abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:39:11 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215483557
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:33 schreef James1988 het volgende:

een paar dagen terug was er een frontale botsing tussen twee treinen in Wales. Vermoedelijke oorzaak: gladde sporen, waardoor één van de treinen niet kon stoppen op het passeerspoor. 1 passagier kreeg daarna een hartaanval en is overleden.
Eerste update van de Britse ongevalsonderzoeksraad: er was sprake van gladheid, en bij de glijdende trein waren de zandstrooiers niet effectief omdat de leidingen geblokkeerd waren.

https://www.gov.uk/govern(...)rains-near-talerddig
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 november 2024 @ 20:31:41 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215487268
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jeetje wat een hoop gesloten grensovergangen met Duitsland op het storingenkaartje van NS.
Dat lijntje naar Leer is tot minimaal eind augustus 2025 dicht ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215487393
Hehehe, tuurlijk. Hoe kan het ook anders.
Bier.
pi_215511305
En zoals verwacht is de stekker voorlopig ook weer uit de Zuiderzeelijn Lelylijn plannen getrokken.
https://nos.nl/artikel/2543546-onderzoek-lelylijn-op-de-lange-baan-geschoven
pi_215513943
Ben nu twee dagen met de trein heen en weer geweest naar Hengelo en het is qua goederentreinen echt druk in die korte tijd dat ik in Hengelo ben geweest en dan kom je er onderweg vaak ook nog minstens één tegen. In Almelo staat er ook vaak nog een opgesteld.

Daar buig ik dan af richting de provinciehoofdstad, maar toch, mooi om te zien dat het dus wel kán...
Bier.
pi_215515311
Jeetje ik was gisteren in Enschede, komt wel heel dichtbij zo
pi_215516004
Je was er vast met de auto.
Bier.
pi_215516045
Momenteel is het daar (en in Venlo) vooral druk omdat het voorlopig allemaal niet meer via Emmerich kan rijden
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 8 november 2024 @ 09:00:34 #234
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_215516123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 19:34 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En zoals verwacht is de stekker voorlopig ook weer uit de Zuiderzeelijn Lelylijn plannen getrokken.
https://nos.nl/artikel/2543546-onderzoek-lelylijn-op-de-lange-baan-geschoven
Gaaf land _O_
pi_215516559
De NS reisplanner is bijgewerkt met de dienstregeling 2025. vanaf zondag 15 december 2024 gaat de nieuwe dienstregeling in.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215516858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Je was er vast met de auto.
Dat is correct, was in de avond in 85 minuten thuis..
  Redactie Sport vrijdag 8 november 2024 @ 12:42:45 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_215518702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ben nu twee dagen met de trein heen en weer geweest naar Hengelo en het is qua goederentreinen echt druk in die korte tijd dat ik in Hengelo ben geweest en dan kom je er onderweg vaak ook nog minstens één tegen. In Almelo staat er ook vaak nog een opgesteld.

Daar buig ik dan af richting de provinciehoofdstad, maar toch, mooi om te zien dat het dus wel kán...
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 07:04 schreef b2py het volgende:
Jeetje ik was gisteren in Enschede, komt wel heel dichtbij zo
Ik was gisteren in Enschede en in Hengelo. :o

En in Beckum, Haaksbergen, Lonneker, Oldenzaal, Denekamp, Losser en Overdinkel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_215525600
Duitsche Bahn is gestopt met de aanbesteding voor ICE 5, er heeft zich geen gegadigde gemeld die kan voldoen aan de eisen van DB: https://www.railwaygazett(...)rement/67761.article
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 21:57:27 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215525746
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 21:43 schreef b2py het volgende:
Duitsche Bahn is gestopt met de aanbesteding voor ICE 5, er heeft zich geen gegadigde gemeld die kan voldoen aan de eisen van DB: https://www.railwaygazett(...)rement/67761.article
Enkeldeks en 300km/u, waarom voldoet ICE3neo niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215526324
Geen gelijkvloerse instap?
pi_215526559
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 21:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Enkeldeks en 300km/u, waarom voldoet ICE3neo niet?
Niets mis met doorontwikkelen toch? Was ook niet de planning deze snel op het spoor te hebben.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215529303
Waarom staat het perron in Eindhoven vol met gasten met statieven en cameras? Is er iets te zien?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Redactie Sport zaterdag 9 november 2024 @ 12:46:35 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_215529394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 12:31 schreef stavromulabeta het volgende:
Waarom staat het perron in Eindhoven vol met gasten met statieven en cameras? Is er iets te zien?
Overbrenging van een Hondekop vanuit het Spoorwegmuseum naar Blerick en een Buffel die juist naar het museum toe gebracht wordt.

Wat oudere foto's:

(maar dan een 2-delige in lichtere kleur groen)

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 9 november 2024 @ 15:52:33 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_215530815
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 23:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Niets mis met doorontwikkelen toch? Was ook niet de planning deze snel op het spoor te hebben.
Ja de ICE3neo is in extreem korte tijd ontwikkeld, gebouwd en toegelaten. Maar dat kon ook, omdat het grootste deel van de trein gebaseerd is op de Velaro D (BR 407).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 9 november 2024 @ 16:21:30 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215531045
Gemiste kans als je het mij vraagt, nu blijft internationaal langeafstandsverkeer naar Keulen/Frankfurt alsnog decennialang niet zelfstandig toegankelijk.

Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk.
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 16:37:39 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215531141
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:21 schreef James1988 het volgende:

Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk.
Investeren in liften op stations is dan handiger :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 november 2024 @ 20:44:31 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215533927
LGV Sud-Est is compleet dicht t/m dinsdag, omdat men de oude relaishuizen (bouwjaar 1981) in één keer vervangt door computergestuurde versies.

Dat geeft leuke plaatjes van omgeleide TGVs.

twitter
  Moderator zaterdag 9 november 2024 @ 20:58:02 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215534090
Over seinhuizen gesproken, de IC's vanuit Dortmund en Hamburg naar Oberstdorf rijden daar niet meer naartoe ivm een defect seinhuis daar waardoor maar een spoor bruikbaar is en reparatie is niet mogelijk. Vervangen duurt jaren, dus die tijd rijdt er geen Fernverkehr.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 november 2024 @ 22:08:19 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215534925
Ja, dat klopt! Ze hebben nu alle wissels geklemd, zodat er tussen Immenstadt en Oberstdorf v.v. maar één trein kan rijden.

Tijdens onderhoud in het Relaisstellwerk (type Sp Dr L 60 uit de jaren 60, geopend 1983) kwamen technici van DB tot de ontdekking dat de bekabeling van de installatie zo ver was verslechterd dat deze niet meer gebruikt mocht worden, en dat totale vernieuwing noodzakelijk is.

DB wil daar nu een nieuw Elektronisch Stellwerk bouwen, maar daar gaat veel tijd overheen aan planning en bouw.
  zondag 10 november 2024 @ 11:04:28 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_215537999
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 16:21 schreef James1988 het volgende:
Gemiste kans als je het mij vraagt, nu blijft internationaal langeafstandsverkeer naar Keulen/Frankfurt alsnog decennialang niet zelfstandig toegankelijk.

Dat er een ingebouwde rolstoellift is maakt een trein nog niet zelfstandig toegankelijk.
Kun je dat ding niet zelfstandig bedienen? Er is in elk geval wel een extra deur voor ingebouwd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')