Nee, bediening gebeurt door het treinpersoneel.quote:Op zondag 10 november 2024 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kun je dat ding niet zelfstandig bedienen? Er is in elk geval wel een extra deur voor ingebouwd.
Zie ook dit Twitter-account van een man die met zijn in een rolstoel zittende vrouw kriskras door Duitsland reist en regelmatig bericht over wat er wel en niet goed gaat met rolstoelliften: https://x.com/DerFrankymanquote:Op zondag 10 november 2024 12:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, bediening gebeurt door het treinpersoneel.
Geinig, kleurt mooi bij de herfstquote:Op zaterdag 9 november 2024 20:44 schreef James1988 het volgende:
LGV Sud-Est is compleet dicht t/m dinsdag, omdat men de oude relaishuizen (bouwjaar 1981) in één keer vervangt door computergestuurde versies.
Dat geeft leuke plaatjes van omgeleide TGVs.
[ x ]
https://www.omroepwest.nl(...)joenen-extra-voor-ovquote:Op donderdag 7 november 2024 19:34 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En zoals verwacht is de stekker voorlopig ook weer uit de Zuiderzeelijn Lelylijn plannen getrokken.
https://nos.nl/artikel/2543546-onderzoek-lelylijn-op-de-lange-baan-geschoven
Tsja, hier legt de overheid en de regio 50/50 in, dat aanbod heb ik ze in het Noorden nog niet zien doenquote:Op donderdag 14 november 2024 20:15 schreef WcPot het volgende:
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)joenen-extra-voor-ov
Hier hebben ze blijkbaar wel geld voor.
Enig idee hoe debiel druk dat ding nu al is in de spits?quote:Op donderdag 14 november 2024 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan verliezen we wel de toeristische attractie "Laagfrequentste metro ter wereld" denk ik. 10 minuten geddouddahere
Hij moet gewoon elke 2-3 minuten gaan rijden net als elke zichzelf respecterende metro ter wereld.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Enig idee hoe debiel druk dat ding nu al is in de spits?
Dit voorjaar bij ons reisje was het treinpersoneel zelfs verrast dat de trein veel te vroeg in Keulen wasquote:Op zondag 17 november 2024 00:17 schreef James1988 het volgende:
De vierde reis tussen Breda en Wenen zit er inmiddels op. En wederom op tijd, alle aansluitingen gehaald, kunnen zitten, noem maar op.
Ik zou het haast niet geloven met alle horrorverhalen die ik over DB heb gehoord
brr, reizigers, brrquote:Op woensdag 13 november 2024 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de reiziger maar gedupeerd kan worden
Ik ben tijdens mijn wandelingen wel eens langs zo'n ouderwets huisje bij een spoorwegovergang gelopen. (ergens in de buurt van Baarn) Ik zou dolgraag in zo'n huisje willen wonen. Fuck de herrie van voorbij razende treinen. Ik heb jaren pal langs het spoor gewoond in alkmaar en die treinen hoor je nauwelijks meer na verloop van tijd.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:58 schreef b2py het volgende:
De overheid heeft onderzoek gedaan naar potentiële locaties voor woningbouw over het spoor. Hieronder het kaartje van 11 kansrijke locaties.
[ afbeelding ]
Bij Deutsche Bahn geldt vaak: of alles gaat goed, of alles gaat mis. Bovendien zit er ook nog eens gigantisch veel lucht in de dienstregeling waardoor kleine vertragingen makkelijk ingelopen kunnen worden, maar als het mis gaat, gaat het goed mis.quote:Op zondag 17 november 2024 00:17 schreef James1988 het volgende:
De vierde reis tussen Breda en Wenen zit er inmiddels op. En wederom op tijd, alle aansluitingen gehaald, kunnen zitten, noem maar op.
Ik zou het haast niet geloven met alle horrorverhalen die ik over DB heb gehoord
Ik heb een aantal jaar geleden Sankt Moritz-Tirano v.v. gedaan in een 'gewoon' rijtuig, overigens wel met gereserveerde plaatsen. Als je aan het raam zit zie je, in mijn optiek, meer dan genoeg dus ik heb de ramen in het dak echt niet gemist. Foto's maken heb ik niet gedaan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:22 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik twijfelde of ik een topic moest openen in TRV maar aangezien hier de insiders zitten probeer ik het eerst hier.
Iemand bekend met de Bernina Express? Ik heb een leuke sparpreis gespot in het voorjaar. Utrecht-Tirano eerste klas voor ¤80, koopje. Maar nu de vraag: wat is beter? Een stoel reserveren in het panoramarijtuig (¤30) of gewoon komen opdagen en in dat Allegra-treinstel gaan zitten (waar de ramen open kunnen, dus betere foto’s). Gaat om een doordeweekse dag dus geen idee hoe druk het gaat zijn. Iemand tips?
Bedoel je de Bernina Express (Zwitserland) of iets anders?quote:
Mooi in een normaal rijtuig. Wil je vooral foto's maken dan is er een speciaal rijtuig op Chur-St.Moritz waarvan de ramen open kunnen. Zijn wel staanplaatsen en is helemaal aan de andere kant dan de 1e klas. Op St.Moritz-Tirano rijden er vaak nog oude rijtuigen mee achter het treinstel waarvan de ramen helemaal open kunnen. Afgelopen juni had ik de hele weg de 1e klas daarvan voor mij alleenquote:Op dinsdag 19 november 2024 20:22 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik twijfelde of ik een topic moest openen in TRV maar aangezien hier de insiders zitten probeer ik het eerst hier.
Iemand bekend met de Bernina Express? Ik heb een leuke sparpreis gespot in het voorjaar. Utrecht-Tirano eerste klas voor ¤80, koopje. Maar nu de vraag: wat is beter? Een stoel reserveren in het panoramarijtuig (¤30) of gewoon komen opdagen en in dat Allegra-treinstel gaan zitten (waar de ramen open kunnen, dus betere foto’s). Gaat om een doordeweekse dag dus geen idee hoe druk het gaat zijn. Iemand tips?
Ahaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Was in de 643 naar Münster geloof ik. Sloeg ook op het opruimen van afval
Ik neig ook naar het normale rijtuig. Het gaat om deze specifieke trein:quote:Op woensdag 20 november 2024 18:10 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mooi in een normaal rijtuig. Wil je vooral foto's maken dan is er een speciaal rijtuig op Chur-St.Moritz waarvan de ramen open kunnen. Zijn wel staanplaatsen en is helemaal aan de andere kant dan de 1e klas. Op St.Moritz-Tirano rijden er vaak nog oude rijtuigen mee achter het treinstel waarvan de ramen helemaal open kunnen. Afgelopen juni had ik de hele weg de 1e klas daarvan voor mij alleen
[ afbeelding ]
Als die nou eens kapt met al die onzinvlogs over domme rondjes door het industriegebied van de Ruhrpott en eventueel spaart voor een hotelovernachting onderweg, kun je in veel mooiere gebieden van NRW en de aangrenzende deelstaten komen en die gebieden mooi op beeld vastleggen. De vlogs gaan er op vooruit, mensen kunnen inspiratie opdoen en zodoende krijg je ook meer volgers. Op zaterdagen gaat om 7:03 al de eerste trein uit Enschede naar Dortmund (in Gronau al om 6:22 en op zondag gaat de eerste trein uit Enschede om 8:03). Dan kun je met gemak het Sauerland, het Bergische Land rond Wuppertal en misschien nog een gedeelte van de Eifel en het Rijndal mee bereiken in één dag, anders hotel.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:45 schreef pitboer het volgende:
Jullien heeft op youtube een vlog daarover opstaan.De bernina express.
Ik vind het vooral jammer dat zijn video’s vol zitten met schijtlol en onzinnige “food reviews” van de lokale McDonalds of andere fastfoodtenten.quote:Op donderdag 21 november 2024 07:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als doe nou eens kapt met al die onzinvlogs over domme rondjes door het industriegebied van de Ruhrpott en eventueel spaart voor een hotelovernachting onderweg, kun je in veel mooiere gebieden van NRW en de aangrenzende deelstaten komen en die gebieden mooi op beeld vastleggen. De vlogs gaan er op vooruit, mensen kunnen inspiratie opdoen en zodoende krijg je ook meer volgers. Op zaterdagen gaat om 7:03 al de eerste trein uit Enschede naar Dortmund (in Gronau al om 6:22 en op zondag gaat de eerste trein uit Enschede om 8:03). Dan kun je met gemak het Sauerland, het Bergische Land rond Wuppertal en misschien nog een gedeelte van de Eifel en het Rijndal mee bereiken in één dag, anders hotel.
Dan kijk je toch niet naar Julien.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral jammer dat zijn video’s vol zitten met schijtlol en onzinnige “food reviews” van de lokale McDonalds of andere fastfoodtenten.
Terwijl de content op zich wel potentie heeft want er zitten best leuke rondjes tussen. Al vind ik de video’s van Bart Kromwijk beter.
Hoewel de stijl me wat minder aanstaat heb ik er toch wel de nodige inspiratie uitgehaald. De Treinreiziger lijkt qua content een beetje op hoe Juliën in zijn begindagen was. Van de zomer heeft hij veel in België gefilmd en daar zaten wel geinige dingen tussen. Die Trainviking is ook wel een sympathieke vent, alleen zijn video’s verzanden niet zelden volledig in allerlei details die voor de gemiddelde reiziger totaal niet interessant of relevant zijn. Dan gaat het het gros van de tijd over stoelen of wc’s en zie je amper iets van de omgeving, wat imo wel zonde is.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan kijk je toch niet naar Julien.
Ik kijk vaak ook maar half om de baggerdelen te missen
Bart Kromwijk doet het idd beter. Ook 'de Treinreiziger' heeft nog leuke vlogs.
Bergische Land is makkelijk vanuit Twente te doen in één dag. Geen hotel voor nodig.quote:Op donderdag 21 november 2024 09:09 schreef derLudolf het volgende:
Hmm ik weet niet of dat zo is, deze vlogs zijn wel 'toegankelijker' - als in, de kijker kan zelf ook makkelijk hetzelfde rondje maken. Als je een hotelovernachting doet wordt dat alweer lastig. Voor de jongere kijker financieel, voor de oudere qua planning.
De treinreiziger ken ik helemaal niet. De video's van Trainviking kunnen best een stuk korter als hij de details achterwege laat, maar wat mij het meest stoort is zijn zware Nederlandse accent als hij Engels praat, beetje hetzelfde Engels als hoe Rutte praat. Het Engels klinkt heel erg geschoold en niet natuurlijk. Snap dat je meer bereik hebt met video's in het Engels, maar als hij video's in het Nederlands maakt dan oogt het spontaner en natuurlijker en tegenwoordig kun je een Engelse ondertiteling onder de video plaatsen.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoewel de stijl me wat minder aanstaat heb ik er toch wel de nodige inspiratie uitgehaald. De Treinreiziger lijkt qua content een beetje op hoe Juliën in zijn begindagen was. Van de zomer heeft hij veel in België gefilmd en daar zaten wel geinige dingen tussen. Die Trainviking is ook wel een sympathieke vent, alleen zijn video’s verzanden niet zelden volledig in allerlei details die voor de gemiddelde reiziger totaal niet interessant of relevant zijn. Dan gaat het het gros van de tijd over stoelen of wc’s en zie je amper iets van de omgeving, wat imo wel zonde is.
Uiteraard heb je ook kanalen als Simply Railway en Nonstop Eurotrip, die echt wel kwaliteitscontent hebben, maar die worden zwaar gesponsord en hebben een veel groter bereik dus ook meer inkomsten en dus meer mogelijkheden.
I know, vanuit Emmen ook, zeker als in Haren of Meppen opstapt. Heb je zelfs tijd om onder de Müngstener Brücke door te lopen vanaf station Solingen Schabergquote:Op donderdag 21 november 2024 12:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bergische Land is makkelijk vanuit Twente te doen in één dag. Geen hotel voor nodig.
Ja. Daar heb je wel gelijk in. Ook plekken als Charleroi of andere vervallen zooi in België kan ik wel warm voor lopen.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:58 schreef derLudolf het volgende:
Simply railway vind ik ook erg fijn om te kijken. Ook het feit dat er geen geluid bij zit vind ik prettig.
Julien doet het allemaal naast z'n werk, hij moet gewoon lekker doen waar hij zelf zin in heeft. De ene wil enkel mooie landschappen zien, maar als hij zelf meer geniet van Mühlheim/Ruhr - Eichbaum, tja prima toch. Ik hou zelf ook wel van die obscure plekken, voor fotografie vind ik dat wel interessant en heb dat station bezocht. High end content is het niet, maar elke dag in een sterrenzaak eten gaat ook vervelen, een saucijzenbroodje die al twee uur in de warmhoudbak ligt kan ook lekker zijn
Kan je dit eens toelichten? Ben oprecht benieuwd wat je bedoelt.quote:Bart vertelt best wel wat onwaarheden naar mijn gevoel.
Wat voor onwaarheden verteld Bart dan in zijn video's? En die onwaarheden kunnen kijkers ook aangeven in de commentaren.quote:Op donderdag 21 november 2024 12:58 schreef derLudolf het volgende:
Simply railway vind ik ook erg fijn om te kijken. Ook het feit dat er geen geluid bij zit vind ik prettig.
Julien doet het allemaal naast z'n werk, hij moet gewoon lekker doen waar hij zelf zin in heeft. De ene wil enkel mooie landschappen zien, maar als hij zelf meer geniet van Mühlheim/Ruhr - Eichbaum, tja prima toch. Ik hou zelf ook wel van die obscure plekken, voor fotografie vind ik dat wel interessant en heb dat station bezocht. High end content is het niet, maar elke dag in een sterrenzaak eten gaat ook vervelen, een saucijzenbroodje die al twee uur in de warmhoudbak ligt kan ook lekker zijn
Bart vertelt best wel wat onwaarheden naar mijn gevoel.
Treinreiziger doet het wel leuk hoor. Het is geen super hoge kwaliteit content maar het kijkt op zich wel lekker weg. Zoals ik al zei, het is een beetje Julien oude stijl (alleen dan zonder het gevloek en gescheld). Ook de woordkeus en manier van praten lijkt daar een beetje van afgekeken maar daar stoor ik me niet aan.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De treinreiziger ken ik helemaal niet. De video's van Trainviking kunnen best een stuk korter als hij de details achterwege laat, maar wat mij het meest stoort is zijn zware Nederlandse accent als hij Engels praat, beetje hetzelfde Engels als hoe Rutte praat. Het Engels klinkt heel erg geschoold en niet natuurlijk. Snap dat je meer bereik hebt met video's in het Engels, maar als hij video's in het Nederlands maakt dan oogt het spontaner en natuurlijker en tegenwoordig kun je een Engelse ondertiteling onder de video plaatsen.
Dat weet ik zo 1-2-3 niet, daarom schreef ik "voor mijn gevoel". Misschien was het maar een of twee keer en dan ga je later dingen in twijfel trekken die je zelf ook niet zeker weten.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat voor onwaarheden verteld Bart dan in zijn video's? En die onwaarheden kunnen kijkers ook aangeven in de commentaren.
ICE3Neo.quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:45 schreef Hojdhopper het volgende:
Vraagje: vanaf 15 december gaat de directe ICE verbinding tussen München Hbf en Amsterdam Centraal van start (ICE 224). Weet iemand toevallig wat voor materiaal op die verbinding gaat worden ingezet?
Zelf een beetje lopen Googlen maar vind niets concreets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |