Tjaquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:28 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ehm...voor benzine is dat juist goed. Erg handig dat dat je wordt afgeleerd... Dan moet je het straks weer aanleren![]()
OMG jij eerder dan mijquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:47 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Okej mensen feliciteer mij maar..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben zojuist geslaagd voor mijn praktijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gehaald na 22 lessen van 1.5 uur.
Theorie tweede keer gehaald
Praktijk gelijk eerste keer..
En nu ben ik blut.
![]()
Dank u walquote:
Dat was het inderdaad.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:55 schreef Turbo_Diesel het volgende:
[..]
Dank u wal![]()
Dat was toch al duidelijk zat ofniet?![]()
Dito hier.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:57 schreef Snad het volgende:
Ik wil ook weer afrijden![]()
Vrienden van mij die gezakt zijn eergister kunnen pas half juli weer op.
En aangezien ik dan op vakantie ben zal t iets van augustus worden
quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:16 schreef Snad het volgende:
Het frustrerende is dat je zelf weet dat je goed kan rijden.
Alleen verneuk je het dan op je examen.
En dat irriteert me
Whehehe dat wil ik ook ooit nog eens doenquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:02 schreef michiel_merk het volgende:
en verder heb ik iemand nog nat gemaakt ik ging door een bocht heen wat redelijk blank stond na een bui, en toevallig stond daar iemand shithappens![]()
Jij weet al de examenroute? Dat is appart, want dan zou je in principe de zelfde route telkens kunnen rijden zodat die er met het examen perfect moet kunnen rijden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:12 schreef francis997 het volgende:
ik heb net weer les gehad, ging wel goed, heb de examenroute van mn examen gereden met mn instructeur, en heb maar 1 foutje gemaakt. dat was verkeeerd voorsorteren bij een stoplicht. Nu dinsdagochtend nog 1 lesje en daarna examen.![]()
quote:Op zondag 20 mei 2007 23:16 schreef kcin22 het volgende:
[..]
Jij weet al de examenroute? Dat is appart, want dan zou je in principe de zelfde route telkens kunnen rijden zodat die er met het examen perfect moet kunnen rijden.
Ik mag vrijdag het voor de eerste keer proberen, precies in de week dat mijn instructeur een nieuwe auto krijgt. Weg het gevoel dat je de oude auto begon te 'begrijpen'.
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, kun je gewoon hele tijd oefenenquote:Op zondag 20 mei 2007 23:27 schreef hardcorebass het volgende:
[..]net alsof er 1 examenroute is?
Nee dus..
na het afstellen van de spiegels, starten als de auto nog niet gestart is, zet ik hem altijd in zn1, daarna de handrem, daarna ga ik rijden..door de koppeling rustig los te laten en gas te gevenquote:Op maandag 21 mei 2007 08:58 schreef Merel het volgende:
Zometeen m'n zesde les. Beetje stomme vraag, maar kan iemand me vertellen wat de volgorde van handelingen is als je de auto start? OK, gordel om en spiegels afstellen, maar daarna? Ik weet nooit wat ik eerst moet doen: handrem los, rem, koppeling, versnelling, starten, etc.
Bij de RIS-opleiding is de volgorde (ongeveer) als volgt:quote:Op maandag 21 mei 2007 09:30 schreef miss_bleu het volgende:
is er een volgorde dan? Je moet alles alleen gedaan hebben.
Ik doe altijd:
- spiegels,
- lichten aan
- gordel om
-handrem los
- 1e versnelling
starten
verbruikers?quote:Op maandag 21 mei 2007 10:47 schreef Marurk het volgende:
[..]
Bij de RIS-opleiding is de volgorde (ongeveer) als volgt:
1. controle buiten de auto
2. instappen
3. zithouding
4. stuurhouding
5. afstellen spiegels
6. omdoen gordel
7. controle in de auto
8. starten:ontkoppel rem vast starten verbruikers (aan) schakel in de 1e versnelling parkeerrem los (als laatste)
9. technische wijze wegrijden![]()
dat hoeft ook helemaal niet, soms als je start moet je de koppeling inhouden, omdat hij soms nog in zijn versnelling kan staan.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:36 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Waarom moet je als je de auto start, de koppeling intrapt en de auto in z,n 1 zet ook de rem intrappen?.
Ik trap de koppeling in.. start hem op, zet hem in z,n 1 en ik rijd weg....
Dan kun je de opbouwende remdruk voelen als je de pedaal intrapt. Dat is ook een soort 'controle'.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:36 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Waarom moet je als je de auto start, de koppeling intrapt en de auto in z,n 1 zet ook de rem intrappen?.
Ik trap de koppeling in.. start hem op, zet hem in z,n 1 en ik rijd weg....
hehe, toch best wel een essentieel onderdeelquote:Op maandag 21 mei 2007 13:35 schreef imago het volgende:
Net weer een les gehadIk ben uitzonderlijk goed in kijken en situaties inschatten, ik kan alleen niet goed remmen, koppelen, optrekken en gas geven
Dat hangt van de persoon af. Sommige mensen leren het beter/makkelijker als ze minder vaak achter elkaar lessen, en anderen weer andersom. Ik hoor bij de laatste groep heb ik gemerkt.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:57 schreef Heerlijkheid het volgende:
Morgen weer twee uurtjes rijden, mijn vijfde en zesde uur. Ik hoop dat ik nu wat beter rijd dan de vorige keren. Twee uur (volle uren) achter elkaar is erg veel in het begin.
Ik snap niet hoe mensen dat volhouden bij zo'n tiendaagse cursus.
per persoon is het verschillend, ik deed er in het begin erg lang over om het schakelen enzo onder de knie te krijgen.. op een gegeven ging ik minder vaak lessen en had ik het sneller onder de knie.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:17 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dat hangt van de persoon af. Sommige mensen leren het beter/makkelijker als ze minder vaak achter elkaar lessen, en anderen weer andersom. Ik hoor bij de laatste groep heb ik gemerkt.
Ik heb al redelijk snel een verzadigingspunt bereikt. Volgens mij heeft het met de manier van leren te maken: ik denk alles te moeten begrijpen voor ik het doe, terwijl het gewoon om simpel uitvoeren gaat. Maar goed, het zal ook wel minder worden, de eerste vier uur is sowieso redelijk intensief lijkt me.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:17 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dat hangt van de persoon af. Sommige mensen leren het beter/makkelijker als ze minder vaak achter elkaar lessen, en anderen weer andersom. Ik hoor bij de laatste groep heb ik gemerkt.
Ik was bij rijles af en toe te gehaast. Ik gaf mezelf soms nauwelijks tijd om de situatie fatsoenlijk te overzien, vooral bij het naderen van voorangswegen. Juist nu er geen instructeur naast me zit, geef ik mezelf meer tijd. Ik let nu meer op vielig rijden dan bij rijles. Bij veel jongeren blijkt het juist andersom te gaanquote:Op maandag 21 mei 2007 19:31 schreef Marloes het volgende:
Ach, ik heb inmiddels 3 maand mijn rijbewijs en situaties inschatten en goed leren rijden leer je allemaal wel vanzelf. In het begin kon ik ook niet hard optrekken en goed schakelen, nu denk ik er niet eens meer bij naSoms heb ik nog wel eens dat ik twijfel als ik stil sta of ik nog net tussen die auto's pas, maar dan wacht ik meestal gewoon even voor de zekerheid. Toen ik net m'n rijbewijs had vond ik parkeren het ergste, vreselijk
Maar ook dat leer je wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |