Na dat valt wel mee hoor Zugquote:Op zondag 11 november 2007 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg, we hebben lol gehad, dat is toch veel belangrijker. Prorail dit en prorail dat... we hadden TOCH verloren omdat onze vriend Floris de Leeuw toch een betere planning in elkaar had gedraaid. Beetje apart dat je bijna 15 maanden na dato nog steeds gefrusteerd bent
Ja, en dat snap ik dus nietquote:Op zondag 11 november 2007 18:15 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Mannen, uitdaging, oh wat zijn we toch goed... Dat soort...![]()
ja, 163 weekends op rij inderdaad, omdat WIE het onderhoud aan het spoor 30 jaar lang heeft laten versloffen?quote:Op zondag 11 november 2007 18:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach tegenovergesteld van de zeikerige reiziger, vind ik dat ProRail best eens wat meer respect verdiend. Het gaat af en toe wel eens fout ja, maar daarentegen is al dat onderhoud wel nodig, zodat jij en ik morgen weer naar ons werk of studie kunnen.
Hmm ik ga me NU maar eens bezighouden met de OP, ook nieuwe betere foto's enzoquote:Op zondag 11 november 2007 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
deeltjes 89 en 90 mogen ook erbij in de wiki. En nog steeds geen protos bij CXX?
De staat der Nederlanden plus de voorlopers van ProRail. Kabinet na kabinet heeft bezuinigd op onderhoud. Focus op nieuwbouw, en pas onderhouden als het dreigt stuk te gaan. En dat moment dan niet goed inschatten.quote:Op zondag 11 november 2007 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, 163 weekends op rij inderdaad, omdat WIE het onderhoud aan het spoor 30 jaar lang heeft laten versloffen?
Prorail bestaat pas sinds 1995, dus je bedoelt vast dat de Nederlandse overheid het onderhoud jarenlang heeft laten versloffen toen de NS nog een staatsbedrijf was. Je ziet precies hetzelfde met het snelwegennet, dat wordt weliswaar onderhouden, maar is ook volledig ontoereikend.quote:Op zondag 11 november 2007 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, 163 weekends op rij inderdaad, omdat WIE het onderhoud aan het spoor 30 jaar lang heeft laten versloffen?
Het lijkt nu alsof ProRail de boel zomaar heeft overgenomen en nu de schade van anderen moet inhalen. Wat je wel moet bedenken is dat wat nu ProRail is, gewoon de onderhoud en beheertak van de NS is die onder een andere naam verder is gegaan. Daar aan vooraf is NS eerst grondig gereorganiseerd, waarbij de onderhoudsbedrijven uiteindelijk aan de aannemers zijn overgedaan, en het beheer via een aparte NS-taakorganisatie een overheids-BV geworden is. Maar in feite is het een ander naampje voor steeds het zelfde. Al met al overigens steeds door de overheid gefinancierd, en ook de overheid heeft gefaald door steeds minder geld ter beschikking te stellen.quote:Op zondag 11 november 2007 18:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Prorail bestaat pas sinds 1995, dus je bedoelt vast dat de Nederlandse overheid het onderhoud jarenlang heeft laten versloffen toen de NS nog een staatsbedrijf was. Je ziet precies hetzelfde met het snelwegennet, dat wordt weliswaar onderhouden, maar is ook volledig ontoereikend.
En nu mag Prorail een ontzettende inhaalslag m.b.t. het onderhoud gaan maken, terwijl er ook nog eens een hele vervoersgroei met dito uitbreiding van de infrastructuur plaatsvind (dat wil echter niet wegnemen dat Prorail zo af en toe ook dingen zelfstandig verneukt).
Dat komt ook vast nog wel terug in dit geweldige tv-programma.quote:Trouwens, je zit nu wel zo te huilen over de fouten van Prorail, maar als ik aan de buitendienstelling bij Harmelen denk dan is schijnbaar alles goed gegaan toen (ik heb niets gehoord over grote vertragingen op Maandagochtend).
Ja, kom, we geven het gauw een andere naam, dan is iedereen onschuldig. Kom op zeg.quote:Op zondag 11 november 2007 18:27 schreef von_Preussen het volgende:
Prorail bestaat pas sinds 1995, dus je bedoelt vast dat de Nederlandse overheid het onderhoud jarenlang heeft laten versloffen toen de NS nog een staatsbedrijf was.
Sorry, dan hebben jij en ik toch 2 compleet verschillende passies :-)quote:Op zondag 11 november 2007 18:17 schreef von_Preussen het volgende:
maar ik vind het een machtig gevoel om d.m.v. de beweging van een spier zelf controle uit te oefenen over zoveel kracht. Dus het gevoel dat jij “in charge” bent van al die Pk’s, das geweldig (en ze te gebruiken natuurlijk ook).
Thanx!quote:
quote:Op zondag 11 november 2007 17:42 schreef Duvel het volgende:
Damn, zit ik hiervoor klaar met m'n broek op m'n enkels?
Die tukkerlint en die Veo-wad waren goed genoeg andersquote:
Over Hoge hogesnelheidsspoorlijn 300km/h.quote:Op zondag 11 november 2007 18:26 schreef racing-weirdo het volgende:
welke snelheid haalt de eursotar in zuid-engeland???
waar ze rijden met de derde rail???
en wat is de mx snelheid die je kunt bereiken met een derde rail???quote:Op zondag 11 november 2007 19:59 schreef sander89 het volgende:
[..]
Over Hoge hogesnelheidsspoorlijn 300km/h.
Tegenwoordig rijden ze niet veel meer met derde rail omdat hogesnelheidsspoorlijn bijna af is, bij Londen rijden ze nu alleen nog een stukje volgens mij met derde rail.
Voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Channel_Tunnel_Rail_Link
hangt er een beetje vanaf hoeveel spanning erop staat hequote:Op zondag 11 november 2007 20:20 schreef racing-weirdo het volgende:
[..]
en wat is de mx snelheid die je kunt bereiken met een derde rail???
Hangt van meerdere dingen af maar als het spoor het toelaat kan die wel 80/100 km/h halen denk ik.quote:Op zondag 11 november 2007 20:20 schreef racing-weirdo het volgende:
[..]
en wat is de mx snelheid die je kunt bereiken met een derde rail???
Dat lijkt me niet ideaalquote:Op zondag 11 november 2007 20:39 schreef racing-weirdo het volgende:
en de spanning op de 3e rail kan niet groter ofzo???
Dat scheelt wel jaquote:Op zondag 11 november 2007 20:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat zou een hoop irritante mensen schelen in het leven
Zeg, een grap is leuk, maar er zijn GRENZEN jahquote:Op zondag 11 november 2007 21:07 schreef Zug-Chef het volgende:
lol, n00b, je moet meer de hort op joh![]()
![]()
Het contact tussen de sleepschoen en de rail vormt de beperking. Kijk, 750 of 1500V maakt niet zoveel uit: van beide kun je uitstekend doodgaan. Maar er moet stroom worden afgenomen zonder al te veel vonken, en dat gaat niet boven de ca. 100 à 120km/u (o.i.d.).quote:Op zondag 11 november 2007 20:39 schreef racing-weirdo het volgende:
100 maar???
en de spanning op de 3e rail kan niet groter ofzo???
quote:Op zondag 11 november 2007 23:02 schreef Socios het volgende:
Hoofddoel is eigenlijk Mat ´54 766 te Utrecht.Al tikken die 524 kilometer natuurlijk ook lekker aan.
![]()
Gezellig, een Hondekopmeet.quote:
Volgens mij konden de Eurostars 160 halen per derde rail. Maar dat is dan ook het echte maximum.quote:Op zondag 11 november 2007 20:39 schreef racing-weirdo het volgende:
100 maar???
en de spanning op de 3e rail kan niet groter ofzo???
Klopt, het spoor is verlaagd + nieuwe dwarsliggersquote:Op maandag 12 november 2007 00:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Perron 5&6 op Groningen werden eens goed gebruikt
Dit vanwege het feit dat Spoor 1b werd onderhouden.
Ik denk dat ik me hier maar bij aansluit.quote:Op zondag 11 november 2007 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, misschien moet je mijn mening over prorail maar niet meer als objectief beschouwen, of zo. Ik weet inmiddels wat voor lui daar zitten, en wat voor dingen ze doen. Dat komt niet meer goed denk ik
Begin jij maar een fietsentopic meneertjequote:Op maandag 12 november 2007 10:09 schreef JDude het volgende:
Vanochtend zat ik op de fiets als vervoermiddel tussen huis en werk.
Groningen heeft geen perron 5quote:Op maandag 12 november 2007 00:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Perron 5&6 op Groningen werden eens goed gebruikt
Dit vanwege het feit dat Spoor 1b werd onderhouden.
Ook geen perron 4, om even gezellig te zeuren.quote:Op maandag 12 november 2007 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Groningen heeft geen perron 5![]()
Ik zag er vandaag idd 2 die richting oprijdenquote:Op maandag 12 november 2007 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je doelt zeker op perronsporen 4a en 4b
Over Groningen gesproken. Levert qua spots de klapper van de dag op:
Een Citypendel staat daar nu voor instructiedoeleinden.
Dat bedoelde ik!quote:Op maandag 12 november 2007 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je doelt zeker op perronsporen 4a en 4b
Over Groningen gesproken. Levert qua spots de klapper van de dag op:
Een Citypendel staat daar nu voor instructiedoeleinden.
Onderweg naar Randers voor renovatie?quote:Op maandag 12 november 2007 20:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik!
Maar: we krijgen dus Sprinters in het Noorden??
quote:Op maandag 12 november 2007 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
En jij noemt Arthur gefrustreerd?
Dien gewoon in man, kan jou het bommenJe hele humeur naar de tyfus van 6 euro 18
0wnage
oftewel gewoon toch lekker formuliertje printen? :pquote:Op maandag 12 november 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
och, als ergens geld binnen te halen is ben ik de beroerdste niet hoor
Maar 29:50 is gewoon dik 32 minuten voordat je buiten bent (bejaarden, sleepkoffers etc). Dan mis je ook nog je aansluiting naar Deinum, en daar gaat je +60
Duhquote:Op maandag 12 november 2007 21:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oftewel gewoon toch lekker formuliertje printen? :p
Wisselstoring bij Meppel... Succes verderquote:Op maandag 12 november 2007 21:42 schreef Socios het volgende:
Nou, die 766 was net op Utrecht Centraal nergens te bekennen.Pwnd.
Nu lekker in IC 577 terug naar het Noorden, de laatste reismogelijkheid naar Harlingen.
Bedankt voor de tip, ik moet nog een keer met een wadje mee voor een afscheidsritjequote:Op maandag 12 november 2007 22:10 schreef Diemietuhriej het volgende:
Wanneer gaan die nieuwe treinen officieel op de maaslijn rijden?
Er zijn er al een heleboel.. Ook al testritten zien maken, maar vanaf wanneer heb ik het genoegen in die mooie nieuwe treintjes plaats te nemen?
Dat lijkt me belangrijker jaquote:Op maandag 12 november 2007 22:13 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Bedankt voor de tip, ik moet nog een keer met een wadje mee voor een afscheidsritje
Laat ze alsjeblieft allemaal slopen, ellendige ondingen.quote:Op maandag 12 november 2007 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me belangrijker jaIn die GTW's kun je nu ook al zitten in Groningen en Friesland, en straks nog heul lang. Wadjes zijn "on the way out"
Heeft er al iemand iets gehoord van een poging om er bijvoorbeeld EENTJE heel te houden?
Dan moet je maar wachtenquote:Op maandag 12 november 2007 22:19 schreef Diemietuhriej het volgende:
Die nieuwe zijn mooi.maar ik ga niet naar het noorden om alvast in zo'n trein te kunnen zitten.
![]()
Ja en daarom was mijn vraag ook of jullie wisten hoe lang dat wachten nog ging duren omdat ik ze iedere dag zie.quote:
Zo zo, winterslaapje m'neer?quote:Op maandag 12 november 2007 22:44 schreef Socios het volgende:
Zat vandaag voor het eerst in een Lint op Mariënberg - Almelo. Die stoelen zien er ook hard uit, maar vallen in vergelijking met Arriva GTW alleszins mee... Liever natuurlijk nog DE-materieel, hetgeen er de vorige keer nog reed toen ik daar was.
Da's meestal geen medisch spoedgeval.quote:Op maandag 12 november 2007 21:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Kanker Kanker Kankerzooi
Jaaaa daar gaan we volgend seizoen zeker even wat rondjes mee sjeffenquote:Op maandag 12 november 2007 23:08 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik zie net in de nieuwe dienstregeling dat er een trein van Amsterdam via Arnhem, Köln, Berlin naar Moskou gaat rijden.(met rijtuigen naar Praag en Kopenhagen)
Plus een trein naar Milaan. Wordt het toch weer ouderwets gezellig op het spoor.
Gisteren bij de efteling geweest, heb niet langer dan 5 minuten maximaal in de rij gestaanquote:Op maandag 12 november 2007 21:15 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Hehehe, GTBV
Paupers
doe ik niet aan. Ga bij de Efteling dat toch ook niet doen als ik een uur later dan verwacht een achtbaan inga
![]()
![]()
Nee, zal wel instructie zijn voor het stoppertje Utrecht CS - Den Haag CS die af en toe gereden wordt met een SGM(m).quote:Op maandag 12 november 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onderweg naar Randers voor renovatie?
Dan lijkt aflevering schiphol nog het tofstquote:Op maandag 12 november 2007 23:42 schreef Dichterbijer het volgende:
Hier het spoorboekje van het programma 'Spanning op het Spoor'
[ afbeelding ]
Vond de eerste aflevering wel grappig
Papekop - Leidsche RIjn lijkt mij het leukst persoonlijk.quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Dan lijkt aflevering schiphol nog het tofst
BTW, we zitten nu wel allemaal te auwehoeren op dat programma, wedden dat we volgende week weer allemaal kijken
Ja en dat lijkt mij nou het tofst :0, gekloot met servers en lichiesquote:Op dinsdag 13 november 2007 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Schiphol: Capaciteit verhogen.
Is dat niet gewoon de invoering van dat Dynamisch Platform Management systeem (of weet ik ook hoe het heet)? Dat lijkt me een uitermate on-boeiend verhaal van gesleep met servers en kabels en kijken of lichies gaan branden en zo namelijk
Maar @Arthur: we kijken volgende week inderdaad allemaal weer hoorMaar niet omdat we de eerste aflevering zo geweldig vonden. Meer omdat we hopen dat het de tweede keer beter gaat. Zo niet, dan haakt daarna een groot deel af, denk ik.
Station Kesteren werd in 1882 geopend bij de ingebruikname van de Betuwelijn van Dordrecht via Geldermalsen en Tiel naar Elst. Deze lijn, en de exploitatie ervan, kwamen voor rekening van de Staats Spoorwegen (SS). In 1886 werd het emplacement in tweeën gedeeld door een afrastering toen duidelijk werd dat de Hollansche IJzeren Spoorweg Maatschappij de inmiddels aangelegde lijn Amersfoort - Kesteren zou gaan bedienen. Bij deze gelegenheid werd meteen het nieuwe stationsgebouw in gebruik genomen: de ene helft door de HIJSM, de andere helft door de SS, met allebei hun eigen loket.quote:
haha vette sjeis. eindelijk wat meer variantie daar in tukkerland.quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:37 schreef dennistd het volgende:
Zojuist DDAR met mDDM in Enschede
Twee brakke foto's met mobiel:
foto 1
foto 2
klopt, zit nu zelf 2e jaar ict-beheer op saxionquote:Op dinsdag 13 november 2007 11:11 schreef ghizzer het volgende:
ik proef tevens weer de sfeer in dat saxion gebouw waar ik een half jaar een minor heb gevolgd. geneeskunde nog wel en dat met mijn P&A-achtergrond. wat ben ik blij dat ik daar niet meer ben zeg. niets ten nadele van de mensen trouwens, want die zijn in Twente erg relaxt!
ja.. je kunt idd de andere zijde met die trein naar Gronau niet zien, dus dan houdt het hier wel mee op ja. in de tijd dat ik er zat was er zo nu en dan ook wel een Plan V of T te bewonderen, maar ja.. of je daar nou zo blij mee moet zijn. Op Hengelo staat zo nu en dan trouwens wel eens een Sprinter en er stond lange tijd heel eenzaam een ICK-rijtuig met een gesloten 'rolluik'. (tot voor 2 jaar terug)quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
klopt, zit nu zelf 2e jaar ict-beheer op saxion
normaal is er niet veel bijzonders te zien op het spoor helaas idd...
alleen ICM, ICMm, DM'90 en af en toe een lintje voor een wasbeurt
Leuk stuk. Ik wil nog wel een keer iets doen over Kruispunt Beugen, maar dat later.quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Station Kesteren werd in 1882 geopend bij de ingebruikname van de Betuwelijn van Dordrecht via Geldermalsen en Tiel naar Elst. <knip>
wat de FOK! moet een citypendel in Grunn?quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
Nice, Fles.
Vanmiddag zal ik even naar het station in Groningen fietsen om die citypendel even te platen
Krachtig betoog, denk ikquote:Op dinsdag 13 november 2007 11:46 schreef ghizzer het volgende:
ik pleit voor een spoorlijn van Winterswijk naar Enschede, Zwolle-Apeldoorn-Arnhem, Leeuwarden-Alkmaar. En nee, niet uit eigen belang.
Instructie, maar ben er nog niet uit voor welke treinserie dat is. Zou kunnen dat dat voor het stoppertje Utrecht - Den Haag CS is of dat de Groninger Mcn in de nieuwe dienstregeling Amsterdam weer aan doen, zodat ze ook Amersfoort Vathorst - Amsterdam met een sprintertje moeten rijden. Zou het niet weten.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:52 schreef ghizzer het volgende:
[..]
wat de FOK! moet een citypendel in Grunn?
ik vind dat sowieso ronduit belachelijk dat die dienst veelal door de buffels worden gereden. Het traject is ruim 100 km., volledig geëlectrificeerd en dan vervuilen ze het milieu met een trage stronttrein. En dan maar van de daken blazen dat de emissie zo laag is bij de NS en dat ze één van de grootste grootverbruikers van groene stroom zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Of voor in de 9100 (stoptrein Groningen - Zwolle). Zodat ze de buffeltjes nog een week of wat aan Veolia kunnen verhuren
het is onnodige luchtvervuiling en dat ding maakt tov ICM veel lawaai. Een ICM is gewoon een stuk comfortabeler. het is toch idioot dat er overal bovenleiding is, maar dat deze door het inzetten van buffels niet optimaal wordt gebruikt?quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
Een buffel is niet trager dan een ICM, dus dat verhaal dat het trager is, gaat niet op. Wel kun je inbrengen dat het materieel telkens bijna een uur staat te niksen in Groningen en Zwolle.
buiten internetten (N)(N)quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:50 schreef thatsme het volgende:
De wifi code van de MS reclame werkt... leuk joh ff internetten op het station!! Zit nu in de 4050 welke zo weg gaat rijden in de ri schiphol
ja, je leven, wat DOE je??!quote:
Buiten? Ik zat lekker warm en droog in de 4050quote:
Maffe yanks ookquote:Op dinsdag 13 november 2007 15:57 schreef en_door_slecht het volgende:
Van GS, maar vond hem wel leuk:
Trein in de sneeuw
mijn trein staat anders nog steeds stil...quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
Valt mee, de beperking is weer opgeheven.
Gaat goed. Was alweer zo lang geleden ook. Werd hoog tijd.quote:122 Teletekst di 13 nov
***************************************
Treinstakingen Frankrijk,Duitsland
***************************************
` Vanaf vanavond zijn er acties bij het
het Franse treinvervoer.Morgen ligt het
grootste deel van de Parijse metro
plat.Andere staatsbedrijven nemen de
acties voor onbepaalde tijd mogelijk
over.
De werknemers eisen dat de hervorming
van hun staatspensioen niet doorgaat.De
Franse president heeft al gezegd dat
hij voet bij stuk houdt.
In Duitsland gaan de machinisten weer
staken.Morgenmiddag wordt eerst het
goederenvervoer lamgelegd en daarna ook
het passagiersvervoer.De staking duurt
tot zaterdag.De machinisten eisen een
loonsverhoging van dertig procent.
***************************************
volgende nieuws financieel sport
DH1m?quote:Op dinsdag 13 november 2007 17:58 schreef Wadloper het volgende:
3110 is klaar zo te zien
Staat de 3111 dus binnen
quote:17:17 uur Rotterdam<->Dordrecht De beperkingen als gevolg van een alarmmelding in de tunnel tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht zijn voorbij. Het treinverkeer wordt geleidelijk hervat.
Mja, er stond natuurlijk links en rechts ook nog een paar man te wachten zeker?quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:50 schreef Toeps het volgende:
Ben thuis, heb tevens nog nooit zo'n volle stoptrein gezien.
Als ik dat niet mag, mag jij het ook nietquote:
quote:Het laatste Hondekop-nieuws: treinstel 766 wordt geel geschilderd ten behoeve van een film over de treinkaping bij Wijster. Voor interieuropnamen wordt treinstel 386 gebruikt, waarvan de twee bakken onlangs weer zijn herenigd. Dat treinstel blijft groen. Het klopt niet echt: voor deze film zouden eigenlijk twee gele tweetjes nodig zijn.
Inderdaadquote:Op dinsdag 13 november 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, gewoon onderhoud in Groningen
Pak dan gewoon twee V'tjes, het gros van het volk ziet het verschil toch niet.quote:
ja idd, als je het toch niet "historisch correct" krijgt, waarom dan die moeite? Bijkomend voordeel: Het mortiervuur en de Uzi's kunnen gewoon WEL natuurgetrouw weergegeven worden als je 2 Veetjes gebruiktquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:06 schreef JDude het volgende:
[..]
Pak dan gewoon twee V'tjes, het gros van het volk ziet het verschil toch niet.
Ja en een klein handcameratje in zijn hand.. Hij schrok zich de klerequote:Op dinsdag 13 november 2007 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat moet een n00b geweest zijn
Had hij een potloodje en kladblokje in zijn linnen zak?
Kan nog steeds driekwart van OHIH geweest zijnquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:21 schreef Tecnix het volgende:
Ja
http://nl.youtube.com/watch?v=RJq9D2OxYhU het blijft leukquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan nog steeds driekwart van OHIH geweest zijn
Hoofdzakelijk al die "jonge jij moet je muil houwe mijn piem0l is groter" reactiesquote:Op dinsdag 13 november 2007 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
http://nl.youtube.com/watch?v=RJq9D2OxYhU het blijft leuk
Ja hee, het is niet zo dat bij iedere poetsbeurt de type-aanduiding wijzigt of zo hoor. Niet.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:27 schreef ghizzer het volgende:
één van de ICRMm's zit.
ik bedoelde ICMm's. sorry, ben die afkortingen niet echt meester.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hee, het is niet zo dat bij iedere poetsbeurt de type-aanduiding wijzigt of zo hoor. Niet.
kan kloppen. ik had m vandaag om 18:42 uur uit Appletown.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik zag inderdaad een VIRM staan op Dvge zo rond 12:15 tot 12:30... net als gisteren overigens.
Dat was niet Wijster maar De Punt, toch?quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja idd, als je het toch niet "historisch correct" krijgt, waarom dan die moeite? Bijkomend voordeel: Het mortiervuur en de Uzi's kunnen gewoon WEL natuurgetrouw weergegeven worden als je 2 Veetjes gebruikt
Allebei toch? Of is die in Wijster met een potje ganzeborden opgelost?quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:36 schreef Duvel het volgende:
Dat was niet Wijster maar De Punt, toch?
Nee, Selie heeft gelijkquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Allebei toch? Of is die in Wijster met een potje ganzeborden opgelost?
quote:De treinkaping was niet zonder gevolgen. In 1977 zouden Molukkers bij De Punt weer een treinkaping houden, die uiteindelijk veel bloediger eindigde.
Dat was weer iets anders. Er waren wel degelijk 2 treinkapingen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:41 schreef ghizzer het volgende:
in de één was de basisschool gegijzeld
Ongetwijfeld veel interessanter dan die cursus vingerverven in 6 delen die we nu op RTL7 kunnen bewonderenquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:46 schreef ghizzer het volgende:
over de kaping van de trein en bassischool was 6 jaar geleden nog een 6-delige docu of zo op nederland 1. was wel interessant van wat ik me er nog van kan herinneren!
ja en ook op een wat prettigere tijd. doordeweeks en altijd om een uurtje of 8 of 9 of zo. dus zeg maar een tijd waarop de gemiddelde nederlander voor de buis hangt en niet op een tijdstip waarop die op zn vrije zondag aan het eten is of bij de afhaalchinees op zn portie zit te wachten.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ongetwijfeld veel interessanter dan die cursus vingerverven in 6 delen die we nu op RTL7 kunnen bewonderen
Nee.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:57 schreef racing-weirdo het volgende:
de sovjet unie [..]
klopt dit???
ja maar in wijster hadden die nerds even niet bedacht dat het hier weleens wat minder warm kon worden in decemberquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:59 schreef Duvel het volgende:
Ik bedoelde meer dat het gedoe met UZI's en zo bij de kaping bij De Punt was. Daar werd treinstel 747 uiteindelijk doorzeefd. Overigens zijn alle gaatjes netjes gedicht en kwam het treinstel weer gewoon in dienst. N.B.: Dit was dus wel een viertje. Wijster zou zomaar een stel tweetjes geweest kunnen zijn.
Mooi stukje mang! Niet geweten dat er zo´n verhaal achter dat mooie station zit (dat vroeger dus nog mooier was!).quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Station Kesteren werd in 1882 geopend bij de ingebruikname van de Betuwelijn van Dordrecht via Geldermalsen en Tiel naar Elst... ...maar vooralsnog is er geen concreet plan om dat ook daadwerkelijk te gaan doen.
Prima! Ik zal me daar even een weekje over beraden.quote:En nu mag Socios iets gaan schrijven over station Uithuizen
Idd. Er had eigenlijk ook nog een stuk bij moeten zitten dat er op een station wat van die kutkrakelingen de trein uit geflikkerd worden. En nog zoeen filmpje over sleepkoffers.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:16 schreef Socios het volgende:
Lol @ die 4 filmpjes! Verder eens, oprotten met die vouwfietsen.
Mja browser deed raar, submitten kon ie wel..quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen even naar Vlissingen. Even kilometers knallen.
@Arthur: Is wel een erg karig verhaal![]()
Nee! Dat had ik even gemist. Ook wel lekker op tijd trouwens: de vernummering zou in de jaren '90 hebben plaatsgevonden...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens hebben ze de 747 later weer omgenummerd naar 758 omdat het nummer 747 *besmet* was door de kaping bron Maar dat wist je zeker al?
1-2-3... sukkel!quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:07 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Mja browser deed raar, submitten kon ie wel..
Enniewee.
Goed ik van Rotterdam naar Nieuwerkerk. Sprintertje..
Ding komt aanrijden, stopt. Druk op het knopje openen. Kankerstraalt er opeens een fiets uit, kon nog net opzij springen, en niet zon goedkope ook
. Vent helemaal uit zijn bananenstekker tegen mij, HC erbij, 2 Rode petten erbij
![]()
![]()
. Had ie m aan de roze handgreep/deurstang op slot gezet, niet nadenkend dat het perron ook aan de andere kant kon zijn
![]()
Ja precies, dat vond ik ook raar. ding heeft 15 jaar met een *besmet* nummer rondgereden, en voor die laatste paar jaar (hele serie mat 54 terzijde gesteld januari 1996) nog even vernummeren...quote:Op woensdag 14 november 2007 07:57 schreef Duvel het volgende:
Nee! Dat had ik even gemist. Ook wel lekker op tijd trouwens: de vernummering zou in de jaren '90 hebben plaatsgevonden...
Het was wel het eerste volgnummer in de serie 742-757... Dat van die buitendienststelling weet ik nog wel, dat was zelfs op de radio.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, dat vond ik ook raar. ding heeft 15 jaar met een *besmet* nummer rondgereden, en voor die laatste paar jaar (hele serie mat 54 terzijde gesteld januari 1996) nog even vernummeren...
Ik kan me herinneren dat er ook nog een keertje een 1 voor kwam, hoe zat dat dan? Dat was toch in de jaren '80 ergens?quote:Op woensdag 14 november 2007 09:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het was wel het eerste volgnummer in de serie 742-757... Dat van die buitendienststelling weet ik nog wel, dat was zelfs op de radio.Heb er nog een stuk over geschreven in de schoolkrant.
De coachstellen (dus die met IC-beschildering) hadden er een 1 voor gekregen om ze te onderscheiden van de standaard Hondekoppen. In de praktijk reden ook niet-omgebouwde stellen in de IC-dienst volgens mij. Erg fijne treinen trouwens. Toen in 1991 de 1700-locs instroomden, is de 1 er weer afgehaald en was er dus echt geen onderscheid meer te maken. Ik geloof dat in 1993 al een flink deel van de Hondekopvloot aan de kant ging vanwege asbestproblematiek. Die stellen werden vervolgens op Zwolle RGS opgesteld, met bewaking.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er ook nog een keertje een 1 voor kwam, hoe zat dat dan? Dat was toch in de jaren '80 ergens?
Nou, dat is dus weer een gratis biertje danquote:Op woensdag 14 november 2007 10:21 schreef thatsme het volgende:
ICMm 4016 vanmorgen als vertraagde intercity-stoptrein naar groningen, orginele vertrektijd uit meppel 8.05 was nu +35.
Nou nog iedere 20 minuten een aansluitende stoomtrein naar Stavoren hmmquote:Tussen Sneek en Leeuwarden gaat vanaf 2009 drie keer per uur een trein rijden. Dat meldde de provincie Friesland woensdag.
Welcome.... to the REAL worldquote:Op woensdag 14 november 2007 11:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo eindelijk een icmm te pakken ;p
4013 to Be exact,
Lollig, en toch wel vriendelijk. Maar wel een les geleerd: niet te dronken in de trein stappen.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:30 schreef RobKel het volgende:
halllo allemaal
normaal post ik niet in dit topic maar dit wilde ik toch wel even kwijt
toen ik laatst heel dronken was in de laatste trein richting Nijmegen en niemand bij het uitstappen mij wakker maakte, werd ik rond een uur of twee wakker en ik zag de trein richting rangeerterrein (tussen Nijmegen en Nijmegen Heyendael) rijden. Ik ben naar voren gelopen, op de deur geklopt. De rangeerder liet me binnen en ik heb nog met een andere trein teruggereden in de cockpit toen die terug ging naar het station. Best aardige vent was dat. Beetje vreemde ervaring, wel grappig.
Omdat de Sovjet-Unie sinds 1991 niet meer bestaat?quote:
Doe eerst maar eens een foto, want ik geloof er geen flikker vanquote:Op woensdag 14 november 2007 17:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
vooral de stopper tussen utrecht en Zwolle had er zin in![]()
160+ KM/H op de GPS
vertraagde IC => Stopper op zijspoor vlak na putten..quote:Op woensdag 14 november 2007 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eerst maar eens een foto, want ik geloof er geen flikker van
Het is goed raak vandaag niet?quote:Op woensdag 14 november 2007 19:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
HAHAHA!!
Peterselie staat vlak voor groningen stil door een Wisselstoring
Ies nieuw!quote:Op woensdag 14 november 2007 19:26 schreef tomme6 het volgende:Daarna van Eindhoven naar Den bosch de intercity ICRm, wist niet dat die krengen fluitjes in de deur hadden.
Ja, de ATB heeft zondag, nou goed? Welk mat überhaupt?quote:Op woensdag 14 november 2007 19:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vertraagde IC => Stopper op zijspoor vlak na putten..
IC voor bij.. stopper in de sprint!![]()
Een verdwaalde Thalys, natuurlijk.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, de ATB heeft zondag, nou goed? Welk mat überhaupt?
Ja hoorquote:Op woensdag 14 november 2007 20:02 schreef De_Hertog het volgende:
Een verdwaalde Thalys, natuurlijk.
Stoer! Wist ik niet, wel veel handiger natuurlijk voor de mcn en cond. natuurlijk!quote:Op woensdag 14 november 2007 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ies nieuw!De machinist hoeft nu ook niet meer naar buiten te kijken of de conducteur naar 'm zwaait, maar krijgt een mooie groene lamp.
Misschien was hij wel niet meer nodig op de kippenlijnquote:Op woensdag 14 november 2007 20:22 schreef tomme6 het volgende:
Weet iemand wat die grijze protos in Helmond deed vandaag?
Wat heb jij tegen die Protossen? Dat zijn de mooiste stoppers van het land man!quote:Op woensdag 14 november 2007 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien was hij wel niet meer nodig op de kippenlijnEn is hij onderweg terug naar Dessau
Dat zou tof zijnMaar dat is een soort hoop, wishful thinking en zo
Niksquote:Op woensdag 14 november 2007 20:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Wat heb jij tegen die Protossen?
quote:Op woensdag 14 november 2007 20:25 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen die Protossen? Dat zijn de mooiste stoppers van het land man!
Wadlopers zijn wel zoeen beetje de vouwfietsen van het Nederlandse spoorwegnet aan het worden. Kom op nou.quote:
quote:Op woensdag 14 november 2007 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor
die siding is pas NA Putten trouwens, en dan gaat daar ineens 160+ gereden worden, in weerwil van de baanvaksnelheid, gewoon volle por op die haakse bocht voor Harderwijk af? Slaan we gemakshalve de stop in Ermelo even over natuurlijk.
Maar natuurlijk Ou-Tannu
Ga sesamstraat kijken joh
altitude klopt idd niet.. omdat ik te beroert ben om dat ding te calibirerenquote:Op woensdag 14 november 2007 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
IJken dat ding, dat KAN niet kloppen
Altitude mini: -17 meter
Waar is dat geweest denk je?
mDDM stammetje trouwensquote:Op woensdag 14 november 2007 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ff serieus hoor. 166 km/h halen met een trein, op een stukje van minder dan 5 kilometer, waar bovendien de ATB ingrijpt bij 140 (officieel, in de praktijk 145) km/h? Echt, dat kan niet. Als je nou in een auto gezeten hebt die over de A28 die kant op reed, dan kan het.
Als de hoogte niet klopt klopt de snelheid wellicht ook nietquote:Op woensdag 14 november 2007 20:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
altitude klopt idd niet.. omdat ik te beroert ben om dat ding te calibireren
enige wat dat ding moet doen is GPS coordiaten opslaan zodat ik ze in google earth kan tieften :p de rest wat dat ding kan boeit me geen drol
mDDM haalt op de zoutvlakte van Bonneville nog niet eens 166quote:Op woensdag 14 november 2007 20:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
mDDM stammetje trouwensen ik stapte weer in bij Putten.. richting zwolle :p dus het was daar ergens..
en ik ben geen stationsnaam onthouder :p
166 is de PIEK snelheid jaquote:Op woensdag 14 november 2007 21:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als de hoogte niet klopt klopt de snelheid wellicht ook nietDat ding hoeft maar even 166 km/h denken te zien en het blijft er staan.. Lijkt me in ieder geval een logischer verklaring dan dat je echt 166 gehaald hebt daar
ja, vast wel. in wat voor ijzer was dat dan hmm?quote:Op woensdag 14 november 2007 21:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
166 is de PIEK snelheid jaik was te traag om de actual te fotograferen
Ja, dat bedoel ik. Je GPS zag een seconde of wat 166, door dezelfde rekenfout die die -17 en +100 veroorzaakte, en dan blijft dat staan. Als hij er de vorige meting een paar meter achter zat en de meting erna een paar meter ervoor, dan kun ie omgerekend best denken dat je tussen die twee punten 166 km reed terwijl het maar 110 of zo wasquote:Op woensdag 14 november 2007 21:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
166 is de PIEK snelheid jaik was te traag om de actual te fotograferen
Dat is heel goed mogelijkquote:Op woensdag 14 november 2007 21:12 schreef tomme6 het volgende:
Ik heb af en toe ook het idee dat de stoptrein op het stuk Eindhoven - Helmond harder rijd dan de intercity tussen Den Bosch en eindhoven
Gezien te Zwolle vanochtend.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:21 schreef thatsme het volgende:
ICMm 4016 vanmorgen als vertraagde intercity-stoptrein naar groningen, orginele vertrektijd uit meppel 8.05 was nu +35.
Vanmiddag dat ding naar Leeuwarden zien rijden in de 12561. Op de koersrol stond echter nog Rotterdam CS.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo eindelijk een icmm te pakken ;p
4013 to Be exact,
dan zou die de snelheid ALTIJD foutief berekenen.. :p en dat doet die nietquote:Op woensdag 14 november 2007 21:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Je GPS zag een seconde of wat 166, door dezelfde rekenfout die die -17 en +100 veroorzaakte, en dan blijft dat staan. Als hij er de vorige meting een paar meter achter zat en de meting erna een paar meter ervoor, dan kun ie omgerekend best denken dat je tussen die twee punten 166 km reed terwijl het maar 110 of zo was
Sinds wanneer hangt er een waslijn boven Venlo - Roermond?quote:
http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=641167quote:Op woensdag 14 november 2007 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoezwaar is een mDDM bestaande uit 4 wagentjes? anyone?
Geen wonderquote:
weet ik het, zal een foutje zijnquote:Op woensdag 14 november 2007 21:18 schreef De_Hertog het volgende:
Sinds hangt er een waslijn boven Venlo - Roermond?
Check ICMm 4013 in Lw om 20.00u. Koersrol was weer anders.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag dat ding naar Leeuwarden zien rijden in de 12561. Op de koersrol stond echter nog
Dat het dubbelspoor is daar is ook nieuws voor mij overigens.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
weet ik het, zal een foutje zijnRest van die figuur klopt goeddeels wel hoor
Was wel een stroomstoring bij Breda. Bij Den Haag geen stroomstoring gezien, wel een Benelux die zowaar op tijd reed. Ben even naar Vlissingen geweest en wilde een rondje door het zuiden van het land maken, maar door de stroomstoring kwam er weinig van terecht. Daarom maar weer richting noorden gereisd om even Zandvoort en Uitgeest nog aan te doen. Op de terugweg van Amsterdam CS tot Amersfoort met ICL gereisd, daarna de 561 genomen. Deze kwam 1 minuut rijden van het station in Groningen tot stilstand door een wisselstoring. De mcn heeft handmatig wat wissels omgezet en uiteindelijk met +40 het station binnengereden. Gelijk maar even 2 GTBV'tjes opgehaald.quote:Op woensdag 14 november 2007 19:26 schreef tomme6 het volgende:
Vandaag van Helmond naar Den Bosch gereisd, Eerst op helmond stopte een grijze protos op het 3de spoor, en die bleef daar een tijd lang staan, maar ik had de stopper van 13.02 naar Eindhoven dus moest instappen. Daarna van Eindhoven naar Den bosch de intercity ICRm, wist niet dat die krengen fluitjes in de deur hadden. Op Den Bosch op de terugweg kwam ik nog de Thalys tegen, waarschijnlijk vanwege de stroomstoring bij Den Haag?
Nou niet bijdehand gaan lopen doen Soosjequote:Op woensdag 14 november 2007 21:22 schreef Socios het volgende:
Check ICMm 4013 in Lw om 20.00u. Koersrol was weer anders.
Ik bedoelde idd bij breda! reed daarom de Thalys ook om?quote:Op woensdag 14 november 2007 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was wel een stroomstoring bij Breda. Bij Den Haag geen stroomstoring gezien, wel een Benelux die zowaar op tijd reed. Ben even naar Vlissingen geweest en wilde een rondje door het zuiden van het land maken, maar door de stroomstoring kwam er weinig van terecht. Daarom maar weer richting noorden gereisd om even Zandvoort en Uitgeest nog aan te doen. Op de terugweg van Amsterdam CS tot Amersfoort met ICL gereisd, daarna de 561 genomen. Deze kwam 1 minuut rijden van het station in Groningen tot stilstand door een wisselstoring. De mcn heeft handmatig wat wissels omgezet en uiteindelijk met +40 het station binnengereden. Gelijk maar even 2 GTBV'tjes opgehaald.
Jamaar jamaarquote:Op woensdag 14 november 2007 21:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat het dubbelspoor is daar is ook nieuws voor mij overigens.
Vlissingen was wel leuk, maar ben er niet langer dan 10 minuten gebleven. Het oorspronkelijke reisje was 839 Km. De kilometers van het uiteindelijke reisje moet ik nog even berekenen.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:22 schreef Socios het volgende:
Hoe was het in Vlissingen en op je reis? Hoeveel kilometers heb je ´in de benen´?
Viel mee. Het kon er nog wel bijquote:Op woensdag 14 november 2007 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, peterselie is ook weer onder de pannen. Zwaar afgezien van je wisselstoring?
Altijd weer die negers.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jamaar jamaarIk kon er ook niks aan doen
Dat was iemand anders die dat deed. Een neger denk ik
Had mijns inziens niet om hoeven rijden. Misschien toch een testritje?quote:Op woensdag 14 november 2007 21:27 schreef tomme6 het volgende:
Ik bedoelde idd bij breda! reed daarom de Thalys ook om?
Zow, daar kun je mee thuis komen, zeg maarquote:Op woensdag 14 november 2007 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zet de telmachine aan en kom uit op 860 km![]()
't Ding is bagger. Sorry, maar echt waar.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
weet ik het, zal een foutje zijnRest van die figuur klopt goeddeels wel hoor
Oh, okee. Doe het maar beter, danquote:Op woensdag 14 november 2007 21:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Ding is bagger. Sorry, maar echt waar.
Boog bij Harderwijk is max. 110 trouwens (niet dat dat door de ATB afgedwongen kan worden).
248 ton, hoezo?quote:Op woensdag 14 november 2007 21:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
hoezwaar is een mDDM bestaande uit 4 wagentjes? anyone?
ik \dacht aan 217, maar goed. Ik denk dat hij een aanslag wil gaan plegen of zoquote:
Ja, als ik mijn poot breek, langdurig werkloos raak of op een andere manier zeeën van tijd heb om e.e.a. uit te pluizen.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, okee. Doe het maar beter, dan
Zal ik je poot anders ff breken?quote:Op woensdag 14 november 2007 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, als ik mijn poot breek, langdurig werkloos raak of op een andere manier zeeën van tijd heb om e.e.a. uit te pluizen.
Niets over de DH's hequote:Op woensdag 14 november 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wadlopers zijn wel zoeen beetje de vouwfietsen van het Nederlandse spoorwegnet aan het worden. Kom op nou.
Gelukkig heeft hij dat wel gedaan, anders had je misschien heel lang kunnen blijven staanquote:Op woensdag 14 november 2007 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De mcn heeft handmatig wat wissels omgezet en uiteindelijk met +40 het station binnengereden.
Goede vraag voor de donderdagochtend. Misschien omdat sommige mensen het als een sport zien zoveel mogelijk kilometers te maken? Ik weet 't niet? Ik heb 't zelf vroeger weleens bijgehouden, maar sinds NS kilometers door tariefeenheden vervangen heeft, is het een nog groter klotewerk geworden. Maar laat iedereen lekker tellen!quote:Op donderdag 15 november 2007 08:35 schreef ghizzer het volgende:
Waarom wordt hier altijd haantjesgedrag vertoond met hoeveel spoorkilometers er gemaakt worden? Misschien moet ik anders maar voor diegenen hier een Penistopic deel 91 beginnen om te pronken met hoelang harde sjakie is wanneer de facist zijn hitlergroet in de broek vertoont.
Lijkt me gezellig, biertje erbij?quote:Op woensdag 14 november 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal ik je poot anders ff breken?
Top, doen wequote:Op donderdag 15 november 2007 08:46 schreef Duvel het volgende:
Lijkt me gezellig, biertje erbij?
Altijdquote:Op donderdag 15 november 2007 08:35 schreef ghizzer het volgende:
Waarom wordt hier altijd haantjesgedrag vertoond met hoeveel spoorkilometers er gemaakt worden? Misschien moet ik anders maar voor diegenen hier een Penistopic deel 91 beginnen om te pronken met hoelang harde sjakie is wanneer de facist zijn hitlergroet in de broek vertoont.
het is hier al een keer eerder opgemerkt, maar die kaart klopt voor een groot deel niet.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
Mag het ding tussen Almelo en Marienberg echt maar 80 kilometer
Dat is bij goed weer ook tussen Zetten-Andelst en Hemmen-Dodewaard het geval trouwensquote:Op donderdag 15 november 2007 09:36 schreef ghizzer het volgende:
vandaag stond ik op station Raalte op mijn trein te wachten richting Nijverdal. en wat schetst mijn verbazing, de trein die uit Raalte richting Heino vertrok kun je blijven zien totdat ie arriveert bij station Heino. Dus gewoon 5 km. ver kijken. briljant.
Maar dit stuk net weer wel volgens mij...quote:Op donderdag 15 november 2007 09:45 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het is hier al een keer eerder opgemerkt, maar die kaart klopt voor een groot deel niet.
Google Earthquote:Op donderdag 15 november 2007 15:48 schreef tomme6 het volgende:
Vanuit Helmond kun je de trein ook zien stoppen op het hout en brandevoortGeen idee hoever dat eigenlijk is.
Mooi opgelostquote:Het Spoorwegmuseum in Utrecht heeft dankzij een alerte medewerker drie antieke plaatjes terug die op een werkplaats in Tilburg waren gestolen uit een historische trein.
De bordjes die de klasse en het aantal zitplaatsen aanduiden werden te koop aangeboden op de veilingsite Marktplaats.nl. De 30-jarige verkoper uit Tilburg werd woensdagavond aangehouden, aldus een politiewoordvoerder donderdag.
De trein uit 1934 is eigendom van het museum. De gemeente Tilburg had het voertuig in beheer. De antieke plaatjes hebben volgens de gemeente historische waarde voor verzamelaars. Volgens de politie werd op de veilingsite al 100 euro geboden op een enkel exemplaar.
Inderdaad ja.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla laat er geen gras over groeien. Vandaag is de eerste GTW op dienst ingezet.
Denken ze er nog dat de storingen vanzelf weer over gaan?quote:Seinstoring Ommen-Marienberg
Door een seinstoring tussen Ommen en Marienberg, die om 16.20 is begonnen, rijden de treinen tussen Zwolle en Emmen met vertraging.
Incidenteel valt er een trein uit.
Om 19.45 uur leek de storing voorbij.
Een half uur later bleek dit niet het geval.
Ze beginnen toch ook vanzelfquote:Op donderdag 15 november 2007 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Denken ze er nog dat de storingen vanzelf weer over gaan?
Mijn ICE-Sparpreise-ticket van Die Bahn voor half december is ook binnen! Hannover en Frankfurt, here we come.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn Interrail is binnen![]()
En natuurlijk ging er weer wat misJe kunt voorlopig geen reserveringen boeken voor Duitse treinen tussen 28 november en 8 december
sorry, ik bedoelde een CTA. is inmiddels aangepast.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:28 schreef Duvel het volgende:
WTF is een CTB? Een CeTaBever?
zullen ze blij worden daarquote:Op donderdag 15 november 2007 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Wat gaan die overwegbomen in Duitsland traag naar beneden zeg en wat duurt het lang voor dat ze weer omhoog zijn![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=5nocGAv8aN4
Filmpje eerste Veolivla GTW in reizigersdienst
En ledig terug naar Venlo/Blerick
http://nl.youtube.com/watch?v=Fp7uOXb8-nE
Ik mis de geluidssignalen bij deze overgangquote:Op donderdag 15 november 2007 22:38 schreef ghizzer het volgende:
haha http://nl.youtube.com/watch?v=EP0CWjc8Ft4
Wel iets om in de gaten te houden natuurlijk. Op termijn zal er ook wel weer personenverkeer zijn lijkt me (al kan dat nog best 5 of 10 jaar duren). Tijd genoeg om af te studeren dusquote:Op vrijdag 16 november 2007 10:17 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik kan niet wachten!!!
Eerst afstuderen...
Edit:
Laat maar, is alleen vracht....
Afstuderen binnen 5 jaar mag ik toch hopen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel iets om in de gaten te houden natuurlijk. Op termijn zal er ook wel weer personenverkeer zijn lijkt me (al kan dat nog best 5 of 10 jaar duren). Tijd genoeg om af te studeren dus
Stond de DE-III niet in Tilburg? Dat is een trein uit 1934,zoals het bericht zegt.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo moet dat
[..]
Mooi opgelost![]()
Weet iemand over welk mat dit gaat? Misschien iets van de Blokkendozen?
moeten ze maar een moter in de DE-III 27 stoppen!quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. De DE-III is er toen door DE-I 41 en DE-II 186 naar toe gesleept, waarna de 41 motorproblemen kreeg.
Zou het mogelijk zijn dan om een motor uit bijv. een afgedankte Plan U te nemen, en die in de oude DE-III te plaatsen? Want de orginele motoren lijken me allemaal wel niet meer aanwezig te zijn.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moeten ze maar een moter in de DE-III 27 stoppen!
link?quote:Op donderdag 15 november 2007 21:11 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ik heb vandaag spoorgelopen.. er zijn fotos van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |