Niet nee? Bij die van ons op benzine wel hoor.. Je bedoelt toch gewoon wegrijden zonder het gaspedaal te gebruiken?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:29 schreef Xbox_360 het volgende:
Oh ja, op de koppeling wegrollen gaat helaas niet in een auto met benzinemotor![]()
Ja, ik bedoel zonder gas bij te geven. Bij mijn auto lukt het niet iig. Ik heb het geprobeerd en dan slaat ie afquote:Op maandag 21 mei 2007 21:31 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
Niet nee? Bij die van ons op benzine wel hoor.. Je bedoelt toch gewoon wegrijden zonder het gaspedaal te gebruiken?
Is opzich ook niet erg, maar bijvoorbeeld parkeren met slippende koppeling was wel prettig.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Marloes het volgende:
Nee dat gaat bij heel veel (kleine) auto's niet. Maar dat is toch niet erg? Gewoo flink gas geven terwijl je de koppeling op laat komen(is wel ff wennen in het begin)
ja wij hebben ook een grote benzine-auto, dus daar zal het wel aan liggen dan.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel zonder gas bij te geven. Bij mijn auto lukt het niet iig. Ik heb het geprobeerd en dan slaat ie af![]()
[..]
Is opzich ook niet erg, maar bijvoorbeeld parkeren met slippende koppeling was wel prettig.
misschien mag je wel zelf rijden, ik moest mijn eerste les al zelf naar huis rijden van een afgelegen terrein.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:42 schreef kurk_droog het volgende:
Woensdag begin ik met mijn 1e rijlesZal wel alleen sturen zijn. Weet alleen nog niet in wat voor auto die rijdt aangezien die vorige week een nieuwe heeft gekocht.
![]()
Sowieso wordt bochtje achteruit bijna nooit gedaan op examens, omdat het in de praktijk weinig voor komt.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:41 schreef Dreetjuh het volgende:
ik moet woensdag voor de eerste keer afrijden, en hopelijk ook de laatste keer
ik heb geen TTT gedaan, maar het enige waar ik een beetje moeite mee heb is de bocht achteruit, op de een of andere manier wil ik elke keer het stoepje op rijden...
en verder gaat het de laatste lessen bijna perfect, ik hoop dat dat woensdag ook zo is![]()
Heb ik ook gehad, in het begin was het telkens "gas los" en dan koppelde en schakelde de instructeur, later moest ik zelf koppelen en schakelde de instructeur, en daarna mocht ik alles zelf doen.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
misschien mag je wel zelf rijden, ik moest mijn eerste les al zelf naar huis rijden van een afgelegen terrein.
met 30 km door de stad rijden en iedereen achter me opgefokt krijgen was wel grappig![]()
mijn vriendin moest ook zelf rijden, maar haar instructeur ging schakelen, dat lijkt me apart..
dankjejquote:Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Sowieso wordt bochtje achteruit bijna nooit gedaan op examens, omdat het in de praktijk weinig voor komt.
De meeste kans heb je op fileparkeren, keren met steken en hellingproef...
Succes iig![]()
Hellingproef zonder handrem? Dat is toch veel makkelijker.. is hetzelfde als je voor een stoplicht staat met een verhoging, dat is toch ook geen probleem?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:51 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
dankjej![]()
ah dat is helemaal mooi, die drie zijn redelijk makkelijk, tenzij hij me gaat pesten door de hellingproef zonder handrem te doen, maar die doen ze ook zelden volgens mijn instructeur
Moet wel lukken hoor, gewoon langer tegenhouden..quote:Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel zonder gas bij te geven. Bij mijn auto lukt het niet iig. Ik heb het geprobeerd en dan slaat ie af![]()
ik vind het met handrem juist makkelijker, ik krijg het niet goed voor elkaar de rem en gaspedaal tegelijk in te drukken/los te laten.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hellingproef zonder handrem? Dat is toch veel makkelijker.. is hetzelfde als je voor een stoplicht staat met een verhoging, dat is toch ook geen probleem?
Whahaha dat had ik ook, alleen sturen en gas geven mocht ikquote:Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
misschien mag je wel zelf rijden, ik moest mijn eerste les al zelf naar huis rijden van een afgelegen terrein.
met 30 km door de stad rijden en iedereen achter me opgefokt krijgen was wel grappig![]()
mijn vriendin moest ook zelf rijden, maar haar instructeur ging schakelen, dat lijkt me apart..
Ik vind hellingproef met de voetrem makkelijker.quote:Op maandag 21 mei 2007 22:51 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
dankjej![]()
ah dat is helemaal mooi, die drie zijn redelijk makkelijk, tenzij hij me gaat pesten door de hellingproef zonder handrem te doen, maar die doen ze ook zelden volgens mijn instructeur
Moet je toch wel oefenen! Anders sta je later echt klote voor een stoplicht als je hem steeds in de handrem moet zetten!quote:Op maandag 21 mei 2007 23:01 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
ik vind het met handrem juist makkelijker, ik krijg het niet goed voor elkaar de rem en gaspedaal tegelijk in te drukken/los te laten.
dat moest ik vandaag ook met me TTTquote:Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Sowieso wordt bochtje achteruit bijna nooit gedaan op examens, omdat het in de praktijk weinig voor komt.
De meeste kans heb je op fileparkeren, keren met steken en hellingproef...
Succes iig![]()
ah, maar bij stoplichten gaat het wel goed, ik heb gewoon tijdens de hellingproef zonder handrem, zodra ik de rem los laat rol ik al naar achter en dan moet ik eerst nog het gas indrukken, en dat is dus niet goedquote:Op maandag 21 mei 2007 23:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moet je toch wel oefenen! Anders sta je later echt klote voor een stoplicht als je hem steeds in de handrem moet zetten!
Maar sommige stoplichten staan op een helling, lijkt me geen fijn gevoel als je tegen de achterganger aanrolt bij het wegrijden..quote:Op maandag 21 mei 2007 23:09 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
ah, maar bij stoplichten gaat het wel goed, ik heb gewoon tijdens de hellingproef zonder handrem, zodra ik de rem los laat rol ik al naar achter en dan moet ik eerst nog het gas indrukken, en dat is dus niet goed
Je hebt nog helemaal niks met je gas te maken!quote:Op maandag 21 mei 2007 23:09 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
ah, maar bij stoplichten gaat het wel goed, ik heb gewoon tijdens de hellingproef zonder handrem, zodra ik de rem los laat rol ik al naar achter en dan moet ik eerst nog het gas indrukken, en dat is dus niet goed
Ah dat leer je vanzelf wel af, anders wat meer gas gevenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:09 schreef MaddoxX het volgende:
Ik laat koppeling te snel opkomenbij et optrekken
Juist, kwam ik pas afgelopen les achter. Ik bleef zeg maar te lang op de koppeling rijden, dus meer kans dat hij uitvalt. Nu geef ik gewoon sneller gas en dat ben je ook veel sneller weg.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ah dat leer je vanzelf wel af, anders wat meer gas geven
Als de auto naar achter rolt laat je de koppeling dus niet genoeg opkomen. De kracht van de motor die geleverd wordt door het op laten komen van de koppeling zou genoeg moeten zijn om stil te blijven staan of zelfs al wat naar voren te gaan.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:09 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
hmm, het klinkt allemaal wel logisch, en bij de stoplichten e.d. doe ik het wel goed, misschien dat ik tijdens de hellingproef te veel nadenk dat het daarom alleen dan mis gaat ofzoquote:Op maandag 21 mei 2007 23:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je hebt nog helemaal niks met je gas te maken!
Je moet je koppeling op laten komen tot aan het aangrijpingspunt en dan je rem loslaten. Dan heb je dus met je linkervoet nog half het koppelingspedaal ingetrapt, je kan je met rechts gas gaan geven en langzaam je koppeling verder op laten komen zonder dat je terug bent gerold. Je zou bij wijze van spreken 10 minuten stil kunnen blijven staan zonder rem of gas ingedrukt!
Ja, dat is het vaak.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:09 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
hmm, het klinkt allemaal wel logisch, en bij de stoplichten e.d. doe ik het wel goed, misschien dat ik tijdens de hellingproef te veel nadenk dat het daarom alleen dan mis gaat ofzo
Dat heb ik dus ookquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:52 schreef Renesite het volgende:
Ik geef nogsteeds te weinig gas bij optrekken. Ik ben te voorzichtig![]()
Hahaha dat zij mn instructeur ook al. Ik ben te gehaast, maarja komt nogquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef Renesite het volgende:
Rustigggggg an.
Ik had vandaag ook een foutje met afzwaaien. Ik wíst dat ik een 2tje moest nemen, maar dacht dat een 3tje ook wel wou.
Het werd krap.
'nah, ik had zeker wel een 2tje mogen nemen'
'uhuh'
huh? Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef Renesite het volgende:
Rustigggggg an.
Ik had vandaag ook een foutje met afzwaaien. Ik wíst dat ik een 2tje moest nemen, maar dacht dat een 3tje ook wel wou.
Het werd krap.
'nah, ik had zeker wel een 2tje mogen nemen'
'uhuh'
Succesquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:14 schreef Dreetjuh het volgende:
zometeen moet ik afrijden, ik hoop dat ik niets vergeet te doen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |