Andere rijschool bellen?quote:Op donderdag 19 april 2007 17:14 schreef Easyedwin het volgende:
ruim 30 lessen bezig mr er is geen plek bij cbr meer voor me tot over 6 maanden..help ?![]()
en me examengeld die ik al moest betalen van mn rijschool? terugvragen? krijg vast nooit terug?quote:
Damn!quote:Op donderdag 19 april 2007 17:14 schreef Easyedwin het volgende:
ruim 30 lessen bezig mr er is geen plek bij cbr meer voor me tot over 6 maanden..help ?![]()
Dat zou ik wel doen. Tenzij bij het betalen is afgesproken dat het zo lang zou duren, maar dat verwacht ik niet. Ik zou me gewoon op het standpunt stellen dat ik mijn geld terug wil omdat het buitensporig lang duurt.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:19 schreef Easyedwin het volgende:
[..]
en me examengeld die ik al moest betalen van mn rijschool? terugvragen? krijg vast nooit terug?
hij zei het word half mei.. maar nu met die wachttijden bij cbr in heel zuid holland is het rond 6 maanden volgens mn rijschoolquote:Op donderdag 19 april 2007 18:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat zou ik wel doen. Tenzij bij het betalen is afgesproken dat het zo lang zou duren, maar dat verwacht ik niet. Ik zou me gewoon op het standpunt stellen dat ik mijn geld terug wil omdat het buitensporig lang duurt.
ja ligt denk ook aan rijschool of ze nog plekken gereserveerd hebben in tussentijdquote:Op donderdag 19 april 2007 18:26 schreef Crazykill het volgende:
Maandag kan ik theorie doen, en dan gelijk vragen of ze alvast examen willen aanvragen. Als ik ook 6 maanden moet wachten ga ik iemand klappen
Nou, dan heb je de betaling daarop gebaseerd. Nu dat niet zo blijkt, is het niet meer dan redelijk om je geld terug te geven. Maar eerst een rijschool zoeken die het CBR heeft 'opgekocht'quote:Op donderdag 19 april 2007 18:16 schreef Easyedwin het volgende:
[..]
hij zei het word half mei.. maar nu met die wachttijden bij cbr in heel zuid holland is het rond 6 maanden volgens mn rijschool![]()
ben al aan informerenquote:Op donderdag 19 april 2007 18:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, dan heb je de betaling daarop gebaseerd. Nu dat niet zo blijkt, is het niet meer dan redelijk om je geld terug te geven. Maar eerst een rijschool zoeken die het CBR heeft 'opgekocht'![]()
Ga gewoon ff met je pa oefenen. Laat hem ff naar een afgelegen plekje rijden zodat jij daar ff kan wennenquote:Op donderdag 19 april 2007 19:43 schreef EDMAN- het volgende:
Mag ik ook bij geslaagden 2007?![]()
Vanmiddag dus rijbewijs opgehaald, net ff zitten toeren.. wat is dat wennen zo'n auto op benzine, echt 20 keer stilgevallen. Vooral voor een stoplicht is dat lachen, ik als enige door na 5 minuten, de rest maar wachten
... gevoel moet ik ff krijgen, soms gaat het goed, andere keer gaat het totaal niet.. en dan stressen als je een file achter je ziet (had het net in een dorp bij een wegversmalling, echt 5 minuten staan klooien, even rust gepakt en toen ging het meteen)
Oooh man, Rotterdam haha, dan zou ik dat ook wel ff doen jaquote:Op donderdag 19 april 2007 20:09 schreef Crazykill het volgende:
Whahahahahaha
Als ik eenmaal mn rijbewijs heb ga ik dat wel doen, vooral eerst ff op een helling oefenen. Hier in Rotterdam is het vaak druk en heb je veel van die ongeduldige aso's. Lijkt me kut om dat de motor af te laten slaan telkens
Ja man, zelfs als ik soms in de lesauto tijdens de spits de motor af laat slaan beginnen ze achterin al te toeterenquote:Op donderdag 19 april 2007 20:11 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Oooh man, Rotterdam haha, dan zou ik dat ook wel ff doen ja... ik rij in Roosendaal.. niet klein maar opzich toch wat rustiger dan Rotterdam...
heb mn ma en zusje ff weggebracht, het gekke is dat ik in mn eentje veel slechter rij (koppeling dan) dan met iemand erbij dan zit ik alleen maar te lullen. Dus niet teveel nadenken zal het wel zijn
Ja dat is erg vervelendquote:Op donderdag 19 april 2007 20:16 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Ja man, zelfs als ik soms in de lesauto tijdens de spits de motor af laat slaan beginnen ze achterin al te toeteren
![]()
Hier hetzelfde, ook al een aardig tijdje bezig met lessen en nu te horen gekregen dat er pas plek is om af te rijden rond oktoberquote:Op donderdag 19 april 2007 17:14 schreef Easyedwin het volgende:
is echt annoying, rij instructeur zegt ook: ja als je zo blijft rijden kon je makkelijk praktijkexamen doenquote:Op donderdag 19 april 2007 21:34 schreef bibi het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, ook al een aardig tijdje bezig met lessen en nu te horen gekregen dat er pas plek is om af te rijden rond oktoberStel je voor dat ik zak, dan moet ik weer megalang wachten.
ik kan je uit ervaring zeggen, heb gelest in rotterdam, had me rijbewijs gehaald en in deventer een paar keer gereden (niet super vaak) maar daar zijn ze echt veel erger dan in rotterdam. maar kan ook komen dat ik nu denk: ach als de auto afslaat is het gewoon sleuteltje omdraaien en opnieuw doen.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:09 schreef Crazykill het volgende:
Whahahahahaha
Als ik eenmaal mn rijbewijs heb ga ik dat wel doen, vooral eerst ff op een helling oefenen. Hier in Rotterdam is het vaak druk en heb je veel van die ongeduldige aso's. Lijkt me kut om dat de motor af te laten slaan telkens
En ondertussen moet ik nog meer lessen volgen dan noodzakelijk omdat ik zo lang moet wachten op mijn examenquote:Op donderdag 19 april 2007 21:57 schreef Easyedwin het volgende:
[..]
is echt annoying, rij instructeur zegt ook: ja als je zo blijft rijden kon je makkelijk praktijkexamen doenstupid cbr
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:58 schreef Johnns het volgende:
WAWAWIEWA!!!!!
vandaag geslaagd![]()
![]()
![]()
mijn dag kan niet meer stuk![]()
quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:58 schreef Johnns het volgende:
WAWAWIEWA!!!!!
vandaag geslaagd![]()
![]()
![]()
mijn dag kan niet meer stuk![]()
i wish you luckquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:09 schreef Alcarin het volgende:
Ik hoop dat ik maandag hetzelfde kan posten...
Dat lijkt me ook wel snel. Of had je verder helemaal geen commentaar?quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:16 schreef sandertjuh het volgende:
Vriend van mij is ook gezakt afgelopen week, hij kan pas over ruim 2 maanden weer! dat is toch niet leuk?
Toen ik was gezakt kon ik gelijk de week erop alweer
Och, hij heeft nog geluk. Als ik maandag zak, moet ik een half jaar wachtenquote:Op vrijdag 20 april 2007 17:16 schreef sandertjuh het volgende:
Vriend van mij is ook gezakt afgelopen week, hij kan pas over ruim 2 maanden weer! dat is toch niet leuk?
Toen ik was gezakt kon ik gelijk de week erop alweer
ben bezig bij andere rijscholen:quote:Op donderdag 19 april 2007 23:12 schreef bibi het volgende:
[..]
En ondertussen moet ik nog meer lessen volgen dan noodzakelijk omdat ik zo lang moet wachten op mijn examen![]()
Ik denk dat een rijschool ook niet zo snel iemand aanneemt om alleen maar examen te doen, dat kan hun slagingspercentage weer omlaag halen enzo. Dus als ze al data hebben ingekocht, zie het maar eens voor elkaar te krijgen dat jij die data mag inpikkenquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:12 schreef Easyedwin het volgende:
ben bezig bij andere rijscholen:
De wachttijd is dus op het ogenblik lang volgens het CBR moet je rekening houden met 26 weken.
krijg ik van hun ook te horen dus
true, maar hoop er natuurlijk wel op..want schiet ook niet op want volgens mn rijinstructeur ben ik nu dus wel klaar voor rpaktijkexamen..en om dan half jaar door te lessen..quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:18 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik denk dat een rijschool ook niet zo snel iemand aanneemt om alleen maar examen te doen, dat kan hun slagingspercentage weer omlaag halen enzo. Dus als ze al data hebben ingekocht, zie het maar eens voor elkaar te krijgen dat jij die data mag inpikken![]()
Ik heb mijn examen pas dinsdag aangevraagd en ben op 7 Mei, dus ongeveer 2/3 werkdagen. Ik had al op 2 mei gekund, maar dan zit ik 2 dagen in amsterdam voor mijn stage, dus kan ik moeilijk afrijdenquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:12 schreef Easyedwin het volgende:
[..]
ben bezig bij andere rijscholen:
De wachttijd is dus op het ogenblik lang volgens het CBR moet je rekening houden met 26 weken.
krijg ik van hun ook te horen dus
dit is in heel zuid holland zo dus..quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:45 schreef francis997 het volgende:
hallo,
ik meld me ook maar. Ik ben er net achter dat dit topic bestaat...Ik ben eind december begonnen. Ik heb nu zo'n 40 a 50 lessen gehad.
En ben op 7 Mei aan de beurt om afterijden om 9.50. Ik heb al wel vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen.
Ik zag in OP iets staat over een oproepbewijs, is dat gewoon een blaadje dat je krijgt bij de rijschool als je het examen aanvraagt?
[..]
Ik heb mijn examen pas dinsdag aangevraagd en ben op 7 Mei, dus ongeveer 2/3 werkdagen. Ik had al op 2 mei gekund, maar dan zit ik 2 dagen in amsterdam voor mijn stage, dus kan ik moeilijk afrijden
dan valt het nog wel mee, vindt ikquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:18 schreef Easyedwin het volgende:
[..]
dit is in heel zuid holland zo dus..
6 maand wachten valt mee?quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:21 schreef francis997 het volgende:
[..]
dan valt het nog wel mee, vindt ik![]()
nee maar ik moet maar 2 weekjes wachten..dat vindt ik redelijk....6 maanden vindt ik wel erg veelquote:
zo dat is wel erg snel, maar hoezo kon hij dan zo snelquote:Op vrijdag 20 april 2007 20:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Aankomende woensdag 13:05 rij-examen @ Nijmegen![]()
Overigens.. M'n instructeur zei dat als ik zakte, ik vrij snel daarna een herexamen kan doen. En ik weet dat die meent, aangezien een vriend van me een week na zakken op herexamen kon![]()
als je examen gaat doen kun je echt wel rijden, dan is het gewoon hopen dat je de examinator mee hebt.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:20 schreef francis997 het volgende:
[..]
zo dat is wel erg snel, maar hoezo kon hij dan zo snelhet lijkt me dat als je ergens door zakt, je dat moet vebeteren..voordat je weer kan proberen... of denk ik nu anders
Ja klopt. Maar hij zei dat ik vrij snel op herexamen kán, bijvoorbeeld als ik zou zakken vanwege zenuwen. Ik les bij een éénmansbedrijfje. Er zijn bij hem meerdere leerlingen die aan examen toe zijn, dus heeft hij gewoon een aantal examens ingekocht. Wel een relaxt idee dat ik geen 6 maanden hoef te wachten ofzoquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:20 schreef francis997 het volgende:
[..]
zo dat is wel erg snel, maar hoezo kon hij dan zo snelhet lijkt me dat als je ergens door zakt, je dat moet vebeteren..voordat je weer kan proberen... of denk ik nu anders
ja was het hier maar ook zo kortquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:18 schreef francis997 het volgende:
[..]
nee maar ik moet maar 2 weekjes wachten..dat vindt ik redelijk....6 maanden vindt ik wel erg veel![]()
waar les jij dan? Ik in Rotterdam, maar de rijschool heeft een afspraak met het cbr, dat zij per week een hoeveelheid examens inkopen, waardoor de wachttijd korter is.quote:
ik les nu bij een rijschool die aangesloten is bij rijbewijs-concurrent, maar ook eenmanszaak ..is in het westland baal echt zo er van dat mijn rijschool geen blokken heeftquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:58 schreef francis997 het volgende:
[..]
waar les jij dan? Ik in Rotterdam, maar de rijschool heeft een afspraak met het cbr, dat zij per week een hoeveelheid examens inkopen, waardoor de wachttijd korter is.
dat is jammer..maar ja..meer tijd om te oefenenquote:ik les nu bij een rijschool die aangesloten is bij rijbewijs-concurrent, maar ook eenmanszaak ..is in het westland baal echt zo er van dat mijn rijschool geen blokken heeft
ow, ja als je door zenuwen zakt..dan snap ik dat je snel herexamen kan doen..dat is bij mij ook zo.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:48 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar hij zei dat ik vrij snel op herexamen kán, bijvoorbeeld als ik zou zakken vanwege zenuwen. Ik les bij een éénmansbedrijfje. Er zijn bij hem meerdere leerlingen die aan examen toe zijn, dus heeft hij gewoon een aantal examens ingekocht. Wel een relaxt idee dat ik geen 6 maanden hoef te wachten ofzo![]()
mja heb daar niet echt veel zin in, nog 26 weken .. probeer al heel wat anders atmquote:Op vrijdag 20 april 2007 22:04 schreef francis997 het volgende:
[..]
dat is jammer..maar ja..meer tijd om te oefenen![]()
[..]
ow, ja als je door zenuwen zakt..dan snap ik dat je snel herexamen kan doen..dat is bij mij ook zo.
trouwens ik heb ergens gelezen dat ik goed is om banaan te eten tegen zenuwen...ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...mischien iemand hier wel?
Staat ook in de OP over die bananenquote:Op vrijdag 20 april 2007 22:04 schreef francis997 het volgende:
ow, ja als je door zenuwen zakt..dan snap ik dat je snel herexamen kan doen..dat is bij mij ook zo.
trouwens ik heb ergens gelezen dat ik goed is om banaan te eten tegen zenuwen...ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...mischien iemand hier wel?
quote:Eet een banaan tegen de stress. Bananen zijn rijk aan kalium en geven energie en een goed gevoel.
Mwoehahahaha!!!quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:58 schreef francis997 het volgende:
[..]
waar les jij dan? Ik in Rotterdam, maar de rijschool heeft een afspraak met het cbr, dat zij per week een hoeveelheid examens inkopen, waardoor de wachttijd korter is.
Alleen heb ik het idee dat die grote xxxxxl rijscholen de kleinere bedrijfjes met 1 of 2 auto's ondersneeuwen. Maar dat zal ik wel denkenquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mwoehahahaha!!!![]()
![]()
Alsof ze iets exclusiefs hebben...
Iedere rijschool kan data van tevoren reserveren.
Dat is via het TOP systeem waar elke bij het CBR aangemelde zelfstandige rijschool in kan loggen.
Ze brengen het leuk, dat dan weer wel.
Nee dat is zo, ik zit bij een rijschool met meer dan 35 auto's, en een instructeur heeft daar laatst vanalles over verteld inderdaad, dat zij dingen kunnen doen die de kleinere niet kunnen doen omdat ze daar geen tijd voor hebben...quote:Op zaterdag 21 april 2007 07:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Alleen heb ik het idee dat die grote xxxxxl rijscholen de kleinere bedrijfjes met 1 of 2 auto's ondersneeuwen. Maar dat zal ik wel denken
zo das wel schrikken ja..ergens op platteland ofzo ?quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:45 schreef Omniej het volgende:
Pfoe... Zojuist m'n derde rijles achter de rug (ben vorige week begonnen met lessen) en meteen een bijna-ongeluk vlak voor m'n neus. Op de snelweg tussen Nijmegen en Arnhem liepen 4 of 5 schapen los rond, waarvan er 3 overstaken. Auto schuin naast me moest vol in de rem... M'n instructeur had 't gelukkig al aan zien komen, dus ik had op dat moment al een veilig plekje opgezocht op de vluchtstrook, ghehe.
Nķķit maak ik zoiets mee (als 'passagier'), maar net als ik zelf aan het lessen ben is het zover.Ach ja, dat ook weer gehad.
Dat is nog steeds geen regeling met het CBR......alleen een kwestie van meer tijd hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:11 schreef woutabest het volgende:
[..]
Nee dat is zo, ik zit bij een rijschool met meer dan 35 auto's, en een instructeur heeft daar laatst vanalles over verteld inderdaad, dat zij dingen kunnen doen die de kleinere niet kunnen doen omdat ze daar geen tijd voor hebben...
(lees: als de kleinere 's avonds kijken of er nog plek is, is alles weer weggejat door de grotere die overdag ook nog tijd hebben om te kijken.)
Klopt. Maar je koopt als een kleinere niet lukraak wat in, maar je gaat dan met beleid eens er voor zitten en kijken wie dan ongeveer eens zal kunnen afrijden. Zo zie ik het.quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen regeling met het CBR......alleen een kwestie van meer tijd hebben.
Dan hoop ik dat je examen al is aangevraagd of dat je in een goede regio woont...quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Heb er nu zelf 13 lessen op zitten, binnenkort afrijden(theorie al binnen).
* MisterJ.Lo denkt persoonlijk na nog 5-6 lessen![]()
ik gok noord, doet bijna iedereen hier als ze in rotterdam lessenquote:Op zaterdag 21 april 2007 19:16 schreef Crazykill het volgende:
Alcarin, rij jij af in zuid of noord?
had ik ook zoiets, maar dan dat tot twee keer toe een brandweer wagen met loeiende sirenes erlangs moest, had ik als passagier vroeger nog nooit meegemaakt dat ze op dezelfde rijbaan zaten.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:45 schreef Omniej het volgende:
...
Nķķit maak ik zoiets mee (als 'passagier'), maar net als ik zelf aan het lessen ben is het zover.Ach ja, dat ook weer gehad.
Noord idd.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:16 schreef Crazykill het volgende:
Alcarin, rij jij af in zuid of noord?
Nou ja, platteland... Gewoon de snelweg tussen Nijmegen en Arnhem, vlak naast het Shellstation (voor de mensen die de weg kennen). Zit wel een flink stuk weiland naast in ieder geval ja.quote:Op zaterdag 21 april 2007 13:40 schreef Easyedwin het volgende:
[..]
zo das wel schrikken ja..ergens op platteland ofzo ?![]()
Dat lijkt me ook vrij irritant, ja... Nog niet meegemaakt gelukkig. (ja, als passagier wel, maar niet in m'n lessen) Maar goed, denk dat een brandweerwagen die erlangs wil nog wel een wat makkelijkere situatie is dan grote dieren (zoals in dit geval schapen) die plotseling de weg oversteken. Zeker als je net begonnen bent met rijden schrik je je de tering als er ineens zo'n kudde beesten voor je opduikt. Op zo'n moment ben je blij dat er nog een instructeur naast je zit die er goed op reageert.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:42 schreef immortalsean het volgende:
[..]
had ik ook zoiets, maar dan dat tot twee keer toe een brandweer wagen met loeiende sirenes erlangs moest, had ik als passagier vroeger nog nooit meegemaakt dat ze op dezelfde rijbaan zaten.
ik ook in rotterdam noord. Ik woon zelf ook in noord, dus is het wel handig om hier ook af te rijdenquote:Op zaterdag 21 april 2007 19:24 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik gok noord, doet bijna iedereen hier als ze in rotterdam lessen
ik had zuid, een stuk makkelijker rijden dan noord. geen kleine onoverzichtelijke straatjes (in ieder geval minder) en iets minder drukte. en tjah ik woon op 5 minuten lopen van het CBR zuid, dus dat was ook wel iets handigerquote:Op zaterdag 21 april 2007 21:08 schreef francis997 het volgende:
[..]
ik ook in rotterdam noord. Ik woon zelf ook in noord, dus is het wel handig om hier ook af te rijden
Ach, ik bekijk het maar andersom: als ik in noord kan rijden, kan ik het overalquote:Op zaterdag 21 april 2007 21:10 schreef gothic-blackie het volgende:
ik had zuid, een stuk makkelijker rijden dan noord. geen kleine onoverzichtelijke straatjes (in ieder geval minder) en iets minder drukte. en tjah ik woon op 5 minuten lopen van het CBR zuid, dus dat was ook wel iets handiger
ik woon op 10 min. fietsen van cbr noord....quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:10 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik had zuid, een stuk makkelijker rijden dan noord. geen kleine onoverzichtelijke straatjes (in ieder geval minder) en iets minder drukte. en tjah ik woon op 5 minuten lopen van het CBR zuid, dus dat was ook wel iets handiger
ja maar al het oefenen en de rijlessen deed ik wel bijna altijd in noord. alleen de examenroutes en het examen zelf was in zuid. omdat het voor je examen handiger is (minder snel zakken doordat het rustiger en overzichtelijker is) maar je moet wel ook op noord kunnen rijden. en noord heeft heel veel gelijkwaardige kruispunten vergeleken met zuidquote:Op zaterdag 21 april 2007 21:21 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ach, ik bekijk het maar andersom: als ik in noord kan rijden, kan ik het overal![]()
Mag ik nog in de OP?quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:54 schreef Xbox_360 het volgende:
Aankomende woensdag 13:05 rij-examen @ Nijmegen![]()
...
je moet jezelf in de wiki toevoegenquote:
Dan heeft het al geen zin meer lijkt mequote:Op zondag 22 april 2007 12:02 schreef woutabest het volgende:
[..]
je moet jezelf in de wiki toevoegen
donequote:Op zondag 22 april 2007 12:17 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Dan heeft het al geen zin meer lijkt medan staat het er pas in topic deel 89
Haha, nou, het valt bij mij nog mee. Ik weet toch wel dat ik kan rijden, en dat is alles waar ik invloed op heb. Verder is het afwachten of de examinator en de situatie een beetje meewerken. En daar kan ik lekker toch niks aan doen, dus ik voel me nog wel relaxedquote:Op zondag 22 april 2007 20:35 schreef bakayarou het volgende:
Ben je er klaar voor Alcarin?
Ik begin nu al zenuwachtig te worden nu ik dit topic lees![]()
quote:
Dan zie je dat verkeerd.quote:Op zaterdag 21 april 2007 19:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Klopt. Maar je koopt als een kleinere niet lukraak wat in, maar je gaat dan met beleid eens er voor zitten en kijken wie dan ongeveer eens zal kunnen afrijden. Zo zie ik het.
van mij mag dat ook wel verandert worden, gewoon als er iets ingekocht is, betalen ervoor. dan krijg je vanzelf dat men geen onnodige examens meer in koopt. wat nu wel gebeurt.quote:Op maandag 23 april 2007 00:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan zie je dat verkeerd.
Datums die je hebt ingekocht kun je nl. ook weer te koop aanbieden.
Je zit er dus absoluut niet aan vast en juist dit principe is naar mijn mening de oorzaak van die lange wachttijden.
succesquote:
Gefeliciteerdquote:Op maandag 23 april 2007 09:28 schreef Alcarin het volgende:
![]()
![]()
WIEHOEEEEEE
![]()
![]()
![]()
Geslaagd!![]()
Wat een vage instructeur...Hij klonk heel vriendelijk maar hij had steeds kleine puntjes:
'wel even terugschakelen'
'als je nou gas geeft kan je er nog net langs'
Dus ik werd helemaal zenuwachtig...en ging het naar mijn gevoel niet goed doen.
Maar we kwamen terug bij het cbr en hij zei dat ik heel goed kon rijden en niet zo zenuwachtig moest zijn, omdat ik juist heel goed overzicht had en precies wist waar ik mee bezig was.![]()
En nu ga ik naar het gemeentehuis![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 23 april 2007 09:28 schreef Alcarin het volgende:
![]()
![]()
WIEHOEEEEEE
![]()
![]()
![]()
Geslaagd!![]()
Wat een vage instructeur...Hij klonk heel vriendelijk maar hij had steeds kleine puntjes:
Maar we kwamen terug bij het cbr en hij zei dat ik heel goed kon rijden en niet zo zenuwachtig moest zijn, omdat ik juist heel goed overzicht had en precies wist waar ik mee bezig was.![]()
Danku dankuquote:Op maandag 23 april 2007 09:35 schreef Mathijz het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Maar heeft het CBR je gegevens al doorgegeven?
gefeliciteerdquote:Op maandag 23 april 2007 09:28 schreef Alcarin het volgende:
![]()
![]()
WIEHOEEEEEE
![]()
![]()
![]()
Geslaagd!![]()
gefeliciteerdquote:Op maandag 23 april 2007 09:28 schreef Alcarin het volgende:
![]()
![]()
WIEHOEEEEEE
![]()
![]()
![]()
Geslaagd!![]()
Vetjesquote:Op maandag 23 april 2007 09:28 schreef Alcarin het volgende:
![]()
![]()
WIEHOEEEEEE
![]()
![]()
![]()
Geslaagd!![]()
en zenuwachtig?quote:Op maandag 23 april 2007 11:22 schreef imago het volgende:
Gefeliciteerd!!
Ik heb zometeen om 13:00 m'n eerste echte rijles
Ik scheet me dan rond dit tijdstip al in de broekquote:Op maandag 23 april 2007 11:22 schreef imago het volgende:
Gefeliciteerd!!
Ik heb zometeen om 13:00 m'n eerste echte rijles
Meer dan ik wil toegevenquote:
Dan woon je in een goede regio denk ik? Als hij het nog moet aanvragen moet je toch echt in de wachtrij. Mijn instructeur zei dat hij helemaal geen examens kon aanvragen, omdat ze bij het cbr nu niet verder dan een half jaar vooruit plannen, en alles is gewoon volquote:Op maandag 23 april 2007 11:54 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Net ff gelest. Hij gaat een examen aanvragen. En volgens hem hoef ik me niet druk te maken over de lange wachtrij...
Super, gefeliciteerd!!!!! Ik hoop toch zo dat ik morgen iets soortgelijks mag melden.... ben dr wel zenuwachtig voor.quote:Op maandag 23 april 2007 09:28 schreef Alcarin het volgende:
![]()
![]()
WIEHOEEEEEE
![]()
![]()
![]()
Geslaagd!![]()
Nergens voor nodig, echt niet. Gewoon hopen dat het overige verkeer een beetje normaal meewerktquote:Op maandag 23 april 2007 13:17 schreef Rosu het volgende:
[..]
Super, gefeliciteerd!!!!! Ik hoop toch zo dat ik morgen iets soortgelijks mag melden.... ben dr wel zenuwachtig voor.
Ging makkelijker dan gedacht zeker? (had ik iig na eerste les)quote:Op maandag 23 april 2007 14:06 schreef imago het volgende:
Eerste les gehad, ik leef nog en heb niemand doodgereden
Welkom in het topic!quote:Op maandag 23 april 2007 13:59 schreef Viking84 het volgende:
Oeh leuk, een rijlestopic. Waarom zie ik dat nu pas? Ik wil ook in de volgende OP
.
Ik denk dat iedereen dat wel heeft, al kan het natuurlijk zo zijn dat het bij jou net iets langer duurt. Maar volgens mij kan iedereen een rijbewijs halen (kijk maar eens wat een gekken je soms achter het stuur ziet zittenquote:Ik heb nu een stuk of 14 lessen gehad, maar ik ben nog wel even bezig, want bepaalde dingetjes gaan nog niet zo goed. Als het rustig is op de weg, is er niks aan de hand. Snelweg is ook geen probleem. Maar vooral drukke kruispunten, onverwachte dingen leveren problemen op. Een paar weken geleden zat ik er zelfs serieus over te denken om te stoppen, omdat steeds dezelfde dingen fout gingen.
quote:Op maandag 23 april 2007 14:28 schreef Sextreme het volgende:
Net geslaagd voor mijn practijk-examen!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel in 2x![]()
quote:Op maandag 23 april 2007 14:28 schreef Sextreme het volgende:
Net geslaagd voor mijn rijexamen!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel in 2x![]()
Of 3quote:Op maandag 23 april 2007 14:29 schreef EDMAN- het volgende:
![]()
![]()
Gefeliciteerd
, nu nog 5 werkdagen wachten op je pasje
Oh? Ik moest verdomme een volle week wachtenquote:
Dat weet ik 90% zeker, want de mevrouw achter het loket zei dat rijbewijzen eigenlijk altijd wel zo snel binnen waren. En dat ze het niet officieel mocht garanderen, maar dat het lekker toch altijd zo was. In die woorden ookquote:Op maandag 23 april 2007 14:32 schreef Mathijz het volgende:
Ja hoe zeker weet je dat, want tegen mij zeiden ze vrijdag![]()
Bij mij was het meer dan de helft, echt 3/4 ofzoquote:Op maandag 23 april 2007 15:07 schreef Crazykill het volgende:
Precies de helft was gezakt, best veel toch![]()
Ik hoorde ooit de regel 40 lessen voor iemand van 18, en voor elk jaar dat je ouder bent een les extra.quote:Op maandag 23 april 2007 15:46 schreef UnrealMarc het volgende:
Wat is het gemiddelde aantal lessen die mensen in Nederland nodig hebben om te slagen?![]()
Vet manquote:Op maandag 23 april 2007 16:53 schreef bakayarou het volgende:
Whoei, geslaagd!
![]()
Ging echt vet goed.
Moest keren op de weg in 3x steken, kwam nog een fietsert voorbij die ik keurig voor liet gaan.
Later nog ff stukje achteruit rijden en dat stelt natuurlijk ook geen drol voor.
Hij had nog iets te zeuren over het feit dat ik tussen 2 vrachtauto's bleef rijden![]()
Als de remkabel van de achterste vrachtauto zou breken dan was ik dood geweest.
Moet ik daar echt rekening mee gaan houden? Ik had wel voldoende ruimte.
Ik ben zo blij, ik ben zo blij![]()
Morgen mag ik me gaan melden op het gemeentehuis.
Ja joh? Ik ben 21 en had aan 27 lessen genoeg, ze kijken toch gewoon hoe ver je bent na 20 lessen?quote:Op maandag 23 april 2007 16:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik hoorde ooit de regel 40 lessen voor iemand van 18, en voor elk jaar dat je ouder bent een les extra.
Good luck!quote:Op maandag 23 april 2007 18:59 schreef Euc- het volgende:
Poepoe, na tig rijlessen is het a.s. donderdag zover, en ben nu al poeppiezenuwachtig![]()
Tis zo dat ik door mn stage erg weinig kan lessen (1 keer per 2 weken ofzo), en nu heeft mijn rijschool net nieuwe auto's gekregen die totaal anders rijden dan de auto's die ze ervoor hadden (1 versnelling meer, anders schakelen, een totaal andere koppeling), heb er vandaag voor de 2e keer les in gehad, ging wel gewoon supersoepel dit keer, maar ben er toch niet helemaal gerust op![]()
Donderdagmorgen nog 1 lesje, en dan 's middags om 14.55 het uur van de waarheid
Whehehe, ik heb pas 20 lessen gehad en les nu in mn 3e autoquote:Op maandag 23 april 2007 18:59 schreef Euc- het volgende:
Poepoe, na tig rijlessen is het a.s. donderdag zover, en ben nu al poeppiezenuwachtig![]()
Tis zo dat ik door mn stage erg weinig kan lessen (1 keer per 2 weken ofzo), en nu heeft mijn rijschool net nieuwe auto's gekregen die totaal anders rijden dan de auto's die ze ervoor hadden (1 versnelling meer, anders schakelen, een totaal andere koppeling), heb er vandaag voor de 2e keer les in gehad, ging wel gewoon supersoepel dit keer, maar ben er toch niet helemaal gerust op![]()
Je zou tegen de examinator kunnen zeggen (tussen neus en lippen door) dat de rijschool deze auto's pas heeft, en dat je het allemaal maar anders vind rijden. Daar zal hij vast wel rekening mee houden.quote:Op maandag 23 april 2007 18:59 schreef Euc- het volgende:
ze kijken gewoon per les hoever je bent. Niet speciaal na 20 ofzo. Als je het na 10 lessen wel doorhebt vragen ze het gewoon aan hoor.quote:Op maandag 23 april 2007 18:44 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Ja joh? Ik ben 21 en had aan 27 lessen genoeg, ze kijken toch gewoon hoe ver je bent na 20 lessen?
bij mij geeft de examinator na de les altijd kort aan wat nu wel goed gaat, en wat nog wat beter moet. in een paar zinnetjes, terwijl ik thuisgebracht word/quote:Op maandag 23 april 2007 20:48 schreef nicomart het volgende:
[..]
ze kijken gewoon per les hoever je bent. Niet speciaal na 20 ofzo. Als je het na 10 lessen wel doorhebt vragen ze het gewoon aan hoor.
Ja is ook wel zo idd, mijn examen werd ook na 12/13 lessen aangevraagdquote:Op maandag 23 april 2007 20:48 schreef nicomart het volgende:
[..]
ze kijken gewoon per les hoever je bent. Niet speciaal na 20 ofzo. Als je het na 10 lessen wel doorhebt vragen ze het gewoon aan hoor.
Het is maar een gemiddelde, ze zeggen heus niet dat jij 43 lessen moet omdat je 21 bent. Het blijkt gewoon gemiddeld zo uit te komen.quote:Op maandag 23 april 2007 18:44 schreef EDMAN- het volgende:
Ja joh? Ik ben 21 en had aan 27 lessen genoeg, ze kijken toch gewoon hoe ver je bent na 20 lessen?
Keizer Karelplein zeker? Dat hoor ik van iedereen die daar ooit heeft gelest. Zo'n beetje het meest gevreesde stuk infrastruktuur dat Nijmegen heeft.quote:Op maandag 23 april 2007 23:39 schreef Xbox_360 het volgende:
Wat is Nijmegen eigenlijk een gare stad om in te rijden![]()
Oh... voorrangs plein... leukquote:Op dinsdag 24 april 2007 07:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Keizer Karelplein zeker? Dat hoor ik van iedereen die daar ooit heeft gelest. Zo'n beetje het meest gevreesde stuk infrastruktuur dat Nijmegen heeft.
Kan je het best in de wiki doenquote:Op dinsdag 24 april 2007 07:47 schreef leroytje het volgende:
Lol ik heb er weinig problemen mee met het keizer karelplein (Mag ook wel na 45 lessen)
Maargoed, ik ga zo weer ff lessen en ik mag het dinsdag de 15de voor de 4de xopnieuw proberen.
kan iemand mij ook ff in OP zetten?![]()
Oh, nou, als je me er over 5 dagen eventjes op attent maakt dan zal dit topic ook wel vol zittenquote:Op dinsdag 24 april 2007 07:49 schreef leroytje het volgende:
Ja snap ik, maar dan is het al voorbij voordat er een nieuwe topic is
De kutste dingen aan Keizer Karel plein vind ik dat er geen belijning is, dat rechts voor gaat, terwijl je het idee hebt op een megarotonde te zitten en dat mensen die zich daar niet aan de regels houden, het verneuken voor de restquote:Op dinsdag 24 april 2007 07:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Keizer Karelplein zeker? Dat hoor ik van iedereen die daar ooit heeft gelest. Zo'n beetje het meest gevreesde stuk infrastruktuur dat Nijmegen heeft.
Succesquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:16 schreef koen_pijl het volgende:
Om half 11 komen ze me ophalen voor afterijden wordt mijn 4de keer... Ik wordt steeds super zenuwachtig en dan maak ik domme fouten. Duim voor me
Ik ken het gevoel, hoop op een relaxte examinator! En niet jezelf beoordelen tijdens het rijden, want jij weet niet wat de examinator denkt. Hij/zij heeft ook wel door dat je zenuwachtig bent.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:16 schreef koen_pijl het volgende:
Om half 11 komen ze me ophalen voor afterijden wordt mijn 4de keer... Ik wordt steeds super zenuwachtig en dan maak ik domme fouten. Duim voor me
Dan is wachten nog het ergste. Zoek even afleiding. Drink koffie of thee met veel suiker (schijnt echt te helpen), en hou jezelf bezig ipv te ijsberen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:16 schreef koen_pijl het volgende:
Ik denk dat dat komt omdat het ook niet moeilijk is. De examinatoren stellen alleen erg hoge eisen zodat ineens de helft zakt, terwijl bijna iedereen kan rijden als ze examen doen. Gewoon rijden is een stuk makkelijker dan voldoen aan de eisen van het cbr!quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:35 schreef Miss_S het volgende:
ik heb ook rijles gehad in nijmegen maar vond het nooit echt moeilijk
heb het idee dat het moeilijker gemaakt word dan dat het is
maar misschien komt dat omdat ik nu meer inzicht heb
Ja leuk, dan ga je eerst stuiteren en daarna stort je inquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:35 schreef Ridocar het volgende:
Drink koffie of thee met veel suiker (schijnt echt te helpen)
nou weet niet of ze (te) hoge eisen stellenquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:39 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat het ook niet moeilijk is. De examinatoren stellen alleen erg hoge eisen zodat ineens de helft zakt, terwijl bijna iedereen kan rijden als ze examen doen. Gewoon rijden is een stuk makkelijker dan voldoen aan de eisen van het cbr!
Dat is waar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou weet niet of ze (te) hoge eisen stellen
maarja je leert toch pas rijden zonder instructeur er bij
Ja, dat doorschakelen bij 2000 toeren vind ik een beetje creepy eigenlijk. Je komt gewoon niet vooruit in zo'n hoge versnelling (tenminste niet in de diesel lesauto), dus daar rijd je dan 80 in z'n 5, en je wilt iemand inhalen..moet je gaan terugschakelen omdat je er anders uren over doetquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:46 schreef Viking84 het volgende:
Dat is waar.
Een heleboel dingen zou ik anders doen als mijn instructeur er niet bij zou zijn. Dat wil niet zeggen dat ik niet kan rijden. Ik zou soms schakelen waar hij dat niet doet (puur omdat je in z'n 2 minder snel uit de bocht vliegt dan in z'n 3), ik zou niet zo snel even om een obstakel heen rijden als er een tegenligger aan komt (hij zegt dan dat het wel kan, maar ik neem liever geen risico's).
dat hoefde ik gelukkig niet te doen tijdens het lessen ik kwam nooit in zijn 5 behalve op de snel weg bij 120km per uurquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:24 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, dat doorschakelen bij 2000 toeren vind ik een beetje creepy eigenlijk. Je komt gewoon niet vooruit in zo'n hoge versnelling (tenminste niet in de diesel lesauto), dus daar rijd je dan 80 in z'n 5, en je wilt iemand inhalen..moet je gaan terugschakelen omdat je er anders uren over doet![]()
Neen.
wat is er precies nuttig aan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:49 schreef ScottTracy het volgende:
Vrijstelling voor bijzondere verrichtingen binnenVerder is het toch wel nuttig, zo'n tussentijdse toets
Super johquote:Op maandag 23 april 2007 16:53 schreef bakayarou het volgende:
Whoei, geslaagd!
![]()
Ging echt vet goed.
Moest keren op de weg in 3x steken, kwam nog een fietsert voorbij die ik keurig voor liet gaan.
Later nog ff stukje achteruit rijden en dat stelt natuurlijk ook geen drol voor.
Hij had nog iets te zeuren over het feit dat ik tussen 2 vrachtauto's bleef rijden![]()
Als de remkabel van de achterste vrachtauto zou breken dan was ik dood geweest.
Moet ik daar echt rekening mee gaan houden? Ik had wel voldoende ruimte.
Ik ben zo blij, ik ben zo blij![]()
Morgen mag ik me gaan melden op het gemeentehuis.
Je weet nu hoe zo'n examen in z'n werk gaat, het gaat gewoon exact hetzelfde. Je wordt ook gewoon een halfuur lang niet gecorrigeerd, dat is ook andersquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat is er precies nuttig aan?
ik heb nooit een TTT gehad
ja maar vind dat het geld waard?quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:54 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Je weet nu hoe zo'n examen in z'n werk gaat, het gaat gewoon exact hetzelfde. Je wordt ook gewoon een halfuur lang niet gecorrigeerd, dat is ook andersVerder wordt dan ook door een buitenstaander aangegeven waar je nog aan moet werken
Ik heb precies hetzelfde. Hoorde van iemand dat je wat minder druk heb op het daadwerkelijke examen, maar ik vind het gewoon een examen waarbij je niet kan slagen. Ik vind dat je dan beter gewoon examen kan doen. Als je dan goed rijdt ben je geslaagd, dat kan niet met een TTT. Als je voor dat examen zakt dan zie je het gewoon als een TTT.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat is er precies nuttig aan?
ik heb nooit een TTT gehad
ja dat vond ik dus ookquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:59 schreef nicomart het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Hoorde van iemand dat je wat minder druk heb op het daadwerkelijke examen, maar ik vind het gewoon een examen waarbij je niet kan slagen. Ik vind dat je dan beter gewoon examen kan doen. Als je dan goed rijdt ben je geslaagd, dat kan niet met een TTT. Als je voor dat examen zakt dan zie je het gewoon als een TTT.
Maar goed. Dat is maar mijn mening
bullshit man, omdat het nu zo druk is zouden ze TTT nu najuist niet moeten doen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:14 schreef Crazykill het volgende:
Vooral nu met die drukte zouden ze geen TTT's meer moeten afnemen, gewoon de echte examens voorrang geven.
Dan gewoon die hele RIS afschaffen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:22 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
bullshit man, omdat het nu zo druk is zouden ze TTT nu najuist niet moeten doen?
lekker... anderen mochten dat wel
daartegenover, RIS is grote bullshit en neemt de meeste tijd in beslag
Ik vond het zelf erg goed gaan, en dacht dat ik wel geslaagd was. Maar ja ik keek te snel terwijl ik mezelf wel goed vond kijken...quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef EDMAN- het volgende:
minder man, komt nog wel goed... niet goed kijken? wat denk je er zelf van?
Balen man!quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:15 schreef koen_pijl het volgende:
Weer niet![]()
![]()
![]()
Ik keek neit genoeg voor de rest helemaal goed.
Ik moet nu als zo lomperik zo speciaal staatsexamen doen. Voel me echt lomp.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:51 schreef Toitle het volgende:
[..]
Balen man!
Klinkt miskien raar maar je zou voor je volgende examen alvast kijken kunnen oefenen. Lopend, fietsend ofzo.
Gewoon een tel kijken links rechts achterom, zodat t een gewoonte is om rustig t kijken straks bij je examen.
S miskien raar, mij heeft t geholpen, kijk maar wat je ermee doet. Succes volgende keer in ieder geval.
Nergens voor nodig. Op de weg rijden pas echt veel lomperikken maar dan met rijbewijs.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:54 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Ik moet nu als zo lomperik zo speciaal staatsexamen doen. Voel me echt lomp.
Ja, maar echt iedereen die ik ken is of in één keer of in twee keer geslaagd. Dna voel je je wel lomp dat je al anderhalf jaar bezig bent en 4 keer bent opgeweest.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:58 schreef Toitle het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Op de weg rijden pas echt veel lomperikken maar dan met rijbewijs.
Staatsexamen gewoon ff doen joh, no worry. Anders is nooit lomp.
Zoiets als, gewoon over je schouder kijken zonder te kijkenquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:25 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Ik vond het zelf erg goed gaan, en dacht dat ik wel geslaagd was. Maar ja ik keek te snel terwijl ik mezelf wel goed vond kijken...
Ja, dat levert heel veel geld op ja.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:24 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dan gewoon die hele RIS afschaffen.![]()
Maar dat zal vast niet gebeuren, dat levert de CBR toch veel te veel op? Of niet>![]()
Ja.. Voel me echt lompquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:06 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Zoiets als, gewoon over je schouder kijken zonder te kijken, das balen man... nu staatsexamen of wat?
Ik hou jullie op te hoogtequote:Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef Toitle het volgende:
Tuurlijk wel, gaat echt wel goed komen. Ik hoor wel wanneer ik je kan feliciteren.![]()
de rest die ik ken doen allemaal RIS, volgens my kost dat iets van 200 euro per test geloof ik.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:22 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
bullshit man, omdat het nu zo druk is zouden ze TTT nu najuist niet moeten doen?
lekker... anderen mochten dat wel
daartegenover, RIS is grote bullshit en neemt de meeste tijd in beslag
Het CBR verdient er het volgende aan:quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:18 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
de rest die ik ken doen allemaal RIS, volgens my kost dat iets van 200 euro per test geloof ik.
3x 200 is heel wat meer dan alleen een examen , dus daar verdienen ze heel veel aan ja..
De pest is natuurlijk dat die lui een monopolie hebben, mensen kunnen nergens anders heen en zullen wel maanden moeten wachten. Als er een paar extra instanties zouden komen is dit gezeik zo overquote:De tweede bij het CBR; deze kost ¤ 60,50*. De derde -de tussentijdse toets- kost ¤ 72,90*. De vierde toets is het praktijkexamen en kost ¤ 86,15*
Heb nu rond de 70 lessen gehadquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad koen? En is een staatsexamen nu echt verplicht? Als dat niet zo is en je het zo vervelend vindt zou je ook nog een keer gewoon examen kunnen doen misschien.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:38 schreef Rosu het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa joepie joepie ik ben geslaagd!!!!!!!!!!!!!! Ben dr echt blij mee. Ging best lekker, moest keren op de weg en recht achteruit rijden. Viel erg mee dus. Sowieso vond ik het examen veeel makkelijker qua route dan een rijles.
Maare.. jippieeeeeeeee!!
idd gefeliciteerd, ben benieuwd naar je nieuwe ondertitel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:38 schreef Rosu het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa joepie joepie ik ben geslaagd!!!!!!!!!!!!!! Ben dr echt blij mee. Ging best lekker, moest keren op de weg en recht achteruit rijden. Viel erg mee dus. Sowieso vond ik het examen veeel makkelijker qua route dan een rijles.
Maare.. jippieeeeeeeee!!
Oja, bedankt voor het meldenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:49 schreef Toitle het volgende:
[..]
idd gefeliciteerd, ben benieuwd naar je nieuwe ondertitel.![]()
Ja hoor, is wel oké, heb ik vandaag ook gedaan en het is niet druk. Ook weer niet zo rustig als half 11 's ochtends ofzo, maar gewoon normaal. Kinderen zitten net weer op school, want voordat je wegrijdt is het wel 10 ā 15 over. Veel succes in elk geval!!quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Vandaag laatste 2 lessen voor het examen gehad, ging goed. Morgen om 13:05 het examen zelf, lijkt me wel een mooie tijd om te rijden![]()
Thanksquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:58 schreef Rosu het volgende:
[..]
Ja hoor, is wel oké, heb ik vandaag ook gedaan en het is niet druk. Ook weer niet zo rustig als half 11 's ochtends ofzo, maar gewoon normaal. Kinderen zitten net weer op school, want voordat je wegrijdt is het wel 10 ā 15 over. Veel succes in elk geval!!![]()
Verschil is dat een examen 3x zo duur is en dat je een aanmerkelijk hogere kans hebt om te slagen als je een TTT hebt gedaanquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:59 schreef nicomart het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Hoorde van iemand dat je wat minder druk heb op het daadwerkelijke examen, maar ik vind het gewoon een examen waarbij je niet kan slagen. Ik vind dat je dan beter gewoon examen kan doen. Als je dan goed rijdt ben je geslaagd, dat kan niet met een TTT. Als je voor dat examen zakt dan zie je het gewoon als een TTT.
Maar goed. Dat is maar mijn mening
alleen als je geen ttt doet heb je de eerste keer al kans om te slagenquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:45 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Verschil is dat een examen 3x zo duur is en dat je een aanmerkelijk hogere kans hebt om te slagen als je een TTT hebt gedaan
Examen 3x zo duur?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:45 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Verschil is dat een examen 3x zo duur is en dat je een aanmerkelijk hogere kans hebt om te slagen als je een TTT hebt gedaan
bij mij was TTT 139 en examen 205...quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:05 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Examen 3x zo duur?![]()
Bij mijn rijschool is de TTT ¤135 en de examen zelf is ¤195.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:30 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb zojuist een paar honderd meter in de auto van mijn moeder gereden!![]()
Op de parkeerplaats, want ik heb mn pasje nog niet enzo, maar toch was het stoer. Wel heel anders, benzine...gas geven, anders slaat ie af.
Bij mij is een TTT 100 euro en een examen 260 euro.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:05 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Examen 3x zo duur?![]()
Bij mijn rijschool is de TTT ¤135 en de examen zelf is ¤195.
Als je bij een goede rijschool zit hoef je helemaal niet te wachtenquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:11 schreef Renesite het volgende:
TTT is zooo enorm![]()
![]()
Daarom moeten echte examenkandidaten langer wachten
Vandaag dus! Succes straks!quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Vandaag laatste 2 lessen voor het examen gehad, ging goed. Morgen om 13:05 het examen zelf, lijkt me wel een mooie tijd om te rijden![]()
Ja, over het algemeen wel. Succes morgen!quote:Op woensdag 25 april 2007 14:31 schreef tho_Omas het volgende:
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als Koen_pijl. 5 instructeurs gehad, en zit al iets over de 50 lessen. Morgen ga ik ook voor de 4e keer op. Zijn de wachttijden bij BNOR nog langer dan bij CBR?
Ik ook!!!!quote:Op woensdag 25 april 2007 16:39 schreef Easyedwin het volgende:
ik weet me praktijk examendatum whii
Hopefully slaag je, anders word het eind oktoberquote:
Gefeliciteerd!!! Goed gedaanquote:Op woensdag 25 april 2007 17:08 schreef Xbox_360 het volgende:
GESLAAAAAAAAAAAAAAGD![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1e keer nog wel
(wel na 39 lessen
)
M'n instructeur zei al dat mijn examinator niet zo'n muggezifter was, maar ik verneukte het, via een bocht, vooruit in een vak parkeren nogal hardNiet omdat het zo moeilijk is, maar omdat ik het maar 2 keer heb gedaan tijdens lessen
Ik heb vooral achteruit in een vak parkeren geleerd. Verder ging het allemaal vrij goed
![]()
Wat een heerlijk gevoelIk kreeg ook nog 20 euro van m'n instructeur voordat hij me naar het station bracht omdat ik iemand had geadviseerd om ook bij hem te gaan lessen (en dat is ie ook gaan doen natuurlijk
)
![]()
Wel jezelf bij de geslaagden zetten hequote:Op woensdag 25 april 2007 18:36 schreef Xbox_360 het volgende:
Thanks Renesite en Rosu![]()
Ik zal mezelf ff uit de OP halen
hoe kom je erin?quote:Op woensdag 25 april 2007 18:36 schreef Xbox_360 het volgende:
Thanks Renesite en Rosu![]()
Ik zal mezelf ff uit de OP halen
Succes vandaag! Je hebt toch niet gedronken hč?quote:Op donderdag 26 april 2007 02:03 schreef tho_Omas het volgende:
Kom net uit de kroeg, heb mn theorie gelukkig nog gevonden.
ik heb al 2 mogelijkheden..quote:Op donderdag 26 april 2007 13:15 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Heheheh mijn praktijk examen datum is bekent![]()
En ik hoef niet lang te wachten daarvoor..
Wanneer het is zeg ik lekker niet![]()
En dit topic begint me nu vreselijk zenuwachtig te maken...
Ik iig welquote:Op donderdag 26 april 2007 11:58 schreef Mathijz het volgende:
En heb je m al Alcarin?
Dus deze post is eigenlijk behoorlijk nutteloos?quote:Op donderdag 26 april 2007 13:15 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Heheheh mijn praktijk examen datum is bekent![]()
En ik hoef niet lang te wachten daarvoor..
Wanneer het is zeg ik lekker niet![]()
En dit topic begint me nu vreselijk zenuwachtig te maken...
Schijt aan..quote:Op donderdag 26 april 2007 15:41 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dus deze post is eigenlijk behoorlijk nutteloos?
Examinator toch?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:58 schreef miss_bleu het volgende:
Gefeliciteerd! ik moet volgende week. Maar ze weten nog steeds niet welke instructeur ik meekrijg
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 26 april 2007 16:06 schreef Euc- het volgende:
JEEEEEEJ, ik heb em!
Ging echt supergoed, nergens wat op aan te merken. Ik dacht vanmorgen na mijn laatste les dat ik niet eens op hoefde te gaan, zo bagger ging het, maar het ging gewoon lekker! Feest!
moet je motorrijles nemenquote:Op donderdag 26 april 2007 11:53 schreef leroytje het volgende:
Ik moet zometeen om 2uur lessen, in de hiite
![]()
En ik zweet me altijd al kapot tijdens het rijlessen (komt niet door de zenuwen, maar door het concentreren).
Vet!quote:Op donderdag 26 april 2007 16:06 schreef Euc- het volgende:
JEEEEEEJ, ik heb em!
Ging echt supergoed, nergens wat op aan te merken. Ik dacht vanmorgen na mijn laatste les dat ik niet eens op hoefde te gaan, zo bagger ging het, maar het ging gewoon lekker! Feest!
nee ik zal toch met een auto en een instructeur richting utrecht moeten volgende week en ze weten niet wiequote:Op donderdag 26 april 2007 16:00 schreef leroytje het volgende:
[..]
Examinator toch?Of heb je et over je 1e rijles?
Bij men examen wist ik het namelijk pas 5 minuten van te voren
Haha 3 pils maar, maar goed ook dat mocht niet baten vanmorgen. Ging voor mn gevoel wel redelijk, alleen ben ik niet constant in mn besluitvaardigheid. Ben maar gaan zwemmen vanmiddag, even geen zin in rijlessen en rijbewijzen.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:29 schreef Rosu het volgende:
[..]
Succes vandaag! Je hebt toch niet gedronken hč?![]()
voor als je op de snelweg een vrachtwagen moet inhalen, is altijd handig om te weten of hij maar 18 meter is, of langer. en langer mag dus niet op de nederlandse snelweg.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:07 schreef woutabest het volgende:
Heb morgenochtend theorie-examen, waar slaat het nou eigenlijk op dat je bijv. moet weten dat een vrachtwagen met aanhangwagen maar 18.75m lang mag zijn?
Ja, dat is het standaard smoesje. Maar als je op de snelweg zit, maakt die 2 meter of die 0.75 meter helemaal niets uit toch.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
voor als je op de snelweg een vrachtwagen moet inhalen, is altijd handig om te weten of hij maar 18 meter is, of langer. en langer mag dus niet op de nederlandse snelweg.
als jij inhaalt op een provenciaale weg en er komt iemand van de andere kant af aan, dan wel. want dan kan je al inschatten dat die vrachtwagen dus 19 meter is (ff afgerond) en dat je weet dat je er (schatting) 20 seconden over doet om die vrachtwagen in te halen. maar je ziet ook dat die auto aan de andere kant over 19 seconden bij je is. dan weet je dat je er beter achter kan blijven dan in te gaan halen.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:29 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ja, dat is het standaard smoesje. Maar als je op de snelweg zit, maakt die 2 meter of die 0.75 meter helemaal niets uit toch.
"LZV."quote:Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
voor als je op de snelweg een vrachtwagen moet inhalen, is altijd handig om te weten of hij maar 18 meter is, of langer. en langer mag dus niet op de nederlandse snelweg.
Ik had m'n rijbewijs op dinsdag ochtend zonder spoed aangevraagd en kon 'm donderdag middag ophalen.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:55 schreef Xbox_360 het volgende:
KutgemeentehuisZijn natuurlijk gesloten op koninginnendag
Vandaag kon ik m'n rijbewijs niet aanvragen ivm met school. Morgenochtend ga ik em aanvragen. Ik heb gehoord dat het aantal werkdagen wel eens varieert van 3 tot 6 (zonder spoedaanvraag dus) bij verschillende gemeenten. Kan iemand dat bevestigen?
![]()
dikke bullshit, kun jij nooit inschatten...quote:Op donderdag 26 april 2007 19:40 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als jij inhaalt op een provenciaale weg en er komt iemand van de andere kant af aan, dan wel. want dan kan je al inschatten dat die vrachtwagen dus 19 meter is (ff afgerond) en dat je weet dat je er (schatting) 20 seconden over doet om die vrachtwagen in te halen. maar je ziet ook dat die auto aan de andere kant over 19 seconden bij je is. dan weet je dat je er beter achter kan blijven dan in te gaan halen.
Als het op secondes gaat hangen kan je beter helemaal niet inhalenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:40 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als jij inhaalt op een provenciaale weg en er komt iemand van de andere kant af aan, dan wel. want dan kan je al inschatten dat die vrachtwagen dus 19 meter is (ff afgerond) en dat je weet dat je er (schatting) 20 seconden over doet om die vrachtwagen in te halen. maar je ziet ook dat die auto aan de andere kant over 19 seconden bij je is. dan weet je dat je er beter achter kan blijven dan in te gaan halen.
ik ben zo wie zo niet iemand die op zo'n moment in gaat halen. maar er zijn genoeg opgefokte gozertjes die dat wel doen. en het was maar een voorbeeld. verander het in een minuut, of een half uur of een uur.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:33 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als het op secondes gaat hangen kan je beter helemaal niet inhalen
In principe mag een samenstel van een auto+ aanhanger niet langer zijn dan 18 meter. Dat geldt dus voor zowel personenauto als voor vrachtauto. Aangezien je met je B-rijbewijs ook een (beperkte) aanhanger mag rijden en voor BE geen theorie hoeft te doen wordt dat nu alvast uitgelegd. Uitzonderingen zijn trekker-oplegger (max. 16,5 meter) en lang-zwaar-vervoer (LZV), dat maximaal 25,25 meter mag zijn. Als een combinatie LZV is, dan staat dat aangegeven op de achterkant van de laatste oplegger, meestal in de vorm van bordjes "Let op: 25,25 mtr"quote:Op donderdag 26 april 2007 19:07 schreef woutabest het volgende:
Heb morgenochtend theorie-examen, waar slaat het nou eigenlijk op dat je bijv. moet weten dat een vrachtwagen met aanhangwagen maar 18.75m lang mag zijn?
Vanaf 3 mei gewoon proberenquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:40 schreef Xbox_360 het volgende:
Net rijbewijs aangevraagd. Is gvd pas 7 mei klaarVerder zou m'n handtekening te klein zijn.
"Dan komt het zo klein op je rijbewijs te staan."
Wat boeit dat nou?Het rijbewijs zelf kostte me ¤29,20. Dat viel me nog enigzins mee.
je eerste les of examen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:06 schreef Steenarend het volgende:
Nou vandaag mijn eerste. Ben super zenuwachtig, ben bang dat ik er niks van kan. Waarom kan ik autorijden niet leuk vinden zoals iedereen![]()
Dan mag je wel eens een nieuw boekje gaan halen, je hebt tegenwoordig LZV voertuigen, die zijn 25 meter en een beetje.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik reageerde op iemand anders die zei dat de maximale lengte 18 meter is. ik weet dat je die extra lange vrachtwagens hebt, maar echt veel zie je die niet in het verkeer en gelukkig, staat er dan ook een bordje achteropquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dan mag je wel eens een nieuw boekje gaan halen, je hebt tegenwoordig LZV voertuigen, die zijn 25 meter en een beetje.
EN mensen omgeving Arnhem/Huissen vanmiddag binnen blijven, ik ga vanmiddag toch maar eens aan E achter C beginnen.
en hij lag klaarquote:Op donderdag 26 april 2007 20:06 schreef Johnns het volgende:
wilde vandaag mooi m'n pasje afhalen bij het gemeentehuis, gingen ze net dicht
morgen ben ik de eerste
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |