abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49308517
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 18:55 schreef Steephh het volgende:

[..]

Zelf geleerd.. Mja, ik kreeg van die lullige vragen waar ik helemaal niet op gerekend had.. En ook de manier van vragen bij het CBR is superirritant. Ik ken alle regels wel, maar sommige vragen worden gewoon misleidend gesteld. Zo was er een vraag over een besneeuwde autoweg, met de vraag:

'Je rijdt 70 kilometer per uur. Mag dat?'

Waarop ik dacht.. Tsja, het is niet slim om de zo hard te rijden als alles besneeuwd is. Dus ik zei, 'nee'. Op die vraag was het antwoord dus 'ja'. Kijk, ik kan wel weten wat theoretisch gezien wel en niet mag maar een situatie moet je meestal toch per situatie an sich beoordelen. Daarom snap ik ook niet waarom theorieexamens los zijn van de praktijk. Ohja, ik heb nog geen autorijles gehad, dat scheelt misschien ook al.
Ja dat vind ik ook zo irritant. De ene keer willen ze dat je je aan de regels houd, en de volgende keer moet je zelf de situatie inschatten. Kies gewoon 1 van de twee en niet allebei om de zoveel vragen dat het gewoon een gok-moment word.

Gelukkig wel in 1x gehaald
pi_49308559
Ik kreeg ook zo'n vraag over de sneeuw, maar toen was het antwoord wel 'nee'...
Omdat er ook kinderen speelden....

Slaagde wel overginds
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_49308653
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:44 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook zo irritant. De ene keer willen ze dat je je aan de regels houd, en de volgende keer moet je zelf de situatie inschatten. Kies gewoon 1 van de twee en niet allebei om de zoveel vragen dat het gewoon een gok-moment word.

Gelukkig wel in 1x gehaald
ja maar zulke vragen zitten er nooit veel in dus daarop zak je dan ook niet
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:45:38 #154
57434 Marloes
Digital Love
pi_49310241
Ik heb alle 15 examens uit mijn verjo boekje geoefend en toen was ik heel goed voorbereid
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_49310314
Overigens snap ik dat niet he, er zit toch een groot verschil tussen "mag dit?" en "is dit verstandig?" ?

Bij de eerste is het zo dat als het niet in de wet omschreven staat als zijnde verboden, dat het dan gewoon toegestaan is.

Bij de tweede is het zo dat je het wel mag doen (als het geen verboden handeling betreft in ieder geval) maar dat er een gevaar dreigt en dat je er dus verstandig aan doet om nog even te wachten.
pi_49310599
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:45 schreef Marloes het volgende:
Ik heb alle 15 examens uit mijn verjo boekje geoefend en toen was ik heel goed voorbereid
ik had dat ook was inmiddels wel in november..en had geloof ik 7 fout, terwijl je er maar 6 fout mag hebben. Tweede keer met 2 fout geslaagd toen, maar ik vindt dat je de theorie beter/makkelijker leert tijdens het lessen. .
pi_49328509
En ja, dat ik opzich gezakt ben vind ik nog niet zo een probleem, maar ik had met ons mam gewed dat ik het in één keer zou halen. En ja, dat lukte dus niet. Nu ben ik naast de kosten van de theorie ook nog eens 100 euro kwijt..
  zondag 13 mei 2007 @ 13:48:33 #158
57434 Marloes
Digital Love
pi_49328959
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 20:58 schreef francis997 het volgende:

[..]

ik had dat ook was inmiddels wel in november..en had geloof ik 7 fout, terwijl je er maar 6 fout mag hebben. Tweede keer met 2 fout geslaagd toen, maar ik vindt dat je de theorie beter/makkelijker leert tijdens het lessen. .
Nou ik had 0 fout
Het is ook wel belangrijk dat je snapt waarom je een vraag fout hebt en niet dat je denkt van, oh jammer, volgende examen oefenen.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_49352751
Mezelf ook toegevoegd op OP in de wiki, vandaag 8.45 - 9.45 rijles en om 9.50 examen

Hopen dat ik het ga halen
pi_49352792
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:17 schreef brandsrus het volgende:
Mezelf ook toegevoegd op OP in de wiki, vandaag 8.45 - 9.45 rijles en om 9.50 examen

Hopen dat ik het ga halen
Ik denk niet dat je de OP nog haalt dan...maar goed, als je je examen maar haalt!
Succes!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  Nerd met benen maandag 14 mei 2007 @ 08:28:20 #161
18073 miss_bleu
pi_49352840
succes!!!
  maandag 14 mei 2007 @ 15:20:13 #162
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_49366380
Ik wil graag beginnen met mijn theorie, wat heb ik daar voor nodig?
A.F.C. Ajax
pi_49366518
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:20 schreef SoupNazi het volgende:
  • Een leeftijd van 18 jaar of hoger
  • Kennis van de theorie (bv. uit een boekje)
  • Een pasfoto
  • Geld voor het CBR, een euro of 30.
  • Een identiteitsbewijs
  • In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_49366538
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 15:20 schreef SoupNazi het volgende:
    verstand om zelf ff iets op te zoeken...
    pi_49366581
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 15:24 schreef hardcorebass het volgende:
    verstand om zelf ff iets op te zoeken...
    Verstand heb je bijna niet nodig voor het behalen van je rijbewijs
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_49366669
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 15:24 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Verstand heb je bijna niet nodig voor het behalen van je rijbewijs
    klopt elke gek kan het, maar hij heeft wel verstand nodig om ff op te zoeken wat ie nodig heeft voor zijn theorie. Maarja als je een beetje nadenkt hoef je dat niet eens op te zoeken theorieboekje.. en dan een uurtje of 3-4 leren en wat examenopdrachten maken en je bent er klaar mee
    pi_49367160
    Ik mag het morgenvroeg om 09.50 voor de eerste keer proberen!
    pi_49371453
    OP weer aangepast, ben geslaagd!!!

In 1 keer
    pi_49373896
    Gefeliciteerd
    Nu ik morgen nog
    Gewoon een beetje praten met een jongen die het allemaal weet,
    Praten in jezelf zoals dat heet.
    pi_49374086
    *meld* Ik heb mn theorie vorige week gehaald, en ik ben sinds een week bezig bij de Anwb rijopleiding (cursus van 3 weken)
    pi_49375600
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 15:38 schreef Billige het volgende:
    Ik mag het morgenvroeg om 09.50 voor de eerste keer proberen!
    succes
    pi_49375894
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 17:37 schreef brandsrus het volgende:
    OP weer aangepast, ben geslaagd!!!

In 1 keer
    Gefeliciteerd
    pi_49378331
    Vanmiddag zevende les gehad, en de snelweg op geweest. Is even wennen, maar ging goed
    pi_49379061
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 20:53 schreef Piovan het volgende:
    Vanmiddag zevende les gehad, en de snelweg op geweest. Is even wennen, maar ging goed
    Straks kan je met je eigen auto naar de draaimolen rijden
      dinsdag 15 mei 2007 @ 09:37:33 #175
    10086 Heerlijkheid
    gebiedt mij te zeggen
    pi_49392134
    Gisteren in mijn vierde uur rijles even over de snelweg gegaan. Wat is dat gaaf zeg, allemachtig.

Voor de rest gaat het wel redelijk, maar ook niet super. Maak hele domme fouten af en toe, voor wie geïnteresseerd is.
    pi_49392423
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 21:14 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Straks kan je met je eigen auto naar de draaimolen rijden
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_49395108
    Pff, ik mag het vanmiddag voor de 4de x proberen
    Ik ben vandaag wel stukken zenuwachtiger dan de vorige keren
    Maar dat zal om 15.50uur (wat een kuttijd), wel weg zijn als ik in de auto stap.

Maar ik moet em gewoon halen!, ik wil niet meer lessen

Wish me luck!
    ----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
      dinsdag 15 mei 2007 @ 11:36:53 #178
    10086 Heerlijkheid
    gebiedt mij te zeggen
    pi_49395277
    Succes dan maar hè
      dinsdag 15 mei 2007 @ 11:47:18 #179
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_49395581
    Okej mensen feliciteer mij maar..
    Ik ben zojuist geslaagd voor mijn praktijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gehaald na 22 lessen van 1.5 uur.
    Theorie tweede keer gehaald
    Praktijk gelijk eerste keer..
    En nu ben ik blut.

Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
      dinsdag 15 mei 2007 @ 11:50:52 #180
    10086 Heerlijkheid
    gebiedt mij te zeggen
    pi_49395680
    Gefeliciteerd dan maar hè
    pi_49396315
    @ Turbo_diesel
    Jij bent tenminste blut, en hebt al een pasje
    Ik ben ook al een tijdje blut, maar ik heb nog niks
    pi_49397112
    Kut gezakt De weg was plotseling afgezet, stuurt ie me door zo'n bosweggetje waar je 80 mag.. Ik dus 60 rijden, ging ook prima, komt er opeens een bocht waarachter een versmalling op een drempel ligt, waar ook nog es een auto aan kwam tijden.. Toen moest ik vol in de remmen, ik was nog net eerder dan de examinator maja, hij vond het toch niet goed.. Was ook nog een kutexaminator.

Toch wel ff een tegenvaller nadat ik al zo'n 10 lessen foutloos heb gereden. Mijn instructeur en ik zelf dachten dat ik het zeker moest kunnen halen.

Achja nog maar een keertje dan.
    pi_49397310
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 12:32 schreef Billige het volgende:
    Kut gezakt De weg was plotseling afgezet, stuurt ie me door zo'n bosweggetje waar je 80 mag.. Ik dus 60 rijden, ging ook prima, komt er opeens een bocht waarachter een versmalling op een drempel ligt, waar ook nog es een auto aan kwam tijden.. Toen moest ik vol in de remmen, ik was nog net eerder dan de examinator maja, hij vond het toch niet goed.. Was ook nog een kutexaminator.

Toch wel ff een tegenvaller nadat ik al zo'n 10 lessen foutloos heb gereden. Mijn instructeur en ik zelf dachten dat ik het zeker moest kunnen halen.

Achja nog maar een keertje dan.
    Klote zeg. Vooral omdat jij alsnog netjes op de rem trapte. Ik kan natuurlijk niet oordelen of je uberhaupt voor die bocht moest afremmen en eigenlijk zachter had moeten rijden om zo makkelijker te kunnen remmen voor verkeer wat onverwachts die bocht uit mocht komen.

Voor de rest ging alles wel goed? Geen gezeur over kijken?
    pi_49397836
    Nja ik had daar inderdaad eigenlijk langzamer moeten rijden, maar was er nog nooit geweest en ik vond het onzin om voor de bocht al vol op de rem te gaan staan. Ik had geen idee dat zoiets na die bocht zou liggen. Maja het kijken enzo was verder wel goed.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 15:09:44 #185
    101840 Rijstebuiltje
    Du Hast.. Du Hast mich
    pi_49402754
    Voor mij doen heb je zo prima gehandeld Billige..
    Ik snap je examinator niet zo, je stond iig eerder op je rem dan hem..
    Wir müssen leben, bis wir sterben!
    pi_49406386
    Ik ben vandaag ook gezakt, het hele examen ging voor mijn gevoel prima. alleen volgens de examinateur vertoonde ik "aapjes gedrag" met in me spiegel kijken. en zou ik te snel kijken en daardoor nooit alles kunnen zien. dat was de reden om me "net" te laten zakken. volgens hem moest ik maar nog een "paar lesjes" meer nemen en zou ik het wel redden en even goed in me spiegel kijken

Maar het volgende examen is wel weer pas over 8-12 weken
    pi_49406927
    Pff vind ik ook belachelijk, als je echt nog maar een paar lesjes nodig hebt, had je dat ook wel in de praktijk kunnen leren..
    pi_49407259
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 16:41 schreef Billige het volgende:
    Pff vind ik ook belachelijk, als je echt nog maar een paar lesjes nodig hebt, had je dat ook wel in de praktijk kunnen leren..
    idd, maar het examen ging goed volgens de examinateur, maar had ook mis kunnen gaan omdat ik te snel in me spiegels keek en wat over het hoofd had kunnen zien..

Ik heb nu 26 uren gehad volgens me instructeur heb ik er nog 4-6 nodig. maar om het misschien pas over 12 weken heb ik misschien 6-8 uren nodig..

Me instructeur had zelf ook nooit verwacht dat ik zou zakken zelfs tot na de rit!!!@#$%

[ Bericht 11% gewijzigd door dynamiet op 15-05-2007 16:59:27 ]
    pi_49407625
    GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    GEWOON FUCKING FOUTLOOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    pi_49407660
    Verdomme, kei en keihard gezakt...
    De rit van zo'n 3kwartier van tevoren ging PERFECT, niks op aan te merken, dus ik ging vol vertrouwen het examen in.
    En toen ging alles mis, auto af laten slaan, met de koppeling in de bocht om, stuuringreep, remingreep...

En toen reed er zo'n klein rotlijnbusje voor me op een 60-weg met 50 km/h waar ik achter bleef rijden. Maar volgens meneer moest ik er langs...
    Maar ja...
    Dus ik ga nu even verder chagrijnen.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 17:01:25 #191
    10086 Heerlijkheid
    gebiedt mij te zeggen
    pi_49407680
    Hoe lang duurt zo'n examen eigenlijk?
    pi_49407815
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 17:00 schreef Snad het volgende:
    Verdomme, kei en keihard gezakt...
    De rit van zo'n 3kwartier van tevoren ging PERFECT, niks op aan te merken, dus ik ging vol vertrouwen het examen in.
    En toen ging alles mis, auto af laten slaan, met de koppeling in de bocht om, stuuringreep, remingreep...

En toen reed er zo'n klein rotlijnbusje voor me op een 60-weg met 50 km/h waar ik achter bleef rijden. Maar volgens meneer moest ik er langs...
    Maar ja...
    Dus ik ga nu even verder chagrijnen.
    Rot voor je!, ik weet hoe je je voelt

@heerlijkheid: Ik was na ong 25 minuten weer klaar, was wel redelijk kort

pi_49407855
    35 minuten ongeveer..

Edit: ow te laat Mja ik hoop dat mn instructeur binnenkort nog een examen heeft ingekocht, dat moest ze thuis nog kijken.

Was wel ff slikken zeg vanmorgen Had echt gedacht dat ik zou slagen. Maar nu ben ik er al wel een beetje overheen

[ Bericht 92% gewijzigd door Billige op 15-05-2007 17:13:34 ]
    pi_49407902
    Ik snap er nog steeds helemaal niks van...
    Alles, maar dan ook alles ging perfect van tevoren...
    Nu kan ik weer tig weken wachten tot ik weer op kan.
    pi_49409081
    Helaas, jij weet dat je kan rijden, je instructeur weet dat, maar als de examinator een slechte dag heeft...

Volgende keer gaan jullie het dus wel halen
    pi_49409331
    Haha zullen we zeggen dat ik een slechte 35 minuten had?
    pi_49410532
    zo vandaag weer les gehad ik moet trouwens zonder gas wegrijden, terwijl ik eerst gas wil geven en dan pas de koppeling op laat komen
    pi_49410585
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 18:26 schreef michiel_merk het volgende:
    zo vandaag weer les gehad ik moet trouwens zonder gas wegrijden, terwijl ik eerst gas wil geven en dan pas de koppeling op laat komen
    Ehm...voor benzine is dat juist goed. Erg handig dat dat je wordt afgeleerd... Dan moet je het straks weer aanleren
    pi_49410642
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 18:28 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ehm...voor benzine is dat juist goed. Erg handig dat dat je wordt afgeleerd... Dan moet je het straks weer aanleren
    ja inderdaad.....niet erg handig
    pi_49410740
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 18:26 schreef michiel_merk het volgende:

ik heb de gewoonte om gedeeltelijk de hellingproef te doen overal... ik laat eerst de koppeling een beetje los en begin dan te gassen.
    En iedereen die geslaag is gefeliciteerd . En wie gezakt is...jammer/klote ...maar ach volgende keer beter
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')