Ja hoor, is wel oké, heb ik vandaag ook gedaan en het is niet druk. Ook weer niet zo rustig als half 11 's ochtends ofzo, maar gewoon normaal. Kinderen zitten net weer op school, want voordat je wegrijdt is het wel 10 à 15 over. Veel succes in elk geval!!quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Vandaag laatste 2 lessen voor het examen gehad, ging goed. Morgen om 13:05 het examen zelf, lijkt me wel een mooie tijd om te rijden![]()
Thanksquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:58 schreef Rosu het volgende:
[..]
Ja hoor, is wel oké, heb ik vandaag ook gedaan en het is niet druk. Ook weer niet zo rustig als half 11 's ochtends ofzo, maar gewoon normaal. Kinderen zitten net weer op school, want voordat je wegrijdt is het wel 10 à 15 over. Veel succes in elk geval!!![]()
Verschil is dat een examen 3x zo duur is en dat je een aanmerkelijk hogere kans hebt om te slagen als je een TTT hebt gedaanquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:59 schreef nicomart het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Hoorde van iemand dat je wat minder druk heb op het daadwerkelijke examen, maar ik vind het gewoon een examen waarbij je niet kan slagen. Ik vind dat je dan beter gewoon examen kan doen. Als je dan goed rijdt ben je geslaagd, dat kan niet met een TTT. Als je voor dat examen zakt dan zie je het gewoon als een TTT.
Maar goed. Dat is maar mijn mening
alleen als je geen ttt doet heb je de eerste keer al kans om te slagenquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:45 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Verschil is dat een examen 3x zo duur is en dat je een aanmerkelijk hogere kans hebt om te slagen als je een TTT hebt gedaan
Examen 3x zo duur?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:45 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Verschil is dat een examen 3x zo duur is en dat je een aanmerkelijk hogere kans hebt om te slagen als je een TTT hebt gedaan
bij mij was TTT 139 en examen 205...quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:05 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Examen 3x zo duur?![]()
Bij mijn rijschool is de TTT ¤135 en de examen zelf is ¤195.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:30 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb zojuist een paar honderd meter in de auto van mijn moeder gereden!![]()
Op de parkeerplaats, want ik heb mn pasje nog niet enzo, maar toch was het stoer. Wel heel anders, benzine...gas geven, anders slaat ie af.
Bij mij is een TTT 100 euro en een examen 260 euro.quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:05 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Examen 3x zo duur?![]()
Bij mijn rijschool is de TTT ¤135 en de examen zelf is ¤195.
Als je bij een goede rijschool zit hoef je helemaal niet te wachtenquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:11 schreef Renesite het volgende:
TTT is zooo enorm![]()
![]()
Daarom moeten echte examenkandidaten langer wachten
Vandaag dus! Succes straks!quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Vandaag laatste 2 lessen voor het examen gehad, ging goed. Morgen om 13:05 het examen zelf, lijkt me wel een mooie tijd om te rijden![]()
Ja, over het algemeen wel. Succes morgen!quote:Op woensdag 25 april 2007 14:31 schreef tho_Omas het volgende:
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als Koen_pijl. 5 instructeurs gehad, en zit al iets over de 50 lessen. Morgen ga ik ook voor de 4e keer op. Zijn de wachttijden bij BNOR nog langer dan bij CBR?
Ik ook!!!!quote:Op woensdag 25 april 2007 16:39 schreef Easyedwin het volgende:
ik weet me praktijk examendatum whii
Hopefully slaag je, anders word het eind oktoberquote:
Gefeliciteerd!!! Goed gedaanquote:Op woensdag 25 april 2007 17:08 schreef Xbox_360 het volgende:
GESLAAAAAAAAAAAAAAGD![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1e keer nog wel
(wel na 39 lessen
)
M'n instructeur zei al dat mijn examinator niet zo'n muggezifter was, maar ik verneukte het, via een bocht, vooruit in een vak parkeren nogal hardNiet omdat het zo moeilijk is, maar omdat ik het maar 2 keer heb gedaan tijdens lessen
Ik heb vooral achteruit in een vak parkeren geleerd. Verder ging het allemaal vrij goed
![]()
Wat een heerlijk gevoelIk kreeg ook nog 20 euro van m'n instructeur voordat hij me naar het station bracht omdat ik iemand had geadviseerd om ook bij hem te gaan lessen (en dat is ie ook gaan doen natuurlijk
)
![]()
Wel jezelf bij de geslaagden zetten hequote:Op woensdag 25 april 2007 18:36 schreef Xbox_360 het volgende:
Thanks Renesite en Rosu![]()
Ik zal mezelf ff uit de OP halen
hoe kom je erin?quote:Op woensdag 25 april 2007 18:36 schreef Xbox_360 het volgende:
Thanks Renesite en Rosu![]()
Ik zal mezelf ff uit de OP halen
Succes vandaag! Je hebt toch niet gedronken hè?quote:Op donderdag 26 april 2007 02:03 schreef tho_Omas het volgende:
Kom net uit de kroeg, heb mn theorie gelukkig nog gevonden.
ik heb al 2 mogelijkheden..quote:Op donderdag 26 april 2007 13:15 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Heheheh mijn praktijk examen datum is bekent![]()
En ik hoef niet lang te wachten daarvoor..
Wanneer het is zeg ik lekker niet![]()
En dit topic begint me nu vreselijk zenuwachtig te maken...
Ik iig welquote:Op donderdag 26 april 2007 11:58 schreef Mathijz het volgende:
En heb je m al Alcarin?
Dus deze post is eigenlijk behoorlijk nutteloos?quote:Op donderdag 26 april 2007 13:15 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Heheheh mijn praktijk examen datum is bekent![]()
En ik hoef niet lang te wachten daarvoor..
Wanneer het is zeg ik lekker niet![]()
En dit topic begint me nu vreselijk zenuwachtig te maken...
Schijt aan..quote:Op donderdag 26 april 2007 15:41 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dus deze post is eigenlijk behoorlijk nutteloos?
Examinator toch?quote:Op donderdag 26 april 2007 15:58 schreef miss_bleu het volgende:
Gefeliciteerd! ik moet volgende week. Maar ze weten nog steeds niet welke instructeur ik meekrijg
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 26 april 2007 16:06 schreef Euc- het volgende:
JEEEEEEJ, ik heb em!
Ging echt supergoed, nergens wat op aan te merken. Ik dacht vanmorgen na mijn laatste les dat ik niet eens op hoefde te gaan, zo bagger ging het, maar het ging gewoon lekker! Feest!
moet je motorrijles nemenquote:Op donderdag 26 april 2007 11:53 schreef leroytje het volgende:
Ik moet zometeen om 2uur lessen, in de hiite
![]()
En ik zweet me altijd al kapot tijdens het rijlessen (komt niet door de zenuwen, maar door het concentreren).
Vet!quote:Op donderdag 26 april 2007 16:06 schreef Euc- het volgende:
JEEEEEEJ, ik heb em!
Ging echt supergoed, nergens wat op aan te merken. Ik dacht vanmorgen na mijn laatste les dat ik niet eens op hoefde te gaan, zo bagger ging het, maar het ging gewoon lekker! Feest!
nee ik zal toch met een auto en een instructeur richting utrecht moeten volgende week en ze weten niet wiequote:Op donderdag 26 april 2007 16:00 schreef leroytje het volgende:
[..]
Examinator toch?Of heb je et over je 1e rijles?
Bij men examen wist ik het namelijk pas 5 minuten van te voren
Haha 3 pils maar, maar goed ook dat mocht niet baten vanmorgen. Ging voor mn gevoel wel redelijk, alleen ben ik niet constant in mn besluitvaardigheid. Ben maar gaan zwemmen vanmiddag, even geen zin in rijlessen en rijbewijzen.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:29 schreef Rosu het volgende:
[..]
Succes vandaag! Je hebt toch niet gedronken hè?![]()
voor als je op de snelweg een vrachtwagen moet inhalen, is altijd handig om te weten of hij maar 18 meter is, of langer. en langer mag dus niet op de nederlandse snelweg.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:07 schreef woutabest het volgende:
Heb morgenochtend theorie-examen, waar slaat het nou eigenlijk op dat je bijv. moet weten dat een vrachtwagen met aanhangwagen maar 18.75m lang mag zijn?
Ja, dat is het standaard smoesje. Maar als je op de snelweg zit, maakt die 2 meter of die 0.75 meter helemaal niets uit toch.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
voor als je op de snelweg een vrachtwagen moet inhalen, is altijd handig om te weten of hij maar 18 meter is, of langer. en langer mag dus niet op de nederlandse snelweg.
als jij inhaalt op een provenciaale weg en er komt iemand van de andere kant af aan, dan wel. want dan kan je al inschatten dat die vrachtwagen dus 19 meter is (ff afgerond) en dat je weet dat je er (schatting) 20 seconden over doet om die vrachtwagen in te halen. maar je ziet ook dat die auto aan de andere kant over 19 seconden bij je is. dan weet je dat je er beter achter kan blijven dan in te gaan halen.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:29 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ja, dat is het standaard smoesje. Maar als je op de snelweg zit, maakt die 2 meter of die 0.75 meter helemaal niets uit toch.
"LZV."quote:Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
voor als je op de snelweg een vrachtwagen moet inhalen, is altijd handig om te weten of hij maar 18 meter is, of langer. en langer mag dus niet op de nederlandse snelweg.
Ik had m'n rijbewijs op dinsdag ochtend zonder spoed aangevraagd en kon 'm donderdag middag ophalen.quote:Op donderdag 26 april 2007 15:55 schreef Xbox_360 het volgende:
KutgemeentehuisZijn natuurlijk gesloten op koninginnendag
Vandaag kon ik m'n rijbewijs niet aanvragen ivm met school. Morgenochtend ga ik em aanvragen. Ik heb gehoord dat het aantal werkdagen wel eens varieert van 3 tot 6 (zonder spoedaanvraag dus) bij verschillende gemeenten. Kan iemand dat bevestigen?
![]()
dikke bullshit, kun jij nooit inschatten...quote:Op donderdag 26 april 2007 19:40 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als jij inhaalt op een provenciaale weg en er komt iemand van de andere kant af aan, dan wel. want dan kan je al inschatten dat die vrachtwagen dus 19 meter is (ff afgerond) en dat je weet dat je er (schatting) 20 seconden over doet om die vrachtwagen in te halen. maar je ziet ook dat die auto aan de andere kant over 19 seconden bij je is. dan weet je dat je er beter achter kan blijven dan in te gaan halen.
Als het op secondes gaat hangen kan je beter helemaal niet inhalenquote:Op donderdag 26 april 2007 19:40 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als jij inhaalt op een provenciaale weg en er komt iemand van de andere kant af aan, dan wel. want dan kan je al inschatten dat die vrachtwagen dus 19 meter is (ff afgerond) en dat je weet dat je er (schatting) 20 seconden over doet om die vrachtwagen in te halen. maar je ziet ook dat die auto aan de andere kant over 19 seconden bij je is. dan weet je dat je er beter achter kan blijven dan in te gaan halen.
ik ben zo wie zo niet iemand die op zo'n moment in gaat halen. maar er zijn genoeg opgefokte gozertjes die dat wel doen. en het was maar een voorbeeld. verander het in een minuut, of een half uur of een uur.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:33 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als het op secondes gaat hangen kan je beter helemaal niet inhalen
In principe mag een samenstel van een auto+ aanhanger niet langer zijn dan 18 meter. Dat geldt dus voor zowel personenauto als voor vrachtauto. Aangezien je met je B-rijbewijs ook een (beperkte) aanhanger mag rijden en voor BE geen theorie hoeft te doen wordt dat nu alvast uitgelegd. Uitzonderingen zijn trekker-oplegger (max. 16,5 meter) en lang-zwaar-vervoer (LZV), dat maximaal 25,25 meter mag zijn. Als een combinatie LZV is, dan staat dat aangegeven op de achterkant van de laatste oplegger, meestal in de vorm van bordjes "Let op: 25,25 mtr"quote:Op donderdag 26 april 2007 19:07 schreef woutabest het volgende:
Heb morgenochtend theorie-examen, waar slaat het nou eigenlijk op dat je bijv. moet weten dat een vrachtwagen met aanhangwagen maar 18.75m lang mag zijn?
Vanaf 3 mei gewoon proberenquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:40 schreef Xbox_360 het volgende:
Net rijbewijs aangevraagd. Is gvd pas 7 mei klaarVerder zou m'n handtekening te klein zijn.
"Dan komt het zo klein op je rijbewijs te staan."
Wat boeit dat nou?Het rijbewijs zelf kostte me ¤29,20. Dat viel me nog enigzins mee.
je eerste les of examen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:06 schreef Steenarend het volgende:
Nou vandaag mijn eerste. Ben super zenuwachtig, ben bang dat ik er niks van kan. Waarom kan ik autorijden niet leuk vinden zoals iedereen![]()
Dan mag je wel eens een nieuw boekje gaan halen, je hebt tegenwoordig LZV voertuigen, die zijn 25 meter en een beetje.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik reageerde op iemand anders die zei dat de maximale lengte 18 meter is. ik weet dat je die extra lange vrachtwagens hebt, maar echt veel zie je die niet in het verkeer en gelukkig, staat er dan ook een bordje achteropquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:21 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dan mag je wel eens een nieuw boekje gaan halen, je hebt tegenwoordig LZV voertuigen, die zijn 25 meter en een beetje.
EN mensen omgeving Arnhem/Huissen vanmiddag binnen blijven, ik ga vanmiddag toch maar eens aan E achter C beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |