Wens ik ze veel succes mee. Toveren ze er binnen nu en 2 jaar ook nog even 2x zoveel spoorinfra bij?quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
Dat waren niet de Italianen maar de grapjassen van Heurotrain https://www.treinenweb.nl(...)n-parijs-rijden.htmlquote:Op zaterdag 14 september 2024 11:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is echt geen grap; ze hebben echt een volledig achterlijke hoeveelheid treinpaden aangevraagd. Iets van 24 per dag van Amsterdam naar Parijs ofzo? Met enkele uitlopers naar Groningen aan de dagranden. En ook ongeveer zoveel paden naar Londen.
Ik hoorde het eergisteren op de radio dus wist het eigenlijk welquote:Op zaterdag 14 september 2024 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Jongens waarom wist niemand dit![]()
Het EK Tramrijden is VANDAAG in Frankfurt/Main![]()
Livestream
Dat was wel te laat geweest om nog een reisje te organiseren. Soberzo, als het volgend jaar weer in spetember is kan ik waarschijnlijk niet eens. Maar eem kijkm.quote:Op zaterdag 14 september 2024 12:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoorde het eergisteren op de radio dus wist het eigenlijk wel
Dan nog 1,5 jaar voor de toelating...quote:Op zaterdag 14 september 2024 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn 30 stellen besteld die vanaf begin 2026 geleverd gaan worden
https://www.treinenweb.nl(...)or-in-nederland.html
vraag stellen is hem beantwoordenquote:Op zaterdag 14 september 2024 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
Er stond een stoomloc te stomen in Arnhem vandaag, van de VSM. Was dat voor de Open Monumentendag ofzo?
Optimist.quote:Op zaterdag 14 september 2024 20:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan nog 1,5 jaar voor de toelating...
Nee die was eigenlijk bedoeld voor een Duits gezelschap (Westfalendampf) dat van Arnhem naar Amsterdam door twee stoomlocs getrokken wilde worden. Ging niet helemaal volgens plan er bleef er één met een defect achter in Arnhem.quote:Op zaterdag 14 september 2024 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
Er stond een stoomloc te stomen in Arnhem vandaag, van de VSM. Was dat voor de Open Monumentendag ofzo?
Buiten de obvious tekenfout over de Dollard lijkt me dit plaatje toch vooral uit een hoop luchtfietserij te bestaan. Die hele Lelylijn blijft toch vooral een groot vraagteken, de missing link tussen Stadskanaal en Emmen nog veel meer, maar ook treinen van Bremen naar Vlissingen of Harlingen naar Enschede zijn echt voor niemand interessant. Groningen maakt zichzelf weer eens een stuk belangrijker dan ze daadwerkelijk zijn.quote:Op maandag 16 september 2024 15:26 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
https://dvhn.nl/groningen(...)geling-29206113.html
Interessant, een brug over de Dollard? (Groningen-Emden, zal eerder Groningen - Leer worden)
Europese vervoerders wachten met smart staat er, niet snel dat Groningse onderzoekers dat vinden ofzo. Qua grootte is Groningen vergelijkbaar met Münster dacht ik, dat is ook lang begin/eindpunt geweest van internationale verbindingen.quote:Op maandag 16 september 2024 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Groningen maakt zichzelf weer eens een stuk belangrijker dan ze daadwerkelijk zijn.
rit voor genodigden ofzo?quote:Op maandag 16 september 2024 19:09 schreef James1988 het volgende:
NS heeft vandaag Brussel-Zuid van wat kleur voorzien, mét reizigers dit keer.
[ afbeelding ]
DB geeft zelfs een Bahncard100 weg ter gelegenheid hier vanquote:Op maandag 16 september 2024 19:07 schreef James1988 het volgende:
In Duitsland en Frankrijk is er ook nog van alles te doen
DE: Tag der Schiene
FR: Journées du Patrimoine SNCF 2024
Goed dat Gouda gewoon meegaat in de vaart der volkeren.quote:Op maandag 16 september 2024 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Buiten de obvious tekenfout over de Dollard lijkt me dit plaatje toch vooral uit een hoop luchtfietserij te bestaan. Die hele Lelylijn blijft toch vooral een groot vraagteken, de missing link tussen Stadskanaal en Emmen nog veel meer, maar ook treinen van Bremen naar Vlissingen of Harlingen naar Enschede zijn echt voor niemand interessant. Groningen maakt zichzelf weer eens een stuk belangrijker dan ze daadwerkelijk zijn.
Waarom niet Zwolle - Mariënberg - Lingen - Osnabrugge?quote:Op maandag 16 september 2024 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik mis nog een HSL Hoogeveen - Coevorden - Rheine - Osnabrugge
Ben benieuwd wanneer de reizigersdienst aanvangt. Dat kan niet meer ver weg zijnquote:
Sterk materieelafhankelijk: de toelatingseisen voor NL zijn behoorlijk specifiek.quote:Op zondag 15 september 2024 13:18 schreef James1988 het volgende:
Het is een bestaand model dat al in 3 landen rondrijdt (Italië, Frankrijk, Spanje) en dat al vanaf dag 1 is ontworpen met het idee om in bijna heel Europa te kunnen rijden. Net als met de ICE 3 Neo, die was na een jaar testritten toegelaten.
7 oktober als alles goed gaat geloof ik.quote:Op maandag 16 september 2024 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer de reizigersdienst aanvangt. Dat kan niet meer ver weg zijn
Hoogeveen, kom op. Mastwijk.quote:Op maandag 16 september 2024 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarom niet Zwolle - Mariënberg - Lingen - Osnabrugge?
Duh.quote:
ah ja.quote:Op dinsdag 17 september 2024 07:03 schreef MTL het volgende:
[..]
7 oktober als alles goed gaat geloof ik.
In Brussel Zuid fleurt het ding ook echt alles op. Troosteloze bende daar.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:28 schreef b2py het volgende:
Mooie trein is die ICNG ook op de HSL viaducten
Ook niet zo lastig met een grauw station en die troosteloos gekleurde NMBS meukquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Brussel Zuid fleurt het ding ook echt alles op. Troosteloze bende daar.
Ik hoor in het noorden mensen ook roepen om de trein van Groningen naar Emmen. Maar die moet dan inderdaad via Stadskanaal en ik denk dat je dan al met al langer onderweg bent dan met de Qliner die het binnen een uur doet.quote:Op maandag 16 september 2024 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Buiten de obvious tekenfout over de Dollard lijkt me dit plaatje toch vooral uit een hoop luchtfietserij te bestaan. Die hele Lelylijn blijft toch vooral een groot vraagteken, de missing link tussen Stadskanaal en Emmen nog veel meer, maar ook treinen van Bremen naar Vlissingen of Harlingen naar Enschede zijn echt voor niemand interessant. Groningen maakt zichzelf weer eens een stuk belangrijker dan ze daadwerkelijk zijn.
Precies. Het moet wel realistisch blijvenquote:Op dinsdag 17 september 2024 19:47 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik hoor in het noorden mensen ook roepen om de trein van Groningen naar Emmen. Maar die moet dan inderdaad via Stadskanaal en ik denk dat je dan al met al langer onderweg bent dan met de Qliner die het binnen een uur doet.
Het idee is leuk, maar ik acht het niet nuttig. En via de Dollard naar Duitsland al helemaal niet.
De oude route was bijna 75 kilometer lang, met ook nog kopmaken in Stadskanaal. Dat is de investering nooit waard, gezien de geringe winst (if any) ten opzichte van de busverbinding.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:47 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik hoor in het noorden mensen ook roepen om de trein van Groningen naar Emmen. Maar die moet dan inderdaad via Stadskanaal en ik denk dat je dan al met al langer onderweg bent dan met de Qliner die het binnen een uur doet.
Het idee is leuk, maar ik acht het niet nuttig. En via de Dollard naar Duitsland al helemaal niet.
Van het geld zijn mooie investeringen gedaan. Het geld voor de Lelylijn gaat deels ingezet worden voor de Wunderline en de verdere verdubbeling van de N33. Bij die projecten is geld weggehaald om de Ring Zuid in Groningen af te kunnen bouwen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:47 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Volgens mij zijn veel van die spoorplannen vooral politieke spelletjes van regionale bestuurders richting Den Haag. "Oh, u heeft de Zuiderzeelijn geschrapt? Dan willen we wel een zak geld als compensatie om mooie aquaducten aan te leggen."
Die hebben ze ook gekregen. Daarom hebben de Sauwerds en de Baflo's van deze wereld tegenwoordig digitale treinaanwijsborden. Schermen.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:47 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Volgens mij zijn veel van die spoorplannen vooral politieke spelletjes van regionale bestuurders richting Den Haag. "Oh, u heeft de Zuiderzeelijn geschrapt? Dan willen we wel een zak geld als compensatie om mooie aquaducten aan te leggen."
Grappig dat je Sauwerd noemt. Daar hadden ze vroeger al CTA'squote:Op woensdag 18 september 2024 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hebben ze ook gekregen. Daarom hebben de Sauwerds en de Baflo's van deze wereld tegenwoordig digitale treinaanwijsborden. Schermen.
Van het geld dat is gebruikt ter compensatie voor het afblazen van de Zuiderzeelijn zijn leuke dingen gedaan, maar daar kun je niet eeuwig op teren.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van het geld zijn mooie investeringen gedaan. Het geld voor de Lelylijn gaat deels ingezet worden voor de Wunderline en de verdere verdubbeling van de N33. Bij die projecten is geld weggehaald om de Ring Zuid in Groningen af te kunnen bouwen.
De opening is tegelijk met de eerste tram tussen Maastricht en Hasselt.quote:Op dinsdag 17 september 2024 20:07 schreef Ireyon het volgende:
Wat dat kaartje alleen maar duidelijker maakt is dat een spoorlijn Breda - Utrecht veel meer bestaansrecht zou hebben dan een Lelylijn. Maargoed, ze komen er allebei toch nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |