abonnement Unibet Coolblue
pi_54562521
Haha, ja, sinds mei 1999...
  maandag 12 november 2007 @ 22:59:35 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54562808
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Kanker Kanker Kankerzooi
Da's meestal geen medisch spoedgeval.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 12 november 2007 @ 23:08:22 #78
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_54563058
Ik zie net in de nieuwe dienstregeling dat er een trein van Amsterdam via Arnhem, Köln, Berlin naar Moskou gaat rijden.(met rijtuigen naar Praag en Kopenhagen)
Plus een trein naar Milaan. Wordt het toch weer ouderwets gezellig op het spoor.
Wat zijn we aan het doen ???
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 12 november 2007 @ 23:30:03 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54563901
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:08 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik zie net in de nieuwe dienstregeling dat er een trein van Amsterdam via Arnhem, Köln, Berlin naar Moskou gaat rijden.(met rijtuigen naar Praag en Kopenhagen)
Plus een trein naar Milaan. Wordt het toch weer ouderwets gezellig op het spoor.
Jaaaa daar gaan we volgend seizoen zeker even wat rondjes mee sjeffen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54564158
off topic: heb je de trein in je icoon opgevoerd?
pi_54564267
Hier het spoorboekje van het programma 'Spanning op het Spoor'

Vond de eerste aflevering wel grappig
pi_54564698
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:15 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]




Hehehe, GTBV Paupers doe ik niet aan. Ga bij de Efteling dat toch ook niet doen als ik een uur later dan verwacht een achtbaan inga

Gisteren bij de efteling geweest, heb niet langer dan 5 minuten maximaal in de rij gestaan mogen ze wel vaker doen een park afhuren voor een bedrijf feestje

Het treintje daar had trouwens geen last van glad spoor.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 november 2007 @ 23:57:41 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54564719
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onderweg naar Randers voor renovatie?
Nee, zal wel instructie zijn voor het stoppertje Utrecht CS - Den Haag CS die af en toe gereden wordt met een SGM(m).
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:44:47 #84
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54568013
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:42 schreef Dichterbijer het volgende:
Hier het spoorboekje van het programma 'Spanning op het Spoor'
[ afbeelding ]
Vond de eerste aflevering wel grappig
Dan lijkt aflevering schiphol nog het tofst

BTW, we zitten nu wel allemaal te auwehoeren op dat programma, wedden dat we volgende week weer allemaal kijken
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:49:50 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54568070
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Dan lijkt aflevering schiphol nog het tofst

BTW, we zitten nu wel allemaal te auwehoeren op dat programma, wedden dat we volgende week weer allemaal kijken
Papekop - Leidsche RIjn lijkt mij het leukst persoonlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 november 2007 @ 09:01:44 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54568235
Schiphol: Capaciteit verhogen.

Is dat niet gewoon de invoering van dat Dynamisch Platform Management systeem (of weet ik ook hoe het heet)? Dat lijkt me een uitermate on-boeiend verhaal van gesleep met servers en kabels en kijken of lichies gaan branden en zo namelijk

Maar @Arthur: we kijken volgende week inderdaad allemaal weer hoor Maar niet omdat we de eerste aflevering zo geweldig vonden. Meer omdat we hopen dat het de tweede keer beter gaat. Zo niet, dan haakt daarna een groot deel af, denk ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 november 2007 @ 09:11:07 #87
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54568399
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Schiphol: Capaciteit verhogen.

Is dat niet gewoon de invoering van dat Dynamisch Platform Management systeem (of weet ik ook hoe het heet)? Dat lijkt me een uitermate on-boeiend verhaal van gesleep met servers en kabels en kijken of lichies gaan branden en zo namelijk

Maar @Arthur: we kijken volgende week inderdaad allemaal weer hoor Maar niet omdat we de eerste aflevering zo geweldig vonden. Meer omdat we hopen dat het de tweede keer beter gaat. Zo niet, dan haakt daarna een groot deel af, denk ik.
Ja en dat lijkt mij nou het tofst :0, gekloot met servers en lichies

Overigens heeft prorail dat gewoon afgekeken van o.a. achtbaanfabrikanten ( Vekoma, Intamin ) Achtbanen met dubbel uitgevoerde stations werken ook zo . Als er even een invalide in of uit moet dan kachel het andere perron gewoon door. Dus ik hoop voor ze dat ze niet net gaan doen alsof ze het wiel hebben uitgevonden

En dat redundant maken van die computersystemen, dat hadden 8banen ook al in de jaren tachtig.
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:34:25 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54569982
't Kan ook het verwijderen van diverse wissels zijn. Daarmee hebben ze ook lopen rotzooien in die tunnel de laatste tijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 13 november 2007 @ 10:37:51 #89
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_54570061
Zojuist DDAR met mDDM in Enschede

Twee brakke foto's met mobiel:
foto 1
foto 2

[ Bericht 75% gewijzigd door dennistd op 13-11-2007 11:06:13 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 november 2007 @ 10:43:08 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54570191
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, Kesteren is prima
Station Kesteren werd in 1882 geopend bij de ingebruikname van de Betuwelijn van Dordrecht via Geldermalsen en Tiel naar Elst. Deze lijn, en de exploitatie ervan, kwamen voor rekening van de Staats Spoorwegen (SS). In 1886 werd het emplacement in tweeën gedeeld door een afrastering toen duidelijk werd dat de Hollansche IJzeren Spoorweg Maatschappij de inmiddels aangelegde lijn Amersfoort - Kesteren zou gaan bedienen. Bij deze gelegenheid werd meteen het nieuwe stationsgebouw in gebruik genomen: de ene helft door de HIJSM, de andere helft door de SS, met allebei hun eigen loket.

Daarmee werd Kesteren meteen een belangrijk internationaal overstapstation. De grote verbinding naar Duitsland liep voor 1940 namelijk van Amsterdam via Amersfoort, de Ponlijn, Rhenen, Kesteren, Nijmegen en Kleve naar Krefeld en Köln. Reizigers vanuit de richting Rotterdam / Den Haag / Utrecht naar Duitsland en v.v. moesten dus in Kesteren overstappen. Op deze foto zien we het station Kesteren vanuit het noordoosten, voor de oorlog.



Rechts op de foto staat één van de twee dienstwoningen die ook op het perron stonden. Deze dienstwoning werd in de Tweede Wereldoorlog verwoest bij bombardementen. Ook het stationsgebouw liep daarbij flinke schade op. Het gedeelte op de voorgrond, met de grote perronoverkappingen, is in maart 1963 afgebrand en daarna niet meer opgebouwd. Na de oorlog ging het namelijk rap bergafwaarts met station Kesteren. Als enige van de vernielde spoorbruggen is de brug over de Rijn naar Rhenen niet meer hersteld. Nadat de Duitsers hem in 1944 hadden opgeblazen, is op de overgebleven pijlers van de brug de autoweg N233 aangelegd, die Veenendaal verbindt met de A15. NS had inmiddels een verbinding via Utrecht en Arnhem met Duitsland, en dus was de route over Kesteren (inmiddels omgedoopt tot Kesteren-Rhenen) niet meer nodig. In de loop van de jaren '60 en '70 werden steeds meer sporen en wissels aan de Amersfoortse kant opgeruimd. Nadat in 1981 het gedeelte van De Haar tot aan Rhenen opnieuw in gebruik genomen werd, kreeg station Kesteren zijn oude naam weer terug.

Tegenwoordig ziet Kesteren er zo uit:



We zien hier het deel van het stationsgebouw wat overbleef na de brand van 1963 (rechts) en links de zuidelijke van de twee dienstwoningen. Het verhaal gaat dat er in de oostelijke gevel nog sporen van granaatscherven te vinden zouden zijn.

Kesteren wordt momenteel bediend door de dieselstelletjes van Syntus tussen Tiel en Arnhem. Iedere paar jaar gaan er stemmen op om de aansluiting naar Rhenen te herstellen, maar vooralsnog is er geen concreet plan om dat ook daadwerkelijk te gaan doen.

bron 1 | bron 2 | bron 3

En nu mag Socios iets gaan schrijven over station Uithuizen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54570467
En dan daarna mag jij weer wat vertellen over Duisburg Hbf
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 13 november 2007 @ 11:05:39 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54570674
Nee, dan is iemand anders aan de beurt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54570729
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:37 schreef dennistd het volgende:
Zojuist DDAR met mDDM in Enschede

Twee brakke foto's met mobiel:
foto 1
foto 2
haha vette sjeis. eindelijk wat meer variantie daar in tukkerland.
pi_54570825
ik proef tevens weer de sfeer in dat saxion gebouw waar ik een half jaar een minor heb gevolgd. geneeskunde nog wel en dat met mijn P&A-achtergrond. wat ben ik blij dat ik daar niet meer ben zeg. niets ten nadele van de mensen trouwens, want die zijn in Twente erg relaxt!
  Redactie Sport dinsdag 13 november 2007 @ 11:16:54 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_54570944
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:11 schreef ghizzer het volgende:
ik proef tevens weer de sfeer in dat saxion gebouw waar ik een half jaar een minor heb gevolgd. geneeskunde nog wel en dat met mijn P&A-achtergrond. wat ben ik blij dat ik daar niet meer ben zeg. niets ten nadele van de mensen trouwens, want die zijn in Twente erg relaxt!
klopt, zit nu zelf 2e jaar ict-beheer op saxion
normaal is er niet veel bijzonders te zien op het spoor helaas idd...
alleen ICM, ICMm, DM'90 en af en toe een lintje voor een wasbeurt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_54571029
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

klopt, zit nu zelf 2e jaar ict-beheer op saxion
normaal is er niet veel bijzonders te zien op het spoor helaas idd...
alleen ICM, ICMm, DM'90 en af en toe een lintje voor een wasbeurt
ja.. je kunt idd de andere zijde met die trein naar Gronau niet zien, dus dan houdt het hier wel mee op ja. in de tijd dat ik er zat was er zo nu en dan ook wel een Plan V of T te bewonderen, maar ja.. of je daar nou zo blij mee moet zijn. Op Hengelo staat zo nu en dan trouwens wel eens een Sprinter en er stond lange tijd heel eenzaam een ICK-rijtuig met een gesloten 'rolluik'. (tot voor 2 jaar terug)
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:38:54 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54571465
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Station Kesteren werd in 1882 geopend bij de ingebruikname van de Betuwelijn van Dordrecht via Geldermalsen en Tiel naar Elst. <knip>
Leuk stuk. Ik wil nog wel een keer iets doen over Kruispunt Beugen, maar dat later.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54571656
ik pleit voor een spoorlijn van Winterswijk naar Enschede, Zwolle-Apeldoorn-Arnhem, Leeuwarden-Alkmaar. En nee, niet uit eigen belang.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2007 @ 11:47:29 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54571680
Nice, Fles.

Vanmiddag zal ik even naar het station in Groningen fietsen om die citypendel even te platen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54571804
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
Nice, Fles.

Vanmiddag zal ik even naar het station in Groningen fietsen om die citypendel even te platen
wat de FOK! moet een citypendel in Grunn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')