont, 2007)
Er vallen wat kanttekeningen te plaatsen bij dit horrorproject van Darabont. Stilistisch dik in orde en zowaar een erg leuke rol van Marcia Gay Harden. Maar toch liet het me aan het eind achter met een wat dubbelzinnig gevoel. Het is allemaal wel erg pessimistisch en donker en die maatschappijkritische kanttekeningen waren wat mij betreft niet zo op hun plaats.

The Number 23 (Joel Schumacher, 2007)
Wat een shitfilm. De plot slaat werkelijk helemaal nergens op en niemand kan hier ook maar een klein beetje boeien. Wat mij betreft ging iedereen de eerste minuut meteen dood. Had me een hoop nerveus gekijk naar de klok gescheeld.

Anche Libero Va Bene (Kim Rossi Stuart , 2007)
Mooi en opvallend subtiel drama dat het toch voor een belangrijk deel moet hebben van de fenomenaal acterende, jonge Alessandro Morace. Stuart (misschien bekend van onder andere Romanzo Criminale) regisseert en laat hiermee zien een hoop in zijn mars te hebben. Die mag er van mij nog wel zo een maken.

Superbad (Greg Mottola, 2007)
Momenten met geniale humor afgewisseld met wat minder boeiende ontwikkelingen. Maar overall toch wel een van de leukste comedies van de afgelopen jaren. McLovinnn

Eastern Promises (David Cronenberg, 2007)
Zeer onderhoudende actie/thriller van Cronenberg, wiens films ik of haat of heel leuk vind. Deze vond ik dus erg leuk, ondanks een aantal onlogische dingetjes in de plot en een wat teleurstellend einde. Watts en Mortensen zijn gewoon tof en iedereen die in z'n blote blootje twee brede mannen bevecht verdient een lintje.

Hostel: Part Two (Eli Roth, 2007)
Deel 1 niet gezien en dat interesseert me bij zo'n film eigenlijk niet zoveel. Want wat een ontzettend gedrocht is dit. Ik hou best van een foute horror, maar hier zijn gewoon alle foute, irriterende en absoluut niet boeiende cliché's en vreemde geweldsexcuses, nota bene verpakt in een erotisch jasje, bij elkaar gestopt. Verschrikkelijk.

Some Like it Hot (Billy Wilder, 1959)
Deze Wilder had ik dus nog niet gezien maar hij is erg leuk. Vooral het trio Monroe, Lemmon en Curtis is tof. Best hippe montage bovendien en een vlot verhaal dat nergens verveelt. Daartegenover staat dat ik nergens echt hard heb moeten lachen. Dus beste comedy allertijden? Wat mij betreft niet.

While the City Sleeps (Fritz Lang, 1956)
Tamelijk weinigzeggende Lang, waarvan ik eigenlijk meer had verwacht. Het hele seriemoordenaarsverhaal komt er wat bekaaid af en de focus op de verschillende relaties en de ontwikkelingen hierin zijn op zich onderhoudend, maar weinig enerverend.

Hairspray (Adam Shankman, 2007)
Niks mis mee. Best leuk zelfs. Maar echt bijzonder is het nou ook weer niet. Schoolvoorbeeld van de moderne Amerikaanse musical op safe.

Christmas in July
(Preston Sturges, 1940)
Heeft niet de precisie en het gewicht van Sturges' latere toppers als 'Sullivan's Travels' en 'The Palm Beach Story', maar is met de leuke en vooral vriendelijke personages, geslaagde humor en passend korte tijdsduur, iets meer dan een uur, de moeite van het kijken zeker waard.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 19 december 2007 @ 21:26:28 #105
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55399575

De film heel in het kort: Kathryn sluit een weddenschap met haar stiefbroer Sebastian. Zij zegt dat het hem niet zal lukken om Annette (een maagd, die met seks wil wachten tot na het huwelijk) het bed in te krijgen. Als hij verliest krijgt Kathryn zijn Jaguar, als hij wint krijgt hij Kathryn.

'Cruel Intentions' is gebasseerd op 'Les liaisons dangereuses', dat in 1988 ook verfilmd werd met Glenn Close en John Malkovich. Dit is meer de moderne versie van het verhaal. Reese Witherspoon en Ryan Philippe waren trouwens al een stel tijdens de opnames en zijn kort erna getrouwd.
In vond Ryan Philippe af en toe niet echt sterk acteren. Reese Witherspoon en Selma Blair daarentegen wel. Al met al een leuke film met een niet al te voorspelbaar einde.

Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_55402125

Ben het boek weer aan het lezen en kreeg gelijk zin om de film(s) nog eens te gaan zien. Blijft gewoon een meesterlijke film naar een meesterlijk boek. Deze heb ik begin deze week gezien. Vanavond heb ik

Gekeken. Man wat een teleurstelling is die film toch eigenlijk. Toen hij uit kwam vond ik hem wel tof. Maar het is eigenlijk een best waardeloze film. Flut verhaal. Nee, dan geef mij maar het boek Die ga ik dus direct na deel 1 nogmaals lezen.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55402592
Mr. Brooks

Leuke film die mij toch wel vermaakt heeft. Er zit weinig actie in, maar omdat je je zo inleeft in Mr. Brooks blijft hij aangrijpend. Die alter ego was ook wel tof. Ook goed acteerwerk van Kevin Costner.
Aantal dingen waren wat overbodig, maar ik vond ze niet echt storend.

IMDB cijfer:7.6/10
Mijn cijfer: 8/10
  woensdag 19 december 2007 @ 23:12:46 #108
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55403546
Science Fiction (2002)
Tjoh wat een stupide film. Concept is misschien aardig. Maar de uitvoering is echt ondermaats.
En Nederland MOET echt iets gaan doen aan stem-dubbing. Mensenkinderen wat een ramp met NL producties. Laatst naar Kleine blonde dood gekeken. Daar is dubbing ook al zo triest. Waarom is dat alleen bij onze producties altijd zo walgelijk. Het is gewoon storend.

cijfer 4 / imdb 6.3

Once (2006)
Nou leuk hoor tjechisch meisje ontmoet een straatmuzikant. Ze gaan samen een song opnemen.
Na 3 liedjes weet ik het wel. Wat een zeikmuziek. Met die 7.9 dacht ik een aardige film te zien te krijgen. Nou ik vind het zwaar tegen vallen.

cijfer 5.5 / imdb 7.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 19 december 2007 @ 23:14:44 #109
52357 Lambiekje
pi_55403633
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:38 schreef Falco het volgende:

Quick Change
Wat was er toch mis in 1990 met het humorniveau? Dit is weer matigheid alom! Het is Bill Murray die deze film van een onvoldoende weerhoudt. Cijfer: 6
Ja ik had ook onlangs deze film gekocht. Wat een niet-humor.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 19 december 2007 @ 23:19:43 #110
52357 Lambiekje
pi_55403864
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:51 schreef trebremmit het volgende:
Vertigo

Dit was mijn eerste Hitchcock film, veel recensies van gelezen en dus hoge verwachtingen.
Voor een deel waren die terecht, zeer mooi gefilmd, goed geacteerd en mooie locaties.
Alleen het verhaal zelf dat vond ik een beetje voorspelbaar het einde zag ik wel aankomen.
Maar het camerawerk maakte het helemaal goed, heel mooi gefilmd al die gebouwen in San Fransisco.
Ik ga zeker meer Hitchcock films kijken. Iemand nog een aanrader qua Hitchcock?
Rear window, Rope en North by Northwest
  woensdag 19 december 2007 @ 23:55:54 #111
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55405234
Withnail & I (1987, VK, Bruce Robinson)
Bruce Robinson moet een groot fan zijn van Hunter S. Thompson, want alles in deze komedie schreeuwt zijn naam. De hoofdrolspelers, de overmatige inname van vooral alcohol en drugs, de dialogen, de monologen, het in bizare situaties terecht komen, het slinks daaruit lullen, de walging voor de rest van de wereld, de humor. En laat ik nou ook eens fan zijn Thompson, dus..
cijfer: 8.5
P.S. ik zie nu dat Bruce Robinson The Rum Diary gaat doen, heb daar nu ook meer vertrouwen in.

Trust (1990, VS, Hal Hartley)
Hal Hartley is ongeveer de personificatie van de indiefilmregisseur. Dit is zijn tweede film. En het heeft alles van een indiefilm. De dialogen, de karakters, het plot etc.
cijfer: 7.5

This Is England (2006, VK, Shane Meadows)
Een film over skinheads, dus verwachte ik van te voren veel racistisch getint materiaal. Groot was dan ook mijn verbazing dat in de skinheadgroep, waar de hoofdrolspeler vrienden mee wordt, een gekleurde zit. Deze film gaat namelijk veel minder over de racistische, nationalistische kant van skinheads en veel meer over een stel gefrusteerde jongeren, die bij elkaar vriendschap, steun en loyaliteit vinden. Halverwege de film onstaat er dan eindelijk wel degelijk een tweesplijt in de vriendengroep tussen de diehard nationalistische kant en de kant, die daar niks van moet hebben. Hierna wordt de spanning steeds meer opgevoerd en uiteindelijk tot uitspatting komt in het ontroerende en verontrustende einde. Ook in de nationalistische leider Combo, zijn duidelijk ander psychologische redenen voor zijn gedrag te bespeuren.
Juist omdat de film zo duidelijk de echte aankrachtingkrachts van dit soort groeperingen laat zien. Ondertussen is het ook een goede geschiedenisles over skinheads, die vroeger veel toleranter waren, maar veranderde in de nationalistische boneheads. Dit maakt het imo één van de beste films over het onderwerp. Dat Shane Meadows uit eigen ervaring heeft geput voor de film is duidelijk te merken.
De jonge Thomas Turgoose is in staat de film te dragen zonder enige moeite.
cijfer: 8

Once (2006, Ier, John Carney)
Prachtig. Ontroerend. Dat zijn de woorden om deze film, over twee muzikanten die vriendschap en meer bij elkaar vinden, te beschrijven. Maar het is natuurlijk vooral de soundtrack, die deze film naar een hoger niveau tilt. Tijdens het kijken van de film kwam er telkens maar één naam in mijn hoofd op: Damien Rice. De muziek lijkt heel erg daarop imo. Groot was ook mijn verbazing dan dat de soundtrack afkomstig was van de acteurs zelf. Die in het echte leven ook muzikanten zijn. De soundtrack staat op repeat.
De handheld camera stoorde wel af en toe.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 december 2007 @ 00:19:21 #112
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_55405800
The Golden Compass

Tsja, het is altijd een gemakkelijk karwei om grote commerciele blockbusters de grond in te stampen. En dat verdiend de film ook weer niet. Maar het verhaal was wel ernstig ver gezocht, het kon me totaal niet pakken, en na 2 uur had ik het idee dat ik naar een dooie mus verhaal zat te kijken. Visueel zit het prachtig in elkaar, maar na een avondje film had ik hier veel en veel meer van verwacht.

4.5
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 20 december 2007 @ 03:48:46 #113
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55407890

Lang geleden een keer gezien, dus het werd wel tijd voor een tweede keer. Een korte inhoud van de film: Een schoolbusbestuurder doet zijn vrienden versteld staan door aan te kondigen dat hij gaat trouwen met zijn vriendin Debbie Thompson. De vrienden besluiten een uitbundig vrijgezellenfeest te geven, compleet met harde muziek, veel alcohol en vrouwen. Vader Thompson ziet zijn dochter liever verloofd met de nette jongen Cole en moedigt hem aan om werk van haar te maken. Ondertussen lopen de vrijgezellenavonden van Rick en Debbie danig uit de hand.

De film werkt nog steeds. Niet alle grappen komen aan - ik heb vooral moeite met de hele platte grappen - maar een aantal wel. Tom Hanks op bezoek bij zijn schoonfamilie is hilarisch.... en het partijtje tennis idem. Dat Hanks na zoveel komedies toch is uitgegroeid tot een gerespecteerd acteur mag een wonder heten. Komedie acteurs worden eigenlijk nooit echt serieus genomen door Hollywood. Hanks is de uitzondering. Deze film laat niet zien hoe geweldig hij kan acteren, maar het is af en toe wel lachen.

Cijfer: 7.5
  donderdag 20 december 2007 @ 08:57:49 #114
52357 Lambiekje
pi_55408905
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:55 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Once (2006, Ier, John Carney)
Prachtig. Ontroerend. Dat zijn de woorden om deze film, over twee muzikanten die vriendschap en meer bij elkaar vinden, te beschrijven. Maar het is natuurlijk vooral de soundtrack, die deze film naar een hoger niveau tilt. Tijdens het kijken van de film kwam er telkens maar één naam in mijn hoofd op: Damien Rice. De muziek lijkt heel erg daarop imo. Groot was ook mijn verbazing dan dat de soundtrack afkomstig was van de acteurs zelf. Die in het echte leven ook muzikanten zijn. De soundtrack staat op repeat.
De handheld camera stoorde wel af en toe.
Ik vond de soundtrack zeer storend. Wat ik net al zei. Na 2/3 nummers weet ik het wel. En de click tussen de twee .. ik zie het niet. Ik vond daarom ook de film ondermaats. Het had helemaal niets.
  donderdag 20 december 2007 @ 10:34:15 #115
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55410605
quote:
Op donderdag 20 december 2007 08:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik vond de soundtrack zeer storend. Wat ik net al zei. Na 2/3 nummers weet ik het wel. En de click tussen de twee .. ik zie het niet. Ik vond daarom ook de film ondermaats. Het had helemaal niets.
Dat eerste kan, smaken verschillen. Maar hoe kan je de klik niet zien. De twee zijn nog wel ook echt verliefd geworden tijdens het filmen.
pi_55415510
Von Ryan's Express

Uit 1965 met Frank Sinatra.
Goede vermakelijke film wat zich in Italie tijdens de 2de wereldoorlog afspeelt.
En Frank Sinatra kan best goed acteren, had nog niet eerder een film met hem gezien.
De film deed mij ook een beetje denken aan The Train met Burt Lancaster.
7,5/10

En bedankt voor die Hitchcock aanraders, heb North by Northwest besteld!
  donderdag 20 december 2007 @ 14:06:23 #117
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_55415875
Normal Adolescent Behavior

Wist van te voren niet echt wat ik ervan verwachten moest maar ik was er benieuwd naar vanwege Amber Tamblyn en Hilarie Burton. Het was geen waste of time ofzo maja meer dan een doorsnee teenage drama film was het nou ook weer niet...

Mijn cijfer: 6.0
IMDb cijfer: 5.3
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_55420783
shoot em up

Lekkere actiefilm, met non stop kogels en wortels
Veel lekkere one liners soms erg over de top, maar gewoon super genoten van deze film

8/10
  donderdag 20 december 2007 @ 18:42:58 #119
52357 Lambiekje
pi_55422460
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat eerste kan, smaken verschillen. Maar hoe kan je de klik niet zien. De twee zijn nog wel ook echt verliefd geworden tijdens het filmen.
Ik weet het niet maar bij Casablanca vond het ik ook het niet klikken. En bij mr / mrs Smith. En die zijn toch na de film een set geworden ??! Met Notebook of Titanic had ik het juist weer wel ... Maar ik denk dat het aan mij ligt.
  donderdag 20 december 2007 @ 18:54:00 #120
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55422667
Dat denk ik ook.
  donderdag 20 december 2007 @ 19:48:02 #121
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55423768
quote:
Op donderdag 20 december 2007 18:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik weet het niet maar bij Casablanca vond het ik ook het niet klikken. En bij mr / mrs Smith. En die zijn toch na de film een set geworden ??! Met Notebook of Titanic had ik het juist weer wel ... Maar ik denk dat het aan mij ligt.
Nee hoor.
  donderdag 20 december 2007 @ 23:22:29 #122
52357 Lambiekje
pi_55430100
Venus (2006)
Maurice (Peter O'toole) is een oude impotente man die verliefd wordt op het nichtje (Jodie Whittaker) van z'n (kroeg)vriend. In eerste instantie is zij er niet van gedient. Maar er ontstaat toch een band tussen die twee.

cijfer 8 / imdb 7.3

Impostor (2002)
Gast (Gary Sinise) wordt achterna gezeten door ESA omdat hij een humanoid zou zijn die een bedreiging vormt voor de samenleving. De Sci-Fi sfeer is wel aardige neergezet.

cijfer 6.5 / imdb 5.9
  zaterdag 22 december 2007 @ 09:51:02 #123
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55458822
Iklimer Flinke tegenvaller. Veel lange shots, die niet echt functioneel zijn, en helemaal niet zo bijzonder ook. Wat op zich niet zo erg is, als er dan maar iets gebeurt. Ceylan en zijn vriendin zijn niet zo gelukkig, dat zie je in de eerste minuut. Vervolgens gaan ze eens langs bij vrienden, rijden ze op een scooter, gaan ze uit elkaar, doet hij een potje tennis, heeft 'ie sex met z'n ex (?), zit hij in de sauna, gaat hij op reis, en aan het einde van de film zijn ze nog steeds ongelukkig. Dit gebeurt allemaal met veel close ups en een 'diepe' blik in de ogen. Het gaat er vermoed ik om dat er iets veranderd in de Turkse maatschappij, de positie van de vrouw tegenover de man, het wordt allemaal wat moderner. Maar goed, ik vond het allemaal weinig bijzonder, en nogal saai (en het gebeurt niet snel dat ik iets saai vind!). Geef mij maar Ozu.
  zaterdag 22 december 2007 @ 10:29:36 #124
52357 Lambiekje
pi_55459112
The Alibi (2006)
En man runt een tent waarbij je een alibi kan verzorgen als je slippertjes wilt maken. Als dan een van de klanten tijdens zijn excapades een domme trien vermoord begint er een kat/muis spel. Wie bedonderd nu wie.

cijfer 6 / imdb 6.4
  zaterdag 22 december 2007 @ 11:44:45 #125
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_55460081
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 09:51 schreef RuneRose het volgende:
Iklimer Flinke tegenvaller. Veel lange shots, die niet echt functioneel zijn, en helemaal niet zo bijzonder ook. Wat op zich niet zo erg is, als er dan maar iets gebeurt. Ceylan en zijn vriendin zijn niet zo gelukkig, dat zie je in de eerste minuut. Vervolgens gaan ze eens langs bij vrienden, rijden ze op een scooter, gaan ze uit elkaar, doet hij een potje tennis, heeft 'ie sex met z'n ex (?), zit hij in de sauna, gaat hij op reis, en aan het einde van de film zijn ze nog steeds ongelukkig. Dit gebeurt allemaal met veel close ups en een 'diepe' blik in de ogen. Het gaat er vermoed ik om dat er iets veranderd in de Turkse maatschappij, de positie van de vrouw tegenover de man, het wordt allemaal wat moderner. Maar goed, ik vond het allemaal weinig bijzonder, en nogal saai (en het gebeurt niet snel dat ik iets saai vind!). Geef mij maar Ozu.
Ik zat er zwaar over te dubben om gisterenavond naar die film te gaan. Zo te lezen gelukkig niet gedaan, maar thuis naar Dallas Pasmahende gekeken.
Een boeiende film over een groep Roma die op een vuilnisbelt wonen. Een belangrijk man is pas overleden. Zijn zoon komt uit de stad om samen met iemand die is gebleven de begrafenis te regelen. Hij krijgt het aan de stok met de Roma, die zijn auto ontmantelen. Verder krijgt hij het ook aan de stok met de "machthebbers", waaronder de opkoper van nuttige spullen.

Een soort van Brutti, Sporchi e Cattivi (ook al zo'n boeiende film), maar met een iets andere invalshoek.
8,5 .
  zaterdag 22 december 2007 @ 14:46:54 #126
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55463518
Heb je Uzak gezien RuneRose? Die vond ik in ieder geval briljant, Iklimer heb ik nog niet gezien. Maar daar gebeurt ook geen ruk, maar de mooie plaatjes maken het voor mij al goed.
  zaterdag 22 december 2007 @ 15:37:27 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55464369
Jacob's Ladder
Het bewijs dat er in 1990 toch nog goeie films werden gemaakt . Erg boeiende mooi gemaakte film met een hoog tripgehalte, waarvan ik de uiteindelijke clou wel redelijk snel door had, maar dat gaf niet. Cijfer: 8

The King of Kong
Wat een enorm leuke docu over twee freaks die elkaar willen aftroeven bij het arcade-spelletje Donkey Kong . Opvallend is dat er hier heel serieus over gedaan wordt met scheidsrechters en een hele website die gewijd wordt aan arcade-highscores. Mooiste quote was toch wel:
quote:
Jillian Wiebe: I never knew that the Guinness World Record Book was so... I never knew it was so important.
Steve Wiebe: I guess a lot of people are... yeah, a lot of people read that book.
Jillian Wiebe: [while directly looking at Steve, her father] Some people sort of ruin their lives to be in there.
En die gast die de hele arcade-hal doorrende om iedereen te attenderen op een killer-screen was ook gaaf . Cijfer: 8

Magnolia
Prachtige film met een hoge herkijkwaarde . Cijfer: 8,5

Tokyo Godfathers
Hele aardige anime-film die weer eens een bizarre indruk van Japan weet achter te laten. Die cultuur daar blijft fascinerend. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_55464986
Zojuist Rush Hour 3 in High-Def gezien

Het was weer een lachspektakel van voor tot achter. Het werkt gewoon goed met die twee. Tucker met z'n scherpe opmerkingen en Chan met z'n scherpe moves.

Het verhaal is vergelijkbaar met die van deel 1 en 2. Dit keer wat stereotype Fransozen erbij en een magnefiek eindgevecht en mijn middag is weer geslaagd

Als je deel 1 en 2 te pruimen vond dan is deel 3 zeker een aanrader

8/10
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55465693
The Godfather (1972)
De film waarin het verhaal van de familie Corleone allemaal begon met meesterlijke performances van Al Pacino en Marlon Brando, en ook niet onverdienstelijke prestaties van o.a. Robert Duvall. Het Biljft een klassieker en die hoge plaats heeft deze film in de IMDB top 250 dan ook zeker verdient. Nog altijd even indrukwekkend als de eerste keer dat ik hem zag. 9.0

The Godfather Part II (1974)
Het tweede deel van The Godfather serie waarin het met name draait om de jeugd van Vito Corleone en de kruistocht van Don Michael Corleone om zijn familie legaal te maken. Vond hem stukken beter dan ik me herinneren kon, met name het stuk over broeder Fredo en diens verraad is geweldig. 9.0

The Godfather Part III (1990)
Het derde en laatste deel dat veertien jaar te laat werd gemaakt. Michael Corleone is oud en heeft zijn zaakjes eindelijk op orde. Zo lijkt het althans, want hij wordt uiteindelijk toch weer meegesleurd in het maffiageweld ten koste van een hoop. Deze film mist de charme en kwaliteit van de eerste twee. Slechte casting, magere performances van mensen die het eerder geweldig deden met daarin niet op de minste plaats Al Pacino zelf. 7.0

Elizabeth: The Golden Age (2007)
Kostuumdrama over het wel en wee van Elizabeth I van Engeland aan het einde van de 16de eeuw. Niet zo goed als het eerste deel, maar visueel uiteraard weer verbluffend. Het optreden van Cate Blanchett als Elizabeth is weer fenomenaal, en ze verdient er minimaal een oscar voor. 8.0

I Am Legend (2007)
Will Smith's nieuwstee knaller over de enige overlevende mens op aarde na een virus. Aardig vermaak, maar het stikt van de gaten in het verhaal. 7.0

Beowulf (2007)
De film doet aan alle kanten denken aan een 300-wannabe, wat natuurlijk een enorm succes was, maar haalt het hier niet bij. Uiteraard draait de film om het heldenepos Beowulf waarin Beowulf Grendel verslaat. Waar de film het vooral van hebben moet is het visueel aantrekkelijke en het feit dat het een 3d-film is (hoewel wel met verouderde techniek), en dat is dan ook goed gelukt. De 3d is leuk met speren die op je af komen en watervallen waar je doorheen lijkt te wandelen. De gehele film is met de computer gemaakt, dat zie je soms wat beter dan anders. De koningin ziet er bijvoorbeeld niet uit, maar Beowulf zelf is dan weer geweldig gedaan. Het is net of er niet aan alles evenveel aandacht is besteed, en dat is wel jammer. Desalniettemin vermakelij. 7.0
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:48:22 #130
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55467070
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 14:46 schreef JelleS het volgende:
Heb je Uzak gezien RuneRose? Die vond ik in ieder geval briljant, Iklimer heb ik nog niet gezien. Maar daar gebeurt ook geen ruk, maar de mooie plaatjes maken het voor mij al goed.
Uzak heb ik een tijd geleden gekocht. Drie keer opgezet, maar ook daar had ik een taaie kluif aan. Ik heb 'm namelijk iedere keer na 10 minuten afgezet. Maar die wil ik nog wel een keer gaan bekijken. In deze film zitten zo nu en dan wel erg mooie omgevingen, maar die zijn van zichzelf ook wel mooi, dus ja. Ik ben ook echt niet zo snel verveeld, sterker nog, er moet wel héél weinig gebeuren wil ik iets 'saai' of zinloos vinden. Het was trouwens niet allemaal slecht hoor. Hier en daar staken er best wat aardige dingen tussenuit, die sex scène bijvoorbeeld was erg goed. Maar over het algemeen liet de film geen positieve indruk achter op mij.
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:52:18 #131
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55467172
quote:
maar die zijn van zichzelf ook wel mooi,
Dat is wel grappig aan Uzak, de film is voor mij met name zo mooi vanwege de sneeuw. En laat dat nu compleet toevallig zijn.

Ik val overigens altijd in slaap bij Bergman, maar dat wil nog niet zeggen dat het geen goede films zijn. Meestal na drie pogingen haal ik het einde en vind ik het geweldig.
  zaterdag 22 december 2007 @ 18:07:55 #132
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55467517
Oh, ik veroordeel Uzak ook niet. Wil ik nog zeker graag zien. Dat van die omgeving, dat die van zichzelf ook wel mooi is ging over Climates, niet over Uzak. Er zit in Climates ook nog een sneeuwdeel, dus je zal er ongetwijfeld van genieten.
  Moderator zaterdag 22 december 2007 @ 18:26:16 #133
9859 crew  Karina
Woman
pi_55467989
Hairspray
Leuke, vrolijke en kleurrijke film met veel gedans en gezing. Beetje serieuze ondertoon, de integratie van zwart en blank in de Amerikaanse samenleving in de zestiger jaren plus de "emancipatie" van de niet zo slanke mens.

Ik ben niet zo'n fan van dit soort films, de laatste die ik leuk vond was Grease en daar leek dit wel op. Hele leuke rol van John Travolta als de volslanke moeder. Ik werd er vrolijk van!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_55470459
Mary Poppins
Leuke kinderfilm. Het zingen, vliegen en toveren valt nog wel mee, maar dat tekengedeelte hadden ze beter kunnen schrappen. Ik zie ook niet hoe Julie Andrews die Academy Award gewonnen heeft, was dat jaar zo matig?
Graag op anoniem
pi_55471602
The Dreamers (Bernardo Bertolucci, 2003)
Het is 1968. In Parijs protesteren studenten tegen de Franse regering. In deze setting ontmoeten de drie hoofdpersonen van The Dreamers elkaar. Matthew (Michael Pitt) is een Amerikaan die studeert in Parijs. Hij is een echte cinefiel: al zijn vrije tijd brengt hij door in de Cinemathèque. Hier zijn de tweeling Isabelle (Eva Green) en Theo (Louis Garrel) ook altijd te vinden. Tijdens een studentenbijeenkomst ontmoeten ze elkaar en raken bevriend. De film zit bordevol met referenties aan andere films, helaas heb ik die films lang niet allemaal gezien maar dit is verder zeker geen beperking omde film niet te kijken. Verder goed acteerwerk van de jonge acteurs en actrice die veelvuldig naakt in beeld verschijnen, tevens ook nog een heerlijke soundtrack. Deze film beviel me heel wat beter dan 1900 (ook van Bernardo Bertolucci) en zal ik zeker over een tijd nogmaals gaan kijken. 7.8

A Good Year (Ridley Scott, 2006)
Ridley Scott en Russel Crowe die samen met een romantische komedie komen, op zijn minst een merkwaardige combinatie. Om ook meteen maar mijn oordeel te geven, het is een middelmatig filmpje geworden (met erg simpel verhaaltje) dat zeker op komisch gebied nogal tegen valt. Crowe heeft nu eenmaal niet de gave om grappig te zijn en al helemaal niet op een slapstick manier, Crowe is dan in mijn ogen ook de minste van de cast. Wel prachtige beelden, al komt dat ook met name door de mooie natuur en de Franse levensstijl. Aardig om een keer te zien, maar ook niet meer dan dat. 6.5

zaterdag 22 december 2007 @ 21:41:30 #136
52357 Lambiekje
pi_55473668
Eulogy (2004)
Een familie komt bijeen omdat opa overleden is. De verhoudingen tussen elkaar pfff. Zwartgallige humor
Ook onze Famke heeft een rol als lesbiene.

cijfer 6 / imdb 6.6

Pastorale 1943 (1978)
pfff nog nooit van gehoord als film, want het is een Simon Vestdijk verfilming. Wat is dat toch dat wij onze Nederlandse films verloochen. En is nog wel een verzetsfilm. Het beeld kwaliteit is gewoon slecht of eigenlijk abominabel. Waarom laten we onze producties zo verwaarlozen. Want echt slecht is de film niet en het acteren is nog enigzins acceptabel.
Een heel bulk van bekende acteurs, in hun jonge jaren ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6.5 / imdb 7.0
pi_55474655
Vandaag ff geen zin om een verhaaltje te schrijven !

Minority Report - 7.5
Eastern Promises - 7.5
That Thing You Do! - 6.5
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_55480392
Run Fatboy Run, wel grappig, alleen zaten er natuurlijk weer vervelende ventjes van 15 uit een bepaald land die me zwaar gek maakte
  zondag 23 december 2007 @ 01:49:35 #139
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55481457

Ik hoorde veel negtieve berichten over dit derde deel, dus alleen al daarom wilde ik de film zien. Ik moet zeggen, het valt allemaal erg mee. Deel 3 is best spannend, met weer een aantal gore scenes erin. Misschien niet zo goed als de eerste, maar nog alrijd zeer de moeite waard. Geen politie gezeik in dit deel, dus dat scheelt een aantal overbodige scenes.

Cijfer: 7,5
pi_55484588
The Adventures of Sherlock Holmes (Alfred L. Werker 1939)

The Hound of the Baskervilles is natuurlijk de beste sherlock Holmes verfilming, maar het "vervolg" in de reeks (gewoon wederom een los Holmes verhaal) had ik nog nooit gezien. De typische zwaarmoedige aanpak van de Britten is af en toe wat storend als je veel Amerikaanse films gewend bent, maar verder is er niets aan te merken op deze verfilming.

Basil Rathbone is en zal altijd mijn Sherlock Holmes zijn en ik verwacht eigenlijk voor de rest van de wereld ook. Die man heeft gewoon alles wat ik mezelf voorstel bij het personage. Daarbij zal George Zucco ook altijd mijn Moriarty blijven en Nigel Bruce, Watson. Wat kan er dan eigenlijk mis zijn aan "The Adventures of Sherlock Holmes"??

Precies, eigenlijk helemaal niets. Wat een geweldige reeks films heeft Rathbone toch op naam staan! \o/\o/
  zondag 23 december 2007 @ 12:36:33 #141
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_55486718
A Mighty Heart (Michael Winterbottom, 2007)
Het is jammer dat het begin van de film je niet beter het verhaal in trekt. De film biedt namelijk een boeiende kijk op de ingewikkelde politieke situatie na 9/11, door middel van het potentieel aangrijpende verhaal achter een bekend schandaal. Ik zeg potentieel, want echt aangrijpend vond ik het niet worden en dat komt met name doordat ik niet echt het gevoel had betrokken te raken bij de situatie in het begin. ***½

I Am Legend (Francis Lawrence, 2007)
Een remake die beter is dan het origineel, The Omega Man uit 1971. De anderen zijn niet meer klungelig geschminkte mensen, maar zijn echt angstaanjagend. De maatschappij-kritiek uit het origineel is echter wel compleet verdwenen. Dit is een toffe, bij tijden redelijk enge post-apocalyptische film, die niet altijd even logisch is, maar wel vermakelijk. ***½
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 december 2007 @ 12:47:50 #142
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_55487006

Vermakelijke film over één der bloedverwanten van Ceasar. Verder, eigenlijk weinig woorden voor nodig het was een film die lekker weg kijkt.

7/10
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 23 december 2007 @ 13:40:03 #143
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_55488431
Fong juk (Exiled) - Johnny To, 2006

Ja wat is er eigenlijk niet leuk aan Exiled. Een vriendengroep die allemaal voor dezelfde gangsterbaas werken komt in de problemen als 1 van hen uit de weg geruimd moet worden door de anderen. Dat gaat natuurlijk niet, de vrienden krijgen mot met de baas en wat volgt is opoffering, drama en heel veel pief-paf-poef. Niet zozeer het meest originele verhaal maar de uitvoering is dan weer uitstekend. Typische showdowns zoals we dat gewend zijn in dit genre en daar bovenop een plotje wat mooi rond is. Het fijnste is dat To niet verzandt in overdreven drama zoals we van Woo zijn gewend of wat Zuid-Koreaanse genregenoten, Exiled blijft gewoon lekker stoer. To blijkt ook niet vies van wat eerbetoon aan Leone. Erg, erg tof.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_55488565
Gister La VIta E Bella gezien

Erg mooie film die zelfs bij deze botte lul regelmatig een brok in de keel veroorzaakte.
A mind with a heart of it's own
  Moderator zondag 23 december 2007 @ 13:51:26 #145
9859 crew  Karina
Woman
pi_55488826
The Brave One
Aardige thriller, maar had net zo goed een aflevering van Law & Order of iets dergelijks kunnen zijn. Jody Foster speelt wel altijd hetzelfde. Het eind vond ik een beetje flauw.

The Girl Next Door (2007)

Indrukwekkende film over 2 jonge meisjes die, nadat hun ouders zijn overleden, bij een tante komen te wonen. De tante is, op zin zachts gezegd, een pedofiele bitch.

Vooral verontrustend omdat het gebaseerd is op een waar verhaal. Vooral het laatste half uur is moeilijk om naar te kijken.

[ Bericht 43% gewijzigd door Karina op 23-12-2007 15:19:16 ]
niet zo tof doen
pi_55492105

Indringende film over de wannsee conferentie in nazi duitsland, hier werd besloten om de joden te gaan vergassen. Absurd om te zien hoe kil er vergaderd word over een ras wat uitgeroeid moest worden.
Enige minpunt, maar wel een groot minpunt is dat er engels gesproken wordt ,jammer is dat altijd in die 2de wereldoorlog films.

6,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 23-12-2007 22:03:42 ]
  zondag 23 december 2007 @ 21:43:52 #147
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55500931
De eerste helft van American Gangster. Niet te harden, er gebeurt niks. Ik denk niet dat ik m ooit af ga kijken.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 24 december 2007 @ 00:27:29 #148
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55504969
Wat is Smoking Aces anderhalf uur aan smerige, stinkende, jeukende drek. Er is werkelijk niets aan de film dat mij ook maar enigszins kon behagen.
- Alicia Keys acteert niet best
- Alicia Keys en die bodyguardkerel ... wat een verhaallijn.. damn
- Die 3 mafketels.. totaal ongeinspireerd
- Het karate ADHD jochie en die moeder: compleet irrelevant en mega-irritant
etc etc. We hadden nog een spetterende climax verwacht en zijn daarom blijven kijken.. helaas, er kwam niets meer. Ja, de meest belachelijke eindscene die ik in tijden heb gezien.. en maar duren. Vooral moeilijk kijken Reynolds, dan lijkt het misschien net of je verdrietig bent.

Bagger dus: 2 En alleen geen 1 omdat ik niet fysiek misselijk werd.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_55512398
Harsh Times (David Ayer, 2006)
Golfoorlog veteraan Jim (Christian Bale) heeft na zijn uitzending problemen om een baan te vinden, ook zijn vriend Mike (Freddy Rodriguez) moet van zijn vriendin op zoek naar werk. Jim is een getraumatiseerde man geworden en is daardoor een gevaar voor zichzelf en zijn vrienden. Harde buddy film waarbij Freddy Rodriguez en Eva Longoria hun rollen goed vertolken, maar waarin Christian Bale uitblinkt. 7.5

Catch a Fire (Phillip Noyce, 2006)
Drama over het terrorisme in Zuid-Afrika tijdens de Apartheid. Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Patrick Chamusso (Derek Luke), die in z'n eentje aanvallen tegen het regime uitvoert. Een politieman (Tim Robbins) onderzoekt de zaak. Goede film die vooral in het tweede deel weet te boeien met name door een sterke Derek Luke, Tim Robbins stond helaas op de automatische piloot en aan zijn gezichtsuitdrukkingen te zien moest hij nodig naar de wc. 7.3

Enchanted (Kevin Lima, 2007)
Ja wat moet je er van zeggen; aan de ene kant een mierzoete Disney en aan de andere kant best origineel gevonden. Gelukkig neemt Disney zichzelf niet al te serieus en is Enchanted eigenlijk een parodie op haar eigen films geworden. Verder begint de film als tekenfilm en stapt men dan over op live-action, ook aardig gevonden. Het verhaaltje en het acteerwerk mogen dan weer geen naam hebben, verder wel enkele geslaagde grappen. Met name de scenes met het eekhoorntje maakten de film het kijken waard. 6.5

pi_55512681
237. Spider-Man 3 (Sam Raimi, 2007) :: 7.5

Goed vervolg op het 2e deel, vol spectakel en actie, al vond ik hem wel net iets te lang duren en soms wat rommelig. Maar afwachten wat deel 4 wordt.
  maandag 24 december 2007 @ 14:12:00 #151
52357 Lambiekje
pi_55513745
Liever Verliefd (2003)
Driehoeks verhouding. Een single meid date met 2 gasten. De 2 kamergenoten/vrienden weten niet van elkaar dat ze dezelfde vriendin hebben. Wendy had wel een grotere rol mogen hebben.

De film is helemaal af met Benny Neyman met "Ik weet niet hoe". pfff
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 6,1

Gray Matters (2006)
Een vrouw in haar mid30 komt er achter na het huwelijk van haar broer dat ze lesbisch is. gewoon standaard comedietje, maar Heather mag er wezen.

cijfer 6 / imdb 5.7

The Beach (2000)
Niet zo heel denderd verhaal met DiCaprio. Niet dat hij slecht speelt of iets. Maar verhaal is gewoon brak.
Een onontdekt eiland voor de kust van Thailand is het een strandparadise. Diegene die het gevoden hebben blijven er wonen. Lijkt met leuk voor een week. Maar daarna lijkt het me helemaal niets ... het is toch niet mijn paradijs.
SPOILER
cijfer 5.5 / imdb 6.0
pi_55533487
Die Hard (John McTiernan, 1988 )
Heerlijke kerstfilm met in de hoofdrol Bruce Willis als John McClane. De enige reden waarom de New Yorkse agent in Los Angeles zit, is dat hij de kerst bij zijn kinderen wil zijn. Hij bevindt zich op een feestje van het werk van zijn ex-vrouw als een stel Duitse terroristen controle over de wolkenkrabber neemt om een kluis met zeven sloten te openen. Door zijn verdekte positie weet hij de groep gijzelaars te ontlopen om zo de terroristen uit te schakelen en hun plan te saboteren. De film is is een zeer geslaagde mix van aktie en humor en Willis is gewoon John McClane. Verhaaltje mag natuurlijk geen naam hebben, maar het is ook geen bron van ergenis. Die Hard blijft in mijn ogen toch een van de beste aktiefilms ooit gemaakt. Yippie-kay-yay, motherfucker! 8.3

Rushmore (Wes Anderson, 1998 )
Rushmore gaat over de tiener Max Fisher, hij gaat naar de Rushmore Academy maar weet maar geen goede resultaten te behalen. Wel doet hij aan erg veel buitenschoolse activiteiten. Rushmore is een typische Wes Anderson, een regisseur die ik steeds meer ga waarderen. Wederom een heerlijke droge film met kleurrijke personages, sterk acteer- en camerawerk en een mooie soundtrack.8.0

High Noon (Fred Zinnemann, 1952)
Een gepensioneerde wetshandhaver staat op het punt om met zijn bruid de stad te verlaten. Wanneer een door hem opgepakte crimineel met zijn gang terugkeert om wraak te nemen probeert hij hulp te krijgen van de bange bewoners. In de hoofdrollen zien we Gary Cooper en Grace Kelly en in een bijrol (zonder tekst) Lee van Cleef. Zeer aardige western maar High Noon komt niet in de buurt van de Leone westerns, toch zeker de moeite waard om te kijken. 7.6
  woensdag 26 december 2007 @ 02:04:37 #153
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55543889

Romantische komedie. Mooie love-story, volledig verknalt door het einde.

cijfer: 5,0

[ Bericht 1% gewijzigd door scanman01 op 26-12-2007 02:12:08 ]
  woensdag 26 december 2007 @ 02:37:31 #154
40664 Durbin
Who knows..
pi_55544427
The King of Kong (2007, USA, Seth Gordon)
Een documentaire over het gevecht om het wereldrecord highscore met Donkey Kong, zich voornamelijk afspelend tussen Billy Mitchell en Steve Wiebe. Wiebe is hierbij vooral de underdog; nauwelijks bekend in de scene, maar weet desondanks op een dag de score van Mitchell te overtreffen. Echter krijgt hij vervolgens te maken met een groep mensen dat omschreven zou kunnen worden als de Mitchell-mafia. Naarmate de documentaire vordert, ontstaat ook steeds meer medeleven voor Wiebe en blijkt Mitchell een narcistische, akelige man. De hele documentaire komt af en toe over als een parodie, aangezien sommigen hun hobby belachelijk serieus nemen.

I Am Legend (2007, USA, Francis Lawrence)
Jaren nadat de bevolking van New York is omgekomen of gemuteerd tot vampierachtige monsters, overleeft Robert Neville (Will Smith) de dagen door in de stad naar voedsel te zoeken en op herten te jagen. Zodra de zon verdwijnt, moet hij echter maken dat hij een veilige verblijfplaats vindt, aangezien de monsters zich dan de stad eigen maken. Een vermakelijke film, dat niet alleen draait om actievolle momenten (en daardoor halverwege ook een beetje inzakt). Wel kon ik merken dat Francis Lawrence aan het roer van deze film stond, aangezien ik regelmatig aan Constantine moest denken, maar die film vond ik ook goed te pruimen, dus geen straf aldaar. Echter is de CGI af en toe wel een béétje aan de magere kant, maar goed. Hetgeen resteert is desondanks een goed vermakelijke film.

Death Sentence (2007, USA, James Wan)
Tijdens een alledaags bezoek aan een tankstation ziet Nick Hume (Kevin Bacon) zijn zoon vermoord worden tijdens een overval. De dader wordt herkend, maar bij de rechtszitting verklaart Nick de dader niet meer met zekerheid te kunnen herkennen, waardoor deze vrij wordt verklaard. Reden hiervoor is vrij duidelijk; wraak. Deze film was voor mij een aangename verrassing, met name dankzij de sterke actie-scenes, zonder het verhaal te verwaarlozen.

Stardust (2007, UK/USA, Matthew Vaughn)
De jonge Tristan uit het negentiende-eeuwse Engelse gehucht Wall stapt door een gat in een muur het sprookjesrijk Stormhold binnen. Zijn missie: het vinden van een vallende ster waarmee hij het hart van zijn geliefde Victoria hoopt te veroveren. Ik moet eerlijk bekennen dat dergelijke fantasie-verhalen, mits niet gebracht met een duistere kant, op mij weinig uitwerking hebben, en zo ook deze film. Het wordt allemaal best aardig gebracht (alhoewel ik Claire Danes weleens mooiere rollen heb zien spelen), maar het is niet aan mij besteed.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  woensdag 26 december 2007 @ 11:30:20 #155
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_55547297
I Am Legend
Denk er gewoon eens goed over na. Er is een virus uitgevonden wat 90% van de wereld uitroeit, 1% blijkt immuun, en de rest worden kale, bloeddrinkende, extreem snelle en sterke monsters die niet tegen zonlicht kunnen. Waar gaat deze film fout? Oh juist, daar. Uiteraard zal de positievere kijker zeggen: "Och, maar dat maakt het wel spannend." Fout. Dat maakt het kut. De gedachte aan deze belachelijke onwaarschijnlijkheid blijft de hele film als een roestige spijker in je voet steken, en verminderd het kijkplezier naar een toch mooie productie. I Am Legend ontstijgt nog net het predikaat 'drol met een strikje' maar had wat mij betreft veel meer kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door cwk op 26-12-2007 12:44:00 ]
pi_55547437
D-War

Een matige film die alleen nog door de prachtige special effects enigszins te behappen is..

IMDB Cijfer: 4.1/10
Mijn Cijfer: 5/10
pi_55548412
De Grønne slagtere / The Green Butcher
Geniaal! Heerlijke zwarte en sublieme humor en een geweldig verhaal. Deze moet iedereen zien!
- 8

The President's Man
Deze tweede film uit mijn Chuck Norris DVD-set lag al een tijdje klaar en het moest er nu echt is van komen.
En damn wat een B film! Deze film gaat helemaal niet over wat achterop staat, Chuck gaat juist met pensioen en zoekt een vervanger als de presidents rechterhand! Gefilmd als een MTV programma, de opbouw is ook erg vreemd. Aardig, maar ik heb meer genoten van Breaker! Breaker!.
- 3

Les Uns et les autres
De film gaat over hoe muziek ieders leven beïnvloed. Je ziet drie generaties, en die worden allemaal door dezelfde acteur gespeeld! Dat maakt het vrij ingewikkelde om goed te volgen, en dat wordt niet vergemakkelijkt door de duur (3.2 uur). Een goede film, en ook eentje om nog een keer ter herkijken zodat alles misschien wat duidelijker is.
- 7

Die Blechtrommel
Aparte en ontroerende film over een jongetje wat niet wilt opgroeien. Echt geniaal geacteerd door dat ventje! Wel zeer kinky dat zo'n kind een sex scene moest spelen!
Mooie film, ook eentje die iedereen gezien moet hebben.
- 7.5

Who's Afraid of Virginia Woolf?
Geweldige drama film waarvan ik me echt haast niet kan voorstellen dat hij uit '66 komt. Een krachtig en tijdloos verhaal over twee geliefden..
Er wordt echt SUPER geacteerd in de film. Ik heb echt nooit geweten dat Elizabeth Taylor zo goed kon acteren. Spannend tot het einde.
- 8

Best Animation from Holland DVD (beknopt):
Anna & Bella (1984) - Mooi verhaal 8
Karakters, De (1986) - Mooi gemaakt 7
Dada (1994/I) - Super verhaal 8
Beroemde schilderijen (1996) - Interessant 7
Ik beweeg, dus ik besta (1998) - Geniaal 9
Sientje (1997) - Saai 6
3 Misses (1998) - Leuk 7
Father and Daughter (2000) - Terechte Oscar winnaar 8
Barcode (2001) - Doet me niks 5
The Rise and Fall of the Legendary Anglobilly Feverson (2002) - Interessante experimentele animatie 7
Vent (2005) - Niet interessant 6

[ Bericht 6% gewijzigd door Roi op 26-12-2007 13:16:51 (Who's Afraid of Virginia Woolf?) ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 26 december 2007 @ 12:41:53 #158
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55548630
Ratatouille Ik geef niet zo veel om animatie films, maar deze was wel leuk. Wat vooral door het onderwerp komt.

Jungle Book Tjah, die had ik beter niet kunnen bekijken. In mijn herinnering was 'ie zo leuk. Maar 14 jaar sinsd die ene keer was er eigenlijk geen zak meer aan. Hier en daar een halve glimlach, maar meer ook niet. M'n nichtjes vonden Ratatouille ook leuker, dat jullie het even weten.

Nattvardsgästerna Ook een derde keer nog perfect. Zonder enige twijfel Bergman's beste film. Gaat dat zien.
pi_55549676
I am Legend - 6.5
Vermakelijk, maar een aantal slecht uitgedachte stukken.

Pulp Fiction - 7.5
Toffe film, ik had er alleen nog net iets meer van verwacht na de recensies.

Alles is Liefde - 7
Een 7 omdat dit 1 van de betere Nederlandse films is, wel grappig.

Eastern Promises - 7
Alleen het russische accent is wel irritant.

Fracture - 7
Magistrale rol van Anthony Hopkins, dat wel.

The Kingdom - 7.3
Jeremy Piven moet zo'n rol niet spelen

The Kite Runner - 8
Geweldige film, mooi verhaal ook. Bravo!

Once - 8.5
Een laag budget kan veel goeds brengen. Tof verhaal gecombineerd met briljante muziek, en geweldig acteurswerk. I love it!

Een hoop goede films gezien.
pi_55554785
Stardust - 8.5

Prachtige film! Magisch en grappig (die geesten ). Eindelijk weer eens een goede fantasy film.
  woensdag 26 december 2007 @ 17:38:16 #161
52357 Lambiekje
pi_55555931
Prime (2005)
Rafi (Uma Thurman) is een gescheiden vrouw van 37 die verliefd wordt op David een joodse gozert van 23. In eerste instantie weet ze niet wat ze er mee aanmoet met het 14 jaar verschil. En ze gaan naar een psychiater (Meryl Streep).
Als blijkt dat zij de moeder is van Rafi's nieuwe vlam David. (nee is geen spoiler, is plotoutline) probeert ze de boel te stimuleren om haar zoon niet te dwarsbomen. Bij deze film zag ik wel de click tussen het liefdespaar.

Meryl Streep is (weer) briljant met mimiek, als ze er achterkomt dat het om haar zoon gaat.

Ik vond het een wel een geslaagde onstuimige liefdesromantische film. En Uma mag er best wezen als 35 jarige vrouw.

cijfer 6.5 / imdb 6.3

Catacombs (2007)
Carolyn (Pink) nodigd haar zus Victoria (Shannyn Sossamon) uit om naar Parijs te komen. Daar aangekomen wordt ze direct meegesleurd naar een ondergrondse party. Na wat spannende verhalen blijkt er dus een creepy story te bestaan van de grotten stelsel. Als ze dan haar "nieuwe" vrienden kwijt is op het feestje belandde ze in de doolhof van het gangenstelsel. Mijn god. Dit is zonder de meer de meest slechte einde ooit wat ik gezien heb in mijn filmkijkcarriere.!
Jezus wat is die Victoria een stupid motherf*cking cunt Je hoopt zo intens dat ze godsgruwelijk lelijk struikelt met die pickhouweel als ze aan het rond rennen is.
SPOILER
en er is potverdikke niet eens functioneel naakt ...
Een 2 omdat ik het twisteinde wilde zien en het vol heb gehouden

Cijfer 2 / imdb 5.3

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 26-12-2007 17:46:49 ]
  woensdag 26 december 2007 @ 17:49:43 #162
52357 Lambiekje
pi_55556112
quote:
Op woensdag 26 december 2007 13:32 schreef ikMark het volgende:

Pulp Fiction - 7.5
Toffe film, ik had er alleen nog net iets meer van verwacht na de recensies.
Vind je het gek na 14 jaar als constant als briljanste film uitgemaakt te worden. Kan het eigenlijk alleen maar tegenvallen. Ik snap de hele hetze niet zo over dit standaardfilmpje. Met wel wat grappig taal-interactie hier en daar.
  donderdag 27 december 2007 @ 14:37:32 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55572578
Stardust
Nah, ik weet het niet. Het ziet er prachtig uit en het heeft zijn bizarre momenten (Robert de Niro ), maar of het nou echt zo geniaal is? Mwah! Wellicht mis ik gewoonweg iets. Wel vermakelijk desalniettemin. Cijfer: 6

The Human Duplicators
Een alien komt op aarde terecht om het menselijke ras te dupliceren en vervolgens dood en verderf te zaaien. De oplettende filmkijker ziet parallellen tussen de aliens en de Russen en andersoortige Koude Oorlog-paranoia. Niet zo'n bijster sterke film overigens, het heeft namelijk last van enorme grote plotgaten. De protagonist van het stuk weet bijvoorbeeld uit een gevangenis te ontsnappen door de spijlen kapot te vijlen met tandenflosdraad . Cijfer: 4

Rope
Weer zo'n knappe film van Hitchcock, waarbij het lijkt alsof alles in één shot is opgenomen. Naast dit knap staaltje filmwerk is er gelukkig ook nog een behoorlijk verhaal, alhoewel het nergens helaas weet uit te blinken. Twee studenten hebben voor de lol een medestudent in hun appartement vermoord en nodigen vervolgens gasten uit, waaronder Jimmy Stewart die onraad begint te ruiken. Dansen op de vulkaan dus. Cijfer: 7,5

Als je begrijpt wat ik bedoel
Wat een leuke tekenfilm zeg . Vooral dat taalgebruik van Heer Bommel en al die andere mallerds was erg opvallend. Cijfer: 7,5
pi_55575186
Gone baby Gone (2007)
Ben Affleck moet vast gedacht hebben dat hij achter de camera's wellicht meer succes zou hebben dan ervoor en ik moet toegeven dat het eindresultaat redelijk geslaagd is. Het 4-jarige meisje Amanda McCready is verdwenen uit haar ouderlijk huis terwijl ze lag te slapen, het politieonderzoek wil maar niet vlotten en haar tante besluit om private detectives Patrick Kenzie en Angie Gennaro in de arm te nemen om haar nichtje zo snel mogelijk terug te vinden. Op hun zoektocht naar Amanda begeven ze zich in de meest harde achterwijken van Boston en worden al snel geconfronteerd met hun gebrek aan ervaring. Ik vond het verhaal hier en daar wat rommelig, maar de acteerprestaties van Morgan Freeman en Ed Harris maken veel goed. Casey Affleck was zeker verrassend in zijn rol, alleen jammer van zijn onduidelijke manier van praten, iets wat mij al snel begon te irriteren. Al met al een goede film met een verrassend verhaal en goede acteurs.
pi_55575751
Atonement

Een mooie drama film, met prachtige beelden (scene in Duinkerk) en muziek. Wel vond ik dat in het midden van de film het een beetje inzakte (paar overbodige scene's naar mijn inzien) Maar het einde maakte dat weer goed.

Cijfer: 8
  donderdag 27 december 2007 @ 17:07:16 #166
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55576359
quote:
Op donderdag 27 december 2007 16:40 schreef Kw4Kje het volgende:
Atonement

Een mooie drama film, met prachtige beelden (scene in Duinkerk) en muziek. Wel vond ik dat in het midden van de film het een beetje inzakte (paar overbodige scene's naar mijn inzien) Maar het einde maakte dat weer goed.

Cijfer: 8
Hier ben ik het volkomen mee eens. Doodzonde van dat middenstuk. Nu is het wel deels noodzakelijk, maar het zorgt er toch een beetje voor dat het niet als 1 geheel voelt. Met wat meer tempo en cohesie had dit makkelijk één van de beste films van het jaar kunnen zijn.
  donderdag 27 december 2007 @ 18:38:15 #167
52357 Lambiekje
pi_55578343
Bad Boy (2002) aka Dirty Liar
Gozert krijgt te horen dat hij een miljoen kan erven als hij voldoet aan de lastwil van zijn oma. Samen met Hurley gaat ie op stap om zijn "missie" te volbrengen. Zijn missie is 12 van zijn one-night-stand-lovers om vergifnis te vragen. Lekker debiel gedoe.
SPOILER
cijfer 6 / imdb 4.9

[ Bericht 3% gewijzigd door Lambiekje op 27-12-2007 18:44:52 ]
  donderdag 27 december 2007 @ 20:04:08 #168
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_55580615
Pandemic

Volgens mij ben ik één van de eerste FOK!kers die deze mijlpaal in de moderne filmgeschiedenis heeft gezien. Het is het nieuwste meesterwerk van Armand Mastroianni, de held die De Celestijne Belofte wist te verfilmen, het boek dat door iedereen als onverfilmbaar (en onleesbaar) werd beschouwd.

De cast is gewoon buitengewoon met in de hoofdrol Tiffani Thiesen, de Tiffani Thiessen van haar generatie. Ook culthelden als Vincent Spano, French Stewart (zowaar met de ogen open) en Bruce Boxleitner blijken nog in leven en doen mee in de film, naast de immer stijlvolle en ondertussen gemummificeerde Faye Dunaway. De absolute ster is uiteraard Eric Roberts, de uitvinder van de term "broer van". Voor de fans: in een erg klein bijrolletje ontdekken we Renée Taylor. Ja, hoor dat is dé Sylvia Fine!!!.

Het verhaal blinkt uit door simpele complexiteit. Of was het complexe eenvoud? Op een vlucht van Australië naar de VS breekt er een vreemd virus uit, waardoor je gaat kuchen. Daarna begin je iets harder te kuchen, tot je op een moment wel erg hard gaat kuchen. Daarna hoest je bloed op en ga je dood. Vreselijk. Aangekomen in de VS worden de reizigers allemaal in quarantaine geplaatst, maar toch weet er iemand op een geniale manier te ontsnappen, hij rent weg wanneer er niemand kijkt.

Dan versplintert het verhaal als het ware en krijgen we verschillende ongemeen boeiende verhaallijnen. Een wetenschapster die haar zieke nichtje moet redden, een agent met gezinsproblemen, politieke bemoeienissen van burgemeesters en gouverneurs, curieuze reporters, een makelaar die heel LA ziek wil maken om een flatje te kunnen verkopen, alles komt aan bod. Dan gaat de film een beetje uit de bocht, want er blijkt ook een gekke wapenfanaat tussen de passagiers te zitten die denkt dat het allemaal een complot is en met zijn vriendjes de regering probeert terug te pakken! Maar toen moest het echte spektakel nog beginnen in dit 3 uur durende epos.

Op het vliegtuig zat namelijk ook een gevangen drugsbaron, die door middel van gevangenentransport naar de VS werd overgebracht. Hij wordt echter door zijn bende op gewelddadige wijze bevrijd! Maar daar houdt het niet op. Hij kidnapt ook het hoofd van de wetenschappers, de man die een vaccin moet vinden! Maar daar houdt het niet op. Er blijkt iemand immuun te zijn voor de ziekte, deze man kan de oplossing zijn van alle problemen... en het is de drugsbaron! Maar daar houdt het niet op. Wanneer er een middel lijkt te werken, gaat die drugsbaron dat middel stelen en vraagt hij er losgeld voor! Maar daar houdt het niet op. Hij gaat het ook nog eens als drug op de straat verkopen, om nog geld bij te verdienen! En ook daar hield het niet op, maar meer ga ik niet vertellen.

Het acteerwerk is fenomenaal. De manier waarop Spano innerlijk conflict weergeeft, door te doen alsof er iets heel erg stinkt, is indrukwekkend. Het emotionele hart van de film is Eric Roberts als de burgemeester. Zijn reactie wanneer hij hoort dat er al 6.000 doden zijn ("6.000? Zo, da's veel."), is hartverscheurend. Laatste pluim is voor Tiffani Thiessen, die hier haar veelzijdigheid toont, ze draagt hier erg veel verschillende outfits, maar ziet er toch steeds even lekker uit. Wauw.

Zullen onze helden overleven? Vinden zij een oplossing? Kunnen zij al die levens redden? Zal Tiffani erin slagen om toch één moeilijke zin overtuigend naar de kijker over te brengen? Als jullie dat willen weten, kijk dan deze film!

Om eerlijk te zijn, in alle kutheid valt hij best mee als je 'm in 2 delen kijkt
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 27 december 2007 @ 20:46:31 #169
52357 Lambiekje
pi_55582052
Deck the Halls
Door deze film ga je kerst haten.

Danny de Vito een irrtante buurman die probeert zijn huis zo te verlichten dat het zichtbaar is van uit de ruimte. Matthew Broderick is dat aan het tegenwerken. Daarmee jaagt hij wel zijn gezin weg. Broderick is toch wel een oud geworden ....
SPOILER
cijfer 4 / imdb 4.4
  donderdag 27 december 2007 @ 23:08:44 #170
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_55587710
Ladri di Biciclette (1948, #113)

Man probeert in het Rome van de jaren '40 de fiets terug te vinden die van hem gestolen werd en vitaal is voor zijn broodwinning.
Schitterend gefilmd verhaal in een erg mooie setting dat geen moment verveelt.

Top-250-stand:
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_55587717
Als er één (of meerdere) comedyfilm is waar je zo hard lacht tijdens het kijken,
dan is het ..... ?
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
  donderdag 27 december 2007 @ 23:23:51 #172
45532 ziggyziggyziggy
pi_55588385
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:08 schreef DaggerNL het volgende:
Als er één (of meerdere) comedyfilm is waar je zo hard lacht tijdens het kijken,
dan is het ..... ?
Vertel het maar gewoon, anders wordt het zo'n raadspelletje.
pi_55588729
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Vertel het maar gewoon, anders wordt het zo'n raadspelletje.
Nou ik heb eigenlijk zin om een film te kijken waar ik hard kan lachen, dus vraag ik het
aan de rest.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2007 @ 23:32:53 #174
862 Arcee
Look closer
pi_55588820
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:08 schreef DaggerNL het volgende:
dan is het ..... ?
This is Spinal Tap.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55589352
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

This is Spinal Tap.
dank je
  donderdag 27 december 2007 @ 23:51:39 #176
45532 ziggyziggyziggy
pi_55589608
quote:
Op donderdag 27 december 2007 23:30 schreef DaggerNL het volgende:

[..]

Nou ik heb eigenlijk zin om een film te kijken waar ik hard kan lachen, dus vraag ik het
aan de rest.
Ik las over het vraagteken heen.
Maar Spinal Tap is wel een hele goede tip inderdaad.
  donderdag 27 december 2007 @ 23:52:19 #177
52357 Lambiekje
pi_55589630
Moordwijven (2007)
3 uber gooische botoxsnollen komen er achter dat een van hun mannen overspel speelt. Ze beramen een moord op hem. Alleen tja dat loopt wat uit de hand. Het voelt echt weer Maaserig aan, deze film.

Tjesus griebel he, de buurman uit Flodder is oud geworden hij lijkt wel 90 terwijl hij maar 66 is. Terwijl als ik vergelijk met Wim Schippers ze schelen maar 1 jaar. Wim lijkt nog wel of ie 40 is. pffff. Tja soms kan het verkeren.

cijfer 7 / imdb 6.0
  Moderator vrijdag 28 december 2007 @ 09:23:49 #178
9859 crew  Karina
Woman
pi_55595193
I am Legend
Het gegeven vind ik op zich spannend en ik ben gek op zombies e.d. Helaas gebeurt er niet zo veel in de film. Het was redelijk op zijn best.
SPOILER
niet zo tof doen
pi_55595227
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 09:23 schreef Karina het volgende:
I am Legend
Het gegeven vind ik op zich spannend en ik ben gek op zombies e.d. Helaas gebeurt er niet zo veel in de film. Het was redelijk op zijn best.
SPOILER
Heb je dan niet die tig generators gezien tijds een scene toen hij eten aan het maken was voor hemzelf en de hond?
A little bit hateful
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:14:30 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55597770
Eergisteren Home alone 1 gezien, gisteren As it is in heaven en de helft van Saving Private Ryan.
Niet meer actief op Fok!
pi_55597795
En wat vind je ervan, Viking84?
Graag op anoniem
  vrijdag 28 december 2007 @ 12:18:25 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55597868
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:15 schreef Mainport het volgende:
En wat vind je ervan, Viking84?
Oh, moet ik dat er ook bij vertellen?

Tja, Home alone had ik al vaker gezien. Bleef tot nu toe elk jaar leuk, maar of ik hem volgend jaar nog eens ga bekijken....?

As it is in heaven is echt een mooie film. Op de één of andere manier kan ik films uit Scandinavische hoek altijd erg waarderen. Ik weet niet wat het is. De films komen op één of andere manier heel puur en oprecht over.

Over Saving Private Ryan kan ik nog niks zeggen. Eerst maar even uit kijken .
Niet meer actief op Fok!
pi_55599396
Sin City
De eerste keer dat ik deze film zag, ik had er nooit zo'n zin aan om hem te kijken, het trok me niet echt dat stripfilm achtige. Volkomen onterecht blijkt nu, wat een topfilm, ontzettend vermakelijk, origineel en toffe actie.
8/10

Good Night, and good luck
De vorige film die George Clooney regiseerde (Confessions of a dangerous mind) vond ik erg slecht dus bij deze waren mijn verwachtingen niet hoog, maar dat was niet terecht.
De hele film is in zwart wit en dat past erg goed bij de tijd waarin deze film zich afspeelt, de jaren 50.
In die jaren werd er een heksenjacht gemaakt op communisten in de V.S door senator Mccarthy, een persoon komt hier tegen in opstand, presentator R.Murrow die bij C.B.S werkt.
De fillm is waargebeurd en de stukjes met de senator zijn echt. Toch wel apart hoe actueel deze film eigenlijk ook wel weer is.
7,5/10

[ Bericht 3% gewijzigd door trebremmit op 28-12-2007 14:47:34 ]
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:26:36 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55599410
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 12:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]
As it is in heaven is echt een mooie film. Op de één of andere manier kan ik films uit Scandinavische hoek altijd erg waarderen. Ik weet niet wat het is. De films komen op één of andere manier heel puur en oprecht over.
Erg mee eens . Probeer ook eens Deense films van Susanne Bier, die hebben dat misschien nog meer. Aanraders zijn Open Hearts en vooral After the Wedding.
pi_55600120
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Erg mee eens . Probeer ook eens Deense films van Susanne Bier, die hebben dat misschien nog meer. Aanraders zijn Open Hearts en vooral After the Wedding.
Brødre mag je zeer zeker niet vergeten Falco
  vrijdag 28 december 2007 @ 13:59:36 #186
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_55600286
3:10 to Yuma (James Mangold, 2007)
Toffe remake die niet of nauwelijks onderdoet voor het origineel. De psychologische spanning tussen de twee hoofdrolspelers vond ik in het origineel beter uitgewerkt en zeker de scenes tussen de twee in het dorpje op de hotelkamer zijn daarin beter. De film maakt het echter in de overige delen ruimschoots goed met goed acteerwerk, naast de twee hoofdrolspelers vond ik Ben Foster ook tof, spannende actie en mooi camerawerk. ****

Atonement (Joe Wright, 2007)
Na Pride & Prejudice bewijst Joe Wright wederom met veel elegantie een kostuumdrama te kunnen regisseren. Met name de eerste helft is erg sterk. Saoirse Ronan zet een prachtige rol neer als 13-jarige Briony, het verhaal is boeiend met een goede opbouw naar het einde van de eerste akte en de film is een mooi samenspel tussen beeld en geluid. De tweede akte is minder, hoewel de scenes op het strand bij Duinkerken erg indrukwekkend is. Gelukkig is de slot akte weer van het niveau van de eerste. ****½

2 Days in Paris (Julie Delpy, 2007)
Erg prettige film van/door/met Julie Delpy. Erg beïnvloed door het werk van Richard Linklater en Woody Allen volgens we en stel wat op bezoek gaat naar bij haar ouders in Parijs. De grappige momenten, interessante conversaties en lekker ongeforceerde sfeer die bijvoorbeeld Before Sunrise/Before Sunset zo leuk maakten is ook hier aanwezig. Het is alleen jammer dat de chemistry tussen Delpy en Adam Goldberg niet zo spetterend is als tussen haar en Ethan Hawke. Leuk overigens dat de ouders in de film in het echte leven ook Julie Delpy's ouders zijn. ****

Goya's Ghosts (Milos Forman, 2006)
Degelijke film van oudgediende Milos Forman, maar het niveau van zijn klassiekers wordt nergens gehaald. Daarvoor wordt het verhaal te zwak. Het begin intrigeert nog wel, maar later wordt het een stuk minder boeiend. De productie-values zijn wel hoog, met een mooie aankleding en camerawerk. Verder is met name Javier Bardem sterk in zijn rol. ***½

Halloween (Rob Zombie, 2007)
Best aardige remake van de slasher-klassieker waar het subgenre mee begonnen is. Leuk dat het originele riedeltje weer is gebruikt. Het anonieme van Michael Myers wordt teniet gedaan, er wordt een geschiedenis gecreëerd rondom zijn personage en dat werkt hier in elk geval beter dan in Hannibal: The Rising. ***
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 december 2007 @ 14:10:19 #187
862 Arcee
Look closer
pi_55600549
quote:
Ook erg mee eens.

Nog een Deense tip, in dit topic nog genoemd: De Pusher-trilogie.

Uit Zweden, een ijzersterk drama: Daybreak (Om jag vänder mig om).

Of uit Finland, ook zo'n realistisch drama: Frozen Land (Paha maa)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55600640
Goed bezig, Arcee.
Graag op anoniem
  vrijdag 28 december 2007 @ 14:41:41 #189
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_55601248
Toch apart dit eensgezind gesprek begon met As It Is In Heaven, als er nu eentje tussen zit met geforceerd vals sentiment, dan is die het wel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 28 december 2007 @ 14:44:11 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55601294
quote:

[..]

*Noteert .

'Festen' vond ik ook erg goed .
Niet meer actief op Fok!
pi_55601309
Bee Movie (Steve Hickner & Simon J. Smith, 2007)
Barry B. Benson is een jonge, pas afgestudeerde bij, die zoals alle bijen slechts één carrièrekeus heeft: 'honing'. Ontgoocheld als hij is trekt hij de wijde wereld in om daar gered te worden door de bloemiste Vanessa. Daar ontdekt Barry dat de mensen de consumenten van al de honing zijn en gaat daarom aan het werk om de mensheid van het stelen van de honing aan te klagen. Helaas is Bee Movie een nogal tegenvallende animatie film geworden, die het moet hebben van een paar leuke grappen. De animatie ziet er sowieso niet echt best uit, maar goed dat hoeft nog niet te betekenen dat een film direct het kijken niet waard is. Moet zeggen dat ik het nogal heb gehad met de hele hordes animatie films van de afgelopen paar jaar, natuurlijk zitten er goede films tussen (Ratatouille) maar het overgrote deel is zeer middelmatig. Bee Movie valt dus helaas onder de laatste categorie, ditmaal geen simpel verhaaltje met pinquins maar nu de eer aan de bijtjes. Gelukkig waren er nog wel een paar momentjes die de film nog iets konden redden, zo is de rol van Chris Rock erg leuk (en helaas veel te kort). En de mensen die zichzelf voor lul kwamen zetten; Larry King, Ray Liotta en Sting. Geen hoogvloeger dus. 5.5
pi_55601470
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ook erg mee eens.

Nog een Deense tip, in dit topic nog genoemd: De Pusher-trilogie.

Uit Zweden, een ijzersterk drama: Daybreak (Om jag vänder mig om).

Of uit Finland, ook zo'n realistisch drama: Frozen Land (Paha maa)
Ben zelf ook behoorlijk veel Scandinavische Cinema aan het kijken de laatste tijd, begon begin dit jaar dankzij After the Wedding. Verder de laatste tijd Lilja 4-ever, Direktøren for det hele en Brødre gezien. En als het goed is komt deze vandaag binnen;

vrijdag 28 december 2007 @ 21:55:44 #193
52357 Lambiekje
pi_55610957
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*Noteert .

'Festen' vond ik ook erg goed .
Noteer dan ook maar Idioterne
  vrijdag 28 december 2007 @ 23:29:52 #194
45532 ziggyziggyziggy
pi_55613669
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:59 schreef Gorro het volgende:
Atonement (Joe Wright, 2007)
Na Pride & Prejudice bewijst Joe Wright wederom met veel elegantie een kostuumdrama te kunnen regisseren. Met name de eerste helft is erg sterk. Saoirse Ronan zet een prachtige rol neer als 13-jarige Briony, het verhaal is boeiend met een goede opbouw naar het einde van de eerste akte en de film is een mooi samenspel tussen beeld en geluid. De tweede akte is minder, hoewel de scenes op het strand bij Duinkerken erg indrukwekkend is. Gelukkig is de slot akte weer van het niveau van de eerste. ****½
Volgens mij heb jij een iets andere definitie van een akte dan ik.
pi_55613813
vanavond Love actually gezien, met mijn vriendje
ik kijk normaal niet zovaak films
  zaterdag 29 december 2007 @ 01:41:37 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55616899
Superbad

Whehehe, coole film. Beter dan verwacht ook . Cijfer: 8

Dial M for Murder
Dat script . Dat is weer opperbest natuurlijk. Wederom een prima Hitchcockfilm. Cijfer: 8

I Am Legend
Prachtige productie en Will Smith bewijst hiermee toch een prima acteur te zijn hoor. Ietwat ongeloofwaardig her en der (die darkseekers ), maar het levert wel een spannend spektakel op. Maar voor je het weet is de film voorbij met een matig einde en dat is toch wel jammer. Vervelen doet deze film echter nooit Cijfer: 7

Repulsion
Roman Polanski levert met Repulsion toch wel een erg trage horrorthriller af, die niet lekker uit de verf komt. Op sommige momenten dacht ik gegrepen te worden (figuurlijk dan hè) door de angstaanjagende gekmakerij die Catherine Deneuve overkomt, om helaas een minuutje later te concluderen: "Nah, zo heel bijzonder is het ook weer niet". Cijfer: 6,5
pi_55623885
The Holy Mountain

Wow, dit was een coole trip op kerstavond!

Niet alle scenes werken even goed, maar ik was erg onder de indruk van het lef, de visuele flair en de schitterende beelden, waar bij een aantal scenes de bijbelsche symboliek goed overkomt.

Snel de andere films van deze regisseur, Jodorowsky, proberen....
  zaterdag 29 december 2007 @ 16:27:50 #198
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55626291

Ik kijk regelmatig een filmpje, af en toe zie ik eens een wat mindere, maar meestal is het wel de moeite waard. En héél soms voel ik me na het kijken van een film intens gelukkig. Dit had ik vanmiddag weer eens, het was bij Mon Oncle van Jaques Tati. Satire van de bovenste plank, maar het is gelukkig niet zo naar. Tati pakt in deze film het materialisme aan. En dat gaat natuurlijk op Tati's eigen manier: Monsieur Hulot dwaalt rond in een wereld waar hij totaal niet thuishoort, en door allerlei grapjes met beeld (wat een vormgeving) en geluid (de fenomenale soundtrack, en het ontbreken daarvan) worden de mensen om hem heen in de zeik genomen, en probeert hij zo het leven iets mooier te maken. Met succes. Een perfecte film van een uniek filmmaker.
pi_55626564
Superbad

Komedie over drie vrienden die eindelijk bij de meisjes kunnen scoren als ze maar drank voor een feestje kunnen regelen.

Zeer hilarisch, met puberale ongein. Maar soms ook ontroerend.

Mijn cijfer: 8.0

[ Bericht 13% gewijzigd door Kw4Kje op 29-12-2007 16:48:38 ]
pi_55628837
Farscape : The Peacekeeper Wars
Maar is er eigenlijk nog IEMAND anders op fok.nl die ook naar farscape kijkt???

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')