(laatste post uit vorige topic)quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:24 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Dit is em eigenlijk niet, aangezien de advertentie van de mijne al verwijderd isMaar ik heb em ook in die kleur iig.
Ik vind ze wat minder tofquote:
Ieder z'n eigen smaak. Deze rijdt iig relaxt en heeft lekkere stoelen. Verder vind ik em er wel aardig uit zien, al vind ik bijvoorbeeld een Peugeot 306 (hatchback) mooier. Met zo'n km-stand kon ik em natuurlijk niet laten liggenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:35 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind ze wat minder tof![]()
Mijn broer heeft er ook zoeen.. Ik weet niet
Inderdaadquote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:38 schreef hardcorebass het volgende:
leuk om mee te beginnen toch..
tuurlijk is een 306 mooier, maar ook weer duurderquote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:39 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ieder z'n eigen smaak. Deze rijdt iig relaxt en heeft lekkere stoelen. Verder vind ik em er wel aardig uit zien, al vind ik bijvoorbeeld een Peugeot 306 (hatchback) mooier. Met zo'n km-stand kon ik em natuurlijk niet laten liggen![]()
Vraag je instructeur het maarquote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:55 schreef Steenarend het volgende:
Zullen rij-instructeurs eigenlijk veel verdienen? Lijkt mij eigenlijk best wel tof werk voor later.![]()
Ik heb gewoon de OP gekopieerd van Fok! wiki en ik heb eerlijkgezegd geen idee hoe ik het goed moet veranderenquote:
Auto kostte 2400 euro inclusief APK. De wordt auto nog helemaal gecontroleerd en eventueel onderhoud zit dus bij die prijs in. En met een beetje geluk heb ik er ook nog een autoradio bijquote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:55 schreef Steenarend het volgende:
Hoe duur was die auto xbox-360? (of wil je dat niet vertellen)
Als je voor dat dansende mannetje een enter doet lijkt me dat alles weer goedstaatquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de OP gekopieerd van Fok! wiki en ik heb eerlijkgezegd geen idee hoe ik het goed moet veranderen
quote:Tiener na dag rijbewijs reeds kwijt
ROTTERDAM - Een 18-jarige jongeman uit Bergschenhoek kon vrijdag, een dag nadat hij zijn rijbewijs...
had gehaald, het pasje reeds inleveren bij de politie. Dat heeft de politie zaterdag laten weten.
Politieagenten zagen de jonge automobilist vrijdagavond op de A16 langsscheren met een snelheid van 158 kilometer per uur waar 100 kilometer per uur is toegestaan. De politie zette hem in Dordrecht langs de kant gezet, waar hij zijn rijbewijs moest inleveren.
Waar en hoelaat?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:52 schreef Easyedwin het volgende:
count me in 29 mei examen :A
nondeju zeg, dat vind ik wel heel erg veel voor zon oude auto, had ik er nooit voor gegeven want echt mooi issie nietquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de OP gekopieerd van Fok! wiki en ik heb eerlijkgezegd geen idee hoe ik het goed moet veranderen
[..]
Auto kostte 2400 euro inclusief APK. De wordt auto nog helemaal gecontroleerd en eventueel onderhoud zit dus bij die prijs in. En met een beetje geluk heb ik er ook nog een autoradio bij![]()
Ik vind em wel mooiquote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:25 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
nondeju zeg, dat vind ik wel heel erg veel voor zon oude auto, had ik er nooit voor gegeven want echt mooi issie nieter is heel wat mooiers te vinden voor 2400.
Kmstand zegt ook niet alles..
Staat erinquote:
genoeg hoor... voor een km of 150.000 , lekkere 320i of 318iquote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:00 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik vind em wel mooiLaat maar zien wat voor een mooiere auto ik had kunnen kopen voor die prijs
Zou jij trouwens een auto kopen die bijvoorbeeld al 200000 km of meer gelopen heeft?
[..]
Staat erin![]()
Hou je ook nog ff rekening met verzekering, benzineverbruik en wegenbelasting?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:15 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
genoeg hoor... voor een km of 150.000 , lekkere 320i of 318i
Ja dan nog, dan zou ik toch echt geen 2400 uitgeven voor zon autootje.. toen je zei dat je hem gekocht had zat ik aan een prijs te denken van 800 euriquote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:18 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Hou je ook nog ff rekening met verzekering, benzineverbruik en wegenbelasting?![]()
800 euro voor een auto met 65000 km, metallic lak en stuurbekrachtiging, yeah right. Bovendien vind ik een Corsa niet mooier. Ik vind alleen dat ze er ietsjes moderner uitzien, maar daar houdt het voor mij ook bij op.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:29 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
Ja dan nog, dan zou ik toch echt geen 2400 uitgeven voor zon autootje.. toen je zei dat je hem gekocht had zat ik aan een prijs te denken van 800 euri, kun je net zo goed een opel corsa voor kopen dan, die zijn zeker mooier
tis wel B als je het niet erg vindquote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:00 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik vind em wel mooiLaat maar zien wat voor een mooiere auto ik had kunnen kopen voor die prijs
Zou jij trouwens een auto kopen die bijvoorbeeld al 200000 km of meer gelopen heeft?
[..]
Staat erin![]()
quote:
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:52 schreef Easyedwin het volgende:
count me in 29 mei examen :A
Ja die 65.000 is dan weer een voordeel, maar ik bedoel als je dat wagentje op het eerste gezicht ziet zou je niet zeggen dat ie meer waard is dan 1000 euroquote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:41 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
800 euro voor een auto met 65000 km, metallic lak en stuurbekrachtiging, yeah right. Bovendien vind ik een Corsa niet mooier. Ik vind alleen dat ze er ietsjes moderner uitzien, maar daar houdt het voor mij ook bij op.
En daar ging ik dus niet alleen op af. Ik kende al iemand die een tijdje in een Clio had gereden en die was er erg over te spreken. Daarom ging ik maar eens kijken of er een leuke te vinden was. Verder vind ik dat door de kleur van een auto, het soms lijkt alsof de auto meer waard is. Zoals deze Clio:quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:57 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
Ja die 65.000 is dan weer een voordeel, maar ik bedoel als je dat wagentje op het eerste gezicht ziet zou je niet zeggen dat ie meer waard is dan 1000 euro
ja door regen wordt het altijd erg gladquote:Op zondag 6 mei 2007 13:45 schreef woutabest het volgende:
Maargoed, daar dit niet het auto-zoek-topic is, wil ik even melden dat ik woensdag weer rijles heb. Ik heb gehoord dat het dan weer gaat regenen en het dus erg glad kan worden...?
Nee het gaat niet sneeuwen maar door de droogte zijn er wel een heleboel dingen op het wegdek blijven liggen waardoorhet glad kan worden.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:36 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
ja door regen wordt het altijd erg glad
het gaat niet sneeuwen ofzo :S
Instructeur had 'em voor mij al ingevuld. Hoefde alleen te tekenen. Beetje rare vragen: Of je geen drugs hebt gebruikt etc.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:50 schreef francis997 het volgende:
het kan vanaf vanavond al een beetje gaan regenen. Morgen mag ik afrijden, en de zenuwen zijn er een heel klein beetje, maar ik heb er wel vetrouwen in. Alleen moet ik morgenochtentend ff aan mn instructeur vragen tijdens de les hoe het zit met de eigen verklaring. Ik had gehoord dat bij sommige rijscholen je deze invult bij de aanvraag van het examen. Maar ik heb om 9.00 les en om 9.50 examen.
Ooit gehoord van aquaplaning?quote:Op zondag 6 mei 2007 14:36 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
ja door regen wordt het altijd erg glad
het gaat niet sneeuwen ofzo :S
Maak je geen zorgen.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:50 schreef francis997 het volgende:
het kan vanaf vanavond al een beetje gaan regenen. Morgen mag ik afrijden, en de zenuwen zijn er een heel klein beetje, maar ik heb er wel vetrouwen in. Alleen moet ik morgenochtentend ff aan mn instructeur vragen tijdens de les hoe het zit met de eigen verklaring. Ik had gehoord dat bij sommige rijscholen je deze invult bij de aanvraag van het examen. Maar ik heb om 9.00 les en om 9.50 examen.
ow oke, want het enige dat ik heb ik mn theorie en aanvraag van t examen/bonnetje. Dus de rest komt wel.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen.
Die eigen verklaring is onderdeel van de oproep voor het examen wat je hebt.
De vragen zijn als het goed is al ingevuld en het enige wat jij hoeft te doen is aan het tafeltje van de examinator de datum in te vullen en je krabbel te zetten.
Succes!!!
stel je niet aan man, woutahbest of hoe die vent ook heet zit zich enorm aan te stellen en daar erger ik me dood aan.quote:
Rijkelijk zielig om je verschrikkelijk te ergeren aan 1 postquote:Op zondag 6 mei 2007 18:12 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
stel je niet aan man, woutahbest of hoe die vent ook heet zit zich enorm aan te stellen en daar erger ik me dood aan.
Aquaplanning? van een beetje regen? whaha.. misschien formule1 auto's met die banden ja... maar anders niet
niet aan 1 post, je komt in alle posts echt nog over als een menneke van 13-14quote:Op zondag 6 mei 2007 18:13 schreef woutabest het volgende:
[..]
Rijkelijk zielig om je verschrikkelijk te ergeren aan 1 post
jajaquote:Op zondag 6 mei 2007 18:38 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
niet aan 1 post, je komt in alle posts echt nog over als een menneke van 13-14
Er is zelfs nog voor gewaarschuwd, dus helaas heb jij het mis. Omdat het de laatste tijd zo droog was, ligt er nu olie en ander vuil op de weg, waardoor het glad wordt/kan worden.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:12 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
stel je niet aan man, woutahbest of hoe die vent ook heet zit zich enorm aan te stellen en daar erger ik me dood aan.
Aquaplanning? van een beetje regen? whaha.. misschien formule1 auto's met die banden ja... maar anders niet
die gladheid valt reuze mee, en woutabest had het over woensdag... dan heeft het allang geregeld en is alle zooi allang weer van de weg af ( lees artikel )quote:Op zondag 6 mei 2007 18:44 schreef archgallo het volgende:
[..]
Er is zelfs nog voor gewaarschuwd, dus helaas heb jij het mis. Omdat het de laatste tijd zo droog was, ligt er nu olie en ander vuil op de weg, waardoor het glad wordt/kan worden.
http://www.nu.nl/news/106(...)eigt_door_regen.html
Als ze er voor waarschuwen houd ik er zeker rekening mee. Het kan me niet schelen wat woutabest zei, het is niet, zoals jij zei, maar een beetje aquaplaning. Daar waarschuwen ze meestal niet voor.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:47 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
die gladheid valt reuze mee, en woutabest had het over woensdag... dan heeft het allang geregeld en is alle zooi allang weer van de weg af ( lees artikel )
ik had het niet eens over aquaplanningquote:Op zondag 6 mei 2007 18:52 schreef archgallo het volgende:
[..]
Als ze er voor waarschuwen houd ik er zeker rekening mee. Het kan me niet schelen wat woutabest zei, het is niet, zoals jij zei, maar een beetje aquaplaning. Daar waarschuwen ze meestal niet voor.
Snap echt niet waar jij last van hebtquote:Op zondag 6 mei 2007 18:38 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
niet aan 1 post, je komt in alle posts echt nog over als een menneke van 13-14
Oh? Quote eens waar ik dat gezegd heb dan? Ga anders gewoon weg en ga iemand in het echte leven bashen...quote:Op zondag 6 mei 2007 20:02 schreef hardcorebass het volgende:
Veel praten er hier zo blij, maar hij is dan wel het toppunt.
Feli dit, feli datdat woord alleen al...
Net het vorige deel van dit topic doorzocht en daar heeft ie iig nooit feli gezegd. En wat boeit het nou als mensen blije dingen posten? Dat lees ik liever dan die posts van jou.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:02 schreef hardcorebass het volgende:
Veel praten er hier zo blij, maar hij is dan wel het toppunt.
Feli dit, feli datdat woord alleen al...
Psies, gewoon lekker kalm blijven en laat het maar over je heen komen.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:00 schreef francis997 het volgende:
[..]
ow oke, want het enige dat ik heb ik mn theorie en aanvraag van t examen/bonnetje. Dus de rest komt wel.
Maar ja ik heb er zelf wel vertreouwen in, maar dat had ik ook bij mn eindexamen..ik had zoiets van straks heb ik mn papiertje...en was gezakt..en als ik denk dat het super slecht gaat...haal ik meestal toch datgene wat te halen valt.
Maar ja ik ga me niet stressen...want daar bereik je weinig mee. Morgen gewoon weer ff lekker rijden![]()
ja...zeker..maar ja niks aan te doen..en mn ex-stiefpa die belde op, en die zei dat het zwaar klote was. En dat hij het volgende examen betaald...ik zie die man nu maar 2/3x per jaar...en t examen is toch 200 euro. Maar hij heeft geen geld tot de 23..dus mischien moet ik het uit eigen zak betalen...en geeft hij het geld later.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:37 schreef Bigfoot414 het volgende:
Das klote, juist die onverwachte dingen zijn heel tricky. Stel nou dat er niks bijzonders gebeurd was, had je nu bij het gemeentehuis gestaan.
gefeliciteerdquote:Op maandag 7 mei 2007 13:34 schreef peacetaker het volgende:
Vanmorgen geslaagd voor mijn theorie examen![]()
![]()
ja, dat is zo.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:52 schreef Borkydude het volgende:
Klopt het dat je geen theorie kan doen op je 17e?Wat een kutregel
Doen we dat toch, maar die regel is echt belachelijkquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:34 schreef matthendriks het volgende:
Je kunt wel al op je zeventiende de theorie leren... Dan reserveer je gewoon een examen in de week die volgt op je 18e verjaardag.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:00 schreef wobbel het volgende:
Gehaald in 1 keer vandaag na 28 lesjes
Heel erg bedankt henk!
Vetquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:00 schreef wobbel het volgende:
Heel erg bedankt henk!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:00 schreef wobbel het volgende:
Heel erg bedankt henk!
Dat is ook een argument..quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:21 schreef Agiath het volgende:
Ik zou je theorie niet op je 17e al gaan halen, de kans is groot dat je misschien nog wel een jaar moet wachten tot je praktijk (als je em echt gaat halen als je 17,5 bent ofzo) En dan kan je het ding weer opnieuw gaan halen...
Ja, rijden kan iedereen wel binnen 10 lessen, het gaat vooral om de rest.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:00 schreef Borkydude het volgende:
Ik ga het binnen 10 lessen halen
Jaja, alle sceptici zeggen van nietMaar ik heb nu twee keer gereden bij vrienden/vriendin, en het ging fucking goed
Inderdaad, het remmen is al en kunst op zichquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:44 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Ja, rijden kan iedereen wel binnen 10 lessen, het gaat vooral om de rest.
ik heb een paar keer tijdens mn rijles mogen tanken...is iid simpel...quote:
Ik ken iemand die dat allemaal heel slordig doet. Hij is niet goed met z'n handen, zegt ie danquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:59 schreef wobbel het volgende:
en idd, sturen/gasgeven/remmen kan elke aap
Euh.......quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:11 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik ken iemand die dat allemaal heel slordig doet. Hij is niet goed met z'n handen, zegt ie dan![]()
Juist wel. Tenminste, ik moest afrijden op de laatste regendag sinds 2 maanden (21 maart was het dacht ik) en er was helemaal geen kip op de weg. Kruispunten kon ik rustig overkachelen, snelweg invoegen en uitvoegen was geen probleem; doordat iedereen mooi binnen bleef:)quote:Op maandag 7 mei 2007 15:37 schreef Billige het volgende:
Ja het weer heb je vandaag inderdaad echt niet mee als je op examen moet..
zolang t lokaal is wel ja en niet elke dag, voorzichtig ben ik welquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:23 schreef matthendriks het volgende:
Dus rij je gewoon rond zonder rijbewijs? Zou er maar snel mee stoppen...
Het is inderdaad niet zo dat het altijd aan jezelf ligt. Je kan wellicht een inzicht hebben in het verkeer waar je U tegen zegt en een voertuigbeheersing waar Schumacher nog een puntje aan kan zuigen, maar zodra een dronken mongool door rood rijd en zijn auto in de zijkant van de jouwe parkeert ben je toch nog flink de lul volgens mij.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:45 schreef matthendriks het volgende:
Buiten dat is het gewoon verboden. Sommige ongelukken kun je niet verkomen, maar je bent dan niet verzekert en je werkgever ook niet...
Hij lest nog. Hij lest bij dezelfde rijschool die ik had en ik heb een keer achterin gezeten en em dus aan het werk gezienquote:
wat ben jij toch stoerquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:17 schreef Razz_Gul het volgende:
Ben net voor de 1e x via BNOR afgereden, en gezaktvan de vorige 4 keren via cbr kan ik nog enigzins snappen omdat ik bij een kut rijschool zat en me bep zaken niet goed aangeleerd waren (tenminste dat vind me huidige) ... de huidige is voor mij gevoel ook een wereld van verschil . Heb hier veel zelfvertrouwen opgebouwd en volgens me instrukteur kon t niet mis gaan , tenzij .... en ja hoor me besluitvaardig inzicht verdween als sneeuw
voor de examinator was t ook een duidelijk , moet wat aan die zenuwen doen!! Ik had hier zoo op gerekend he, zelfs al een auto uitgezocht die ik vandaag zou uitproberen
![]()
Het zelfstandig rijden zonder instrukteur gaat me al tijdje goed af, in auto van me broer en soms lease bakken van de werkgever , sja rijbewijs vergeten zeg ik danook naar onbekende plekken , gaat altijd goed ! behalve als ik getest wordt
![]()
Wanneer rijd je dan af?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:17 schreef Snad het volgende:
Ik moet binnenkort ook afrijden.
In Utrecht.
En gisteren pas zijn die pleinen daar (zoals het Ghandiplein) compleet vlekkeloos gegeaan![]()
Dus nu heb ik er iets meer vertrouwen in dan eerst![]()
Wat kost ie?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:13 schreef miss_bleu het volgende:mijn eerste autotje na mijn examen
[afbeelding]
8.0000quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:32 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Wat kost ie?
Jammer van de zwarte bumpers en wieldoppen
zelf geleerd of een dagcursus?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:32 schreef Steephh het volgende:
Neeeeeeeeee![]()
Ik ben gezakt voor mijn theorie.. op 2!! fouten![]()
En ik had al een paar vragen waarvan ik dacht dat het eigenlijk anders was.Maarja, ik dacht 'het zal wel een strikvraag zijn, dus ik kies lekker het andere antwoord'...
Dan had ik toch liever 2.000 meer betaald voor een Quicksilverquote:
Minimaal 18 jaar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:32 schreef Borkydude het volgende:
Nou hoor ik vandaag weer dat je wél theorie mag doen op je 17eHoe zit het nou?
Veel mensen op school enzo.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:19 schreef matthendriks het volgende:
Say's who?
quote:Je mag alleen theorie-examen doen als je achttien jaar of ouder bent.
Duur autootje, tachtig duizend euroquote:
Tijdens het aanvang van het theorie examen wordt er duidelijk aangegeven door de medewerkster dat als je jonger dan 18 bent je niet mee mag doen!quote:
Gave wagentjesquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:13 schreef miss_bleu het volgende:mijn eerste autotje na mijn examen
[afbeelding]
gefeliciteerd..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:38 schreef Meddo het volgende:
Vanmorgen theorie examen gehaald. In 1 keer, met 4 fouten.
Ik kon mijn theorie via de website van het CBR plannen. Alle beschikbaren data en tijden stonden op een rijtje.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:49 schreef Plots het volgende:
Binnekort hopelijk ook beginnen emt rijlessen. Hoop vooral in de zomervakantie wat te kunnen lessen. Duurt het lang tot je je theorie mag doen na aanvraag?
Omdat iedereen elkaar nalultquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:12 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Waarom zegt iedereen dan dat het op je 17e ook mag?
Aan het begin van mijn theorie-examen werd nog eens nadrukkelijk gevraagd of iedereen die nog geen 18 was de zaal wilde verlaten.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:12 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Waarom zegt iedereen dan dat het op je 17e ook mag?
Zelf geleerd.. Mja, ik kreeg van die lullige vragen waar ik helemaal niet op gerekend had.. En ook de manier van vragen bij het CBR is superirritant. Ik ken alle regels wel, maar sommige vragen worden gewoon misleidend gesteld. Zo was er een vraag over een besneeuwde autoweg, met de vraag:quote:
had je wel examens geoefend van te voren?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:55 schreef Steephh het volgende:
[..]
Zelf geleerd.. Mja, ik kreeg van die lullige vragen waar ik helemaal niet op gerekend had.. En ook de manier van vragen bij het CBR is superirritant. Ik ken alle regels wel, maar sommige vragen worden gewoon misleidend gesteld. Zo was er een vraag over een besneeuwde autoweg, met de vraag:
'Je rijdt 70 kilometer per uur. Mag dat?'
Waarop ik dacht.. Tsja, het is niet slim om de zo hard te rijden als alles besneeuwd is. Dus ik zei, 'nee'. Op die vraag was het antwoord dus 'ja'. Kijk, ik kan wel weten wat theoretisch gezien wel en niet mag maar een situatie moet je meestal toch per situatie an sich beoordelen. Daarom snap ik ook niet waarom theorieexamens los zijn van de praktijk. Ohja, ik heb nog geen autorijles gehad, dat scheelt misschien ook al.
Jawel, ik heb alle tentamens op de anwb cd geoefend. Maar ik heb me ook laten vertellen dat je beter meerdere soorten examens kan oefenen, dus op verschillende cd's.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
had je wel examens geoefend van te voren?
dat helpt soms te wennen aan de vraagstellingen
Ja dat vind ik ook zo irritant. De ene keer willen ze dat je je aan de regels houd, en de volgende keer moet je zelf de situatie inschatten. Kies gewoon 1 van de twee en niet allebei om de zoveel vragen dat het gewoon een gok-moment word.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 18:55 schreef Steephh het volgende:
[..]
Zelf geleerd.. Mja, ik kreeg van die lullige vragen waar ik helemaal niet op gerekend had.. En ook de manier van vragen bij het CBR is superirritant. Ik ken alle regels wel, maar sommige vragen worden gewoon misleidend gesteld. Zo was er een vraag over een besneeuwde autoweg, met de vraag:
'Je rijdt 70 kilometer per uur. Mag dat?'
Waarop ik dacht.. Tsja, het is niet slim om de zo hard te rijden als alles besneeuwd is. Dus ik zei, 'nee'. Op die vraag was het antwoord dus 'ja'. Kijk, ik kan wel weten wat theoretisch gezien wel en niet mag maar een situatie moet je meestal toch per situatie an sich beoordelen. Daarom snap ik ook niet waarom theorieexamens los zijn van de praktijk. Ohja, ik heb nog geen autorijles gehad, dat scheelt misschien ook al.
ja maar zulke vragen zitten er nooit veel in dus daarop zak je dan ook nietquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:44 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook zo irritant. De ene keer willen ze dat je je aan de regels houd, en de volgende keer moet je zelf de situatie inschatten. Kies gewoon 1 van de twee en niet allebei om de zoveel vragen dat het gewoon een gok-moment word.
Gelukkig wel in 1x gehaald
ik had dat ook was inmiddels wel in november..en had geloof ik 7 fout, terwijl je er maar 6 fout mag hebben. Tweede keer met 2 fout geslaagd toen, maar ik vindt dat je de theorie beter/makkelijker leert tijdens het lessen. .quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:45 schreef Marloes het volgende:
Ik heb alle 15 examens uit mijn verjo boekje geoefend en toen was ik heel goed voorbereid
Nou ik had 0 foutquote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:58 schreef francis997 het volgende:
[..]
ik had dat ook was inmiddels wel in november..en had geloof ik 7 fout, terwijl je er maar 6 fout mag hebben. Tweede keer met 2 fout geslaagd toen, maar ik vindt dat je de theorie beter/makkelijker leert tijdens het lessen. .![]()
Ik denk niet dat je de OP nog haalt dan...maar goed, als je je examen maar haalt!quote:Op maandag 14 mei 2007 08:17 schreef brandsrus het volgende:
Mezelf ook toegevoegd op OP in de wiki, vandaag 8.45 - 9.45 rijles en om 9.50 examen
Hopen dat ik het ga halen![]()
quote:Op maandag 14 mei 2007 15:20 schreef SoupNazi het volgende:
Ik wil graag beginnen met mijn theorie, wat heb ik daar voor nodig?![]()
verstandquote:Op maandag 14 mei 2007 15:20 schreef SoupNazi het volgende:
Ik wil graag beginnen met mijn theorie, wat heb ik daar voor nodig?![]()
Verstand heb je bijna niet nodig voor het behalen van je rijbewijsquote:Op maandag 14 mei 2007 15:24 schreef hardcorebass het volgende:
verstandom zelf ff iets op te zoeken...
kloptquote:Op maandag 14 mei 2007 15:24 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Verstand heb je bijna niet nodig voor het behalen van je rijbewijs![]()
succesquote:Op maandag 14 mei 2007 15:38 schreef Billige het volgende:
Ik mag het morgenvroeg om 09.50 voor de eerste keer proberen!![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 14 mei 2007 17:37 schreef brandsrus het volgende:
OP weer aangepast, ben geslaagd!!!
In 1 keer![]()
Straks kan je met je eigen auto naar de draaimolen rijdenquote:Op maandag 14 mei 2007 20:53 schreef Piovan het volgende:
Vanmiddag zevende les gehad, en de snelweg op geweest. Is even wennen, maar ging goed
quote:Op maandag 14 mei 2007 21:14 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Straks kan je met je eigen auto naar de draaimolen rijden
Klote zeg. Vooral omdat jij alsnog netjes op de rem trapte. Ik kan natuurlijk niet oordelen of je uberhaupt voor die bocht moest afremmen en eigenlijk zachter had moeten rijden om zo makkelijker te kunnen remmen voor verkeer wat onverwachts die bocht uit mocht komen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:32 schreef Billige het volgende:
Kut gezaktDe weg was plotseling afgezet, stuurt ie me door zo'n bosweggetje waar je 80 mag.. Ik dus 60 rijden, ging ook prima, komt er opeens een bocht waarachter een versmalling op een drempel ligt, waar ook nog es een auto aan kwam tijden..
Toen moest ik vol in de remmen, ik was nog net eerder dan de examinator maja, hij vond het toch niet goed..
Was ook nog een kutexaminator.
Toch wel ff een tegenvaller nadat ik al zo'n 10 lessen foutloos heb gereden. Mijn instructeur en ik zelf dachten dat ik het zeker moest kunnen halen.
Achja nog maar een keertje dan.![]()
idd, maar het examen ging goed volgens de examinateur, maar had ook mis kunnen gaan omdat ik te snel in me spiegels keek en wat over het hoofd had kunnen zien..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:41 schreef Billige het volgende:
Pff vind ik ook belachelijk, als je echt nog maar een paar lesjes nodig hebt, had je dat ook wel in de praktijk kunnen leren..
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:00 schreef Snad het volgende:
Verdomme, kei en keihard gezakt...
De rit van zo'n 3kwartier van tevoren ging PERFECT, niks op aan te merken, dus ik ging vol vertrouwen het examen in.
En toen ging alles mis, auto af laten slaan, met de koppeling in de bocht om, stuuringreep, remingreep...
En toen reed er zo'n klein rotlijnbusje voor me op een 60-weg met 50 km/h waar ik achter bleef rijden. Maar volgens meneer moest ik er langs...
Maar ja...
Dus ik ga nu even verder chagrijnen.
Ehm...voor benzine is dat juist goed. Erg handig dat dat je wordt afgeleerd... Dan moet je het straks weer aanlerenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:26 schreef michiel_merk het volgende:
zo vandaag weer les gehad ik moet trouwens zonder gas wegrijden, terwijl ik eerst gas wil geven en dan pas de koppeling op laat komen
![]()
ja inderdaad.....niet erg handigquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:28 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ehm...voor benzine is dat juist goed. Erg handig dat dat je wordt afgeleerd... Dan moet je het straks weer aanleren![]()
ik heb de gewoonte om gedeeltelijk de hellingproef te doen overal...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:26 schreef michiel_merk het volgende:
zo vandaag weer les gehad ik moet trouwens zonder gas wegrijden, terwijl ik eerst gas wil geven en dan pas de koppeling op laat komen
![]()
Tjaquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:28 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ehm...voor benzine is dat juist goed. Erg handig dat dat je wordt afgeleerd... Dan moet je het straks weer aanleren![]()
OMG jij eerder dan mijquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:47 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Okej mensen feliciteer mij maar..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben zojuist geslaagd voor mijn praktijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gehaald na 22 lessen van 1.5 uur.
Theorie tweede keer gehaald
Praktijk gelijk eerste keer..
En nu ben ik blut.
![]()
Dank u walquote:
Dat was het inderdaad.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:55 schreef Turbo_Diesel het volgende:
[..]
Dank u wal![]()
Dat was toch al duidelijk zat ofniet?![]()
Dito hier.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:57 schreef Snad het volgende:
Ik wil ook weer afrijden![]()
Vrienden van mij die gezakt zijn eergister kunnen pas half juli weer op.
En aangezien ik dan op vakantie ben zal t iets van augustus worden
quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:16 schreef Snad het volgende:
Het frustrerende is dat je zelf weet dat je goed kan rijden.
Alleen verneuk je het dan op je examen.
En dat irriteert me
Whehehe dat wil ik ook ooit nog eens doenquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:02 schreef michiel_merk het volgende:
en verder heb ik iemand nog nat gemaakt ik ging door een bocht heen wat redelijk blank stond na een bui, en toevallig stond daar iemand shithappens![]()
Jij weet al de examenroute? Dat is appart, want dan zou je in principe de zelfde route telkens kunnen rijden zodat die er met het examen perfect moet kunnen rijden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:12 schreef francis997 het volgende:
ik heb net weer les gehad, ging wel goed, heb de examenroute van mn examen gereden met mn instructeur, en heb maar 1 foutje gemaakt. dat was verkeeerd voorsorteren bij een stoplicht. Nu dinsdagochtend nog 1 lesje en daarna examen.![]()
quote:Op zondag 20 mei 2007 23:16 schreef kcin22 het volgende:
[..]
Jij weet al de examenroute? Dat is appart, want dan zou je in principe de zelfde route telkens kunnen rijden zodat die er met het examen perfect moet kunnen rijden.
Ik mag vrijdag het voor de eerste keer proberen, precies in de week dat mijn instructeur een nieuwe auto krijgt. Weg het gevoel dat je de oude auto begon te 'begrijpen'.
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, kun je gewoon hele tijd oefenenquote:Op zondag 20 mei 2007 23:27 schreef hardcorebass het volgende:
[..]net alsof er 1 examenroute is?
Nee dus..
na het afstellen van de spiegels, starten als de auto nog niet gestart is, zet ik hem altijd in zn1, daarna de handrem, daarna ga ik rijden..door de koppeling rustig los te laten en gas te gevenquote:Op maandag 21 mei 2007 08:58 schreef Merel het volgende:
Zometeen m'n zesde les. Beetje stomme vraag, maar kan iemand me vertellen wat de volgorde van handelingen is als je de auto start? OK, gordel om en spiegels afstellen, maar daarna? Ik weet nooit wat ik eerst moet doen: handrem los, rem, koppeling, versnelling, starten, etc.
Bij de RIS-opleiding is de volgorde (ongeveer) als volgt:quote:Op maandag 21 mei 2007 09:30 schreef miss_bleu het volgende:
is er een volgorde dan? Je moet alles alleen gedaan hebben.
Ik doe altijd:
- spiegels,
- lichten aan
- gordel om
-handrem los
- 1e versnelling
starten
verbruikers?quote:Op maandag 21 mei 2007 10:47 schreef Marurk het volgende:
[..]
Bij de RIS-opleiding is de volgorde (ongeveer) als volgt:
1. controle buiten de auto
2. instappen
3. zithouding
4. stuurhouding
5. afstellen spiegels
6. omdoen gordel
7. controle in de auto
8. starten:ontkoppel rem vast starten verbruikers (aan) schakel in de 1e versnelling parkeerrem los (als laatste)
9. technische wijze wegrijden![]()
dat hoeft ook helemaal niet, soms als je start moet je de koppeling inhouden, omdat hij soms nog in zijn versnelling kan staan.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:36 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Waarom moet je als je de auto start, de koppeling intrapt en de auto in z,n 1 zet ook de rem intrappen?.
Ik trap de koppeling in.. start hem op, zet hem in z,n 1 en ik rijd weg....
Dan kun je de opbouwende remdruk voelen als je de pedaal intrapt. Dat is ook een soort 'controle'.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:36 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Waarom moet je als je de auto start, de koppeling intrapt en de auto in z,n 1 zet ook de rem intrappen?.
Ik trap de koppeling in.. start hem op, zet hem in z,n 1 en ik rijd weg....
hehe, toch best wel een essentieel onderdeelquote:Op maandag 21 mei 2007 13:35 schreef imago het volgende:
Net weer een les gehadIk ben uitzonderlijk goed in kijken en situaties inschatten, ik kan alleen niet goed remmen, koppelen, optrekken en gas geven
Dat hangt van de persoon af. Sommige mensen leren het beter/makkelijker als ze minder vaak achter elkaar lessen, en anderen weer andersom. Ik hoor bij de laatste groep heb ik gemerkt.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
Morgen weer twee uurtjes rijden, mijn vijfde en zesde uur. Ik hoop dat ik nu wat beter rijd dan de vorige keren. Twee uur (volle uren) achter elkaar is erg veel in het begin.
Ik snap niet hoe mensen dat volhouden bij zo'n tiendaagse cursus.
per persoon is het verschillend, ik deed er in het begin erg lang over om het schakelen enzo onder de knie te krijgen.. op een gegeven ging ik minder vaak lessen en had ik het sneller onder de knie.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:17 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dat hangt van de persoon af. Sommige mensen leren het beter/makkelijker als ze minder vaak achter elkaar lessen, en anderen weer andersom. Ik hoor bij de laatste groep heb ik gemerkt.
Ik heb al redelijk snel een verzadigingspunt bereikt. Volgens mij heeft het met de manier van leren te maken: ik denk alles te moeten begrijpen voor ik het doe, terwijl het gewoon om simpel uitvoeren gaat. Maar goed, het zal ook wel minder worden, de eerste vier uur is sowieso redelijk intensief lijkt me.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:17 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dat hangt van de persoon af. Sommige mensen leren het beter/makkelijker als ze minder vaak achter elkaar lessen, en anderen weer andersom. Ik hoor bij de laatste groep heb ik gemerkt.
Ik was bij rijles af en toe te gehaast. Ik gaf mezelf soms nauwelijks tijd om de situatie fatsoenlijk te overzien, vooral bij het naderen van voorangswegen. Juist nu er geen instructeur naast me zit, geef ik mezelf meer tijd. Ik let nu meer op vielig rijden dan bij rijles. Bij veel jongeren blijkt het juist andersom te gaanquote:Op maandag 21 mei 2007 19:31 schreef Marloes het volgende:
Ach, ik heb inmiddels 3 maand mijn rijbewijs en situaties inschatten en goed leren rijden leer je allemaal wel vanzelf. In het begin kon ik ook niet hard optrekken en goed schakelen, nu denk ik er niet eens meer bij naSoms heb ik nog wel eens dat ik twijfel als ik stil sta of ik nog net tussen die auto's pas, maar dan wacht ik meestal gewoon even voor de zekerheid. Toen ik net m'n rijbewijs had vond ik parkeren het ergste, vreselijk
Maar ook dat leer je wel
Niet nee? Bij die van ons op benzine wel hoor.. Je bedoelt toch gewoon wegrijden zonder het gaspedaal te gebruiken?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:29 schreef Xbox_360 het volgende:
Oh ja, op de koppeling wegrollen gaat helaas niet in een auto met benzinemotor![]()
Ja, ik bedoel zonder gas bij te geven. Bij mijn auto lukt het niet iig. Ik heb het geprobeerd en dan slaat ie afquote:Op maandag 21 mei 2007 21:31 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
Niet nee? Bij die van ons op benzine wel hoor.. Je bedoelt toch gewoon wegrijden zonder het gaspedaal te gebruiken?
Is opzich ook niet erg, maar bijvoorbeeld parkeren met slippende koppeling was wel prettig.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Marloes het volgende:
Nee dat gaat bij heel veel (kleine) auto's niet. Maar dat is toch niet erg? Gewoo flink gas geven terwijl je de koppeling op laat komen(is wel ff wennen in het begin)
ja wij hebben ook een grote benzine-auto, dus daar zal het wel aan liggen dan.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel zonder gas bij te geven. Bij mijn auto lukt het niet iig. Ik heb het geprobeerd en dan slaat ie af![]()
[..]
Is opzich ook niet erg, maar bijvoorbeeld parkeren met slippende koppeling was wel prettig.
misschien mag je wel zelf rijden, ik moest mijn eerste les al zelf naar huis rijden van een afgelegen terrein.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:42 schreef kurk_droog het volgende:
Woensdag begin ik met mijn 1e rijlesZal wel alleen sturen zijn. Weet alleen nog niet in wat voor auto die rijdt aangezien die vorige week een nieuwe heeft gekocht.
![]()
Sowieso wordt bochtje achteruit bijna nooit gedaan op examens, omdat het in de praktijk weinig voor komt.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:41 schreef Dreetjuh het volgende:
ik moet woensdag voor de eerste keer afrijden, en hopelijk ook de laatste keer
ik heb geen TTT gedaan, maar het enige waar ik een beetje moeite mee heb is de bocht achteruit, op de een of andere manier wil ik elke keer het stoepje op rijden...
en verder gaat het de laatste lessen bijna perfect, ik hoop dat dat woensdag ook zo is![]()
Heb ik ook gehad, in het begin was het telkens "gas los" en dan koppelde en schakelde de instructeur, later moest ik zelf koppelen en schakelde de instructeur, en daarna mocht ik alles zelf doen.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
misschien mag je wel zelf rijden, ik moest mijn eerste les al zelf naar huis rijden van een afgelegen terrein.
met 30 km door de stad rijden en iedereen achter me opgefokt krijgen was wel grappig![]()
mijn vriendin moest ook zelf rijden, maar haar instructeur ging schakelen, dat lijkt me apart..
dankjejquote:Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Sowieso wordt bochtje achteruit bijna nooit gedaan op examens, omdat het in de praktijk weinig voor komt.
De meeste kans heb je op fileparkeren, keren met steken en hellingproef...
Succes iig![]()
Hellingproef zonder handrem? Dat is toch veel makkelijker.. is hetzelfde als je voor een stoplicht staat met een verhoging, dat is toch ook geen probleem?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:51 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
dankjej![]()
ah dat is helemaal mooi, die drie zijn redelijk makkelijk, tenzij hij me gaat pesten door de hellingproef zonder handrem te doen, maar die doen ze ook zelden volgens mijn instructeur
Moet wel lukken hoor, gewoon langer tegenhouden..quote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel zonder gas bij te geven. Bij mijn auto lukt het niet iig. Ik heb het geprobeerd en dan slaat ie af![]()
ik vind het met handrem juist makkelijker, ik krijg het niet goed voor elkaar de rem en gaspedaal tegelijk in te drukken/los te laten.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hellingproef zonder handrem? Dat is toch veel makkelijker.. is hetzelfde als je voor een stoplicht staat met een verhoging, dat is toch ook geen probleem?
Whahaha dat had ik ook, alleen sturen en gas geven mocht ikquote:Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
misschien mag je wel zelf rijden, ik moest mijn eerste les al zelf naar huis rijden van een afgelegen terrein.
met 30 km door de stad rijden en iedereen achter me opgefokt krijgen was wel grappig![]()
mijn vriendin moest ook zelf rijden, maar haar instructeur ging schakelen, dat lijkt me apart..
Ik vind hellingproef met de voetrem makkelijker.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:51 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
dankjej![]()
ah dat is helemaal mooi, die drie zijn redelijk makkelijk, tenzij hij me gaat pesten door de hellingproef zonder handrem te doen, maar die doen ze ook zelden volgens mijn instructeur
Moet je toch wel oefenen! Anders sta je later echt klote voor een stoplicht als je hem steeds in de handrem moet zetten!quote:Op maandag 21 mei 2007 23:01 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
ik vind het met handrem juist makkelijker, ik krijg het niet goed voor elkaar de rem en gaspedaal tegelijk in te drukken/los te laten.
dat moest ik vandaag ook met me TTTquote:Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Sowieso wordt bochtje achteruit bijna nooit gedaan op examens, omdat het in de praktijk weinig voor komt.
De meeste kans heb je op fileparkeren, keren met steken en hellingproef...
Succes iig![]()
ah, maar bij stoplichten gaat het wel goed, ik heb gewoon tijdens de hellingproef zonder handrem, zodra ik de rem los laat rol ik al naar achter en dan moet ik eerst nog het gas indrukken, en dat is dus niet goedquote:Op maandag 21 mei 2007 23:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moet je toch wel oefenen! Anders sta je later echt klote voor een stoplicht als je hem steeds in de handrem moet zetten!
Maar sommige stoplichten staan op een helling, lijkt me geen fijn gevoel als je tegen de achterganger aanrolt bij het wegrijden..quote:Op maandag 21 mei 2007 23:09 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
ah, maar bij stoplichten gaat het wel goed, ik heb gewoon tijdens de hellingproef zonder handrem, zodra ik de rem los laat rol ik al naar achter en dan moet ik eerst nog het gas indrukken, en dat is dus niet goed
Je hebt nog helemaal niks met je gas te maken!quote:Op maandag 21 mei 2007 23:09 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
ah, maar bij stoplichten gaat het wel goed, ik heb gewoon tijdens de hellingproef zonder handrem, zodra ik de rem los laat rol ik al naar achter en dan moet ik eerst nog het gas indrukken, en dat is dus niet goed
Ah dat leer je vanzelf wel af, anders wat meer gas gevenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:09 schreef MaddoxX het volgende:
Ik laat koppeling te snel opkomenbij et optrekken
Juist, kwam ik pas afgelopen les achter. Ik bleef zeg maar te lang op de koppeling rijden, dus meer kans dat hij uitvalt. Nu geef ik gewoon sneller gas en dat ben je ook veel sneller weg.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah dat leer je vanzelf wel af, anders wat meer gas geven
Als de auto naar achter rolt laat je de koppeling dus niet genoeg opkomen. De kracht van de motor die geleverd wordt door het op laten komen van de koppeling zou genoeg moeten zijn om stil te blijven staan of zelfs al wat naar voren te gaan.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:09 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
hmm, het klinkt allemaal wel logisch, en bij de stoplichten e.d. doe ik het wel goed, misschien dat ik tijdens de hellingproef te veel nadenk dat het daarom alleen dan mis gaat ofzoquote:Op maandag 21 mei 2007 23:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je hebt nog helemaal niks met je gas te maken!
Je moet je koppeling op laten komen tot aan het aangrijpingspunt en dan je rem loslaten. Dan heb je dus met je linkervoet nog half het koppelingspedaal ingetrapt, je kan je met rechts gas gaan geven en langzaam je koppeling verder op laten komen zonder dat je terug bent gerold. Je zou bij wijze van spreken 10 minuten stil kunnen blijven staan zonder rem of gas ingedrukt!
Ja, dat is het vaak.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:09 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
hmm, het klinkt allemaal wel logisch, en bij de stoplichten e.d. doe ik het wel goed, misschien dat ik tijdens de hellingproef te veel nadenk dat het daarom alleen dan mis gaat ofzo
Dat heb ik dus ookquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:52 schreef Renesite het volgende:
Ik geef nogsteeds te weinig gas bij optrekken. Ik ben te voorzichtig![]()
Hahaha dat zij mn instructeur ook al. Ik ben te gehaast, maarja komt nogquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef Renesite het volgende:
Rustigggggg an.
Ik had vandaag ook een foutje met afzwaaien. Ik wíst dat ik een 2tje moest nemen, maar dacht dat een 3tje ook wel wou.
Het werd krap.
'nah, ik had zeker wel een 2tje mogen nemen'
'uhuh'
huh? Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef Renesite het volgende:
Rustigggggg an.
Ik had vandaag ook een foutje met afzwaaien. Ik wíst dat ik een 2tje moest nemen, maar dacht dat een 3tje ook wel wou.
Het werd krap.
'nah, ik had zeker wel een 2tje mogen nemen'
'uhuh'
Succesquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:14 schreef Dreetjuh het volgende:
zometeen moet ik afrijden, ik hoop dat ik niets vergeet te doen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |