abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:16:36 #76
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215171542
ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_215171836
Omdat we erop staan het wiel opnieuw te moeten uitvinden.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 21:39:01 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215171858
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:16 schreef Koen66 het volgende:
ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Het komt omdat de hardware voor de uitrol er al grotendeels ligt nadat België aanvullende maatregelen uitrolde na het treinongeval van Buizingen 2008.

In België was een groot deel al voorzien van TBL 1+ waarbij een zogenaamde eurobalise in het spoor geplaatst werd, dit baken voldoet aan de eisen van ERTMS waardoor de uitrol een stuk vergemakkelijkt is en je al snel op ERTMS Level 1 kunt rijden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/TBL_1%2B

Nederland gebruikt een compleet ander systeem met ATB-EG dat uitgaat van pulsen die via spoorstroomlopen de cabine bereiken. Dit is een continu systeem, terwijl ERTMS compleet andere uitgangspunten heeft. ERTMS level 1 werkt met eurobalises en apparatuur langs het spoor voor zowel de rijtoestemming als de spoorbezetting. Dit vereist dat eigenlijk de complete infrastructuur langs het spoor vervangen moet worden. Nederland wil eigenlijk naar Level 2 overschakelen waarbij de seinen langs de baan niet zo nodig meer zijn en de rijtoestemming via GSM-R wordt gegeven.

https://nl.wikipedia.org/(...)ic_Management_System
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 21:40:29 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215171877
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Omdat we erop staan het wiel opnieuw te moeten uitvinden.
Daar is Nederland helaas goed in. Het wiel telkens opnieuw uit moeten vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215171887
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:16 schreef Koen66 het volgende:
ben geen specialist hooguit een geinteresseerde, maar waarom gaat die ERTMS uitrol in Belgenland zoveel sneller? Hier nog aan het testen en voorbereiden, daar al ruim over de helft las ik elders.
Omdat België pas vanaf 2010 na een treinbotsing bij Buizingen begon met het aanleggen van een fatsoenlijk beveiligingssysteem terwijl wij op dat punt al 40 jaar ATB hadden liggen. Daarnaast heeft ERMTS verschillende levels, en dat wat er in België ligt (voornamelijk level 1) voegt niks toe t.o.v. het huidige ATB wat hier ligt. In Nederland gaat alleen ERTMS level 2 worden geïmplementeerd.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 21:49:58 #81
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215171991
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Het komt omdat de hardware voor de uitrol er al grotendeels ligt nadat België aanvullende maatregelen uitrolde na het treinongeval van Buizingen 2008.

In België was een groot deel al voorzien van TBL 1+ waarbij een zogenaamde eurobalise in het spoor geplaatst werd, dit baken voldoet aan de eisen van ERTMS waardoor de uitrol een stuk vergemakkelijkt is en je al snel op ERTMS Level 1 kunt rijden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/TBL_1%2B

Nederland gebruikt een compleet ander systeem met ATB-EG dat uitgaat van pulsen die via spoorstroomlopen de cabine bereiken. Dit is een continu systeem, terwijl ERTMS compleet andere uitgangspunten heeft. ERTMS level 1 werkt met eurobalises en apparatuur langs het spoor voor zowel de rijtoestemming als de spoorbezetting. Dit vereist dat eigenlijk de complete infrastructuur langs het spoor vervangen moet worden. Nederland wil eigenlijk naar Level 2 overschakelen waarbij de seinen langs de baan niet zo nodig meer zijn en de rijtoestemming via GSM-R wordt gegeven.

https://nl.wikipedia.org/(...)ic_Management_System
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]
Omdat België pas vanaf 2010 na een treinbotsing bij Buizingen begon met het aanleggen van een fatsoenlijk beveiligingssysteem terwijl wij op dat punt al 40 jaar ATB hadden liggen. Daarnaast heeft ERMTS verschillende levels, en dat wat er in België ligt (voornamelijk level 1) voegt niks toe t.o.v. het huidige ATB wat hier ligt. In Nederland gaat alleen ERTMS level 2 worden geïmplementeerd.
duidelijk! ^O^

Maar inderdaad, Nederland wil het weer te perfect doen allemaal, oftewel 10x zo traag en10x zo duur. Dat trage lijken alleen de Duitsers nog beter in.
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 22:04:07 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215172108
Daarnaast is Nederland zo efficiënt ingericht dat je ook niet weinig gebruikte trajecten hebt die je kunt gebruiken om te testen. Daarom moet je wel een traject aan de dienst onttrekken.

De keuze voor de Zeeuwse lijn is in die zin logisch omdat je met de Sloelijn ook goederenvervoer hebt en je lijnen met goederen- of internationaal vervoer eerst wil gaan doen. De lijn naar Harlingen is ook logisch omdat die redelijk eenvoudig te verbussen is en ATB-NG er op redelijk korte termijn ook uit gaat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215172165
Jongens we hebben twee ERTMS-spoorlijnen waar dagelijks treinen overheen rijden.

Rol. Het. Gewoon. Uit. Er hoeft echt *niets* getest of geëxperimenteerd te worden.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 22:18:42 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215172259
Ik wilde het niet zeggen, maar gewoon de handen uit de mouwen steken is wel het beste.

De vele vertragingen zijn toch voor een redelijk deel veroorzaakt door de politiek dat niks met het openbaar vervoer heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215172615
Precies. Waar blijft 3KV? Een van de makkelijkste manieren om kosten te besparen. Is een stille dood aan het sterven in slapende projectgroepen is mijn gok.
Bier.
pi_215172727
De betuwelijn en de stukjes HSL tussen Amsterdam en Belgie zijn uitgevoerd met ERTMS.

Er werd eerder nog gesproken over de Hanzelijn, om die buitendienst te stellen voor een proef met uitrol van ERTMS. Dat hele plan is niet doorgegaan. Alleen snachts of in het weekend testen is geen optie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 23:01:50 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215172779
Wat wil je testen :?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:13:11 #88
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215172884
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Wat wil je testen :?
iets wat toch al een bewezen techniek is :')
Same shit, different day
SC hopper present
pi_215172890
Ik geloof dat ERTMS op de Hanzelijn en op Amsterdam-Utrecht (WANT DAAR LIGT HET OOK!!!!) verbouwd moet worden om aan de moderne standaarden te voldoen. Dat begrijp ik ergens nog wel. Maar er wordt net gedaan alsof we geen ervaring met die rotzooi hebben terwijl er ondertussen drie landen in Europa zijn die praktisch volledig over zijn geschakeld naar dit systeem. Het is echt een schertsvertoning.
Bier.
pi_215172924
Wisten jullie trouwens dat China echt oprecht slim is geweest op dit vlak en een soort van ATB combineert met ERTMS? Er wordt dus ook door de railstaven geinduceerd om op die manier de treinpositie beter te kunnen bepalen.
Bier.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:23:19 #91
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_215172988
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wisten jullie trouwens dat China echt oprecht slim is geweest op dit vlak en een soort van ATB combineert met ERTMS? Er wordt dus ook door de railstaven geinduceerd om op die manier de treinpositie beter te kunnen bepalen.
China is sowieso slimmer dan we denken
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 3 oktober 2024 @ 23:59:04 #92
408813 crew  trein2000
pi_215173228
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ik kan er niets aan doen dat je geen algemene ontwikkeling genoten hebt. Daarnaast had je het uit de eerste post kunnen halen toen ik zei dat het om stemmen ging. Een stemming is iets waarvan iedereen kan aannemen dat het niet iets is wat men naast zich neer kan leggen.
Zo’n gekke aanname is dat niet hoor. Een OR in Nederland heeft bijvoorbeeld op een aantal zaken ook adviesrecht. Dan stem je, maar de directie kan dat naast zich neerleggen.

Dus ik zou zeggen; doe wat minder hooghartig.
zie email 27 oktober
pi_215173231
Nee.
Bier.
pi_215173956
Gaat slapen kids. 2029 is nog vijf kabinetscrises verder, wie dan leeft dan zorgt. Die ERTMS proef komt helemaal niets van terecht. U las het hier het eerst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215175410
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft.
Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers.
Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.

Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien?
Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten :')

[ Bericht 9% gewijzigd door MTL op 04-10-2024 12:08:30 ]
pi_215175445
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Klinkt als een weloverwogen projectje. Lijkt de OV-chipkaart wel heujjjj *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:09:51 #97
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_215175529
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zo’n gekke aanname is dat niet hoor. Een OR in Nederland heeft bijvoorbeeld op een aantal zaken ook adviesrecht. Dan stem je, maar de directie kan dat naast zich neerleggen.

Dus ik zou zeggen; doe wat minder hooghartig.
Daarnaast was het nieuwsbericht sowieso fout geïnterpreteerd, in dat artikel stond dat de bond 'wellicht' tegen ging stemmen maar inmiddels is de stemming daadwerkelijk geweest en gewoon aangenomen: https://transport-online.(...)f-dsv-zu-165793.html

Ik snapte die felheid al niet, en als je het dan zelf ook nog eens verkeerd leest.. Tsja.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:21:48 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215175631
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft.
Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers.
Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.

Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien?
Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten :')
Eurocities horen toch een Bordbistro te hebben?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215175896
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity :')
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:04:49 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215175953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 12:56 schreef MTL het volgende:
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity :')
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity" :')

Niet dat het wat uitmaakt trouwens, het blijft een walgelijk strontgat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:47:37 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215176182
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 12:56 schreef MTL het volgende:
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity :')
Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:23:04 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215176969
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity" :')

Niet dat het wat uitmaakt trouwens, het blijft een walgelijk strontgat.
Ik mag er over 2 weken overstappen op een ICE. Joepie :s)
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:51:57 #103
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215178538
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:25:04 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215178869
En Nederland heeft zoals Nederland betaamt helemaal niks
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:35:03 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215178977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.
Tja, we hebben de ICNG die naar Brussel gaat. Qua snelheid zit die gelijk aan sommige EC's (EC6-7-8-9) rijden 200km/u waar mogelijk. Maar ontbreekt dus de catering. ICNG heb ik nog niet in gezeten, maar ik vraag me af of het beter is dan een rijtuig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:50:27 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215180372
Het is een opgevoerde sprinter, dus nee. ICNG is best een aardige trein maar qua rijcomfort kan het echt niet tippen aan getrokken materieel.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:26:29 #107
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_215181009
De stoelen zitten niet slecht maar dat is het wel zo'n beetje. De fancy verlichting draagt niets bij aan het rijcomfort.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie,
Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...
pi_215181484
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity" :')
Hehehehe, ik moest hardop lachen.
Bier.
pi_215182083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...
Correct. Volgens mij is er inmiddels alweer een nieuwe release geweest sinds het besluit of komt er binnenkort aan :P
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 08:56:30 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215190155
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 19:52 schreef derLudolf het volgende:
Op vrijdag 11 oktober rijdt IC141 via Münster naar Hamm ipv Berlijn.

Zal er nog een personeelswissel plaats vinden in Rheine of is een zal de machinist dit stukje baanvak bij leren?

Wat houdt dat eigenlijk precies in, ik dacht samen met een mentor eenmalig het te leren traject rijden of heeft het meer voeten in aarde?
Trein rijdt tot 20 oktober vanaf Amsterdam naar Münster met passagiers. Die kunnen daar overstappen op de IC Münster-Amsterdam. Leegmat uit NL rijdt dan naar Recklinghausen, Castrop Rauxel, Dortmund en Hamm terug naar Münster, daar is namelijk geen capaciteit om om-te-lopen.

Volgens mij hadden ze het rondje van de zaak beter andersom kunnen doen en met mensen door rijden naar Hamm. Kunnen ze daar overstappen op de ICE.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:11:02 #111
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_215200429
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215200752
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 12:44:56 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215200874
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
HVV Switch. De eerste maand betaal je maar rato

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215200915
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
HVV Switch. De eerste maand betaal je maar rato
[..]
Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen :)
Dan is jouw info niet up to date want ik heb geen Duits rekeningnummer en toch via die app een maandticket kunnen aanschaffen.
pi_215200919
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Voordeel van de app Duitslandticket is dat je ook echt binnen een paar klikken het ticket hebt.
pi_215203632
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft.
Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers.
Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.

Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien?
Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten :')
Het technisch ombouwen duurt ook niet zo lang, die Eurobalises aan het spoor schroeven is ook niet super spannend, het saneren gebeurd pas later en door BKN gaan ze de ES-lassen ook niet direct verwijderen.
Het gaat met name om het ervaringsrijden ("opleiding machinisten") waar onder het noemer van testen geen reizigers mee mogen. Qua definitiekwestie is het dan niet buitendienst (en ook niet buiten gebruik).

Op die manier doen ze een beter testtraject dat recht doet aan de aanbevelingen van het Fyra-rapport.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 7 oktober 2024 @ 17:52:44 #117
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_215203875
Lekker rustig op de treinkaart vanaf Meppel.
pi_215204338
Waarom een Lelylijn als je ook met de bus kan gaan inderdaad
pi_215210646
885 miljoen van potje aanleg spoor naar potje onderhoud spoor: https://www.rijksoverheid(...)aliteitsniveau-spoor
pi_215210795
Ze weten het wel weer mooi te brengen eah.
Bier.
pi_215214522
Oh en niet te missen en belangrijk nieuws.
De provincies Friesland, Groningen, Drenthe én Flevoland hebben aangeboden 10 miljoen mee te betalen voor de volgende fase van de Lelylijn.
pi_215217078
2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard.
Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten.

Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu.



[ Bericht 0% gewijzigd door marcb1974 op 09-10-2024 19:38:40 ]
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215217959
Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies...
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 20:41:23 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215221833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies...
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215221844
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen.
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 20:46:17 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215221883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen.
Nee, de Ahrtalbahn verwacht ik pas ergens in 2026 of 2027
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215221956
Hoe zit het met Bitburg, daar komen nu ook geen treinen.
Komt dat ook door die verwoesting of zit daar iets anders achter?
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 21:15:08 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215222137
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:54 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe zit het met Bitburg, daar komen nu ook geen treinen.
Komt dat ook door die verwoesting of zit daar iets anders achter?
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijn

https://de.wikipedia.org/(...)euren%E2%80%93Ehrang
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215222145
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijn

https://de.wikipedia.org/(...)euren%E2%80%93Ehrang
Dank, ga ik eens goed lezen :)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215222422
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Nee, de Ahrtalbahn verwacht ik pas ergens in 2026 of 2027
En wat verwachten de mensen die er verstand van hebben?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 22:01:41 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215222505
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:49 schreef b2py het volgende:

[..]
En wat verwachten de mensen die er verstand van hebben?
December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloop ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215222648
;-)
pi_215222793
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloop ;)
Uit de link die je eerder stuurde:
quote:
Wiederinbetriebnahme von Teilstrecken
Bereits wenige Wochen nach der Flut konnte der wenig betroffene Streckenabschnitt Hürth-Kalscheuren–Euskirchen mit reduzierter Höchstgeschwindigkeit wieder in Betrieb genommen werden.[20] Da weite Teile der Strecke, insbesondere entlang der Urft und Kyll jedoch erheblich stärker betroffen sind, erfolgten weitere Inbetriebnahmen erst mehr als ein halbes Jahr nach der Flut im Februar 2022. Die hierzu erforderlichen Bauarbeiten an der Strecke sowie im Bahnhof Satzvey begannen im Dezember 2021.[21] Im Bahnhof Gerolstein waren zudem mehr als 20 Fahrzeuge von DB Regio und Vulkan-Eifel-Bahn eingeschlossen. Die dort beginnende, stillgelegte Eifelquerbahn, die vom Unwetter verschont geblieben war, konnte provisorisch wieder durchgängig befahrbar gemacht und die betroffenen Fahrzeuge so evakuiert werden.[22][23] Am verbliebenen Abschnitt Kall–Gerolstein wird weiterhin intensiv gearbeitet, so dass mit einer Befahrbarkeit im Sommer 2025 gerechnet wird.[24]

Wiederinbetriebnahme Streckenabschnitt
7. September 2021 Hürth-Kalscheuren–Euskirchen
23. April 2022 Euskirchen–Mechernich
12. Juni 2022 Mechernich–Kall
15. Juni 2025 Kall–Gerolstein
17. April 2023 Gerolstein–Kyllburg
21. Juni 2022 Kyllburg–Bitburg-Erdorf
28. Mai 2022 Bitburg-Erdorf–Auw an der Kyll
5. Februar 2022 Auw an der Kyll–Trier-Ehrang
Meeste hebben ze zo te lezen niet gehaald, dus die 2026/2027 is misschien wel wat snel :X
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215231452
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:28 schreef marcb1974 het volgende:
2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard.
Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten.

Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu.

kwam het hotel maar terug :'(
pi_215273222
Er is veel moeite gestoken om poortjes te plaatjen op NS-stations.
Wat blijkt, door simpelweg op een knop te drukken gaan meteen alle poortjes open. Dat weet het zwartrijdersvolk blijkbaar inmiddels. Kolere zeg....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:38:48 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215274451
Al verzin je 100.000 maatregelen, tegenhouden ga je ze niet.

Enige dat helpt is een mentaliteitsverandering van meer dan de helft van Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215275078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is veel moeite gestoken om poortjes te plaatjen op NS-stations.
Wat blijkt, door simpelweg op een knop te drukken gaan meteen alle poortjes open. Dat weet het zwartrijdersvolk blijkbaar inmiddels. Kolere zeg....
Klokslag 7:10 in Barendrecht. Elke dag. Gast stapt in Rotterdam-Zuid op en in Barendrecht uit. Heb het zelfs al een keer bij NS gemeld in de vergeefse hoop dat ze eens twee handhavers daar een kwartiertje neerzetten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215275389
Ze hebben op Rotterdam Zuid en Schiedam Centrum een proef gehouden waarbij de noodknop een vertraging had van een x aantal seconden zodat de meldkamer op afstand kon kijken of er echt wat aan de hand en de knop eventueel kon annuleren als er niks aan de hand was.
Gevolg was dat de poortjes telkens stuk gingen omdat ze toen die maar gingen intrappen, dus op Rotterdam Zuid is het inmiddels weer instant, op Schiedam Centrum weet ik niet.
pi_215278693
Hebben ze gisteren bedacht om vandaag plots het baanvak Den Bosch - Utrecht te stremmen om acuut wat aan de baanligging te doen?
pi_215278860
Kan zijn omdat vanaf zaterdag Boxtel - Tilburg er een week uitgaat. Dan wordt Den Bosch - Utrecht omrij route vanuit het zuiden naar de randstad.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 16 oktober 2024 @ 21:18:42 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215284828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:02 schreef b2py het volgende:
Hebben ze gisteren bedacht om vandaag plots het baanvak Den Bosch - Utrecht te stremmen om acuut wat aan de baanligging te doen?
Nee, op 23 september om 15:30 :s)
pi_215285118
En van Zaterdag 26 Oktober tot Maandag 4 November geen treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk.
Er worden bussen ingezet. NS verwacht grote drukte in de bussen. :|W
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2024 @ 21:59:15 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215285212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 21:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
En van Zaterdag 26 Oktober tot Maandag 4 November geen treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk.
Er worden bussen ingezet. NS verwacht grote drukte in de bussen. :|W
Scheelt dat het herfstvakantie is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215320458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:23 schreef James1988 het volgende:
Ik mag er over 2 weken overstappen op een ICE. Joepie :s)
Hoe is dat gegaan en van waar naar waar ging de treinreis per ICE?
pi_215321777
In Madrid heeft iemand de parkeerrem vergeten: https://www.reddit.com/gallery/1g7zn4f
Bier.
  zondag 20 oktober 2024 @ 18:25:22 #147
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_215322268
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:57 schreef MTL het volgende:
Ze hebben op Rotterdam Zuid en Schiedam Centrum een proef gehouden waarbij de noodknop een vertraging had van een x aantal seconden zodat de meldkamer op afstand kon kijken of er echt wat aan de hand en de knop eventueel kon annuleren als er niks aan de hand was.
Gevolg was dat de poortjes telkens stuk gingen omdat ze toen die maar gingen intrappen, dus op Rotterdam Zuid is het inmiddels weer instant, op Schiedam Centrum weet ik niet.
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_215322293
Probleem is dat mensen in het geval dat er werkelijk wat is ook echt weg moeten kunnen komen, eventueel door de poortjes in te trappen.
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 19:13:14 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215322653
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op.
Lijkt me niet gewenst. Die poortjes zijn het probleem ook niet, maar het gedrag van bepaalde lui.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215327169
Wat maakt Arrive er weer een gigantische teringzooi van hier in Limburg, Maastricht - Aken is zowat niet te doen. Met de trein al helemaal niet, met de bus ook amper :r :r :r
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')