Hoeveel mensen gaan er op het perron staan om juist met dat ding mee te gaan nu het weer eens kan?quote:Op zaterdag 2 november 2024 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij op het perron staat en dat ding komt voorrijden stap je gewoon in en ben je nog blij ook.
Ook wel een paar. Zoals @Duvel . En die neemt dan mini-Duvel ook meteen meequote:Op zaterdag 2 november 2024 14:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen gaan er op het perron staan om juist met dat ding mee te gaan nu het weer eens kan?
Jij niet dan?quote:Op zaterdag 2 november 2024 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook wel een paar. Zoals @:Duvel . En die neemt dan mini-Duvel ook meteen mee
NOu ja nee, ik ga niet helemaal daarheen alleen daarvoor nee.quote:
Daar is natuurlijk vast wel een dagje van te maken met andere dingen in de buurtquote:Op zaterdag 2 november 2024 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NOu ja nee, ik ga niet helemaal daarheen alleen daarvoor nee.
Ja zoals het giga mondaine Barneveld. Nou doe jij dat maar.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk vast wel een dagje van te maken met andere dingen in de buurt
Mooi man, het bruisende Barneveld op een zondagquote:Op zaterdag 2 november 2024 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja zoals het giga mondaine Barneveld. Nou doe jij dat maar.
Ik weet niet of ik één van de mini's mee krijg. Ik vind zonder ook wel prima: even naar Amersfoort, slagje Ede en weer naar huis of kantoor.quote:Op zaterdag 2 november 2024 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook wel een paar. Zoals @:Duvel . En die neemt dan mini-Duvel ook meteen mee
Net alsof dat door de waterstof komt.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja echt puik idee dat waterstof... https://www.hydrogeninsig(...)ail-line/2-1-1719331
Ja maar als je alleen maar dat blijft doen verandert er nooit wat.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het komt omdat het unproven technology is. Openbaar vervoer is gewoon te belangrijk om 100% mee te experimenteren; als dat je enige reismogelijkheid is ben je mooi in de aap gelogeerd.
Voor dit soort verbindingen kan je niet anders dan kiezen voor dat wat zich al bewezen heeft. In dit geval elektrificatie, moderne diesels, een accu-oplossing, of een combinatie van.
Helaas alleen in de spitsuren. In de daluren en op zaterdagen zijn vijf stellen genoeg voor de exploitatie (drie voor Amersfoort-Ede en twee voor Amersfoort-Barneveld). Alleen in de daluren en op zaterdag zit je dan net nul reserve.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:10 schreef James1988 het volgende:
Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen.
En daarnaast: alle geproduceerde groene waterstof is hard nodig om eerst de grijze waterstof (uit aardgas, met CO2 uitstoot) die in de chemische industrie gebruikt wordt te vervangen.Daarna komt industrie die nu nog op fossiele brandstoffen draait en niet over kan op groene stroom (denk bijvoorbeeld staalproductie). Het is onzinnig om de beperkte hoeveelheid groene waterstof te gebruiken voor zaken waar voldoende andere groene oplossingen voor zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2024 23:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Afgezien daarvan wordt (specifiek voor NL dit, geen idee over de situatie in DE) waterstof vaak niet bepaald groen geproduceerd, en in onze regio is de productie ervan voornamelijk het domein van de fossiele brandstofreuzen. Er wordt wel wat aan elektrolyse-installatie neergezet, maar het is nog veel te weinig en daarvoor moet het hoogspanningsnet en middenspanningsnet eigenlijk ook nog eens veel beter op orde zijn dan het nu is, zodat jij bij overproductie van zonnestroom met deze energie kan meehelpen met H2-productie.
Nee joh, likje verf en die werkt vast wel weerquote:
Alleen de boemel bij Gronau en die bij Heerlen nog.quote:Op maandag 4 november 2024 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jeetje wat een hoop gesloten grensovergangen met Duitsland op het storingenkaartje van NS.
Daar wordt dan waarschijnlijk half december 2026 mee bedoeld maar okee.quote:In 2026 kan er van Coevorden naar Bad Bentheim gereden worden. Later moet de verbinding worden uitgebreid tot een rechtstreekse treinverbinding tussen Emmen en Rheine.
Eerste update van de Britse ongevalsonderzoeksraad: er was sprake van gladheid, en bij de glijdende trein waren de zandstrooiers niet effectief omdat de leidingen geblokkeerd waren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:33 schreef James1988 het volgende:
een paar dagen terug was er een frontale botsing tussen twee treinen in Wales. Vermoedelijke oorzaak: gladde sporen, waardoor één van de treinen niet kon stoppen op het passeerspoor. 1 passagier kreeg daarna een hartaanval en is overleden.
Dat lijntje naar Leer is tot minimaal eind augustus 2025 dicht ...quote:Op maandag 4 november 2024 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jeetje wat een hoop gesloten grensovergangen met Duitsland op het storingenkaartje van NS.
Gaaf landquote:Op donderdag 7 november 2024 19:34 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En zoals verwacht is de stekker voorlopig ook weer uit de Zuiderzeelijn Lelylijn plannen getrokken.
https://nos.nl/artikel/2543546-onderzoek-lelylijn-op-de-lange-baan-geschoven
Dat is correct, was in de avond in 85 minuten thuis..quote:
quote:Op donderdag 7 november 2024 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ben nu twee dagen met de trein heen en weer geweest naar Hengelo en het is qua goederentreinen echt druk in die korte tijd dat ik in Hengelo ben geweest en dan kom je er onderweg vaak ook nog minstens één tegen. In Almelo staat er ook vaak nog een opgesteld.
Daar buig ik dan af richting de provinciehoofdstad, maar toch, mooi om te zien dat het dus wel kán...
Ik was gisteren in Enschede en in Hengelo.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:04 schreef b2py het volgende:
Jeetje ik was gisteren in Enschede, komt wel heel dichtbij zo
Enkeldeks en 300km/u, waarom voldoet ICE3neo niet?quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:43 schreef b2py het volgende:
Duitsche Bahn is gestopt met de aanbesteding voor ICE 5, er heeft zich geen gegadigde gemeld die kan voldoen aan de eisen van DB: https://www.railwaygazett(...)rement/67761.article
Niets mis met doorontwikkelen toch? Was ook niet de planning deze snel op het spoor te hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Enkeldeks en 300km/u, waarom voldoet ICE3neo niet?
Overbrenging van een Hondekop vanuit het Spoorwegmuseum naar Blerick en een Buffel die juist naar het museum toe gebracht wordt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:31 schreef stavromulabeta het volgende:
Waarom staat het perron in Eindhoven vol met gasten met statieven en cameras? Is er iets te zien?
Ja de ICE3neo is in extreem korte tijd ontwikkeld, gebouwd en toegelaten. Maar dat kon ook, omdat het grootste deel van de trein gebaseerd is op de Velaro D (BR 407).quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niets mis met doorontwikkelen toch? Was ook niet de planning deze snel op het spoor te hebben.
Investeren in liften op stations is dan handigerquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:21 schreef James1988 het volgende:
Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk.
Kun je dat ding niet zelfstandig bedienen? Er is in elk geval wel een extra deur voor ingebouwd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:21 schreef James1988 het volgende:
Gemiste kans als je het mij vraagt, nu blijft internationaal langeafstandsverkeer naar Keulen/Frankfurt alsnog decennialang niet zelfstandig toegankelijk.
Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |