Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:56 schreef MTL het volgende:
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity![]()
Ik mag er over 2 weken overstappen op een ICE. Joepiequote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity"![]()
Niet dat het wat uitmaakt trouwens, het blijft een walgelijk strontgat.
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.
Tja, we hebben de ICNG die naar Brussel gaat. Qua snelheid zit die gelijk aan sommige EC's (EC6-7-8-9) rijden 200km/u waar mogelijk. Maar ontbreekt dus de catering. ICNG heb ik nog niet in gezeten, maar ik vraag me af of het beter is dan een rijtuig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.
Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie,
Hehehehe, ik moest hardop lachen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity"![]()
Correct. Volgens mij is er inmiddels alweer een nieuwe release geweest sinds het besluit of komt er binnenkort aanquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...
Trein rijdt tot 20 oktober vanaf Amsterdam naar Münster met passagiers. Die kunnen daar overstappen op de IC Münster-Amsterdam. Leegmat uit NL rijdt dan naar Recklinghausen, Castrop Rauxel, Dortmund en Hamm terug naar Münster, daar is namelijk geen capaciteit om om-te-lopen.quote:Op zondag 8 september 2024 19:52 schreef derLudolf het volgende:
Op vrijdag 11 oktober rijdt IC141 via Münster naar Hamm ipv Berlijn.
Zal er nog een personeelswissel plaats vinden in Rheine of is een zal de machinist dit stukje baanvak bij leren?
Wat houdt dat eigenlijk precies in, ik dacht samen met een mentor eenmalig het te leren traject rijden of heeft het meer voeten in aarde?
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
HVV Switch. De eerste maand betaal je maar ratoquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparenquote:Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Dan is jouw info niet up to date want ik heb geen Duits rekeningnummer en toch via die app een maandticket kunnen aanschaffen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
HVV Switch. De eerste maand betaal je maar rato
[..]
Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen
Voordeel van de app Duitslandticket is dat je ook echt binnen een paar klikken het ticket hebt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Het technisch ombouwen duurt ook niet zo lang, die Eurobalises aan het spoor schroeven is ook niet super spannend, het saneren gebeurd pas later en door BKN gaan ze de ES-lassen ook niet direct verwijderen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had
Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft.
Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers.
Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.
Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien?
Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten![]()
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajectenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies...
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten
Nee, de Ahrtalbahn verwacht ik pas ergens in 2026 of 2027quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen.
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijnquote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:54 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe zit het met Bitburg, daar komen nu ook geen treinen.
Komt dat ook door die verwoesting of zit daar iets anders achter?
Dank, ga ik eens goed lezenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijn
https://de.wikipedia.org/(...)euren%E2%80%93Ehrang
En wat verwachten de mensen die er verstand van hebben?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, de Ahrtalbahn verwacht ik pas ergens in 2026 of 2027
December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloopquote:Op woensdag 9 oktober 2024 21:49 schreef b2py het volgende:
[..]
En wat verwachten de mensen die er verstand van hebben?
Uit de link die je eerder stuurde:quote:Op woensdag 9 oktober 2024 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloop
Meeste hebben ze zo te lezen niet gehaald, dus die 2026/2027 is misschien wel wat snelquote:Wiederinbetriebnahme von Teilstrecken
Bereits wenige Wochen nach der Flut konnte der wenig betroffene Streckenabschnitt Hürth-Kalscheuren–Euskirchen mit reduzierter Höchstgeschwindigkeit wieder in Betrieb genommen werden.[20] Da weite Teile der Strecke, insbesondere entlang der Urft und Kyll jedoch erheblich stärker betroffen sind, erfolgten weitere Inbetriebnahmen erst mehr als ein halbes Jahr nach der Flut im Februar 2022. Die hierzu erforderlichen Bauarbeiten an der Strecke sowie im Bahnhof Satzvey begannen im Dezember 2021.[21] Im Bahnhof Gerolstein waren zudem mehr als 20 Fahrzeuge von DB Regio und Vulkan-Eifel-Bahn eingeschlossen. Die dort beginnende, stillgelegte Eifelquerbahn, die vom Unwetter verschont geblieben war, konnte provisorisch wieder durchgängig befahrbar gemacht und die betroffenen Fahrzeuge so evakuiert werden.[22][23] Am verbliebenen Abschnitt Kall–Gerolstein wird weiterhin intensiv gearbeitet, so dass mit einer Befahrbarkeit im Sommer 2025 gerechnet wird.[24]
Wiederinbetriebnahme Streckenabschnitt
7. September 2021 Hürth-Kalscheuren–Euskirchen
23. April 2022 Euskirchen–Mechernich
12. Juni 2022 Mechernich–Kall
15. Juni 2025 Kall–Gerolstein
17. April 2023 Gerolstein–Kyllburg
21. Juni 2022 Kyllburg–Bitburg-Erdorf
28. Mai 2022 Bitburg-Erdorf–Auw an der Kyll
5. Februar 2022 Auw an der Kyll–Trier-Ehrang
kwam het hotel maar terugquote:Op woensdag 9 oktober 2024 11:28 schreef marcb1974 het volgende:
2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard.
Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten.
Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu.
Klokslag 7:10 in Barendrecht. Elke dag. Gast stapt in Rotterdam-Zuid op en in Barendrecht uit. Heb het zelfs al een keer bij NS gemeld in de vergeefse hoop dat ze eens twee handhavers daar een kwartiertje neerzetten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is veel moeite gestoken om poortjes te plaatjen op NS-stations.
Wat blijkt, door simpelweg op een knop te drukken gaan meteen alle poortjes open. Dat weet het zwartrijdersvolk blijkbaar inmiddels. Kolere zeg....
Nee, op 23 september om 15:30quote:Op woensdag 16 oktober 2024 11:02 schreef b2py het volgende:
Hebben ze gisteren bedacht om vandaag plots het baanvak Den Bosch - Utrecht te stremmen om acuut wat aan de baanligging te doen?
Scheelt dat het herfstvakantie isquote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
En van Zaterdag 26 Oktober tot Maandag 4 November geen treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk.
Er worden bussen ingezet. NS verwacht grote drukte in de bussen.
Hoe is dat gegaan en van waar naar waar ging de treinreis per ICE?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:23 schreef James1988 het volgende:
Ik mag er over 2 weken overstappen op een ICE. Joepie
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:57 schreef MTL het volgende:
Ze hebben op Rotterdam Zuid en Schiedam Centrum een proef gehouden waarbij de noodknop een vertraging had van een x aantal seconden zodat de meldkamer op afstand kon kijken of er echt wat aan de hand en de knop eventueel kon annuleren als er niks aan de hand was.
Gevolg was dat de poortjes telkens stuk gingen omdat ze toen die maar gingen intrappen, dus op Rotterdam Zuid is het inmiddels weer instant, op Schiedam Centrum weet ik niet.
Lijkt me niet gewenst. Die poortjes zijn het probleem ook niet, maar het gedrag van bepaalde lui.quote:Op zondag 20 oktober 2024 18:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op.
Heel erg goed eigenlijkquote:Op zondag 20 oktober 2024 15:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe is dat gegaan en van waar naar waar ging de treinreis per ICE?
Mjah, of dat continent nou als voorbeeld moet dienenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Steeds meer gasdebielen die zichzelf belangrijk en een centraal punt vinden in de nieuwe episode van de huidige err, laat ik het maar Aandachtshoereneconomie noemen, krijgen wat ze toekomt.
3 jaar cel voor het blokkeren van tramverkeer om een TikTok-filmpje te maken: https://www.moroccoworldn(...)ring-tramway-traffic
Breda - Tilburg is dicht vanwege werkzaamheden. Bijzonder genoeg is dit een doordeweekse sluiting, di t/m do.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:21 schreef b2py het volgende:
Ze zijn weer ergens aan het knutselen hè, zoveel badslippers door Alexander
Vorige week lag Tilburg - Eindhoven er al uitquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda - Tilburg is dicht vanwege werkzaamheden. Bijzonder genoeg is dit een doordeweekse sluiting, di t/m do.
En precies in de week na de herfstvakantie in deze regio
Dat zal alleen maar meer worden komende jaren..quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Breda - Tilburg is dicht vanwege werkzaamheden. Bijzonder genoeg is dit een doordeweekse sluiting, di t/m do.
En precies in de week na de herfstvakantie in deze regio
In de komende jaren vindt er een complete bovenbouwvernieuwing plaats van het traject Breda - Tilburg - Boxtel. Daar is men druk mee bezig. Met elke buitendienststelling wordt er weer een nieuw stuk vernieuwd. Nieuwe sporen, dwarsliggers, ballast, bovenleiding, bovenleidingsportalen, seinen (nou ja, die laatste nog even niet door het afketsen van de certificering van de nieuwe seinen, maar ze staan er (buiten dienst) al wel deels, of liggen klaar om geïnstalleerd te worden), bekabeling, interlocking, etc. Ik geloof ook dat er nog een nieuw onderstation of twee bij komt en de baan lijkt ook voorbereid te worden op dual stack containertreinen (die nieuwe portalen zijn echt idioot hoog).quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Je vraagt je af of ze überhaupt wel wat doen, zo vaak als het er letterlijk OVERAL uit ligt.
Men is momenteel wel degelijk druk bezig daar met onder andere sporen en bovenleidingen, alleen het werk aan de interlocking (en afrondende werkzaamheden), wat eerder ook voor de uitloop zorgde bij Delft, vinden dus later plaats.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:22 schreef Ireyon het volgende:
Schiedam ligt er momenteel ook 2 weken uit voor werkzaamheden die niet doorgaan..
Volgens m'n serieskalender komen er twee nieuwe afleveringen uit van Eisenbahn Romantik aankomende vrijdag btw.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:12 schreef derLudolf het volgende:
https://www.ardmediathek.(...)wMjQtMTAtMjgtMTgtMTU
Nieuwe aflevering met Roland Sandkuhl (die kerel met z'n eigen BR219)
Je kan met je pinpas gewoon 'inchecken', en dan op het perron je dochter opwachten, en weer uitchecken met je pinpas, kost je dan niets.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:45 schreef Golf8 het volgende:
vraagie ben zo'n boomer die nooit met de trein gaat zeg 25 jaar gleden voort laatst?????? binnenkort dochter die int buitenland woont ophalen vanaf groot treinstation dus mijn vraag KAN IK GEWOON PERRON OPLOPEN NOG
en waar is het geld nu dan? "weg" telt niet, dat snap je wel. Geld houdt niet ineens op met bestaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 18:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dinner train is definitief ten einde. Er komt geen doorstart, met name omdat er niets in het bedrijf zit om over te nemen. Bij de vorige doorstart waren de treinen al doorverkocht.
https://www.omroepbrabant(...)luiten-naar-hun-geld
De Belastingdienst. Daarna het UWV en de leveranciers. Voor zover ik weet is Train Charter Services ook niet volledig uitbetaald.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en waar is het geld nu dan? "weg" telt niet, dat snap je wel. Geld houdt niet ineens op met bestaan.
Wat een schade door die storm en al dat water ...quote:
Gaaf.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:10 schreef James1988 het volgende:
Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen.
Het gaat om de 904 van Stichting 2454 CREW. Dit stel is vanochtend door een Protos naar Roosendaal gesleept, ik vermoed voor een keuring.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf.
Van wie huren ze dat ding dan?
Oh dat wil ik wel meemaken een keer! Zal vast goed vol zitten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:10 schreef James1988 het volgende:
Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen.
Als jij op het perron staat en dat ding komt voorrijden stap je gewoon in en ben je nog blij ook.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |