Allebei toch? Of is die in Wijster met een potje ganzeborden opgelost?quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:36 schreef Duvel het volgende:
Dat was niet Wijster maar De Punt, toch?
Nee, Selie heeft gelijkquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Allebei toch? Of is die in Wijster met een potje ganzeborden opgelost?
quote:De treinkaping was niet zonder gevolgen. In 1977 zouden Molukkers bij De Punt weer een treinkaping houden, die uiteindelijk veel bloediger eindigde.
Dat was weer iets anders. Er waren wel degelijk 2 treinkapingen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:41 schreef ghizzer het volgende:
in de één was de basisschool gegijzeld
Ongetwijfeld veel interessanter dan die cursus vingerverven in 6 delen die we nu op RTL7 kunnen bewonderenquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:46 schreef ghizzer het volgende:
over de kaping van de trein en bassischool was 6 jaar geleden nog een 6-delige docu of zo op nederland 1. was wel interessant van wat ik me er nog van kan herinneren!
ja en ook op een wat prettigere tijd. doordeweeks en altijd om een uurtje of 8 of 9 of zo. dus zeg maar een tijd waarop de gemiddelde nederlander voor de buis hangt en niet op een tijdstip waarop die op zn vrije zondag aan het eten is of bij de afhaalchinees op zn portie zit te wachten.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ongetwijfeld veel interessanter dan die cursus vingerverven in 6 delen die we nu op RTL7 kunnen bewonderen
Nee.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:57 schreef racing-weirdo het volgende:
de sovjet unie [..]
klopt dit???
ja maar in wijster hadden die nerds even niet bedacht dat het hier weleens wat minder warm kon worden in decemberquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:59 schreef Duvel het volgende:
Ik bedoelde meer dat het gedoe met UZI's en zo bij de kaping bij De Punt was. Daar werd treinstel 747 uiteindelijk doorzeefd. Overigens zijn alle gaatjes netjes gedicht en kwam het treinstel weer gewoon in dienst. N.B.: Dit was dus wel een viertje. Wijster zou zomaar een stel tweetjes geweest kunnen zijn.
Zijn toch machinisten uit Tsjechië die benaderd zijn?quote:
Mooi stukje mang! Niet geweten dat er zo´n verhaal achter dat mooie station zit (dat vroeger dus nog mooier was!).quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Station Kesteren werd in 1882 geopend bij de ingebruikname van de Betuwelijn van Dordrecht via Geldermalsen en Tiel naar Elst... ...maar vooralsnog is er geen concreet plan om dat ook daadwerkelijk te gaan doen.
Prima! Ik zal me daar even een weekje over beraden.quote:En nu mag Socios iets gaan schrijven over station Uithuizen
Idd. Er had eigenlijk ook nog een stuk bij moeten zitten dat er op een station wat van die kutkrakelingen de trein uit geflikkerd worden. En nog zoeen filmpje over sleepkoffers.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:16 schreef Socios het volgende:
Lol @ die 4 filmpjes! Verder eens, oprotten met die vouwfietsen.
Mja browser deed raar, submitten kon ie wel..quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen even naar Vlissingen. Even kilometers knallen.
@Arthur: Is wel een erg karig verhaal
Nee! Dat had ik even gemist. Ook wel lekker op tijd trouwens: de vernummering zou in de jaren '90 hebben plaatsgevonden...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens hebben ze de 747 later weer omgenummerd naar 758 omdat het nummer 747 *besmet* was door de kaping bron Maar dat wist je zeker al?
1-2-3... sukkel!quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:07 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Mja browser deed raar, submitten kon ie wel..
Enniewee.
Goed ik van Rotterdam naar Nieuwerkerk. Sprintertje..
Ding komt aanrijden, stopt. Druk op het knopje openen. Kankerstraalt er opeens een fiets uit , kon nog net opzij springen, en niet zon goedkope ook . Vent helemaal uit zijn bananenstekker tegen mij, HC erbij, 2 Rode petten erbij . Had ie m aan de roze handgreep/deurstang op slot gezet, niet nadenkend dat het perron ook aan de andere kant kon zijn
Ja precies, dat vond ik ook raar. ding heeft 15 jaar met een *besmet* nummer rondgereden, en voor die laatste paar jaar (hele serie mat 54 terzijde gesteld januari 1996) nog even vernummeren...quote:Op woensdag 14 november 2007 07:57 schreef Duvel het volgende:
Nee! Dat had ik even gemist. Ook wel lekker op tijd trouwens: de vernummering zou in de jaren '90 hebben plaatsgevonden...
Het was wel het eerste volgnummer in de serie 742-757... Dat van die buitendienststelling weet ik nog wel, dat was zelfs op de radio. Heb er nog een stuk over geschreven in de schoolkrant.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, dat vond ik ook raar. ding heeft 15 jaar met een *besmet* nummer rondgereden, en voor die laatste paar jaar (hele serie mat 54 terzijde gesteld januari 1996) nog even vernummeren...
Ik kan me herinneren dat er ook nog een keertje een 1 voor kwam, hoe zat dat dan? Dat was toch in de jaren '80 ergens?quote:Op woensdag 14 november 2007 09:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het was wel het eerste volgnummer in de serie 742-757... Dat van die buitendienststelling weet ik nog wel, dat was zelfs op de radio. Heb er nog een stuk over geschreven in de schoolkrant.
De coachstellen (dus die met IC-beschildering) hadden er een 1 voor gekregen om ze te onderscheiden van de standaard Hondekoppen. In de praktijk reden ook niet-omgebouwde stellen in de IC-dienst volgens mij. Erg fijne treinen trouwens. Toen in 1991 de 1700-locs instroomden, is de 1 er weer afgehaald en was er dus echt geen onderscheid meer te maken. Ik geloof dat in 1993 al een flink deel van de Hondekopvloot aan de kant ging vanwege asbestproblematiek. Die stellen werden vervolgens op Zwolle RGS opgesteld, met bewaking.quote:Op woensdag 14 november 2007 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er ook nog een keertje een 1 voor kwam, hoe zat dat dan? Dat was toch in de jaren '80 ergens?
Nou, dat is dus weer een gratis biertje danquote:Op woensdag 14 november 2007 10:21 schreef thatsme het volgende:
ICMm 4016 vanmorgen als vertraagde intercity-stoptrein naar groningen, orginele vertrektijd uit meppel 8.05 was nu +35.
Nou nog iedere 20 minuten een aansluitende stoomtrein naar Stavoren hmmquote:Tussen Sneek en Leeuwarden gaat vanaf 2009 drie keer per uur een trein rijden. Dat meldde de provincie Friesland woensdag.
Welcome.... to the REAL worldquote:Op woensdag 14 november 2007 11:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo eindelijk een icmm te pakken ;p
4013 to Be exact,
Lollig, en toch wel vriendelijk. Maar wel een les geleerd: niet te dronken in de trein stappen.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:30 schreef RobKel het volgende:
halllo allemaal
normaal post ik niet in dit topic maar dit wilde ik toch wel even kwijt
toen ik laatst heel dronken was in de laatste trein richting Nijmegen en niemand bij het uitstappen mij wakker maakte, werd ik rond een uur of twee wakker en ik zag de trein richting rangeerterrein (tussen Nijmegen en Nijmegen Heyendael) rijden. Ik ben naar voren gelopen, op de deur geklopt. De rangeerder liet me binnen en ik heb nog met een andere trein teruggereden in de cockpit toen die terug ging naar het station. Best aardige vent was dat. Beetje vreemde ervaring, wel grappig.
Omdat de Sovjet-Unie sinds 1991 niet meer bestaat?quote:
Doe eerst maar eens een foto, want ik geloof er geen flikker vanquote:Op woensdag 14 november 2007 17:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
vooral de stopper tussen utrecht en Zwolle had er zin in
160+ KM/H op de GPS
vertraagde IC => Stopper op zijspoor vlak na putten..quote:Op woensdag 14 november 2007 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eerst maar eens een foto, want ik geloof er geen flikker van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |