abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 20 april 2007 @ 18:54:17 #51
43556 miss_dynastie
pi_48548850
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:16 schreef sandertjuh het volgende:
Vriend van mij is ook gezakt afgelopen week, hij kan pas over ruim 2 maanden weer! dat is toch niet leuk?

Toen ik was gezakt kon ik gelijk de week erop alweer
Dat lijkt me ook wel snel. Of had je verder helemaal geen commentaar?
pi_48549307
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:16 schreef sandertjuh het volgende:
Vriend van mij is ook gezakt afgelopen week, hij kan pas over ruim 2 maanden weer! dat is toch niet leuk?

Toen ik was gezakt kon ik gelijk de week erop alweer
Och, hij heeft nog geluk. Als ik maandag zak, moet ik een half jaar wachten
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:12:05 #53
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_48549372
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:12 schreef bibi het volgende:

[..]

En ondertussen moet ik nog meer lessen volgen dan noodzakelijk omdat ik zo lang moet wachten op mijn examen
ben bezig bij andere rijscholen:
De wachttijd is dus op het ogenblik lang volgens het CBR moet je rekening houden met 26 weken.
krijg ik van hun ook te horen dus
dj zijn is kewl ;)
pi_48549567
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:12 schreef Easyedwin het volgende:
De wachttijd is dus op het ogenblik lang volgens het CBR moet je rekening houden met 26 weken.
Ik denk dat een rijschool ook niet zo snel iemand aanneemt om alleen maar examen te doen, dat kan hun slagingspercentage weer omlaag halen enzo. Dus als ze al data hebben ingekocht, zie het maar eens voor elkaar te krijgen dat jij die data mag inpikken
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:19:34 #55
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_48549594
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:18 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik denk dat een rijschool ook niet zo snel iemand aanneemt om alleen maar examen te doen, dat kan hun slagingspercentage weer omlaag halen enzo. Dus als ze al data hebben ingekocht, zie het maar eens voor elkaar te krijgen dat jij die data mag inpikken
true, maar hoop er natuurlijk wel op..want schiet ook niet op want volgens mn rijinstructeur ben ik nu dus wel klaar voor rpaktijkexamen..en om dan half jaar door te lessen..
dj zijn is kewl ;)
pi_48550549
hallo,
ik meld me ook maar. Ik ben er net achter dat dit topic bestaat... Ik ben eind december begonnen. Ik heb nu zo'n 40 a 50 lessen gehad.
En ben op 7 Mei aan de beurt om afterijden om 9.50. Ik heb al wel vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen.

Ik zag in OP iets staat over een oproepbewijs, is dat gewoon een blaadje dat je krijgt bij de rijschool als je het examen aanvraagt?
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:12 schreef Easyedwin het volgende:

[..]

Ik heb mijn examen pas dinsdag aangevraagd en ben op 7 Mei, dus ongeveer 2/3 werkdagen. Ik had al op 2 mei gekund, maar dan zit ik 2 dagen in amsterdam voor mijn stage, dus kan ik moeilijk afrijden

[ Bericht 59% gewijzigd door francis997 op 20-04-2007 19:51:05 ]
  Moderator vrijdag 20 april 2007 @ 20:10:17 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48551352
Buh Ik moet ná de zomervakantie waarschijnlijk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:18:23 #58
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_48551635
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:45 schreef francis997 het volgende:
hallo,
ik meld me ook maar. Ik ben er net achter dat dit topic bestaat... Ik ben eind december begonnen. Ik heb nu zo'n 40 a 50 lessen gehad.
En ben op 7 Mei aan de beurt om afterijden om 9.50. Ik heb al wel vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen.

Ik zag in OP iets staat over een oproepbewijs, is dat gewoon een blaadje dat je krijgt bij de rijschool als je het examen aanvraagt?
[..]

Ik heb mijn examen pas dinsdag aangevraagd en ben op 7 Mei, dus ongeveer 2/3 werkdagen. Ik had al op 2 mei gekund, maar dan zit ik 2 dagen in amsterdam voor mijn stage, dus kan ik moeilijk afrijden
dit is in heel zuid holland zo dus..
dj zijn is kewl ;)
pi_48551730
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:18 schreef Easyedwin het volgende:

[..]

dit is in heel zuid holland zo dus..
dan valt het nog wel mee, vindt ik
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:30:35 #60
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_48552111
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:21 schreef francis997 het volgende:

[..]

dan valt het nog wel mee, vindt ik
6 maand wachten valt mee?
dj zijn is kewl ;)
pi_48552954
Aankomende woensdag 13:05 rij-examen @ Nijmegen

Overigens.. M'n instructeur zei dat als ik zakte, ik vrij snel daarna een herexamen kan doen. En ik weet dat die meent, aangezien een vriend van me een week na zakken op herexamen kon

[ Bericht 42% gewijzigd door Xbox_360 op 20-04-2007 21:00:16 ]
pi_48553877
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:30 schreef Easyedwin het volgende:

[..]

6 maand wachten valt mee?
nee maar ik moet maar 2 weekjes wachten..dat vindt ik redelijk....6 maanden vindt ik wel erg veel
pi_48553950
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:54 schreef Xbox_360 het volgende:

Overigens.. M'n instructeur zei dat als ik zakte, ik vrij snel daarna een herexamen kan doen. En ik weet dat die meent, aangezien een vriend van me een week na zakken op herexamen kon
zo dat is wel erg snel, maar hoezo kon hij dan zo snel het lijkt me dat als je ergens door zakt, je dat moet vebeteren..voordat je weer kan proberen... of denk ik nu anders
pi_48554266
Ik heb maar 4 lessen gehad in 5 weken en ben ook geslaagd, als je instructeur weet dat je goed rijdt dan kan hij je i.p. zo kort weer examen laten doen.
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:30:06 #65
97934 ASroma
Flamboyant
pi_48554350
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:20 schreef francis997 het volgende:

[..]

zo dat is wel erg snel, maar hoezo kon hij dan zo snel het lijkt me dat als je ergens door zakt, je dat moet vebeteren..voordat je weer kan proberen... of denk ik nu anders
als je examen gaat doen kun je echt wel rijden, dan is het gewoon hopen dat je de examinator mee hebt.
pi_48555079
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:20 schreef francis997 het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar hij zei dat ik vrij snel op herexamen kán, bijvoorbeeld als ik zou zakken vanwege zenuwen. Ik les bij een éénmansbedrijfje. Er zijn bij hem meerdere leerlingen die aan examen toe zijn, dus heeft hij gewoon een aantal examens ingekocht. Wel een relaxt idee dat ik geen 6 maanden hoef te wachten ofzo
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:55:30 #67
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_48555372
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:18 schreef francis997 het volgende:

[..]

nee maar ik moet maar 2 weekjes wachten..dat vindt ik redelijk....6 maanden vindt ik wel erg veel
ja was het hier maar ook zo kort
dj zijn is kewl ;)
pi_48555473
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:55 schreef Easyedwin het volgende:

[..]

ja was het hier maar ook zo kort
waar les jij dan? Ik in Rotterdam, maar de rijschool heeft een afspraak met het cbr, dat zij per week een hoeveelheid examens inkopen, waardoor de wachttijd korter is.
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:59:21 #69
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_48555507
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:58 schreef francis997 het volgende:

[..]

waar les jij dan? Ik in Rotterdam, maar de rijschool heeft een afspraak met het cbr, dat zij per week een hoeveelheid examens inkopen, waardoor de wachttijd korter is.
ik les nu bij een rijschool die aangesloten is bij rijbewijs-concurrent, maar ook eenmanszaak ..is in het westland baal echt zo er van dat mijn rijschool geen blokken heeft
dj zijn is kewl ;)
pi_48555691
quote:
ik les nu bij een rijschool die aangesloten is bij rijbewijs-concurrent, maar ook eenmanszaak ..is in het westland baal echt zo er van dat mijn rijschool geen blokken heeft
dat is jammer..maar ja..meer tijd om te oefenen
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:48 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar hij zei dat ik vrij snel op herexamen kán, bijvoorbeeld als ik zou zakken vanwege zenuwen. Ik les bij een éénmansbedrijfje. Er zijn bij hem meerdere leerlingen die aan examen toe zijn, dus heeft hij gewoon een aantal examens ingekocht. Wel een relaxt idee dat ik geen 6 maanden hoef te wachten ofzo
ow, ja als je door zenuwen zakt..dan snap ik dat je snel herexamen kan doen..dat is bij mij ook zo.
trouwens ik heb ergens gelezen dat ik goed is om banaan te eten tegen zenuwen...ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...mischien iemand hier wel?
  vrijdag 20 april 2007 @ 22:10:50 #71
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_48555916
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 22:04 schreef francis997 het volgende:

[..]

dat is jammer..maar ja..meer tijd om te oefenen
[..]

ow, ja als je door zenuwen zakt..dan snap ik dat je snel herexamen kan doen..dat is bij mij ook zo.
trouwens ik heb ergens gelezen dat ik goed is om banaan te eten tegen zenuwen...ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...mischien iemand hier wel?
mja heb daar niet echt veel zin in, nog 26 weken .. probeer al heel wat anders atm
dj zijn is kewl ;)
pi_48556302
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 22:04 schreef francis997 het volgende:
Staat ook in de OP over die bananen Ik heb op mijn vorige school voor examens wel eens een banaan gegeten en had wel het idee dat het holp.

Dit stond trouwens op een website:
quote:
Eet een banaan tegen de stress. Bananen zijn rijk aan kalium en geven energie en een goed gevoel.
pi_48557887
Vandaag nieuwe insctructeur en nieuwe auto. Mercedes c220 sportuitvoering ofzo.
Damn niet een standaard lesauto, maar hij rijd wel lekker
Nieuwe instructeur is ook goed, legt alles beter uit dan de vorige.

Maandag theorie proberen te halen en dan maar kijken wanneer ik voor de praktijkexamens mag gaan.
pi_48560557
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:58 schreef francis997 het volgende:

[..]

Mwoehahahaha!!!

Alsof ze iets exclusiefs hebben...
Iedere rijschool kan data van tevoren reserveren.
Dat is via het TOP systeem waar elke bij het CBR aangemelde zelfstandige rijschool in kan loggen.
Ze brengen het leuk, dat dan weer wel.
  Moderator zaterdag 21 april 2007 @ 07:29:24 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48564119
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 00:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mwoehahahaha!!!

Alsof ze iets exclusiefs hebben...
Iedere rijschool kan data van tevoren reserveren.
Dat is via het TOP systeem waar elke bij het CBR aangemelde zelfstandige rijschool in kan loggen.
Ze brengen het leuk, dat dan weer wel.
Alleen heb ik het idee dat die grote xxxxxl rijscholen de kleinere bedrijfjes met 1 of 2 auto's ondersneeuwen. Maar dat zal ik wel denken
pi_48564631
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 07:29 schreef Renesite het volgende:

[..]

Alleen heb ik het idee dat die grote xxxxxl rijscholen de kleinere bedrijfjes met 1 of 2 auto's ondersneeuwen. Maar dat zal ik wel denken
Nee dat is zo, ik zit bij een rijschool met meer dan 35 auto's, en een instructeur heeft daar laatst vanalles over verteld inderdaad, dat zij dingen kunnen doen die de kleinere niet kunnen doen omdat ze daar geen tijd voor hebben...

(lees: als de kleinere 's avonds kijken of er nog plek is, is alles weer weggejat door de grotere die overdag ook nog tijd hebben om te kijken.)
  zaterdag 21 april 2007 @ 12:24:44 #77
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_48567696
Net andere rijschool gebeld maandag gaan ze kijken wat ik al kan..hun hebben nog wel plekken komende tijd, dus misschien heb ik geluk en kan ik bij hun eerder afrijden
dj zijn is kewl ;)
pi_48568340
Pfoe... Zojuist m'n derde rijles achter de rug (ben vorige week begonnen met lessen) en meteen een bijna-ongeluk vlak voor m'n neus. Op de snelweg tussen Nijmegen en Arnhem liepen 4 of 5 schapen los rond, waarvan er 3 overstaken. Auto schuin naast me moest vol in de rem... M'n instructeur had 't gelukkig al aan zien komen, dus ik had op dat moment al een veilig plekje opgezocht op de vluchtstrook, ghehe.

Nóóit maak ik zoiets mee (als 'passagier'), maar net als ik zelf aan het lessen ben is het zover. Ach ja, dat ook weer gehad.
  zaterdag 21 april 2007 @ 13:40:53 #79
55193 Easyedwin
Waarom besta ik?
pi_48569750
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:45 schreef Omniej het volgende:
Pfoe... Zojuist m'n derde rijles achter de rug (ben vorige week begonnen met lessen) en meteen een bijna-ongeluk vlak voor m'n neus. Op de snelweg tussen Nijmegen en Arnhem liepen 4 of 5 schapen los rond, waarvan er 3 overstaken. Auto schuin naast me moest vol in de rem... M'n instructeur had 't gelukkig al aan zien komen, dus ik had op dat moment al een veilig plekje opgezocht op de vluchtstrook, ghehe.

Nóóit maak ik zoiets mee (als 'passagier'), maar net als ik zelf aan het lessen ben is het zover. Ach ja, dat ook weer gehad.
zo das wel schrikken ja..ergens op platteland ofzo ?
dj zijn is kewl ;)
pi_48577515
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 09:11 schreef woutabest het volgende:

[..]

Nee dat is zo, ik zit bij een rijschool met meer dan 35 auto's, en een instructeur heeft daar laatst vanalles over verteld inderdaad, dat zij dingen kunnen doen die de kleinere niet kunnen doen omdat ze daar geen tijd voor hebben...

(lees: als de kleinere 's avonds kijken of er nog plek is, is alles weer weggejat door de grotere die overdag ook nog tijd hebben om te kijken.)
Dat is nog steeds geen regeling met het CBR......alleen een kwestie van meer tijd hebben.
  Moderator zaterdag 21 april 2007 @ 19:00:09 #81
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48577763
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen regeling met het CBR......alleen een kwestie van meer tijd hebben.
Klopt. Maar je koopt als een kleinere niet lukraak wat in, maar je gaat dan met beleid eens er voor zitten en kijken wie dan ongeveer eens zal kunnen afrijden. Zo zie ik het.
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:06:53 #82
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_48577998
Heb er nu zelf 13 lessen op zitten, binnenkort afrijden(theorie al binnen).
* MisterJ.Lo denkt persoonlijk na nog 5-6 lessen
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_48578261
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Heb er nu zelf 13 lessen op zitten, binnenkort afrijden(theorie al binnen).
* MisterJ.Lo denkt persoonlijk na nog 5-6 lessen
Dan hoop ik dat je examen al is aangevraagd of dat je in een goede regio woont...
Anders wordt het nog een half jaar lessen
pi_48578281
Alcarin, rij jij af in zuid of noord?
pi_48578535
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:16 schreef Crazykill het volgende:
ik gok noord, doet bijna iedereen hier als ze in rotterdam lessen
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_48579123
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 12:45 schreef Omniej het volgende:
...
had ik ook zoiets, maar dan dat tot twee keer toe een brandweer wagen met loeiende sirenes erlangs moest, had ik als passagier vroeger nog nooit meegemaakt dat ze op dezelfde rijbaan zaten.
pi_48579331
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:16 schreef Crazykill het volgende:
Noord idd.
pi_48579893
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 13:40 schreef Easyedwin het volgende:

[..]

zo das wel schrikken ja..ergens op platteland ofzo ?
Nou ja, platteland... Gewoon de snelweg tussen Nijmegen en Arnhem, vlak naast het Shellstation (voor de mensen die de weg kennen). Zit wel een flink stuk weiland naast in ieder geval ja.
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:42 schreef immortalsean het volgende:

[..]

had ik ook zoiets, maar dan dat tot twee keer toe een brandweer wagen met loeiende sirenes erlangs moest, had ik als passagier vroeger nog nooit meegemaakt dat ze op dezelfde rijbaan zaten.
Dat lijkt me ook vrij irritant, ja... Nog niet meegemaakt gelukkig. (ja, als passagier wel, maar niet in m'n lessen) Maar goed, denk dat een brandweerwagen die erlangs wil nog wel een wat makkelijkere situatie is dan grote dieren (zoals in dit geval schapen) die plotseling de weg oversteken. Zeker als je net begonnen bent met rijden schrik je je de tering als er ineens zo'n kudde beesten voor je opduikt. Op zo'n moment ben je blij dat er nog een instructeur naast je zit die er goed op reageert.
pi_48581728
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 19:24 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik gok noord, doet bijna iedereen hier als ze in rotterdam lessen
ik ook in rotterdam noord. Ik woon zelf ook in noord, dus is het wel handig om hier ook af te rijden
pi_48581788
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:08 schreef francis997 het volgende:

[..]

ik ook in rotterdam noord. Ik woon zelf ook in noord, dus is het wel handig om hier ook af te rijden
ik had zuid, een stuk makkelijker rijden dan noord. geen kleine onoverzichtelijke straatjes (in ieder geval minder) en iets minder drukte. en tjah ik woon op 5 minuten lopen van het CBR zuid, dus dat was ook wel iets handiger
pi_48582047
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:10 schreef gothic-blackie het volgende:
ik had zuid, een stuk makkelijker rijden dan noord. geen kleine onoverzichtelijke straatjes (in ieder geval minder) en iets minder drukte. en tjah ik woon op 5 minuten lopen van het CBR zuid, dus dat was ook wel iets handiger
Ach, ik bekijk het maar andersom: als ik in noord kan rijden, kan ik het overal
pi_48582060
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:10 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik woon op 10 min. fietsen van cbr noord.... . Zuid is idd rustiger..maar ik zie het als voordeel om te rijden daar waar je al iets meer ervaring hebt.
pi_48582351
Ik heb ook in noord gereden de eerste paar lessen (ik woon in charlois, en daar in lombarije ed. kwam ik nooit, in noord daar wel ) . Maar toen ik gister de nieuwe instructeur vertelde dat ik in noord lesde keek hij raar op. Ik woonde in zuid dan kon ik net zo goed daar afrijden en daar is het ook makkelijker. Majah, toen zei hij dat ik zelf maar moest kijken in zuid om te vergelijken wat ik makkelijker vond. Toen in zuid rondgereden en het is hier veel makkelijker, rustiger ed.

En het klopt echt, als je eenmaal in noord hebt gereden kan je echt overal rijden

Dus koos ik gewoon voor zuid. In heb nog 10 lessen in mn pakket, de meeste dingen ken ik al dus dat is geen probleem om zo over te stappen.
pi_48582757
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:21 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ach, ik bekijk het maar andersom: als ik in noord kan rijden, kan ik het overal
ja maar al het oefenen en de rijlessen deed ik wel bijna altijd in noord. alleen de examenroutes en het examen zelf was in zuid. omdat het voor je examen handiger is (minder snel zakken doordat het rustiger en overzichtelijker is) maar je moet wel ook op noord kunnen rijden. en noord heeft heel veel gelijkwaardige kruispunten vergeleken met zuid
pi_48587255
heb er nu net 6 lessen opzitten op de motor.. wat een heeeeeeerlijk gevoel. Laatste les maar eens geen pionnen gedaan maar gewoon lekker rondgereden. Waarschijnlijk wat cbr routes gedaan, want de instructeur gaf op bepaalde punten elke keer aan waar ik op moest letten enzo.
Wel balen dat hij komende week op cursus is. Moet ik 2 weken wachten.

Motorrijden is verslavend Zelfs met L op de motor
pi_48591466
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:54 schreef Xbox_360 het volgende:

...
Mag ik nog in de OP?
pi_48592923
tvp'tje
Ik moet uiterlijk 14,15 mei weer op
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_48593001
quote:
Op zondag 22 april 2007 10:55 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Mag ik nog in de OP?
je moet jezelf in de wiki toevoegen

Verder over dingen die zomaar op de weg verschijnen, ik had in mijn tweede les dat ik net gas aan het geven was in een woonwijk, dat zo'n sjonnie in een volkswagen eventjes snel voor mn neus met ruim 50 de bocht doorkwam! Was echt blij dat de instructeur naast me zat
pi_48593396
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:02 schreef woutabest het volgende:

[..]

je moet jezelf in de wiki toevoegen
Dan heeft het al geen zin meer lijkt me dan staat het er pas in topic deel 89
  Moderator zondag 22 april 2007 @ 12:24:02 #100
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48593561
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:17 schreef Xbox_360 het volgende: