greavy | zaterdag 21 juli 2018 @ 07:27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
derLudolf | zaterdag 21 juli 2018 @ 07:42 |
Nee. Is dat ding nu afgeschreven? | |
greavy | zaterdag 21 juli 2018 @ 07:49 |
Nee, gaan ze wel repareren naar het schijnt maar er is wel wat schade aan het elektrisch circuit | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 juli 2018 @ 09:38 |
Er is wel eens een 1600 uitgefikt vanwege dit. | |
Peterselieman | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:55 |
Als de snelschakelaar zijn werk goed gedaan heeft zou de schade mee moeten vallen. Bij de SLT's die de Betuweroute op reden viel de schade toen ook mee. | |
dennistd | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:04 |
Kwamen die niet tot stilstand in het spanningsloze gedeelte? | |
Peterselieman | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:07 |
Volgens mij waren ze er zelfs al voorbij: | |
WcPot | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:37 |
Hoe kan dit. Verkeerde rijweg ingesteld? | |
James1988 | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:01 |
Yep. In Nederland krijgt de machinist vanuit het seinstelsel geen informatie over welke kant hij opgestuurd wordt, dus pas toen de trein het spoor van de BR werd opgestuurd kon de machinist weten dat hij de verkeerde kant op ging. In een aantal gevallen kan de richting worden afgeleid uit de seinbeelden die de machinist krijgt, maar dat hangt van de plaatselijke infrastructuur af. En dan moet de machinist de informatie ook nog interpreteren en er niet alleen naar handelen. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:03 |
Hiero, badslippers: | |
James1988 | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:07 |
Dat is een flinke unit. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:10 |
Een van de echt groten heb ik nog niet vast kunnen leggen, dit was echt oprecht een kleintje maar ik heb iedere keer pech ![]() | |
greavy | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:26 |
Er waren wat problemen in de apparatenkasten, die snelschakelaars vlogen er wel snel uit maar er was wel al schade toegericht. Was ook een knullige fout van de trdl.. Trein moest van spoor 1 naar de opstelsporen, en werd via spoor 2 geleid, maar op spoor 2 stond nog 15kV ipv 1,5.. | |
Duvel | zondag 22 juli 2018 @ 09:13 |
Dat zou toch niet moeten kunnen? | |
DeaDLocK2K | zondag 22 juli 2018 @ 16:25 |
Heeft iemand dat plaatje met die ontzettend complexe seinen uit ik geloof Engeland voor me? Echt een hele paal met seinen geloof ik. | |
James1988 | zondag 22 juli 2018 @ 16:51 |
Bedoel je deze? Of misschien deze? | |
DeaDLocK2K | zondag 22 juli 2018 @ 16:56 |
Nee! Die had ik zelf ook al gevonden. Ik denk dat ik even de onnavigeerbare website van Nico Spilt moet gaan doorzoeken. | |
James1988 | zondag 22 juli 2018 @ 16:58 |
Succes daarmee. En post 'm ook even hier wanneer je hem hebt gevonden, want ik ben wel benieuwd naar wat voor seinen je dan bedoelt ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 22 juli 2018 @ 17:01 |
![]() | |
James1988 | zondag 22 juli 2018 @ 17:04 |
Dat kun je wel een complex sein noemen ja... mijn hemel. ![]() | |
b2py | zondag 22 juli 2018 @ 21:27 |
De treinen van Florence naar Pisa, kennen die treinbinding en zitplaatsreserveringen? Kom er op de website van Trenitalia niet helemaal uit.. | |
Kansenjongere | zondag 22 juli 2018 @ 22:00 |
Wat voor type trein is het? Regionale treinen kennen nooit treinbinding en geen zitplaatsreserveringen, voor snellere verbindingen kan dat anders liggen. | |
James1988 | zondag 22 juli 2018 @ 22:04 |
Voor Regionale en Regionale Veloce geldt geen treinbinding of zitplaatsreservering, er is maar één prijs. Voor de Frecce's (hogesnelheidstreinen) geldt hetzelfde als voor Thalys en ICE. Als je je kaartje voor een Treno Regionale online koopt moet je al een trein kiezen. Je ticket wordt dan al 'gestempeld' en je moet binnen een tijdsvak van 4 uur rond de vertrektijd van de gekozen trein reizen. Als je een kaartje uit de automaat trekt is het ongestempeld, dit moet je op het perron doen in een heuse ouderwetse stempelautomaat. | |
James1988 | zondag 22 juli 2018 @ 22:14 |
Ik zat even wat terug te lezen en zag toen wat over de Benelux via de HSL...Ik ben er nog altijd niet mee naar A'pen of BXL geweest ![]() Afgelopen vrijdag was de eerste rit ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 juli 2018 @ 19:39 |
Interessant zo'n cabride door Belgrado met een cargo | |
James1988 | dinsdag 24 juli 2018 @ 00:16 |
De "liefdesslotjes" aan de Keulse Hohenzollernbrücke zullen worden weggehaald. De brug moet een nieuwe anti-roestlaag krijgen en dat is niet mogelijk wanneer er voor 45 ton aan slotjes aan hangt. | |
dennistd | dinsdag 24 juli 2018 @ 01:48 |
Het Duitse theatergezelschap Das Letzte Kleinod reist rond met hun theatertrein. Nadat twee weken terug de voorstelling Wilhelm*ina al in Bad Bentheim opgevoerd was had Utrecht afgelopen week de eer. Vorige week dinsdag was de trein daarom overgebracht naar Utrecht Maliebaan. Vandaag ging het weer terug naar Duitsland, om vanaf morgen in Worpswede (ten noorden van Bremen) hun voorstelling op te voeren. Het transport in Nederland wordt verzorgd door Rail Force One. Vorige week werd de tractie verzorgd door de nog in Locon-kleurstelling rijdende 1828, maar vandaag was het de beurt aan de sinds kort in RFO-grijs gestoken 1829. Mooi op tijd passeert de trein hier bij de Zandsteenweg in Oldenzaal, waar het normaal zo groene gras flink geel gekleurd is. Nadat de trein gepasseerd was werd naar Duitsland gereden, omdat het transport hier overgenomen zou worden door de D20 van de Bentheimer Eisenbahn. Op het station van Bad Bentheim ontnam een containertrein een groot deel van het zicht op de theatertrein, dus werd wat verder gereden tot achter Schüttorf. Vlakbij de overweg Schümersmühle rijdt de V200 met de trein hier voorbij een maïsveld, waar het toch net allemaal iets groener is dan bij ons. | |
derLudolf | dinsdag 24 juli 2018 @ 06:54 |
Die trein heeft vast geen airco. Lekker zweten met dit weer. Wel gaf, een toneelvereniging met een eigen trein ![]() | |
dennistd | dinsdag 24 juli 2018 @ 09:22 |
Ik denk niet dat ze erin zitten tijdens het transport: het was treinnummer 42751 las ik en dat is een nummer voor een goederentrein, waarbij dus geen reizigersvervoer is toegestaan. | |
b2py | dinsdag 24 juli 2018 @ 09:51 |
Madagascar much | |
MTL | dinsdag 24 juli 2018 @ 11:23 |
Hey Ziggy3 (of iemand anders met die kennis ![]() Weet jij toevallig iets over het moeten omnummeren van treinen om 7 uur 's ochtends vanwege 'dagrotatie'(?)? Ik was vanmorgen met mijn trein opeens compleet uit het systeem verdwenen om 7 uur en het duurde even voor ik de goede treindienstleider te pakken kreeg. Die had het over moeten omnummeren. Toen ik vroeg hoe dat dan zat (de hele rit werd gewoon onder hetzelfde treinnummer gereden) kon zij mij geen duidelijke uitleg geven, dus ik dacht, ik vraag het ff hier ![]() Ik meende dat het voor de bijsturing vanaf 2 uur 's nachts was en voor de andere systemen om 4 uur 's nachts, maar blijkbaar is er dan dus nog een grens om 7 uur 's ochtends? En geldt dat dan voor alle treinen? Mijn trein was verder niet heel bijzonder: even voor zessen was ik met de rit gestart, dus het is duidelijk ook geen nachtnettrein geweest. Weet jij toevallig waar het hier over gaat en wat er mis zou kunnen zijn gegaan? ![]() | |
Salatrel | dinsdag 24 juli 2018 @ 14:02 |
ach die trdl's zijn wel vaker van het padje af (pun intended) ik werd laatst gebeld of ik richting een stoptonend sein reed bij delft zuid. toen ik zei dat ik net uit schiedam was vertrokken zei die "oh dan zit je toch achter die sprinter" en had ie het ook over omnummeren. nou het zal wel ![]() ![]() ![]() | |
WebHawk | dinsdag 24 juli 2018 @ 20:59 |
Lekker wel NS, Ik plan via de NS-app een reis voor morgenochtend, klik eronder op de knop 'koop kaartje', zie ik na afloop dat hij de datum voor vandaag op het kaartje heeft gezet. | |
James1988 | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:00 |
Niet op saldo reizen ![]() | |
derLudolf | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:03 |
Als je heel incidenteel met de trein gaat, waarom wel? | |
WebHawk | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:11 |
Leuk, duurder uit zijn als je reis ergens onderbreekt voor een (flinke) bak koffie. | |
MTL | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:20 |
Het staat er niet heel duidelijk, nee. Bij het invullen van de gegevens staat standaard de datum van vandaag en die lijkt vreemd genoeg niet te wijzigen. Edit: heb 'm doorgestuurd naar de ontwikkelaars. [ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 24-07-2018 21:30:28 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:20 |
Nee, self-loading cargo. Je moet gewoon reizen zoals NS dat van je wil, dan ben je al vervelend genoeg. Als je ook zelf nog dingen wilt: betaluhbetaluh. Niemand is blij met je. ![]() | |
WebHawk | dinsdag 24 juli 2018 @ 22:18 |
Het heeft me wat overtuigingskracht gekost, maar ik heb een vouchercode voor een nieuwe gekregen. | |
WebHawk | dinsdag 24 juli 2018 @ 22:22 |
Het heeft me wat overtuigingskracht gekost, maar ik heb een vouchercode voor een nieuwe gekregen. Eigenlijk kon het niet, want ik had het kaartje al ingeladen op m'n telefoon. Want eh, dit ging automatisch. Maar o.a. omdat ik meteen 3 minuten na aanschaf al aan de lijn hing en het nu al laat op de avond is zijn ze coulant geweest. Al heeft het me wel 3 maal niet akkoord gaan met "hier kunnen we niks aan doen" gekost. Volgende keer maar wat beter opletten. Wellicht een idee dat als je op de knop drukt na het plannen van een andere datum dan vandaag, er een melding oid bij zetten "Let op: momenteel is datum X geselecteerd". Dat valt zelfs bij idioten als ikzelf op. | |
WebHawk | dinsdag 24 juli 2018 @ 22:32 |
Nou moet ik morgen naar 's Hertogenbosch op en neer, en het is dat ik niet uit kan sluiten dat het wellicht ergens intern extra geld kan kosten. Anders had ik puur om te kutten de vouchercode die ik net van de klantenservice kreeg zo ingevuld: [ Bericht 0% gewijzigd door WebHawk op 24-07-2018 22:46:40 ] | |
mart_83 | dinsdag 24 juli 2018 @ 23:13 |
![]() IMG_20180605_142228 by Martijn Pikker, on Flickr dit is het bruggetje van onderen wat je in de thumbnail ziet, ben wel benieuwd wat ze met dit stukje spoor gaan doen. het hoofdstation van Belgrado is recent ook gesloten: https://www.b92.net/eng/n(...)&dd=02&nav_id=104524 | |
Yreal | woensdag 25 juli 2018 @ 00:11 |
Waarom kan geen enkele routeplaner Arnhem Dusseldorf airport vinden voor donderdag? | |
MTL | woensdag 25 juli 2018 @ 07:06 |
Werkzaamheden. Er rijden vervangende bussen. | |
MTL | woensdag 25 juli 2018 @ 17:51 |
Probleem is in de volgende release opgelost volgens de ontwikkelaars ![]() Edit: heb de update binnen en het werkt inmiddels weer naar behoren ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door MTL op 26-07-2018 06:26:28 ] | |
Janneke141 | woensdag 25 juli 2018 @ 19:17 |
Wij kunnen dan wat te zeuren hebben over de noord/zuidlijn, aan de bouw van het 'nieuwe' Centraal station van Belgrado zijn ze volgens mij onder Tito al begonnen. | |
mart_83 | woensdag 25 juli 2018 @ 19:52 |
Jep, en het is bijna af! Er missen nog faciliteiten en overstap mogelijkheden maar verder is ie bijna af! | |
Ireyon | donderdag 26 juli 2018 @ 08:58 |
De slotjes die mij 8 jaar terug nog een eersteklas retourtje Frankfurt hebben bezorgd ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 26 juli 2018 @ 09:49 |
ligt het nou aan mij of is het onmogelijk een nrw d kaartje te kopen op hun site? | |
Yreal | donderdag 26 juli 2018 @ 09:50 |
mooi werk ![]() | |
dennistd | donderdag 26 juli 2018 @ 11:52 |
Gewoon via Bahn.de kan het hoor: https://fahrkarten.bahn.d(...)et-content_LZ01#stay Hmm, geen hotlinks blijkbaar. Nou ja, hier klikken op 'Jetzt auswählen' dan: https://www.bahn.de/p/vie(...)ner-tag-ticket.shtml | |
James1988 | donderdag 26 juli 2018 @ 14:16 |
![]() Hallo volgende generatie TGV! Hiervan heeft SNCF er vandaag 100 besteld. http://www.alstom.com/pre(...)y-high-speed-trains/ | |
Salatrel | donderdag 26 juli 2018 @ 14:55 |
De SNG is afgekeurd ![]() | |
Claude_Viole | donderdag 26 juli 2018 @ 15:16 |
Huh ![]() Toelating en testritten gaan prima hoor. | |
TjjWester | donderdag 26 juli 2018 @ 15:33 |
Broertje van de icng? | |
ReisT | donderdag 26 juli 2018 @ 16:09 |
Het ziet er uit als een TGV waar ze de New Pendolino-neus op geboetseerd hebben. Ik vind het best goed staan. Straalt snelheid uit. Afgezien van de beschildering (de zwarte baan) zie ik niet echt overeenkomsten met ICNG, dat is ook een totaal ander type trein. | |
Salatrel | donderdag 26 juli 2018 @ 17:16 |
dat is niet wat ik gehoord heb ![]() | |
b2py | donderdag 26 juli 2018 @ 17:30 |
Ziet er goed uit! | |
derLudolf | donderdag 26 juli 2018 @ 17:41 |
Misschien vind Salatrel het een kutding | |
MTL | donderdag 26 juli 2018 @ 17:49 |
Toelating niet goedgekeurd? Oeps. Vraag me wel af waar het dan in zit. Gok zo papierwerk, aangezien de trein zelf het inmiddels op zich goed zou doen, als ik mijn collega's mag geloven. | |
James1988 | donderdag 26 juli 2018 @ 18:32 |
Ik gok zomaar dat Salatrel bedoeld dat hij het een rotding vindt ![]() | |
Salatrel | donderdag 26 juli 2018 @ 18:34 |
wat werd genoemd was dat problemen waren met iets van 100Hz en dat zou de ertms verstoren? De fijne details heb ik gewn verstand van ![]() | |
Maegrim | donderdag 26 juli 2018 @ 18:42 |
hehehe oeps, heel de zaanstraat volstampen ermee | |
MTL | donderdag 26 juli 2018 @ 18:51 |
De stoorstroomproblematiek? Dat was een aantal maanden geleden al opgelost, dacht ik. Of is dit een issue dat net pas aan het licht is gekomen? | |
Salatrel | donderdag 26 juli 2018 @ 19:06 |
ik hoorde het vandaag van een machinist aan de koffietafel | |
Salatrel | donderdag 26 juli 2018 @ 19:07 |
De matinstructies voor het personeel zouden ook al uitgesteld zijn | |
MTL | donderdag 26 juli 2018 @ 19:14 |
Die waren inderdaad uitgesteld toen. De trein had in september moeten rijden, maar zou nu december moeten zijn (buiten de verrassingsritten om). Of dit is dus heel oud nieuws, of dit is echt vers van de pers ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 juli 2018 @ 21:05 |
Of het is de gebruikelijke waninformatie ![]() | |
greavy | donderdag 26 juli 2018 @ 21:14 |
Iemand hier ervaring met treinen in het Canedese land? Specifiek de trein van Toronto naar Vancouver, "The Canadian"? Ik ga volgend jaar half september voor 6 weken naar Canada, en heb eens gekeken voor mijn terugreis van Vancouver naar Toronto. Dan ben je 4 nachten onderweg, maar schijnt de moeite waard te zijn. Daar zijn een paar opties: - Economy; Geen Cabin maar een stoel. Evt kan je een kussen en dekens tegen betaling gebruiken. - Sleeper Plus Class; Wel een cabin maar geen overbodige luxe. Circa 1000(!!) Canadese dollar meer voor een enkele reis over het gehele traject. - Prestige Cabin; Rond de 10.000 Canadese dollar, maar wel alle mogelijke luxe, maar dat is ver buiten mijn budget. Economy zit je rond de 300 euro, Sleeper Plus Class rond de 1000 euro met het vroegboeken. Ik vind persoonlijk 700 euro omgerekend veel geld voor 4 nachten een bed. Wat zouden jullie doen? Ik kan in principe overal wel slapen. | |
Dr_Flash | donderdag 26 juli 2018 @ 23:35 |
ik zou die sleeper plus nemen. Wat wou je doen? 4 nachten tussen ze zwervers? Op een bankje op het station gaan liggen? ![]() | |
James1988 | donderdag 26 juli 2018 @ 23:50 |
Bij Sleeper Plus kun je douchen en krijg je er eten en drinken erbij, dat verzacht de meerprijs al iets. En daarbij, het is een reis die je niet elke week maakt. | |
Zug-Chef | vrijdag 27 juli 2018 @ 00:01 |
![]() De Luxemburgse- en Belgische spoorwegen onderhouden tussen Liers, Luik en Luxemburg-stad gezamenlijk een Intercity-dienst. Terwijl de Belgische spoorwegen (NMBS) de rijtuigen stellen, wordt de trein door een locomotief van de Luxemburgse spoorwegen (CFL) getrokken. De treindienst rijdt dagelijks iedere twee uur in beide richtingen. Vanuit het hoofdstation van Luik (Liège-Guillemins) reis je in zo'n 2,5 uur naar de hoofdstad van Groothertogdom Luxemburg, een prachtige rit dwars door de Ardennen. Onderweg is tussen Kautenbach en Ettelbrück het fraaie uit het jaar 1000 stammende kasteel Bourscheid te zien. Deze stenen burcht is de grootste van Luxemburg en is in de middeleeuwen verder uitgebouwd met onder andere enkele wachttorens en een ringmuur. Het kasteel ligt op een strategisch punt in het noorden van Luxemburg. Alhoewel maandag 9 juli 2018 zeer zonnig begon, ontstonden er in de loop van de dag veel stapel- en sluierwoiken. Omdat de weersverwachting voor de dagen erna ook niet al te best waren, werd toch een kans gewaagd om een Intercity naar Luxemburg-stad in het dorpje Michelau vast te leggen. Het lukte zowaar de trein én het kasteel in de zon te krijgen. CFL-lok 3014 rijdt hier met slechts drie IC-rijtuigen als trein 112 het dorpje Michelau binnen en zal na een korte stop verder rijden naar Ettelbrück en Luxembourg. | |
Yreal | vrijdag 27 juli 2018 @ 01:53 |
ook geen d ticket. Ik zoek de enkeltjes. Als ik een nrw koop is het omdat ik op Düsseldorf Keulen of Dortmund wil vliegen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 juli 2018 @ 06:32 |
Vliegen kost in Canada, met dank aan de afstanden en het duopoly aldaar, een kapitaal, dus mogelijkerwijs is de trein zelfs goedkoper. Vooral het stuk van Edmonton naar Vancouver en in mindere mate binnen Ontario is interessant, en het stuk tussen Edmonton en Winnipeg is plat en saai; beetje het Canadese equivalent van de great plains. Desalniettemin gaat het toch een duur geintje worden om van Vancouver naar Toronto te gaan, dus ik zou gewoon die trein pakken. Ik heb in Canada altijd economy gereisd en dat was echt prima, maar dat was wel nooit met nachttreinen... [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 06:38:01 ] | |
dennistd | vrijdag 27 juli 2018 @ 08:46 |
Gewoon in de automaat in Arnhem dan? | |
greavy | vrijdag 27 juli 2018 @ 12:56 |
ik was sowieso de trein van plan, ookal was het vliegtuig goedkoper. Denk dat het inderdaad Sleeper Plus wordt op de terugreis, daar ik dan al 5 weken aan het rondtrekken ben. | |
Peterselieman | vrijdag 27 juli 2018 @ 13:48 |
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden. Er is in ieder geval een die op het idee gekomen is om de Amsterdam Lake District Tour te organiseren. Een reisje per bus vanaf Amsterdam over de Afsluitdijk door het Friese land: https://www.amsterdamlakedistrict.com Nu nog iemand die bijvoorbeeld de Amsterdam Towers Tour (Rotterdam) of de Amsterdam Hills Tour (Limburg) bedenkt ![]() | |
Piles | vrijdag 27 juli 2018 @ 13:56 |
Uhm, dat is geen grap, dat bestaat al ![]() Amsterdam Gardens (keukenhof), Castles (Gooi), beach (Zandvoort) o.a. | |
Maegrim | vrijdag 27 juli 2018 @ 14:39 |
dit dus ![]() | |
dennistd | vrijdag 27 juli 2018 @ 20:02 |
Makkelijk je gereisde afstanden per spoor berekenen: http://blog.mahrko.de/201(...)en-zu-visualisieren/ | |
Zug-Chef | vrijdag 27 juli 2018 @ 20:56 |
![]() Luxemburg is de hoofdstad en grootste stad van het Groothertogdom Luxemburg. De stad is een van de rijkste steden van Europa en een belangrijke stad voor de internationale financiële sector. Een aantal instanties van de Europese Unie zijn gevestigd in de zakenwijk Kirchberg, dat op de achtergrond te zien is. Bij een bezoek aan Luxemburg hoort ook een stadswandeling over de Passarelle en de Kazematten, de vroegere verdedigingswerken van de stad. Vanaf hier heb je zicht op drie spoorwegviaducten over de lager gelegen wijk Grund. Deze viaducten zijn gebouwd in 1862 en onderdeel van de spoorlijn Luik-Luxemburg. Het Viaduc du Pfaffenthal is de middelste en met 257 meter tevens de langste van de drie viaducten. Op woensdag 11 juli 2018 kon CFL-loc 3014 met IC 112 uit Liers (B) op het viaduct worden vastgelegd. De trein heeft nog slechts enkele kilometers te gaan tot het centraal station. Geheel rechts is de in 1865 gebouwde kerk van stadsdeel Clausen te zien. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 27 juli 2018 @ 21:36 |
Mooi! Fijn land ook ![]() | |
Bitlord | vrijdag 27 juli 2018 @ 23:38 |
De chauffeurskantine. Dan moet het wel wel waar zijn. | |
Bitlord | vrijdag 27 juli 2018 @ 23:45 |
Ik vind Disneyland ook bij Parijs horen. Alleen is de afstand metrohalte Louvre-Rivoli - Marne-la-Vallee - Chessy op 50 meter net zo lang als Dam - Station Hoorn SHM. | |
Sounddragon | vrijdag 27 juli 2018 @ 23:53 |
Typisch neuzen; die denken dat het hele land om hen draait. | |
RobinaHoed | zaterdag 28 juli 2018 @ 08:15 |
hi vraagje, ik zit op NSinternational website te kijken naar treinkaartjes Amsterdam - Paris, krijg je dan ook korting op je kaartje als je een Dalvrij abonnement (gratis onbeperkt reizen in de daluren + weekend) van de NS hebt? ik wil in vrijdagmiddag naar parijs en zondag in de avond terugkomen in Amsterdam. ![]() ![]() | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 28 juli 2018 @ 08:37 |
ik heb een altijd vrij abonnement, maar die geeft geen korting op Thalys. Ik boek meestal de 35 euro kaartjes, dat vind ik een prima prijs verder. | |
RobinaHoed | zaterdag 28 juli 2018 @ 08:47 |
de tijden die ik voor het oog heb zijn 55 euro per enkele reis.. korting zou dus mooi meegenomen zijn ![]() | |
Ireyon | zaterdag 28 juli 2018 @ 09:08 |
Als je met de Thalys naar Parijs wilt heb je in Nederland geen recht op korting. Wat je hooguit zou kunnen doen is met de IC Brussel naar Brussel (wel met korting/vrij reizen in Nederland) en in Brussel overstappen op de Thalys/TGV. | |
RobinaHoed | zaterdag 28 juli 2018 @ 09:09 |
oh nee, dan maar liever de volle pond betalen en direct naar Parijs ![]() | |
Yreal | zaterdag 28 juli 2018 @ 11:52 |
Ja daar haal ik ze ook, maar ik had nu even de specifieke moeilijkheid omdat dalvrij ingang halverwege de rit naar Venlo. Als je je internationale ticket al hebt hoef je niet in t checken. Uiteindelijk heb ik via een derde partij via bahn.de wel die 15 euro kunnen betalen met een kleine opslag. | |
greavy | zaterdag 28 juli 2018 @ 19:13 |
3 jaar geleden was ik met 2 vrienden op fotosafari in Tsjechië en Slowakije. In Tsjechië heeft de Tsjechische Spoorwegen nog steeds een smalspoorlijntje in gebruik met regulier treinverkeer. Omdat we toch in de buurt waren, even foto's wezen maken. De spoorlijn loopt van Třeme¨ná ve Slezsku naar Osoblaha met in Třeme¨ná ve Slezsku overstapmogelijkheden op het normaalspoornetwerk van de Tsjechische Spoorwegen. Bij Osoblaha zit je al bijna in Polen. Hier is een dagelijkse combi net vertrokken uit Bohu¨ov naar Třeme¨ná ve Slezsku. De oplettende kijker zal misschien wel afvragen waar die borden langs het spoor voor zijn met 80 en een rode 5, als voorbeeld. Dit betekent "een afdaling met 5 promille over 80 meter". Staat de pijl naar boven, is het een klim. Even verderop staat een bord met enkel 100 en een rechte witte streep. Hier is over 100 meter geen helling of afdaling. Aangekomen in Třeme¨ná ve Slezsku bij het depot had men net een rijtuig op een normaalspoorwagen geladen, en is men druk bezig om de boel vast te zetten. Er worden bokken ondergezet ter voorkomen van kantelen, maar ook met kettingen wordt het vast gezet zodat er niet gerold kan worden. Een tijdrovende klus, maar geen haast omdat pas later in de week het rijtuig opgehaald zal worden door een buurtgoederentrein die over deze normaalspoorlijn rijdt. Het rijtuig moet op reis voor een revisie in een werkplaats elders in het land. Vrij rondlopen was geen probleem, net als foto's maken. Zoals op deze foto te zien is, is de railsverbinding tussen de heuvel en de wagon al verwijderd. Dit is een los stuk rails die men er tussen legt. Om die reden mag men ook niet met een locomotief het rijtuig op de wagon plaatsen, omdat dit erg voorzichtig moet gaan en men dus al duwend te werk gaat. | |
Dr_Flash | zaterdag 28 juli 2018 @ 19:26 |
Oeh leuk Greavy! ![]() | |
James1988 | zaterdag 28 juli 2018 @ 23:00 |
In India is een goederenwagon met compost met 4 jaar vertraging aangekomen op z'n bestemming. De compost is inmiddels vergaan en dus onbruikbaar. https://www.thenewsminute(...)ion-super-late-85582 [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 28-07-2018 23:31:55 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 28 juli 2018 @ 23:15 |
Het is echt in alles een schijtland ![]() | |
dennistd | zondag 29 juli 2018 @ 21:41 |
Iemand toevallig ergens een paar wagens van de ICE gevonden? ![]() | |
derLudolf | zondag 29 juli 2018 @ 22:30 |
Lekker duidelijk artikel ook, dan is het weer compost en dan weer kunstmest ![]() Die wagons waren ook niet bepaald waterdicht dan trouwens. Als kunstmest onbruikbaar is. Meestal zit dat spul in plastic zakken dus was de wagon goed lek ![]() | |
Peterselieman | zondag 29 juli 2018 @ 22:44 |
Leuk. Het is en blijft een gewone loc. In Haarlem driehoeken ze ook wel eens motorwagens van het DDZ | |
Dr_Flash | zondag 29 juli 2018 @ 23:04 |
Zo zag "de trein, of wat er van over was" er in Celle ook uit ![]() | |
derLudolf | zondag 29 juli 2018 @ 23:05 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 juli 2018 @ 23:06 |
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinramp_bij_Eschede | |
derLudolf | zondag 29 juli 2018 @ 23:16 |
Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider. | |
James1988 | zondag 29 juli 2018 @ 23:21 |
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp. | |
Dr_Flash | zondag 29 juli 2018 @ 23:23 |
Ja, die reiziger had natuurlijk meteen aan de noodrem moeten gaan hangen. Maar om die reiziger nou de schuld te gaan geven gaat veel te ver ![]() | |
derLudolf | zondag 29 juli 2018 @ 23:23 |
Staat ook op de Nederlandse ![]() Waar principe van luchtremmen is: drukverlies=remmen. Als een aantal bakken losbreekt zou je toch een leidingbreuk moeten hebben. | |
James1988 | zondag 29 juli 2018 @ 23:26 |
Dat is ook niet mijn bedoeling. Die reiziger heeft naar eer en geweten gehandeld - dat Duitsland nog altijd een sterk hiërarchische maatschappij is zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld in zijn beslissing om eerst treinpersoneel op te zoeken. Dat gebeurde ook, maar de machinist dacht aan een technisch defect:
| |
spectrumanalyser | maandag 30 juli 2018 @ 23:58 |
Er liggen nog dwarsliggers langs de baan uitgeest-zaandam. Zo te zien zijn dat nieuwe. | |
Maegrim | dinsdag 31 juli 2018 @ 00:20 |
neem ze mee zou ik zeggen | |
James1988 | woensdag 1 augustus 2018 @ 14:00 |
Nog goedkoper door Duitsland met de trein ![]()
| |
dennistd | woensdag 1 augustus 2018 @ 17:56 |
Klopt alleen niet helemaal. Die ¤23,90 is de Sparpreis 2e klas, de Super Sparpreis 1e klas kost ¤29,90.![]() https://www.zugreiseblog.de/bahn-super-sparpreis/ | |
Tellorian | woensdag 1 augustus 2018 @ 18:03 |
En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen? | |
spectrumanalyser | woensdag 1 augustus 2018 @ 19:50 |
Het heeft er alle schijn van dat het werk nog niet is afgerond. Nieuwe dwarsliggers langs het hele traject, bij zaandam slechts een klein bergje oude dwarsliggers. het omleggen van Krommenie-assendelft staat niet in de planning. https://nieuws.ns.nl/21--(...)treinen-maar-bussen/ Station Zaandam schiet al wel op, het bovenoppervlak is nu zowat verdubbeld in grootte. | |
BLS | woensdag 1 augustus 2018 @ 21:47 |
Zucht... Nee, RTV Oost... https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-woningen-nijverdal ProRail doet dit standaard als een gemeente nieuwe huizen langs het spoor wil bouwen. Niets aan de hand, gewoon doorlopen mensen. | |
dennistd | woensdag 1 augustus 2018 @ 22:00 |
Ze beginnen al aardig op de Tubantia/Stentor te lijken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 augustus 2018 @ 23:28 |
Voor de treinspotters is er in het weekend van 17,18 en 19 augustus weer wat te beleven. Vanwege een evenement in Leeuwarden gaan er 4 stellen D-GTW uit Limburg in het noorden rijden en ook 4 stellen D-GTW uit de Achterhoek. Dat laatste is niet helemaal uniek, want stel 10262 heeft in de Ellen ten Damme uitmonstering al eens gependeld tussen Groningen en Delfzijl. https://www.somda.nl/foru(...)B18%2B19+augustus++/ | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 augustus 2018 @ 10:02 |
Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen? | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 augustus 2018 @ 10:39 |
Observatie: De WC, die tijdens een forenzendag nooit gebruikt wordt, wordt aan de lopende band gebruikt. | |
b2py | donderdag 2 augustus 2018 @ 10:53 |
Met Italo gereisd, 11 euro per ticket in comfort en 1,5 uur reizen. Waarom is NS zo duur 😭 | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 2 augustus 2018 @ 11:22 |
Huh? Wat zou er aan de hand zijn dan? Dat is toch precies wat er in het artikel staat? | |
Fred | donderdag 2 augustus 2018 @ 11:39 |
De wissels hebben het zo warm in Hoofddorp dat ze alleen nog maar stil in de zon willen liggen. | |
Dr_Flash | donderdag 2 augustus 2018 @ 12:29 |
Doe jij het even voor ze, en betaal het ook. Kujjelache ![]() | |
BLS | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:06 |
Wat hier aan de hand is, is dat er helemaal niets aan de hand is. Waarom dan toch een nieuwsbericht hierover? Dat doe je als omroep alleen als je iets wil suggereren (zie verwijzing naar problemen in Laag Zuthem) en daarmee de publieke opinie wil beïnvloeden. Dat is hier aan de hand ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:11 |
Misschien moet je het woord ‘komkommertijd’ eens opzoeken ![]() | |
BLS | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:24 |
Dus? Het feit dat er zoiets bestaat als komkommertijd betekent dat ik me er niet over druk mag maken? | |
dennistd | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:35 |
Het probleem is dat ze steeds weer iets brengen als sensatieverhaal, terwijl het allemaal veel genuanceerder ligt. Oorzaak is dat met name regionale media alleen nog willen scoren op aantal lezers van het artikel en de journalistieke hoor en wederhoor uit het oog verliezen. Ik kan me goed voorstellen dat deze Zwitserse spoorvervoerder daar aardig moe van wordt.... | |
BLS | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:45 |
Amen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:30 |
De regionale media bestaan effectief niet meer. Het is allemaal van De Persgroep. Ik vind dit een ontzettend ondemocratisch en gevaarlijk iets maar ik ben geloof ik een roepende in de woestijn wat dit betreft. Je kan van de insteek van De Groene Amsterdammer vinden wat je wilt, maar ze zijn wel daadwerkelijk journalistiek onafhankelijk én doen aan goede onderzoeksjournalistiek. Zelfs Elsevier, waarvan de inhoud mij totaal niet aanspreekt, is tegenwoordig onderdeel van een grotere groep en ik kan nergens vinden wie de aandeelhouders zijn. Ik vond GeenStijl ooit een prettig shockblog, tegenwoordig is het een TMG-uitlaatklep waarin men geen kritiek meer mag leveren op andere TMG-media. Want bedrijfsbeleid. Maar das een zijspoor. | |
derLudolf | vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:40 |
Ik dacht wel eens op de site van het AD te zitten als ik op de site van de Stentor zat, maar dat kan dus ook kloppen. LeeuwarderCourant en DvhN zijn opzich ook nog zelfstandig volgens mij (NDC, waaronder ook veel lokale media vallen overigens) | |
MTL | vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:18 |
Heb het ff nagevraagd. SNG toelating (nu nog beperkt tot enkele stellen) is binnen. Toelating voor gekoppelde stellen is onderweg, maar daar worden ook geen problemen voor verwacht. De eerste 4 treinen zijn inmiddels (onder voorwaarden) overgedragen aan NS. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:47 |
Dat is dan weer wel ontopic ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:34 |
er waren op 14 Juli weer tv-opnamen in de Houtrakpolder. Hiervoor is VIRM stel 9418 ingezet. bron: https://www.flickr.com/photos/berthollander/43443914821 | |
Fred | vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:52 |
Ik blijf me er toch over verbazen dat spoorvervoerders anno 2018 nog steeds niet in staat zijn een fatsoenlijk sluitsein op dit soort transporten te zetten. ![]() | |
MTL | vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:59 |
Die hangt er toch? Als je een ander sluitsein met lamp bedoelt moet je bij de regelgever aankloppen. Die gaat daar over. | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:00 |
ochja. sporadisch zie ik een VIRM met een defect sluitsein op de baan. dan ligt er een lampje in de cabine als sluitsein. bij de Plan V was dat in het laatste jaar eerder regel dan uitzondering. [ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 03-08-2018 15:10:30 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:05 |
Ha, Sijnhuis ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:10 |
saggerijn. de Mac? met de trein door de McDrive zou alleen bij SGM, DDAR en DDM kunnen. bij elk ander materieeltype kun je niets bestellen want er kan geen raampje open ![]() | |
Fred | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:16 |
Die heeft daar in voorzien: http://wetten.overheid.nl/BWBR0017707/2016-10-01 Het plaatsen van één schild achter het raam voldoet daar niet aan. | |
MTL | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:26 |
Hm, je hebt helemaal gelijk. Ik was in de veronderstelling dat één schild voldoende was. Gelukkig maar dat ik niet in het goederenvervoer werk ![]() En vreemd dat het zo vaak gedaan wordt, want ik zie het ook regelmatig voorbij komen bij goederenvervoer. Dan vraag ik mij af of het eerder wel voldoende was en of het dus niet nog een oude methode is. Edit: wtf, ga je ook nog eens de klantenservice lastig vallen met zoiets? ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door MTL op 04-08-2018 00:15:25 ] | |
Fred | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:31 |
Laksheid/verkeerde zuinigheid. Blijkbaar heeft men nog niks geleerd van 1962. Vermoedelijk moet er eerst een personentrein op een goederentrein met gevaarlijke stoffen rijden met 39km/h in de mist voordat hier weer eens een keer op gelet gaat worden. | |
spectrumanalyser | vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:30 |
het lijkt erop alsof ik de reclame gevonden heb, die onlangs is opgenomen. Echter is de chromakey bewerking nog niet uitgevoerd, overal zijn nog witte rondjes met kruisjes te zien. je ziet de groene panelen nog gewoon in de video. leuk ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door spectrumanalyser op 03-08-2018 19:15:22 ] | |
Peterselieman | vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:35 |
Dit weekend staan er 4 Achterhoekse GTW's in Leeuwarden op reserve ivm drukte naar Harlingen Haven (Tall Ships) en de grote defectenstand van de Noordelijke GTW's. Overigens kon Arriva vandaag de drukte naar Harlingen niet aan en moesten er ter versterking bussen rijden ![]() | |
dennistd | vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:38 |
Volgens mij heeft hun moederbedrijf genoeg dosto's aan de kant staan momenteel. G1206 of G2000 huren en karren maar | |
BLS | vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:39 |
Ik zie alweer leuke varianten komen op die nieuwe reclameslogan als weer eens ergens een trein gestrand is. | |
derLudolf | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:26 |
Ik zag vandaag een Volker Rail diesel met een een ICRm stam bij de spoorwegovergang N340/Hessenweg (vlakbij Zwolle) Ritje kuilwielenbank? | |
MTL | vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:01 |
In Onnen wordt de stoot- en trekwerkrevisie uitgevoerd. | |
dennistd | zaterdag 4 augustus 2018 @ 01:48 |
Fred | zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:07 |
Zitten wel rare dingen in. Midden op de weg fietsen lijkt me niet echt veilig. Tevens stapt ze in een reviseerde VIRM en rijdt ze vervolgens in een niet gereviseerde over de Moerdijkbrug. | |
spectrumanalyser | zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:41 |
Reclamebureau N=5 heeft de eerdere commercials gemaakt. https://nis5.nl/cases/ns Deze nieuwe is prut als 't gaat om continuïteit en realisme. Geen boeiende verhaallijn. Haalt de tv misschien niet eens. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:08 |
het is eerder reclame voor diversiteit dan voor een treinenbedrijf | |
Salatrel | zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:45 |
niet echt details die Henk &ingrid gaat opmerken tijdens een reclameblok van Utopia | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:17 |
In Kaatsheuvel is er een nieuwe omroepstem![]() | |
BLS | zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:37 |
De enige plek waar de nieuwe omroepstem van het GVB wél tot zijn recht komt ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:18 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:17 |
Zo. Er komt nu net nog even een westbound Pimpel door Deventer. Lekker op tijd ![]() | |
JDude | zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:21 |
Volgens de reisplannert heeft die ergens tussen Wolfsburg en Hannover +100 opgelopen ja. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:30 |
Nou, met wat korte stops nog 10 minuten terug gewonnen, misschien in Apeldoorn nog 5. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:33 |
Saaiste plek op aarde om stil te staan. Tussen de dennenbomen. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:59 |
Nou ik weet anders wel saaiere plekken hoor | |
DeaDLocK2K | zondag 5 augustus 2018 @ 00:09 |
Nebraska. Is een soort van Amerikaans Siberië. | |
JDude | zondag 5 augustus 2018 @ 00:20 |
Jep, Breda. Echt hoor, ik hou van die stad. Maar vanaf het spoor gezien is het een grote bak ellende. | |
DeaDLocK2K | zondag 5 augustus 2018 @ 00:27 |
Ja duh, dan zit die James de hele tijd naar je te kijken vanachter z'n gordijnen. | |
JDude | zondag 5 augustus 2018 @ 00:29 |
![]() | |
James1988 | zondag 5 augustus 2018 @ 01:06 |
![]() | |
James1988 | zondag 5 augustus 2018 @ 01:06 |
Vanaf het spoor kijk je alleen maar uit op geluidsschermen tegenwoordig. Man man man, wat een droefnis is dat ![]() | |
dennistd | zondag 5 augustus 2018 @ 01:16 |
Ik zag hem vanavond al door Oldenzaal komen rond 22.30u ja | |
greavy | zondag 5 augustus 2018 @ 10:52 |
Gister is er een Flixtrain met +530 minuten uit Stendal vertrokken naar Stuttgart. De lok was voor Wolfsburg stuk gegaan, waarna men een wegsleeplok uit Berlijn heeft laten aanrukken en terug gesleept naar Stendal. Daarop heeft Flixtrain een vervangende lok moeten zoeken, die in dit geval uit Hamburg moest komen ..... De laatste tijd schijnt de punctualiteit bij Flixtrain niet heel denderend te zijn. | |
Dr_Flash | zondag 5 augustus 2018 @ 10:54 |
Dat zal toch wel over dozenschuiverij gaan neem ik aan ![]() | |
greavy | zondag 5 augustus 2018 @ 10:56 |
Nee, reizigerstrein van Flixbus, maar dan de trein van Berlin naar Stuttgart. | |
Dr_Flash | zondag 5 augustus 2018 @ 11:00 |
En al die mensen hebben gewoon 9 uur vertraging opgelopen? ![]() ![]() ![]() | |
JDude | zondag 5 augustus 2018 @ 11:07 |
Jep. Of dat maanlandschap waar ooit de CSM stond. Ik heb weinig met Tilburg maar qua spoorzone hebben ze het daar toch een stuk fraaier voor elkaar. | |
greavy | zondag 5 augustus 2018 @ 11:11 |
Men kreeg in Stendal de optie om met DB verder te gaan, uiteraard op eigen kosten en dan de mogelijkheid dit later te declareren bij Flix. Gister: Flix 1817 Berlijn-Stuttgart: +500 Flix 1819 Berlijn-Stuttgart +360 Flix 1818 Stuttgart-Berlijn +225 Flix 1816 Stuttgart-Berlijn +210 Gemiddelde punctualiteit laatste 30 dagen: Flix 1817: 63%, gemiddeld 32 minuten vertraging Flix 1819: 48%, gemiddeld 37 minuten vertraging Flix 1818: 47%, gemiddeld 22 minuten vertraging Flix 1816: 58%, gemiddeld 27 minuten vertraging | |
Darkwing_Duck | zondag 5 augustus 2018 @ 11:29 |
Ik heb gisteren 3 uur stilgestaan in een transilien trein 300m voor de eindbestemming. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 5 augustus 2018 @ 12:43 |
Iedere stokbroodvreter krijgt wat 'm toekomt. | |
James1988 | zondag 5 augustus 2018 @ 13:32 |
En Drie Hoefijzers Noord, waar ooit de productiehallen van de Oranjeboombrouwerij stonden. Ook al jaren braakliggend terrein. Mee eens. | |
greavy | zondag 5 augustus 2018 @ 15:05 |
Gister werd de loods die de Belgische TSP lang mocht gebruiken, leeg gehaald. Er was al langere tijd discussie over, maar nadat in februari een brand in de elektra had gewoed en de loods enige tijd niet te bereiken was (de deuren konden niet open, geen verlichting ed) en de steeds in slechtere staat verkerende loods is er haast achter gezet door NMBS. Op 14 augustus moest de loods leeg zijn, daarna gaat de sloophamer erin. TSP heeft tijdelijk een onderkomen kunnen huren in Kinkempois, maar ook deze is tijdelijk. Daarna zijn er vrijwel geen alternatieven. De TSP is daardoor dus, zoals allicht al bekend, enkele items van de collectie te verkopen. Die staan nog te koop, waaronder de 2551, die voorheen ook van- en naar Nederland reed. Gister werd dus de loods leeggetrokken met al het rijdend materieel. Omdat TSP ook al niet op de hoofdbaan mag rijden met museummaterieel, werd de hulp van HSL Polska ingeroepen. Deze ging zaterdagochtend erg vroeg eerst vanuit Eeklo met enkele rijtuigen naar Schaarbeek, en na het samenstellen en uitgebreid beproeven van de trein, werd er met 40 minuten vertraging toch vertrokken. De rijtuigen die uit Eeklo kwamen, gingen na Kinkempois door naar Ciney, alwaar aanstaand weekend een groot festival is op de Chemin Fer du Bocq. Het overgebrachte materieel van TSP: CFL802, 5922 en 5927, 5216, 5305, 5315, 5318, 202020, 7402 en rijtuigen: 2x generatorwagen type 77, 6 rijtuigen type K, 1xK1, M1 en K3 en 2 rijtuigen type 42. De volgorde van bovenstaande kan anders zijn als er daadwerkelijk gereden werd. | |
Dr_Flash | zondag 5 augustus 2018 @ 15:09 |
Lekker rondleuren met ouwe troep. Kansloos clubje. | |
greavy | zondag 5 augustus 2018 @ 15:21 |
Waarom kansloos? Over 9 dagen moest de loods in Schaarbeek leeg van NMBS, dus ze moesten wel. Straks als Saint Ghislain werkzaamheden klaar zijn, wil men al het materieel daar stallen (en bij de Chemin Fer du Bocq). Daarom moet er iets aan materieel weg. | |
Dr_Flash | zondag 5 augustus 2018 @ 15:27 |
Zij willen maar van alles bewaren, maar daar komt veel bij kijken. O.a. stalling. En dat kunnen ze niet. Dus gaat driekwart van de tijd en de energie zitten in het bedelen langs allerlei instanties of ze hun troep ergens mogen stallen en is er geen tijd en energie meer over voor fatsoenlijk herstel. Niemand vindt het belangrijk genoeg anders was er wel geld voor. | |
greavy | zondag 5 augustus 2018 @ 15:30 |
Ze hebben jaren de loods tegen een prikkie in Schaarbeek mogen gebruiken omdat NMBS die niet gebruikte, maar NMBS wil nu van die loods af. Er gaat dus wat materieel weg, zodat er ruimte komt en de rest gaat naar Saint Ghislain. | |
greavy | zondag 5 augustus 2018 @ 15:31 |
Staan al 7 items te koop. http://pfttsp.be/index.php/nl-NL/te-koop Andere clubs / belangstellenden kunnen die voor een prikkie overnemen. | |
Dr_Flash | zondag 5 augustus 2018 @ 15:33 |
en anders...? | |
Frozen-assassin | zondag 5 augustus 2018 @ 15:34 |
Er staan foto's bij van ruim 10 jaar oud. Jemig, ik snap dat het museumstukken zijn maar kom nou... | |
greavy | zondag 5 augustus 2018 @ 15:37 |
verkoop aan de sloop of buiten op het terrein zetten in Saint Ghislain zodat ze wel vernield worden.. | |
James1988 | zondag 5 augustus 2018 @ 15:48 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 5 augustus 2018 @ 15:53 |
toen waren ze nog enigszins toonbaar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 augustus 2018 @ 16:09 |
Droom maar verder, je mag blij zijn als je een sloper kan vinden die het gratis wil slopen. | |
cherrycoke | zondag 5 augustus 2018 @ 16:12 |
zet die 2551 maar op mijn balkon neer ![]() | |
dennistd | zondag 5 augustus 2018 @ 16:25 |
Zou me niks verbazen als er ook nog een flinke lading asbest in zit... | |
#ANONIEM | zondag 5 augustus 2018 @ 17:37 |
Die locs zijn nog wel aardig, maar aan zo'n M2 rijtuig kunnen ze vermoedelijk beter een lucifer houden. | |
spectrumanalyser | zondag 5 augustus 2018 @ 19:30 |
In de 1700 locs op de dijkgraaf, zal daar ook asbest in zitten? Voorlopig worden die nog niet gesloopt. | |
dennistd | zondag 5 augustus 2018 @ 21:06 |
Begin jaren '90 nog? Misschien een enkel onderdeel dat asbest bevat, maar zeker niet de hele loc als isolatiematerieel of zo. | |
Peter | zondag 5 augustus 2018 @ 21:06 |
Hoezo driehoeken? Dit railvoertuig kan gewoon omdraaien op de rails.. Deze is ook leuk: | |
Frozen-assassin | zondag 5 augustus 2018 @ 21:10 |
VIRM-VI op zo'n krikje ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 5 augustus 2018 @ 21:15 |
Bijna alle klassieke weg/railvoertuigen hebben een draaistempel. Dat is ook logisch want het schakelt lastig achteruit. | |
greavy | maandag 6 augustus 2018 @ 04:17 |
HSL Nederland is vorig jaar van het Nederlandse spoor verbannen. Inmiddels heeft HSL Duitsland, het moederbedrijf van HSL Nederland en met een heel ander bewind, de papieren in orde om zelf in Nederland te mogen rijden. Gister was de eerste rit van HSL Duitsland in Nederland. De trein kwam via Bad Bentheim naar Nederland, maar kon vanwege werkzaamheden niet langs Gouda. Men verkoos echter niet om via Deventer Goederen kop te maken en bij Elst de Betuweroute op te rijden, maar bij Amersfoort via Utrecht, Den Bosch, Breda en Dordrecht naar de Kijfhoek en uiteindelijk de Botlek te rijden. De trein werd bij de bunker van Willemsdorp opgewacht door een 5-tal fotografen. In een heerlijk zonnetje passeert de trein, beladen met ethanol, de fotografen. Er zouden nog 2 leuke treinen vanuit Kijfhoek komen, dus werd naar een andere stek gereden waar de zon goed stond voor treinen vanuit Kijfhoek. DBC 6463 met een lege styreentrein passeert hier nabij Dordrecht Zuid, en is opweg naar Antwerpen-Kiel en de andere ochtend door naar Hemiksem. CapTrain heeft sinds een aantal weken 6 gloednieuwe Traxx-locomotieven en in eigen huisstijl bestickerd. Dit is voor Nederland al een lange tijd terug dat die hier reden, Duitsland rijden er veel meer. Onderweg via Duitsland naar het Franse Strasbourg en Kehl. | |
b2py | maandag 6 augustus 2018 @ 10:40 |
Ik heb even hulp nodig. Vrijdag gaat Ryanair (zeer waarschijnlijk) staken, even oriënteren op de alternatieven. Kan iemand hier een prijs vinden voor een treinreis Florence - Utrecht (vertrek donderdag ca 15-16:00) of voor een reis Milaan - Utrecht (vrijdag vertrek rond zeven of acht)? Krijg ze mobiel niet echt eruit en weet niet waar ik moet zoeken.. | |
MTL | maandag 6 augustus 2018 @ 12:41 |
Als je zin hebt in een omweg: Florence - Venezia Mestre bijv. v 15:30 a 17:30 - 32,50 euro http://www.trenitalia.com/ NJ en ICE Venezia Mestre - München - Düsseldorf Venetië v 21:16 - a 6:10 München München v 6:48 - a 11:36 Düsseldorf 146 euro voor een zitplek. www.oebb.at Düsseldorf v 12:55 - a 15:20 Utrecht en vanaf Köln of Düsseldorf uiteraard www.bahn.de ![]() ---- Of voor de snelle reis ![]() 16:00 Firenze S.M.N. (Main station) 17:42 Milano Centrale FR 9536 18:23 Milano Centrale 22:37 Basel SBB (Main station) EC 56 Boeken via www.trenitalia.com - 117 euro 23:13 Basel SBB (Main station) 06:05 Köln Hbf (Main station) IC 208 06:18 Köln Hbf (Main station) 09:21 Utrecht Centraal Boeken via www.bahn.de - 69 euro [ Bericht 14% gewijzigd door MTL op 06-08-2018 12:59:34 ] | |
Salatrel | maandag 6 augustus 2018 @ 12:59 |
Ryanair is de enige die vanuit Florence vliegt? | |
spectrumanalyser | maandag 6 augustus 2018 @ 14:28 |
hier een fragment van de opnames in Dordrecht | |
Dr_Flash | maandag 6 augustus 2018 @ 14:30 |
Jezus, dit biedt mogelijkheden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 augustus 2018 @ 14:39 |
Wacht, dat is op en neer al weer snel 400 ballen ![]() | |
James1988 | maandag 6 augustus 2018 @ 15:07 |
Er is ook een directe ECE Milaan - Frankfurt die aansluit op een ICE naar Amsterdam. Nouja, nu even niet. Er zijn zoveel ICEs stuk dat Keulen - Frankfurt niet door ICE International wordt gereden. | |
b2py | maandag 6 augustus 2018 @ 16:57 |
Grazi | |
Peter | maandag 6 augustus 2018 @ 19:17 |
Vueling vliegt die avond wel voor 184/pp van FLR naar AMS. Is ook een optie? (en zondag vliegen ze ook voor die prijs).. Al is de trein ook leuk. (En vergeet niet je claim in te dienen bij Ryanair als ze echt staken, verdien je zo je tickets terug.) | |
DeaDLocK2K | maandag 6 augustus 2018 @ 19:19 |
Wat kost een retour? Gewoon niet vliegtuig terug pakken. Enkele reizen zijn soms vier tot twintig keer duurder dan een enkeltje. | |
Peter | maandag 6 augustus 2018 @ 19:44 |
Retour vanaf 260/pp (met transavia) | |
DeaDLocK2K | maandag 6 augustus 2018 @ 19:54 |
En wat zegt Google Flights? https://www.google.com/flights/#flt=/m/0d8s8..2018-08-22*./m/0d8s8.2018-08-26;c:EUR;e:1;sd:1;t:h | |
#ANONIEM | maandag 6 augustus 2018 @ 20:04 |
Open jaw vaak nog goedkoper, vergt wel meer zoeken. | |
James1988 | maandag 6 augustus 2018 @ 20:24 |
Dit is die ECE waar ik het eerder over had: Milano Centrale, ab 11:23 EC 52/ECE 52 Eurocity Richtung: Frankfurt(Main)Hbf Frankfurt(Main)Hbf an 18:59, gleis 4 Umsteigezeit 30 Min. Frankfurt(Main)Hbf ab 19:29, gleis 19 ICE 120 Intercity-Express Richtung: Amsterdam Centraal Utrecht Centraal an 23:00, gleis 5 Kost je ¤ 159,90 in 2e klas (excl. zitplaatsreservering) of ¤ 179,90 in eerste klas (incl. reservering). De ECE wordt gereden door SBB met een Pendolino, en gaat door de Gotthardbasistunnel. ![]() | |
MTL | maandag 6 augustus 2018 @ 20:33 |
Maar dan vertrek je niet om 15:00 uur vanaf Firenze, ik meende dat dat de eis was. | |
James1988 | maandag 6 augustus 2018 @ 20:34 |
"Milaan - Utrecht (vrijdag vertrek rond zeven of acht)" Ik interpreteerde dat als 's ochtends ![]() | |
MTL | maandag 6 augustus 2018 @ 20:40 |
Oh verrek, ik had daar overheen gelezen en het geïnterpreteerd als zeven of acht uur 's avonds van dezelfde dag ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 augustus 2018 @ 21:11 |
Over het algemeen zijn enkele reizen precies om en nabij één keer zo duur als een enkeltje. | |
DriekOplopers | maandag 6 augustus 2018 @ 22:30 |
https://www.ilent.nl/actu(...)-kijfhoek-moet-beter Commentaar verder op de bekende groene website. | |
James1988 | maandag 6 augustus 2018 @ 22:41 |
Ik geef je gelijk. Veiligheid is een cultuur die door de hele organisatie moet lopen, als zowel Projecten als de VL wisten dat men zich niet aan de voorschriften hield maar er niet op acteerde, schort er iets op een hoger niveau dan op projectniveau alleen. | |
MTL | dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:04 |
Ach, is dit nog nieuws? Als je sowieso de cowboyverhalen hoort van de Kijfhoek en bijvoorbeeld de afhandeling van goederentreinen die stranden in de Sofiaspoortunnel, dan verbaas ik mij er niet over. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:13 |
Het is met veiligheid in de spoorwereld gewoon hetzelfde als met seks: iedereen praat erover, niemand doet het. | |
b2py | dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:26 |
Heren u wordt bijzonder vriendelijk bedankt! Nu afwachten tot donderdagmiddag als ze laten weten of de vlucht niet doorgaat | |
Mr_Klaasje | dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:42 |
Veiligheid is bijzonder belangrijk binnen de spoorsector. Maar de manier van werken is te weinig gericht op risico's en teveel op ervaring (of onderbuik, vul in wat van toepassing is). Daardoor is het wel eens niet zo effectief als het zou kunnen zijn of schiet het door. | |
James1988 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:48 |
Als je dan nog een kaartje gaat kopen is de kans groot dat de prijs hoger is hè ![]() | |
b2py | dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:48 |
Dan pas weet ik of de vlucht niet doorgaat 🙃 | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:55 |
https://nos.nl/artikel/22(...)-en-naar-belgie.html België, Ierland, Zweden en misschien Nederland dus. Staat niks over Italië ![]() Overigens is hiermee wel NOGAL duidelijk dat Ryanair gewoon een volstrekt onbetrouwbare schijtorganisatie is waar je NOOIT mee moet willen vliegen. Maar ja, dat is niet van nu ineens, dat was al langer zo. Alleen tokkies vliegen nog met Ryanair. Maar veel success hoor b2py ![]() | |
b2py | dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:56 |
Ik heb ook wel een last gehad van stakende KLM piloten hoor, niets nieuws onder de zon.. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:32 |
Aantal stakingsdagen is desalniettemin nog altijd aanzienlijk lager dan bij de NMBS, dus zo kan je ook redeneren dat spoorwegbedrijven schijtorganisaties zijn waar je vooral niet mee zou moeten reizen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2018 15:33:01 ] | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:58 |
Zo waar! Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan blijkt dat ze niemand behalve de aandeelhouders één cent gunnen en daarom gaan er dingen stuk ![]() | |
Pinnenmutske | dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:19 |
Heel gek maar de treinen in Zuid Afrika (Western Cape) hebben geel en blauwe kleurtjes. | |
Kansenjongere | dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:19 |
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat Lufthansa vluchten schrapt wegens stakend personeel had ik allang een privévliegtuig kunnen aanschaffen. | |
b2py | dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:35 |
Moet je eens gaan claimen, de heenvlucht naar Italië was ook al ruim vertraagd en de vergoeding staat al op de rekening | |
Eix | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:06 |
Ik had als buitenstaander juist de indruk dat de spoorwereld alle risico's probeert uit te bannen met voorschriften en richtlijnen. Waardoor er juist maar weinig ruimte over blijft voor handelen op basis van kennis en ervaring. Nu lees ik het tegenovergestelde. ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:12 |
Niet helemaal. Wat jij hier definieert als "risico's", is datgene waar Kloazien uut Zalk over bept; het zijn de maatregelen die genomen zijn naar aanleiding van incidenten, reactief dus. Een hele hoop échte risico's, die voor mensen die wat inzicht hebben in risicomanagement duidbaar zijn, wordt verder niet zoveel aan gedaan. | |
_serial_ | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:05 |
Klopt. moet je niet willen, laatst nog een mooi voorbeeld bij vrienden, waren vertraagd vertrokken vanuit Portugal naar Eindhoven, ze konden de nacht curfew 'niet halen' en hebben de passagiers toen op Düsseldorf gedumpt met de mededeling dat personeel aanwezig zou zijn, en er bussen zouden gaan rijden. Daar aangekomen natuurlijk geen bussen en personeel te vinden(ook niet na enige tijd) Uiteindelijk hebben veel passagiers zelf vervoer (trein/bus) moeten regelen als ze geen familie/vrienden konden vinden die ze kon ophalen (van veel stond natuurlijk de auto op eindhoven) en wachten nu nog altijd op de vergoeding die Ryanair niet wil betalen. | |
James1988 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:26 |
Sowieso, fuck Ryanair. | |
Dr_Flash | dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:39 |
Dat. Meer woorden hoeven we er niet aan vuil te maken denk ik | |
Dr_Flash | woensdag 8 augustus 2018 @ 20:02 |
Goed ferroviaire amices van me: het PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2018 #4 is weer open. Ben je nog nooit mee geweest en durf je het deze keer wel te proberen? Laat je horen ![]() | |
James1988 | donderdag 9 augustus 2018 @ 20:35 |
b2py, heb je al treintickets geboekt? Ryanairpiloten gaan staken. | |
James1988 | donderdag 9 augustus 2018 @ 21:42 |
In Duitsland is de pleuris weer uitgebroken, onweer en wind zorgne voor veel overlast. In DB Netz-regio Nord is de treindienst gestaakt.
| |
b2py | donderdag 9 augustus 2018 @ 22:03 |
Piloten worden vervangen (helaas), had er wel zin in gehad 😜 | |
James1988 | donderdag 9 augustus 2018 @ 22:04 |
Je kunt alsnog zeggen 'fuck Ryanair' en lekker met de trein gaan... ![]() | |
b2py | donderdag 9 augustus 2018 @ 22:07 |
Financieel wordt dat wel een uitdaging 😅 Anders hadden we initieel de trein al kunnen pakken natuurlijk | |
Dr_Flash | donderdag 9 augustus 2018 @ 22:11 |
En toch, fuck Ryanair ![]() | |
James1988 | donderdag 9 augustus 2018 @ 22:12 |
Dat sowieso. Fuck Ryanair. | |
b2py | donderdag 9 augustus 2018 @ 22:40 |
Haha wel 200 euro goedkoper dan KLM ![]() | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2018 @ 23:26 |
Sinds vandaag? Indienst: SLT 2424 met nieuwe bekleding op de stoelen en een plee.![]() Overigens wel te koste van het complete fietscompartiment. Er zou officieel nog plaats zijn voor 2 fietsen | |
DeaDLocK2K | donderdag 9 augustus 2018 @ 23:39 |
Het ziet er echt uit als een tijdmachine. | |
Salatrel | donderdag 9 augustus 2018 @ 23:55 |
tja het moet allemaal rolstoelvriendwlijk zijn he... zelfs een babyverschoontafel ontbreekt niet... | |
James1988 | donderdag 9 augustus 2018 @ 23:57 |
Prima toch? | |
Fred | donderdag 9 augustus 2018 @ 23:58 |
Maar die hangt toch veel te hoog om te gebruiken vanuit je rolstoel? | |
Salatrel | vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:02 |
misschien is daar de call for aid knop voor? | |
JDude | vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:03 |
Alsof je afgezien van die opvouwbare roestbakken ooit nog een fiets in de trein ziet. | |
Peter | vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:33 |
Die passen nu toch prima in de WC? ![]() | |
ReisT | vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:52 |
JDude reist niet vaak (buiten de spits) met de trein? Een stuk of vier fietsen tegelijk is in het weekend niks ongewoons. Een onverbouwde SLT is daar een ideale trein voor. [ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 10-08-2018 11:07:08 ] | |
Mr_Klaasje | vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:09 |
De SLT is inderdaad een fantastische trein als je met de fiets bent. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:55 |
Alleen mist er nog zo'n grote hendel. En een professor Barabas ![]() | |
b2py | vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:55 |
Waarom zou je met de trein gaan als je een fiets hebt? Ga fietsen! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:57 |
Ja dat denk ik ook altijd. Maar goed, er zijn tegenwoordig zelfs automobilisten die vinden dat ze met de trein moeten ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:27 |
Het stikt er deze week van. Niet te geleuven joh. | |
James1988 | vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:32 |
![]() Het is een vreemd'ling zeker, die verdwaald is zeker 🎶 En toen vertrokken ze: ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:35 |
Testritje van Arriva met die nieuwe meerspannings Flirts voor Limburg/Duitsland/België | |
b2py | vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:03 |
Dat juich ik toe, minder files! | |
Dr_Flash | vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:22 |
Haha James in een bus ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:30 |
Auto stond bij de garage ![]() | |
greavy | vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:38 |
En je woont boven het station ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:02 |
Mijn bestemming was de garage, om de auto weer op te halen. ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:18 |
![]() ![]() | |
derLudolf | vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:28 |
gaaf | |
MTL | vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:51 |
Nou wil ik de FLIRT praatcomputer die stationsnaam eens om willen horen roepen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:08 |
Alleen gaaf als het een speeldoos is met dit liedje erin ![]() | |
WcPot | vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:16 |
Vraagje aan jullie allen. Fotografen die naast het spoor en soms op een trapje staan. Op welke site's plaatsen ze de foto's. Zit regelmatig op Flickr. Railmagazine op Facebook. Maar ben mij zelf nog niet tegen gekomen ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:17 |
Helaas is dat niet zo. Het zou wel ontzettend tof zijn ![]() | |
greavy | vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:23 |
jij rijdt trein begrijp ik? NSR of goederenboer? | |
dennistd | vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:24 |
Ik neem aan dat jij machinist bent dan? Meeste staat toch wel op Flickr denk ik, al wordt er volgens mij ook heel veel gedeeld binnen (deels besloten) groepen op Facebook. Dat laatste heb ik niet zoveel mee, ik gooi de boel altijd op Flickr: https://www.flickr.com/photos/dennistd/ | |
Bitlord | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:02 |
Er zijn er ook honderden die hun hele tijd op onze kosten (Wajong) langs de baan staan en tienduizenden foto's per jaar maken. En dan het gore lef hebben om zie niet eens met anderen te delen. Wat ze er mee doen? Geen idee. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:07 |
Wat? | |
JDude | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:15 |
Fappen natuurlijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 augustus 2018 @ 00:43 |
En er zijn PIRATEN die het gore lef hebben om vanaf de openbare weg FOTO'S te maken van een museumtrein terwijl die een rondje rijdt. ZONDER TE BETALEN ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 11-08-2018 01:12:21 ] | |
dennistd | zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:32 |
![]() Al draagt een aap een gouden ring.... | |
Bitlord | zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:22 |
Oei. Die NS-stoelen zullen er wel in blijven staan gok ik? Op sommige zitjes in de 1e klasse heeft misschien nog nooit iemand gezeten.. | |
b2py | zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:36 |
Er was laatst een post met een supersparpreis oid? Wat was dat? | |
ReisT | zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:04 |
https://www.bahn.de/p/vie(...)parpreis19euro.shtml | |
James1988 | zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:18 |
| |
dennistd | zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:11 |
PTA / Het grote treinentopic #1108 - rijdend onder 15kV Meer info: https://www.zugreiseblog.de/bahn-super-sparpreis/ | |
Kentekenplaat | zaterdag 11 augustus 2018 @ 23:07 |
Het blijft ook echt een gedrocht van een trein. | |
BLS | zondag 12 augustus 2018 @ 22:58 |
Ze hebben geprobeerd een kleurstelling te bedenken die zo slecht mogelijk bij de vorm past? | |
James1988 | zondag 12 augustus 2018 @ 23:00 |
De hoek van waaruit de foto is genomen is ook wel de slechtst denkbare voor dat model trein ![]() | |
Goverman | maandag 13 augustus 2018 @ 11:33 |
Tja, het is inderdaad een beetje de Multipla onder de treinen... Die Multipla was trouwens ook van een Italiaanse fabrikant. Patroon is duidelijk... | |
James1988 | maandag 13 augustus 2018 @ 13:30 |
Stadlertreinen voor Wales: | |
Dr_Flash | maandag 13 augustus 2018 @ 15:48 |
Bij boten noemen ze dat Dazzle paint ![]() | |
BLS | maandag 13 augustus 2018 @ 20:09 |
Briljant! Dat is natuurlijk om de oorspronkelijke vorm te camoufleren! | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:13 |
Inmiddels staan we 10 minuten stil op de ijsselbrug bij Zutphen. Blijkbaar liep er ineens een jongetje op de spoorbrug... | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:23 |
Jongetje is gered, machinist is vervangen, politie komt er net aan. Trein is inmiddels weer onderweg naar Deventer met +17 ![]() | |
b2py | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:41 |
Machinist vervangen? ![]() | |
James1988 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:47 |
Als een machinist zichzelf niet meer in staat acht om de rit veilig te vervolgen, neemt een andere machinist z'n taak over. | |
b2py | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:49 |
Voor een kind dat op de brug liep? Waar niets verder mee aan de hand is? Half jaar revalidatie er maar bij! | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:50 |
Waarbij we mazzel hadden dat er inderdaad een machinist beschikbaar was. | |
James1988 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:51 |
Als je ineens een kind op een spoorbrug ziet lopen terwijl jij met 130 km/u aan komt stormen zou jij niet schrikken? Ik had vanochtend ineens bijna iemand op m'n motorkap. Die pipo vond het verstandig om vlak achter een vrachtwagen langs de weg over te steken... gelukkig reed ik niet hard en kon ik op tijd stoppen, maar m'n hart zat in m'n keel hoor. | |
Dr_Flash | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:52 |
nou nou nou, we stonden dus al bijna stil voor Zutphen. Reden nog 30 km/h of zo. Denk niet dat veel mensen gemerkt hebben dat dat laatste stukje nog een snelremming was ![]() | |
dennistd | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:56 |
Volgens ProRail was er wel meer aan de hand:
| |
derLudolf | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:42 |
Het is overigens uitermate kut een retour groepticket te boeken voor 60 personen. Je hebt dan 120 losse pdf'jes ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:50 |
1 voor 1 downloaden, allemaal tegelijkertijd printen natuurlijk. Allemaal selecteren->rechtermuisknop->print. | |
Maegrim | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:00 |
automatiseren kan je leren ![]() | |
Maegrim | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:00 |
vol |