ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende: Dus de Lelylaan gaat 13 miljard kosten, moet in 2030 klaar zijn en moet een uur tijdswinst opleveren.
In 2038 wordt er dan waarschijnlijk een spoorlijn opgeleverd die 31 miljard gekost heeft en een kwartier reistijd bespaart.
en waar je vanaf 2041 nog maar 80 km/h op mag rijden
Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende: Dus de Lelylaan gaat 13 miljard kosten, moet in 2030 klaar zijn en moet een uur tijdswinst opleveren.
In 2038 wordt er dan waarschijnlijk een spoorlijn opgeleverd die 31 miljard gekost heeft en een kwartier reistijd bespaart.
Lelylaan is al gerealiseerd, he. Je zal de Lelylijn bedoelen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Is dat aantal D-tickets maal ¤9? Want er zijn natuurlijk nog veel meer partijen die ze verkopen.
Hoe gaat dat eigenlijk, komt alles op een grote bult of mag DB al het geld houden dat ze verkopen aan D-tickets?
13.000.000 reizigers (gemiddeld per maand) * 12 * ¤ 9,-. Geen idee of ze het allemaal zelf mogen houden of dat er ook een deel van de Bundesländer moet.
stupidity has become as common as common sense was before
Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende: Dus de Lelylijn gaat 13 miljard kosten, moet in 2030 klaar zijn en moet een uur tijdswinst opleveren.
In 2038 wordt er dan waarschijnlijk een spoorlijn opgeleverd die 31 miljard gekost heeft en een kwartier reistijd bespaart.
Die schrecklichen Unwetter der letzten Woche werden leider noch auf Monate hinaus Auswirkungen auf den Bahnbetrieb der ÖBB-Personenverkehr AG haben. Unterspülte Gleise, geflutete Tunnel und Bahnhöfe – die Spuren der Verwüstung an der Schieneninfrastruktur sind überall noch sichtbar. Besonders stark von Hochwasser getroffen ist die neue Weststrecke im Bereich zwischen Wien und St. Pölten, die bis auf Weiteres gesperrt bleiben muss.
Auch die alte, zweigleisige Weststrecke durch den Wienerwald wurde vom Hochwasser getroffen. Sie kann derzeit zumindest eingleisig geführt werden. Die ÖBB werden in den nächsten Tagen die übrigen Vermurungen räumen und Gleisschäden reparieren, damit ab 10. Oktober das zweite Gleis der alten Weststrecke befahren werden kann.
Had er verder niet zoveel over gehoord, dus dacht dat de schade wel meeviel. Niet dus.
Op dinsdag 24 september 2024 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: En China legt in Marokko een HSL van 400km voor 10% van dat bedrag meende ik gelezen te hebben vorige week ergens.
Als je omgevingswetten, buurtinspraak, architecten en mensenrechten vergeet zou dat wel kunnen ja
Op dinsdag 24 september 2024 22:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: En China legt in Marokko een HSL van 400km voor 10% van dat bedrag meende ik gelezen te hebben vorige week ergens.
Ja maar daar sneeuwt het nooit dus daar kunnen die krantepapiermacheetreintjes van AnsaldoKnakworst wel op
We hadden het laatst over de kosten om een ICE te laten rijden
quote:
🚆 Die Kosten einer ICE-Fahrt von Hamburg nach München: Ein genauer Blick hinter die Kulissen 🚆
Wenn ein ICE von Hamburg-Altona nach München fährt, fallen erhebliche Kosten an, die weit über den reinen Energieverbrauch hinausgehen. Diese Kosten setzen sich aus Trassenpreisen, Stationsentgelten, Energiekosten, Personalkosten und Instandhaltungskosten zusammen. Heute werfen wir einen genauen Blick darauf, was eine solche Fahrt wirklich kostet.
### Fahrstrecke und Haltepunkte
Die Strecke von Hamburg-Altona nach München Hauptbahnhof beträgt etwa 800 Kilometer. Der Zug hält an mehreren wichtigen Bahnhöfen:
- Hamburg Hauptbahnhof - Berlin Hauptbahnhof - Berlin Südkreuz - Leipzig Hauptbahnhof - Erfurt Hauptbahnhof - Nürnberg Hauptbahnhof - München Hauptbahnhof
### Trassenpreise
Für die Nutzung des Schienennetzes zahlt der ICE pro Kilometer 16,32 Euro, einschließlich des Express-Aufschlags für Hochgeschwindigkeitszüge. Für die 800 Kilometer lange Strecke ergibt das Gesamtkosten von 13.056 Euro.
### Stationsentgelte
Die Kosten für einen Halt in einem großen Bahnhof der Kategorie 1, wie Hamburg Hauptbahnhof oder München Hauptbahnhof, liegen bei etwa 120 Euro pro Halt. Der Halt am etwas weniger frequentierten Berlin Südkreuz kostet rund 100 Euro. Bei den sechs Zwischenhalten und dem Endbahnhof summieren sich die Stationsentgelte auf insgesamt 820 Euro.
### Energiekosten
Ein ICE verbraucht auf dieser Strecke etwa 96 Megawattstunden (MWh) Strom. Bei einem durchschnittlichen Strompreis von 0,20 Euro pro Kilowattstunde (kWh) betragen die Energiekosten für die Fahrt etwa 19.200 Euro.
### Personalkosten
Für die gesamte Fahrtzeit von rund 6 Stunden fallen bei einem Stundensatz von 200 Euro Personalkosten von insgesamt 1.200 Euro an.
### Instandhaltungskosten
Die Instandhaltungskosten für einen ICE werden häufig mit etwa 5 Euro pro Kilometer angesetzt. Für die 800 Kilometer lange Strecke ergeben sich daraus Instandhaltungskosten von 4.000 Euro.
### Gesamtkosten der Fahrt
- Trassenpreise: 13.056 Euro - Stationsentgelte: 820 Euro - Energiekosten: 19.200 Euro - Personalkosten: 1.200 Euro - Instandhaltungskosten: 4.000 Euro
Insgesamt kostet die Fahrt eines ICE von Hamburg-Altona nach München Hauptbahnhof etwa 38.276 Euro.
### Fazit
Die Kosten einer solchen Fahrt sind erheblich und umfassen mehr als nur den Energieverbrauch. Trassenpreise, Stationsentgelte, Personalkosten und Instandhaltung spielen eine wesentliche Rolle bei den Betriebskosten eines Zuges. Diese detaillierte Kalkulation zeigt, wie komplex und kostenintensiv der Betrieb von Hochgeschwindigkeitszügen in Deutschland ist.
Er was overigens wel commentaar op de hoeveelheid verbruikte energie. 14-16MWh - hooguit 20 MWh als alles tegen zit was realistischer. Personeelskosten vind ik ook laag.
Op donderdag 26 september 2024 21:31 schreef derLudolf het volgende: We hadden het laatst over de kosten om een ICE te laten rijden [..] Er was overigens wel commentaar op de hoeveelheid verbruikte energie. 14-16MWh - hooguit 20 MWh als alles tegen zit was realistischer. Personeelskosten vind ik ook laag.
Aan de andere kant, 20 cent per kWh betaal ik al, lijkt me dat DB het wel goedkoper kan krijgen Leuk inzicht, dank voor het delen!
Het eerste verslag is voltooid van het faillesement van Dinnertrain. 3420 klanten hebben betaald voor een reservering. Dat gaat om in totaal maarliefst 870.000 euro. In het verslag staat dat de man achter het bedrijf beweerd dat de electriciteitsprijzen omhoog gegaan zijn door de oorlog in de Oekraine. En de uitval van treinen.
Ik weet niet of dit incident plaatsvond met of zonder passagiers, maar als ik er in zat, had ik die chauffeur wel de pens volgescholden denk ik
Aangezien er een lijnnummer op staat (en geen 999) zou ik gokken dat er wel passagiers in zitten. En ik zou anno 2024 ook niet willen uitsluiten dat de chauffeur al werd uitgescholden toen hij te lang stilstond voor een spoorwegovergang... Linksom of rechtsom blijft de chauffeur een idioot.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ik weet niet of dit incident plaatsvond met of zonder passagiers, maar als ik er in zat, had ik die chauffeur wel de pens volgescholden denk ik
Gezien de locatie zullen het nooit veel passagiers meer zijn geweest, omdat er een snellere manier is om in Zuidlaren te komen en er in het tussenliggende gedeelte weinig mensen uitstappen.
Op maandag 23 september 2024 17:44 schreef Janneke141 het volgende: Dus de Lelylijn gaat 13 miljard kosten, moet in 2030 klaar zijn en moet een uur tijdswinst opleveren.
In 2038 wordt er dan waarschijnlijk een spoorlijn opgeleverd die 31 miljard gekost heeft en een kwartier reistijd bespaart.
Het stuk Groningen - Hoogkerk slurpt al een flink gedeelte van het budget op naar wat ik heb begrepen
Ik herinner me nog wel een PTA nieuwjaarsrede waarbij Osnabrück Hbf vanwege een Bombenentschärfung vanuit Bremen niet aan te rijden was, waardoor we via Hannover moesten. Dat was denk ik ook m'n laatste keer Bordbistro in de Pimpel
Ik weet niet of dit incident plaatsvond met of zonder passagiers, maar als ik er in zat, had ik die chauffeur wel de pens volgescholden denk ik
Een buschauffeur van Qbuzz reed vrijdag over een gesloten spoorwegovergang in Haren. Het filmpje daarvan is door veel media opgepakt en in de reacties wordt steevast gezegd dat er verkeersbegeleiders bij waren en dat de media niet zo moeten liegen. Maar er waren geen verkeersbegeleiders bij.
Iets verderop stond een defecte trein op het spoor. Omdat die vlakbij de spoorwegovergang stond, bleven de spoorbomen naar beneden. Van een storing was absoluut geen sprake, meldt de woordvoerder van ProRail. „Dit was een veiligheidsmaatregel”, klinkt het kraakhelder. Want „in theorie kan er van de andere kant ook een trein komen”.
Op maandag 30 september 2024 17:31 schreef derLudolf het volgende: Ik herinner me nog wel een PTA nieuwjaarsrede waarbij Osnabrück Hbf vanwege een Bombenentschärfung vanuit Bremen niet aan te rijden was, waardoor we via Hannover moesten. Dat was denk ik ook m'n laatste keer Bordbistro in de Pimpel
En dat er vanaf Rheine iets met bussen was
Die chauffeur had zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ooit eens meegemaakt dat een licht getinte kerel mij op Utrecht aansprak met: "Meneer, ik ga zwartrijden. Wat vindt u daarvan?". Mijn reactie was: "Tja, dat moet je lekker zelf weten. Het is je eigen risico!' Hij reageerde daarop van: "Maar toch doe ik dat!", dus reageerde terug met: "Ga je gang! Je moet het helemaal zelf weten". Waarop hij opeens lacherig zei: "Zwartrijden, zwart rijden... Zie je! Ik ben zwart! Dus ik ga zwart rijden." Ik: "Haha! Nice bro! "
In de laatste voortgangsrapportage PHS van vanochtend wordt gemeld dat ProRail en Infraspeed zich maximaal inspannen om voor dienstregeling 2025 de snelheid weer op te voeren van 80 naar 120, onder diverse voorbehouden. https://www.rijksoverheid(...)apportage-phs-2024-1
Wanneer zouden de makers van dergelijke documenten zich realiseren dat je het ook zo kan doen dat als je in de inhoudsopgave ergens op klikt, dat je dan ook naar dat hoofdstuk gaat.
Als het slechts een advies is heeft het geen waarde. Lees overigens dat de ene partij zich zorgen maakt of de 14 miljard wel gebruikt wordt om de schulden te verlagen en de ander over gebrek aan transparantie. Lijken niet echt schokkende bezwaren tegen de verkoop in ieder geval.
Morgen rijd de zuiptrein uit Duitsland weer naar Alkmaar. Beter bekend als de Mullertours tanzzug. op vrijdagmiddag komen de gasten naar Alkmaar, die met bussen verder naar Egmond aan Zee worden gebracht. De trein gaat leeg retour, vermoedelijk naar de watergraafsmeer. Op zondag is de rit van Alkmaar terug naar Duitsland.
Tractie in Nederland zal worden verzorgd door Train Charter Services. Exacte tijden weet ik niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik kan er niets aan doen dat je geen algemene ontwikkeling genoten hebt. Daarnaast had je het uit de eerste post kunnen halen toen ik zei dat het om stemmen ging. Een stemming is iets waarvan iedereen kan aannemen dat het niet iets is wat men naast zich neer kan leggen.
De provincie Zeeland reageert vol ongeloof op de Haagse plannen om in 2029 maandenlang geen treinen te laten rijden tussen Vlissingen en Goes. "Het is ongewenst en een bittere pil", zegt provinciebestuurder Van der Maas.
Staatssecretaris Jansen van Openbaar Vervoer en Milieu heeft de provincie Zeeland uitgekozen voor een verplichte proef met een nieuw beveiligingssysteem. Door ERTMS, het European Rail Traffic Management System, zouden treinen in de toekomst veiliger en sneller kunnen rijden. Tijdens de testperiode moet het traject echter op slot voor reguliere treinen.
Ja, ik snap dat ze een keuze uit trajecten moeten maken, en dat kun je nooit echt goed doen voor de plaatselijke reiziger. Maar is dat wat ze moeten doen echt niet mogelijk zonder vier maanden een volledig traject af te sluiten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Testen in reguliere dienst? Het is een oprechte vraag, ik weet gewoon niet wat er moet gebeuren dat zo lang nodig heeft terwijl de gekozen lijn gestremd moet worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Op donderdag 3 oktober 2024 21:16 schreef Koen66 het volgende: ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Het komt omdat de hardware voor de uitrol er al grotendeels ligt nadat België aanvullende maatregelen uitrolde na het treinongeval van Buizingen 2008.
In België was een groot deel al voorzien van TBL 1+ waarbij een zogenaamde eurobalise in het spoor geplaatst werd, dit baken voldoet aan de eisen van ERTMS waardoor de uitrol een stuk vergemakkelijkt is en je al snel op ERTMS Level 1 kunt rijden.
Nederland gebruikt een compleet ander systeem met ATB-EG dat uitgaat van pulsen die via spoorstroomlopen de cabine bereiken. Dit is een continu systeem, terwijl ERTMS compleet andere uitgangspunten heeft. ERTMS level 1 werkt met eurobalises en apparatuur langs het spoor voor zowel de rijtoestemming als de spoorbezetting. Dit vereist dat eigenlijk de complete infrastructuur langs het spoor vervangen moet worden. Nederland wil eigenlijk naar Level 2 overschakelen waarbij de seinen langs de baan niet zo nodig meer zijn en de rijtoestemming via GSM-R wordt gegeven.
Op donderdag 3 oktober 2024 21:16 schreef Koen66 het volgende: ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Omdat België pas vanaf 2010 na een treinbotsing bij Buizingen begon met het aanleggen van een fatsoenlijk beveiligingssysteem terwijl wij op dat punt al 40 jaar ATB hadden liggen. Daarnaast heeft ERMTS verschillende levels, en dat wat er in België ligt (voornamelijk level 1) voegt niks toe t.o.v. het huidige ATB wat hier ligt. In Nederland gaat alleen ERTMS level 2 worden geďmplementeerd.
[..] Het komt omdat de hardware voor de uitrol er al grotendeels ligt nadat België aanvullende maatregelen uitrolde na het treinongeval van Buizingen 2008.
In België was een groot deel al voorzien van TBL 1+ waarbij een zogenaamde eurobalise in het spoor geplaatst werd, dit baken voldoet aan de eisen van ERTMS waardoor de uitrol een stuk vergemakkelijkt is en je al snel op ERTMS Level 1 kunt rijden.
Nederland gebruikt een compleet ander systeem met ATB-EG dat uitgaat van pulsen die via spoorstroomlopen de cabine bereiken. Dit is een continu systeem, terwijl ERTMS compleet andere uitgangspunten heeft. ERTMS level 1 werkt met eurobalises en apparatuur langs het spoor voor zowel de rijtoestemming als de spoorbezetting. Dit vereist dat eigenlijk de complete infrastructuur langs het spoor vervangen moet worden. Nederland wil eigenlijk naar Level 2 overschakelen waarbij de seinen langs de baan niet zo nodig meer zijn en de rijtoestemming via GSM-R wordt gegeven.
[..] Omdat België pas vanaf 2010 na een treinbotsing bij Buizingen begon met het aanleggen van een fatsoenlijk beveiligingssysteem terwijl wij op dat punt al 40 jaar ATB hadden liggen. Daarnaast heeft ERMTS verschillende levels, en dat wat er in België ligt (voornamelijk level 1) voegt niks toe t.o.v. het huidige ATB wat hier ligt. In Nederland gaat alleen ERTMS level 2 worden geďmplementeerd.
duidelijk!
Maar inderdaad, Nederland wil het weer te perfect doen allemaal, oftewel 10x zo traag en10x zo duur. Dat trage lijken alleen de Duitsers nog beter in.
Daarnaast is Nederland zo efficiënt ingericht dat je ook niet weinig gebruikte trajecten hebt die je kunt gebruiken om te testen. Daarom moet je wel een traject aan de dienst onttrekken.
De keuze voor de Zeeuwse lijn is in die zin logisch omdat je met de Sloelijn ook goederenvervoer hebt en je lijnen met goederen- of internationaal vervoer eerst wil gaan doen. De lijn naar Harlingen is ook logisch omdat die redelijk eenvoudig te verbussen is en ATB-NG er op redelijk korte termijn ook uit gaat
Precies. Waar blijft 3KV? Een van de makkelijkste manieren om kosten te besparen. Is een stille dood aan het sterven in slapende projectgroepen is mijn gok.
De betuwelijn en de stukjes HSL tussen Amsterdam en Belgie zijn uitgevoerd met ERTMS.
Er werd eerder nog gesproken over de Hanzelijn, om die buitendienst te stellen voor een proef met uitrol van ERTMS. Dat hele plan is niet doorgegaan. Alleen snachts of in het weekend testen is geen optie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik geloof dat ERTMS op de Hanzelijn en op Amsterdam-Utrecht (WANT DAAR LIGT HET OOK!!!!) verbouwd moet worden om aan de moderne standaarden te voldoen. Dat begrijp ik ergens nog wel. Maar er wordt net gedaan alsof we geen ervaring met die rotzooi hebben terwijl er ondertussen drie landen in Europa zijn die praktisch volledig over zijn geschakeld naar dit systeem. Het is echt een schertsvertoning.
Wisten jullie trouwens dat China echt oprecht slim is geweest op dit vlak en een soort van ATB combineert met ERTMS? Er wordt dus ook door de railstaven geinduceerd om op die manier de treinpositie beter te kunnen bepalen.
Op donderdag 3 oktober 2024 23:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wisten jullie trouwens dat China echt oprecht slim is geweest op dit vlak en een soort van ATB combineert met ERTMS? Er wordt dus ook door de railstaven geinduceerd om op die manier de treinpositie beter te kunnen bepalen.
[..] Ik kan er niets aan doen dat je geen algemene ontwikkeling genoten hebt. Daarnaast had je het uit de eerste post kunnen halen toen ik zei dat het om stemmen ging. Een stemming is iets waarvan iedereen kan aannemen dat het niet iets is wat men naast zich neer kan leggen.
Zo’n gekke aanname is dat niet hoor. Een OR in Nederland heeft bijvoorbeeld op een aantal zaken ook adviesrecht. Dan stem je, maar de directie kan dat naast zich neerleggen.
Gaat slapen kids. 2029 is nog vijf kabinetscrises verder, wie dan leeft dan zorgt. Die ERTMS proef komt helemaal niets van terecht. U las het hier het eerst.
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie). Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft. Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers. Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.
Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien? Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten
[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 04-10-2024 12:08:30 ]
Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende: zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Klinkt als een weloverwogen projectje. Lijkt de OV-chipkaart wel heujjjj
[..] Zo’n gekke aanname is dat niet hoor. Een OR in Nederland heeft bijvoorbeeld op een aantal zaken ook adviesrecht. Dan stem je, maar de directie kan dat naast zich neerleggen.
Dus ik zou zeggen; doe wat minder hooghartig.
Daarnaast was het nieuwsbericht sowieso fout geďnterpreteerd, in dat artikel stond dat de bond 'wellicht' tegen ging stemmen maar inmiddels is de stemming daadwerkelijk geweest en gewoon aangenomen: https://transport-online.(...)f-dsv-zu-165793.html
Ik snapte die felheid al niet, en als je het dan zelf ook nog eens verkeerd leest.. Tsja.
Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende: De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie). Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft. Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers. Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.
Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien? Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity
Op vrijdag 4 oktober 2024 12:56 schreef MTL het volgende: Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity"
Niet dat het wat uitmaakt trouwens, het blijft een walgelijk strontgat.
Op vrijdag 4 oktober 2024 12:56 schreef MTL het volgende: Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity
Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.
[..] Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.
Tja, we hebben de ICNG die naar Brussel gaat. Qua snelheid zit die gelijk aan sommige EC's (EC6-7-8-9) rijden 200km/u waar mogelijk. Maar ontbreekt dus de catering. ICNG heb ik nog niet in gezeten, maar ik vraag me af of het beter is dan een rijtuig.
De stoelen zitten niet slecht maar dat is het wel zo'n beetje. De fancy verlichting draagt niets bij aan het rijcomfort.
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende: De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie). Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie,
Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...
Op vrijdag 4 oktober 2024 23:26 schreef ReisT het volgende: [..] Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...
Correct. Volgens mij is er inmiddels alweer een nieuwe release geweest sinds het besluit of komt er binnenkort aan
Zal er nog een personeelswissel plaats vinden in Rheine of is een zal de machinist dit stukje baanvak bij leren?
Wat houdt dat eigenlijk precies in, ik dacht samen met een mentor eenmalig het te leren traject rijden of heeft het meer voeten in aarde?
Trein rijdt tot 20 oktober vanaf Amsterdam naar Münster met passagiers. Die kunnen daar overstappen op de IC Münster-Amsterdam. Leegmat uit NL rijdt dan naar Recklinghausen, Castrop Rauxel, Dortmund en Hamm terug naar Münster, daar is namelijk geen capaciteit om om-te-lopen.
Volgens mij hadden ze het rondje van de zaak beter andersom kunnen doen en met mensen door rijden naar Hamm. Kunnen ze daar overstappen op de ICE.
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
[..] Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen
[..] HVV Switch. De eerste maand betaal je maar rato [..] Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen
Dan is jouw info niet up to date want ik heb geen Duits rekeningnummer en toch via die app een maandticket kunnen aanschaffen.
[..] Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Voordeel van de app Duitslandticket is dat je ook echt binnen een paar klikken het ticket hebt.
Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende: De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie). Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft. Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers. Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.
Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien? Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten
Het technisch ombouwen duurt ook niet zo lang, die Eurobalises aan het spoor schroeven is ook niet super spannend, het saneren gebeurd pas later en door BKN gaan ze de ES-lassen ook niet direct verwijderen. Het gaat met name om het ervaringsrijden ("opleiding machinisten") waar onder het noemer van testen geen reizigers mee mogen. Qua definitiekwestie is het dan niet buitendienst (en ook niet buiten gebruik).
Op die manier doen ze een beter testtraject dat recht doet aan de aanbevelingen van het Fyra-rapport.
Oh en niet te missen en belangrijk nieuws. De provincies Friesland, Groningen, Drenthe én Flevoland hebben aangeboden 10 miljoen mee te betalen voor de volgende fase van de Lelylijn.
2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard. Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten.
Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu.
Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies...
Op woensdag 9 oktober 2024 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies...
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten
[..] En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen.
stupidity has become as common as common sense was before
Op woensdag 9 oktober 2024 20:54 schreef marcb1974 het volgende: Hoe zit het met Bitburg, daar komen nu ook geen treinen. Komt dat ook door die verwoesting of zit daar iets anders achter?
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijn
[..] December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloop
Uit de link die je eerder stuurde:
quote:
Wiederinbetriebnahme von Teilstrecken Bereits wenige Wochen nach der Flut konnte der wenig betroffene Streckenabschnitt Hürth-Kalscheuren–Euskirchen mit reduzierter Höchstgeschwindigkeit wieder in Betrieb genommen werden.[20] Da weite Teile der Strecke, insbesondere entlang der Urft und Kyll jedoch erheblich stärker betroffen sind, erfolgten weitere Inbetriebnahmen erst mehr als ein halbes Jahr nach der Flut im Februar 2022. Die hierzu erforderlichen Bauarbeiten an der Strecke sowie im Bahnhof Satzvey begannen im Dezember 2021.[21] Im Bahnhof Gerolstein waren zudem mehr als 20 Fahrzeuge von DB Regio und Vulkan-Eifel-Bahn eingeschlossen. Die dort beginnende, stillgelegte Eifelquerbahn, die vom Unwetter verschont geblieben war, konnte provisorisch wieder durchgängig befahrbar gemacht und die betroffenen Fahrzeuge so evakuiert werden.[22][23] Am verbliebenen Abschnitt Kall–Gerolstein wird weiterhin intensiv gearbeitet, so dass mit einer Befahrbarkeit im Sommer 2025 gerechnet wird.[24]
Wiederinbetriebnahme Streckenabschnitt 7. September 2021 Hürth-Kalscheuren–Euskirchen 23. April 2022 Euskirchen–Mechernich 12. Juni 2022 Mechernich–Kall 15. Juni 2025 Kall–Gerolstein 17. April 2023 Gerolstein–Kyllburg 21. Juni 2022 Kyllburg–Bitburg-Erdorf 28. Mai 2022 Bitburg-Erdorf–Auw an der Kyll 5. Februar 2022 Auw an der Kyll–Trier-Ehrang
Meeste hebben ze zo te lezen niet gehaald, dus die 2026/2027 is misschien wel wat snel
stupidity has become as common as common sense was before
Op woensdag 9 oktober 2024 11:28 schreef marcb1974 het volgende: 2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard. Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten.
Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu.
Er is veel moeite gestoken om poortjes te plaatjen op NS-stations. Wat blijkt, door simpelweg op een knop te drukken gaan meteen alle poortjes open. Dat weet het zwartrijdersvolk blijkbaar inmiddels. Kolere zeg....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 15 oktober 2024 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende: Er is veel moeite gestoken om poortjes te plaatjen op NS-stations. Wat blijkt, door simpelweg op een knop te drukken gaan meteen alle poortjes open. Dat weet het zwartrijdersvolk blijkbaar inmiddels. Kolere zeg....
Klokslag 7:10 in Barendrecht. Elke dag. Gast stapt in Rotterdam-Zuid op en in Barendrecht uit. Heb het zelfs al een keer bij NS gemeld in de vergeefse hoop dat ze eens twee handhavers daar een kwartiertje neerzetten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Ze hebben op Rotterdam Zuid en Schiedam Centrum een proef gehouden waarbij de noodknop een vertraging had van een x aantal seconden zodat de meldkamer op afstand kon kijken of er echt wat aan de hand en de knop eventueel kon annuleren als er niks aan de hand was. Gevolg was dat de poortjes telkens stuk gingen omdat ze toen die maar gingen intrappen, dus op Rotterdam Zuid is het inmiddels weer instant, op Schiedam Centrum weet ik niet.
Op woensdag 16 oktober 2024 11:02 schreef b2py het volgende: Hebben ze gisteren bedacht om vandaag plots het baanvak Den Bosch - Utrecht te stremmen om acuut wat aan de baanligging te doen?
En van Zaterdag 26 Oktober tot Maandag 4 November geen treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk. Er worden bussen ingezet. NS verwacht grote drukte in de bussen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 16 oktober 2024 21:45 schreef spectrumanalyser het volgende: En van Zaterdag 26 Oktober tot Maandag 4 November geen treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk. Er worden bussen ingezet. NS verwacht grote drukte in de bussen.
Op dinsdag 15 oktober 2024 20:57 schreef MTL het volgende: Ze hebben op Rotterdam Zuid en Schiedam Centrum een proef gehouden waarbij de noodknop een vertraging had van een x aantal seconden zodat de meldkamer op afstand kon kijken of er echt wat aan de hand en de knop eventueel kon annuleren als er niks aan de hand was. Gevolg was dat de poortjes telkens stuk gingen omdat ze toen die maar gingen intrappen, dus op Rotterdam Zuid is het inmiddels weer instant, op Schiedam Centrum weet ik niet.
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Wat maakt Arrive er weer een gigantische teringzooi van hier in Limburg, Maastricht - Aken is zowat niet te doen. Met de trein al helemaal niet, met de bus ook amper
stupidity has become as common as common sense was before
Frankfurt Hbf was een teringzooi en de trein vertrok 20 minuten te laat (en als kers op de taart werd er 2 minuten voor binnenkomst een perronwijziging aangekondigd) maar bij aankomst in Linz was de vertraging nog slechts +4.
En omdat een Oostenrijkse RJX vertraging had was ik zelfs iets eerder in Wenen dan eigenlijk de bedoeling zou zijn.
1 persoon overleden helaas (vermoedelijk de machinist).
Het is geen goede week voor de spoorwegen: een paar dagen terug was er een frontale botsing tussen twee treinen in Wales. Vermoedelijke oorzaak: gladde sporen, waardoor één van de treinen niet kon stoppen op het passeerspoor. 1 passagier kreeg daarna een hartaanval en is overleden.
Steeds meer gasdebielen die zichzelf belangrijk en een centraal punt vinden in de nieuwe episode van de huidige err, laat ik het maar Aandachtshoereneconomie noemen, krijgen wat ze toekomt.
Op vrijdag 25 oktober 2024 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Steeds meer gasdebielen die zichzelf belangrijk en een centraal punt vinden in de nieuwe episode van de huidige err, laat ik het maar Aandachtshoereneconomie noemen, krijgen wat ze toekomt.
Kwam aan op Tilburg, ontruimingsalarm op het station. Incheckpoortjes stonden op, kon dus niet inchecken, uitchecken ging wel. Maar niemand van de NS te vinden, de enige hulpdienstsirene die te horen was reed het station heel hard voorbij. Geen idee dus waarom die ontruiming nodig was. Iedereen stond elkaar maar wat aan te kijken.
Ineens een omroepbericht. De trein naar Eindhoven vertrekt over 4 minuten van spoor X. Treinen reden dus wel door
Ben maar naar boven gelopen, zonder te kunnen inchecken, en in die trein gaan zitten die dus ook gewoon vertrok Net als wel heel veel anderen.
stupidity has become as common as common sense was before
Op dinsdag 29 oktober 2024 17:14 schreef Dr_Flash het volgende: Je vraagt je af of ze überhaupt wel wat doen, zo vaak als het er letterlijk OVERAL uit ligt.
In de komende jaren vindt er een complete bovenbouwvernieuwing plaats van het traject Breda - Tilburg - Boxtel. Daar is men druk mee bezig. Met elke buitendienststelling wordt er weer een nieuw stuk vernieuwd. Nieuwe sporen, dwarsliggers, ballast, bovenleiding, bovenleidingsportalen, seinen (nou ja, die laatste nog even niet door het afketsen van de certificering van de nieuwe seinen, maar ze staan er (buiten dienst) al wel deels, of liggen klaar om geďnstalleerd te worden), bekabeling, interlocking, etc. Ik geloof ook dat er nog een nieuw onderstation of twee bij komt en de baan lijkt ook voorbereid te worden op dual stack containertreinen (die nieuwe portalen zijn echt idioot hoog). Dus ze zijn er heel erg hard bezig.
Specifiek deze werkzaamheden van nu hadden blijkbaar in het voorjaar al plaats moeten vinden, maar door het broeden van de levendbarende hagedis moesten ze uitgesteld worden.
Men is momenteel wel degelijk druk bezig daar met onder andere sporen en bovenleidingen, alleen het werk aan de interlocking (en afrondende werkzaamheden), wat eerder ook voor de uitloop zorgde bij Delft, vinden dus later plaats.
De plaatsing van de nieuwe seinen zal zijn gedaan met inachtneming van de zichtlijnen en afstanden tot het spoor die passen bij de nieuwe seinen.
De NG-seinen vervangen door oude seinen zal dan niet zomaar geregeld zijn, daarvoor moet je opnieuw het veld in, de grond opentrekken, kabels verleggen, enzovoorts.
Uiteraard, maar als het besluit over het volledig afblazen van de NG-seinen al genomen was, dan zou ik toch wel verwachten dat ze in ieder geval de seinen fysiek verwijderd zouden hebben. Die doen nu immers toch niks, en staan in een aantal gevallen alleen maar in de weg van de oude seinen.
vraagie ben zo'n boomer die nooit met de trein gaat zeg 25 jaar gleden voort laatst?????? binnenkort dochter die int buitenland woont ophalen vanaf groot treinstation dus mijn vraag KAN IK GEWOON PERRON OPLOPEN NOG
Op woensdag 30 oktober 2024 16:45 schreef Golf8 het volgende: vraagie ben zo'n boomer die nooit met de trein gaat zeg 25 jaar gleden voort laatst?????? binnenkort dochter die int buitenland woont ophalen vanaf groot treinstation dus mijn vraag KAN IK GEWOON PERRON OPLOPEN NOG
Je kan met je pinpas gewoon 'inchecken', en dan op het perron je dochter opwachten, en weer uitchecken met je pinpas, kost je dan niets.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Dinner train is definitief ten einde. Er komt geen doorstart, met name omdat er niets in het bedrijf zit om over te nemen. Bij de vorige doorstart waren de treinen al doorverkocht. https://www.omroepbrabant(...)luiten-naar-hun-geld
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] en waar is het geld nu dan? "weg" telt niet, dat snap je wel. Geld houdt niet ineens op met bestaan.
De Belastingdienst. Daarna het UWV en de leveranciers. Voor zover ik weet is Train Charter Services ook niet volledig uitbetaald. Het tweede verslag van de curator zal het beschrijven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 1 november 2024 13:10 schreef James1988 het volgende: Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen.
Op vrijdag 1 november 2024 13:10 schreef James1988 het volgende: Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen.
Oh dat wil ik wel meemaken een keer! Zal vast goed vol zitten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het komt omdat het unproven technology is. Openbaar vervoer is gewoon te belangrijk om 100% mee te experimenteren; als dat je enige reismogelijkheid is ben je mooi in de aap gelogeerd.
Voor dit soort verbindingen kan je niet anders dan kiezen voor dat wat zich al bewezen heeft. In dit geval elektrificatie, moderne diesels, een accu-oplossing, of een combinatie van.
Op zaterdag 2 november 2024 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het komt omdat het unproven technology is. Openbaar vervoer is gewoon te belangrijk om 100% mee te experimenteren; als dat je enige reismogelijkheid is ben je mooi in de aap gelogeerd.
Voor dit soort verbindingen kan je niet anders dan kiezen voor dat wat zich al bewezen heeft. In dit geval elektrificatie, moderne diesels, een accu-oplossing, of een combinatie van.
Ja maar als je alleen maar dat blijft doen verandert er nooit wat.
Afgezien daarvan wordt (specifiek voor NL dit, geen idee over de situatie in DE) waterstof vaak niet bepaald groen geproduceerd, en in onze regio is de productie ervan voornamelijk het domein van de fossiele brandstofreuzen. Er wordt wel wat aan elektrolyse-installatie neergezet, maar het is nog veel te weinig en daarvoor moet het hoogspanningsnet en middenspanningsnet eigenlijk ook nog eens veel beter op orde zijn dan het nu is, zodat jij bij overproductie van zonnestroom met deze energie kan meehelpen met H2-productie.
Daarnaast denk ik dat plekken waar geen alternatief geboden kan worden tijdens de experimenteerfase per definitie uitgesloten zouden moeten worden van experimenteren.
Ik denk dat het veel meer toegevoegde waarde heeft als er bijvoorbeeld in de scheepvaart mee geëxperimenteerd zou worden. Daar heb je niet gelijk de passagiers mee. Of goederenlocomotieven/rangeerlocomotieven, waarbij je oude betrouwbare rotzooi achter de hand houdt als fallback.
Maar niet als jij afhankelijk bent van het vervoer op die lijn en een vliegtuig moet halen op Schiphol, of een uitvaart wil bezoeken en daarvoor van de trein afhankelijk bent.
Waterstof is natuurlijk sowieso ongelooflijk inefficiënt als het vergelijkt met een accu. Het kan alleen interessant zijn voor modaliteiten waar een accupakket echt geen zin heeft. Aangezien de ontwikkelingen in de accutechniek inmiddels veel harder gaan dan waterstof, komt de grens waar waterstof interessant is steeds verder weg te liggen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 1 november 2024 13:10 schreef James1988 het volgende: Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen.
Helaas alleen in de spitsuren. In de daluren en op zaterdagen zijn vijf stellen genoeg voor de exploitatie (drie voor Amersfoort-Ede en twee voor Amersfoort-Barneveld). Alleen in de daluren en op zaterdag zit je dan net nul reserve.
Vraag mij af waarom de NS niet één of twee SLT-stellen kan verhuren aan Keolis. Dat lijkt mij in ieder geval goedkoper dan Plan V.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op zaterdag 2 november 2024 23:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: Afgezien daarvan wordt (specifiek voor NL dit, geen idee over de situatie in DE) waterstof vaak niet bepaald groen geproduceerd, en in onze regio is de productie ervan voornamelijk het domein van de fossiele brandstofreuzen. Er wordt wel wat aan elektrolyse-installatie neergezet, maar het is nog veel te weinig en daarvoor moet het hoogspanningsnet en middenspanningsnet eigenlijk ook nog eens veel beter op orde zijn dan het nu is, zodat jij bij overproductie van zonnestroom met deze energie kan meehelpen met H2-productie.
En daarnaast: alle geproduceerde groene waterstof is hard nodig om eerst de grijze waterstof (uit aardgas, met CO2 uitstoot) die in de chemische industrie gebruikt wordt te vervangen.Daarna komt industrie die nu nog op fossiele brandstoffen draait en niet over kan op groene stroom (denk bijvoorbeeld staalproductie). Het is onzinnig om de beperkte hoeveelheid groene waterstof te gebruiken voor zaken waar voldoende andere groene oplossingen voor zijn.
Op maandag 4 november 2024 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jeetje wat een hoop gesloten grensovergangen met Duitsland op het storingenkaartje van NS.
Alleen de boemel bij Gronau en die bij Heerlen nog.
In 2026 kan er van Coevorden naar Bad Bentheim gereden worden. Later moet de verbinding worden uitgebreid tot een rechtstreekse treinverbinding tussen Emmen en Rheine.
Daar wordt dan waarschijnlijk half december 2026 mee bedoeld maar okee.
een paar dagen terug was er een frontale botsing tussen twee treinen in Wales. Vermoedelijke oorzaak: gladde sporen, waardoor één van de treinen niet kon stoppen op het passeerspoor. 1 passagier kreeg daarna een hartaanval en is overleden.
Eerste update van de Britse ongevalsonderzoeksraad: er was sprake van gladheid, en bij de glijdende trein waren de zandstrooiers niet effectief omdat de leidingen geblokkeerd waren.
Op maandag 4 november 2024 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jeetje wat een hoop gesloten grensovergangen met Duitsland op het storingenkaartje van NS.
Dat lijntje naar Leer is tot minimaal eind augustus 2025 dicht ...
Ben nu twee dagen met de trein heen en weer geweest naar Hengelo en het is qua goederentreinen echt druk in die korte tijd dat ik in Hengelo ben geweest en dan kom je er onderweg vaak ook nog minstens één tegen. In Almelo staat er ook vaak nog een opgesteld.
Daar buig ik dan af richting de provinciehoofdstad, maar toch, mooi om te zien dat het dus wel kán...
Op donderdag 7 november 2024 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ben nu twee dagen met de trein heen en weer geweest naar Hengelo en het is qua goederentreinen echt druk in die korte tijd dat ik in Hengelo ben geweest en dan kom je er onderweg vaak ook nog minstens één tegen. In Almelo staat er ook vaak nog een opgesteld.
Daar buig ik dan af richting de provinciehoofdstad, maar toch, mooi om te zien dat het dus wel kán...
[..] Niets mis met doorontwikkelen toch? Was ook niet de planning deze snel op het spoor te hebben.
Ja de ICE3neo is in extreem korte tijd ontwikkeld, gebouwd en toegelaten. Maar dat kon ook, omdat het grootste deel van de trein gebaseerd is op de Velaro D (BR 407).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Gemiste kans als je het mij vraagt, nu blijft internationaal langeafstandsverkeer naar Keulen/Frankfurt alsnog decennialang niet zelfstandig toegankelijk.
Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk.
Over seinhuizen gesproken, de IC's vanuit Dortmund en Hamburg naar Oberstdorf rijden daar niet meer naartoe ivm een defect seinhuis daar waardoor maar een spoor bruikbaar is en reparatie is niet mogelijk. Vervangen duurt jaren, dus die tijd rijdt er geen Fernverkehr.
Ja, dat klopt! Ze hebben nu alle wissels geklemd, zodat er tussen Immenstadt en Oberstdorf v.v. maar één trein kan rijden.
Tijdens onderhoud in het Relaisstellwerk (type Sp Dr L 60 uit de jaren 60, geopend 1983) kwamen technici van DB tot de ontdekking dat de bekabeling van de installatie zo ver was verslechterd dat deze niet meer gebruikt mocht worden, en dat totale vernieuwing noodzakelijk is.
DB wil daar nu een nieuw Elektronisch Stellwerk bouwen, maar daar gaat veel tijd overheen aan planning en bouw.
Op zaterdag 9 november 2024 16:21 schreef James1988 het volgende: Gemiste kans als je het mij vraagt, nu blijft internationaal langeafstandsverkeer naar Keulen/Frankfurt alsnog decennialang niet zelfstandig toegankelijk.
Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk.
Kun je dat ding niet zelfstandig bedienen? Er is in elk geval wel een extra deur voor ingebouwd.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Nee, bediening gebeurt door het treinpersoneel.
Zie ook dit Twitter-account van een man die met zijn in een rolstoel zittende vrouw kriskras door Duitsland reist en regelmatig bericht over wat er wel en niet goed gaat met rolstoelliften: https://x.com/DerFrankyman
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 9 november 2024 20:44 schreef James1988 het volgende: LGV Sud-Est is compleet dicht t/m dinsdag, omdat men de oude relaishuizen (bouwjaar 1981) in één keer vervangt door computergestuurde versies.
ProRail-medewerkers balen van stakende treinverkeersleiders: 'ze blijven er maar geld bijkrijgen’
De staking van treinverkeersleiders, die vandaag en komende week actievoeren, leidt tot scheve gezichten bij andere ProRail-medewerkers. Velen vinden dat de verkeersleiders al royaal worden betaald en dat de acties van FNV Spoor te ver gaan. Een vertrouwelijk rapport bevestigt dat de lonen bij ProRail meer dan marktconform zijn.
Op donderdag 14 november 2024 21:24 schreef Dr_Flash het volgende: Dan verliezen we wel de toeristische attractie "Laagfrequentste metro ter wereld" denk ik. 10 minuten geddouddahere
Enig idee hoe debiel druk dat ding nu al is in de spits?
stupidity has become as common as common sense was before
Op zondag 17 november 2024 00:17 schreef James1988 het volgende: De vierde reis tussen Breda en Wenen zit er inmiddels op. En wederom op tijd, alle aansluitingen gehaald, kunnen zitten, noem maar op.
Ik zou het haast niet geloven met alle horrorverhalen die ik over DB heb gehoord
Dit voorjaar bij ons reisje was het treinpersoneel zelfs verrast dat de trein veel te vroeg in Keulen was
Ik ben tijdens mijn wandelingen wel eens langs zo'n ouderwets huisje bij een spoorwegovergang gelopen. (ergens in de buurt van Baarn) Ik zou dolgraag in zo'n huisje willen wonen. Fuck de herrie van voorbij razende treinen. Ik heb jaren pal langs het spoor gewoond in alkmaar en die treinen hoor je nauwelijks meer na verloop van tijd.
Op zondag 17 november 2024 00:17 schreef James1988 het volgende: De vierde reis tussen Breda en Wenen zit er inmiddels op. En wederom op tijd, alle aansluitingen gehaald, kunnen zitten, noem maar op.
Ik zou het haast niet geloven met alle horrorverhalen die ik over DB heb gehoord
Bij Deutsche Bahn geldt vaak: of alles gaat goed, of alles gaat mis. Bovendien zit er ook nog eens gigantisch veel lucht in de dienstregeling waardoor kleine vertragingen makkelijk ingelopen kunnen worden, maar als het mis gaat, gaat het goed mis.
Het rare is dat ik de grootste vertragingen buiten Duitsland heb opgelopen. 1x in Polen meer dan 2 uur vertraging en 1x in het zo punctuele Zwitserland 2 uur vertraging (problemen bij de Gotthard).
Ben benieuwd, in mei in één dag naar Budapest met 15 minuten overstap in München. Ben benieuwd of ik om 20:05 of 21:05 in Budapest aankom.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Ik twijfelde of ik een topic moest openen in TRV maar aangezien hier de insiders zitten probeer ik het eerst hier.
Iemand bekend met de Bernina Express? Ik heb een leuke sparpreis gespot in het voorjaar. Utrecht-Tirano eerste klas voor ¤80, koopje. Maar nu de vraag: wat is beter? Een stoel reserveren in het panoramarijtuig (¤30) of gewoon komen opdagen en in dat Allegra-treinstel gaan zitten (waar de ramen open kunnen, dus betere foto’s). Gaat om een doordeweekse dag dus geen idee hoe druk het gaat zijn. Iemand tips?
Op dinsdag 19 november 2024 20:22 schreef Spablauw214 het volgende: Ik twijfelde of ik een topic moest openen in TRV maar aangezien hier de insiders zitten probeer ik het eerst hier.
Iemand bekend met de Bernina Express? Ik heb een leuke sparpreis gespot in het voorjaar. Utrecht-Tirano eerste klas voor ¤80, koopje. Maar nu de vraag: wat is beter? Een stoel reserveren in het panoramarijtuig (¤30) of gewoon komen opdagen en in dat Allegra-treinstel gaan zitten (waar de ramen open kunnen, dus betere foto’s). Gaat om een doordeweekse dag dus geen idee hoe druk het gaat zijn. Iemand tips?
Ik heb een aantal jaar geleden Sankt Moritz-Tirano v.v. gedaan in een 'gewoon' rijtuig, overigens wel met gereserveerde plaatsen. Als je aan het raam zit zie je, in mijn optiek, meer dan genoeg dus ik heb de ramen in het dak echt niet gemist. Foto's maken heb ik niet gedaan.
En 80 euro is inderdaad een koopje! Veel plezier, het is een prachtig traject. Welke route krijg je voor de Bernina Express? Mag je over Filisur-Bergün of sturen ze je door de Vereinatunnel?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Heb daar 2x gereisd, de eerste keer ook een stoel in het panoramarijtuig gereserveerd maar toen ik erachter kwam er er rijtuigen in zaten waarvan de ramen open konden meteen daar naartoe verhuisd. Beide keren ergens in februari/maart, een heel compartiment voor mezelf dus kon ook nog van kant wisselen afhankelijk van het uitzicht. Maar als het druk is of je toch wilt reserveren; van Chur naar Tirano, rechterkant rijrichting gaan zitten.
30 euro klinkt trouwens wel overdreven, in mijn herinnering was een reservering in het panoramarijtuig 5 frank.. die je ook nog eens aan boord van de trein zelf kon kopen. Al zal dat dan de gewone trein op dat traject zijn geweest en niet dé Bernina-Express. Een verschil waar je overigens niks van merkt behalve een overstap extra en een stuk minder toeristen.
Lieve pixeltjes, worden er nog leuke projecten in Duitsland opgeleverd dit jaar die in december in gebruik geworden gaan nomen? En weet iemand iets van volgend jaar?
Ik was de InfraBel website aan het napluizen voor wat betreft de lopende grote projecten en wow, daar gebeurt tenminste nog wat zeg! Herelektrificatie zuid-oosten in volle gang, upgrades van lijnen ook, vernieuwing HSL met creatieve uitwijkoplossingen hier en daar (in het Spoorwegjournaal zijn ze altijd bijzonder enthousiast erover in ieder geval), en op best veel plekken van 2 naar 4 sporen.
Op dinsdag 19 november 2024 20:22 schreef Spablauw214 het volgende: Ik twijfelde of ik een topic moest openen in TRV maar aangezien hier de insiders zitten probeer ik het eerst hier.
Iemand bekend met de Bernina Express? Ik heb een leuke sparpreis gespot in het voorjaar. Utrecht-Tirano eerste klas voor ¤80, koopje. Maar nu de vraag: wat is beter? Een stoel reserveren in het panoramarijtuig (¤30) of gewoon komen opdagen en in dat Allegra-treinstel gaan zitten (waar de ramen open kunnen, dus betere foto’s). Gaat om een doordeweekse dag dus geen idee hoe druk het gaat zijn. Iemand tips?
Mooi in een normaal rijtuig. Wil je vooral foto's maken dan is er een speciaal rijtuig op Chur-St.Moritz waarvan de ramen open kunnen. Zijn wel staanplaatsen en is helemaal aan de andere kant dan de 1e klas. Op St.Moritz-Tirano rijden er vaak nog oude rijtuigen mee achter het treinstel waarvan de ramen helemaal open kunnen. Afgelopen juni had ik de hele weg de 1e klas daarvan voor mij alleen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[..] Mooi in een normaal rijtuig. Wil je vooral foto's maken dan is er een speciaal rijtuig op Chur-St.Moritz waarvan de ramen open kunnen. Zijn wel staanplaatsen en is helemaal aan de andere kant dan de 1e klas. Op St.Moritz-Tirano rijden er vaak nog oude rijtuigen mee achter het treinstel waarvan de ramen helemaal open kunnen. Afgelopen juni had ik de hele weg de 1e klas daarvan voor mij alleen
In die voorste 3 rijtuigen kan je schijnbaar gewoon zitten, in de panoramawagens is een reserveerplicht. Helaas heb ik een vrij strak reisschema waardoor ik aan die PE vast zit, anders kon ik de normale treinen op de route nemen.
Ik kan een reservering maken, maar je weet vooraf niet wat de rijrichting is dus voor hetzelfde geld zit je voor ¤30 alsnog aan de verkeerde kant. Ik gok het er wel op, een donderdag begin april. Gewoon een halfuur vooraf komen opdagen en dan zien we wel. Vorig jaar de Golden Pass gedaan op een zaterdag in november en behalve 4 Chinezen kon je een kanon afschieten
Als die nou eens kapt met al die onzinvlogs over domme rondjes door het industriegebied van de Ruhrpott en eventueel spaart voor een hotelovernachting onderweg, kun je in veel mooiere gebieden van NRW en de aangrenzende deelstaten komen en die gebieden mooi op beeld vastleggen. De vlogs gaan er op vooruit, mensen kunnen inspiratie opdoen en zodoende krijg je ook meer volgers. Op zaterdagen gaat om 7:03 al de eerste trein uit Enschede naar Dortmund (in Gronau al om 6:22 en op zondag gaat de eerste trein uit Enschede om 8:03). Dan kun je met gemak het Sauerland, het Bergische Land rond Wuppertal en misschien nog een gedeelte van de Eifel en het Rijndal mee bereiken in één dag, anders hotel.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 21-11-2024 13:22:56 ]
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Hmm ik weet niet of dat zo is, deze vlogs zijn wel 'toegankelijker' - als in, de kijker kan zelf ook makkelijk hetzelfde rondje maken. Als je een hotelovernachting doet wordt dat alweer lastig. Voor de jongere kijker financieel, voor de oudere qua planning.
[..] Als doe nou eens kapt met al die onzinvlogs over domme rondjes door het industriegebied van de Ruhrpott en eventueel spaart voor een hotelovernachting onderweg, kun je in veel mooiere gebieden van NRW en de aangrenzende deelstaten komen en die gebieden mooi op beeld vastleggen. De vlogs gaan er op vooruit, mensen kunnen inspiratie opdoen en zodoende krijg je ook meer volgers. Op zaterdagen gaat om 7:03 al de eerste trein uit Enschede naar Dortmund (in Gronau al om 6:22 en op zondag gaat de eerste trein uit Enschede om 8:03). Dan kun je met gemak het Sauerland, het Bergische Land rond Wuppertal en misschien nog een gedeelte van de Eifel en het Rijndal mee bereiken in één dag, anders hotel.
Ik vind het vooral jammer dat zijn video’s vol zitten met schijtlol en onzinnige “food reviews” van de lokale McDonalds of andere fastfoodtenten.
Terwijl de content op zich wel potentie heeft want er zitten best leuke rondjes tussen. Al vind ik de video’s van Bart Kromwijk beter.
[..] Dan kijk je toch niet naar Julien. Ik kijk vaak ook maar half om de baggerdelen te missen
Bart Kromwijk doet het idd beter. Ook 'de Treinreiziger' heeft nog leuke vlogs.
Hoewel de stijl me wat minder aanstaat heb ik er toch wel de nodige inspiratie uitgehaald. De Treinreiziger lijkt qua content een beetje op hoe Juliën in zijn begindagen was. Van de zomer heeft hij veel in België gefilmd en daar zaten wel geinige dingen tussen. Die Trainviking is ook wel een sympathieke vent, alleen zijn video’s verzanden niet zelden volledig in allerlei details die voor de gemiddelde reiziger totaal niet interessant of relevant zijn. Dan gaat het het gros van de tijd over stoelen of wc’s en zie je amper iets van de omgeving, wat imo wel zonde is.
Uiteraard heb je ook kanalen als Simply Railway en Nonstop Eurotrip, die echt wel kwaliteitscontent hebben, maar die worden zwaar gesponsord en hebben een veel groter bereik dus ook meer inkomsten en dus meer mogelijkheden.
Op donderdag 21 november 2024 09:09 schreef derLudolf het volgende: Hmm ik weet niet of dat zo is, deze vlogs zijn wel 'toegankelijker' - als in, de kijker kan zelf ook makkelijk hetzelfde rondje maken. Als je een hotelovernachting doet wordt dat alweer lastig. Voor de jongere kijker financieel, voor de oudere qua planning.
Bergische Land is makkelijk vanuit Twente te doen in één dag. Geen hotel voor nodig.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Simply railway vind ik ook erg fijn om te kijken. Ook het feit dat er geen geluid bij zit vind ik prettig.
Julien doet het allemaal naast z'n werk, hij moet gewoon lekker doen waar hij zelf zin in heeft. De ene wil enkel mooie landschappen zien, maar als hij zelf meer geniet van Mühlheim/Ruhr - Eichbaum, tja prima toch. Ik hou zelf ook wel van die obscure plekken, voor fotografie vind ik dat wel interessant en heb dat station bezocht. High end content is het niet, maar elke dag in een sterrenzaak eten gaat ook vervelen, een saucijzenbroodje die al twee uur in de warmhoudbak ligt kan ook lekker zijn
Bart vertelt best wel wat onwaarheden naar mijn gevoel.
[..] Hoewel de stijl me wat minder aanstaat heb ik er toch wel de nodige inspiratie uitgehaald. De Treinreiziger lijkt qua content een beetje op hoe Juliën in zijn begindagen was. Van de zomer heeft hij veel in België gefilmd en daar zaten wel geinige dingen tussen. Die Trainviking is ook wel een sympathieke vent, alleen zijn video’s verzanden niet zelden volledig in allerlei details die voor de gemiddelde reiziger totaal niet interessant of relevant zijn. Dan gaat het het gros van de tijd over stoelen of wc’s en zie je amper iets van de omgeving, wat imo wel zonde is.
Uiteraard heb je ook kanalen als Simply Railway en Nonstop Eurotrip, die echt wel kwaliteitscontent hebben, maar die worden zwaar gesponsord en hebben een veel groter bereik dus ook meer inkomsten en dus meer mogelijkheden.
De treinreiziger ken ik helemaal niet. De video's van Trainviking kunnen best een stuk korter als hij de details achterwege laat, maar wat mij het meest stoort is zijn zware Nederlandse accent als hij Engels praat, beetje hetzelfde Engels als hoe Rutte praat. Het Engels klinkt heel erg geschoold en niet natuurlijk. Snap dat je meer bereik hebt met video's in het Engels, maar als hij video's in het Nederlands maakt dan oogt het spontaner en natuurlijker en tegenwoordig kun je een Engelse ondertiteling onder de video plaatsen.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Bergische Land is makkelijk vanuit Twente te doen in één dag. Geen hotel voor nodig.
I know, vanuit Emmen ook, zeker als in Haren of Meppen opstapt. Heb je zelfs tijd om onder de Müngstener Brücke door te lopen vanaf station Solingen Schaberg
Op donderdag 21 november 2024 12:58 schreef derLudolf het volgende: Simply railway vind ik ook erg fijn om te kijken. Ook het feit dat er geen geluid bij zit vind ik prettig.
Julien doet het allemaal naast z'n werk, hij moet gewoon lekker doen waar hij zelf zin in heeft. De ene wil enkel mooie landschappen zien, maar als hij zelf meer geniet van Mühlheim/Ruhr - Eichbaum, tja prima toch. Ik hou zelf ook wel van die obscure plekken, voor fotografie vind ik dat wel interessant en heb dat station bezocht. High end content is het niet, maar elke dag in een sterrenzaak eten gaat ook vervelen, een saucijzenbroodje die al twee uur in de warmhoudbak ligt kan ook lekker zijn
Ja. Daar heb je wel gelijk in. Ook plekken als Charleroi of andere vervallen zooi in België kan ik wel warm voor lopen.
quote:
Bart vertelt best wel wat onwaarheden naar mijn gevoel.
Kan je dit eens toelichten? Ben oprecht benieuwd wat je bedoelt.
In het verleden maakten Julien en Bart nog wel eens samen video’s maar ik vermoed dat ze ergens gebrouilleerd zijn geraakt Sowieso hangt die hele community van ruzie en fitties aan elkaar, maar daar hou ik me verder niet mee bezig ik wil gewoon leuke video’s
Op donderdag 21 november 2024 12:58 schreef derLudolf het volgende: Simply railway vind ik ook erg fijn om te kijken. Ook het feit dat er geen geluid bij zit vind ik prettig.
Julien doet het allemaal naast z'n werk, hij moet gewoon lekker doen waar hij zelf zin in heeft. De ene wil enkel mooie landschappen zien, maar als hij zelf meer geniet van Mühlheim/Ruhr - Eichbaum, tja prima toch. Ik hou zelf ook wel van die obscure plekken, voor fotografie vind ik dat wel interessant en heb dat station bezocht. High end content is het niet, maar elke dag in een sterrenzaak eten gaat ook vervelen, een saucijzenbroodje die al twee uur in de warmhoudbak ligt kan ook lekker zijn
Bart vertelt best wel wat onwaarheden naar mijn gevoel.
Wat voor onwaarheden verteld Bart dan in zijn video's? En die onwaarheden kunnen kijkers ook aangeven in de commentaren.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] De treinreiziger ken ik helemaal niet. De video's van Trainviking kunnen best een stuk korter als hij de details achterwege laat, maar wat mij het meest stoort is zijn zware Nederlandse accent als hij Engels praat, beetje hetzelfde Engels als hoe Rutte praat. Het Engels klinkt heel erg geschoold en niet natuurlijk. Snap dat je meer bereik hebt met video's in het Engels, maar als hij video's in het Nederlands maakt dan oogt het spontaner en natuurlijker en tegenwoordig kun je een Engelse ondertiteling onder de video plaatsen.
Treinreiziger doet het wel leuk hoor. Het is geen super hoge kwaliteit content maar het kijkt op zich wel lekker weg. Zoals ik al zei, het is een beetje Julien oude stijl (alleen dan zonder het gevloek en gescheld). Ook de woordkeus en manier van praten lijkt daar een beetje van afgekeken maar daar stoor ik me niet aan.
[..] Wat voor onwaarheden verteld Bart dan in zijn video's? En die onwaarheden kunnen kijkers ook aangeven in de commentaren.
Dat weet ik zo 1-2-3 niet, daarom schreef ik "voor mijn gevoel". Misschien was het maar een of twee keer en dan ga je later dingen in twijfel trekken die je zelf ook niet zeker weten.
Vraagje: vanaf 15 december gaat de directe ICE verbinding tussen München Hbf en Amsterdam Centraal van start (ICE 224). Weet iemand toevallig wat voor materiaal op die verbinding gaat worden ingezet?
Zelf een beetje lopen Googlen maar vind niets concreets.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op dinsdag 26 november 2024 12:45 schreef Hojdhopper het volgende: Vraagje: vanaf 15 december gaat de directe ICE verbinding tussen München Hbf en Amsterdam Centraal van start (ICE 224). Weet iemand toevallig wat voor materiaal op die verbinding gaat worden ingezet?
Zelf een beetje lopen Googlen maar vind niets concreets.
ICE3Neo. Bij mijn weten wordt ICE3M alleen nog binnenlands ingezet