Bij mij was het meer dan de helft, echt 3/4 ofzoquote:Op maandag 23 april 2007 15:07 schreef Crazykill het volgende:
Precies de helft was gezakt, best veel toch![]()
Ik hoorde ooit de regel 40 lessen voor iemand van 18, en voor elk jaar dat je ouder bent een les extra.quote:Op maandag 23 april 2007 15:46 schreef UnrealMarc het volgende:
Wat is het gemiddelde aantal lessen die mensen in Nederland nodig hebben om te slagen?![]()
Vet manquote:Op maandag 23 april 2007 16:53 schreef bakayarou het volgende:
Whoei, geslaagd!
![]()
Ging echt vet goed.
Moest keren op de weg in 3x steken, kwam nog een fietsert voorbij die ik keurig voor liet gaan.
Later nog ff stukje achteruit rijden en dat stelt natuurlijk ook geen drol voor.
Hij had nog iets te zeuren over het feit dat ik tussen 2 vrachtauto's bleef rijden![]()
Als de remkabel van de achterste vrachtauto zou breken dan was ik dood geweest.
Moet ik daar echt rekening mee gaan houden? Ik had wel voldoende ruimte.
Ik ben zo blij, ik ben zo blij![]()
Morgen mag ik me gaan melden op het gemeentehuis.
Ja joh? Ik ben 21 en had aan 27 lessen genoeg, ze kijken toch gewoon hoe ver je bent na 20 lessen?quote:Op maandag 23 april 2007 16:00 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik hoorde ooit de regel 40 lessen voor iemand van 18, en voor elk jaar dat je ouder bent een les extra.
Good luck!quote:Op maandag 23 april 2007 18:59 schreef Euc- het volgende:
Poepoe, na tig rijlessen is het a.s. donderdag zover, en ben nu al poeppiezenuwachtig![]()
Tis zo dat ik door mn stage erg weinig kan lessen (1 keer per 2 weken ofzo), en nu heeft mijn rijschool net nieuwe auto's gekregen die totaal anders rijden dan de auto's die ze ervoor hadden (1 versnelling meer, anders schakelen, een totaal andere koppeling), heb er vandaag voor de 2e keer les in gehad, ging wel gewoon supersoepel dit keer, maar ben er toch niet helemaal gerust op![]()
Donderdagmorgen nog 1 lesje, en dan 's middags om 14.55 het uur van de waarheid
Whehehe, ik heb pas 20 lessen gehad en les nu in mn 3e autoquote:Op maandag 23 april 2007 18:59 schreef Euc- het volgende:
Poepoe, na tig rijlessen is het a.s. donderdag zover, en ben nu al poeppiezenuwachtig![]()
Tis zo dat ik door mn stage erg weinig kan lessen (1 keer per 2 weken ofzo), en nu heeft mijn rijschool net nieuwe auto's gekregen die totaal anders rijden dan de auto's die ze ervoor hadden (1 versnelling meer, anders schakelen, een totaal andere koppeling), heb er vandaag voor de 2e keer les in gehad, ging wel gewoon supersoepel dit keer, maar ben er toch niet helemaal gerust op![]()
Je zou tegen de examinator kunnen zeggen (tussen neus en lippen door) dat de rijschool deze auto's pas heeft, en dat je het allemaal maar anders vind rijden. Daar zal hij vast wel rekening mee houden.quote:Op maandag 23 april 2007 18:59 schreef Euc- het volgende:
ze kijken gewoon per les hoever je bent. Niet speciaal na 20 ofzo. Als je het na 10 lessen wel doorhebt vragen ze het gewoon aan hoor.quote:Op maandag 23 april 2007 18:44 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Ja joh? Ik ben 21 en had aan 27 lessen genoeg, ze kijken toch gewoon hoe ver je bent na 20 lessen?
bij mij geeft de examinator na de les altijd kort aan wat nu wel goed gaat, en wat nog wat beter moet. in een paar zinnetjes, terwijl ik thuisgebracht word/quote:Op maandag 23 april 2007 20:48 schreef nicomart het volgende:
[..]
ze kijken gewoon per les hoever je bent. Niet speciaal na 20 ofzo. Als je het na 10 lessen wel doorhebt vragen ze het gewoon aan hoor.
Ja is ook wel zo idd, mijn examen werd ook na 12/13 lessen aangevraagdquote:Op maandag 23 april 2007 20:48 schreef nicomart het volgende:
[..]
ze kijken gewoon per les hoever je bent. Niet speciaal na 20 ofzo. Als je het na 10 lessen wel doorhebt vragen ze het gewoon aan hoor.
Het is maar een gemiddelde, ze zeggen heus niet dat jij 43 lessen moet omdat je 21 bent. Het blijkt gewoon gemiddeld zo uit te komen.quote:Op maandag 23 april 2007 18:44 schreef EDMAN- het volgende:
Ja joh? Ik ben 21 en had aan 27 lessen genoeg, ze kijken toch gewoon hoe ver je bent na 20 lessen?
Keizer Karelplein zeker? Dat hoor ik van iedereen die daar ooit heeft gelest. Zo'n beetje het meest gevreesde stuk infrastruktuur dat Nijmegen heeft.quote:Op maandag 23 april 2007 23:39 schreef Xbox_360 het volgende:
Wat is Nijmegen eigenlijk een gare stad om in te rijden![]()
Oh... voorrangs plein... leukquote:Op dinsdag 24 april 2007 07:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Keizer Karelplein zeker? Dat hoor ik van iedereen die daar ooit heeft gelest. Zo'n beetje het meest gevreesde stuk infrastruktuur dat Nijmegen heeft.
Kan je het best in de wiki doenquote:Op dinsdag 24 april 2007 07:47 schreef leroytje het volgende:
Lol ik heb er weinig problemen mee met het keizer karelplein (Mag ook wel na 45 lessen)
Maargoed, ik ga zo weer ff lessen en ik mag het dinsdag de 15de voor de 4de xopnieuw proberen.
kan iemand mij ook ff in OP zetten?![]()
Oh, nou, als je me er over 5 dagen eventjes op attent maakt dan zal dit topic ook wel vol zittenquote:Op dinsdag 24 april 2007 07:49 schreef leroytje het volgende:
Ja snap ik, maar dan is het al voorbij voordat er een nieuwe topic is
De kutste dingen aan Keizer Karel plein vind ik dat er geen belijning is, dat rechts voor gaat, terwijl je het idee hebt op een megarotonde te zitten en dat mensen die zich daar niet aan de regels houden, het verneuken voor de restquote:Op dinsdag 24 april 2007 07:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Keizer Karelplein zeker? Dat hoor ik van iedereen die daar ooit heeft gelest. Zo'n beetje het meest gevreesde stuk infrastruktuur dat Nijmegen heeft.
Succesquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:16 schreef koen_pijl het volgende:
Om half 11 komen ze me ophalen voor afterijden wordt mijn 4de keer... Ik wordt steeds super zenuwachtig en dan maak ik domme fouten. Duim voor me
Ik ken het gevoel, hoop op een relaxte examinator! En niet jezelf beoordelen tijdens het rijden, want jij weet niet wat de examinator denkt. Hij/zij heeft ook wel door dat je zenuwachtig bent.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:16 schreef koen_pijl het volgende:
Om half 11 komen ze me ophalen voor afterijden wordt mijn 4de keer... Ik wordt steeds super zenuwachtig en dan maak ik domme fouten. Duim voor me
Dan is wachten nog het ergste. Zoek even afleiding. Drink koffie of thee met veel suiker (schijnt echt te helpen), en hou jezelf bezig ipv te ijsberen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:16 schreef koen_pijl het volgende:
Ik denk dat dat komt omdat het ook niet moeilijk is. De examinatoren stellen alleen erg hoge eisen zodat ineens de helft zakt, terwijl bijna iedereen kan rijden als ze examen doen. Gewoon rijden is een stuk makkelijker dan voldoen aan de eisen van het cbr!quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:35 schreef Miss_S het volgende:
ik heb ook rijles gehad in nijmegen maar vond het nooit echt moeilijk
heb het idee dat het moeilijker gemaakt word dan dat het is
maar misschien komt dat omdat ik nu meer inzicht heb
Ja leuk, dan ga je eerst stuiteren en daarna stort je inquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:35 schreef Ridocar het volgende:
Drink koffie of thee met veel suiker (schijnt echt te helpen)
nou weet niet of ze (te) hoge eisen stellenquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:39 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat het ook niet moeilijk is. De examinatoren stellen alleen erg hoge eisen zodat ineens de helft zakt, terwijl bijna iedereen kan rijden als ze examen doen. Gewoon rijden is een stuk makkelijker dan voldoen aan de eisen van het cbr!
Dat is waar.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou weet niet of ze (te) hoge eisen stellen
maarja je leert toch pas rijden zonder instructeur er bij
Ja, dat doorschakelen bij 2000 toeren vind ik een beetje creepy eigenlijk. Je komt gewoon niet vooruit in zo'n hoge versnelling (tenminste niet in de diesel lesauto), dus daar rijd je dan 80 in z'n 5, en je wilt iemand inhalen..moet je gaan terugschakelen omdat je er anders uren over doetquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:46 schreef Viking84 het volgende:
Dat is waar.
Een heleboel dingen zou ik anders doen als mijn instructeur er niet bij zou zijn. Dat wil niet zeggen dat ik niet kan rijden. Ik zou soms schakelen waar hij dat niet doet (puur omdat je in z'n 2 minder snel uit de bocht vliegt dan in z'n 3), ik zou niet zo snel even om een obstakel heen rijden als er een tegenligger aan komt (hij zegt dan dat het wel kan, maar ik neem liever geen risico's).
dat hoefde ik gelukkig niet te doen tijdens het lessen ik kwam nooit in zijn 5 behalve op de snel weg bij 120km per uurquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:24 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ja, dat doorschakelen bij 2000 toeren vind ik een beetje creepy eigenlijk. Je komt gewoon niet vooruit in zo'n hoge versnelling (tenminste niet in de diesel lesauto), dus daar rijd je dan 80 in z'n 5, en je wilt iemand inhalen..moet je gaan terugschakelen omdat je er anders uren over doet![]()
Neen.
wat is er precies nuttig aan?quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:49 schreef ScottTracy het volgende:
Vrijstelling voor bijzondere verrichtingen binnenVerder is het toch wel nuttig, zo'n tussentijdse toets
Super johquote:Op maandag 23 april 2007 16:53 schreef bakayarou het volgende:
Whoei, geslaagd!
![]()
Ging echt vet goed.
Moest keren op de weg in 3x steken, kwam nog een fietsert voorbij die ik keurig voor liet gaan.
Later nog ff stukje achteruit rijden en dat stelt natuurlijk ook geen drol voor.
Hij had nog iets te zeuren over het feit dat ik tussen 2 vrachtauto's bleef rijden![]()
Als de remkabel van de achterste vrachtauto zou breken dan was ik dood geweest.
Moet ik daar echt rekening mee gaan houden? Ik had wel voldoende ruimte.
Ik ben zo blij, ik ben zo blij![]()
Morgen mag ik me gaan melden op het gemeentehuis.
Je weet nu hoe zo'n examen in z'n werk gaat, het gaat gewoon exact hetzelfde. Je wordt ook gewoon een halfuur lang niet gecorrigeerd, dat is ook andersquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat is er precies nuttig aan?
ik heb nooit een TTT gehad
ja maar vind dat het geld waard?quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:54 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Je weet nu hoe zo'n examen in z'n werk gaat, het gaat gewoon exact hetzelfde. Je wordt ook gewoon een halfuur lang niet gecorrigeerd, dat is ook andersVerder wordt dan ook door een buitenstaander aangegeven waar je nog aan moet werken
Ik heb precies hetzelfde. Hoorde van iemand dat je wat minder druk heb op het daadwerkelijke examen, maar ik vind het gewoon een examen waarbij je niet kan slagen. Ik vind dat je dan beter gewoon examen kan doen. Als je dan goed rijdt ben je geslaagd, dat kan niet met een TTT. Als je voor dat examen zakt dan zie je het gewoon als een TTT.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat is er precies nuttig aan?
ik heb nooit een TTT gehad
ja dat vond ik dus ookquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:59 schreef nicomart het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Hoorde van iemand dat je wat minder druk heb op het daadwerkelijke examen, maar ik vind het gewoon een examen waarbij je niet kan slagen. Ik vind dat je dan beter gewoon examen kan doen. Als je dan goed rijdt ben je geslaagd, dat kan niet met een TTT. Als je voor dat examen zakt dan zie je het gewoon als een TTT.
Maar goed. Dat is maar mijn mening
bullshit man, omdat het nu zo druk is zouden ze TTT nu najuist niet moeten doen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:14 schreef Crazykill het volgende:
Vooral nu met die drukte zouden ze geen TTT's meer moeten afnemen, gewoon de echte examens voorrang geven.
Dan gewoon die hele RIS afschaffen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:22 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
bullshit man, omdat het nu zo druk is zouden ze TTT nu najuist niet moeten doen?
lekker... anderen mochten dat wel
daartegenover, RIS is grote bullshit en neemt de meeste tijd in beslag
Ik vond het zelf erg goed gaan, en dacht dat ik wel geslaagd was. Maar ja ik keek te snel terwijl ik mezelf wel goed vond kijken...quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef EDMAN- het volgende:
minder man, komt nog wel goed... niet goed kijken? wat denk je er zelf van?
Balen man!quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:15 schreef koen_pijl het volgende:
Weer niet![]()
![]()
![]()
Ik keek neit genoeg voor de rest helemaal goed.
Ik moet nu als zo lomperik zo speciaal staatsexamen doen. Voel me echt lomp.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:51 schreef Toitle het volgende:
[..]
Balen man!
Klinkt miskien raar maar je zou voor je volgende examen alvast kijken kunnen oefenen. Lopend, fietsend ofzo.
Gewoon een tel kijken links rechts achterom, zodat t een gewoonte is om rustig t kijken straks bij je examen.
S miskien raar, mij heeft t geholpen, kijk maar wat je ermee doet. Succes volgende keer in ieder geval.
Nergens voor nodig. Op de weg rijden pas echt veel lomperikken maar dan met rijbewijs.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:54 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Ik moet nu als zo lomperik zo speciaal staatsexamen doen. Voel me echt lomp.
Ja, maar echt iedereen die ik ken is of in één keer of in twee keer geslaagd. Dna voel je je wel lomp dat je al anderhalf jaar bezig bent en 4 keer bent opgeweest.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:58 schreef Toitle het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Op de weg rijden pas echt veel lomperikken maar dan met rijbewijs.
Staatsexamen gewoon ff doen joh, no worry. Anders is nooit lomp.
Zoiets als, gewoon over je schouder kijken zonder te kijkenquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:25 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Ik vond het zelf erg goed gaan, en dacht dat ik wel geslaagd was. Maar ja ik keek te snel terwijl ik mezelf wel goed vond kijken...
Ja, dat levert heel veel geld op ja.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:24 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dan gewoon die hele RIS afschaffen.![]()
Maar dat zal vast niet gebeuren, dat levert de CBR toch veel te veel op? Of niet>![]()
Ja.. Voel me echt lompquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:06 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Zoiets als, gewoon over je schouder kijken zonder te kijken, das balen man... nu staatsexamen of wat?
Ik hou jullie op te hoogtequote:Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef Toitle het volgende:
Tuurlijk wel, gaat echt wel goed komen. Ik hoor wel wanneer ik je kan feliciteren.![]()
de rest die ik ken doen allemaal RIS, volgens my kost dat iets van 200 euro per test geloof ik.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:22 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
bullshit man, omdat het nu zo druk is zouden ze TTT nu najuist niet moeten doen?
lekker... anderen mochten dat wel
daartegenover, RIS is grote bullshit en neemt de meeste tijd in beslag
Het CBR verdient er het volgende aan:quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:18 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
de rest die ik ken doen allemaal RIS, volgens my kost dat iets van 200 euro per test geloof ik.
3x 200 is heel wat meer dan alleen een examen , dus daar verdienen ze heel veel aan ja..
De pest is natuurlijk dat die lui een monopolie hebben, mensen kunnen nergens anders heen en zullen wel maanden moeten wachten. Als er een paar extra instanties zouden komen is dit gezeik zo overquote:De tweede bij het CBR; deze kost ¤ 60,50*. De derde -de tussentijdse toets- kost ¤ 72,90*. De vierde toets is het praktijkexamen en kost ¤ 86,15*
Heb nu rond de 70 lessen gehadquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoeveel lessen heb je gehad koen? En is een staatsexamen nu echt verplicht? Als dat niet zo is en je het zo vervelend vindt zou je ook nog een keer gewoon examen kunnen doen misschien.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:38 schreef Rosu het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa joepie joepie ik ben geslaagd!!!!!!!!!!!!!! Ben dr echt blij mee. Ging best lekker, moest keren op de weg en recht achteruit rijden. Viel erg mee dus. Sowieso vond ik het examen veeel makkelijker qua route dan een rijles.
Maare.. jippieeeeeeeee!!
idd gefeliciteerd, ben benieuwd naar je nieuwe ondertitel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:38 schreef Rosu het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa joepie joepie ik ben geslaagd!!!!!!!!!!!!!! Ben dr echt blij mee. Ging best lekker, moest keren op de weg en recht achteruit rijden. Viel erg mee dus. Sowieso vond ik het examen veeel makkelijker qua route dan een rijles.
Maare.. jippieeeeeeeee!!
Oja, bedankt voor het meldenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:49 schreef Toitle het volgende:
[..]
idd gefeliciteerd, ben benieuwd naar je nieuwe ondertitel.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |