MTL | maandag 23 september 2024 @ 09:55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() Dienstmededeling En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
MTL | maandag 23 september 2024 @ 09:56 |
Ugh. Kan er geen waarschuwing komen als de TT wordt afgekapt? ![]() | |
b2py | maandag 23 september 2024 @ 10:05 |
Ik zal jou ff afkappen ![]() | |
marcb1974 | maandag 23 september 2024 @ 10:44 |
Is dit een gok topic geworden? ![]() ![]() | |
MTL | maandag 23 september 2024 @ 10:47 |
Nee, een grote L. Van Lelylijn natuurlijk. | |
Erno-BE | maandag 23 september 2024 @ 12:33 |
https://www.tagesschau.de(...)cket-teurer-100.html Deutschlandticket wordt vanaf 1 januari ¤ 58,- per maand | |
marcb1974 | maandag 23 september 2024 @ 13:02 |
Bijna 20% duurder is fors | |
Erno-BE | maandag 23 september 2024 @ 13:07 |
¤ 58 voor een hele maand, zonder spitsbeperkingen door heel Duitsland reizen is nog altijd een superdeal. | |
#ANONIEM | maandag 23 september 2024 @ 13:28 |
Doch desalniettemin. | |
b2py | maandag 23 september 2024 @ 15:43 |
DB gaat misschien iets minder failliet nu :-) | |
Janneke141 | maandag 23 september 2024 @ 17:44 |
Dus de Lelylijn gaat 13 miljard kosten, moet in 2030 klaar zijn en moet een uur tijdswinst opleveren. In 2038 wordt er dan waarschijnlijk een spoorlijn opgeleverd die 31 miljard gekost heeft en een kwartier reistijd bespaart. [ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 23-09-2024 18:15:44 ] | |
marcb1974 | maandag 23 september 2024 @ 17:47 |
Als er hierdoor niet minder reizigers komen levert het ze 1,4 mrd op. | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2024 @ 17:50 |
en waar je vanaf 2041 nog maar 80 km/h op mag rijden | |
derLudolf | maandag 23 september 2024 @ 18:05 |
Is dat aantal D-tickets maal ¤9? Want er zijn natuurlijk nog veel meer partijen die ze verkopen. Hoe gaat dat eigenlijk, komt alles op een grote bult of mag DB al het geld houden dat ze verkopen aan D-tickets? | |
spectrumanalyser | maandag 23 september 2024 @ 18:07 |
Lelylaan is al gerealiseerd, he. Je zal de Lelylijn bedoelen. | |
Janneke141 | maandag 23 september 2024 @ 18:15 |
Euh, ja ![]() | |
marcb1974 | maandag 23 september 2024 @ 18:43 |
13.000.000 reizigers (gemiddeld per maand) * 12 * ¤ 9,-. Geen idee of ze het allemaal zelf mogen houden of dat er ook een deel van de Bundesländer moet. | |
James1988 | maandag 23 september 2024 @ 20:22 |
"boemelen op de L" ICE L? ![]() | |
Janneke141 | maandag 23 september 2024 @ 20:25 |
L-train. In Lelystad gaan ze zoiets bouwen: | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 september 2024 @ 13:02 |
Zwaar treinongeluk in NRW bij de buren: https://www.tagesschau.de(...)k-rheinberg-100.html 14 gewonden stond er op moment van posten. | |
dennistd | dinsdag 24 september 2024 @ 14:21 |
Bijzonder wel, lijkt alsof de goederentrein niet helemaal voorbij de vrijbalk stond. | |
b2py | dinsdag 24 september 2024 @ 14:55 |
2030 klaar? Echt niet voor 2045 | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 september 2024 @ 22:40 |
Was de visie van het Kabinet Kortetermijn I al besproken? Vraag me af hoeveel jaren de regio's moeten sparen om die 11 miljard extra voor de Lelylijn op te hoesten. | |
b2py | dinsdag 24 september 2024 @ 22:47 |
112 miljoen/kilometer voor het voorkeursalternatief gaan ze niet halen... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 24 september 2024 @ 22:55 |
En China legt in Marokko een HSL van 400km voor 10% van dat bedrag meende ik gelezen te hebben vorige week ergens. | |
derLudolf | woensdag 25 september 2024 @ 07:23 |
Daar is de grond vast een stuk goedkoper, de arbeid, hoeven geen geluidsschermen te komen. En tja, moet je het willen een spoorlijn aangelegd door Chinezen, die willen er hoogstwaarschijnlijk iets voor terug. | |
derLudolf | woensdag 25 september 2024 @ 07:26 |
Ik kreeg een mailtje van de ÖBBHad er verder niet zoveel over gehoord, dus dacht dat de schade wel meeviel. Niet dus. | |
b2py | woensdag 25 september 2024 @ 07:52 |
Als je omgevingswetten, buurtinspraak, architecten en mensenrechten vergeet zou dat wel kunnen ja | |
Adrie072 | woensdag 25 september 2024 @ 11:04 |
Schiphol net een nieuwe waslijn toch, op 2 van de 3 sporen? Schade door trein of andersom? | |
DeaDLocK2K | woensdag 25 september 2024 @ 13:02 |
Het is allemaal niet 10 keer goedkoper eah. | |
DJMO | woensdag 25 september 2024 @ 19:00 |
Hoe herken je een notoire zwartrijder in de trein?
| |
Dr_Flash | donderdag 26 september 2024 @ 10:02 |
Ja maar daar sneeuwt het nooit dus daar kunnen die krantepapiermacheetreintjes van AnsaldoKnakworst wel op ![]() | |
Duvel | donderdag 26 september 2024 @ 15:53 |
Schade was niet in de tunnel. | |
toblorone | donderdag 26 september 2024 @ 17:41 |
Stadler gaat wat locs bouwen voor de SBB, zie https://news.sbb.ch/medie(...)awAV7pJgcrLbIjCq_Rww Hopelijk wat betrouwbaarder dan die eurodual... | |
derLudolf | donderdag 26 september 2024 @ 21:31 |
We hadden het laatst over de kosten om een ICE te laten rijdenEr was overigens wel commentaar op de hoeveelheid verbruikte energie. 14-16MWh - hooguit 20 MWh als alles tegen zit was realistischer. Personeelskosten vind ik ook laag. | |
De_Hertog | donderdag 26 september 2024 @ 21:36 |
Aan de andere kant, 20 cent per kWh betaal ik al, lijkt me dat DB het wel goedkoper kan krijgen ![]() Leuk inzicht, dank voor het delen! | |
derLudolf | donderdag 26 september 2024 @ 21:39 |
DB heeft eigen centrales en hun net. Met 10 cent zal het wel klaar zijn. | |
spectrumanalyser | vrijdag 27 september 2024 @ 21:36 |
Het eerste verslag is voltooid van het faillesement van Dinnertrain. 3420 klanten hebben betaald voor een reservering. Dat gaat om in totaal maarliefst 870.000 euro. In het verslag staat dat de man achter het bedrijf beweerd dat de electriciteitsprijzen omhoog gegaan zijn door de oorlog in de Oekraine. En de uitval van treinen. https://www.treinreiziger(...)-gedupeerde-klanten/ | |
derLudolf | zaterdag 28 september 2024 @ 10:35 |
Hierover meer bekend? https://www.rtvnoord.nl/1(...)poorbomen-op-overweg Ik weet niet of dit incident plaatsvond met of zonder passagiers, maar als ik er in zat, had ik die chauffeur wel de pens volgescholden denk ik ![]() | |
Janneke141 | zaterdag 28 september 2024 @ 15:58 |
Aangezien er een lijnnummer op staat (en geen 999) zou ik gokken dat er wel passagiers in zitten. En ik zou anno 2024 ook niet willen uitsluiten dat de chauffeur al werd uitgescholden toen hij te lang stilstond voor een spoorwegovergang... Linksom of rechtsom blijft de chauffeur een idioot. | |
James1988 | zaterdag 28 september 2024 @ 16:08 |
Wat een idiote comments onder dat artikel trouwens, mijn hemel. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2024 @ 19:34 |
Dat is daar normaal. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 september 2024 @ 19:46 |
Gebruikelijk bedoel je. Dat is wat anders. | |
b2py | zaterdag 28 september 2024 @ 20:19 |
Waarom heeft NS dit niet https://network.sbb.ch/en/ | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 september 2024 @ 20:20 |
Nee, ik zei dat is *daar* normaal. En dat is het, omdat er geen sturing op gegeven wordt door moderators. Op internet is het gebruikelijk. Als je gaat taalzeiken, doe het dan goed. | |
Peterselieman | zaterdag 28 september 2024 @ 22:17 |
Gezien de locatie zullen het nooit veel passagiers meer zijn geweest, omdat er een snellere manier is om in Zuidlaren te komen en er in het tussenliggende gedeelte weinig mensen uitstappen. | |
Peterselieman | zaterdag 28 september 2024 @ 22:19 |
Het stuk Groningen - Hoogkerk slurpt al een flink gedeelte van het budget op naar wat ik heb begrepen | |
De_Hertog | maandag 30 september 2024 @ 11:01 |
Videoverslag: | |
b2py | maandag 30 september 2024 @ 15:45 |
Duizend bommen en granaten https://www.rtvutrecht.nl(...)n-in-bunnik-ontruimd | |
DeaDLocK2K | maandag 30 september 2024 @ 16:30 |
De fossielen onder ons kunnen zich nog goed herinneren dat dit een ding was dat meerdere keren per week op het nieuws was. | |
derLudolf | maandag 30 september 2024 @ 17:31 |
Ik herinner me nog wel een PTA nieuwjaarsrede waarbij Osnabrück Hbf vanwege een Bombenentschärfung vanuit Bremen niet aan te rijden was, waardoor we via Hannover moesten. Dat was denk ik ook m'n laatste keer Bordbistro in de Pimpel ![]() En dat er vanaf Rheine iets met bussen was ![]() | |
derLudolf | maandag 30 september 2024 @ 18:07 |
Een buschauffeur van Qbuzz reed vrijdag over een gesloten spoorwegovergang in Haren. Het filmpje daarvan is door veel media opgepakt en in de reacties wordt steevast gezegd dat er verkeersbegeleiders bij waren en dat de media niet zo moeten liegen. Maar er waren geen verkeersbegeleiders bij. Iets verderop stond een defecte trein op het spoor. Omdat die vlakbij de spoorwegovergang stond, bleven de spoorbomen naar beneden. Van een storing was absoluut geen sprake, meldt de woordvoerder van ProRail. „Dit was een veiligheidsmaatregel”, klinkt het kraakhelder. Want „in theorie kan er van de andere kant ook een trein komen”. https://sikkom.nl/actueel(...)g-reed-29231117.html | |
Peterselieman | maandag 30 september 2024 @ 19:36 |
Die chauffeur had zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen ![]() | |
derLudolf | maandag 30 september 2024 @ 21:16 |
D'r gaan hier redelijk wat pakjes boter door, maar nog steeds geen D rijbewijs ![]() | |
Claude_Viole | maandag 30 september 2024 @ 23:39 |
Ik had ooit eens meegemaakt dat een licht getinte kerel mij op Utrecht aansprak met: "Meneer, ik ga zwartrijden. Wat vindt u daarvan?". Mijn reactie was: "Tja, dat moet je lekker zelf weten. Het is je eigen risico!' Hij reageerde daarop van: "Maar toch doe ik dat!", dus reageerde terug met: "Ga je gang! Je moet het helemaal zelf weten". Waarop hij opeens lacherig zei: "Zwartrijden, zwart rijden... Zie je! Ik ben zwart! Dus ik ga zwart rijden." Ik: "Haha! Nice bro! ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:43 |
Hou oud ben je, 12? | |
Peterselieman | dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:23 |
Volgend jaar Wenen, dan kan de liefhebber nog snel de oude trammetjes meepakken én het trammuseum bezoeken. Is zeker een aanrader ![]() | |
b2py | woensdag 2 oktober 2024 @ 09:43 |
In de laatste voortgangsrapportage PHS van vanochtend wordt gemeld dat ProRail en Infraspeed zich maximaal inspannen om voor dienstregeling 2025 de snelheid weer op te voeren van 80 naar 120, onder diverse voorbehouden. https://www.rijksoverheid(...)apportage-phs-2024-1 | |
Janneke141 | woensdag 2 oktober 2024 @ 09:45 |
Zo zo, dat is snel. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 oktober 2024 @ 12:19 |
Wanneer zouden de makers van dergelijke documenten zich realiseren dat je het ook zo kan doen dat als je in de inhoudsopgave ergens op klikt, dat je dan ook naar dat hoofdstuk gaat. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 oktober 2024 @ 16:56 |
Bonden gaan niet akkoord met en stemmen daarom tegen verkoop DB Schenker: https://www.tagesspiegel.(...)immung-12470750.html | |
b2py | donderdag 3 oktober 2024 @ 10:31 |
Heeft dat nog waarde of mag de directie het naast zich neerleggen? | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2024 @ 13:44 |
Je weet hoe stemmen werkt toch? | |
b2py | donderdag 3 oktober 2024 @ 17:05 |
Als het slechts een advies is heeft het geen waarde. Lees overigens dat de ene partij zich zorgen maakt of de 14 miljard wel gebruikt wordt om de schulden te verlagen en de ander over gebrek aan transparantie. Lijken niet echt schokkende bezwaren tegen de verkoop in ieder geval. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2024 @ 17:35 |
Ze hebben stemrecht in de hoogste regionen van de organisaties. Vandaar; je snapt hoe stemmen werkt? | |
b2py | donderdag 3 oktober 2024 @ 18:27 |
Behoorlijke aanname dat iemand dat maar moet weten hè | |
spectrumanalyser | donderdag 3 oktober 2024 @ 18:57 |
Morgen rijd de zuiptrein uit Duitsland weer naar Alkmaar. Beter bekend als de Mullertours tanzzug. op vrijdagmiddag komen de gasten naar Alkmaar, die met bussen verder naar Egmond aan Zee worden gebracht. De trein gaat leeg retour, vermoedelijk naar de watergraafsmeer. Op zondag is de rit van Alkmaar terug naar Duitsland. Tractie in Nederland zal worden verzorgd door Train Charter Services. Exacte tijden weet ik niet. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2024 @ 19:15 |
Ik kan er niets aan doen dat je geen algemene ontwikkeling genoten hebt. Daarnaast had je het uit de eerste post kunnen halen toen ik zei dat het om stemmen ging. Een stemming is iets waarvan iedereen kan aannemen dat het niet iets is wat men naast zich neer kan leggen. | |
Janneke141 | donderdag 3 oktober 2024 @ 19:17 |
https://nos.nl/artikel/25(...)loze-maanden-in-2029 Zou dit echt niet anders kunnen? | |
b2py | donderdag 3 oktober 2024 @ 19:23 |
Alternatief was Lelystad - Zwolle | |
Janneke141 | donderdag 3 oktober 2024 @ 19:26 |
Ja, ik snap dat ze een keuze uit trajecten moeten maken, en dat kun je nooit echt goed doen voor de plaatselijke reiziger. Maar is dat wat ze moeten doen echt niet mogelijk zonder vier maanden een volledig traject af te sluiten? | |
b2py | donderdag 3 oktober 2024 @ 19:27 |
200 weekenden? | |
Janneke141 | donderdag 3 oktober 2024 @ 19:31 |
Testen in reguliere dienst? Het is een oprechte vraag, ik weet gewoon niet wat er moet gebeuren dat zo lang nodig heeft terwijl de gekozen lijn gestremd moet worden. | |
Dr_Flash | donderdag 3 oktober 2024 @ 20:47 |
Dat denk ik niet | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2024 @ 21:09 |
Sowieso is het ronduit bizar dat zoiets zo lang moet duren. Kabels trekken en een paar bakens neerleggen. Ze moeten zich diep schamen. | |
Koen66 | donderdag 3 oktober 2024 @ 21:16 |
ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2024 @ 21:37 |
Omdat we erop staan het wiel opnieuw te moeten uitvinden. | |
Peterselieman | donderdag 3 oktober 2024 @ 21:39 |
Het komt omdat de hardware voor de uitrol er al grotendeels ligt nadat België aanvullende maatregelen uitrolde na het treinongeval van Buizingen 2008. In België was een groot deel al voorzien van TBL 1+ waarbij een zogenaamde eurobalise in het spoor geplaatst werd, dit baken voldoet aan de eisen van ERTMS waardoor de uitrol een stuk vergemakkelijkt is en je al snel op ERTMS Level 1 kunt rijden. https://nl.wikipedia.org/wiki/TBL_1%2B Nederland gebruikt een compleet ander systeem met ATB-EG dat uitgaat van pulsen die via spoorstroomlopen de cabine bereiken. Dit is een continu systeem, terwijl ERTMS compleet andere uitgangspunten heeft. ERTMS level 1 werkt met eurobalises en apparatuur langs het spoor voor zowel de rijtoestemming als de spoorbezetting. Dit vereist dat eigenlijk de complete infrastructuur langs het spoor vervangen moet worden. Nederland wil eigenlijk naar Level 2 overschakelen waarbij de seinen langs de baan niet zo nodig meer zijn en de rijtoestemming via GSM-R wordt gegeven. https://nl.wikipedia.org/(...)ic_Management_System | |
Peterselieman | donderdag 3 oktober 2024 @ 21:40 |
Daar is Nederland helaas goed in. Het wiel telkens opnieuw uit moeten vinden | |
Ireyon | donderdag 3 oktober 2024 @ 21:40 |
Omdat België pas vanaf 2010 na een treinbotsing bij Buizingen begon met het aanleggen van een fatsoenlijk beveiligingssysteem terwijl wij op dat punt al 40 jaar ATB hadden liggen. Daarnaast heeft ERMTS verschillende levels, en dat wat er in België ligt (voornamelijk level 1) voegt niks toe t.o.v. het huidige ATB wat hier ligt. In Nederland gaat alleen ERTMS level 2 worden geïmplementeerd. | |
Koen66 | donderdag 3 oktober 2024 @ 21:49 |
duidelijk! ![]() Maar inderdaad, Nederland wil het weer te perfect doen allemaal, oftewel 10x zo traag en10x zo duur. Dat trage lijken alleen de Duitsers nog beter in. | |
Peterselieman | donderdag 3 oktober 2024 @ 22:04 |
Daarnaast is Nederland zo efficiënt ingericht dat je ook niet weinig gebruikte trajecten hebt die je kunt gebruiken om te testen. Daarom moet je wel een traject aan de dienst onttrekken. De keuze voor de Zeeuwse lijn is in die zin logisch omdat je met de Sloelijn ook goederenvervoer hebt en je lijnen met goederen- of internationaal vervoer eerst wil gaan doen. De lijn naar Harlingen is ook logisch omdat die redelijk eenvoudig te verbussen is en ATB-NG er op redelijk korte termijn ook uit gaat | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2024 @ 22:10 |
Jongens we hebben twee ERTMS-spoorlijnen waar dagelijks treinen overheen rijden. Rol. Het. Gewoon. Uit. Er hoeft echt *niets* getest of geëxperimenteerd te worden. | |
Peterselieman | donderdag 3 oktober 2024 @ 22:18 |
Ik wilde het niet zeggen, maar gewoon de handen uit de mouwen steken is wel het beste. De vele vertragingen zijn toch voor een redelijk deel veroorzaakt door de politiek dat niks met het openbaar vervoer heeft. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2024 @ 22:49 |
Precies. Waar blijft 3KV? Een van de makkelijkste manieren om kosten te besparen. Is een stille dood aan het sterven in slapende projectgroepen is mijn gok. | |
spectrumanalyser | donderdag 3 oktober 2024 @ 22:58 |
De betuwelijn en de stukjes HSL tussen Amsterdam en Belgie zijn uitgevoerd met ERTMS. Er werd eerder nog gesproken over de Hanzelijn, om die buitendienst te stellen voor een proef met uitrol van ERTMS. Dat hele plan is niet doorgegaan. Alleen snachts of in het weekend testen is geen optie. | |
Peterselieman | donderdag 3 oktober 2024 @ 23:01 |
Wat wil je testen ![]() | |
Koen66 | donderdag 3 oktober 2024 @ 23:13 |
iets wat toch al een bewezen techniek is ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2024 @ 23:14 |
Ik geloof dat ERTMS op de Hanzelijn en op Amsterdam-Utrecht (WANT DAAR LIGT HET OOK!!!!) verbouwd moet worden om aan de moderne standaarden te voldoen. Dat begrijp ik ergens nog wel. Maar er wordt net gedaan alsof we geen ervaring met die rotzooi hebben terwijl er ondertussen drie landen in Europa zijn die praktisch volledig over zijn geschakeld naar dit systeem. Het is echt een schertsvertoning. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 oktober 2024 @ 23:17 |
Wisten jullie trouwens dat China echt oprecht slim is geweest op dit vlak en een soort van ATB combineert met ERTMS? Er wordt dus ook door de railstaven geinduceerd om op die manier de treinpositie beter te kunnen bepalen. | |
Koen66 | donderdag 3 oktober 2024 @ 23:23 |
China is sowieso slimmer dan we denken | |
trein2000 | donderdag 3 oktober 2024 @ 23:59 |
Zo’n gekke aanname is dat niet hoor. Een OR in Nederland heeft bijvoorbeeld op een aantal zaken ook adviesrecht. Dan stem je, maar de directie kan dat naast zich neerleggen. Dus ik zou zeggen; doe wat minder hooghartig. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:02 |
Nee. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:38 |
Gaat slapen kids. 2029 is nog vijf kabinetscrises verder, wie dan leeft dan zorgt. Die ERTMS proef komt helemaal niets van terecht. U las het hier het eerst. | |
MTL | vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:56 |
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie). Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft. Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers. Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo. Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien? Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 04-10-2024 12:08:30 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:59 |
Klinkt als een weloverwogen projectje. Lijkt de OV-chipkaart wel heujjjj ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:09 |
Daarnaast was het nieuwsbericht sowieso fout geïnterpreteerd, in dat artikel stond dat de bond 'wellicht' tegen ging stemmen maar inmiddels is de stemming daadwerkelijk geweest en gewoon aangenomen: https://transport-online.(...)f-dsv-zu-165793.html Ik snapte die felheid al niet, en als je het dan zelf ook nog eens verkeerd leest.. Tsja. | |
derLudolf | vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:21 |
Eurocities horen toch een Bordbistro te hebben? | |
MTL | vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:56 |
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:04 |
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity" ![]() Niet dat het wat uitmaakt trouwens, het blijft een walgelijk strontgat. | |
derLudolf | vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:47 |
Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben. | |
James1988 | vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:23 |
Ik mag er over 2 weken overstappen op een ICE. Joepie ![]() | |
Erno-BE | vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:51 |
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc. | |
Peterselieman | vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:25 |
En Nederland heeft zoals Nederland betaamt helemaal niks | |
derLudolf | vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:35 |
Tja, we hebben de ICNG die naar Brussel gaat. Qua snelheid zit die gelijk aan sommige EC's (EC6-7-8-9) rijden 200km/u waar mogelijk. Maar ontbreekt dus de catering. ICNG heb ik nog niet in gezeten, maar ik vraag me af of het beter is dan een rijtuig. | |
James1988 | vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:50 |
Het is een opgevoerde sprinter, dus nee. ICNG is best een aardige trein maar qua rijcomfort kan het echt niet tippen aan getrokken materieel. | |
ReisT | vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:26 |
De stoelen zitten niet slecht maar dat is het wel zo'n beetje. De fancy verlichting draagt niets bij aan het rijcomfort.Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 5 oktober 2024 @ 01:02 |
Hehehehe, ik moest hardop lachen. | |
MTL | zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:37 |
Correct. Volgens mij is er inmiddels alweer een nieuwe release geweest sinds het besluit of komt er binnenkort aan ![]() | |
derLudolf | zondag 6 oktober 2024 @ 08:56 |
Trein rijdt tot 20 oktober vanaf Amsterdam naar Münster met passagiers. Die kunnen daar overstappen op de IC Münster-Amsterdam. Leegmat uit NL rijdt dan naar Recklinghausen, Castrop Rauxel, Dortmund en Hamm terug naar Münster, daar is namelijk geen capaciteit om om-te-lopen. Volgens mij hadden ze het rondje van de zaak beter andersom kunnen doen en met mensen door rijden naar Hamm. Kunnen ze daar overstappen op de ICE. | |
marcb1974 | maandag 7 oktober 2024 @ 12:11 |
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket? | |
Jeroboam | maandag 7 oktober 2024 @ 12:35 |
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy. | |
derLudolf | maandag 7 oktober 2024 @ 12:44 |
HVV Switch. De eerste maand betaal je maar rato Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen ![]() | |
Jeroboam | maandag 7 oktober 2024 @ 12:50 |
Dan is jouw info niet up to date want ik heb geen Duits rekeningnummer en toch via die app een maandticket kunnen aanschaffen. | |
Jeroboam | maandag 7 oktober 2024 @ 12:51 |
Voordeel van de app Duitslandticket is dat je ook echt binnen een paar klikken het ticket hebt. | |
_JdM_ | maandag 7 oktober 2024 @ 17:34 |
Het technisch ombouwen duurt ook niet zo lang, die Eurobalises aan het spoor schroeven is ook niet super spannend, het saneren gebeurd pas later en door BKN gaan ze de ES-lassen ook niet direct verwijderen. Het gaat met name om het ervaringsrijden ("opleiding machinisten") waar onder het noemer van testen geen reizigers mee mogen. Qua definitiekwestie is het dan niet buitendienst (en ook niet buiten gebruik). Op die manier doen ze een beter testtraject dat recht doet aan de aanbevelingen van het Fyra-rapport. | |
Pino112 | maandag 7 oktober 2024 @ 17:52 |
Lekker rustig op de treinkaart vanaf Meppel. | |
b2py | maandag 7 oktober 2024 @ 18:34 |
Waarom een Lelylijn als je ook met de bus kan gaan inderdaad | |
b2py | dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:41 |
885 miljoen van potje aanleg spoor naar potje onderhoud spoor: https://www.rijksoverheid(...)aliteitsniveau-spoor | |
DeaDLocK2K | dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:09 |
Ze weten het wel weer mooi te brengen eah. | |
b2py | dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:09 |
Oh en niet te missen en belangrijk nieuws. De provincies Friesland, Groningen, Drenthe én Flevoland hebben aangeboden 10 miljoen mee te betalen voor de volgende fase van de Lelylijn. | |
marcb1974 | woensdag 9 oktober 2024 @ 11:28 |
2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard. Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten. Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu. [ Bericht 0% gewijzigd door marcb1974 op 09-10-2024 19:38:40 ] | |
DeaDLocK2K | woensdag 9 oktober 2024 @ 13:18 |
Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies... | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2024 @ 20:41 |
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten | |
marcb1974 | woensdag 9 oktober 2024 @ 20:42 |
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen. | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2024 @ 20:46 |
Nee, de Ahrtalbahn verwacht ik pas ergens in 2026 of 2027 | |
marcb1974 | woensdag 9 oktober 2024 @ 20:54 |
Hoe zit het met Bitburg, daar komen nu ook geen treinen. Komt dat ook door die verwoesting of zit daar iets anders achter? | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2024 @ 21:15 |
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijn https://de.wikipedia.org/(...)euren%E2%80%93Ehrang | |
marcb1974 | woensdag 9 oktober 2024 @ 21:15 |
Dank, ga ik eens goed lezen ![]() | |
b2py | woensdag 9 oktober 2024 @ 21:49 |
En wat verwachten de mensen die er verstand van hebben? | |
Peterselieman | woensdag 9 oktober 2024 @ 22:01 |
December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloop ![]() | |
b2py | woensdag 9 oktober 2024 @ 22:23 |
;-) | |
marcb1974 | woensdag 9 oktober 2024 @ 22:55 |
Uit de link die je eerder stuurde: Meeste hebben ze zo te lezen niet gehaald, dus die 2026/2027 is misschien wel wat snel ![]() | |
Maegrim | vrijdag 11 oktober 2024 @ 01:00 |
kwam het hotel maar terug ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:37 |
Er is veel moeite gestoken om poortjes te plaatjen op NS-stations. Wat blijkt, door simpelweg op een knop te drukken gaan meteen alle poortjes open. Dat weet het zwartrijdersvolk blijkbaar inmiddels. Kolere zeg.... | |
Peterselieman | dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:38 |
Al verzin je 100.000 maatregelen, tegenhouden ga je ze niet. Enige dat helpt is een mentaliteitsverandering van meer dan de helft van Nederland. | |
stavromulabeta | dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:21 |
Klokslag 7:10 in Barendrecht. Elke dag. Gast stapt in Rotterdam-Zuid op en in Barendrecht uit. Heb het zelfs al een keer bij NS gemeld in de vergeefse hoop dat ze eens twee handhavers daar een kwartiertje neerzetten. | |
MTL | dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:57 |
Ze hebben op Rotterdam Zuid en Schiedam Centrum een proef gehouden waarbij de noodknop een vertraging had van een x aantal seconden zodat de meldkamer op afstand kon kijken of er echt wat aan de hand en de knop eventueel kon annuleren als er niks aan de hand was. Gevolg was dat de poortjes telkens stuk gingen omdat ze toen die maar gingen intrappen, dus op Rotterdam Zuid is het inmiddels weer instant, op Schiedam Centrum weet ik niet. | |
b2py | woensdag 16 oktober 2024 @ 11:02 |
Hebben ze gisteren bedacht om vandaag plots het baanvak Den Bosch - Utrecht te stremmen om acuut wat aan de baanligging te doen? | |
marcb1974 | woensdag 16 oktober 2024 @ 11:15 |
Kan zijn omdat vanaf zaterdag Boxtel - Tilburg er een week uitgaat. Dan wordt Den Bosch - Utrecht omrij route vanuit het zuiden naar de randstad. | |
James1988 | woensdag 16 oktober 2024 @ 21:18 |
Nee, op 23 september om 15:30 ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 16 oktober 2024 @ 21:45 |
En van Zaterdag 26 Oktober tot Maandag 4 November geen treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk. Er worden bussen ingezet. NS verwacht grote drukte in de bussen. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 oktober 2024 @ 21:59 |
Scheelt dat het herfstvakantie is | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:40 |
https://old.reddit.com/r/(...)k_safety_at_100_mph/ grote boem | |
Socios | zondag 20 oktober 2024 @ 15:10 |
Hoe is dat gegaan en van waar naar waar ging de treinreis per ICE? | |
DeaDLocK2K | zondag 20 oktober 2024 @ 17:20 |
In Madrid heeft iemand de parkeerrem vergeten: https://www.reddit.com/gallery/1g7zn4f | |
Kentekenplaat | zondag 20 oktober 2024 @ 18:25 |
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op. | |
MTL | zondag 20 oktober 2024 @ 18:27 |
Probleem is dat mensen in het geval dat er werkelijk wat is ook echt weg moeten kunnen komen, eventueel door de poortjes in te trappen. | |
derLudolf | zondag 20 oktober 2024 @ 19:13 |
Lijkt me niet gewenst. Die poortjes zijn het probleem ook niet, maar het gedrag van bepaalde lui. | |
marcb1974 | maandag 21 oktober 2024 @ 01:22 |
Wat maakt Arrive er weer een gigantische teringzooi van hier in Limburg, Maastricht - Aken is zowat niet te doen. Met de trein al helemaal niet, met de bus ook amper ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 23 oktober 2024 @ 09:35 |
Heel erg goed eigenlijk ![]() Reis was: Breda - Brussel - Frankfurt Hbf - Linz - Wenen Frankfurt Hbf was een teringzooi en de trein vertrok 20 minuten te laat (en als kers op de taart werd er 2 minuten voor binnenkomst een perronwijziging aangekondigd) maar bij aankomst in Linz was de vertraging nog slechts +4. En omdat een Oostenrijkse RJX vertraging had was ik zelfs iets eerder in Wenen dan eigenlijk de bedoeling zou zijn. | |
spectrumanalyser | woensdag 23 oktober 2024 @ 18:15 |
Op sion-rail zijn de linkjes geplaatst voor de tijden van de Muller-touristik tanzzug van komende vrijdag en zondag. | |
Peterselieman | woensdag 23 oktober 2024 @ 23:36 |
Adrie072 | donderdag 24 oktober 2024 @ 17:01 |
James1988 | donderdag 24 oktober 2024 @ 17:33 |
1 persoon overleden helaas (vermoedelijk de machinist). Het is geen goede week voor de spoorwegen: een paar dagen terug was er een frontale botsing tussen twee treinen in Wales. Vermoedelijke oorzaak: gladde sporen, waardoor één van de treinen niet kon stoppen op het passeerspoor. 1 passagier kreeg daarna een hartaanval en is overleden. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:22 |
Steeds meer gasdebielen die zichzelf belangrijk en een centraal punt vinden in de nieuwe episode van de huidige err, laat ik het maar Aandachtshoereneconomie noemen, krijgen wat ze toekomt. 3 jaar cel voor het blokkeren van tramverkeer om een TikTok-filmpje te maken: https://www.moroccoworldn(...)ring-tramway-traffic | |
marcb1974 | vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:41 |
Mjah, of dat continent nou als voorbeeld moet dienen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:16 |
Het is in ieder geval fijn om te zien dat de Consequentie-Dildo zonder glijmiddel wordt geleverd. | |
derLudolf | maandag 28 oktober 2024 @ 17:12 |
https://www.ardmediathek.(...)wMjQtMTAtMjgtMTgtMTU Nieuwe aflevering met Roland Sandkuhl (die kerel met z'n eigen BR219) | |
marcb1974 | maandag 28 oktober 2024 @ 17:18 |
Dat was nieuw net ![]() Kwam aan op Tilburg, ontruimingsalarm op het station. Incheckpoortjes stonden op, kon dus niet inchecken, uitchecken ging wel. Maar niemand van de NS te vinden, de enige hulpdienstsirene die te horen was reed het station heel hard voorbij. Geen idee dus waarom die ontruiming nodig was. Iedereen stond elkaar maar wat aan te kijken. Ineens een omroepbericht. De trein naar Eindhoven vertrekt over 4 minuten van spoor X. Treinen reden dus wel door ![]() Ben maar naar boven gelopen, zonder te kunnen inchecken, en in die trein gaan zitten die dus ook gewoon vertrok ![]() Net als wel heel veel anderen. | |
b2py | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:21 |
Ze zijn weer ergens aan het knutselen hè, zoveel badslippers door Alexander | |
James1988 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:19 |
Breda - Tilburg is dicht vanwege werkzaamheden. Bijzonder genoeg is dit een doordeweekse sluiting, di t/m do. En precies in de week na de herfstvakantie in deze regio ![]() | |
Ireyon | dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:23 |
Vorige week lag Tilburg - Eindhoven er al uit | |
b2py | dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:02 |
Dat zal alleen maar meer worden komende jaren.. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:14 |
Je vraagt je af of ze überhaupt wel wat doen, zo vaak als het er letterlijk OVERAL uit ligt. | |
Ireyon | dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:22 |
Schiedam ligt er momenteel ook 2 weken uit voor werkzaamheden die niet doorgaan.. | |
MTL | dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:08 |
In de komende jaren vindt er een complete bovenbouwvernieuwing plaats van het traject Breda - Tilburg - Boxtel. Daar is men druk mee bezig. Met elke buitendienststelling wordt er weer een nieuw stuk vernieuwd. Nieuwe sporen, dwarsliggers, ballast, bovenleiding, bovenleidingsportalen, seinen (nou ja, die laatste nog even niet door het afketsen van de certificering van de nieuwe seinen, maar ze staan er (buiten dienst) al wel deels, of liggen klaar om geïnstalleerd te worden), bekabeling, interlocking, etc. Ik geloof ook dat er nog een nieuw onderstation of twee bij komt en de baan lijkt ook voorbereid te worden op dual stack containertreinen (die nieuwe portalen zijn echt idioot hoog). Dus ze zijn er heel erg hard bezig. Specifiek deze werkzaamheden van nu hadden blijkbaar in het voorjaar al plaats moeten vinden, maar door het broeden van de levendbarende hagedis moesten ze uitgesteld worden. Men is momenteel wel degelijk druk bezig daar met onder andere sporen en bovenleidingen, alleen het werk aan de interlocking (en afrondende werkzaamheden), wat eerder ook voor de uitloop zorgde bij Delft, vinden dus later plaats. | |
James1988 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:56 |
Op Somda was een tijd geleden geschreven dat de NG-seinen compleet geschrapt worden, geen idee wat daarvan waar is. | |
MTL | dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:59 |
Geen idee. De seinen staan/liggen er op dit moment nog steeds, dus als dat zo is, dan is er blijkbaar nog geen vervanging geregeld. | |
James1988 | woensdag 30 oktober 2024 @ 00:22 |
De plaatsing van de nieuwe seinen zal zijn gedaan met inachtneming van de zichtlijnen en afstanden tot het spoor die passen bij de nieuwe seinen. De NG-seinen vervangen door oude seinen zal dan niet zomaar geregeld zijn, daarvoor moet je opnieuw het veld in, de grond opentrekken, kabels verleggen, enzovoorts. | |
MTL | woensdag 30 oktober 2024 @ 08:30 |
Uiteraard, maar als het besluit over het volledig afblazen van de NG-seinen al genomen was, dan zou ik toch wel verwachten dat ze in ieder geval de seinen fysiek verwijderd zouden hebben. Die doen nu immers toch niks, en staan in een aantal gevallen alleen maar in de weg van de oude seinen. | |
Maegrim | woensdag 30 oktober 2024 @ 08:43 |
de 74 nieuwe seintjes op de Watergraafsmeer zijn ook van het oude type ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 oktober 2024 @ 08:47 |
Ja ja leuk allemaal. Maar klaar is het dus gewoon nooit. | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 oktober 2024 @ 09:49 |
Volgens m'n serieskalender komen er twee nieuwe afleveringen uit van Eisenbahn Romantik aankomende vrijdag btw. | |
Golf8 | woensdag 30 oktober 2024 @ 16:45 |
vraagie ben zo'n boomer die nooit met de trein gaat zeg 25 jaar gleden voort laatst?????? binnenkort dochter die int buitenland woont ophalen vanaf groot treinstation dus mijn vraag KAN IK GEWOON PERRON OPLOPEN NOG | |
Dr_Flash | woensdag 30 oktober 2024 @ 17:02 |
Nee | |
Treinhoer | woensdag 30 oktober 2024 @ 17:07 |
Je kan met je pinpas gewoon 'inchecken', en dan op het perron je dochter opwachten, en weer uitchecken met je pinpas, kost je dan niets. | |
Golf8 | woensdag 30 oktober 2024 @ 17:08 |
Ok dabn gaat ze maar met de bus zoekt ze het maar uit | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 oktober 2024 @ 17:35 |
ok boomer | |
spectrumanalyser | woensdag 30 oktober 2024 @ 18:22 |
Dinner train is definitief ten einde. Er komt geen doorstart, met name omdat er niets in het bedrijf zit om over te nemen. Bij de vorige doorstart waren de treinen al doorverkocht. https://www.omroepbrabant(...)luiten-naar-hun-geld | |
b2py | woensdag 30 oktober 2024 @ 21:58 |
Mooi | |
Maegrim | woensdag 30 oktober 2024 @ 23:54 |
dat ding is omgekat naar happytrain ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 oktober 2024 @ 13:19 |
en waar is het geld nu dan? "weg" telt niet, dat snap je wel. Geld houdt niet ineens op met bestaan. | |
spectrumanalyser | donderdag 31 oktober 2024 @ 17:58 |
De Belastingdienst. Daarna het UWV en de leveranciers. Voor zover ik weet is Train Charter Services ook niet volledig uitbetaald. Het tweede verslag van de curator zal het beschrijven. | |
Adrie072 | donderdag 31 oktober 2024 @ 18:15 |
Peterselieman | donderdag 31 oktober 2024 @ 20:16 |
Wat een schade door die storm en al dat water ... Geen wonder dat er helaas veel mensen bij om zijn gekomen ... | |
James1988 | vrijdag 1 november 2024 @ 13:10 |
Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen. ![]() | |
derLudolf | vrijdag 1 november 2024 @ 13:20 |
Gaaf. Van wie huren ze dat ding dan? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 november 2024 @ 14:14 |
De Karel zeker? Staat al in Amersfoort. | |
James1988 | vrijdag 1 november 2024 @ 15:04 |
Het gaat om de 904 van Stichting 2454 CREW. Dit stel is vanochtend door een Protos naar Roosendaal gesleept, ik vermoed voor een keuring. | |
Duvel | vrijdag 1 november 2024 @ 16:50 |
Oh dat wil ik wel meemaken een keer! Zal vast goed vol zitten. | |
b2py | zaterdag 2 november 2024 @ 00:41 |
Hallo | |
b2py | zaterdag 2 november 2024 @ 00:42 |
Daar wil je toch niet in zitten | |
b2py | zaterdag 2 november 2024 @ 00:42 |
Een bak herrie | |
b2py | zaterdag 2 november 2024 @ 00:42 |
Gr | |
Duvel | zaterdag 2 november 2024 @ 08:10 |
Jawel, Truus. | |
b2py | zaterdag 2 november 2024 @ 08:36 |
Oh | |
derLudolf | zaterdag 2 november 2024 @ 08:54 |
Je zusje maakte pas een bak herrie | |
Janneke141 | zaterdag 2 november 2024 @ 09:05 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 november 2024 @ 14:14 |
Als jij op het perron staat en dat ding komt voorrijden stap je gewoon in en ben je nog blij ook. | |
marcb1974 | zaterdag 2 november 2024 @ 14:20 |
Hoeveel mensen gaan er op het perron staan om juist met dat ding mee te gaan nu het weer eens kan? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 november 2024 @ 14:42 |
Ook wel een paar. Zoals @Duvel . En die neemt dan mini-Duvel ook meteen mee ![]() | |
marcb1974 | zaterdag 2 november 2024 @ 14:55 |
Jij niet dan? | |
Dr_Flash | zaterdag 2 november 2024 @ 16:12 |
NOu ja nee, ik ga niet helemaal daarheen alleen daarvoor nee. | |
marcb1974 | zaterdag 2 november 2024 @ 16:13 |
Daar is natuurlijk vast wel een dagje van te maken met andere dingen in de buurt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 november 2024 @ 16:15 |
Ja zoals het giga mondaine Barneveld. Nou doe jij dat maar. | |
marcb1974 | zaterdag 2 november 2024 @ 16:17 |
Mooi man, het bruisende Barneveld op een zondag ![]() | |
Duvel | zaterdag 2 november 2024 @ 18:16 |
Ik weet niet of ik één van de mini's mee krijg. Ik vind zonder ook wel prima: even naar Amersfoort, slagje Ede en weer naar huis of kantoor. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 november 2024 @ 21:27 |
Ja echt puik idee dat waterstof... https://www.hydrogeninsig(...)ail-line/2-1-1719331 | |
Dr_Flash | zaterdag 2 november 2024 @ 22:21 |
Net alsof dat door de waterstof komt. Alsof Duitsers hun spoorwegen zonder waterstof allemaal zo puik op orde hadden. Beetje krokodillentranen dit. [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 02-11-2024 22:31:22 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 november 2024 @ 22:41 |
Het komt omdat het unproven technology is. Openbaar vervoer is gewoon te belangrijk om 100% mee te experimenteren; als dat je enige reismogelijkheid is ben je mooi in de aap gelogeerd. Voor dit soort verbindingen kan je niet anders dan kiezen voor dat wat zich al bewezen heeft. In dit geval elektrificatie, moderne diesels, een accu-oplossing, of een combinatie van. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 november 2024 @ 22:45 |
Ja maar als je alleen maar dat blijft doen verandert er nooit wat. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 november 2024 @ 23:02 |
Afgezien daarvan wordt (specifiek voor NL dit, geen idee over de situatie in DE) waterstof vaak niet bepaald groen geproduceerd, en in onze regio is de productie ervan voornamelijk het domein van de fossiele brandstofreuzen. Er wordt wel wat aan elektrolyse-installatie neergezet, maar het is nog veel te weinig en daarvoor moet het hoogspanningsnet en middenspanningsnet eigenlijk ook nog eens veel beter op orde zijn dan het nu is, zodat jij bij overproductie van zonnestroom met deze energie kan meehelpen met H2-productie. Daarnaast denk ik dat plekken waar geen alternatief geboden kan worden tijdens de experimenteerfase per definitie uitgesloten zouden moeten worden van experimenteren. Ik denk dat het veel meer toegevoegde waarde heeft als er bijvoorbeeld in de scheepvaart mee geëxperimenteerd zou worden. Daar heb je niet gelijk de passagiers mee. Of goederenlocomotieven/rangeerlocomotieven, waarbij je oude betrouwbare rotzooi achter de hand houdt als fallback. Maar niet als jij afhankelijk bent van het vervoer op die lijn en een vliegtuig moet halen op Schiphol, of een uitvaart wil bezoeken en daarvoor van de trein afhankelijk bent. | |
Duvel | zaterdag 2 november 2024 @ 23:13 |
Waterstof is natuurlijk sowieso ongelooflijk inefficiënt als het vergelijkt met een accu. Het kan alleen interessant zijn voor modaliteiten waar een accupakket echt geen zin heeft. Aangezien de ontwikkelingen in de accutechniek inmiddels veel harder gaan dan waterstof, komt de grens waar waterstof interessant is steeds verder weg te liggen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 november 2024 @ 23:23 |
Eerder dit jaar; ff 33% extra capaciteit in een standaardbatterij proppen: https://tweakers.net/nieu(...)sis-van-natrium.html | |
Erno-BE | zondag 3 november 2024 @ 07:49 |
Helaas alleen in de spitsuren. In de daluren en op zaterdagen zijn vijf stellen genoeg voor de exploitatie (drie voor Amersfoort-Ede en twee voor Amersfoort-Barneveld). Alleen in de daluren en op zaterdag zit je dan net nul reserve. Vraag mij af waarom de NS niet één of twee SLT-stellen kan verhuren aan Keolis. Dat lijkt mij in ieder geval goedkoper dan Plan V. | |
Zomaarevenkijken | zondag 3 november 2024 @ 11:42 |
En daarnaast: alle geproduceerde groene waterstof is hard nodig om eerst de grijze waterstof (uit aardgas, met CO2 uitstoot) die in de chemische industrie gebruikt wordt te vervangen.Daarna komt industrie die nu nog op fossiele brandstoffen draait en niet over kan op groene stroom (denk bijvoorbeeld staalproductie). Het is onzinnig om de beperkte hoeveelheid groene waterstof te gebruiken voor zaken waar voldoende andere groene oplossingen voor zijn. | |
dennistd | zondag 3 november 2024 @ 13:03 |
Flinke fik in Ahrensfelde waar een Talent van de NEB volledig uitgebrand is: https://www.rbb24.de/pano(...)ionalbahn-brand.html | |
Peterselieman | zondag 3 november 2024 @ 13:06 |
Die is stuk | |
marcb1974 | zondag 3 november 2024 @ 14:10 |
Nee joh, likje verf en die werkt vast wel weer ![]() Misschien nog even wat vegen. | |
b2py | maandag 4 november 2024 @ 19:09 |
Plan voor treinloze maanden in Zeeland gaat door, ondanks felle kritiek Mooi | |
DeaDLocK2K | maandag 4 november 2024 @ 22:41 |
Jeetje wat een hoop gesloten grensovergangen met Duitsland op het storingenkaartje van NS. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2024 @ 09:08 |
Alleen de boemel bij Gronau en die bij Heerlen nog. | |
DJMO | dinsdag 5 november 2024 @ 09:18 |
https://www.rtvdrenthe.nl(...)rden-en-bad-bentheim Was deze al voorbij gekomen? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 november 2024 @ 09:38 |
Mooi, kannie wachten ![]() Daar wordt dan waarschijnlijk half december 2026 mee bedoeld maar okee. | |
James1988 | dinsdag 5 november 2024 @ 14:39 |
Eerste update van de Britse ongevalsonderzoeksraad: er was sprake van gladheid, en bij de glijdende trein waren de zandstrooiers niet effectief omdat de leidingen geblokkeerd waren. https://www.gov.uk/govern(...)rains-near-talerddig | |
Peterselieman | dinsdag 5 november 2024 @ 20:31 |
Dat lijntje naar Leer is tot minimaal eind augustus 2025 dicht ... | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 november 2024 @ 20:39 |
Hehehe, tuurlijk. Hoe kan het ook anders. | |
Zomaarevenkijken | donderdag 7 november 2024 @ 19:34 |
En zoals verwacht is de stekker voorlopig ook weer uit de Zuiderzeelijn Lelylijn plannen getrokken. https://nos.nl/artikel/2543546-onderzoek-lelylijn-op-de-lange-baan-geschoven | |
DeaDLocK2K | donderdag 7 november 2024 @ 22:17 |
Ben nu twee dagen met de trein heen en weer geweest naar Hengelo en het is qua goederentreinen echt druk in die korte tijd dat ik in Hengelo ben geweest en dan kom je er onderweg vaak ook nog minstens één tegen. In Almelo staat er ook vaak nog een opgesteld. Daar buig ik dan af richting de provinciehoofdstad, maar toch, mooi om te zien dat het dus wel kán... | |
b2py | vrijdag 8 november 2024 @ 07:04 |
Jeetje ik was gisteren in Enschede, komt wel heel dichtbij zo | |
DeaDLocK2K | vrijdag 8 november 2024 @ 08:50 |
Je was er vast met de auto. | |
Ireyon | vrijdag 8 november 2024 @ 08:54 |
Momenteel is het daar (en in Venlo) vooral druk omdat het voorlopig allemaal niet meer via Emmerich kan rijden | |
Pino112 | vrijdag 8 november 2024 @ 09:00 |
Gaaf land ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 november 2024 @ 09:38 |
De NS reisplanner is bijgewerkt met de dienstregeling 2025. vanaf zondag 15 december 2024 gaat de nieuwe dienstregeling in. | |
b2py | vrijdag 8 november 2024 @ 10:08 |
Dat is correct, was in de avond in 85 minuten thuis.. | |
dennistd | vrijdag 8 november 2024 @ 12:42 |
Ik was gisteren in Enschede en in Hengelo. ![]() En in Beckum, Haaksbergen, Lonneker, Oldenzaal, Denekamp, Losser en Overdinkel. | |
b2py | vrijdag 8 november 2024 @ 21:43 |
Duitsche Bahn is gestopt met de aanbesteding voor ICE 5, er heeft zich geen gegadigde gemeld die kan voldoen aan de eisen van DB: https://www.railwaygazett(...)rement/67761.article | |
derLudolf | vrijdag 8 november 2024 @ 21:57 |
Enkeldeks en 300km/u, waarom voldoet ICE3neo niet? | |
Ireyon | vrijdag 8 november 2024 @ 23:02 |
Geen gelijkvloerse instap? | |
marcb1974 | vrijdag 8 november 2024 @ 23:44 |
Niets mis met doorontwikkelen toch? Was ook niet de planning deze snel op het spoor te hebben. | |
stavromulabeta | zaterdag 9 november 2024 @ 12:31 |
Waarom staat het perron in Eindhoven vol met gasten met statieven en cameras? Is er iets te zien? | |
dennistd | zaterdag 9 november 2024 @ 12:46 |
Overbrenging van een Hondekop vanuit het Spoorwegmuseum naar Blerick en een Buffel die juist naar het museum toe gebracht wordt. Wat oudere foto's: (maar dan een 2-delige in lichtere kleur groen) | |
Duvel | zaterdag 9 november 2024 @ 15:52 |
Ja de ICE3neo is in extreem korte tijd ontwikkeld, gebouwd en toegelaten. Maar dat kon ook, omdat het grootste deel van de trein gebaseerd is op de Velaro D (BR 407). | |
James1988 | zaterdag 9 november 2024 @ 16:21 |
Gemiste kans als je het mij vraagt, nu blijft internationaal langeafstandsverkeer naar Keulen/Frankfurt alsnog decennialang niet zelfstandig toegankelijk. Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk. | |
derLudolf | zaterdag 9 november 2024 @ 16:37 |
Investeren in liften op stations is dan handiger ![]() | |
James1988 | zaterdag 9 november 2024 @ 20:44 |
LGV Sud-Est is compleet dicht t/m dinsdag, omdat men de oude relaishuizen (bouwjaar 1981) in één keer vervangt door computergestuurde versies. Dat geeft leuke plaatjes van omgeleide TGVs. | |
derLudolf | zaterdag 9 november 2024 @ 20:58 |
Over seinhuizen gesproken, de IC's vanuit Dortmund en Hamburg naar Oberstdorf rijden daar niet meer naartoe ivm een defect seinhuis daar waardoor maar een spoor bruikbaar is en reparatie is niet mogelijk. Vervangen duurt jaren, dus die tijd rijdt er geen Fernverkehr. | |
James1988 | zaterdag 9 november 2024 @ 22:08 |
Ja, dat klopt! Ze hebben nu alle wissels geklemd, zodat er tussen Immenstadt en Oberstdorf v.v. maar één trein kan rijden. Tijdens onderhoud in het Relaisstellwerk (type Sp Dr L 60 uit de jaren 60, geopend 1983) kwamen technici van DB tot de ontdekking dat de bekabeling van de installatie zo ver was verslechterd dat deze niet meer gebruikt mocht worden, en dat totale vernieuwing noodzakelijk is. DB wil daar nu een nieuw Elektronisch Stellwerk bouwen, maar daar gaat veel tijd overheen aan planning en bouw. | |
Duvel | zondag 10 november 2024 @ 11:04 |
Kun je dat ding niet zelfstandig bedienen? Er is in elk geval wel een extra deur voor ingebouwd. | |
James1988 | zondag 10 november 2024 @ 12:51 |
Nee, bediening gebeurt door het treinpersoneel. | |
dennistd | zondag 10 november 2024 @ 14:03 |
Zie ook dit Twitter-account van een man die met zijn in een rolstoel zittende vrouw kriskras door Duitsland reist en regelmatig bericht over wat er wel en niet goed gaat met rolstoelliften: https://x.com/DerFrankyman | |
b2py | maandag 11 november 2024 @ 09:06 |
Geinig, kleurt mooi bij de herfst | |
Adrie072 | woensdag 13 november 2024 @ 13:47 |
ProRail-medewerkers balen van stakende treinverkeersleiders: 'ze blijven er maar geld bijkrijgen’ De staking van treinverkeersleiders, die vandaag en komende week actievoeren, leidt tot scheve gezichten bij andere ProRail-medewerkers. Velen vinden dat de verkeersleiders al royaal worden betaald en dat de acties van FNV Spoor te ver gaan. Een vertrouwelijk rapport bevestigt dat de lonen bij ProRail meer dan marktconform zijn. https://www.ad.nl/binnenl(...)bijkrijgen~ad085461/ Klootjesvolk dat eigenlijk geen klootjesvolk meer is, gooit z`n eigen glazen in? | |
Dr_Flash | woensdag 13 november 2024 @ 15:43 |
Als de reiziger maar gedupeerd kan worden ![]() | |
b2py | donderdag 14 november 2024 @ 14:43 |
WcPot | donderdag 14 november 2024 @ 20:15 |
https://www.omroepwest.nl(...)joenen-extra-voor-ov Hier hebben ze blijkbaar wel geld voor. | |
b2py | donderdag 14 november 2024 @ 20:58 |
De overheid heeft onderzoek gedaan naar potentiële locaties voor woningbouw over het spoor. Hieronder het kaartje van 11 kansrijke locaties. ![]() | |
b2py | donderdag 14 november 2024 @ 21:07 |
Tsja, hier legt de overheid en de regio 50/50 in, dat aanbod heb ik ze in het Noorden nog niet zien doen | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2024 @ 21:24 |
Dan verliezen we wel de toeristische attractie "Laagfrequentste metro ter wereld" denk ik. 10 minuten geddouddahere ![]() | |
marcb1974 | donderdag 14 november 2024 @ 21:48 |
Enig idee hoe debiel druk dat ding nu al is in de spits? | |
Dr_Flash | donderdag 14 november 2024 @ 22:10 |
Hij moet gewoon elke 2-3 minuten gaan rijden net als elke zichzelf respecterende metro ter wereld. | |
marcb1974 | donderdag 14 november 2024 @ 22:13 |
Kom nou, die regio respecteert zichzelf niet ![]() | |
James1988 | zondag 17 november 2024 @ 00:17 |
De vierde reis tussen Breda en Wenen zit er inmiddels op. En wederom op tijd, alle aansluitingen gehaald, kunnen zitten, noem maar op. Ik zou het haast niet geloven met alle horrorverhalen die ik over DB heb gehoord ![]() | |
b2py | zondag 17 november 2024 @ 08:58 |
Casino when? | |
Peterselieman | maandag 18 november 2024 @ 20:57 |
Dit voorjaar bij ons reisje was het treinpersoneel zelfs verrast dat de trein veel te vroeg in Keulen was ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 november 2024 @ 20:58 |
brr, reizigers, brr | |
DJMO | maandag 18 november 2024 @ 21:14 |
Ik ben tijdens mijn wandelingen wel eens langs zo'n ouderwets huisje bij een spoorwegovergang gelopen. (ergens in de buurt van Baarn) Ik zou dolgraag in zo'n huisje willen wonen. Fuck de herrie van voorbij razende treinen. Ik heb jaren pal langs het spoor gewoond in alkmaar en die treinen hoor je nauwelijks meer na verloop van tijd. | |
Erno-BE | dinsdag 19 november 2024 @ 08:31 |
Bij Deutsche Bahn geldt vaak: of alles gaat goed, of alles gaat mis. Bovendien zit er ook nog eens gigantisch veel lucht in de dienstregeling waardoor kleine vertragingen makkelijk ingelopen kunnen worden, maar als het mis gaat, gaat het goed mis. Het rare is dat ik de grootste vertragingen buiten Duitsland heb opgelopen. 1x in Polen meer dan 2 uur vertraging en 1x in het zo punctuele Zwitserland 2 uur vertraging (problemen bij de Gotthard). Ben benieuwd, in mei in één dag naar Budapest met 15 minuten overstap in München. Ben benieuwd of ik om 20:05 of 21:05 in Budapest aankom. | |
DJMO | dinsdag 19 november 2024 @ 16:14 |
![]() ![]() Er stond een TUI Ski Express stil op station Wormerveer ![]() | |
Spablauw214 | dinsdag 19 november 2024 @ 20:22 |
Ik twijfelde of ik een topic moest openen in TRV maar aangezien hier de insiders zitten probeer ik het eerst hier. Iemand bekend met de Bernina Express? Ik heb een leuke sparpreis gespot in het voorjaar. Utrecht-Tirano eerste klas voor ¤80, koopje. Maar nu de vraag: wat is beter? Een stoel reserveren in het panoramarijtuig (¤30) of gewoon komen opdagen en in dat Allegra-treinstel gaan zitten (waar de ramen open kunnen, dus betere foto’s). Gaat om een doordeweekse dag dus geen idee hoe druk het gaat zijn. Iemand tips? | |
Janneke141 | dinsdag 19 november 2024 @ 20:33 |
Ik heb een aantal jaar geleden Sankt Moritz-Tirano v.v. gedaan in een 'gewoon' rijtuig, overigens wel met gereserveerde plaatsen. Als je aan het raam zit zie je, in mijn optiek, meer dan genoeg dus ik heb de ramen in het dak echt niet gemist. Foto's maken heb ik niet gedaan. En 80 euro is inderdaad een koopje! Veel plezier, het is een prachtig traject. Welke route krijg je voor de Bernina Express? Mag je over Filisur-Bergün of sturen ze je door de Vereinatunnel? | |
Ireyon | dinsdag 19 november 2024 @ 20:43 |
Heb daar 2x gereisd, de eerste keer ook een stoel in het panoramarijtuig gereserveerd maar toen ik erachter kwam er er rijtuigen in zaten waarvan de ramen open konden meteen daar naartoe verhuisd. Beide keren ergens in februari/maart, een heel compartiment voor mezelf dus kon ook nog van kant wisselen afhankelijk van het uitzicht. Maar als het druk is of je toch wilt reserveren; van Chur naar Tirano, rechterkant rijrichting gaan zitten. 30 euro klinkt trouwens wel overdreven, in mijn herinnering was een reservering in het panoramarijtuig 5 frank.. die je ook nog eens aan boord van de trein zelf kon kopen. Al zal dat dan de gewone trein op dat traject zijn geweest en niet dé Bernina-Express. Een verschil waar je overigens niks van merkt behalve een overstap extra en een stuk minder toeristen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 november 2024 @ 21:37 |
Lieve pixeltjes, worden er nog leuke projecten in Duitsland opgeleverd dit jaar die in december in gebruik geworden gaan nomen? En weet iemand iets van volgend jaar? Ik was de InfraBel website aan het napluizen voor wat betreft de lopende grote projecten en wow, daar gebeurt tenminste nog wat zeg! Herelektrificatie zuid-oosten in volle gang, upgrades van lijnen ook, vernieuwing HSL met creatieve uitwijkoplossingen hier en daar (in het Spoorwegjournaal zijn ze altijd bijzonder enthousiast erover in ieder geval), en op best veel plekken van 2 naar 4 sporen. Zelfs daar wordt er meer geïnvesteerd dan hier. | |
b2py | dinsdag 19 november 2024 @ 22:24 |
De regering Scholz wordt opgeleverd | |
pitboer | woensdag 20 november 2024 @ 16:45 |
Jullien heeft op youtube een vlog daarover opstaan.De bernina express. [ Bericht 0% gewijzigd door pitboer op 20-11-2024 17:44:17 (Typefoutje.) ] | |
dennistd | woensdag 20 november 2024 @ 17:13 |
Bedoel je de Bernina Express (Zwitserland) of iets anders? | |
pitboer | woensdag 20 november 2024 @ 17:42 |
Ja inderdaad,Zwitserland.Mijn excuus. | |
dennistd | woensdag 20 november 2024 @ 18:10 |
Mooi in een normaal rijtuig. Wil je vooral foto's maken dan is er een speciaal rijtuig op Chur-St.Moritz waarvan de ramen open kunnen. Zijn wel staanplaatsen en is helemaal aan de andere kant dan de 1e klas. Op St.Moritz-Tirano rijden er vaak nog oude rijtuigen mee achter het treinstel waarvan de ramen helemaal open kunnen. Afgelopen juni had ik de hele weg de 1e klas daarvan voor mij alleen ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 20 november 2024 @ 18:13 |
In welke trein zijn ook alweer de woorden "Greta dankt euch" gevallen? Weet een van jullie dat nog @Peterselieman @dennistd | |
derLudolf | woensdag 20 november 2024 @ 18:19 |
Aha | |
Spablauw214 | woensdag 20 november 2024 @ 19:58 |
Ik neig ook naar het normale rijtuig. Het gaat om deze specifieke trein: https://www.vagonweb.cz/r(...)a%20Express&rok=2024 In die voorste 3 rijtuigen kan je schijnbaar gewoon zitten, in de panoramawagens is een reserveerplicht. Helaas heb ik een vrij strak reisschema waardoor ik aan die PE vast zit, anders kon ik de normale treinen op de route nemen. Ik kan een reservering maken, maar je weet vooraf niet wat de rijrichting is dus voor hetzelfde geld zit je voor ¤30 alsnog aan de verkeerde kant. Ik gok het er wel op, een donderdag begin april. Gewoon een halfuur vooraf komen opdagen en dan zien we wel. Vorig jaar de Golden Pass gedaan op een zaterdag in november en behalve 4 Chinezen kon je een kanon afschieten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 november 2024 @ 20:32 |
klopt helemaal | |
Peterselieman | woensdag 20 november 2024 @ 22:40 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Erno-BE | donderdag 21 november 2024 @ 07:46 |
Als die nou eens kapt met al die onzinvlogs over domme rondjes door het industriegebied van de Ruhrpott en eventueel spaart voor een hotelovernachting onderweg, kun je in veel mooiere gebieden van NRW en de aangrenzende deelstaten komen en die gebieden mooi op beeld vastleggen. De vlogs gaan er op vooruit, mensen kunnen inspiratie opdoen en zodoende krijg je ook meer volgers. Op zaterdagen gaat om 7:03 al de eerste trein uit Enschede naar Dortmund (in Gronau al om 6:22 en op zondag gaat de eerste trein uit Enschede om 8:03). Dan kun je met gemak het Sauerland, het Bergische Land rond Wuppertal en misschien nog een gedeelte van de Eifel en het Rijndal mee bereiken in één dag, anders hotel. [ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 21-11-2024 13:22:56 ] | |
derLudolf | donderdag 21 november 2024 @ 09:09 |
Hmm ik weet niet of dat zo is, deze vlogs zijn wel 'toegankelijker' - als in, de kijker kan zelf ook makkelijk hetzelfde rondje maken. Als je een hotelovernachting doet wordt dat alweer lastig. Voor de jongere kijker financieel, voor de oudere qua planning. | |
Spablauw214 | donderdag 21 november 2024 @ 12:12 |
Ik vind het vooral jammer dat zijn video’s vol zitten met schijtlol en onzinnige “food reviews” van de lokale McDonalds of andere fastfoodtenten. Terwijl de content op zich wel potentie heeft want er zitten best leuke rondjes tussen. Al vind ik de video’s van Bart Kromwijk beter. | |
marcb1974 | donderdag 21 november 2024 @ 12:34 |
Dan kijk je toch niet naar Julien. Ik kijk vaak ook maar half om de baggerdelen te missen ![]() Bart Kromwijk doet het idd beter. Ook 'de Treinreiziger' heeft nog leuke vlogs. | |
Spablauw214 | donderdag 21 november 2024 @ 12:41 |
Hoewel de stijl me wat minder aanstaat heb ik er toch wel de nodige inspiratie uitgehaald. De Treinreiziger lijkt qua content een beetje op hoe Juliën in zijn begindagen was. Van de zomer heeft hij veel in België gefilmd en daar zaten wel geinige dingen tussen. Die Trainviking is ook wel een sympathieke vent, alleen zijn video’s verzanden niet zelden volledig in allerlei details die voor de gemiddelde reiziger totaal niet interessant of relevant zijn. Dan gaat het het gros van de tijd over stoelen of wc’s en zie je amper iets van de omgeving, wat imo wel zonde is. Uiteraard heb je ook kanalen als Simply Railway en Nonstop Eurotrip, die echt wel kwaliteitscontent hebben, maar die worden zwaar gesponsord en hebben een veel groter bereik dus ook meer inkomsten en dus meer mogelijkheden. | |
Erno-BE | donderdag 21 november 2024 @ 12:48 |
Bergische Land is makkelijk vanuit Twente te doen in één dag. Geen hotel voor nodig. | |
derLudolf | donderdag 21 november 2024 @ 12:58 |
Simply railway vind ik ook erg fijn om te kijken. Ook het feit dat er geen geluid bij zit vind ik prettig. Julien doet het allemaal naast z'n werk, hij moet gewoon lekker doen waar hij zelf zin in heeft. De ene wil enkel mooie landschappen zien, maar als hij zelf meer geniet van Mühlheim/Ruhr - Eichbaum, tja prima toch. Ik hou zelf ook wel van die obscure plekken, voor fotografie vind ik dat wel interessant en heb dat station bezocht. High end content is het niet, maar elke dag in een sterrenzaak eten gaat ook vervelen, een saucijzenbroodje die al twee uur in de warmhoudbak ligt kan ook lekker zijn ![]() Bart vertelt best wel wat onwaarheden naar mijn gevoel. | |
Erno-BE | donderdag 21 november 2024 @ 13:00 |
De treinreiziger ken ik helemaal niet. De video's van Trainviking kunnen best een stuk korter als hij de details achterwege laat, maar wat mij het meest stoort is zijn zware Nederlandse accent als hij Engels praat, beetje hetzelfde Engels als hoe Rutte praat. Het Engels klinkt heel erg geschoold en niet natuurlijk. Snap dat je meer bereik hebt met video's in het Engels, maar als hij video's in het Nederlands maakt dan oogt het spontaner en natuurlijker en tegenwoordig kun je een Engelse ondertiteling onder de video plaatsen. | |
derLudolf | donderdag 21 november 2024 @ 13:02 |
I know, vanuit Emmen ook, zeker als in Haren of Meppen opstapt. Heb je zelfs tijd om onder de Müngstener Brücke door te lopen vanaf station Solingen Schaberg | |
Spablauw214 | donderdag 21 november 2024 @ 13:03 |
Ja. Daar heb je wel gelijk in. Ook plekken als Charleroi of andere vervallen zooi in België kan ik wel warm voor lopen. Kan je dit eens toelichten? Ben oprecht benieuwd wat je bedoelt. In het verleden maakten Julien en Bart nog wel eens samen video’s maar ik vermoed dat ze ergens gebrouilleerd zijn geraakt ![]() Sowieso hangt die hele community van ruzie en fitties aan elkaar, maar daar hou ik me verder niet mee bezig ik wil gewoon leuke video’s ![]() | |
Erno-BE | donderdag 21 november 2024 @ 13:04 |
Wat voor onwaarheden verteld Bart dan in zijn video's? En die onwaarheden kunnen kijkers ook aangeven in de commentaren. | |
Spablauw214 | donderdag 21 november 2024 @ 13:09 |
Treinreiziger doet het wel leuk hoor. Het is geen super hoge kwaliteit content maar het kijkt op zich wel lekker weg. Zoals ik al zei, het is een beetje Julien oude stijl (alleen dan zonder het gevloek en gescheld). Ook de woordkeus en manier van praten lijkt daar een beetje van afgekeken maar daar stoor ik me niet aan. | |
derLudolf | donderdag 21 november 2024 @ 17:32 |
Dat weet ik zo 1-2-3 niet, daarom schreef ik "voor mijn gevoel". Misschien was het maar een of twee keer en dan ga je later dingen in twijfel trekken die je zelf ook niet zeker weten. | |
marcb1974 | vrijdag 22 november 2024 @ 18:40 |
Ik wilde morgen via Aken naar Köln, DB zegt nee ![]() Bekijk deze YouTube-video | |
Hojdhopper | dinsdag 26 november 2024 @ 12:45 |
Vraagje: vanaf 15 december gaat de directe ICE verbinding tussen München Hbf en Amsterdam Centraal van start (ICE 224). Weet iemand toevallig wat voor materiaal op die verbinding gaat worden ingezet? Zelf een beetje lopen Googlen maar vind niets concreets. | |
derLudolf | dinsdag 26 november 2024 @ 12:47 |
ICE3Neo. Bij mijn weten wordt ICE3M alleen nog binnenlands ingezet | |
derLudolf | dinsdag 26 november 2024 @ 12:47 |
Vol |