abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49623572
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:29 schreef Xbox_360 het volgende:
Oh ja, op de koppeling wegrollen gaat helaas niet in een auto met benzinemotor
Niet nee? Bij die van ons op benzine wel hoor.. Je bedoelt toch gewoon wegrijden zonder het gaspedaal te gebruiken?
  maandag 21 mei 2007 @ 21:38:23 #252
57434 Marloes
Digital Love
pi_49623867
Nee dat gaat bij heel veel (kleine) auto's niet. Maar dat is toch niet erg? Gewoo flink gas geven terwijl je de koppeling op laat komen (is wel ff wennen in het begin)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_49623895
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:31 schreef hardcorebass het volgende:

[..]

Niet nee? Bij die van ons op benzine wel hoor.. Je bedoelt toch gewoon wegrijden zonder het gaspedaal te gebruiken?
Ja, ik bedoel zonder gas bij te geven. Bij mijn auto lukt het niet iig. Ik heb het geprobeerd en dan slaat ie af
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Marloes het volgende:
Nee dat gaat bij heel veel (kleine) auto's niet. Maar dat is toch niet erg? Gewoo flink gas geven terwijl je de koppeling op laat komen (is wel ff wennen in het begin)
Is opzich ook niet erg, maar bijvoorbeeld parkeren met slippende koppeling was wel prettig.

[ Bericht 18% gewijzigd door Xbox_360 op 21-05-2007 21:53:45 ]
pi_49626233
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel zonder gas bij te geven. Bij mijn auto lukt het niet iig. Ik heb het geprobeerd en dan slaat ie af
[..]

Is opzich ook niet erg, maar bijvoorbeeld parkeren met slippende koppeling was wel prettig.
ja wij hebben ook een grote benzine-auto, dus daar zal het wel aan liggen dan.

Inparkeren etc lijkt me dan inderdaad wel lastiger ja.
pi_49626779
ik moet woensdag voor de eerste keer afrijden, en hopelijk ook de laatste keer

ik heb geen TTT gedaan, maar het enige waar ik een beetje moeite mee heb is de bocht achteruit, op de een of andere manier wil ik elke keer het stoepje op rijden...
en verder gaat het de laatste lessen bijna perfect, ik hoop dat dat woensdag ook zo is
pi_49626802
Woensdag begin ik met mijn 1e rijles Zal wel alleen sturen zijn. Weet alleen nog niet in wat voor auto die rijdt aangezien die vorige week een nieuwe heeft gekocht.
pi_49627030
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:42 schreef kurk_droog het volgende:
Woensdag begin ik met mijn 1e rijles Zal wel alleen sturen zijn. Weet alleen nog niet in wat voor auto die rijdt aangezien die vorige week een nieuwe heeft gekocht.
misschien mag je wel zelf rijden, ik moest mijn eerste les al zelf naar huis rijden van een afgelegen terrein.
met 30 km door de stad rijden en iedereen achter me opgefokt krijgen was wel grappig

mijn vriendin moest ook zelf rijden, maar haar instructeur ging schakelen, dat lijkt me apart..
pi_49627052
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:41 schreef Dreetjuh het volgende:
ik moet woensdag voor de eerste keer afrijden, en hopelijk ook de laatste keer

ik heb geen TTT gedaan, maar het enige waar ik een beetje moeite mee heb is de bocht achteruit, op de een of andere manier wil ik elke keer het stoepje op rijden...
en verder gaat het de laatste lessen bijna perfect, ik hoop dat dat woensdag ook zo is
Sowieso wordt bochtje achteruit bijna nooit gedaan op examens, omdat het in de praktijk weinig voor komt.
De meeste kans heb je op fileparkeren, keren met steken en hellingproef...
Succes iig
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_49627132
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Dreetjuh het volgende:

[..]

misschien mag je wel zelf rijden, ik moest mijn eerste les al zelf naar huis rijden van een afgelegen terrein.
met 30 km door de stad rijden en iedereen achter me opgefokt krijgen was wel grappig

mijn vriendin moest ook zelf rijden, maar haar instructeur ging schakelen, dat lijkt me apart..
Heb ik ook gehad, in het begin was het telkens "gas los" en dan koppelde en schakelde de instructeur, later moest ik zelf koppelen en schakelde de instructeur, en daarna mocht ik alles zelf doen.
Ik vond dat opzich wel een prettige methode
Maar als ik er aan terugdenk lijkt het me echt heel apart ja
'And I called your name,
pi_49627226
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Sowieso wordt bochtje achteruit bijna nooit gedaan op examens, omdat het in de praktijk weinig voor komt.
Succes iig
dankjej
ah dat is helemaal mooi, die drie zijn redelijk makkelijk, tenzij hij me gaat pesten door de hellingproef zonder handrem te doen, maar die doen ze ook zelden volgens mijn instructeur
pi_49627418
Ja zou mooi zijn. Heb er iedergeval zin in!
pi_49627562
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:51 schreef Dreetjuh het volgende:

[..]

dankjej
ah dat is helemaal mooi, die drie zijn redelijk makkelijk, tenzij hij me gaat pesten door de hellingproef zonder handrem te doen, maar die doen ze ook zelden volgens mijn instructeur
Hellingproef zonder handrem? Dat is toch veel makkelijker.. is hetzelfde als je voor een stoplicht staat met een verhoging, dat is toch ook geen probleem?
pi_49627649
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:38 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Moet wel lukken hoor, gewoon langer tegenhouden..
pi_49627671
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hellingproef zonder handrem? Dat is toch veel makkelijker.. is hetzelfde als je voor een stoplicht staat met een verhoging, dat is toch ook geen probleem?
ik vind het met handrem juist makkelijker, ik krijg het niet goed voor elkaar de rem en gaspedaal tegelijk in te drukken/los te laten.
pi_49627702
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Dreetjuh het volgende:

[..]

Whahaha dat had ik ook, alleen sturen en gas geven mocht ik
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:51 schreef Dreetjuh het volgende:

[..]

dankjej
Ik vind hellingproef met de voetrem makkelijker.
Maar zal wel komen omdat ik niet zo'n normale handrem heb maar eentje die je moet indrukken met je voet om de handrem "op" te hebben en dan aan zo' n hendeltje moet trekken om hem eraf te halen.
pi_49627872
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:01 schreef Dreetjuh het volgende:

[..]

ik vind het met handrem juist makkelijker, ik krijg het niet goed voor elkaar de rem en gaspedaal tegelijk in te drukken/los te laten.
Moet je toch wel oefenen! Anders sta je later echt klote voor een stoplicht als je hem steeds in de handrem moet zetten!
pi_49627918
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:47 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Succes iig
dat moest ik vandaag ook met me TTT
pi_49627993
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Moet je toch wel oefenen! Anders sta je later echt klote voor een stoplicht als je hem steeds in de handrem moet zetten!
ah, maar bij stoplichten gaat het wel goed, ik heb gewoon tijdens de hellingproef zonder handrem, zodra ik de rem los laat rol ik al naar achter en dan moet ik eerst nog het gas indrukken, en dat is dus niet goed
pi_49628024
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:09 schreef Dreetjuh het volgende:

[..]

ah, maar bij stoplichten gaat het wel goed, ik heb gewoon tijdens de hellingproef zonder handrem, zodra ik de rem los laat rol ik al naar achter en dan moet ik eerst nog het gas indrukken, en dat is dus niet goed
Maar sommige stoplichten staan op een helling, lijkt me geen fijn gevoel als je tegen de achterganger aanrolt bij het wegrijden..
pi_49628383
quote:

[..]

Je hebt nog helemaal niks met je gas te maken!
Je moet je koppeling op laten komen tot aan het aangrijpingspunt en dan je rem loslaten. Dan heb je dus met je linkervoet nog half het koppelingspedaal ingetrapt, je kan je met rechts gas gaan geven en langzaam je koppeling verder op laten komen zonder dat je terug bent gerold. Je zou bij wijze van spreken 10 minuten stil kunnen blijven staan zonder rem of gas ingedrukt!
'And I called your name,
  dinsdag 22 mei 2007 @ 00:09:18 #271
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_49629945
Ik laat koppeling te snel opkomen bij et optrekken
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_49630391
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:09 schreef MaddoxX het volgende:
Ik laat koppeling te snel opkomen bij et optrekken
Ah dat leer je vanzelf wel af, anders wat meer gas geven
pi_49630563
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 00:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ah dat leer je vanzelf wel af, anders wat meer gas geven
Juist, kwam ik pas afgelopen les achter. Ik bleef zeg maar te lang op de koppeling rijden, dus meer kans dat hij uitvalt. Nu geef ik gewoon sneller gas en dat ben je ook veel sneller weg.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:22:11 #274
175950 Marurk
Baggeraar
pi_49635865
quote:

[..]

Als de auto naar achter rolt laat je de koppeling dus niet genoeg opkomen. De kracht van de motor die geleverd wordt door het op laten komen van de koppeling zou genoeg moeten zijn om stil te blijven staan of zelfs al wat naar voren te gaan.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:49:53 #275
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49636703
Over 10 minuten weer twee uur rijden,., spannend, ik hoop dat ik nu wat minder domme fouten maak.
pi_49637385
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:20 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je hebt nog helemaal niks met je gas te maken!
Je moet je koppeling op laten komen tot aan het aangrijpingspunt en dan je rem loslaten. Dan heb je dus met je linkervoet nog half het koppelingspedaal ingetrapt, je kan je met rechts gas gaan geven en langzaam je koppeling verder op laten komen zonder dat je terug bent gerold. Je zou bij wijze van spreken 10 minuten stil kunnen blijven staan zonder rem of gas ingedrukt!
hmm, het klinkt allemaal wel logisch, en bij de stoplichten e.d. doe ik het wel goed, misschien dat ik tijdens de hellingproef te veel nadenk dat het daarom alleen dan mis gaat ofzo
pi_49639238
zo, net voor de 2e keer examen gedaan en gezakt..ik ben echt pissed off op die examinator..hij heeft me laten zakken omdat mn bochten iets te ruim waren..en ik niet op tijd/ver genoeg de bocht in keek, en omdat 1 kruispunt misging vondt hij gelijk dat de kruispunten slecht gingen . Ik baal nu echt
pi_49640133
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:09 schreef Dreetjuh het volgende:

[..]

hmm, het klinkt allemaal wel logisch, en bij de stoplichten e.d. doe ik het wel goed, misschien dat ik tijdens de hellingproef te veel nadenk dat het daarom alleen dan mis gaat ofzo
Ja, dat is het vaak.
Ik heb nu dus al een tijdje mijn rijbewijs en heb niet echt problemen meer metr de hellingproef (ja soms geef ik voor de zekerheid extra veel gas, staat een beetje sjonnie maargoed).
Maar in het begin had ik ook vaak geen enkele moeite met hellingproef, tenzij ik dacht "ik moet het nu niet verneuken".
Kwestie van vertrouwen in je kunnen krijgen, komt me de tijd vanzelf
'And I called your name,
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 12:52:51 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49641141
Ik geef nogsteeds te weinig gas bij optrekken. Ik ben te voorzichtig

Verder neem ik wel initiatieven door hem met een andere leerling te laten praten en ik gewoon zelf te rijden. Inhalen beslissen of ik wel of niet door oranje rijd

Maar dat optrekken moet gewoon soepeler

Vanmiddag weer een uurtje
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:58:38 #280
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_49643540
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:52 schreef Renesite het volgende:
Ik geef nogsteeds te weinig gas bij optrekken. Ik ben te voorzichtig
Dat heb ik dus ook

Zometeen weer 2 uurtjes rijden
Tics van je petten.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:07:34 #281
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_49643896
Die koppeling gaat bij ook bagger als ik er niet aan denk, vooral bij 1 naar 2.

De rijlessen gingen vandaag wel weer prima. Domme fouten zijn er uit, nu alleen nog leren om foutloos te schakelen, dan begint de fase met kijken, etc.
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 15:38:14 #282
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49647728
"Laat ik eens eerlijk zijn" begint mijn instructeur
"Okay"
"Wat niet goed gaat... of laat ik positief beginnen"
"*slik*" doe ik
"Je kijken, gaat perfect op elke moment, maar je voertuigbeheersing is nog steeds niet helemaal niet perfect, soms maak je net van die kleine domme foutjes... maar dat komt wel goed Want ik heb een datum"
"Okay Ik ben het daar ook wel mee eens eigenlijk "
"Nou... ** augustus"

! !!

Hoe snel is versneld aanvragen? Als ik het op een vrijdag aanvraag, dan heb ik hem vást niet 's maandags !! Dan ga ik naar Antwerpen - en opzich lijkt mij een stuk snelweg rijden wel tof
pi_49647945
Ik moest in het begin ook gelijk alles zelf doen, op het indusstrieterrein bij ons in de buurt, in het begin rondjes gereden om te kijken hoe het schakele werkte en daarna gelijk zelf de weg op en naar huis gereden
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 15:45:00 #284
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49648012
Ik moest ook gelijk sturen vanaf huis, zernike terrein op, en vanaf daar ook met de koppeling enzo. En vervolgens iemand midden uit de stad opgehaald
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:50:31 #285
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_49650722
dat bij het optrekken ben ik ook gewoon te voorzichtig met gas geven

dadelijk 2uurtjes
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:05:11 #286
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_49651301
Zo, weer terug van 2 uurtjes.
Ging lekker, ondanks dat ik heeel af en toe de controle een beetje verlies (de koppeling te snel op laten komen waardoor je te snel door een bocht gaat).

Kijken gaat verder ook prima, hoewel ik de nacontrole af en toe vergeet..
Voor de rest:

Autorijden
Tics van je petten.
pi_49652179
Over een half uurtje weer rijden
pi_49669019
Damn, dat terugschakelen als je van de snelweg komt is echt irritant.
De afritten hier hebben meestal zo'n scherpe bocht en dan kom je gelijk weer op de snelweg. Afremmen, terugschakelen, en dan verder rijden lukt me echt niet goed. Ik ga dan vechten met die klote versnellingspook.
  Moderator dinsdag 22 mei 2007 @ 23:56:45 #289
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49669853
Rustigggggg an.

Ik had vandaag ook een foutje met afzwaaien. Ik wíst dat ik een 2tje moest nemen, maar dacht dat een 3tje ook wel wou.
Het werd krap.

'nah, ik had zeker wel een 2tje mogen nemen'
'uhuh '
pi_49670142
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef Renesite het volgende:
Rustigggggg an.

Ik had vandaag ook een foutje met afzwaaien. Ik wíst dat ik een 2tje moest nemen, maar dacht dat een 3tje ook wel wou.
Het werd krap.

'uhuh '
Hahaha dat zij mn instructeur ook al. Ik ben te gehaast, maarja komt nog
pi_49672692
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef Renesite het volgende:
Rustigggggg an.

Het werd krap.

'uhuh '
huh? Wat bedoel je?
pi_49672704
in zijn 2e versnelling bedoelt ie, ik vind het ook maar dom hoe ze het daar zeggen, maken overal verkleinwoordjes van ofzo
pi_49672705
in zijn 2e versnelling bedoelt ie, ik vind het ook maar dom hoe ze het daar zeggen, maken overal verkleinwoordjes van ofzo
  Moderator woensdag 23 mei 2007 @ 09:01:55 #294
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49674435
Nah, de vorige keer zag ik niet dat het daar een korte bocht was, dus racete ik in de 4 Dat was een krappe bocht Dus ik kon er wel om lachen
pi_49674686
zometeen moet ik afrijden, ik hoop dat ik niets vergeet te doen...
  Moderator woensdag 23 mei 2007 @ 09:22:51 #296
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49674859
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:14 schreef Dreetjuh het volgende:
zometeen moet ik afrijden, ik hoop dat ik niets vergeet te doen...
Succes !
pi_49675156
Ik moest net ook afrijden, voor de 2de keer, en ben GESLAAGD!!

Ging best goed, wel een aantal stomme foutjes gemaakt en één bijzondere verrichting (mijn meest gehate: fileparkeren) ging niet zoals het moest, maar ik heb hem! Vanavond aanvragen, ik kan niet wachten om zelf en zonder instructeur te rijden!!

Tevens mijn foto uit de OP gehaald en mezelf bij geslaagde gezet
  Moderator woensdag 23 mei 2007 @ 09:42:53 #298
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49675317
Tof man!
pi_49676688
1e les net gehad. In het begin moeilijk om alles tegelijk te doen en om niet te hard te rijden maar ging aan het eind wel beter
pi_49679391
Lol, ben ook vandaag begonnen met m'n eerste rijles. Beetje sturen op parkeerplaats en toen door de stad rijden. Voelt lekker als je net gas gaat geven als je uit een bocht komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')