Eerste update van de Britse ongevalsonderzoeksraad: er was sprake van gladheid, en bij de glijdende trein waren de zandstrooiers niet effectief omdat de leidingen geblokkeerd waren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:33 schreef James1988 het volgende:
een paar dagen terug was er een frontale botsing tussen twee treinen in Wales. Vermoedelijke oorzaak: gladde sporen, waardoor één van de treinen niet kon stoppen op het passeerspoor. 1 passagier kreeg daarna een hartaanval en is overleden.
Dat lijntje naar Leer is tot minimaal eind augustus 2025 dicht ...quote:Op maandag 4 november 2024 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jeetje wat een hoop gesloten grensovergangen met Duitsland op het storingenkaartje van NS.
Gaaf landquote:Op donderdag 7 november 2024 19:34 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En zoals verwacht is de stekker voorlopig ook weer uit de Zuiderzeelijn Lelylijn plannen getrokken.
https://nos.nl/artikel/2543546-onderzoek-lelylijn-op-de-lange-baan-geschoven
Dat is correct, was in de avond in 85 minuten thuis..quote:
quote:Op donderdag 7 november 2024 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ben nu twee dagen met de trein heen en weer geweest naar Hengelo en het is qua goederentreinen echt druk in die korte tijd dat ik in Hengelo ben geweest en dan kom je er onderweg vaak ook nog minstens één tegen. In Almelo staat er ook vaak nog een opgesteld.
Daar buig ik dan af richting de provinciehoofdstad, maar toch, mooi om te zien dat het dus wel kán...
Ik was gisteren in Enschede en in Hengelo.quote:Op vrijdag 8 november 2024 07:04 schreef b2py het volgende:
Jeetje ik was gisteren in Enschede, komt wel heel dichtbij zo
Enkeldeks en 300km/u, waarom voldoet ICE3neo niet?quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:43 schreef b2py het volgende:
Duitsche Bahn is gestopt met de aanbesteding voor ICE 5, er heeft zich geen gegadigde gemeld die kan voldoen aan de eisen van DB: https://www.railwaygazett(...)rement/67761.article
Niets mis met doorontwikkelen toch? Was ook niet de planning deze snel op het spoor te hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Enkeldeks en 300km/u, waarom voldoet ICE3neo niet?
Overbrenging van een Hondekop vanuit het Spoorwegmuseum naar Blerick en een Buffel die juist naar het museum toe gebracht wordt.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:31 schreef stavromulabeta het volgende:
Waarom staat het perron in Eindhoven vol met gasten met statieven en cameras? Is er iets te zien?
Ja de ICE3neo is in extreem korte tijd ontwikkeld, gebouwd en toegelaten. Maar dat kon ook, omdat het grootste deel van de trein gebaseerd is op de Velaro D (BR 407).quote:Op vrijdag 8 november 2024 23:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Niets mis met doorontwikkelen toch? Was ook niet de planning deze snel op het spoor te hebben.
Investeren in liften op stations is dan handigerquote:Op zaterdag 9 november 2024 16:21 schreef James1988 het volgende:
Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk.
Kun je dat ding niet zelfstandig bedienen? Er is in elk geval wel een extra deur voor ingebouwd.quote:Op zaterdag 9 november 2024 16:21 schreef James1988 het volgende:
Gemiste kans als je het mij vraagt, nu blijft internationaal langeafstandsverkeer naar Keulen/Frankfurt alsnog decennialang niet zelfstandig toegankelijk.
Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |