abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:47:37 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215176182
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 12:56 schreef MTL het volgende:
Waarschijnlijk kunnen ze er mee wegkomen door merknaam vs werkelijke internationale treinsoort of zoiets. Of zoiets stoms omdat de trein naar Brussel (Europa) rijdt, dus de trein naar Europa City, kortweg de EuroCity :')
Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:23:04 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215176969
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity" :')

Niet dat het wat uitmaakt trouwens, het blijft een walgelijk strontgat.
Ik mag er over 2 weken overstappen op een ICE. Joepie :s)
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:51:57 #103
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215178538
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of de eisen voor een Eurocity zijn ook aan inflatie onderhevig. Een minimale gemiddelde snelheid dienden ze ook te hebben.
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:25:04 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215178869
En Nederland heeft zoals Nederland betaamt helemaal niks
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:35:03 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215178977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 18:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Anderzijds zijn de Eurocities eigenlijk alleen nog maar relevant in landen als Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Zwitserland aangezien de meeste West-Europese landen er een treincategorie boven hebben. Zweden heeft de X2 Snabbtag, Duitsland de ICE, Oostenrijk de RailJet, Italië de Frencarossa, Frankrijk de TGV, etc.
Tja, we hebben de ICNG die naar Brussel gaat. Qua snelheid zit die gelijk aan sommige EC's (EC6-7-8-9) rijden 200km/u waar mogelijk. Maar ontbreekt dus de catering. ICNG heb ik nog niet in gezeten, maar ik vraag me af of het beter is dan een rijtuig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:50:27 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215180372
Het is een opgevoerde sprinter, dus nee. ICNG is best een aardige trein maar qua rijcomfort kan het echt niet tippen aan getrokken materieel.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:26:29 #107
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_215181009
De stoelen zitten niet slecht maar dat is het wel zo'n beetje. De fancy verlichting draagt niets bij aan het rijcomfort.

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie,
Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...
pi_215181484
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dan zouden ze Brussel zelf moeten hernoemen naar "EuroCity" :')
Hehehehe, ik moest hardop lachen.
Bier.
pi_215182083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als ze er zolang over doen om het aan te leggen en te testen is die nieuwe versie tegen die tijd ze klaar zijn vast ook alweer verouderd...
Correct. Volgens mij is er inmiddels alweer een nieuwe release geweest sinds het besluit of komt er binnenkort aan :P
  Moderator zondag 6 oktober 2024 @ 08:56:30 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215190155
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 19:52 schreef derLudolf het volgende:
Op vrijdag 11 oktober rijdt IC141 via Münster naar Hamm ipv Berlijn.

Zal er nog een personeelswissel plaats vinden in Rheine of is een zal de machinist dit stukje baanvak bij leren?

Wat houdt dat eigenlijk precies in, ik dacht samen met een mentor eenmalig het te leren traject rijden of heeft het meer voeten in aarde?
Trein rijdt tot 20 oktober vanaf Amsterdam naar Münster met passagiers. Die kunnen daar overstappen op de IC Münster-Amsterdam. Leegmat uit NL rijdt dan naar Recklinghausen, Castrop Rauxel, Dortmund en Hamm terug naar Münster, daar is namelijk geen capaciteit om om-te-lopen.

Volgens mij hadden ze het rondje van de zaak beter andersom kunnen doen en met mensen door rijden naar Hamm. Kunnen ze daar overstappen op de ICE.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 oktober 2024 @ 12:11:02 #111
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_215200429
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215200752
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 12:44:56 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215200874
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
Welke app gebruiken jullie voor het Duitslandticket?
HVV Switch. De eerste maand betaal je maar rato

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215200915
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]
HVV Switch. De eerste maand betaal je maar rato
[..]
Naar mijn weten kun je die van DB enkel met een Duits bankrekeningnummer gebruiken. Voordeel van kopen via DB is dat je BahnBonus punten kunt sparen :)
Dan is jouw info niet up to date want ik heb geen Duits rekeningnummer en toch via die app een maandticket kunnen aanschaffen.
pi_215200919
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Die van Deutsche Bahn moet je in ieder geval niet gebruiken, helse identificatie telkens. Ik gebruik de app d-ticket/duitslandticket van Drimble/Arriva nu vaak, super easy.
Voordeel van de app Duitslandticket is dat je ook echt binnen een paar klikken het ticket hebt.
pi_215203632
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef MTL het volgende:
De ERTMS versie die op Amsterdam- Utrecht en de Hanzelijn ligt wijkt fors af en is verouderd (en zal later dus ook vervangen worden door deze nieuwe versie).
Over de HSL zal ik maar niet beginnen, want dat spul is nog ouder en voldoet niet aan enige standaarden met zelfs nog wat dingen erin geknutseld bij de aanleg omdat op dat moment ERTMS nog helemaal geen functies daarvoor had

Dit moet dus de eerste lijn worden met de nieuwe versie, met ook nieuwe mogelijkheden en men wil zeker weten dat alles werkt zoals men aan de tekentafel bedacht heeft.
Overigens vind ik 4 maanden wel idioot lang. Bouw het spul in een paar weken om (de voorbereidende werkzaamheden worden toch al in de periode daarvoor gedaan), ga dan misschien nog enkele weken testrijden en gooi de boel daarna weer open voor reizigers.
Maar ja, stel je voor dat er dan weer verstoringen optreden enzo.

Had men hier trouwens al de nieuwe naam voor de IC naar Brussel gezien?
Ze gaan het ding werkelijk Eurocity noemen. De IC Traag (Rotterdam - Brussel Zuid via Breda en Zaventem) heet nu gewoon Eurocity, de IC Snel (Lelystad - Brussel Zuid) heet nu Eurocity Direct, met stop op Almere Buiten :')
Het technisch ombouwen duurt ook niet zo lang, die Eurobalises aan het spoor schroeven is ook niet super spannend, het saneren gebeurd pas later en door BKN gaan ze de ES-lassen ook niet direct verwijderen.
Het gaat met name om het ervaringsrijden ("opleiding machinisten") waar onder het noemer van testen geen reizigers mee mogen. Qua definitiekwestie is het dan niet buitendienst (en ook niet buiten gebruik).

Op die manier doen ze een beter testtraject dat recht doet aan de aanbevelingen van het Fyra-rapport.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 7 oktober 2024 @ 17:52:44 #117
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_215203875
Lekker rustig op de treinkaart vanaf Meppel.
pi_215204338
Waarom een Lelylijn als je ook met de bus kan gaan inderdaad
pi_215210646
885 miljoen van potje aanleg spoor naar potje onderhoud spoor: https://www.rijksoverheid(...)aliteitsniveau-spoor
pi_215210795
Ze weten het wel weer mooi te brengen eah.
Bier.
pi_215214522
Oh en niet te missen en belangrijk nieuws.
De provincies Friesland, Groningen, Drenthe én Flevoland hebben aangeboden 10 miljoen mee te betalen voor de volgende fase van de Lelylijn.
pi_215217078
2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard.
Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten.

Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu.



[ Bericht 0% gewijzigd door marcb1974 op 09-10-2024 19:38:40 ]
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215217959
Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies...
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 20:41:23 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215221833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bedankt voor dat filmpje; geeft echt heel goed weer wat voor bizarre chaos het is geweest en hoeveel schade er was. Vijf tunnels saneren, allememaggies...
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215221844
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
En dat is niet het enige traject. Dortmund - Hagen - Lüdenscheid heeft er bijvoorbeeld lang uit gelegen, Kall - Gerolstein wordt pas medio 2025 weer in gebruik genomen en zo zijn er nog wel meer trajecten
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen.
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 20:46:17 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215221883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat dit traject dit jaar nog in gebruik wordt genomen. Moet nog heel veel gebeuren. Rails ligt er niet op veel delen.
Nee, de Ahrtalbahn verwacht ik pas ergens in 2026 of 2027
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215221956
Hoe zit het met Bitburg, daar komen nu ook geen treinen.
Komt dat ook door die verwoesting of zit daar iets anders achter?
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 21:15:08 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215222137
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:54 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe zit het met Bitburg, daar komen nu ook geen treinen.
Komt dat ook door die verwoesting of zit daar iets anders achter?
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijn

https://de.wikipedia.org/(...)euren%E2%80%93Ehrang
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215222145
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Ze zijn sowieso bezig met elektrificatie van het hele traject. Dat is een van de redenen dat er veel stremmingen op het traject zijn

https://de.wikipedia.org/(...)euren%E2%80%93Ehrang
Dank, ga ik eens goed lezen :)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215222422
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 20:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Nee, de Ahrtalbahn verwacht ik pas ergens in 2026 of 2027
En wat verwachten de mensen die er verstand van hebben?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2024 @ 22:01:41 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215222505
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 21:49 schreef b2py het volgende:

[..]
En wat verwachten de mensen die er verstand van hebben?
December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloop ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215222648
;-)
pi_215222793
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
December 2025, maar het is Duitsland, dus dan moet je rekening houden met wat uitloop ;)
Uit de link die je eerder stuurde:
quote:
Wiederinbetriebnahme von Teilstrecken
Bereits wenige Wochen nach der Flut konnte der wenig betroffene Streckenabschnitt Hürth-Kalscheuren–Euskirchen mit reduzierter Höchstgeschwindigkeit wieder in Betrieb genommen werden.[20] Da weite Teile der Strecke, insbesondere entlang der Urft und Kyll jedoch erheblich stärker betroffen sind, erfolgten weitere Inbetriebnahmen erst mehr als ein halbes Jahr nach der Flut im Februar 2022. Die hierzu erforderlichen Bauarbeiten an der Strecke sowie im Bahnhof Satzvey begannen im Dezember 2021.[21] Im Bahnhof Gerolstein waren zudem mehr als 20 Fahrzeuge von DB Regio und Vulkan-Eifel-Bahn eingeschlossen. Die dort beginnende, stillgelegte Eifelquerbahn, die vom Unwetter verschont geblieben war, konnte provisorisch wieder durchgängig befahrbar gemacht und die betroffenen Fahrzeuge so evakuiert werden.[22][23] Am verbliebenen Abschnitt Kall–Gerolstein wird weiterhin intensiv gearbeitet, so dass mit einer Befahrbarkeit im Sommer 2025 gerechnet wird.[24]

Wiederinbetriebnahme Streckenabschnitt
7. September 2021 Hürth-Kalscheuren–Euskirchen
23. April 2022 Euskirchen–Mechernich
12. Juni 2022 Mechernich–Kall
15. Juni 2025 Kall–Gerolstein
17. April 2023 Gerolstein–Kyllburg
21. Juni 2022 Kyllburg–Bitburg-Erdorf
28. Mai 2022 Bitburg-Erdorf–Auw an der Kyll
5. Februar 2022 Auw an der Kyll–Trier-Ehrang
Meeste hebben ze zo te lezen niet gehaald, dus die 2026/2027 is misschien wel wat snel :X
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215231452
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:28 schreef marcb1974 het volgende:
2021, midden juli. Het regent in het westen van Duitsland. Hard, heel hard.
Naast dat er ruim 100 doden vallen is ook veel infrastructuur weg. Dus ook volledige treintrajecten.

Hier beelden van de, bijna volledige nieuwe, opbouw van de Ahrtalbahn. Ze zijn hard bezig nu.

kwam het hotel maar terug :'(
pi_215273222
Er is veel moeite gestoken om poortjes te plaatjen op NS-stations.
Wat blijkt, door simpelweg op een knop te drukken gaan meteen alle poortjes open. Dat weet het zwartrijdersvolk blijkbaar inmiddels. Kolere zeg....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:38:48 #136
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215274451
Al verzin je 100.000 maatregelen, tegenhouden ga je ze niet.

Enige dat helpt is een mentaliteitsverandering van meer dan de helft van Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215275078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er is veel moeite gestoken om poortjes te plaatjen op NS-stations.
Wat blijkt, door simpelweg op een knop te drukken gaan meteen alle poortjes open. Dat weet het zwartrijdersvolk blijkbaar inmiddels. Kolere zeg....
Klokslag 7:10 in Barendrecht. Elke dag. Gast stapt in Rotterdam-Zuid op en in Barendrecht uit. Heb het zelfs al een keer bij NS gemeld in de vergeefse hoop dat ze eens twee handhavers daar een kwartiertje neerzetten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215275389
Ze hebben op Rotterdam Zuid en Schiedam Centrum een proef gehouden waarbij de noodknop een vertraging had van een x aantal seconden zodat de meldkamer op afstand kon kijken of er echt wat aan de hand en de knop eventueel kon annuleren als er niks aan de hand was.
Gevolg was dat de poortjes telkens stuk gingen omdat ze toen die maar gingen intrappen, dus op Rotterdam Zuid is het inmiddels weer instant, op Schiedam Centrum weet ik niet.
pi_215278693
Hebben ze gisteren bedacht om vandaag plots het baanvak Den Bosch - Utrecht te stremmen om acuut wat aan de baanligging te doen?
pi_215278860
Kan zijn omdat vanaf zaterdag Boxtel - Tilburg er een week uitgaat. Dan wordt Den Bosch - Utrecht omrij route vanuit het zuiden naar de randstad.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 16 oktober 2024 @ 21:18:42 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215284828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:02 schreef b2py het volgende:
Hebben ze gisteren bedacht om vandaag plots het baanvak Den Bosch - Utrecht te stremmen om acuut wat aan de baanligging te doen?
Nee, op 23 september om 15:30 :s)
pi_215285118
En van Zaterdag 26 Oktober tot Maandag 4 November geen treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk.
Er worden bussen ingezet. NS verwacht grote drukte in de bussen. :|W
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2024 @ 21:59:15 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215285212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 21:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
En van Zaterdag 26 Oktober tot Maandag 4 November geen treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk.
Er worden bussen ingezet. NS verwacht grote drukte in de bussen. :|W
Scheelt dat het herfstvakantie is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_215320458
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:23 schreef James1988 het volgende:
Ik mag er over 2 weken overstappen op een ICE. Joepie :s)
Hoe is dat gegaan en van waar naar waar ging de treinreis per ICE?
pi_215321777
In Madrid heeft iemand de parkeerrem vergeten: https://www.reddit.com/gallery/1g7zn4f
Bier.
  zondag 20 oktober 2024 @ 18:25:22 #147
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_215322268
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 20:57 schreef MTL het volgende:
Ze hebben op Rotterdam Zuid en Schiedam Centrum een proef gehouden waarbij de noodknop een vertraging had van een x aantal seconden zodat de meldkamer op afstand kon kijken of er echt wat aan de hand en de knop eventueel kon annuleren als er niks aan de hand was.
Gevolg was dat de poortjes telkens stuk gingen omdat ze toen die maar gingen intrappen, dus op Rotterdam Zuid is het inmiddels weer instant, op Schiedam Centrum weet ik niet.
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_215322293
Probleem is dat mensen in het geval dat er werkelijk wat is ook echt weg moeten kunnen komen, eventueel door de poortjes in te trappen.
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 19:13:14 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215322653
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 18:25 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Dan wordt het tijd voor stevigere poortjes of een beste lading stroom er op.
Lijkt me niet gewenst. Die poortjes zijn het probleem ook niet, maar het gedrag van bepaalde lui.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215327169
Wat maakt Arrive er weer een gigantische teringzooi van hier in Limburg, Maastricht - Aken is zowat niet te doen. Met de trein al helemaal niet, met de bus ook amper :r :r :r
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:35:56 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215348190
quote:
3s.gif Op zondag 20 oktober 2024 15:10 schreef Socios het volgende:

[..]
Hoe is dat gegaan en van waar naar waar ging de treinreis per ICE?
Heel erg goed eigenlijk :Y

Reis was: Breda - Brussel - Frankfurt Hbf - Linz - Wenen

Frankfurt Hbf was een teringzooi en de trein vertrok 20 minuten te laat (en als kers op de taart werd er 2 minuten voor binnenkomst een perronwijziging aangekondigd) maar bij aankomst in Linz was de vertraging nog slechts +4.

En omdat een Oostenrijkse RJX vertraging had was ik zelfs iets eerder in Wenen dan eigenlijk de bedoeling zou zijn.
pi_215352494
Op sion-rail zijn de linkjes geplaatst voor de tijden van de Muller-touristik tanzzug van komende vrijdag en zondag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2024 @ 23:36:22 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215362772
twitter
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:33:52 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215362956
1 persoon overleden helaas (vermoedelijk de machinist).

Het is geen goede week voor de spoorwegen: een paar dagen terug was er een frontale botsing tussen twee treinen in Wales. Vermoedelijke oorzaak: gladde sporen, waardoor één van de treinen niet kon stoppen op het passeerspoor. 1 passagier kreeg daarna een hartaanval en is overleden.
pi_215373638
Steeds meer gasdebielen die zichzelf belangrijk en een centraal punt vinden in de nieuwe episode van de huidige err, laat ik het maar Aandachtshoereneconomie noemen, krijgen wat ze toekomt.

3 jaar cel voor het blokkeren van tramverkeer om een TikTok-filmpje te maken: https://www.moroccoworldn(...)ring-tramway-traffic
Bier.
pi_215373968
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 19:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Steeds meer gasdebielen die zichzelf belangrijk en een centraal punt vinden in de nieuwe episode van de huidige err, laat ik het maar Aandachtshoereneconomie noemen, krijgen wat ze toekomt.

3 jaar cel voor het blokkeren van tramverkeer om een TikTok-filmpje te maken: https://www.moroccoworldn(...)ring-tramway-traffic
Mjah, of dat continent nou als voorbeeld moet dienen :X
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215374574
Het is in ieder geval fijn om te zien dat de Consequentie-Dildo zonder glijmiddel wordt geleverd.
Bier.
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 17:12:05 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215402887
https://www.ardmediathek.(...)wMjQtMTAtMjgtMTgtMTU

Nieuwe aflevering met Roland Sandkuhl (die kerel met z'n eigen BR219)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215402934
Dat was nieuw net :D

Kwam aan op Tilburg, ontruimingsalarm op het station.
Incheckpoortjes stonden op, kon dus niet inchecken, uitchecken ging wel.
Maar niemand van de NS te vinden, de enige hulpdienstsirene die te horen was reed het station heel hard voorbij. Geen idee dus waarom die ontruiming nodig was.
Iedereen stond elkaar maar wat aan te kijken.

Ineens een omroepbericht. De trein naar Eindhoven vertrekt over 4 minuten van spoor X.
Treinen reden dus wel door 8)7

Ben maar naar boven gelopen, zonder te kunnen inchecken, en in die trein gaan zitten die dus ook gewoon vertrok :')
Net als wel heel veel anderen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215409755
Ze zijn weer ergens aan het knutselen hè, zoveel badslippers door Alexander
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:19:42 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215411110
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 13:21 schreef b2py het volgende:
Ze zijn weer ergens aan het knutselen hè, zoveel badslippers door Alexander
Breda - Tilburg is dicht vanwege werkzaamheden. Bijzonder genoeg is dit een doordeweekse sluiting, di t/m do.

En precies in de week na de herfstvakantie in deze regio :')
pi_215411133
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:19 schreef James1988 het volgende:

[..]
Breda - Tilburg is dicht vanwege werkzaamheden. Bijzonder genoeg is dit een doordeweekse sluiting, di t/m do.

En precies in de week na de herfstvakantie in deze regio :')
Vorige week lag Tilburg - Eindhoven er al uit
pi_215411355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:19 schreef James1988 het volgende:

[..]
Breda - Tilburg is dicht vanwege werkzaamheden. Bijzonder genoeg is dit een doordeweekse sluiting, di t/m do.

En precies in de week na de herfstvakantie in deze regio :')
Dat zal alleen maar meer worden komende jaren..
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:14:51 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215411426
Je vraagt je af of ze überhaupt wel wat doen, zo vaak als het er letterlijk OVERAL uit ligt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215411480
Schiedam ligt er momenteel ook 2 weken uit voor werkzaamheden die niet doorgaan..
pi_215411804
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Je vraagt je af of ze überhaupt wel wat doen, zo vaak als het er letterlijk OVERAL uit ligt.
In de komende jaren vindt er een complete bovenbouwvernieuwing plaats van het traject Breda - Tilburg - Boxtel. Daar is men druk mee bezig. Met elke buitendienststelling wordt er weer een nieuw stuk vernieuwd. Nieuwe sporen, dwarsliggers, ballast, bovenleiding, bovenleidingsportalen, seinen (nou ja, die laatste nog even niet door het afketsen van de certificering van de nieuwe seinen, maar ze staan er (buiten dienst) al wel deels, of liggen klaar om geïnstalleerd te worden), bekabeling, interlocking, etc. Ik geloof ook dat er nog een nieuw onderstation of twee bij komt en de baan lijkt ook voorbereid te worden op dual stack containertreinen (die nieuwe portalen zijn echt idioot hoog).
Dus ze zijn er heel erg hard bezig.

Specifiek deze werkzaamheden van nu hadden blijkbaar in het voorjaar al plaats moeten vinden, maar door het broeden van de levendbarende hagedis moesten ze uitgesteld worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:22 schreef Ireyon het volgende:
Schiedam ligt er momenteel ook 2 weken uit voor werkzaamheden die niet doorgaan..
Men is momenteel wel degelijk druk bezig daar met onder andere sporen en bovenleidingen, alleen het werk aan de interlocking (en afrondende werkzaamheden), wat eerder ook voor de uitloop zorgde bij Delft, vinden dus later plaats.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:56:35 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215412257
Op Somda was een tijd geleden geschreven dat de NG-seinen compleet geschrapt worden, geen idee wat daarvan waar is.
pi_215412300
Geen idee. De seinen staan/liggen er op dit moment nog steeds, dus als dat zo is, dan is er blijkbaar nog geen vervanging geregeld.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 00:22:58 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215415057
De plaatsing van de nieuwe seinen zal zijn gedaan met inachtneming van de zichtlijnen en afstanden tot het spoor die passen bij de nieuwe seinen.

De NG-seinen vervangen door oude seinen zal dan niet zomaar geregeld zijn, daarvoor moet je opnieuw het veld in, de grond opentrekken, kabels verleggen, enzovoorts.
pi_215416137
Uiteraard, maar als het besluit over het volledig afblazen van de NG-seinen al genomen was, dan zou ik toch wel verwachten dat ze in ieder geval de seinen fysiek verwijderd zouden hebben. Die doen nu immers toch niks, en staan in een aantal gevallen alleen maar in de weg van de oude seinen.
pi_215416220
de 74 nieuwe seintjes op de Watergraafsmeer zijn ook van het oude type :P
pi_215416240
Ja ja leuk allemaal. Maar klaar is het dus gewoon nooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215416613
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:12 schreef derLudolf het volgende:
https://www.ardmediathek.(...)wMjQtMTAtMjgtMTgtMTU

Nieuwe aflevering met Roland Sandkuhl (die kerel met z'n eigen BR219)
Volgens m'n serieskalender komen er twee nieuwe afleveringen uit van Eisenbahn Romantik aankomende vrijdag btw.
Bier.
pi_215419471
vraagie ben zo'n boomer die nooit met de trein gaat zeg 25 jaar gleden voort laatst?????? binnenkort dochter die int buitenland woont ophalen vanaf groot treinstation dus mijn vraag KAN IK GEWOON PERRON OPLOPEN NOG
pi_215419606
Nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215419653
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:45 schreef Golf8 het volgende:
vraagie ben zo'n boomer die nooit met de trein gaat zeg 25 jaar gleden voort laatst?????? binnenkort dochter die int buitenland woont ophalen vanaf groot treinstation dus mijn vraag KAN IK GEWOON PERRON OPLOPEN NOG
Je kan met je pinpas gewoon 'inchecken', en dan op het perron je dochter opwachten, en weer uitchecken met je pinpas, kost je dan niets.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_215419655
Ok dabn gaat ze maar met de bus zoekt ze het maar uit
pi_215419877
ok boomer
Bier.
pi_215420460
Dinner train is definitief ten einde. Er komt geen doorstart, met name omdat er niets in het bedrijf zit om over te nemen. Bij de vorige doorstart waren de treinen al doorverkocht.
https://www.omroepbrabant(...)luiten-naar-hun-geld
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215423711
Mooi
pi_215424521
dat ding is omgekat naar happytrain :z
pi_215427822
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 18:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dinner train is definitief ten einde. Er komt geen doorstart, met name omdat er niets in het bedrijf zit om over te nemen. Bij de vorige doorstart waren de treinen al doorverkocht.
https://www.omroepbrabant(...)luiten-naar-hun-geld
en waar is het geld nu dan? "weg" telt niet, dat snap je wel. Geld houdt niet ineens op met bestaan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215429996
quote:
5s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
en waar is het geld nu dan? "weg" telt niet, dat snap je wel. Geld houdt niet ineens op met bestaan.
De Belastingdienst. Daarna het UWV en de leveranciers. Voor zover ik weet is Train Charter Services ook niet volledig uitbetaald.
Het tweede verslag van de curator zal het beschrijven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_215430109
twitter
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 oktober 2024 @ 20:16:17 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_215431460
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 18:15 schreef Adrie072 het volgende:
[ x ]
Wat een schade door die storm en al dat water ...

Geen wonder dat er helaas veel mensen bij om zijn gekomen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 november 2024 @ 13:10:21 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215436788
Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen. :s)
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 13:20:50 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215436901
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 13:10 schreef James1988 het volgende:
Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen. :s)
Gaaf.
Van wie huren ze dat ding dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 1 november 2024 @ 14:14:47 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215437394
De Karel zeker? Staat al in Amersfoort.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 november 2024 @ 15:04:48 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_215437845
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 november 2024 13:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Gaaf.
Van wie huren ze dat ding dan?
Het gaat om de 904 van Stichting 2454 CREW. Dit stel is vanochtend door een Protos naar Roosendaal gesleept, ik vermoed voor een keuring.
  vrijdag 1 november 2024 @ 16:50:58 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_215438968
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 13:10 schreef James1988 het volgende:
Er komt binnenkort tijdelijk een Plan V te rijden op de Kippenlijn. Dit ter versterking van de vloot terwijl de Protossen hun midliferevisie krijgen. :s)
Oh dat wil ik wel meemaken een keer! Zal vast goed vol zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_215443867
Hallo
pi_215443868
Daar wil je toch niet in zitten
pi_215443871
Een bak herrie
pi_215443873
Gr
  zaterdag 2 november 2024 @ 08:10:30 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_215444551
Jawel, Truus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_215444648
Oh
  Moderator zaterdag 2 november 2024 @ 08:54:49 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215444748
Je zusje maakte pas een bak herrie
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 2 november 2024 @ 09:05:53 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215444810


:P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215447372
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 00:42 schreef b2py het volgende:
Daar wil je toch niet in zitten
Als jij op het perron staat en dat ding komt voorrijden stap je gewoon in en ben je nog blij ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')