abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 17:31:20 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215138478
Ik herinner me nog wel een PTA nieuwjaarsrede waarbij Osnabrück Hbf vanwege een Bombenentschärfung vanuit Bremen niet aan te rijden was, waardoor we via Hannover moesten. Dat was denk ik ook m'n laatste keer Bordbistro in de Pimpel :o

En dat er vanaf Rheine iets met bussen was :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:07:04 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215138721
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2024 10:35 schreef derLudolf het volgende:
Hierover meer bekend?

https://www.rtvnoord.nl/1(...)poorbomen-op-overweg

Ik weet niet of dit incident plaatsvond met of zonder passagiers, maar als ik er in zat, had ik die chauffeur wel de pens volgescholden denk ik :@
Een buschauffeur van Qbuzz reed vrijdag over een gesloten spoorwegovergang in Haren. Het filmpje daarvan is door veel media opgepakt en in de reacties wordt steevast gezegd dat er verkeersbegeleiders bij waren en dat de media niet zo moeten liegen. Maar er waren geen verkeersbegeleiders bij.

Iets verderop stond een defecte trein op het spoor. Omdat die vlakbij de spoorwegovergang stond, bleven de spoorbomen naar beneden. Van een storing was absoluut geen sprake, meldt de woordvoerder van ProRail. „Dit was een veiligheidsmaatregel”, klinkt het kraakhelder. Want „in theorie kan er van de andere kant ook een trein komen”.

https://sikkom.nl/actueel(...)g-reed-29231117.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 september 2024 @ 19:36:33 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215139487
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2024 17:31 schreef derLudolf het volgende:
Ik herinner me nog wel een PTA nieuwjaarsrede waarbij Osnabrück Hbf vanwege een Bombenentschärfung vanuit Bremen niet aan te rijden was, waardoor we via Hannover moesten. Dat was denk ik ook m'n laatste keer Bordbistro in de Pimpel :o

En dat er vanaf Rheine iets met bussen was :P
Die chauffeur had zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 21:16:33 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215140743
D'r gaan hier redelijk wat pakjes boter door, maar nog steeds geen D rijbewijs ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 september 2024 @ 23:39:11 #55
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_215141789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 19:00 schreef DJMO het volgende:
Hoe herken je een notoire zwartrijder in de trein?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ooit eens meegemaakt dat een licht getinte kerel mij op Utrecht aansprak met: "Meneer, ik ga zwartrijden. Wat vindt u daarvan?". Mijn reactie was: "Tja, dat moet je lekker zelf weten. Het is je eigen risico!' Hij reageerde daarop van: "Maar toch doe ik dat!", dus reageerde terug met: "Ga je gang! Je moet het helemaal zelf weten". Waarop hij opeens lacherig zei: "Zwartrijden, zwart rijden... Zie je! Ik ben zwart! Dus ik ga zwart rijden."
Ik: "Haha! Nice bro! :D"
pi_215149783
Hou oud ben je, 12?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:23:41 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215153419
quote:
Volgend jaar Wenen, dan kan de liefhebber nog snel de oude trammetjes meepakken én het trammuseum bezoeken. Is zeker een aanrader :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215155572
In de laatste voortgangsrapportage PHS van vanochtend wordt gemeld dat ProRail en Infraspeed zich maximaal inspannen om voor dienstregeling 2025 de snelheid weer op te voeren van 80 naar 120, onder diverse voorbehouden. https://www.rijksoverheid(...)apportage-phs-2024-1
  woensdag 2 oktober 2024 @ 09:45:15 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215155584
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 09:43 schreef b2py het volgende:
In de laatste voortgangsrapportage PHS van vanochtend wordt gemeld dat ProRail en Infraspeed zich maximaal inspannen om voor dienstregeling 2025 de snelheid weer op te voeren van 80 naar 120, onder diverse voorbehouden. https://www.rijksoverheid(...)apportage-phs-2024-1
Zo zo, dat is snel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215156839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 09:43 schreef b2py het volgende:
In de laatste voortgangsrapportage PHS van vanochtend wordt gemeld dat ProRail en Infraspeed zich maximaal inspannen om voor dienstregeling 2025 de snelheid weer op te voeren van 80 naar 120, onder diverse voorbehouden. https://www.rijksoverheid(...)apportage-phs-2024-1
Wanneer zouden de makers van dergelijke documenten zich realiseren dat je het ook zo kan doen dat als je in de inhoudsopgave ergens op klikt, dat je dan ook naar dat hoofdstuk gaat.
Bier.
pi_215158965
Bonden gaan niet akkoord met en stemmen daarom tegen verkoop DB Schenker: https://www.tagesspiegel.(...)immung-12470750.html
Bier.
pi_215165160
Heeft dat nog waarde of mag de directie het naast zich neerleggen?
pi_215166799
Je weet hoe stemmen werkt toch?
Bier.
pi_215168471
Als het slechts een advies is heeft het geen waarde. Lees overigens dat de ene partij zich zorgen maakt of de 14 miljard wel gebruikt wordt om de schulden te verlagen en de ander over gebrek aan transparantie. Lijken niet echt schokkende bezwaren tegen de verkoop in ieder geval.
pi_215168687
Ze hebben stemrecht in de hoogste regionen van de organisaties. Vandaar; je snapt hoe stemmen werkt?
Bier.
pi_215169183
Behoorlijke aanname dat iemand dat maar moet weten hè
pi_215169481
Morgen rijd de zuiptrein uit Duitsland weer naar Alkmaar. Beter bekend als de Mullertours tanzzug.
op vrijdagmiddag komen de gasten naar Alkmaar, die met bussen verder naar Egmond aan Zee worden gebracht. De trein gaat leeg retour, vermoedelijk naar de watergraafsmeer. Op zondag is de rit van Alkmaar terug naar Duitsland.

Tractie in Nederland zal worden verzorgd door Train Charter Services.
Exacte tijden weet ik niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215169689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 18:27 schreef b2py het volgende:
Behoorlijke aanname dat iemand dat maar moet weten hè
Ik kan er niets aan doen dat je geen algemene ontwikkeling genoten hebt. Daarnaast had je het uit de eerste post kunnen halen toen ik zei dat het om stemmen ging. Een stemming is iets waarvan iedereen kan aannemen dat het niet iets is wat men naast zich neer kan leggen.
Bier.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 19:17:27 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215169719
quote:
De provincie Zeeland reageert vol ongeloof op de Haagse plannen om in 2029 maandenlang geen treinen te laten rijden tussen Vlissingen en Goes. "Het is ongewenst en een bittere pil", zegt provinciebestuurder Van der Maas.

Staatssecretaris Jansen van Openbaar Vervoer en Milieu heeft de provincie Zeeland uitgekozen voor een verplichte proef met een nieuw beveiligingssysteem. Door ERTMS, het European Rail Traffic Management System, zouden treinen in de toekomst veiliger en sneller kunnen rijden. Tijdens de testperiode moet het traject echter op slot voor reguliere treinen.
https://nos.nl/artikel/25(...)loze-maanden-in-2029

Zou dit echt niet anders kunnen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215169809
Alternatief was Lelystad - Zwolle
  donderdag 3 oktober 2024 @ 19:26:24 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215169852
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:23 schreef b2py het volgende:
Alternatief was Lelystad - Zwolle
Ja, ik snap dat ze een keuze uit trajecten moeten maken, en dat kun je nooit echt goed doen voor de plaatselijke reiziger. Maar is dat wat ze moeten doen echt niet mogelijk zonder vier maanden een volledig traject af te sluiten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215169871
200 weekenden?
  donderdag 3 oktober 2024 @ 19:31:05 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215169925
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:27 schreef b2py het volgende:
200 weekenden?
Testen in reguliere dienst? Het is een oprechte vraag, ik weet gewoon niet wat er moet gebeuren dat zo lang nodig heeft terwijl de gekozen lijn gestremd moet worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215171144
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:27 schreef b2py het volgende:
200 weekenden?
Dat denk ik niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215171462
Sowieso is het ronduit bizar dat zoiets zo lang moet duren. Kabels trekken en een paar bakens neerleggen. Ze moeten zich diep schamen.
Bier.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:16:36 #76
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215171542
ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_215171836
Omdat we erop staan het wiel opnieuw te moeten uitvinden.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 21:39:01 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215171858
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:16 schreef Koen66 het volgende:
ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Het komt omdat de hardware voor de uitrol er al grotendeels ligt nadat België aanvullende maatregelen uitrolde na het treinongeval van Buizingen 2008.

In België was een groot deel al voorzien van TBL 1+ waarbij een zogenaamde eurobalise in het spoor geplaatst werd, dit baken voldoet aan de eisen van ERTMS waardoor de uitrol een stuk vergemakkelijkt is en je al snel op ERTMS Level 1 kunt rijden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/TBL_1%2B

Nederland gebruikt een compleet ander systeem met ATB-EG dat uitgaat van pulsen die via spoorstroomlopen de cabine bereiken. Dit is een continu systeem, terwijl ERTMS compleet andere uitgangspunten heeft. ERTMS level 1 werkt met eurobalises en apparatuur langs het spoor voor zowel de rijtoestemming als de spoorbezetting. Dit vereist dat eigenlijk de complete infrastructuur langs het spoor vervangen moet worden. Nederland wil eigenlijk naar Level 2 overschakelen waarbij de seinen langs de baan niet zo nodig meer zijn en de rijtoestemming via GSM-R wordt gegeven.

https://nl.wikipedia.org/(...)ic_Management_System
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 21:40:29 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215171877
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Omdat we erop staan het wiel opnieuw te moeten uitvinden.
Daar is Nederland helaas goed in. Het wiel telkens opnieuw uit moeten vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215171887
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:16 schreef Koen66 het volgende:
ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Omdat België pas vanaf 2010 na een treinbotsing bij Buizingen begon met het aanleggen van een fatsoenlijk beveiligingssysteem terwijl wij op dat punt al 40 jaar ATB hadden liggen. Daarnaast heeft ERMTS verschillende levels, en dat wat er in België ligt (voornamelijk level 1) voegt niks toe t.o.v. het huidige ATB wat hier ligt. In Nederland gaat alleen ERTMS level 2 worden geïmplementeerd.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:49:58 #81
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215171991
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Het komt omdat de hardware voor de uitrol er al grotendeels ligt nadat België aanvullende maatregelen uitrolde na het treinongeval van Buizingen 2008.

In België was een groot deel al voorzien van TBL 1+ waarbij een zogenaamde eurobalise in het spoor geplaatst werd, dit baken voldoet aan de eisen van ERTMS waardoor de uitrol een stuk vergemakkelijkt is en je al snel op ERTMS Level 1 kunt rijden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/TBL_1%2B

Nederland gebruikt een compleet ander systeem met ATB-EG dat uitgaat van pulsen die via spoorstroomlopen de cabine bereiken. Dit is een continu systeem, terwijl ERTMS compleet andere uitgangspunten heeft. ERTMS level 1 werkt met eurobalises en apparatuur langs het spoor voor zowel de rijtoestemming als de spoorbezetting. Dit vereist dat eigenlijk de complete infrastructuur langs het spoor vervangen moet worden. Nederland wil eigenlijk naar Level 2 overschakelen waarbij de seinen langs de baan niet zo nodig meer zijn en de rijtoestemming via GSM-R wordt gegeven.

https://nl.wikipedia.org/(...)ic_Management_System
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Omdat België pas vanaf 2010 na een treinbotsing bij Buizingen begon met het aanleggen van een fatsoenlijk beveiligingssysteem terwijl wij op dat punt al 40 jaar ATB hadden liggen. Daarnaast heeft ERMTS verschillende levels, en dat wat er in België ligt (voornamelijk level 1) voegt niks toe t.o.v. het huidige ATB wat hier ligt. In Nederland gaat alleen ERTMS level 2 worden geïmplementeerd.
duidelijk! ^O^

Maar inderdaad, Nederland wil het weer te perfect doen allemaal, oftewel 10x zo traag en10x zo duur. Dat trage lijken alleen de Duitsers nog beter in.
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 22:04:07 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215172108
Daarnaast is Nederland zo efficiënt ingericht dat je ook niet weinig gebruikte trajecten hebt die je kunt gebruiken om te testen. Daarom moet je wel een traject aan de dienst onttrekken.

De keuze voor de Zeeuwse lijn is in die zin logisch omdat je met de Sloelijn ook goederenvervoer hebt en je lijnen met goederen- of internationaal vervoer eerst wil gaan doen. De lijn naar Harlingen is ook logisch omdat die redelijk eenvoudig te verbussen is en ATB-NG er op redelijk korte termijn ook uit gaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215172165
Jongens we hebben twee ERTMS-spoorlijnen waar dagelijks treinen overheen rijden.

Rol. Het. Gewoon. Uit. Er hoeft echt *niets* getest of geëxperimenteerd te worden.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 22:18:42 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215172259
Ik wilde het niet zeggen, maar gewoon de handen uit de mouwen steken is wel het beste.

De vele vertragingen zijn toch voor een redelijk deel veroorzaakt door de politiek dat niks met het openbaar vervoer heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215172615
Precies. Waar blijft 3KV? Een van de makkelijkste manieren om kosten te besparen. Is een stille dood aan het sterven in slapende projectgroepen is mijn gok.
Bier.
pi_215172727
De betuwelijn en de stukjes HSL tussen Amsterdam en Belgie zijn uitgevoerd met ERTMS.

Er werd eerder nog gesproken over de Hanzelijn, om die buitendienst te stellen voor een proef met uitrol van ERTMS. Dat hele plan is niet doorgegaan. Alleen snachts of in het weekend testen is geen optie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 23:01:50 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215172779
Wat wil je testen :?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:13:11 #88
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215172884
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Wat wil je testen :?
iets wat toch al een bewezen techniek is :')
Same shit, different day
SC hopper present
pi_215172890
Ik geloof dat ERTMS op de Hanzelijn en op Amsterdam-Utrecht (WANT DAAR LIGT HET OOK!!!!) verbouwd moet worden om aan de moderne standaarden te voldoen. Dat begrijp ik ergens nog wel. Maar er wordt net gedaan alsof we geen ervaring met die rotzooi hebben terwijl er ondertussen drie landen in Europa zijn die praktisch volledig over zijn geschakeld naar dit systeem. Het is echt een schertsvertoning.
Bier.
pi_215172924
Wisten jullie trouwens dat China echt oprecht slim is geweest op dit vlak en een soort van ATB combineert met ERTMS? Er wordt dus ook door de railstaven geinduceerd om op die manier de treinpositie beter te kunnen bepalen.
Bier.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:23:19 #91
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215172988
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wisten jullie trouwens dat China echt oprecht slim is geweest op dit vlak en een soort van ATB combineert met ERTMS? Er wordt dus ook door de railstaven geinduceerd om op die manier de treinpositie beter te kunnen bepalen.
China is sowieso slimmer dan we denken
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 23:59:04 #92
408813 crew  trein2000
pi_215173228
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ik kan er niets aan doen dat je geen algemene ontwikkeling genoten hebt. Daarnaast had je het uit de eerste post kunnen halen toen ik zei dat het om stemmen ging. Een stemming is iets waarvan iedereen kan aannemen dat het niet iets is wat men naast zich neer kan leggen.
Zo’n gekke aanname is dat niet hoor. Een OR in Nederland heeft bijvoorbeeld op een aantal zaken ook adviesrecht. Dan stem je, maar de directie kan dat naast zich neerleggen.

Dus ik zou zeggen; doe wat minder hooghartig.
zie email 27 oktober
pi_215173231
Nee.
Bier.
pi_215173956
Gaat slapen kids. 2029 is nog vijf kabinetscrises verder, wie dan leeft dan zorgt. Die ERTMS proef komt helemaal niets van terecht. U las het hier het eerst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215175410
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft.
Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers.
Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.

Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien?
Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten :')

[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 04-10-2024 12:08:30 ]
pi_215175445
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Klinkt als een weloverwogen projectje. Lijkt de OV-chipkaart wel heujjjj *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:09:51 #97
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215175529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zo’n gekke aanname is dat niet hoor. Een OR in Nederland heeft bijvoorbeeld op een aantal zaken ook adviesrecht. Dan stem je, maar de directie kan dat naast zich neerleggen.

Dus ik zou zeggen; doe wat minder hooghartig.
Daarnaast was het nieuwsbericht sowieso fout geïnterpreteerd, in dat artikel stond dat de bond 'wellicht' tegen ging stemmen maar inmiddels is de stemming daadwerkelijk geweest en gewoon aangenomen: https://transport-online.(...)f-dsv-zu-165793.html

Ik snapte die felheid al niet, en als je het dan zelf ook nog eens verkeerd leest.. Tsja.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:21:48 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215175631
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft.
Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers.
Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.

Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien?
Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten :')
Eurocities horen toch een Bordbistro te hebben?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215175896
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity :')
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:04:49 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215175953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 12:56 schreef MTL het volgende:
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity :')
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity" :')

Niet dat het wat uitmaakt trouwens, het blijft een walgelijk strontgat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')